Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 18 August 2009 - 23:24

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag köpte detta från Megastore (sidan fungerar inte för mig just nu) för 265kr ink frakt. Sitter väldigt bra på iphonen, tunt och bygger inte ut telefonen.
Man får dessutom andra tillbehör i paketet.

http://www.megastore...?itemid=1996817

Köpte detta och är mycket nöjd, skyddar luren bra och känns inte klumpigt.

Använder någon av er andra lurar än de medföljande? Såg en videorecension av detta skal på youtube där testaren uttryckte farhågor över om man skulle kunna trycka ner en L-formad hörlurskontakt helt i botten. Någon av er som kan svara på det?

Postad 18 August 2009 - 23:38

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Visst är det så att jag måste första lägga in musiken jag vill ha in i telefonen i iTunes och sen synka? Tänkte om det fanns något sätt så man kan göra som med iPod och bara dra in album direkt i Ipodfönstret i iTunes.

Sen undrar jag även om filmer osv. De flesta serieavsnitt osv som jag har är xvid och det stöds ju som sagt inte av Iphonen så för att kolla dom där måste jag ju givetvis konvertera dom. Det har jag inga problem med, men sen när jag väl fört över alla de konverterade avsnitten till Iphonen vill jag ju inte ha dom på datorn längre eftersom där har jag ju de vanliga xvidavsnitten. Går det inte att bara ha dom på Iphonen utan att ha dom på datorn? Vill ju givetvis kunna fylla på med nya allt eftersom utan att behöva få alla gamla på telefonen borttagna eftersom den inte hittar några på hddn att synka med. Blev nog lite rörigt men hoppas ni fattar vad jag menar :)

Anslut din iPhone och välj "Hantera musik och video manuellt" så är det bara att dra och släppa till iPhone också.

Postad 19 August 2009 - 08:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Använder någon av er andra lurar än de medföljande? Såg en videorecension av detta skal på youtube där testaren uttryckte farhågor över om man skulle kunna trycka ner en L-formad hörlurskontakt helt i botten. Någon av er som kan svara på det?

Jag använder aldrig lurar men kopplar alltid iphonen i bilens Aux-ingången och lyssnar på musik via iphonen, mycket bättre ljud och bas jämfört med cd-skivor.
Aux kontakten går hela vägen in med nya fodralen.

Postad 19 August 2009 - 10:36

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Någon som vet varför det står makulerad som orderstatus på min order från the phone house?
Har inte fått nått mail eller liknande så jag har ingen aning om varför. :S

Postad 19 August 2009 - 10:46

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Det finns FORTFARANDE en separat tråd för dessa leveransfrågor/leveransinlägg, låt oss slippa dem i denna tråden.

Postad 19 August 2009 - 11:09

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Denna gången har jag sökt innan jag skriver men ej hittat något svar.

När jag vaknade i morse var min iphone avstängd, men i natt när jag la mig för att sova så stängde jag verkligen inte av den.

När jag till min förvåning fick starta den igen i morse så gick det trots allt lite fortare att starta iphonen än vanligt. Kan den ha kommit i något slags vänteläge?
Någom som upplevt samma sak? Telefonen fick jag i fredags och är en 3GS 16GB.

Var precis i affären utan min mobil, när jag kom hem var den avstängd :)

Postad 19 August 2009 - 11:22

Röde Baronen
  • Röde Baronen
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har nu suttit och uppdaterat/ändrat i mina kontakter. Visst vågar man göra en fullständig synk utan att itunes tycker att jag har förstört kontaktern och skickar över dom gamla till telefonen igen? Itunes får väl dom nya/ändrade istället?

Kanske låter som en dum fråga, men jag vill inte sitta och göra om allt igen :)

Postad 19 August 2009 - 11:23

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

När jag vaknade i morse var min iphone avstängd, men i natt när jag la mig för att sova så stängde jag verkligen inte av den.

När jag till min förvåning fick starta den igen i morse så gick det trots allt lite fortare att starta iphonen än vanligt. Kan den ha kommit i något slags vänteläge?

Har du testat återställa?

Edit: Google är fortfarande din bästa vän :)
http://www.iphoneinf...r-helt-dod.html

Redigerat av Lias08, 19 August 2009 - 11:27.

Postad 19 August 2009 - 11:29

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Att det händer flera gånger på kort tid låter lite oroväckande men att telefonen kraschar precis som om man själv hade gjort en hård omstart, det händer. Då startar den om själv dock och man behöver oftast inte ange PIN igen. Fortsätter ditt problem så hade jag gjort en återställning.

