Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LCHF

2415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 March 2012 - 12:18

Unregisteredb2a15602
  • Unregisteredb2a15602
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Lactoferrin: jag anser att det jag skrev även gäller "friska", men jag kanske var lite otydlig. Äter gemene man sådan mängder fiberrik mat att det är ett problem?

Sgart skrev: "Bröt min LCHF i fredags och det första som hände var att jag blev kass i magen. Det har hållt i hela helgen då jag ätit rätt ordentligt med kolisar. Det är som natt och dag just med magen.".

Med tanke på vad du åt så är det väl knappast oväntat. Eller du kanske var ironisk?

Redigerat av Unregisteredb2a15602, 12 March 2012 - 12:19.

Postad 12 March 2012 - 12:35

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Lactoferrin: jag anser att det jag skrev även gäller "friska", men jag kanske var lite otydlig. Äter gemene man sådan mängder fiberrik mat att det är ett problem?

Kanske inte men dom som försöker äta "hälsosamt" och gärna följer SLVs kostråd anstränger sig lite mer och försöker få i sig så mycket fullkorn som möjligt.

Postad 12 March 2012 - 15:20

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Sgart skrev: "Bröt min LCHF i fredags och det första som hände var att jag blev kass i magen. Det har hållt i hela helgen då jag ätit rätt ordentligt med kolisar. Det är som natt och dag just med magen.".

Med tanke på vad du åt så är det väl knappast oväntat. Eller du kanske var ironisk?

klart det inte var oväntat. Det var mest ett konstaterande av ett troligt förlopp :)

Det kan ju vara kul att diskutera något som har med LCHF att göra i tråden då och då menar jag ;)

Postad 12 March 2012 - 15:39

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

klart det inte var oväntat. Det var mest ett konstaterande av ett troligt förlopp :)

Det kan ju vara kul att diskutera något som har med LCHF att göra i tråden då och då menar jag ;)

Tyvärr var det ju en ytterlighet.
Hur funkar magen om du skulle äta 200 g ris uppdelat på 2 måltider eller potatis?

Min mage rasar lätt om jag äter mycket kolhydrat eller allt annat än små mängder bröd.
Men 200-300 g kolhydrat från potatis och basmatiris funkar bra.

Postad 12 March 2012 - 15:45

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Tyvärr var det ju en ytterlighet.
Hur funkar magen om du skulle äta 200 g ris uppdelat på 2 måltider eller potatis?

Min mage rasar lätt om jag äter mycket kolhydrat eller allt annat än små mängder bröd.
Men 200-300 g kolhydrat från potatis och basmatiris funkar bra.

Det vet jag inte. För att kolla det skulle jag ju få köra LCHF en vecka och förstöra den medvetet igen. Det kanske jag gör någon gång men jag känner inte direkt för att kolla efter :)

Postad 12 March 2012 - 16:25

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Det vet jag inte. För att kolla det skulle jag ju få köra LCHF en vecka och förstöra den medvetet igen. Det kanske jag gör någon gång men jag känner inte direkt för att kolla efter :)

Ok

Postad 12 March 2012 - 16:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
någon som har något middagstips? :)

Postad 12 March 2012 - 16:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ska äta det här ... gjort det många gånger, skitgott

http://www.lchfrecep...py.aspx?ID=1263

Tar dock lite mer jordnötssmör :)

Postad 12 March 2012 - 17:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
det lät jättegott måste jag säga. många ingedienser bara, har märkt att det är svindyrt att käka lchf

Postad 12 March 2012 - 17:33

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ja tyvärr så kostar det ju med bra mat.... Sockerföda är billigt som tusan, är väl därför det är så poppis.
Att de med lite pengar är de fetaste i landet är ju ingen slump.

Postad 12 March 2012 - 17:34

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Beror på hur man vill göra det. Jag kom fram till samma sak när jag körde det sist. Det beror visserligen på att vi här hemma på den tiden mestadels åt riktiga recept vi hittade på internet. Om man lagar efter andras recept blir det ju ofta att man köper nya saker hela tiden. Om man tar vad man har hemma blir det inte lika dyrt men maten kanske inte blir lika rolig, iallaf i längden. Jag lever med sambo och ska jag äta LCHF får jag anstränga mig och se till att hon också tycker maten är ok. Om jag bara äter själv kan jag göra som förra veckan då jag lätt kan äta bara kött och ost typ. Behöver inte vara svårare än så för mig själv. Men man har ju full förståelse för att det inte håller i längden för andra :)

Sen är det givetvis roligt att äta annorlunda mat då och då.

