Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 06 April 2011 - 13:03
Postad 06 April 2011 - 17:31
Postad 06 April 2011 - 18:38
Som jag förstått det stöder inte boxen ftp men finns det något annat sätt?
Postad 06 April 2011 - 19:40
Vet du inte hur du rippar dina filmer?full bluray filmer är det *.iso eller *.mkv ? får inte mina till att funka ... kör iofs tvix 6500 men ändå ...
Menyer kan man enbart få med .iso dvs en exakt avbildning av skivan.
MKV är bara en kontainer så det säger inte så mycket om innehållet. Du får köra en mediainfo för att se formatet innuti.
Boxee klarar både BD-ISO och mkv. Dock inga menyer.
Postad 06 April 2011 - 19:43
Med VPN kanske. Annars är det nog smartast om du tankar ner från din kompis först till din egen NAS kanske.Kan jag komma åt kompisens Nas (Netgears Stora MS2110) från min boxeebox.
Som jag förstått det stöder inte boxen ftp men finns det något annat sätt?
Postad 06 April 2011 - 20:38
Med VPN kanske. Annars är det nog smartast om du tankar ner från din kompis först till din egen NAS kanske.
Ahhh...var helt säker på att det skulle gå smärtfritt att bara lägga till den som en ftp källa.
Riktigt besviken nu...
Postad 06 April 2011 - 22:01
Vet inte om det finns någon extender som klarar av det du söker idagsläget, speciellt inte att streama över ftpprotokoll. rar borde inte gå att streama över ftp för delen heller antar jag.Ahhh...var helt säker på att det skulle gå smärtfritt att bara lägga till den som en ftp källa.
Riktigt besviken nu...
Jag är långt ifrån expert på detta. Men rent tekniskt så borde det funka om du har din egen dator som VPN server samt klient mot din kompis ftpserver. Klarar NASen av VPN direkt så kan det funka också.
Det krävs väldigt stabil lina om du ska streama dessutom, räkna med att han ska ha 100mbit/s uplink ledigt.
Postad 07 April 2011 - 10:31
Postad 07 April 2011 - 22:10
Ingen tidsuppfattning när den släpps officiellt dock.
Lite info om NFO-stödet
http://support.boxee...ing-an-nfo-file
Redigerat av Unregistered577c6879, 07 April 2011 - 22:12.
Postad 07 April 2011 - 22:28
Sen har en krigsserie som heter over there lagts sig bland movies någon som vet hur man markerar den som en serie?
Postad 08 April 2011 - 14:46
Är det någon som har lyckats få coverart och info på band of brother samt the pacific. Boxeen hittar båda när jag söker men får upp felmeddelande.
Döp om filerna, de måste heta "Band.of.Brothers.s01e01",s01e02 osv för att den ska veta vilken fil som är vilket avsnitt. (S står för Season och E står för Episode)...
Samma princip på the pacific
Postad 08 April 2011 - 19:02
Postad 08 April 2011 - 20:08
CIFS/SMB måste vara aktiverat.
Sätt upp en user med läsrättigheter till någon mapp på NASen
Lägg till user i en användargrupp.
Se till att brändväggen inte blockerar boxees ipnummer.
I boxee så anger du manuellt ipnummer, user och lösenord så ska den sköta allt själv.
Redigerat av Unregistered577c6879, 08 April 2011 - 20:12.
Postad 08 April 2011 - 22:49
Gå in i Diskstation ge din NAS ett fast ipnummer.
CIFS/SMB måste vara aktiverat.
Sätt upp en user med läsrättigheter till någon mapp på NASen
Lägg till user i en användargrupp.
Se till att brändväggen inte blockerar boxees ipnummer.
I boxee så anger du manuellt ipnummer, user och lösenord så ska den sköta allt själv.
det verka funka. du är en ängel. tusen tack
Postad 09 April 2011 - 09:59
allt annat verkar funka med att surfa o.s.v å det händer ingenting när jag har fyllt i inlogg uppgifter vad kan jag ha missat?
