Redigerat av BrittBastard, 24 November 2010 - 11:48.
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2/PS3)
(Gaming ratt och pedaler)
|
2
|
(44)
|
Inga priser | |
Gran Turismo 5 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(46)
|
99:- | |
Sony PlayStation Eye (PS3)
(Övriga speltillbehör)
|
2
|
(12)
|
Inga priser | |
Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel (PC/PS3)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Fanatec Speedster Wireless Gamepad (PC/PS3)
(Handkontroller)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Logitech Driving Force GT (PS3)
|
6
|
(27)
|
Inga priser | |
Fanatec Porsche 911 Carrera Wheel (PS3/PC)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Logitech G27 Racing Wheel (PC/PS2/PS3)
|
5
|
(34)
|
Inga priser | |
Gran Turismo 5 - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Gran Turismo 5 - Signature Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Thrustmaster T500 RS (PC/PS3/PS4)
|
5
|
(3)
|
Inga priser |
Nästa generations Logitech G27 ? (28 inlägg)
|
10 år sedan |
Playseat challenge (21 inlägg)
|
11 år sedan |
Ratt till Gran Turismo 5? (154 inlägg)
|
14 år sedan |
Gran Turismo 5: Prologue (1052 inlägg)
|
15 år sedan |
Logitech G27 racing wheel (31 inlägg)
|
15 år sedan |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Playstation eye (13 inlägg)
|
15 år sedan |
Logitech Driving Force Pro Wheel PS3 eller någon annan? (28 inlägg)
|
16 år sedan |
Rattställ Logitech G25 (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Logitech G25 och PS3 (87 inlägg)
|
16 år sedan |
Driving Force GT (11 inlägg)
|
17 år sedan |
G25 pedaler (5 inlägg)
|
17 år sedan |
Ny g25? (0 inlägg)
|
17 år sedan |
Bra Ratt till PS3 (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Sony Eye (16 inlägg)
|
17 år sedan |
Sony Playstation Eye Camera (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Eye toy till ps3 (1 inlägg)
|
17 år sedan |
Problem med Logitech G25 "Racingwheel" (2 inlägg)
|
17 år sedan |
Frågor om playstation eye (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Playstation Eye Spel - nått att ha? (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Playstation Eye (8 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 24 November 2010 - 11:49
Postad 24 November 2010 - 11:52
Såg CCCP's bild och måste tyvärr hålla med han att den är riktigt illa.
Dock så är alla spel väldigt upp och ner, så hur ser de bra delarna ut? Inte efter Photomode för det bryr jag mig inte om.
Postad 24 November 2010 - 11:59
IGN gav dem "bara 8.5".
Är det för att det inte uppfyller vad namnet är och så lång tid?
Postad 24 November 2010 - 12:03
Jorden anropar Brittan! Brittan till jorden, kom!
Detta är inte ingame när man spelar utan detta är photo mode där spelmotorn lägger på en massa lull-lull i grafikväg och interpolerar upp bilden till 18MP.
Ingame ser ut som bilden nedan. Banorna ser ut som skit och standardbilarna likaså. Premiumbilarna ser bättre ut men grafiken på banorna talar som sagt var för sig själv.
Köper man spelet för att sitta och titta på premiumbilarna i photomode eller för att spela?
Påstår man att GT5 har bra grafik när man spelar bör ta av sig fanboyglasögonen.
6 års utveckling... lol!
Jag är inte dum, vet mycket väl att det jag postade inte var in game.
Du missade min poäng, att JAG tycker grafiken är mer realistisk i GT5 än Forza 3, in game eller photo mode, det kvittar.
Du överdriver å andra sidan åt andra hållet.
Nu har jag bara spelat spelet i ca 30 min och inte hemma.
OM grafiken nu är så dålig som vissa påstår så har man ju helt klart lagt fokus på fel saker. Bättre att ha snygg grafik på banor än på detaljer i bilar i m o.
Sen, som någon skrev, finns det betydligt viktigare saker än grafik. T ex körkänslan!
