Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 november 2011 - 20:03

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Varför är det så svårt att få erbjudande om man redan är kund??, detta är inte bara hos er men då ni finns här så frågar jag. Ni lockar med både det ena och det andra om man blir kund hos er men för oss som redan är kunder är det VÄLDIGT sällsynt med erbjudande. Vi är väl också värda nåt extra ibland??

Postad 16 november 2011 - 20:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Varför är det så svårt att få erbjudande om man redan är kund??, detta är inte bara hos er men då ni finns här så frågar jag. Ni lockar med både det ena och det andra om man blir kund hos er men för oss som redan är kunder är det VÄLDIGT sällsynt med erbjudande. Vi är väl också värda nåt extra ibland??

Jag har varit digital-tv-kund hos ComHem i mer än tio år och har aldrig fått något erbjudande som inte "vilken kund som helst" kan få. Det finns inga speciella förmåner för stamkunder om jag nu inte missat något som finns utan att man informerar om det.
Den enda "förmån" jag vet om är att man kan få ett bättre pris eller en billig digitalbox i utbyte mot att man binder ett abonnemang. Men det är ju ingen förmån utan bara prestation och motprestation.
Nej, det bästa sättet att få ett erbjudande är förmodligen att säga upp sitt abonnemang eller programpaket. Då blir man plötsligt en kund som är värd att slåss för. Den som sitter nöjd och betalar sin månadsavgift är ingen kund som behöver "smörjas". Sorgligt men sant. :(

Postad 16 november 2011 - 20:24

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Har ni (comhem) slutat svara på frågor som man skickar till er via er hemsida?!?! Skickade en fråga i söndags som fortfarande inte är besvarat!

Postad 18 november 2011 - 13:20

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Eftersom det är en bredbandsbox för tv (ip-tv) kan jag tänka mig att den är för Canal Digitals kunder med ip-tv när/om dessa ska läggas in i ComHems nät.
Men ComHem kanske kan förklara för oss?

Motorla VIP 1903 är för våra LAN-bestånd samt där vi levererar tjänster i öppna nät via iTUX.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Har ni (comhem) slutat svara på frågor som man skickar till er via er hemsida?!?! Skickade en fråga i söndags som fortfarande inte är besvarat!

Vi har för närvarande längre hanteringstider än normalt, vilket vi beklagar. Ärenden av mer akut karaktär är det därför bättre att ta via telefon.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Postad 18 november 2011 - 14:12

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
...

Redigerat av henke007, 23 november 2011 - 14:53.

Postad 20 november 2011 - 14:36

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Skönt och se att Comhem totalt ignorerar mitt inlägg. Fasen vet nu när jag tänker efter om inte säljaren försökte lura på mig längre bindningstid än jag behövde dessutom.

Postad 20 november 2011 - 15:37

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 488 inlägg
  • 0
Om man inte bor i ett ComHemhus, kan man ändå kunna abonnera på TV-kanaler? Vi har tillgång till ComHem på jobbet, men cheferna vill inte betala något abonnemang, utan hänvisar till de fria kanalerna. Understundom brukar någon nattarbetare ta med sitt kort för att se sina kanaler i stället för de fria.

Postad 21 november 2011 - 13:53

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Nu är det åter dags för Champions League fotboll i 3D i Viasats regi.
Är inte Comhem intresserade av att sända 3D matcher?
Jag betalar fullpris på allt vad Viasat har, men någon 3D kan jag tydligen bara drömma om.
Vad säger Comhem om detta?

Postad 22 november 2011 - 03:32

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Det du bör göra är att säga upp dina abonnemang efterhand som de går ut. Då får du erbjudanden. Typ 3 gratismånader om du förlänger 12 eller liknande.

Hade själv en lite dispyt med dom när jag inte fick en kredit på 3x69 kr som jag tyckte mig ha rätt till. Tack vare det blev jag förbannad och kollade upp mina bindningstider. Upptäckte att de precis gått ut. Ringde och sa upp mina abb och fick omedelbart i samma samtal 6 månader gratis av 12 på ett 199 kr abb och 3 för 99 av 12 på ett 279 kr abb. Total besparing för mig 1734 kr. Bara för att dom inte ville ge mig 217 kr direkt. Dom 217 kr hade dom tjänat in om jag inte kollat mina uppsägningstider på bara 2 veckor. Ibland är det dumt att vara dumsnål även för ComHem.