Postad 09 April 2011 - 11:37
Föj dessa:Är det någon som kan hjälpa mig? Jag kommer inte åt min dator jag kör med xp och har en dlink dir-635 router
allt annat verkar funka med att surfa o.s.v å det händer ingenting när jag har fyllt i inlogg uppgifter vad kan jag ha missat?
http://support.micro...om/kb/304040/sv
Högerklicka och välj egenskaper->dela ut på den mapp som ska delas ut sen
http://forums.boxee....ead.php?t=22107
Postad 10 April 2011 - 09:29
Kan ni rekommendera den till andra.
Är den så pass stabil som man skulle kunna förvänta sig av en mediespelare.
Eller är buggarna så övervägande att ni inte kan rekommendera produkten.
Om ni tänker er en perfekt mediespelare som har alla funktioner ni skulle önska (av en mediespelare) och förvänta sig är på 100% nivå.
På vilken nivå befinner sig boxee idag och varför?
Postad 10 April 2011 - 10:11
Postad 10 April 2011 - 14:00
Postad 10 April 2011 - 14:22
Hade denna box haft stöd för Spotify hade jag förmodligen köpt den direkt, tror ni att det kommer på sikt? Det är ju egentligen det enda som saknas nu som jag ser det.
Det kommer men inte i nästa uppdatering.
Postad 10 April 2011 - 14:26
Ni som har boxee idag.
Om ni tänker er en perfekt mediespelare som har alla funktioner ni skulle önska (av en mediespelare) och förvänta sig är på 100% nivå.
Den är redan idag bland de bästa om inte den bästa mediespelaren på marknaden. Nästa uppdatering i maj kommer att innebära ett stort lyft.
Jag skulle säga att den är på 80/100 idag.
Redigerat av lostsoul, 10 April 2011 - 14:27.
Postad 10 April 2011 - 16:55
Ni som har boxee idag.
tycker den är överlägset bästa mediaspelaren där ute och för mig har den inte krånglat alls någonsin.. Har kanske hängt sig någon gång men inte mer än så.. Har tidigare ägt en western digital tv media player men ledsnade på att den inte klarade av streamat så himla bra och jag tyckte bild kvaliten var inte det bästa för mycket gryn på HD filmerna helt klart, så den ligger i källaren nu..
Tycker bilden är helt kanon med boxee och streamar trådlöst från hårdisk som är kopplad via firewire till datorn och det mesta sker utan problem.. Kan uppstå buffering om jag kör 1080p filmer som är runt 20gig tunga filer men då är det bara ploppa i en ethernet kabel i boxen och jag streamar trådlöst från datorn men kabel från routern, funkar kanon då..
tanke på att jag inte ägt så många media boxar förut så kan jag inte utala mig så mycket men vad jag har hört och läst är boxee box bäst utav dem alla:) så jag ger högsta betyg till denna för den gör vad jag vill att den ska göra
Postad 10 April 2011 - 18:19
Jag vill bara lista media på enheter och nätverksdiskar jag själv lagt till. Går det med nuvarande version av mjukvaran? Kan man sortera på något vis, i mappar eller i genrer? För mig personligen gör det inte så mycket om det är lite krångligt, men jag vill slippa vara support till hela familjen när de ska hitta rätt film/musik.
Exempel på vad jag menar:
Now let’s go back to the Boxee Box. Once again, you are on the main menu and you decide you want to see your local movies. You click on the “Movies” icon and are greeted with over 2,000 movies you have never heard of. Well, the folks at Boxee have decided that you should have to sort through all the online content they can find. This can be confusing for users, especially when trying to provide a simple and intuitive UI for family members to use. To make matters worse, there is currently no way to filter out your local library by genre or other. There is an option to filter by Genre, but once you do that all the Online content is once again dumped in with your local content.
