en sak bara o du köper från tyskland, tänk på att det inte är svenskt tangentbord! jag antar att det inte går att byta ut dessaLedsen boys, men det blir nog en motorola droid för min del. orkar inte vänta längre och det sägs att motorola droid lanseras i tyskland redan nästa vecka! Den finns att få tag på på ebay nu också.
Väntan av N900 har pågått för länge nu. De sa september först, sen oktober och nu inget alls?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 04 november 2009 - 07:48
Postad 04 november 2009 - 08:43
Jag hade tänkt köpa ny mobil nu under november, och har två som jag väljer mellan...Nokia N900 och HTC HD2:an.
Viktigt för mig är att det går att koppla mobilen till en större skärm, tv eller liknande...och jag har förstått att HD2:an inte har tv-out, men hittade ett tillbehör som ser ut att fungera ihop med mobilen...men jag vill veta säkert innan jag bestämmer mig, vet någon här på forumet hur det förhåller sig?
Mycket tacksam för ett korrekt svar!
Mvh.: Henrik
Länk till tillbehör: http://cdon.se/hemel...uch_pro-4052406
Bifogad fil(er)
Postad 04 november 2009 - 08:52
Det lär dessutom vara ett QUERTZ-tangentbord, dvs knapparna sitter inte ens där vi förväntar oss att dom ären sak bara o du köper från tyskland, tänk på att det inte är svenskt tangentbord! jag antar att det inte går att byta ut dessa

Jag leker med Ful-Tina (iPhone 3GS) så länge, trivs rätt bra med henne faktiskt. Från och med igår finns dessutom operatörsupplåsning för låsta 3GS tillgängligt vid Blackra1n/Blacksn0w, och det fungerar perfekt.
Vi får se när N900 dyker upp, som det känns nu så får den verkligen vara riktigt j-a bra för att bräcka min Jailbreakade iPhone.

Då får du nog köpa en HD2:a, skulle gissa att vi inte ser N900 i Sverige i November. Finns inget som tyder på det enligt min åsikt.Jag hade tänkt köpa ny mobil nu under november, och har två som jag väljer mellan...Nokia N900 och HTC HD2:an.
Postad 04 november 2009 - 09:04
Det lär dessutom vara ett QUERTZ-tangentbord, dvs knapparna sitter inte ens där vi förväntar oss att dom är
Dvs ett rent h-e att skriva på. Dessutom kommer den nog inte till Sverige som det verkar, vilket gör att
whaaaaat? måste kolla upp det, för då kan jag glömma den.
Det är dock lite jobbigt att man inte får med ÅÄÖ men o andra sidan så funkar aao oxå bra

Postad 04 november 2009 - 09:34
Postad 04 november 2009 - 09:46
Köpte du den begagnat eller?Jag leker med Ful-Tina (iPhone 3GS) så länge, trivs rätt bra med henne faktiskt. Från och med igår finns dessutom operatörsupplåsning för låsta 3GS tillgängligt vid Blackra1n/Blacksn0w, och det fungerar perfekt.
Postad 04 november 2009 - 13:24
men det fins fortfarande inget som är bättre så det är väll bara att vänta
och vänta och vänta
utan att nokia säger i klartext detta jobbar vi på vi kommer troligen bli klara 2032
man blir ju inte lite trött när det kommer ett datum som bryts
sen ett nytt och ett nytt och ett nytt har ni hört om peter och vargen...
har kollat forum efter info morgon middag kväll
och sett massor med klipp på youtube och annat
nu får dom f-n skeppa lurarna
Postad 04 november 2009 - 13:28
Nej, ny från Tre. Men upplåsning är ju bra om man gör sig av med den längre fram, men det får vi se...Köpte du den begagnat eller?
Postad 04 november 2009 - 13:32
Läste nånstans att det var QWERTZ-tangentbord på den Europeiska, men jag kan ha fel. Kolla det noga.whaaaaat? måste kolla upp det, för då kan jag glömma den.
QWERTZ: http://en.wikipedia.org/wiki/QWERTZ
Eftersom den inte görs för Sverige/Norden så är nog QWERTZ troligt.
Ja alltså vi snackar Motorola Droid nu, eller vad den nu skulle heta i Europa. Något OffTopic alltså.
Redigerat av slotrat, 04 november 2009 - 16:26.
Postad 04 november 2009 - 14:03
"Hej Gurra Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport. Vi kan inte mer än att hålla med dig. Vi här på mjukvarusupporten tycker det är pinsamt att vi inte kan få några som helst klara besked om vad som gäller så att vi kan informera kunderna om det. Men tyvärr så är det som det är nu men vi hoppas verkligen att vi snart kan få klara besked om vad som kommer att gälla angående Nokia N900."
Så det ser ju inte ljust ut