Så. Om ni inte vet att ni behöver en ny box eller annat inom 12 månader. Ring omedelbart och säg upp när er bindningstid går ut. Stora pengar att spara.

Postad 22 november 2011 - 10:04

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Jag tolkar uteblivet svar angående 3D som att Comhem inte är ett dugg intresserade av 3D.
Tekniken "side by side" innebär att det filmas med 3D kameror men är 1080i delat med två. Det betyder att den enda teknik som är ett måste är nämnda 3D kameror för produktion, en vanlig befintlig HD box och en 3D TV. För Comhems del innebär det inget konstigt då inget nytt i teknik behövs för deras del.

Comhem är inte ensamma på marknaden. Får se när mitt ab går ut. Då ska jag garanterat skippa TV 1000. Maken till skitfilmer får man leta efter. Galaxens sämsta filmkanaler. Kanalinnehåll kan dock inte Comhem påverka.

Postad 22 november 2011 - 10:17

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Men orka 3D är min åsikt, få istället in lite mer HD-kanaler och framförallt, ge upp kravet på pairade kort så man faktiskt kan se HD-kanalerna på sin CI (utan +) TV.

Postad 22 november 2011 - 10:45

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Men orka 3D är min åsikt, få istället in lite mer HD-kanaler och framförallt, ge upp kravet på pairade kort så man faktiskt kan se HD-kanalerna på sin CI (utan +) TV.

Håller med dig förutom att jag vill se sport och dokumentärer i 3D. Visst, fler HD kanaler är ett önskemål. Det går så sjukt sakta. Att folk bara står ut med lågupplöst. Vissa kanalers bildkvalitet är lågvatten. Viasat SD är bedrövligt för att nämna ett exempel.

Postad 22 november 2011 - 10:50

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Tyvärr spenderar hellre combort sina pengar på 2 rödhåriga tanter som bara "måste" vara i rutan varje dag på varje kanal...några hd kanaler ser jag inte i kristallkulan förrän kanske till våren.

Postad 22 november 2011 - 12:03

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

några hd kanaler ser jag inte i kristallkulan förrän kanske till våren.

History HD är iaf en trevlig kanal, speciellt programmet med Zahi Hawass som gormar på sina medhjälpare ...

Han gormade så jäkligt i del 2 att en av hans amerikanska pryo-brudar pissade på sig inne i en Pyramid ... B)

Postad 22 november 2011 - 12:42

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0
Haha,Zahi Hawass,en mycket "speciell" människa.

Comhem,kommer ni att fortsätta utöka sitt HD-utbud?

Jag vet att vi inte får någon besked innan alla avtal är påskrivna,men finns det några planer att uppdatera befintligt HD-kanalpaket med nya kanaler?

Redigerat av Noah06, 22 november 2011 - 12:43.

Postad 22 november 2011 - 15:56

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Haha,Zahi Hawass,en mycket "speciell" människa.

Comhem,kommer ni att fortsätta utöka sitt HD-utbud?

Jag vet att vi inte får någon besked innan alla avtal är påskrivna,men finns det några planer att uppdatera befintligt HD-kanalpaket med nya kanaler?

Hej,

Naturligtvis ser vi hela tiden över möjligheten till att ta in nya HD-kanaler till vårt utbud.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 25 november 2011 - 15:47

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Nu är det åter dags för Champions League fotboll i 3D i Viasats regi.
Är inte Comhem intresserade av att sända 3D matcher?
Jag betalar fullpris på allt vad Viasat har, men någon 3D kan jag tydligen bara drömma om.
Vad säger Comhem om detta?

Hej,
Vi har i dagsläget ingen information om eventuella 3D sändningar i Com Hems nät.

Givetvis är det något som vi ser över, och skulle det bli aktuellt framåt i tiden kommer vi
Självklart gå ut med information om detta.