Saxat från: http://www.mediasmar...view-boxee-box/
Postad 10 April 2011 - 18:33
Ska du spela mycket musik, så skulle jag nog titta på en Sonos.
Postad 10 April 2011 - 22:02
Postad 11 April 2011 - 05:27
Ska du läsa någon recension så bör den basera sig på senaste firmware, allt annat är inaktuellt vid det här laget som ovan.
Ska du spela mycket musik, så skulle jag nog titta på en Sonos.
Nej, musik är inte viktigt. Har hittat enstaka recensioner som är gjorda i februari, men ingen tar upp sorteringen av lokalt lagrad media.
Postad 11 April 2011 - 07:11
(har testat pcklienten och många av internet utbudet inte är intressant eller tillgängligt för oss i sverige) Vet dock ej om jag kommer att hyra (det fanns tydligen hdupplöst (1080p) material från netfilx).
om man kunde välja att ta bort distraktionen så skulle de ses som ett plus (eller åtminstone välja vilka tjänster som skall vara tillgängliga)
men de lokala filerna är det som i huvudsak kommer att spelas. Då hoppas jag att den scrapar snabbt och effektiv (cachar filer så den inte tar tid på sig att ladda ner dem (spara en .nfo fil lokalt?).
Postad 11 April 2011 - 07:44
Men den glappar och låter en hel del (sprakljud), får inte igång Boxeen alltid utan får trycka till den då och då tills det funkar.
Postad 11 April 2011 - 09:34
Postad 11 April 2011 - 09:53
En surfning antyder att det behövs en transformator på12V 2A och hittar man en sådan som passar bör man ju kunna byta ut den som medföljde - att din sprakar låter rätt oroväckande och i första hand bör du förstås kontakta NetOnNet för att få en ny.
[Sitter på jobbet och kan inte läsa vad som står vid strömingången på min Boxee]
Postad 11 April 2011 - 10:53
Eladaptern stödjer båda, så det enda som behövs är en reseadapter.
Sprakar eladaptern är den trasig. Reklamera den.
Postad 11 April 2011 - 12:23
Har presentation av lokal filer blivit bättre i de senare uppdateringarna? Kan man välja att bara visa lokala mediafiler lätt, går de att sortera dessa utan att online innehållet dyker upp?
Är såå sugen, men vill verkligen slippa vara support åt hela familjen bara för att de ska kunna spela upp en film.
Postad 11 April 2011 - 12:28
Funderar på att beställa en idag, det enda frågetecknet är det som jag och Megaman2 tagit upp tidigare idag.
Har presentation av lokal filer blivit bättre i de senare uppdateringarna? Kan man välja att bara visa lokala mediafiler lätt, går de att sortera dessa utan att online innehållet dyker upp?
Är såå sugen, men vill verkligen slippa vara support åt hela familjen bara för att de ska kunna spela upp en film.
Jag hittar mina lokala filer under "Files". Där finns dels de som är scrapade och dels de som inte är det. Det är en inställningsfråga man får om man primärt vill använda den för "lokalt" innehåller eller online-innehåll - och då styr den "Movies" och "Shows" mot lokalt innehåll.
Jag är supernöjd med den, har också en AppleTV 2g men använder Headweb-appen oftare än att jag hyr från Itunes.
Postad 11 April 2011 - 12:53
Men efter lite utforskande upptäckte jag "Files", där den mapp på NAS:en som jag tidigare lagt till fanns.
Vid val av den hamnar jag i önskat läge och har alltså mapparna Film, Barnfiln och Hemvideo. Denny vy ser jag som min hemvy, så att säga.
-Så nu känner jag mig helnöjd.
Postad 11 April 2011 - 13:13
Postad 11 April 2011 - 15:52
Postad 11 April 2011 - 16:00
Har för mig att den klarar max 1 extern utan strömförsörjningHur är det med extern USB hårddisk, det går bra att köra med en som inte har extern strömförsörjning som tar ström från datorn genom USB porten?
