Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 August 2008 - 13:18

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej,

Finns det någon som kan tala om den konkreta skillnaden mellan originalbatteriet som följer med Diamanten, och det nya utökade batteriet på 1340 mAh som t.ex. Dustin säljer?

Mvh,
Wille

Postad 09 August 2008 - 13:26

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har Tele2 och datapaketet för 39 kr/mån? Jag har ringt dem ett flertal gånger och försökt få reda på hur jag ligger till förbrukningsmässigt, för att få ett hum om hur mycket datatrafik som går åt - men de kan inte svara på det! Helt otroligt, tycker jag. Nu senast sa kundtjänst att jag helt enkelt får kolla i min telefon för att se hur mycket datatrafik som gått åt.

Hur kollar man datatrafik i Diamanten? Jag har bara lyckats hitta antal minuter ringda samtal... :)

Postad 09 August 2008 - 13:32

lunkan001
  • lunkan001
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag använder RunGPS,
funkar riktigt bra.

Det kostar,
men finns gratis också ... :)

Hmm, riktigt bra program verkar det som. Minst lika bra som Nokias Sportstracker.

Finns det gratis?

Postad 09 August 2008 - 13:39

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hmm, riktigt bra program verkar det som. Minst lika bra som Nokias Sportstracker.

Finns det gratis?

Jag antar att han menar "gratis" :)

Postad 09 August 2008 - 13:40

lunkan001
  • lunkan001
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har Tele2 och datapaketet för 39 kr/mån? Jag har ringt dem ett flertal gånger och försökt få reda på hur jag ligger till förbrukningsmässigt, för att få ett hum om hur mycket datatrafik som går åt - men de kan inte svara på det! Helt otroligt, tycker jag. Nu senast sa kundtjänst att jag helt enkelt får kolla i min telefon för att se hur mycket datatrafik som gått åt.

Hur kollar man datatrafik i Diamanten? Jag har bara lyckats hitta antal minuter ringda samtal... :)

Jag använder mig av SPB GPRS Monitor, funkar OK.
http://www.spbsoftwa...gprsmonitor/?en

Postad 09 August 2008 - 13:49

lunkan001
  • lunkan001
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag antar att han menar "gratis" :D

Ja, det är så lätt att glömma alla tecken :)

Postad 09 August 2008 - 14:20

c00kiz
  • c00kiz
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
tänkte kolla lite smått bara vad andvänder folk för program till sin lur? har precis beställt den o får den förhoppnigs visst i veckan.. följer det med nåt word liknande program eller word? eftersom att det nu e en windows mobil så man kanske måste köpa till det? :)

Postad 09 August 2008 - 14:29

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
För nyfikenhetsskull köpte jag mig en Diamond nu har det gått 5 dagar och den är till salu
2.500 kr ej bunden!!!

Sämsta skräp jag haft kan jag säga, 4GB minne, tröttnar direkt på den, seg och otroligt plastig o Ful nop den här skall bort och det fort!
Första som PM:ar mig får den för 2.500 ink frakt!

Postad 09 August 2008 - 14:30

Unregisteredfde3161c
  • Unregisteredfde3161c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
är de nån som har nån bra länk till nått gratis gps program har provat med tomtom7 men får de inte att funka, min telefon är helt orginal från 3
tack på förhand

Postad 09 August 2008 - 15:50

Redar
  • Redar
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan nån hjälpa mig. Har en htc diamond men vill ha Touchflo 3D .. hur får jag rom 5 på min mobil eller Touchflo 3D skulle uppskatta all hjälp..
Tack

Postad 09 August 2008 - 16:15

Tosh10
  • Tosh10
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Pratade med TRE igår som precis hade fått veta av HTC att en ROM för all vi med TRE-låsta lurar kommer inom 2 veckor. Kunde gå lite snabbare även.