Postad 19 August 2009 - 13:34

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Sådärja, tre dagar från beställning och kolli-id är redan utlämnat ;) nu ska jag bara börja leta upp schyssta skal.

Har haft små funderingar på att beställa från ideal-case faktiskt, eftersom att jag har sett flera på YouTube som beställer från dem, recenserar deras produkter och sen bara för det så skickar ideal-case massa gratisskal till dem som de får recensera :P

Postad 19 August 2009 - 14:04

ChiliPalmer
  • ChiliPalmer
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vart ha du fått den informationen? Borde väl inte kunna gå till så? Eller är jag bara blåögd?

Jobbar själv på en av operatörernas butikskedjor, så jag har hand om serviceärenden varje dag.

Egentligen så tror jag inte att Apple är skyldiga att byta ut en begagnad telefon mot en helt ny? Så därför får man en "refurbished" telefon ifrån dem i utbyte. Apples garantihantering skiljer sig en del ifrån andra tillverkare genom att medans andra tillverkare ger sig på din trasiga telefon och lagar denna, och skickar tillbaka den. Så gör Apple så att dom konstaterar felet telefonen är inskickad för, och skickar en utbytestelefon, detta för att spara tid. Och en annan fördel är ju iofs att man alltid får tillbaka en fräsh telefon utan repor och skavanker. Men de har inte alltid varit helt 100% ihopskruvade...

/S

Postad 19 August 2009 - 15:16

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Happ kila man förbi en 3 butik idag o klämde/prova lite = demon var ingen dummy. Fråga vem man var tvungen att muta för att få tag på en sådan och en säljare kom fram.

Jag- Vad är leveranstiden på denna?

Säljaren- 2 veckor

Jag- Ok, läste att man kunde köpa den med kontantkort hos er och att ni samtidigt kunde låsa upp den, stämmer?

Säljaren- Jo det är riktigt men då tappar du garantin.

Jag- Was!? Hmm jaha det var ju inte så bra, både från tillverkaren och er då?

Säljaren- Ja både och, men vad har du för opperatör nu då?

Jag- Tele2

Säljaren- Ja men då är det ju bara att skifta till oss.

Jag- Jo men 3 månaders uppsägningstid.

Så detta var ju skit men samtidigt förstår jag inte riktigt det "korrekta" med att avsäga sig garanti bara för en upplåsning från opperatör, speciellt inte när dom själva utför tjänsten. Är det ens enligt konsument/konkurensverkets direktiv? Kan förstå opperatörens intresse men varför ska tillverkaren avsäga sig garantiåtagande för att den inte är opperatörsbunden? Förmodar att de säljs någonstans i världen utan bindning till opperatör.

Någon med fakta? Går den exempelvis att låsa upp hos någon auktoriserad mobilmek utan garantibortfall hos tillverkaren? Är bara intresserad av att lätta på opperatörsbindningen.

Postad 19 August 2009 - 15:29

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Anslut din iPhone och välj "Hantera musik och video manuellt" så är det bara att dra och släppa till iPhone också.

Hmm, lite pinsamt att missa det. Men tusen tack ;)

Postad 19 August 2009 - 16:45

godissugen
  • godissugen
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Jag- Ok, läste att man kunde köpa den med kontantkort hos er och att ni samtidigt kunde låsa upp den, stämmer?

Säljaren- Ja både och,

.för att den inte är opperatörsbunden? Förmodar att de säljs någonstans i världen utan bindning till opperatör.

låter märkligt att garantin ska försvinna när man låser upp operatörlåset, detsamma borde gälla oavsett när folk låser upp dom... kanske läge att fråga apple om sanningshalten.

Postad 19 August 2009 - 16:47

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag vill bara vara på den säkra sidan, en 3G skyddsskärm fungerar lika bra som på 3Gs va? Har hört nåt om att 3Gs har en aning större skärm.

Postad 19 August 2009 - 16:54

axa56
  • axa56
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
En sak som jag blir irriterad över är att när personen man pratar med lägger på så avslutar INTE Iphonen samtalet automatiskt.

Eller har jag missat någon inställning?

Det har hänt flera gånger att den andre lägger på och så trycker man på hem-knappen varvid man ser att samtalet fortgår utifrån info i överkant.