MVH
Patrick Norberg
Com Hem AB

Postad 25 november 2011 - 18:57

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Tack kära comhem arbetare som blir tillsagda att svara i denna tråd,för var skulle vi vara utan era informativa,personliga,nyttiga svar.Jag menar utan er skulle denna tråden dö ut.Har fått så mycket information och insikt i hur comhem tänker under denna 38 långa sidor tråd.
Tack för att ni finns och jag önskar mååånga fiiina svar på alla våra frågor i framtiden också.

MVH

Postad 25 november 2011 - 19:13

Unregistered7cd61031
  • Unregistered7cd61031
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tack kära comhem arbetare som blir tillsagda att svara i denna tråd,för var skulle vi vara utan era informativa,personliga,nyttiga svar.Jag menar utan er skulle denna tråden dö ut.Har fått så mycket information och insikt i hur comhem tänker under denna 38 långa sidor tråd.
Tack för att ni finns och jag önskar mååånga fiiina svar på alla våra frågor i framtiden också.

MVH

Usch ja, det kan inte vara roligt att bli tillsagd av chefen: " Nu ska vi börja jobba genom sociala medier!" utan att ha något att komma med. Känns igen...

Postad 26 november 2011 - 12:42

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Comhem är nog ett av mycket få företag som har en infoavdelning som inte får lämna ut någon info,
för övrigt måste reklamen med bebisarna vara den sämsta och jobbigaste reklamen någonsin

Postad 26 november 2011 - 17:17

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Haha nästa person att ta över i etern. Bara lägga på en speakerröst så är det klart :D
www.youtube.com/watch?v=-057k-BUDnU

Redigerat av jan_bananberg, 26 november 2011 - 17:20.

Postad 28 november 2011 - 08:45

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Comhem är nog ett av mycket få företag som har en infoavdelning som inte får lämna ut någon info,
för övrigt måste reklamen med bebisarna vara den sämsta och jobbigaste reklamen någonsin

Samtliga reklamer med beirut och beirut el vad dom heter (jag har faktiskt ingen aning vad dom heter, och vill ej heller veta) är dom jobbigaste som går på tvn!

Postad 28 november 2011 - 08:55

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Samtliga reklamer med beirut och beirut el vad dom heter (jag har faktiskt ingen aning vad dom heter, och vill ej heller veta) är dom jobbigaste som går på tvn!

Den om Beirut var ju Sven Melanders roliga historia om Steve med Lloyden - Hon heter Berit, men vi kallar henne Beirut, för att hon är så jävla bombad! ... B)

Postad 28 november 2011 - 11:04

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Kul att Comhem dessutom snällt struntar i att svara på jobbiga frågor, t ex om deras säljares sätt att erbjuda "kanonerbjudande" till sina befintliga kunder.

Postad 28 november 2011 - 11:12

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Blev uppringd av en säljare som i vanlig ordning lovade guld och gröna skogar. För utom att han ljög om nuvarande pris på era paket (Viasat sport), så tack vare att jag är en trogen kund som använder alla tre tjänsterna så ska jag få en kanondeal. Dealen i fråga gick ut på att jag skulle få Viasat Premium för 269:- i månaden. Skeptisk som jag är och eftersom jag egentligen inte vill ha det alls så tackade jag nej. Kollar jag sedan på Comhems sida så kan jag alltså som vilken jäkla rutten kund som helst teckna Viasat Premium till detta "fantastiska" pris.

Har ni ingen skam i kroppen när ni behandlar era nuvarande kunder?

Det är inte så att du kunde få tillgång till det paket med någon extra kampanj. ComHem outsourcar deras försäljningsavdelning till andra bolag. DVS att det förmodligen är någon säljare som inte sitter på ComHem som säljer. Bolaget i fråga kan ha förhandlat till priset på viasat och kan eventuellt erbjuda några fria månader eller rabatterat pris på paketet. Förövrigt är paketet du pratar om Viasat Premium som innehåller både sport & film...

Bara en tanke...