Jag pallade inte vänta så jag dunkade i 1.40 unsigned och sen 1.93:an och det funkar skitbra :)

Postad 09 August 2008 - 16:27

Unregistered34798
  • Unregistered34798
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Kan nån hjälpa mig. Har en htc diamond men vill ha Touchflo 3D .. hur får jag rom 5 på min mobil eller Touchflo 3D skulle uppskatta all hjälp..
Tack

Touchflo3D är väl det gränssnitt som följer med telefonen.

Titta annars här:

http://www.modmydiamond.info/

och här: http://forum.xda-dev...s.com/index.php

Du kan kolla på de allmänna trådarna eller bläddra ner till Diamond.

Postad 09 August 2008 - 16:34

Unregistered34798
  • Unregistered34798
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Såg att det fanns en ny officiell engelsk ROM. Någon som vet om det kommer en svensk?

Postad 09 August 2008 - 16:42

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Såg att det fanns en ny officiell engelsk ROM. Någon som vet om det kommer en svensk?

Det har i dagarna kommit en ny svensk också. Bara att tanka ner från HTC.com . Följ anvisningarna som kommer på sidan så går det bra!

Postad 09 August 2008 - 16:49

Unregistered34798
  • Unregistered34798
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Ok, tack! Försvinner en massa då som man har fixat?

Sedan undrar jag var jag hittar den svenska versionen. Får man den automatiskt när man skriver in serienummret?

Märks det någon förbättring?

Redigerat av Unregistered34798, 09 August 2008 - 16:52.

Postad 09 August 2008 - 16:57

fue
  • fue
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Sedan undrar jag var jag hittar den svenska versionen. Får man den automatiskt när man skriver in serienummret?

- Det ska flyta på snabbare med touchflo osv.

Postad 09 August 2008 - 17:00

stefan0290
  • stefan0290
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ja just det, precis som jag skrev, utom att jag glömde att nämna att man måste ha TF3D config.

Efter att man installerat WWE brukar man vilja addera åäö, svenskt T9 etc och sen bukar det bli lite messigt.
Nu ville jag inte klanka ned på allt det goda jobb med romen som folket på XDA-dev gör. Jag var mest intresserad av vad nytt jag fick i 1.93 SWE och om det verkar lönt att göra uppgraderingen.
Hitintills har jag uppfattat ett svar som rekommenderar uppgradering.

mvh

stefan

Postad 09 August 2008 - 17:03

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ptja, jag tycker att det verkar flyta lite bättre nu, men jag har heller aldrig varit missnöjd med flytet så...

Precis, ditt serienummer säger allt om din mobil och därav blir det på svenska.

Postad 09 August 2008 - 17:19

stefan0290
  • stefan0290
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ptja, jag tycker att det verkar flyta lite bättre nu, men jag har heller aldrig varit missnöjd med flytet så...

Precis, ditt serienummer säger allt om din mobil och därav blir det på svenska.

En konkret fråga: Har det hänt något med mms, jag ä djupt störd över den lilla bild / video som visas i mms applikationen.

mvh

stefan

Postad 09 August 2008 - 17:23

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ingen som kan hjälpa mej? När jag försöker installera .cab-filer på min Diamond så står det bara "*.cab har inte installerats". Har installerat senaste ROMen från HTC men det hjälpte inte.

Postad 09 August 2008 - 17:49

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
1.vart kan jag hitta ett lexikon(svenska-svenska samt svenska-engelska å vice versa)?

2.Vart kan jag hitta "Keyboard's program-mapp " för jag vill lägga in åäö i mitt tangentbord http://htcdiamond.fo...nd-about79.html

Postad 09 August 2008 - 17:55

Unregistered34798
  • Unregistered34798
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Ingen som kan hjälpa mej? När jag försöker installera .cab-filer på min Diamond så står det bara "*.cab har inte installerats". Har installerat senaste ROMen från HTC men det hjälpte inte.

Hur gör du när du lägger in .cab-filen?