Jag sticker ut hakan och säger att det inte finns något spel som är realistiskt, har riktigt snygg grafik rakt igenom, bra körkänsla, bra menyssytem, bra onlinedel o s v. Finns ju alltid nåt att klaga på, eller hur?
Jag tror också att, som vanligt, mycket av besvikelsen m a p till exempel grafiken beror ju på vad man har förväntat sig. Som vanligt. Men jag uttalar mig inte om vad jag tycker om grafiken m m förrän jag har provat själv.
Spelet snittar 86% på Metacritic.
IGN gav dem "bara 8.5".
Precis, tiden är väl ett "problem". Har det tagit så lång tid så förväntar sig ju folk "mer". Med all rätt.
Redigerat av BrittBastard, 24 November 2010 - 12:04.
Postad 24 November 2010 - 12:04
Postad 24 November 2010 - 12:06
I recensionen från IGN nämner han i slutet att som bilsimulator är det 10/10 och det kanske är det mest väsentliga.
Ah, nice! DET är det mest väsentliga för mig iallafall.
Postad 24 November 2010 - 12:07
Alltså, du kan ju läsa recensionen så uppenbarar sig anledningen.Spelet snittar 86% på Metacritic.
IGN gav dem "bara 8.5".
Postad 24 November 2010 - 12:10
Spelet snittar 86% på Metacritic.
IGN gav dem "bara 8.5".
Verkar variera en hel del. Fattar faktiskt inte heller hur man anser att man kan ge ut en produkt efter så pass många år och ens ha banor som varierar så pass mycket.
Postad 24 November 2010 - 12:13
Postad 24 November 2010 - 12:18
Postad 24 November 2010 - 12:22
Postad 24 November 2010 - 12:36
Postad 24 November 2010 - 12:41
I garaget har man tre flikar, premium, standard och favoriter.Hur ser man om en bil är en Standard eller Premium innan man köpt/kört den?
Used cars säljer standardbilar och nya bilar är premium.
edit senare:
Följande stämmer ej:
Under tävlingarna blandas nog inte standard med premiumbilar av vad jag sett. Skillnaden mellan klasserna vore för uppenbar då.
Redigerat av ColinZeal, 24 November 2010 - 21:30.
Postad 24 November 2010 - 13:04
Ringde försäkerhets skull in till dom och kollade så att priset verkligen stämde och det gör det, varnade dom för att det kommer bli väldigt många beställningar idag
Länken har ni här Gran Turismo 5
Postad 24 November 2010 - 13:09
Nu har jag inte läst i tråden, men misstänker att ni vill veta att elgiganten säljer spelet för 379kr och gratisfrakt! Behöver jag säga att det blev en beställning?
Ringde försäkerhets skull in till dom och kollade så att priset verkligen stämde och det gör det, varnade dom för att det kommer bli väldigt många beställningar idag![]()
Länken har ni här Gran Turismo 5
Gäller endast på internetordrar. I butik i Eskilstuna tar dom 499:-, och för ca 30min hade dom "ett hundratal" i lager i butiken.
Postad 24 November 2010 - 13:10
Gäller endast på internetordrar. I butik i Eskilstuna tar dom 499:-, och för ca 30min hade dom "ett hundratal" i lager i butiken.
Gratis frakt och man har spelet här imorgon eller övermorgon. Jag överlever
Postad 24 November 2010 - 13:12
No, dagens Metro har EG annons om GT5 för 379 :-, i butik.....Gäller endast på internetordrar. I butik i Eskilstuna tar dom 499:-, och för ca 30min hade dom "ett hundratal" i lager i butiken.
Kolla här, bläddra till sidan 25...
http://www.metro.se/..._2010-11-24.pdf
Redigerat av what17ever, 24 November 2010 - 13:14.
Postad 24 November 2010 - 13:13
No, dagens Metro har EG annons om GT5 för 379 :-, i butik.....