Postad 28 november 2011 - 12:43

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Comhem har nu infört en begränsning för 8 favoriter kunderna som byter kanaler själva på hemsidan. Numer så går det bara att själv byta kanaler i 8 favoriter en gång per månad, det går inte längre att ångra bytet eller ändra kanaler förrän månaden efter bytet är genomfört.
https://www.comhem.s...68/-/index.html

Postad 28 november 2011 - 14:44

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
<p>

<br />
Blev uppringd av en s&auml;ljare som i vanlig ordning lovade guld och gr&ouml;na skogar. F&ouml;r utom att han lj&ouml;g om nuvarande pris på era paket (Viasat sport), så tack vare att jag &auml;r en trogen kund som anv&auml;nder alla tre tj&auml;nsterna så ska jag få en kanondeal. Dealen i fråga gick ut på att jag skulle få Viasat Premium f&ouml;r 269:- i månaden. Skeptisk som jag &auml;r och eftersom jag egentligen inte vill ha det alls så tackade jag nej. Kollar jag sedan på Comhems sida så kan jag alltså som vilken j&auml;kla rutten kund som helst teckna Viasat Premium till detta &quot;fantastiska&quot; pris.<br />
<br />
Har ni ingen skam i kroppen n&auml;r ni behandlar era nuvarande kunder?<br />

</p>

Hej,

När vi ringer till kunder om är det viktigt att vi är tydliga med vad erbjudandet innebär. Om det är ett generellt erbjudande och inte specifikt för en speciell så ska det framgå.

Vad som exakt skett i ditt fall är svårt att svara på men vi lyfter detta vidare till ansvariga och ber om ursäkt för om du har uppfattat erbjudandet på något annat sätt än vad som var.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 28 november 2011 - 14:45.

Postad 28 november 2011 - 15:18

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Med risk för ett lite långt inlägg...

Det dyker då och då upp kritik mot att vi inte svarar tillräckligt bra i den här tråden, bland annat ett par inlägg här ovan på sidan 38. Vi tycker givetvis det är tråkigt att vi inte kan uppfylla allas önskan här och försöker hela tiden utveckla vårt sätt att jobba med service och information, bland annat i forum och sociala medier. De här kanalerna är fortfarande ganska nya för oss och här händer det hela tiden mycket.

Det är dock viktigt att ha med sig ett par saker i de här diskussionerna. Först och främst har vi varit tydliga med att vi inte har möjlighet att ge bra svar på enskilda kundärenden här. Detta då vi nästan alltid behöver veta mer om våra kunder än vad som framgår i en forumtråd. Kundnummer och adress är mer eller mindre alltid något som krävs för att vi ska kunna svara på enskilda frågor och vi rekommenderar ingen att skriva om detta öppet i forumet. För frågor runt det här hänvisar vi precis som tidigare till vår kundservice på telefon (0771 – 55 00 00) eller till Twitter (twitter.com/comhemab) där det finns bra möjligheter att skriva direktmeddelanden. Det här är givetvis frågor vi tittar på, hur vi ska kunna förbättra dialogen även i forum som detta för vi har full förståelse för att varken telefon eller Twitter passar i alla lägen för alla kunder.

Sedan har vi frågan om mängden information, att vi skriver standardiserade icke-svar och sällan kan berätta någonting om framtiden. Även här förstår vi att det kan vara frustrerande att inte få svar på sina frågor och att flera gånger får samma svar från oss och att det kan uppfattas som att vi inte sätter våra kunder i fokus. Men jag tror samtidigt det finns en bred förståelse för varför det måste fungera så här.

Mycket runt nya produkter, nya tv-kanaler, utökning av utbud och paketeringar handlar om förhandlingsfrågor med andra partners. Tv-bolag och leverantörer. Det är självklart att vi inte kan skriva någonting om detta innan saker och ting är helt klart, det skulle kunna äventyra avtal och därmed förstöra för både oss och våra kunder. Likadant är det mycket viktigt för oss att kunna hålla och stå för det vi skriver, skulle vi börja lägga ut för mycket information i ett för tidigt skede skulle det kunna leda till att vi senare är tvungna att ta tillbaka saker. Det vinner ingen någonting på.

Vi kan också förstå att man utifrån kan uppleva vissa frågor som enkla och att de därmed borde gå snabbt att lösa men tyvärr är verkligheten inte alltid lika enkel. Tv-världen med rättighetsägare, operatörer och tv-bolag och allt vad det innebär är en komplex värld.