Idag äter vi denna: http://www.lchfrecep...py.aspx?ID=1120

Jag har dock bytt torsk mot bleka och jag har dessutom hällt i uppskattningsvis 1dl grädde. Tjejen kokar morötter, broccoli och rödbetor i en separat kastrull också. Det har vi som side dish till själva grytan sen.

Edit: maten var väldigt god för övrigt!

Redigerat av Sgart, 12 March 2012 - 18:14.

Postad 13 March 2012 - 10:26

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0

Ja tyvärr så kostar det ju med bra mat.... Sockerföda är billigt som tusan, är väl därför det är så poppis.
Att de med lite pengar är de fetaste i landet är ju ingen slump.

Jo tjena.. ;)

Visa mig någon high-carb-low-fat människa som är FET.

Hihi.... finns inte ;)

Postad 13 March 2012 - 13:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jo tjena.. ;)

Visa mig någon high-carb-low-fat människa som är FET.

Hihi.... finns inte ;)

Antar att du är ironisk? Svårt att veta ibland..
Hillbilly lifestyle med coca cola och chips är ju det som "byggt" folkhemmet.

Här har vi 2 olika margarin och en klick smör. Gissa vad som är vad ;)

Bifogad fil  smör.jpg   85.76K   4 Antal nerladdningar

Postad 13 March 2012 - 15:05

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Cola och chips är ju förvisso inte low-fat

Postad 13 March 2012 - 15:08

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Inte direkt.

Sedan när blev chips low-fat? Luktar kunskap här ;)

Jag snackar en kost byggd på ris, potatis, pasta, linser, bönor, grönsaker osv. Fina grejor det! Ägg och kött ger ju bara cancer... ni verkar missa studierna. ;)

Postad 13 March 2012 - 15:29

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0

Inte direkt.

Sedan när blev chips low-fat? Luktar kunskap här ;)

Jag snackar en kost byggd på ris, potatis, pasta, linser, bönor, grönsaker osv. Fina grejor det! ägg och kött ger ju bara cancer... ni verkar missa studierna. ;)

Och mjölk var ju rena rama dödsdrycken för några år sedan, kunde få cancer av den..
Pågående studier kanske visar att det är ris, potatis och socker vi ska akta oss för..
Hujeda mig.. .. ;-)

Postad 13 March 2012 - 15:34

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Ris, potatis och sådant är inte heller hur bra som helst. Svårare att bryta ned än frukt osv osv... men fortfarande så är det bättre om man inte har tillräckligt med frukt.. dumt att svälta. High carb is the way... ;)

Postad 13 March 2012 - 15:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Tyvärr håller många med dig att high carb är bra.
Mor min jobbar på en klinik för fetma och träffar många sockertomtar

"va, är inte Coca Cola nyttigt, det är ju fettfritt"

Postad 13 March 2012 - 16:02

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Jag anser inte att cola är bra...

Det är skillnad mellan frukt och cola, det borde de flesta hålla med mig om.

Postad 13 March 2012 - 16:03

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

"va, är inte Coca Cola nyttigt, det är ju fettfritt"

Inget vidare bra exempel tycker jag. Tror inte det finns många som skulle säga det du skriver ovan.

Däremot fettfri yoghurt finns det säkert många som tror att jättenyttigt.

/Fredrik

Postad 13 March 2012 - 16:07

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag anser inte att cola är bra...

Det är skillnad mellan frukt och cola, det borde de flesta hålla med mig om.

Vad är det för skillnader då?

Inget vidare bra exempel tycker jag. Tror inte det finns många som skulle säga det du skriver ovan.

Däremot fettfri yoghurt finns det säkert många som tror att jättenyttigt.

/Fredrik

Nej det var kanske lite dåligt. De allra flesta förstår ju att så inte är fallet.
Men det är på allvar alltså personer som väger närmare 200 kilo som trott att det är okej att dricka 2-4 liter cola om dagen för det är fettfritt.

Postad 13 March 2012 - 16:16

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnader? Haha, skojar du eller?

Cola innehåller knappt några nutrienter alls. Frukt innehåller mycket godsaker. ;)

Postad 13 March 2012 - 16:22

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att man tappar nämnvärd muskelmassa under deff. Jag kör periodisk fasta (2 måltider per dag) ifrån en 15-20 timmars fasta samt så kör jag LCHF-EKO med minimum salt - av både ytliga skäl (mindre acnebenägenhet, mindre plufsighet med vätska etc.) och hälsosamma (mer skarphet, lyckohormoner är återställda då jag inte matar hjärnan med onödigt mycket kolhydratsenergi). Det man tappar är mycket vätska (varje gram kolhydrat binder upp till 4ggr så mycket vätska.) och man förändrar kroppens hormonella form/balans vilket medför ändrad fysiologisk form på kroppen. Man får en annan kroppsform m.a.o. vilket är ett smaktycke av vad folk gillar och inte gör. För mig passar LCHF väldigt bra - likaså periodisk fasta. Här har ni en dagsfärsk (idag) tagen bild på kroppen min!