Kom på en annan sak som kanske är en inställnings-fråga.
Lyssnade på musik men kom på att jag skulle ringa en person. Använde röstuppringning med pausade EJ musiken.
Då låg musiken på i bakgrunden med lägre volym under samtalet. Trodde att musiken avbröts när man ringer någon.
Är det samma sak vid inkommande samtal?

Edit: tillägg sista stycket.

Redigerat av axa56, 19 August 2009 - 16:57.

Postad 19 August 2009 - 17:22

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Låter mysko, så fungerar inte mi 3G iaf, prova att återställa.

Postad 19 August 2009 - 17:33

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jobbar själv på en av operatörernas butikskedjor, så jag har hand om serviceärenden varje dag.

Egentligen så tror jag inte att Apple är skyldiga att byta ut en begagnad telefon mot en helt ny? Så därför får man en "refurbished" telefon ifrån dem i utbyte. Apples garantihantering skiljer sig en del ifrån andra tillverkare genom att medans andra tillverkare ger sig på din trasiga telefon och lagar denna, och skickar tillbaka den. Så gör Apple så att dom konstaterar felet telefonen är inskickad för, och skickar en utbytestelefon, detta för att spara tid. Och en annan fördel är ju iofs att man alltid får tillbaka en fräsh telefon utan repor och skavanker. Men de har inte alltid varit helt 100% ihopskruvade...

/S

Jaha, intressant att veta! Kan ju vara smart, vi som slutkund lär ju inte märka av det, om alla delar sitter där dem ska vill säga. Hehe.

Postad 19 August 2009 - 17:46

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Tjiho!

Jag har sökt runt och insett att man inte kan lägga lösenord på en mapp (Om man skulle ha bilder mm som man inte vill att andra ska se mm)

Men finns det någon app man kan köpa som gör så att man kan lösenordsskydda en mapp eller liknande? Hela bild/video albumet?

Ha en skön kväll ;)

Postad 19 August 2009 - 18:17

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Tjiho!

Jag har sökt runt och insett att man inte kan lägga lösenord på en mapp (Om man skulle ha bilder mm som man inte vill att andra ska se mm)

Men finns det någon app man kan köpa som gör så att man kan lösenordsskydda en mapp eller liknande? Hela bild/video albumet?

Ha en skön kväll ;)

Tror Lockbox kanske kan vara något men är inte helt säker..

Mvh
Mathzon

Postad 19 August 2009 - 18:41

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Fråga om internetdelning (tethering):

Min iPhone ligger 20cm jämte bärbara datorn och jag kör internetdelning via Bluetooth . Kör bredbandskollen TPTEST några gånger både på iPhonen och på datorn:
Iphone = 4,4Mbit/s
Datorn via Bluetooth internetdelning = 1,3Mbit/s

Varför går internetuppkopplingen så mycket långsammare via Bluetooth??? ;)

(Kopplar jag iPhonen via USB internetdelning ligger hastigheten runt 4,8Mbit/s)

Redigerat av Pompen, 19 August 2009 - 18:48.

Postad 19 August 2009 - 18:57

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Min iPhone ligger 20cm jämte bärbara datorn och jag kör internetdelning via Bluetooth . Kör bredbandskollen TPTEST några gånger både på iPhonen och på datorn:
Iphone = 4,4Mbit/s

http://wiki.answers....d_for_bluetooth

Postad 19 August 2009 - 18:58

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Happ kila man förbi en 3 butik idag o klämde/prova lite = demon var ingen dummy. Fråga vem man var tvungen att muta för att få tag på en sådan och en säljare kom fram.

Jag- Vad är leveranstiden på denna?

Säljaren- 2 veckor

Säljaren- Ja både och, men vad har du för opperatör nu då?

Jag- Tele2

Säljaren- Ja men då är det ju bara att skifta till oss.

Jag- Jo men 3 månaders uppsägningstid.

Så detta var ju skit men samtidigt förstår jag inte riktigt det "korrekta" med att avsäga sig garanti bara för en upplåsning från opperatör, speciellt inte när dom själva utför tjänsten. Är det ens enligt konsument/konkurensverkets direktiv? Kan förstå opperatörens intresse men varför ska tillverkaren avsäga sig garantiåtagande för att den inte är opperatörsbunden? Förmodar att de säljs någonstans i världen utan bindning till opperatör.

Någon med fakta? Går den exempelvis att låsa upp hos någon auktoriserad mobilmek utan garantibortfall hos tillverkaren? Är bara intresserad av att lätta på opperatörsbindningen.