Vi försöker svara så gott vi kan på frågor och funderingar från er användare här och ser ett stort värde i att vara här och ha dialogen med våra kunder. Vi lär oss mycket av er och får många bra tips och idéer för vad vi kan förbättra. Vi tar gärna emot konkreta idéer på vad ni tycker att vi kan förbättra med vår närvaro här på forumet men ber också om förståelse för hur verkligheten ser ut.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Ansvarig sociala medier
Com Hem

Postad 28 november 2011 - 15:53

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Comhem har nu infört en begränsning för 8 favoriter kunderna som byter kanaler själva på hemsidan. Numer så går det bara att själv byta kanaler i 8 favoriter en gång per månad, det går inte längre att ångra bytet eller ändra kanaler förrän månaden efter bytet är genomfört.

Jag hade 8 Favoriter för några (typ 2) år sen, och inte heller då gick det att byta mer än en gång per månad, så det är väl inget nytt?

Och varför skickar du med en länk till Comhems kundinloggning?

Postad 28 november 2011 - 17:06

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Comhem har nu infört en begränsning för 8 favoriter kunderna som byter kanaler själva på hemsidan. Numer så går det bara att själv byta kanaler i 8 favoriter en gång per månad, det går inte längre att ångra bytet eller ändra kanaler förrän månaden efter bytet är genomfört. https://www.comhem.s...68/-/index.html

Precis som anderswillhelmsson säger så är det här inget nytt. Så här har det varit sedan tidigare. Däremot framgår det tydligare på inloggningssidan vad som gäller.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

Postad 28 november 2011 - 17:22

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Säker på att det inte alltid varit så?Haha ok såg combort va snabba med svar denna gången

Redigerat av Unregistered40562de1, 28 november 2011 - 17:23.

Postad 28 november 2011 - 21:38

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Säker på att det inte alltid varit så?Haha ok såg combort va snabba med svar denna gången

T.o.m. Combort svarade 16 min. innan dig... så LÄS, ALLT! - INNAN du svarar, nästa gång, Tack!

DÄREMOT så borde Comhem för länge sen svarat på frågan om VARFÖR de INTE sänder EPG-infon på en - eller flera ... - kanal(er) som ALLA har, men det föredrar de istället att 'utreda', vilket naturligtvis enbart är en taskig ursäkt för en från början taskigt uttänkt nätstrategi!

MEN.. det skulle ALDRIG Comhem erkänna .. !

Eller ...?

Redigerat av anderswillhelmsson, 28 november 2011 - 21:41.

Postad 28 november 2011 - 23:08

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

T.o.m. Combort svarade 16 min. innan dig... så LÄS, ALLT! - INNAN du svarar, nästa gång, Tack!

JA JA massa, ska aldrig göra ett misstag till i din närhet!!

Postad 29 november 2011 - 08:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

JA JA massa, ska aldrig göra ett misstag till i din närhet!!

Mästaren sätter Lärjungen på plats. Helt i sin ordning. :)

Postad 29 november 2011 - 12:15

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
På min startsida (superstart.se) där man kan skräddarsy rss nyheter av alla de slag, där fungerar inte längre Comhems rss nyheter. Går dettta att fixa?

Postad 29 november 2011 - 13:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

DÄREMOT så borde Comhem för länge sen svarat på frågan om VARFÖR de INTE sänder EPG-infon på en - eller flera ... - kanal(er) som ALLA har, men det föredrar de istället att 'utreda', vilket naturligtvis enbart är en taskig ursäkt för en från början taskigt uttänkt nätstrategi!

MEN.. det skulle ALDRIG Comhem erkänna .. !

Eller ...?

Jag har för mig att ComHem faktiskt HAR svarat på den här frågan en gång. Ska se om jag kan hitta svaret.

edit: äh, jag mindes nog fel. Hittade något svar på varför EPG:n bara visas för 3 dagar, det var nog det svaret jag tänkte på antar jag.

Redigerat av distortion2, 29 november 2011 - 13:47.

Postad 29 november 2011 - 20:50

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

När vi ringer till kunder om är det viktigt att vi är tydliga med vad erbjudandet innebär. Om det är ett generellt erbjudande och inte specifikt för en speciell så ska det framgå.