Ris och Ros när jag nu vågar lägga upp en bild tack ;D. Vill även se er lägga upp bilder, vore kul att samlat se detta!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  321313.JPG   394.69K   10 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered1734, 13 March 2012 - 16:24.

Postad 13 March 2012 - 16:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Vad är det för skillnader? Haha, skojar du eller?

Cola innehåller knappt några nutrienter alls. Frukt innehåller mycket godsaker. ;)

Jag tänkte sockermässigt.

Postad 13 March 2012 - 16:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
idag har jag gjort hemmagjord mysli på kokosflingor,hasselnötter,paranötter och krossade linfrön som jag rostade i ugnen
till det åt jag turkisk yoghurt.
muslin är inte jättestrikt lchf då en del av nötterna innehåller en del kolhydrater samt att nötter är sjukt energirikt så man får inte äta för mycket av det :)
väldigt gott var det i alla fall

Postad 13 March 2012 - 20:03

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Jag tycker inte att man tappar nämnvärd muskelmassa under deff. Jag kör periodisk fasta (2 måltider per dag) ifrån en 15-20 timmars fasta samt så kör jag LCHF-EKO

Håller man proteinmängden hög och styrketränar som tidigare så ska man inte tappa några muskler.

Vad är LCHF-eko? Endast ekologiskt?

Såg att Fairing har kommit med Eco Protein men det var tydligen inte ekologiskt, men å andra sidan finns det nog inga vinster med ekologiskt vassle om man inte värnar om djuren.
Jag väljer ekologiskt till 90% för djurens skull och resten för bättre innehåll som kanske inte är nån skillnad.

Jag har börja äta Falu Rågrut igen, gjorde det mycket förr med mycket bregott och ost men fan vad jag blev gasig på en gång, bara jag inte blir hård i magen, äter bara tre om dagen så det kanske inte är nån risk.

Postad 13 March 2012 - 21:37

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Hakuna-matata 05 December 2011 - 10:52 skrev: LCHF är för människor som ytterst kortsiktigt vill ned i vikt (redan länkat studier om långsiktiga, negativa kognitiva förändringar i tråden). LCHF är för vanliga människor som är vana att äta skräp och som inte tränar. Dem tappar vätska och fett i början och upplever att lyckohormonerna återställs till det vanliga, man behöver inte "rus" av kolhydrater längre för att må bra och ha energi.

Kul att du testar ändå och upptäcker att det funkar, även om det är just under en 'deff' :)
Angående formen så skulle jag säga: mer magträning ;) .. och mer stretching; du ser stel ut :D (ok, jag skojar lite @poseringen)
bild på mig kommer för övrigt inte :P :)

Postad 13 March 2012 - 22:53

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Jag tycker inte att man tappar nämnvärd muskelmassa under deff. Jag kör periodisk fasta (2 måltider per dag) ifrån en 15-20 timmars fasta samt så kör jag LCHF-EKO med minimum salt - av både ytliga skäl (mindre acnebenägenhet, mindre plufsighet med vätska etc.) och hälsosamma (mer skarphet, lyckohormoner är återställda då jag inte matar hjärnan med onödigt mycket kolhydratsenergi). Det man tappar är mycket vätska (varje gram kolhydrat binder upp till 4ggr så mycket vätska.) och man förändrar kroppens hormonella form/balans vilket medför ändrad fysiologisk form på kroppen. Man får en annan kroppsform m.a.o. vilket är ett smaktycke av vad folk gillar och inte gör. För mig passar LCHF väldigt bra - likaså periodisk fasta. Här har ni en dagsfärsk (idag) tagen bild på kroppen min!

Ris och Ros när jag nu vågar lägga upp en bild tack ;D. Vill även se er lägga upp bilder, vore kul att samlat se detta!

Ros för den hyggliga deffen.

Det syns att du prioriterar Axlar, bröst och rygg.