Postad 09 August 2008 - 18:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lägg cab filen i din mobil som den är...Packa inte upp filen på datorn eller nå...
När du har den på mobilen så öppna via file explorer eller liknande så installeras programet

Postad 09 August 2008 - 18:23

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

1.vart kan jag hitta ett lexikon(svenska-svenska samt svenska-engelska å vice versa)?

2.Vart kan jag hitta "Keyboard's program-mapp " för jag vill lägga in åäö i mitt tangentbord http://htcdiamond.fo...nd-about79.html

Hmm förstår inte dom som vill lägga till åäö.. Med nya ROM:en från HTC är allt sådant fixat!

Postad 09 August 2008 - 18:49

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
HAr precis testat Pocketdivxencoder, och stöter på ett litet problem. Det funkar super att bränna in text osv, men jag tycker att inställningen av bildformatet verkar aningen komplicerat. Har testat med en del olika inställningar nu, men varje gång så blir bilden "lodrät" och undertexten "vertikal", alltså åt helt olika håll... Synd med tanke på att programmet verkar vara bra i sig. Någon som har bra tips? Kanske finns det ett bättre program? Håller just nu på att testa Divx Converter men där kan man inte bränna in subs...

Postad 09 August 2008 - 18:59

pepz
  • pepz
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hejsan!

Är de någon som fått Turn over Mute att funka?? Jag lyckas då inte...
Har TF3D installerat och "rutan" är inte ibockad, är de något mer man ska göra för att de ska funka??

Mvh Pepz

Postad 09 August 2008 - 19:08

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Hmm förstår inte dom som vill lägga till åäö.. Med nya ROM:en från HTC är allt sådant fixat!

Problemet är att jag inte är så insatt i det hela. För det första vart får jag tag i romet? Tar det lång tid att fixa?hur snabbt gick det för er?

Postad 09 August 2008 - 19:13

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Problemet är att jag inte är så insatt i det hela. För det första vart får jag tag i romet? Tar det lång tid att fixa?hur snabbt gick det för er?

Det är bara att surfa in här: http://www.htc.com/w...t...133&cat=268. Klicka på Downloads. Sidan verkar vara nåot överbelastad, så har du otur får du felmeddelande, men det är bara att prova om en stund igen - det funkade för mig. Sedan följer man bara de enkla anvisningarna och rätt vad det är så är det klart :)

Postad 09 August 2008 - 19:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Dom som lägger in en hemmakokad ROM brukar behöva lägga in å.ä.ö ibland..

Postad 09 August 2008 - 19:17

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det är bara att surfa in här: http://www.htc.com/w...t...133&cat=268. Klicka på Downloads. Sidan verkar vara nåot överbelastad, så har du otur får du felmeddelande, men det är bara att prova om en stund igen - det funkade för mig. Sedan följer man bara de enkla anvisningarna och rätt vad det är så är det klart :)

då får jag ta å prova det :D

Ingen som vet någon om lexikon?

När jag går in i kalender har jag valt att den ska visa månadsvy, det gör den men bara i någon sek som sedan övergår till veckovy. Varför?

Redigerat av Unregistered5cab8372, 09 August 2008 - 20:51.

Postad 09 August 2008 - 19:53

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

För nyfikenhetsskull köpte jag mig en Diamond nu har det gått 5 dagar och den är till salu
2.500 kr ej bunden!!!

Sämsta skräp jag haft kan jag säga, 4GB minne, tröttnar direkt på den, seg och otroligt plastig o Ful nop den här skall bort och det fort!
Första som PM:ar mig får den för 2.500 ink frakt!

Blev lite nyfiken.. bad hade du för nalle innan och vad har du planerat att köpa i stället?

//

Postad 09 August 2008 - 22:16

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hur gör du när du lägger in .cab-filen?

Jag löste det, vet inte vad som var fel men nu funkar det iaf. :)

Någon som vet något bra program för sjökort och navigering till sjöss?