(4 st med usbhubb om de är strömförsörjda (inte 100% på 4 men iaf 2)
Det är lite oklart i dagsläget pga lite omflyttningar i deras schema.Har du någon källa på det?
Just nu står den som aktuell för kommande firmware.
Vi får se helt enkelt...
Postad 11 April 2011 - 17:44
Det kommer men inte i nästa uppdatering.
Vad jag har hört så lär det bli svårt då telia har ett avtal med Spotify angående Spotify till TV. Detta gäller också eventuella boxar. Avtalet ska löpa året ut.
Detta är också anledningen varför vi inte har sett det hos någon tillverkar av TV eller TV-box utrustning innan.
Tydligen är där många som nu står och bankar på dörren till skillnad från när Telia tog steget.
Så jag skulle inte räkna med det inom en snar framtid
Postad 11 April 2011 - 18:32
Telia styr inte europeiska eller amerikanska marknaden vad jag vet...Vad jag har hört så lär det bli svårt då telia har ett avtal med Spotify angående Spotify till TV. Detta gäller också eventuella boxar. Avtalet ska löpa året ut.
Postad 11 April 2011 - 20:51
Telia styr inte europeiska eller amerikanska marknaden vad jag vet...
Nej men som allt annat med Online content så är kontrakten baserade på landsnivå. Därför har vi inte Netlfix och därför saknar många länder Spotify.
Jag kan bara säga vad jag har hört från andra aktörer inom branschen, som är större än D-Link, som också jobbar för att få Spotify i sina apparater men kan inte få det pga av det avtal som nu löper.
Spotify är ändå så pass hett att det måste finnas en anledning varför så få har det.
Postad 11 April 2011 - 21:01
Vi vet ju inte vad spotify kräver i licensbetalning.Spotify är ändå så pass hett att det måste finnas en anledning varför så få har det.
Mobilmarknaden är helt annorlunda utformad, men ser det som ganska svårt att hindra någon från att streama över internet. Onkyo får det i sin förstärkare tom.
Postad 11 April 2011 - 21:26
Vi vet ju inte vad spotify kräver i licensbetalning.
Mobilmarknaden är helt annorlunda utformad, men ser det som ganska svårt att hindra någon från att streama över internet. Onkyo får det i sin förstärkare tom.
Avtal med Telia är inte mobil utan uppspelning via TV / TV-box. Alltså detta gäller telia digital TV.
Telia har betalat för att vara tidsexklusiva med detta. Därför har ingen annan TV/BluRay tillverkare eller Digital TV leverantör kunnat erbjuda.
Onkyo går genom att det är en förstärkare. Deras licens t ex kan de inte använda i sina BluRay spelare.
Som sagt, jag har hört detta från folk från större aktörer än D-Link så det skulle vara smått otroligt om lilla Boxee Box skulle kunna få det.
Det kräver trots allt godkännande från Spotify vilket ingen annan i det området har fått trots vilja.
En liknande situation är t ex SF Anytime där LG har avtal som gäller fram till i höst vilket är förklaringen till varför tjänsten bara finns där bland alla TV tillverkare. Detta kommer såklart ändras när avtalet går ut.
Postad 12 April 2011 - 07:32
Postad 12 April 2011 - 08:20
Jag har min Boxee Box kopplad till sovrums tv:n. Inget surroundljud eller så .. enbart TV högtalare.
När jag kollar en film som är kodad i 5.1 ljud så blir ljudet i tv:n inget vidare. Får skruva upp jätte mkt för att höra talet. Och måste sänka ljudet om det är exempelvis skjutande eller liknande.
Kollar jag dock på ett youtubeklipp eller annat som är i Stereo så funkar ljudet mkt bättre.
Finns det nån inställning i Boxee som gör att den alltid kodar allt till Stereo så att ljudet blir bättre ??
Mvh
//Nico
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
34 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?