Det här med att garantin ryker är skitsnack. Om man köper den kontant ifrån Tre samt låser upp den via dom för 350 kr så gäller samma garanti som alla andra konsumenter har, alltså 12 månaders garanti. Pratade med Tre Kundtjänst och fick detta bekräftat.

Antagligen var den här säljaren du stötte på lite sugen på att du skulle byta operatör så det var nog därför han drog en liten vit lögn, eller så har han bara fått felaktig information. ;)

Postad 19 August 2009 - 19:17

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Tjiho!

Ha en skön kväll ;)

Videosafe fungerar utmärkt om man vill lösenordsskydda bilder eller filmer

Postad 19 August 2009 - 19:48

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Iphone = 4,4Mbit/s

Kanske för att bluetooth inte klarar av mer?!

# Bluetooth använder det licensfria frekvensområdet på 2,4 GHz.
# Upp till 7 samtidiga anslutningar kan göras.
# Låg bandbredd – runt 720 kbps max.

Du får ta o köra med kabel :-)

/Hans

Postad 19 August 2009 - 20:14

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Det här med att garantin ryker är skitsnack. Om man köper den kontant ifrån Tre samt låser upp den via dom för 350 kr så gäller samma garanti som alla andra konsumenter har, alltså 12 månaders garanti. Pratade med Tre Kundtjänst och fick detta bekräftat.

Antagligen var den här säljaren du stötte på lite sugen på att du skulle byta operatör så det var nog därför han drog en liten vit lögn, eller så har han bara fått felaktig information. ;)

Men vilket jefla såll till säljare om detta nu stämmer! Ska ringa o trippelkolla imorrn med kundtjänst o sen ska jag köra curling med säljaren på disken! :P Nu tappa jag ännu en dag, hade köpt/beställt den om denna information inte kommit ur hans käft.

Tack för infon!

Postad 19 August 2009 - 20:16

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Men vilket jefla såll till säljare om detta nu stämmer! Ska ringa o trippelkolla imorrn med kundtjänst o sen ska jag köra curling med säljaren på disken! ;) Nu tappa jag ännu en dag, hade köpt/beställt den om denna information inte kommit ur hans käft.

Tack för infon!

Ja men gör det för säkerhetskull. Dom på Tre verkar helt snurriga när man ställer frågor till dom. Men just i ditt fall så känns det som att säljaren var lite för sugen på provision så han drog en fuling...

skriv gärna här på forumet igen om vad kundtjänst sa till dig så att man vet till 100 % att garantin gäller

Redigerat av 10cent, 19 August 2009 - 20:23.

Postad 19 August 2009 - 20:52

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Ska bli! Finns det någon bra kundtjänst hos Apple som man kan språkas med också för att se vad de har att säga om ämnet?

Postad 19 August 2009 - 21:54

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Videosafe fungerar utmärkt om man vill lösenordsskydda bilder eller filmer

Underbart! Tackar ;)

Postad 19 August 2009 - 23:22

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Jag tycker att jag numera ofta får en alert-ruta när jag ska ladda ner ett program (eller uppdatera ett befintligt) som säger "The item you tried to buy is no longer available". Nu ikväll tänkte jag köpa Monopol men se, det ville inte.

Postad bild

Samma sak om jag försöker ladda ner det via iTunes för att sedan synka över det, då blir det så här :

Postad bild

Någon som har nån idé? ;)

Redigerat av zinned78, 19 August 2009 - 23:23.

Postad 19 August 2009 - 23:45

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ska bli! Finns det någon bra kundtjänst hos Apple som man kan språkas med också för att se vad de har att säga om ämnet?

Tror att apple kommer att hänvisa garanti ärenden till den operatören du köpt din iPhone 3GS ifrån och i detta fall så är det ju Tre.

Postad 20 August 2009 - 00:02

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Jag tycker att jag numera ofta får en alert-ruta när jag ska ladda ner ett program (eller uppdatera ett befintligt) som säger "The item you tried to buy is no longer available". Nu ikväll tänkte jag köpa Monopol men se, det ville inte.