Ris för att du inte visar benen. Är det månne en discobyggare vi ser ;)

Tips inför framtiden: Försök lägga på lite djup på ryggen också, inte bara bredd. Prova att köra snedbänk istället eller innan du kör plan bänk. Vidare, va försiktig med bänk och axlar. Är du oproportioneligt stor på framsida och sidan, gällandes axlar kommer du förr eller senare att få känningar. Därför, se till att träna baksida axlar mer än framsida!

Annars det det ut att gå bra för dig.

Postad 13 March 2012 - 23:13

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Tack tack! Jo magträning behövs hårdare eftersom genetiken är inte där (har mkt lågt bukfett och ingen vätska men sixpacken är långt ifrån där) samt så behöver jag bli mer proportionerlig som GAES nämner lite om. Nedre rygg har inte samma symmetri som bakre axlar och övre rygg... Jag ser klumpig ut tycker jag så mindre övningar/tillväxtenergi skall jag lägga på dessa områden. GAES: Ang djup för ryggen var det superb sagt för jag saknar just detta........ Du förstärkte vad jag kände!

Ang ben: Det glömde jag! Dock har jag bättre ben än överkropp tror jag så inte är jag discobyggare :D
Om jag har tid och inte glömmer så kommer en ben bild upp! Vore kul o se lite bilder på er med!

Postad 14 March 2012 - 11:03

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Bra fysik Hakuna-matata! gissar att du är 177-179cm lång o väger 75-77kg!

Postad 14 March 2012 - 13:03

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
http://www.tv4play.s...videoid=2170619

Postad 14 March 2012 - 13:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Hon är en sån tomte den där tanten :D

"Undersökning i Usa" .... visst dom lever ju på socker PLUS allt fett :D

Postad 14 March 2012 - 16:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
dagens frukost blev stekt chorizo, oliver, en stor bit pikantost samt lite vitkål.
nom nom

Postad 14 March 2012 - 17:03

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Ros för den hyggliga deffen.

Tips inför framtiden: Försök lägga på lite djup på ryggen också, inte bara bredd.

Annars det det ut att gå bra för dig.

Tack tack! Men hur bygger man "djup" på ryggen utan bredd? Jättenyfiken på bra övningar för att inte bli bred utan istället bygga djup och "mittparti". Tacksam för tips av övningar!

Bra fysik Hakuna-matata! gissar att du är 177-179cm lång o väger 75-77kg!

Tack så mycket!! Bra gissat men kan avslöja att jag är 1.80 lång och väger 70,9 kilo!

Postad 15 March 2012 - 11:58

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Oki, ganska nära då!!

Postad 15 March 2012 - 12:03

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
http://preventdiseas...t-Disease.shtml

paradigmskifte på G...

Redigerat av Der Wiking, 15 March 2012 - 12:04.

Postad 15 March 2012 - 12:49

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

paradigmskifte på G...

Intressant länk. En person som verkligen jobbar med problemet.

Foods loaded with sugars and simple carbohydrates, or processed withomega-6 oils for long shelf life have been the mainstay of the American diet for six decades. These foods have been slowly poisoning everyone.

Postad 15 March 2012 - 16:35

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
finns på svenska på facebook, klarade inte att kopiera in (funka inte att markera o kopiera texten in här) så jag länkade till orginalet.
Minska K ska jag fortsätta med efter att ha läst detta....även omega6

Postad 15 March 2012 - 16:52

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
"The China Study" är också ganska intressant.

Postad 15 March 2012 - 17:22

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Tack för länken DER! Riktigt, riktigt matnyttig länk. Skall även jag minska omega6 nu radikalt och försöka fixa kvoten/balansen med omega3. Sojamjölken jag dricker sägs innehålla rikligt med omega 6 och den är väldigt god, men blir bara glad om jag kan utesluta den ur min diet (mindre kolhydrater :) ).

Soja kan ge störningar i hormonsystemet, försvagning av immunsystemet och minskning av sköldkörtelns aktivitet. (Sköldkörtelhormonet styr ämnesomsättningen i kroppen.)

(Sharpe RM et al. Infant feeding with soy formula milk: effects on the testis
and on blood testosterone levels in marmoset monkeys during the period
of neonatal testicular activity. Hum Reprod 2002 Jul;17(7):1692-703.

Å andra sidan är nästan alla studier om soja bekostade av Weston price fonduation vilket är ganska kontroversiellt skriver många. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Soja sägs ju ha en positiv roll för hyn men det finns nästan tusentals studier länkade till sköldkörtel problem och hy problem. Jag själv märker inget så kanske är alla problem kopplade med allergi mot soja som också nämns i sammanhang från tid till tid? Jag äter ju sojaost, sojasmör och dricker sojamjölk =/ =/ Ska sluta med antingen 2 eller allihop nu för att minska omega 6 och alla hälsofaror som soja sägs frambringa, om det inte nu är kopplade till allergi då.