Vad som exakt skett i ditt fall är svårt att svara på men vi lyfter detta vidare till ansvariga och ber om ursäkt för om du har uppfattat erbjudandet på något annat sätt än vad som var.

Det är ju ännu värre när säljaren försöker få erbjudande att framstå som något speciellt för mig, i det här fallet då jag var en kombo-kund, och det visar sig att alla kunder kan få erbjudandet genom att bara lyfta luren, då känner man sig inte särskilt speciell.

Postad 29 november 2011 - 21:04

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Jag hade 8 Favoriter för några (typ 2) år sen, och inte heller då gick det att byta mer än en gång per månad, så det är väl inget nytt?

Är det så att man inte kan "spara" mer än en gång i månaden nu då? Åtminstone tidigare kunde man byta hej vilt under hela månaden men att kanalerna självklart bara byttes vid månadsskiften till det senast sparade. Annars är det som det alltid har varit :)

Postad 30 november 2011 - 12:51

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Är det så att man inte kan "spara" mer än en gång i månaden nu då? Åtminstone tidigare kunde man byta hej vilt under hela månaden men att kanalerna självklart bara byttes vid månadsskiften till det senast sparade. Annars är det som det alltid har varit :)

Japp helt rätt uppfattat. Numera går det inte byta mer än en gång i 8 favoriter per månad inom månaden. Detta är en begränsning som Comhem nyligen infört. Jag har haft 8 favoriter i över 10 år och bytt ofta, jaghar inget minne av en sådan begränsning existerat tidigare. Tidigare kunde man som gaffakungen bra beskrev "Åtminstone tidigare kunde man byta hej vilt under hela månaden men att kanalerna självklart bara byttes vid månadsskiften till det senast sparade".

Postad 30 november 2011 - 18:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Bakslag för ComHem i affären med Canal Digital:
http://tv-radio.se/k...pp-for-forvarv/

Konkurrensverket vill inte lämna sitt tillstånd eftersom man anser att ett förvärv av Canal Digitals kabel-tv-verksamhet skulle öka ComHems marknadsandel för kabel-tv i flerfamiljshus från 60 till 68% vilket skulle försämra valfriheten för konsumenterna och hämma konkurrensen vad gäller priser och utbud.

Edit: Den som har lust kan studera den 34-sidiga stämningsansökan som Konkurrensverket lämnat in till Stockholms tingsrätt i syfte att få ett förbud för Com Hems förvärv av Canal Digital Kabel-TV AB vid ett vite om 100 mkr.
http://www.kkv.se/up...kan_11-0758.pdf

Redigerat av Unregistered558ade6e, 30 november 2011 - 20:25.

Postad 30 november 2011 - 18:38

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

http://tv-radio.se/k...pp-for-forvarv/

Konkurrensverket vill inte lämna sitt tillstånd eftersom man anser att ett förvärv av Canal Digitals kabel-tv-verksamhet skulle öka ComHems marknadsandel för kabel-tv i flerfamiljshus från 60 till 68% vilket skulle försämra valfriheten för konsumenterna och hämma konkurrensen vad gäller priser och utbud.

Jo men om Canal Digital inte vill ha sin kabel-tv verksamhet kvar så har väl Telenor all rätt att sälja verksamheten till den dem vill? Det ska ju inte konkurrensverket komma och försöka ändra på. Har själv tillgång till både Comhem, fiber (Bredbandsbolaget) och vanlig telefoni.

Då kanske PTS ska gå på Bredbandsbolaget och be dem öppna upp sitt fiber för Telia. Ska de gå på en ska de gå på alla andra med. Ska vara samma möjligheter för oss med fiber från Bredbandsbolaget att kunna välja på lika villkor.

Postad 30 november 2011 - 20:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jo men om Canal Digital inte vill ha sin kabel-tv verksamhet kvar så har väl Telenor all rätt att sälja verksamheten till den dem vill? Det ska ju inte konkurrensverket komma och försöka ändra på. Har själv tillgång till både Comhem, fiber (Bredbandsbolaget) och vanlig telefoni.