Postad bild

Samma sak om jag försöker ladda ner det via iTunes för att sedan synka över det, då blir det så här :

Postad bild

Någon som har nån idé? ;)

det är ett problem med EA, inga av deras produkter går att ladda ner eller updpatera

har skrivit följande på apples diskussionssida för itunes, ni bör också rapportera detta fel till EA.
Har själv försökt köpa Wolf RPG hela dagen. Vore surt om man inte kunde köpa från dem när de väl har rea.

please go to http://support.eamobile.com/ and report this issue.
note that you MUST select AT&T as a carrier to be able to select the correct platform (iphone), even though you may live in a country where we (thank the gods)d do not have AT&T.
You should also go to http://forum.ea.com/...ist/286525.page and write about your problem.

I want to buy their games while they still are on sale.

Postad 20 August 2009 - 00:18

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Går man in på www.eamobile.com och väljer iPhone som plattform, letar upp spelet och klickar på "Buy" så skickas man till iTunes och AppStore men då får jag meddelandet att detta programmet inte finns tillgängligt på Svenska AppStore...huh?

Postad 20 August 2009 - 00:23

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

låter märkligt att garantin ska försvinna när man låser upp operatörlåset, detsamma borde gälla oavsett när folk låser upp dom... kanske läge att fråga apple om sanningshalten.

De kanske gör en jailbreak och låser upp den med Ultrasn0w ;)

Jag vill bara vara på den säkra sidan, en 3G skyddsskärm fungerar lika bra som på 3Gs va? Har hört nåt om att 3Gs har en aning större skärm.

Jadå det funkar, det är exakt lika stor skärm.

Postad 20 August 2009 - 00:27

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

http://wiki.answers....d_for_bluetooth

Du får ta o köra med kabel :-)

Tackar för svar! Varje dag lär man sig något nytt...

Postad 20 August 2009 - 07:19

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Tackar för svar! Varje dag lär man sig något nytt...

Jo blåtanden är ganska så känslig för störningar också (beroende på vilken dongel man använder) vilket gör att hastigheten sjunker yttligare.
Men visst funkar det för lättare överföringar och syncningar med datorn eller andra telefoner.

Postad 20 August 2009 - 08:03

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Har bockat av video och musik i min stationära dator i itunes. Vill synka video/musik med itunes på min bärbara. Men på min bärbara så får jag upp frågan om jag vill synka enbart med denna datorn och radera min iphone. Givetvis inte. Har för mig att detta har diskuteras tidigare i tråden men hittar enbart att det inte går... :| Någon som kommer ihåg/vet?

Hittade detta: The key is to start with your "home" computer that contains your iTunes library and set up your synchronization for your music and video content first from there. Don't touch anything on the "Info" tab. Once you've done this, go to your work computer and leave the "Music" and "Videos" tabs alone and configure the "Info" tab in iTunes at work to synchronize with MS Outlook on your work computer.

Precis tvärtom vad jag har gjort. Vill inte börja om igen...suck. Ingen som har annan lösning?

Redigerat av discomega, 20 August 2009 - 08:15.

Postad 20 August 2009 - 08:57

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Hur fungerar det om man sitter och surfar/spelar/pysslar med ett program och det ringer på telefonen?
Avslutas Safari/spelet/programmet då och man får svara eller ligger det kvar i bakgrunden medan man pratar?

Postad 20 August 2009 - 10:11

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Tror att apple kommer att hänvisa garanti ärenden till den operatören du köpt din iPhone 3GS ifrån och i detta fall så är det ju Tre.

Så nu har jag pratat med kundtjänst hos 3 och det såg inte ljusare ut där.

Frågade om upplåsning för Iphone inköpt med kontantkort och då var svaret först att man var tvungen att vänta 12 månader innan dom själva utförde den tjänsten. Ställde mig lite frågande till det och fortsatte att fråga vad som gällde ur garantisynpunkt vid upplåsning, där var denne inte säker och satte mig på vänta. 5 min senare fick jag reda på att denne uppfattat det hela fel och att upplåsning kunde göras på en gång vid inköp men att garantin försvinner. Ifrågasatte detta och förklarade att det bara var opperatörbindningen jag vill låsa upp, inget annat. Denne stod dock på sig och hävdade att så var fallet hos alla opperatörer, upplåst = ingen garanti.

Gjorde sedan ett tappert försök att kontakta Apple själva i frågan men de hänvisade bara till att telia, tre etc hade köpt upp alla rättigheter och att även garantin inte var något Apple hade med att göra.

Hepp, kan man beställa den från UK, DK, DE, NO, FI eller något annat land som kan tänkas ha samma inställningsmöjligheter som en svensksåld utan bidning och bibehållen garanti? Eller om någon har en annan lösning?