Postad 04 november 2009 - 14:29
Fick detta svaret av nokia care supporten.
"Hej Gurra Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport. Vi kan inte mer än att hålla med dig. Vi här på mjukvarusupporten tycker det är pinsamt att vi inte kan få några som helst klara besked om vad som gäller så att vi kan informera kunderna om det. Men tyvärr så är det som det är nu men vi hoppas verkligen att vi snart kan få klara besked om vad som kommer att gälla angående Nokia N900."
Så det ser ju inte ljust ut
Hoppas du sa åt dem att ligga på och kräva besked om ett datum för Sverige!
En riktig soppa det här!

Postad 04 november 2009 - 15:33
Hoppas någon från Nokia läser denna tråden och de lär ju se och känna hur stort tryck det är på denna luren. Missa julhandel vore inte särskilt smart..
Jag väntar då mitt abonnemang går ut om 2 månader men lider mer alla som trodde på leverans...
Postad 04 november 2009 - 15:43
http://thenokiablog.com/On October 31st, developers, beta testers, and anyone lucky enough to have a pre-production Nokia N900 are doing a test marathon of applications before the mobile computer hits the shelves. The Maemo community will host the event from 2-7PM to make more apps available for end users. Applications that pass the tests will appear on Maemo Extras.
Kan detta vara en anledning till att telefon fan blir uppskjuten hela tiden?
Postad 04 november 2009 - 16:07
nokia har gjort en s-e denna gång o det vet vi ju hur det går...
Postad 04 november 2009 - 16:10
Om inte HTC skräller ordentligt och släpper en 1ghz + android+tangentbord inom 2 månader
Postad 04 november 2009 - 17:03
Postad 04 november 2009 - 17:43
Jag väntar till januari om jag måste, men jag hoppas den kommer snart då release verkar vara på g i andra delar av europa. Jag tror även att den är värd väntan

"the greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that N900 exists"

Redigerat av Crockett, 04 november 2009 - 17:58.
Postad 04 november 2009 - 19:44
Kollar man på tex kamera delen på deras telefoner så är det inget att hurra för. Det är världens största mobiltillverkare och har inte en enda aktuell telefon med Xenon Blixt (6220c, men den håller på att utgå). Dem har bara en 8Mp kamera telefon som nyligen kommit medan andra tillverkare hade det för mer än ett år sen och det var bättre än deras 8mp som är ett år försenad.
Jag menar inget om N900, men jag tycker ändå på nått sätt att man borde sett N900 istället för N97, för det är ju självklart att N900 är en bättre produkt, sen kunde man kanske gjort en mindre variant av N900 för dem som är storlekskänsliga, så att inte folk säger att den är för stor och klumpig bla bla bla. Att ni säger att N900 är sen för att Nokia inte hunnit göra vissa saker och finslipa tycker jag också är dåligt, dem har haft alla år på sig. Vad är det dem har gjort? N97? Hehe
Jag är faktiskt lite besviken trots att jag fortfarande gillar nokia väldigt mycket, men jag tycker ändå att de hade kunnat göra bättre ifrån sig, speciellt när de fått se dem andra. Dem har alltid varit bästa och dem bör fortsätta vara det.
//Mobilproffs
Postad 04 november 2009 - 19:47
Postad 04 november 2009 - 20:19
Inget tangentbord...
SE
Bara det är ju nono
Postad 04 november 2009 - 20:26
Postad 04 november 2009 - 20:26
Tålamod är en dygd!