Ja men det gäller uppenbarligen inte i Eskilstuna isf. Eller så ljög telefonisten
Postad 24 November 2010 - 13:16
Postad 24 November 2010 - 13:17
Alltså, du kan ju läsa recensionen så uppenbarar sig anledningen.
tror inte tiden är en faktor eftersom den till slut är irrelevant.
Har läst IGN. men jag menar många andra. Har läst en hel del folk som undrar varför standarden är så varierande på ett spel som sagt har dragit ut på tiden för att vara perfekt.
Postad 24 November 2010 - 13:18
*EDIT* Okej, man kanske skulle ha kollat metacritic idag innan man skrev att det inte fanns några recensioner ute. Då blir det att läsa lite nu då.
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 24 November 2010 - 13:20.
Postad 24 November 2010 - 13:21
Åkte 300 m åt samarkand och köpte på EG för 379 kr....i växjö håller på att installera just nu..499 på MM i Växjö, inget überpris men dock godkänt. Blev ett köp
Postad 24 November 2010 - 13:23
DF ( Digital Foundrys ) Making Tracks in GT5
DF: Installation Analysis
Gillar verkligen Eurogamer.net och Digital Foundry, sakligt och på djupet!
Redigerat av BrittBastard, 24 November 2010 - 13:23.
Postad 24 November 2010 - 13:24
Postad 24 November 2010 - 13:31
Game Stops pris på prislappen... galet.
gt5.JPG 104.31K
0 Antal nerladdningar
Postad 24 November 2010 - 13:32
Har en så länge bara provat en bana i min Civic Type-R, men jag tycker det var riktigt bra känsla i spelet med min g25a !! Har valt simulator-läge (heter det väll?), men körde auto, vet inte än hur man ändrar till manual än, inte haft tid
Efter jobbet skall det spelas igen, hela kvällen !!
Vad gäller grafik och ljud tycker jag att grafiken är bra, helt klart bättre än gt4 och ljudet lät helt okay. Ljudet var jag väldigt skeptisk till på gt4, detta känns än så länge bättre, men har ju bara kört en bana än ...
Som flera andra tidigare sagt så är känslan det viktigaste, dock vill jag ha bra grafik och absolut bra motorljud (!!) i ett sånt här spel och än så länge är jag nöjd.
Nu skall vi bara få ihop lite crediter så jag kan köpa min Skyline r33 GT-R och se om den låter som den gör i verkligheten
/flovv
PS. Måste prova lite andra kameravyer också, bara kört den när man ser framför bilen (inte huv/tak), vad nu den heter. Funka i alla fall kanon!
Postad 24 November 2010 - 13:40
Ja skillnaden är väl att gamestop tjänar några tior på de ex de säljer och elgiganten förlorar någon hundring på dem de säljer.Köpte mig GT5 hos EL Giganten idag, gick för skoj skull in till Game Stop för att se vad dom ville ha.
Game Stops pris på prislappen... galet.gt5.JPG 104.31K 0 Antal nerladdningar
Som sagt, galet.
Postad 24 November 2010 - 13:43
Åkte 300 m åt samarkand och köpte på EG för 379 kr....i växjö håller på att installera just nu..
Ah tackar, Blir att utnyttja prisgarantin / öppet köp i eftermiddag då.
Postad 24 November 2010 - 13:43
379 kr på EG på Kungsgatan i Sthlm...flera ex kvar för en stund sen.
Ett ex mindre blev det efter mitt besök
Postad 24 November 2010 - 13:50
Frustrerande!
Postad 24 November 2010 - 13:51
Inte default i alla fall. Det var bara att köra på dom andra så att dom flyttade på sig. AI gjorde även det samma mig. Märkte inte att bilen gick sämre för det.finns det någon crashsimulering?? Bucklor? Bil som går sämre?
Postad 24 November 2010 - 13:54
Ja skillnaden är väl att gamestop tjänar några tior på de ex de säljer och elgiganten förlorar någon hundring på dem de säljer.
Som sagt, galet.
EG har inte råd att förlora på spelet mindre vinst och troligen bättre inköpspris men inte går dom minus.