Då kanske PTS ska gå på Bredbandsbolaget och be dem öppna upp sitt fiber för Telia. Ska de gå på en ska de gå på alla andra med. Ska vara samma möjligheter för oss med fiber från Bredbandsbolaget att kunna välja på lika villkor.

Det finns faktiskt Förbud mot företagskoncentration enligt Konkurrenslagen 2008:579 som Konkurrensverket har att bevaka. Telenor kan sjävklart sälja verksamheten "till den de vill" men det innebär inte att vem som helst kan köpa.
De flesta ComHem-hus har för övrigt bara ComHem att tillgå eftersom det inte finns Bredbandsbolagets fiber i särskilt många ComHem-hus och oftast råder parabol-förbud. Enda alternativet är tv via bredband vilket inte är ett fullgott alternativ till ComHems kabel-tv.

Postad 01 december 2011 - 11:27

larvigt
  • larvigt
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Finns ju redan en tråd om detta sedan juni: https://www.minhembi...howtopic=284450

Postad 07 december 2011 - 10:41

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Precis som anderswillhelmsson säger så är det här inget nytt. Så här har det varit sedan tidigare. Däremot framgår det tydligare på inloggningssidan vad som gäller.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

Det har visst gått att byta och ändra sig flera gånger under månaden vilket
utbud man vill ha nästkommande månad, detta verkar dock ha försvunnit
i samband med den nya sidan. Detta förklarar varför jag inte kunde gå in
och ändra en andra gång utan kundtjänst fixade detta när jag ringde och
påpekade att de var nå fel på sidan.
Har dock sagt upp Comhem sen en månad tbx då jag tröttnat på att de
varit så mycke strul under året med att kunna göra egna byten.
/M

Postad 07 december 2011 - 12:32

Unregistered80ed05a0
  • Unregistered80ed05a0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Jag tolkar uteblivet svar angående 3D som att Comhem inte är ett dugg intresserade av 3D.
Tekniken "side by side" innebär att det filmas med 3D kameror men är 1080i delat med två. Det betyder att den enda teknik som är ett måste är nämnda 3D kameror för produktion, en vanlig befintlig HD box och en 3D TV. För Comhems del innebär det inget konstigt då inget nytt i teknik behövs för deras del.

Comhem är inte ensamma på marknaden. Får se när mitt ab går ut. Då ska jag garanterat skippa TV 1000. Maken till skitfilmer får man leta efter. Galaxens sämsta filmkanaler. Kanalinnehåll kan dock inte Comhem påverka.

På lördag kan vi äntligen se lite 3D. Ute matchen Mellan HV71-LHC och El Classico ska dom sända fick svar på Twitter att dom visar, läggs upp på hemsidan under dagen, MVH Palle

Postad 07 december 2011 - 13:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

På lördag kan vi äntligen se lite 3D. Ute matchen Mellan HV71-LHC och El Classico ska dom sända fick svar på Twitter att dom visar, läggs upp på hemsidan under dagen, MVH Palle

Kul att det rör på sig lite när det gäller 3D.
De aktuella sändningarna äger rum 10 dec och det krävs att man har Canal+ Sport Extra HD som ingår i Canal+ Max paketet.

Postad 07 december 2011 - 14:44

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag fick faktiskt ett erbjudande idag i form av ett sms från ComHem:
Om jag ringer kundtjänst under dagen får jag ett 3-månaders syskonabonnemang på Viasat Premium-kanalerna utan bindningstid och utan kostnad .
Men eftersom jag redan har ett syskonabonnemang och abonnerar på Viasat Premium HD-paketet är det väl bara att öppna upp dessa kanaler på mitt syskonabonnemang under tre månader? Det är väl inget att fråga om lov för? Men ComHem vill kanske att jag ska känna mig tacksam när jag ringer...
(På syskonabonnemang speglas sedan lång tid Canal+ abonnemang men inte Viasat-abonnemang).