Postad 09 August 2008 - 22:52

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
vilken version är det senaste svenska romet? kan inte hitta det någonstan (http://www.htc.com/e...3&cat=2&dl_id=2)

Postad 09 August 2008 - 23:15

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Blev lite nyfiken.. bad hade du för nalle innan och vad har du planerat att köpa i stället?

//

Motif är ett iPhone-troll som har varit inne i denna tråd och spytt galla tidigare. Han älskar iPhone så jag är mkt förvånad att han skulle skaffa sig en Diamon efter allt snack och, ifall han ens skaffat den, gett den en ärlig chans. Sök bara bakåt i tråden så hittar du hans inlägg.

En liten kommentar till alla som pratar om "gratis" mjukvara. Kom an! Ni betalar nästan 5000 för en telefon men vill inte betala t ex de 30€ som t ex RunGPS kostar? Var beredd att betala om mjukvaran är bra nog för att ni vill använda eller skaffa ett gratis alternativ.

För att motsäga mig lite dock är jag lite besviken det är så svårt att lagligt hitta en GPS-mjukvara. Tomtom 7 som kom med Touch Cruise finns ju inte till försäljning och inte heller iGo 2008 är lätt att hitta. Det är nästan som de vill att folk sa hitta dem på torrent-siter ...

"vilken version är det senaste svenska romet? kan inte hitta det någonstan (http://www.htc.com/e...3&cat=2&dl_id=2)"

Den som finns där är den senaste (v1.93). Den släpptes på svenska någon/några dagar sedan.

/B

Postad 10 August 2008 - 00:21

Unregistered34798
  • Unregistered34798
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

En liten kommentar till alla som pratar om "gratis" mjukvara. Kom an! Ni betalar nästan 5000 för en telefon men vill inte betala t ex de 30€ som t ex RunGPS kostar? Var beredd att betala om mjukvaran är bra nog för att ni vill använda eller skaffa ett gratis alternativ.

Kan inte annat än hålla med. Folk har faktiskt jobbat med mjukvaran och då är det inte mer än rätt att de ska få betalt. Tyvärr har det väl blivit så att många förväntar sig att mjukvara ska vara gratis och vill inte betala för det.

För att motsäga mig lite dock är jag lite besviken det är så svårt att lagligt hitta en GPS-mjukvara. Tomtom 7 som kom med Touch Cruise finns ju inte till försäljning och inte heller iGo 2008 är lätt att hitta. Det är nästan som de vill att folk sa hitta dem på torrent-siter ...

Håller faktiskt med dig här också. Dock har jag köpt och installerat Tomtom 6 och den fungerar alldeles utmärkt.

Postad 10 August 2008 - 00:23

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

alla pengar går ju åt till nallen, hehe :)
nä, men du har rätt, man ska ju stödja "tillverkarna" helt klart

Postad 10 August 2008 - 09:52

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Var kan jag få tag i en "laglig" Tomtom 7? Verkar inte finnas att köpa någonstans och står inget om den på Tomtoms hemsida. Men samtidigt har ju warez versionen funnits ute i någon månad nu, samtidigt som köpare av Touch Diamond i andra länder får med en gratis Tomtom 7 med en fri kartnedladdning. Det är lite störande att man måste köpa den gamla version 6 för att vara laglig B)

Postad 10 August 2008 - 11:23

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Var kan jag få tag i en "laglig" Tomtom 7? Verkar inte finnas att köpa någonstans och står inget om den på Tomtoms hemsida. Men samtidigt har ju warez versionen funnits ute i någon månad nu, samtidigt som köpare av Touch Diamond i andra länder får med en gratis Tomtom 7 med en fri kartnedladdning. Det är lite störande att man måste köpa den gamla version 6 för att vara laglig B)

Tja.. om du vill vara laglig så an du ladda ner TomTom 7 från tex XDA och sen kan du faktiskt köpa kartan lagligt.
Om du går in på tomtom.com och väljer svenska och sen så ska det stå på deras sidan att det special priser på kartor.
Klicka där. Väljer NAVIGATOR 7 .. sen din enhet "O2 XDA Diamond" .. då kan du välja mellan Västeuropa eller östeuropa kartor.