Postad 24 November 2010 - 13:55
Brukar löna sig att fråga de som jobbar där om man inte hittar.Var någonstans på Kungsgatan står de? Var där 11.30 och hittade bara Collectors Edition för 700! Hur många ex fanns kvar?
Frustrerande!
Postad 24 November 2010 - 13:55
Var någonstans på Kungsgatan står de? Var där 11.30 och hittade bara Collectors Edition för 700! Hur många ex fanns kvar?
Frustrerande!
Jag var där vid 12:15 kanske och då fanns de iaf en 8 stycken kvar på spelhyllan.
Postad 24 November 2010 - 13:59
Ja skillnaden är väl att gamestop tjänar några tior på de ex de säljer och elgiganten förlorar någon hundring på dem de säljer.
Som sagt, galet.
Snacka med en polare som jobbar på Elgiganten, han sa de gick back 300 spänn när de sålde Black ops för 349:- vid release, galet!
Postad 24 November 2010 - 14:05
Blir jobbigt när de senaste 20 inläggen handlar om endast priset.
En önskan från mig.
Postad 24 November 2010 - 14:07
Slutar väl med att andra butiker köper upp EL Gigantens lager
*edit*
Ursäktar för allt prisdravel, detta upphör från mig nu.
Nu sitter jag bara och längtar tills man får komma hem och lira!
Redigerat av Hench, 24 November 2010 - 14:10.
Postad 24 November 2010 - 14:08
Kan vi inte försöka skippa allt prat om pris i denna tråd och istället använda Köptipstråden?
En önskan från mig.
GT5 kosta bara 499 på MM i Gävle men man kan få de mycket billigare på elgiggan!
Postad 24 November 2010 - 14:10
Kan vi inte försöka skippa allt prat om pris i denna tråd och istället använda Köptipstråden?
En önskan från mig.
Länka till den så postar jag där istället, håller helt med dig och ber om ursäkt.
Postad 24 November 2010 - 14:12
EG och MM kör ett väldigt dyrt race/krig nu kan man säga...EG har inte råd att förlora på spelet mindre vinst och troligen bättre inköpspris men inte går dom minus.
Postad 24 November 2010 - 14:19
Jag var där vid 12:15 kanske och då fanns de iaf en 8 stycken kvar på spelhyllan.
Jag klev in en timme senare och det fanns många ex kvar.
Postad 24 November 2010 - 14:19
Smiter lite tidigare från jobbet idag ENBART för att få spela detta nu efter sååå många års väntan.
Hoppas det lever upp till förväntningarna.. Vad tycker ni så långt?
Postad 24 November 2010 - 14:20
EG har inte råd att förlora på spelet mindre vinst och troligen bättre inköpspris men inte går dom minus.
Jo de går minus på spelen vid många av släppen. Men det är in strunt summa i det stora hela. Värre när de öppnar butiker eller ska matcha MM öppningar.
De har råd.
Redigerat av PalmiNio, 24 November 2010 - 14:20.
Postad 24 November 2010 - 14:23
Självklart! KöptipstrådenLänka till den så postar jag där istället, håller helt med dig och ber om ursäkt.
Postad 24 November 2010 - 14:26
Jo de går minus på spelen vid många av släppen. Men det är in strunt summa i det stora hela. Värre när de öppnar butiker eller ska matcha MM öppningar.
De har råd.
När inte en Mod kan hålla sig till OT då jäklar *Sparkar dig på smalbenet*
Nej nu får det vara färdigt med allt prisjägande i denna tråden och jag ber om ursäkt än en gång för att jag satte igång allt.
Håller tummarna för att det är såpass bra som man drömt om och att momo ratten kommer fungera fint, någon som har testat med Prologe och sett om det fungerar kanske?
Postad 24 November 2010 - 14:37
Frågade även om posters men de hade inga. Skulle dock få gratis om så vore fallet.
Nej nu ska jag sätta mig och lira.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Nästa generations Logitech G27 ?
18 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?