Edit: I dagens post kom ett brev från ComHem där man aviserar 49 kr prisökning från 1 feb 2012 på Viasat Premium HD dvs från 289 kr till 338 kr (17%!!).
Orsaken anges vara "nya och förlängda film- och sporträttigheter".
Som plåster på såren erbjuds jag behålla mitt gamla pris i sex månader om jag binder mitt Viasat Premium HD-abonnemang i 12 månader. Så talar en makthavare!
(Jag är medveten om att ComHem inte kan göra så mycket åt programbolagens prissättning men noterar att det hade varit smart av både Viasat och ComHem att i detta sammanhang lägga in Viasat Motor HD i Viasat Premium/Sport HD-paketen med början 1 feb 2012!).

Redigerat av Unregistered558ade6e, 08 december 2011 - 06:54.

Postad 07 december 2011 - 22:21

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Kul att det rör på sig lite när det gäller 3D.
De aktuella sändningarna äger rum 10 dec och det krävs att man har Canal+ Sport Extra HD som ingår i Canal+ Max paketet.

Problemet är att jag har Viasat Premium HD med TV1000 paketet (TV Dynga till 1000 för att vara mer exakt) vilket innebär att jag måste signa Canal+ med extra allt och lite till för ytterliggare en halv miljon i månaden bara för att få se någon enstaka match i 3D. Never!
Hade jag kunna byta trots bindningstid så kanske. Nu får jag dras med bedrövliga TV1000 hela nästa år.

Med alla prishöjningar kommer folk snart att strunta i TV. Om några år är boendet billigare och kanalpaketen hushållens största utgift.
Hoppas man påtvingas prishöjningen trots kvarvarande bindningstid. Har för mig att jag då har rätt att säga upp skitet i förtid.
Rätta mig om jag har fel. Ett avtal ska ju gälla avtalstiden ut. Annars är ju avtal meningslösa.

Postad 08 december 2011 - 07:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Problemet är att jag har Viasat Premium HD med TV1000 paketet (TV Dynga till 1000 för att vara mer exakt) vilket innebär att jag måste signa Canal+ med extra allt och lite till för ytterliggare en halv miljon i månaden bara för att få se någon enstaka match i 3D. Never!
Hade jag kunna byta trots bindningstid så kanske. Nu får jag dras med bedrövliga TV1000 hela nästa år.

Med alla prishöjningar kommer folk snart att strunta i TV. Om några år är boendet billigare och kanalpaketen hushållens största utgift.
Hoppas man påtvingas prishöjningen trots kvarvarande bindningstid. Har för mig att jag då har rätt att säga upp skitet i förtid.
Rätta mig om jag har fel. Ett avtal ska ju gälla avtalstiden ut. Annars är ju avtal meningslösa.

Canal+ Max kostar "Just nu 99:- i 3 mån, 12 mån abonnemang (ord pris 449:-/mån)".
Det är naturligtvis "typiskt" att 3D sänds i en kanal som kräver det absolut dyraste och mest kompletta Canal+ paketet. Jag skulle då inte välja Canal+ Max bara för några ynka 3D-sändningar utan bara om jag verkligen hade behov av de sju kanaler som tillkommer utöver Canal+ Total.
Bindningstiden är faktiskt ömsesidig dvs du förbinder dig att betala under ett visst antal månader och ComHem förbinder sig att inte höja ditt pris under bindningstiden. Så du kan nog inte slippa Viasat Premium HD förrän din bindningstid gått ut. Då först gäller det nya priset 338 kr/mån. Men kom ihåg att säga upp ditt abonnemang tre månader innan bindningstiden går ut för annars blir det ett tillsvidareabonnemang ytterligare tre månader (minst).

Postad 08 december 2011 - 08:33

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Jag fick läst brevet efter jag skrev inlägget. Tyvärr får jag dras med skiten bindningstiden ut.
Ett avtal är ju ett avtal. Bara att gilla läget och konstatera att jag har mig själv att skylla. Faktum är att jag aldrig har tittat mindre på tv än det senaste halvåret. Det mesta är dussinkanaler med samma innehåll. Reklamfinansierade kanaler, vissa i allafall, sänder så mycket reklam att jag helt struntar i att titta även om det skulle vara något intressant program.

Det börjar bli dyrt att glo på tv. Det hjälper inte att välja vissa kanaler. Det blir lika dyrt som att ha ett färdigt programpaket.
Hur man än vrider på sig har man röven bak.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.