Postad 20 August 2009 - 10:14

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Hur gör jag för att lägga in min hotmail mail i Iphonen? Synkar mot outlooken just nu... som jag inte använder.

Är tok novis på denna lur så help!

Postad 20 August 2009 - 10:36

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Hur gör jag för att lägga in min hotmail mail i Iphonen? Synkar mot outlooken just nu... som jag inte använder.

Är tok novis på denna lur så help!

Gå in på mail ->Lägg till konto>Annat. Sen är det bara att ange adress + lösen..

Postad 20 August 2009 - 11:07

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0

Gå in på mail ->Lägg till konto>Annat. Sen är det bara att ange adress + lösen..

Strålande ...tack

Postad 20 August 2009 - 11:13

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Är det någon som har tips på hur man får till displayskydd på Iphone på bästa sätt? Jag har displayskydd från Switcheasy som jag gärna skulle vilja få dit utan luftbubblor, damm osv.

Hur gör man på bästa sätt? Jag har sett en del videos på youtube där dom börja nerifrån och drar av plasten på väg uppåt. Kan kanske vara något? =)

aspire

Postad 20 August 2009 - 11:21

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Hepp, kan man beställa den från UK, DK, DE, NO, FI eller något annat land som kan tänkas ha samma inställningsmöjligheter som en svensksåld utan bidning och bibehållen garanti? Eller om någon har en annan lösning?

Du borde kunna handla en olåst från italien.

Postad 20 August 2009 - 11:26

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Efter att gååt igenom hela mobilvärldens alla lurar(känns det som) och upplevt Nokia 101, Nokia 3110, SE T18, SE T28, 610,S900,K800i, HTC TyTN, HTC TyTN2, G900 (glömt säkert hälften av lurarna också) så måste jag som alltid varit lite anti Iphone kapitulera och säga att detta är klart bästa mobil jag haft. Med bästa menar jag att det går liksom och få till det som man själv vill ha det. App store är sjukt kul att bara ligga i sängen och läsa.
Itunes var ******** påhitt innan man börjar förstå programmet. Fast det beror väl på att jag i 40 år inte eller aldrig tänkt skaffa en Mac och/eller Iphone.
Tack SE, Nokia, HTC för de år ni givit mig kontakt. Vi ses aldrig mer :(

Postad 20 August 2009 - 11:30

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

lol! Jag säger detsamma :)

Postad 20 August 2009 - 11:32

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Var precis i affären utan min mobil, när jag kom hem var den avstängd :(

Samma sak idag igen. Nu blir det fan en reset!

Postad 20 August 2009 - 11:33

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

Efter att gååt igenom hela mobilvärldens alla lurar(känns det som) och upplevt Nokia 101, Nokia 3110, SE T18, SE T28, 610,S900,K800i, HTC TyTN, HTC TyTN2, G900 (glömt säkert hälften av lurarna också) så måste jag som alltid varit lite anti Iphone kapitulera och säga att detta är klart bästa mobil jag haft. Med bästa menar jag att det går liksom och få till det som man själv vill ha det. App store är sjukt kul att bara ligga i sängen och läsa.
Itunes var ******** påhitt innan man börjar förstå programmet. Fast det beror väl på att jag i 40 år inte eller aldrig tänkt skaffa en Mac och/eller Iphone.

Ha ha ha.... gott mos!!! :)

Postad 20 August 2009 - 11:51

Unregistered4aa8af5c
  • Unregistered4aa8af5c
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Har själv en 3gs och är riktigt nöjd med telefonen i sig själv, bästa jag haft. Däremot har jag inte förmått mig att komma över Apples sätt att låsa in konsumenterna och styra konsumenternas användning så för mig känns det snarare som att man sitter på nålar och väntar på att ex Androidtelefonerna kommer upp i samma klass som 3GS:en.
Finns det något trick för att börja tycka om att bli styrd och inlåst av Apple? Skulle ju vara skönt att kunna skriva bye bye, vi ses aldrig mer till konkurrenterna som du gör istället för att vänta på att få anledning att säga bye bye Apple, vi ses aldrig mer.

Postad 20 August 2009 - 12:11

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Du borde kunna handla en olåst från italien.

Ok men då kommer ju nästa fiskmåsfråga - Åtar sig Apple ett garantiärende i Sverige då? Eftersom de inte ens ville diskutera garanti för Iphone...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.