Hur som helst: ska försöka hitta havreost eller risost om de finns för nattmackan jag unnar mig!

Redigerat av Unregistered1734, 15 March 2012 - 17:26.

Postad 15 March 2012 - 17:33

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
;) Man ska nog vara vidsynt till alla dessa rapporter men när en hjärtdoktor beskriver så enkelt om hur blodkärlen ser ut vid högt blodsocker.... tja då tar jag till mig.. minska K skall fortsass med... allt margarin ska bort o smör skall användas till allt!

Postad 15 March 2012 - 17:37

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Det negativa med omega 6 har varit känt länge och det är konstigt att SLV eller hellenius alltid påpekar att vi ska få i oss mer av det.

Mycket kolhydrater och mycket fleromättat fett, lite protein och väldigt lite mättat fett är tallriksmodellen och gröna nyckelhålets riktlinjer. Man kan ju undra varför myndigheterna lät livsmedelsindustrin och läkemedelsindustrin forska fram vad som är opti när deras egna intresse kan stå på spel.

Postad 15 March 2012 - 20:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
laddar inför nattarbete med en fettrik kvällsmat :)
äggröra med grädde
gräddstuvade championer
1paket bacon

fröhoppningsvis klarar jag mig utan att äta inatt :)

Bifogad fil(er)

Postad 15 March 2012 - 21:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Intressant länk. En person som verkligen jobbar med problemet.

Googlade på han, första träffen hittade jag på quackwatch :-)
jag skulle inte lägga mina ägg i hans skål so to speak med hans record (oavsett om det han säger stämmer)

http://www.quackwatc...nd/lundell.html

Ville bara tillägga att han kan mycket väl ha rätt och isf så kommer det visa sig mha den vetenskapliga metoden (såklart).

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 15 March 2012 - 21:52.

Postad 16 March 2012 - 13:11

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Jag googlade den doktorn o det fanns misstankar om honom med...googlade den som var kritisk och då fanns det.....någon som var kritisk till det...
Finns nog för mycket prestige/ära/dumhet/pengar/industrier mm för att man ska vara 100% på något...mår dock kanon dag 2 på lchf!

Postad 18 March 2012 - 21:51

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

paradigmskifte på G...

Tror du och alla andra i tråden kommer bli glada av denna matnyttiga länk om livsmedel som innehåller MEST omega 6.
Nu blir det enkelt att utesluta dessa ur kosten, för en bättre hjärthälsa om man nu naivt skall lita på denna välrennomerade doktorn :) Jag skall dock satsa på att utesluta omega 6 ganska bra!
http://www.fineli.fi...on=100g&lang=sv

Postad 19 March 2012 - 08:03

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Har varit bortrest med frugan i helgen, bott på Ulvhälls herrgård och njutit av både massa mat och alkohol samt snacks.
Fy fan vad dåligt jag mår idag. Sket väl ca 12 gånger igår :wacko:

Största boven tror jag allt bröd är, mjöl är döden för magen och troligtvis även för hälsan.

Märker det tydligt om jag syndar med tex pizza. Ost äter jag till vardags, även dom andra påläggen på pizza. Trots det mår magen skit, det kan bara bero på brödet.

Postad 19 March 2012 - 08:40

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Jag googlade den doktorn o det fanns misstankar om honom med...googlade den som var kritisk och då fanns det.....någon som var kritisk till det...
Finns nog för mycket prestige/ära/dumhet/pengar/industrier mm för att man ska vara 100% på något...mår dock kanon dag 2 på lchf!

Faktum är fortfarande att han blivit av med sin läkarlicens, blivit stämd ett antal ggr begått skattebrott etc etc.
Det är inga åsikter det är fakta.
Men trots att han är ett svart får så behöver inte han per automatik ha fel för det (men jag skulle inte lita på han med hans trackrecord)

Postad 19 March 2012 - 10:52

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Man ska var försiktig, rätt.
Jag har kört Lchf snart en vecka o mår bra, främst pigg!! Mindre toabesök.....skall träna i kväll, det ska bli kul. Ska köra lätta 6:or bara men har inte tränat på 4 veckor så lugnt börjar man då..
Himla skönt att känna sig så pigg, känner ni andra er det med? Kollade om jag var i ketos och japp stickan blev mörklila..

Cheers
Peter

Postad 19 March 2012 - 11:03

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Kan man kolla om man är i ketos :P ? Köper man stickor på apoteket då eller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.