Postad 04 november 2009 - 20:33
Helt klart så finns det inget annat som ens kommer i närheten av N900
Håller dock med om att Nokia skulle kunna gå ut å säga va f*n som är problemet..
Postad 04 november 2009 - 21:10
Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.
Nej tyvärr så vet vi inte när Nokia N900 ska släppas. Informationen vi har fått just nu är att det är tänkt att den ska släppas i slutet av november men det är inget vi säkert kan lova nu att det kommer att bli av.
Om det är något annat jag kan hjälpa er med så tveka inte att kontakta mig igen.
Med vänliga hälsningar,
Anna Winding
Nokia Service Professional
Swedish Team
Postad 04 november 2009 - 21:14

Postad 04 november 2009 - 21:22
Born in NokiaUSA...bytte från 30 OCT to END OF NOVEMBER 2009. Nu ser det mörkare än mörkt ut. Någon som ser ljuset?
Är rätt säker på att Skorpan såg ljuset, för oss stackare som väntar på n900 är det så mörkt det kan bli.
N900 kanske blir mobilvärldens Duke Nukem Forever->Did not finish...
Postad 04 november 2009 - 21:29
X10 är ju en helt annan sorts telefon...
Inget tangentbord...
SE
Bara det är ju nono
Ja, förvisso. men att knöla ner en n900 i fickan, då får brallorna vara bra "baggy". Ska du ha den som main device? måste ju ha något komplement och just nu finns det ju bara rykten om när den ska komma. så den kan lika gärna komma q1,q2,q3 som i slutet av november. så länge nokia inte släpper information så kan så kan man inte hissa segel.
Redigerat av theclone, 04 november 2009 - 21:33.
Postad 04 november 2009 - 21:33
Har ju en HTC tytn2 nu som är lika stor och de är inga större problem att få ner den i en vanlig jeansficka ....
Annars får man väl löpa nördigheten hela vägen ut å skaffa en väska till den :-)
X10 lär ju va lika svår att få ner i fickan
Vist skulle Nokia kunna bli extremt försenad vilket verkar vara väldigt osannolikt så får man väl se sig om efter nå annat men just nu finns det ju inte å lär inte finnas än på nån månad
Redigerat av moparman, 04 november 2009 - 21:33.
Postad 04 november 2009 - 21:36
Vist skulle Nokia kunna bli extremt försenad vilket verkar vara väldigt osannolikt så får man väl se sig om efter nå annat men just nu finns det ju inte å lär inte finnas än på nån månad
Nog försenad som den är...

Postad 04 november 2009 - 21:38
Var själv sugen på en iphone för ett tag sen och vist är den bra om man nöjer sig med vad man får och dess begränsningar
Postad 04 november 2009 - 22:01
Finns ju inget som tyder på att den skulle komma i november mer än att muminpeter sagt det. Vill ju se någon form av press release på att det är dags. nokia shops datum verkar ju slumpas fram.
Postad 04 november 2009 - 22:16
Joo man börjar va riktigt less...
Var själv sugen på en iphone för ett tag sen och vist är den bra om man nöjer sig med vad man får och dess begränsningar
Jo känner ju lite så jag med, visst det går att jailbreaka och hålla på men inte så sugen på det. Samtidigt vette fan om jag orkar vänta så länge till heller och som jag ser det, så är det ju inget annat på väg(som jag vet iaf) som är intressant inom den närmaste framtiden.
Bara på kul, vad anser du vara det som gör att du väljer N900 för Iphone? Mest om det är något jag inte tänkt på..

Postad 04 november 2009 - 22:23
Stämmer detta? Vågar man hoppas att den är här snart oxå?
Känns som det vart så mycket rykten så man vågar inte tro på det : /
Postad 04 november 2009 - 22:25
multitask
upplösning
batteribyte enklare
mer än 32 GB om man vill
tangentbord
kamera
word doc -om än bara läsa.
Postad 04 november 2009 - 22:29
http://www.unwiredvi...lect-contracts/
Stämmer detta? Vågar man hoppas att den är här snart oxå?
Känns som det vart så mycket rykten så man vågar inte tro på det : /
Bara att hoppas...släpps den i UK den 16:e så borde den ju iaf vara på gång här med innan 2010 iaf..