Tomtom 7 levereras endast till O2 kunder i TYSKLAND om jag inte minns helt fel. Dem fick med en gratis stadskarta.
Inget speciellt precis.
Läs mer här:
http://www.modaco.co...-diamond-49-95/

HTC valde tydligen att skicka med olika prylar i kartongen till olika länder. Tex vi I sverige fick inte läderväskan som andra länder fick. Varför får vi nog aldrig veta.

Redigerat av nuco, 10 August 2008 - 11:26.

Postad 10 August 2008 - 13:11

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Hojs!!!

Någon som vet om det finns ett tema likt det som O2 temat från xda fast i svart och utan orange music store... gillade det starkt för den rena home sidan där endast analog klocka visas.... någon

Mvh

Postad 10 August 2008 - 13:26

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Postad bild

Jag får ovanstående felmeddelande när jag försöker uppdatera mitt rom, det senaste från HTC hemsida. Jag har kontrollerat att telefonen är ansluten till datorn, och det evrkar inte vara något fel.

När jag kopplar in telefonen i datorn,får jag välja mellan snabb filöverföring eller med active sync. Jag har provat båda, vilken ska man egentligen välja? Vad är felet annars? Jag har inte gjort någonting med mobilen innan, fick den för någon dag sen.

edit:problemet löst!

Redigerat av Unregistered5cab8372, 10 August 2008 - 14:17.

Postad 10 August 2008 - 13:34

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
kan man uppdatera vädret när den är inkopplad via usb sladden`?

Postad 10 August 2008 - 15:27

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

kan man uppdatera vädret när den är inkopplad via usb sladden`?

Ja, det funkar för mig.

Postad 10 August 2008 - 18:12

Unregisteredd664c405
  • Unregisteredd664c405
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
:( Någon som kan ge mig en a-ö hur man får in tt7 å kartorna! fattar ingenting B)

Mvh noob på htc

Postad 10 August 2008 - 19:21

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hur kollar man datatrafik i Diamanten? Jag har bara lyckats hitta antal minuter ringda samtal... B)

Jag har samma Tele2 + datapaket +39:-/mån

Nej går ej att få reda på datatrafiken, ja det är fördjävligt. Alltid kul när man ser räkningen!! =)

Ja du måste skappa nått GPRS, 3G monitor program själv och hålla koll, jag har dock INTE hittat något som fixar 3G kommunikationen ännu, kanske SPB Traffic Monitor

Postad 10 August 2008 - 19:45

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Ja, det funkar för mig.

hur gör du då? har du ställt in på automatisk uppdatering?

Postad 10 August 2008 - 20:30

BalleX
  • BalleX
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Gör olinex Unsigned HardSPL telefonen snabbare?

Har installerat svenska 1.93 nyligt, tänkte flasha över Swifts nu men märker skillnad redan efter att ha bytt SPL... Kan det vara pga av spl:en?

Postad 10 August 2008 - 22:24

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
nu i os tider så hade jag tänkt kolla lite webtv pÅ svt play· men staår att jag saknar flash. mitt problem är att det inte funkar att ladda ner från adobe. nån som fått flash att fungera? eller ännu bättre svt play? tacksam fÖr hjälp!

Postad 10 August 2008 - 23:37

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Tjena!!
Jag bara undrar om någon vet varför jag inte får någon bild via youtube länken... varken via 3g nätet eller wifi, det kommer bara ljud men ingen bild????

Postad 11 August 2008 - 07:06

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

:lol: Någon som kan ge mig en a-ö hur man får in tt7 å kartorna! fattar ingenting :P

Mvh noob på htc

Skriv A för ÄÅ och O för Ö, den ska förstå automatiskt.

Postad 11 August 2008 - 08:01

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Ingen som vet någon om lexikon?

Kolla:
http://www.lingvosof...ish-for-Windows

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.