Postad 04 november 2009 - 22:31
Och lägger till...
Ej låst till äpplet...
Jag bestämmer själv vad jag vill installera och inte vad någon anser mig behöva...
Inget företag som helt sonika blockerar andra konkurerande program som har funktioner som inte Iphone har...
Tv ut utan att behöva köpa en special sladd ...
Slippa Iphones ur mina ögon föråldrade och urtrista upplägg på skrivbordet
Postad 04 november 2009 - 22:32
Postad 04 november 2009 - 22:35
Blir en fin födelsedagspresent

Postad 04 november 2009 - 22:38
Postad 04 november 2009 - 22:44
Jag tror att jag kommer att få min N900 den 26:e November ....
Blir en fin födelsedagspresent
WTF, fyller också år den 26 november. Så såklart kan man hoppas att det dimper ner en N900 från ovan lagom till födelsedagen:)
Postad 04 november 2009 - 22:50
Postad 04 november 2009 - 22:52

Hehe.
//Mobilproffs
Postad 04 november 2009 - 23:04
Jag har beställt en direkt från leverantören så de först jag ska göra när den kommer är att jag ska ta ledigt två timmar från jobbet så jag kan sätta mig med telefonen och njuta av att ha den i handen
Hehe.
//Mobilproffs
låter bra så länge du inte jobbar på posten

Redigerat av theclone, 04 november 2009 - 23:05.
Postad 04 november 2009 - 23:54
Jag gissar att det är meningen att den inte skall ha Xenonblixt, den är ju bra på att filma... Hur lätt är det att filma med en Xenonblixt?Jag tycker tyvärr att Nokia börjat hamna lite efter på sina telefoner.
....
Kollar man på tex kamera delen på deras telefoner så är det inget att hurra för. Det är världens största mobiltillverkare och har inte en enda aktuell telefon med Xenon Blixt (6220c, men den håller på att utgå)
....
Det är inte någon utpräglad fotokamera som är tänkt att ersätta en digitalkamera. Den är tänkt som en telefon som kan mycket, därför tror jag att valet föll på LED-lampor, dessa fungerar ju hjälpligt vid både foto och filmning.
Jag tycker inte att det valet av kamerabelysning är på något sätt avgörande för om Nokia är "moderna" eller hänger med, jag tror som sagt det är ett medvetet val, precis samma val som man gjorde när man valde en resistiv tryckskärm. Det finns anledningar att välja sådana.
Postad 05 november 2009 - 03:48
Och då räcker det igentligen med en sån här

Eller ska jag vara helt ärlig så är denna 100 ggr bättre
Postad 05 november 2009 - 07:33
Flash
multitask
upplösning
batteribyte enklare
mer än 32 GB om man vill
tangentbord
kamera
word doc -om än bara läsa.
Håller med ovanstående ...
Och lägger till...
Ej låst till äpplet...
Jag bestämmer själv vad jag vill installera och inte vad någon anser mig behöva...
Inget företag som helt sonika blockerar andra konkurerande program som har funktioner som inte Iphone har...
Tv ut utan att behöva köpa en special sladd ...
Slippa Iphones ur mina ögon föråldrade och urtrista upplägg på skrivbordet
Ok, de grejerna jag tänkte på plus att man kan använda minneskort, ingår väl kanske i "mer än 32 GB om man vill", men själva enkelheten att bara slänga in det i datorn, föra över det men vill ha och så in med det i luren igen...
Postad 05 november 2009 - 13:41
Jag gissar att det är meningen att den inte skall ha Xenonblixt, den är ju bra på att filma... Hur lätt är det att filma med en Xenonblixt?
Det är inte någon utpräglad fotokamera som är tänkt att ersätta en digitalkamera. Den är tänkt som en telefon som kan mycket, därför tror jag att valet föll på LED-lampor, dessa fungerar ju hjälpligt vid både foto och filmning.
Jag tycker inte att det valet av kamerabelysning är på något sätt avgörande för om Nokia är "moderna" eller hänger med, jag tror som sagt det är ett medvetet val, precis samma val som man gjorde när man valde en resistiv tryckskärm. Det finns anledningar att välja sådana.
Jo men kollar du tex, C905, Satio, C901 mm som har Xenonblixt så har dem också en fotolampa för videoinspelningen. Alltså är detta inget "smart" val om man ska definiera det om att man med Xenonblixt inte kan använda belysningen.
Fotolampa för video. Xenonblixt för Kameran. Jag säger inte att dem halkar efter för det, eller att dem är omoderna för det. Men jag säger att det är kasst att en så stor tillverkare faktiskt inte har den val möjligheten i sitt sortiment.
//Mobilproffs
Postad 05 november 2009 - 16:31
Nå va e deras andledning till att den int har kommit ut ennu då?Har hittat anledningen till att n900 inte kommir ut ännu
![]()
arghhh
Det ante mig att dom var inblandade he he
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar