![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 04 september 2012 - 10:30
Postad 04 september 2012 - 11:10
Knappast slump, själv fick jag mina rutor i våras när jag gick från Boxer mix till Boxer max. Försvann när jag efter mycket tjat och tid i telefonkö fick ett nytt kort.I söndags gick mitt HD abb. ut och i samma veva så dök dom berömda svarta rutorna upp... Slump eller......
Postad 09 september 2012 - 09:51
Vi har en ny PVR Humax BXR-HD. När vi spelar in ett Engelskt/Amerikansk program så är det ett Svenskt svagt ljud i bakgrunden.
Är det någon som vet hur man får bort det?
/Gunnar
Postad 09 september 2012 - 10:51
Postad 10 september 2012 - 08:29
1) Är det fortfarande problem med textning och Canal+
2 Finns det egentligen något vettigt alternativ för oss med Boxerabonnemang som behöver en ny inspelningsbar box?
Mvh
Hotspur
Postad 10 september 2012 - 12:24
Ok. Nu har jag kommit til det läget att jag måste skaffa mig någon typ av box till min tv och jag har försökt att skumma igenom denna tråd. Läser om alla problem och möjligheter och något som gör att jag inte känner för att köpa denna box är problemen med textning och Canal +. Jag har 2 korta frågor:
1) Är det fortfarande problem med textning och Canal+
2 Finns det egentligen något vettigt alternativ för oss med Boxerabonnemang som behöver en ny inspelningsbar box?
Mvh
Hotspur
1: textningen släpar efter ca 3s vid inspelning men inte vid live direkt tittande. nu har jag inte c-more/canal+
lägre pga det. men har läst här på forumet att en lösning skall vara på gång...
2: den box att jämföra med blir sagem och den har problem med HDljudet på tv4 och där är ingen lösning på gång, vad jag läst eller hört. sagem gör som dom brukar. huvet i sanden.
så mitt svar blir humaxen BXR+vinner alla gånger...
Redigerat av Unregistereddceea937, 11 september 2012 - 17:43.
Postad 10 september 2012 - 18:40
Det borde vara för synskadade i så fall eftersom det är ett ljud som jag inte vill ha.Är det inte sån där talstöd för hörselskadade eller nåt. Kolla under ljudinställningar.
Postad 14 september 2012 - 12:34
Kom en i slutet på aug för HDR-FOX-T2, så det är inte helt omöjligt att de släpper en även för Boxer.Är det någon som vet något om en ny uppdatering är på gång?
Redigerat av frollic, 14 september 2012 - 12:34.
Postad 14 september 2012 - 14:42
Men dom kan inte säga när.
Det har tydligen varit svårt att ringa in problemet med svarta rutor eftersom dom uppträder så sporadiskt. Hoppas att dom hittar vad det är som gör att box och kort tappar kontakten.
För mig så verkar ett nytt kort funka men är ju lite oroad att det ska komma tillbaka.
Postad 17 september 2012 - 07:29
Postad 17 september 2012 - 08:32
Postad 17 september 2012 - 08:35
Enligt Boxer skall det komma en uppdatering denna vecka, vi får väl se.....
Det låter ju lovande, fick också ett nytt kort för någon månad sedan funkar ju bra den första tiden men misstänker att de svarta rutorna dyker upp igen om inte Humax lyckas åtgärda felet.
Postad 18 september 2012 - 12:30
inga problem alls än så länge
Postad 24 september 2012 - 10:40
Prövade med mitt tvillingkort som det varit problem med förut som nu fungerade utan problem?????
Hur går det med uppdateringen som var på gång?
Blir så j--la irriterad på det här, får sån lust att slänga ut skiten genom fönstret!!!!
Postad 24 september 2012 - 10:48
Redigerat av Unregistered508e5cf4, 24 september 2012 - 10:48.
Postad 24 september 2012 - 15:33
Jag har efter ca 10 samtal hamnat i en sits där de hellre låter mig säga upp mitt abbonemang än skickar ut ett nytt programkort. De hävdar med en åsnas envishet att jag har signalproblem(stabilt 98% i mitt fall)
Jag fick ut en installatör som mätte upp min signalstyrka med eget instrument, inga problem med signalstyrkan.
När jag nu ringer igen kring detta så hävdar de att han måste komma ut igen, då något måste gått fel under hans mätning och han skall göra om mätningen? Detta är alltså en boxergodkänd installatör.
Jag undrar lite vad de håller på med? Mister de hellre kunder än att skicka ut ett nytt programkort?
Postad 24 september 2012 - 20:33
Ni som fått ett nytt programkort utskickat, hur har ni gått till väga?
Jag undrar lite vad de håller på med? Mister de hellre kunder än att skicka ut ett nytt programkort?
Har man monopol kan man göra så, Boxer bryr sig inte om sina kunder, de vet att det inte finns ett annat alternativ för marksändningar.
Postad 25 september 2012 - 21:32
Det finns ju ett upplösningsläge som heter "Normal" som då skickar ut samma upplösning som kanalen man tittar på sänds med problemet är att min TV inte acceptera 576i genom HDMI kabel.
Finns här någon som kör på den inställningen som får bild genom HDMI på 576i upplösning?
MVH
Postad 26 september 2012 - 11:48
Postad 26 september 2012 - 19:26
Tacksam för svar.
Postad 26 september 2012 - 21:13
Får hoppas den kommer snart.
Mvh
Postad 27 september 2012 - 09:35
Ny originalfjärr kostar ca 200 spänn på eBay och Amazon, heter RM-F04.Köpte denna box på Expert idag och ser att jag har inte fått med någon fjärrkontroll. Kan man komma förbi inställningar utan en fjärrkontroll? Någon universalfjärr som ni kan rekommendera som fungerar utan att man har orginalfjärren ?
En 3e-parts fjärr, kostar några tior mindre.
Redigerat av frollic, 27 september 2012 - 21:30.
Postad 28 september 2012 - 16:26
Köpte denna box på Expert idag och ser att jag har inte fått med någon fjärrkontroll. Kan man komma förbi inställningar utan en fjärrkontroll? Någon universalfjärr som ni kan rekommendera som fungerar utan att man har orginalfjärren ?
Tacksam för svar.
Jag kör med Logitech Harmony 900, funkar klockrent. Rimligen bör det därmed funka med One och One+ också.
Satte dumt nog True Blood och Falling skies som serieinspelningar på Canal+, förlåt Seymore series och boxskrället spelar in vartenda repris, trots att det numera faktiskt står i programinfon vilket avsnitt det rör sig om. Men, och jag anar att detta är problemet, när inspelningen väl är hjord så faller infon om avsnittsnumret bort. Sjuuukt.
Postad 29 september 2012 - 11:02
Då jag pratade med kundtjänst sa de att ny mjukvara ska komma nästa vecka känns som man får ta det med en nypa salt då olika svar ges beroende på vem man får prata med.
Får hoppas den kommer snart.
Mvh
Ägnade många timmar med Boxers support för några veckor sen då jag behövde ett nytt kort för andra gången pga de svarta rutorna. Det flesta jag pratade med hade aldrig hört talas om problemet (hur nu det kan vara möjligt då det verkar drabba alla med denna box efter en viss tid och de måste ju fått massa samtal om detta). Fick iaf tag på en vettig person i supporten till slut som sa att en uppdatering var på gång väldigt snart, men kunde inte säga någon exakt tid. Tyvärr ville inte han heller skicka ett nytt kort, men gav mig 2 månader gratis iaf.
Postad 30 september 2012 - 11:38
Postad 30 september 2012 - 12:17
(hur nu det kan vara möjligt då det verkar drabba alla med denna box efter en viss tid och de måste ju fått massa samtal om detta).
Har aldrig haft problem med svarta ruta på min box,
men det är väl boxer i ett nötskal att skylla på andra.
pace on demand boxen som dom inte ens kan sälja så dålig är den.
epgén bara tre dagar på visa kanaler HD varit så sen den 27 feb.
text på inspelat på c-more HD kanaler släpar efter Ca 3-10sec. Har varit så sen canaldigital gjorde en om läggning.
sagem rt90 hd kan inte spela tv4´s Hd ljud. måste ändra till stereo
Postad 01 oktober 2012 - 08:02
Jag fick låna ett annat 4.0 kort av en lokal tv handlare och under några dagar nu har allt fungerat som det skall. Tv handlaren fick låna mitt kort för att se om det uppkommer på samma sätt på en identisk box och visst gör det så.
Jag börjar bli mer och mer skeptisk till att en mjukvaruppdatering kommer lösa detta problemet.
Postad 01 oktober 2012 - 08:05
De är fortfarande ingen som svarat på hur de gick tillväga när de fick sitt programkort utbytt av boxer?
Jag fick låna ett annat 4.0 kort av en lokal tv handlare och under några dagar nu har allt fungerat som det skall. Tv handlaren fick låna mitt kort för att se om det uppkommer på samma sätt på en identisk box och visst gör det så.
Jag börjar bli mer och mer skeptisk till att en mjukvaruppdatering kommer lösa detta problemet.
Jag fick tjata mig till mitt. Efter ett anta uoppringningar och sammanlagt säkert ett antal timmar i telefonkö lyckades jag till slut ha tur och komma till en handläggare som direkt sade att jag skulkle få ett nytt. Efter att tidigare hamnat hos ett antal som envist hävdade att det var fel på min signal.
Postad 01 oktober 2012 - 09:36
Inga problem å¨över ett år och...tjabang,,,här HD prem. tog slut kom rutorna.
Tjatade och bråkade mig till ett nytt kort som funkade till att boxer plockade bort frivisningen som dom skickat med,
Tjabang,,,svarta rutor.
Fick don till slut att skicka ny signal ochj det funkade inte.....när jag då pratade med supporten så hade den skickat signalen tll mitt gamla avaktiverade kort ,och konstigt nog såhar det funkat i några dar. Har ni problem så kanske boxer han stänga det kort ni har och sen återaktivera det. Har ingen aning om det funkar i längden men än funkar det för mig
Postad 02 oktober 2012 - 08:35
Problemet är troligtvis att repriserna inte är flaggade som repriser. Det görs inte via avsnittnumret utan via en speciell repris-flagga i EPG-datat.Satte dumt nog True Blood och Falling skies som serieinspelningar på Canal+, förlåt Seymore series och boxskrället spelar in vartenda repris, trots att det numera faktiskt står i programinfon vilket avsnitt det rör sig om. Men, och jag anar att detta är problemet, när inspelningen väl är hjord så faller infon om avsnittsnumret bort. Sjuuukt.
Tror det är kanalerna själva som lägger in den informationen och inte boxer/teracom.
epgén bara tre dagar på visa kanaler HD varit så sen den 27 feb.
Det här har jag föresten kollat på i en dator med dvb-t2 tuner (usb-sticka). Det är fel i utsändningen och inte i boxen.
Kan någon påminna mig om vilka kanaler det är på? Är inte hemma just nu så kan inte kolla.
Postad 02 oktober 2012 - 10:47
De är fortfarande ingen som svarat på hur de gick tillväga när de fick sitt programkort utbytt av boxer?
Jag fick både boxen (som jag köpte i oktober förra året) och kort utbytt innan sommaren av en mycket trevlig och kompetent man från Boxer (inte Robert) som kom hem till mig (!!!!) och hämtade skiten för att sedan ha som referens och visa Humax vad problemen handlar om. Sedan dess har varken hört något från dem eller haft några problem med rutorna "ej behörighet" eller "kan inte läsa kort". Jag är helt säker på att det har med mjukvara att göra och ryktena om en ny sådan borde vara sanna då de haft min gamla box att labba med.
Kan nämna att innan killen från Boxer helt plötsligt ringde upp så var jag riktigt otrevlig mot tjejen på supporten jag snackade med. Vart varken erbjuden gratis förlängning eller nytt kort, hon tyckte prompt att jag skulle ringa Humax för vidare felsökning medan jag tyckte att det var deras business.
Jag är nöjd än så länge men snart kommer väl problemen tillbaka och då vet jag inte vad jag ska göra =)
Redigerat av harrborg2, 02 oktober 2012 - 10:48.
Postad 02 oktober 2012 - 12:58
Postad 02 oktober 2012 - 14:33
Jag fick nytt ver4,0 när jag inte fick bild på betal HD kanalerna vid köp av Humax mottagaren, som givetvis var boxens fel tills man fick prata med en tekniker som visste att man måste ha ver 4.0 kort.(hade ver 2.3) 5 samtal tog det och kostade boxer 3 månader gratis. sen när jag fick kortet så dog det var 14 dag i nästan 3 månader, var gång frivisningen tog slut, var gång bad jag dom skicka en ny signal, medan dom sa att det tar minst en timme att få bild så hade jag bild. sen har jag inte haft ett enda problem, mer än dom kända som man får hoppas att den nya mjukvara löser....
Redigerat av Unregistereddceea937, 02 oktober 2012 - 14:35.
Postad 02 oktober 2012 - 17:48
Det här har jag föresten kollat på i en dator med dvb-t2 tuner (usb-sticka). Det är fel i utsändningen och inte i boxen.
Kan någon påminna mig om vilka kanaler det är på? Är inte hemma just nu så kan inte kolla.
SVT1 HD, SVT2 HD.
Postad 02 oktober 2012 - 18:17
så kan jag se SVT 1&2 HD samt TV4 HD tom Lördag kl 12 men övriga kanaler syns längre.
/M
Redigerat av Unregistered98bc0f60, 02 oktober 2012 - 18:18.
Postad 02 oktober 2012 - 18:37
Eftersom problemet finns på SVT1HD och SVT2HD så tror jag man gör bäst i att felanmäla det till teracom om man störs av det då dessa inte ingår i boxers utbud utan sänds fritt direkt av teracom.Använder inbyggda mottagaren i min VT50 och när jag tittar på epg:n där nu kl 19
så kan jag se SVT 1&2 HD samt TV4 HD tom Lördag kl 12 men övriga kanaler syns längre.
/M
Se http://www.teracom.s...ntaktuppgifter/ för kontaktuppgifter till deras kundtjänst.
Jag störs inte tillräckligt för att orka...
Postad 02 oktober 2012 - 19:06
Eftersom problemet finns på SVT1HD och SVT2HD så tror jag man gör bäst i att felanmäla det till teracom om man störs av det då dessa inte ingår i boxers utbud utan sänds fritt direkt av teracom.
Se http://www.teracom.s...ntaktuppgifter/ för kontaktuppgifter till deras kundtjänst.
Om man fyller i deras mejlformulär verkar felanmälan inte gå iväg när man klickar på Skicka. Åtminstone får man ingen bekräftelse på att det gått iväg. Någon annan som stör sig på det, som kanske kan prova att felanmäla?
Postad 03 oktober 2012 - 07:12
Om man fyller i deras mejlformulär verkar felanmälan inte gå iväg när man klickar på Skicka. Åtminstone får man ingen bekräftelse på att det gått iväg. Någon annan som stör sig på det, som kanske kan prova att felanmäla?
Kopiera mail-adressen och skicka från din vanliga klient.
Jag felanmälde nyss.
Per
Postad 03 oktober 2012 - 12:03
Vad jag vet har inte terracom inget alls med EPG data att göra, det är en produkt boxer in gång i tiden ville ha betalt för och nu skiter dom i den.Eftersom problemet finns på SVT1HD och SVT2HD så tror jag man gör bäst i att felanmäla det till teracom om man störs av det då dessa inte ingår i boxers utbud utan sänds fritt direkt av teracom.
Och dom kallar denna eminenta sak för Boxer TV-Navigator....
Redigerat av Unregistereddceea937, 03 oktober 2012 - 12:07.
Postad 03 oktober 2012 - 18:45
Jo då. EPG-datat för SVT's kanaler sänds okodat av teracom tillsammans med SVT-kanalerna. Det går bra att ta emot utan programkort.Vad jag vet har inte terracom inget alls med EPG data att göra, det är en produkt boxer in gång i tiden ville ha betalt för och nu skiter dom i den.
Och dom kallar denna eminenta sak för Boxer TV-Navigator....
Det är teracom och inte boxer som är ansvariga för utsändningen av just SVT (se http://www.teracom.s...unduppdrag/SVT/ ).
Postad 04 oktober 2012 - 16:11
Kopiera mail-adressen och skicka från din vanliga klient.
Jag felanmälde nyss.
Per
Inte heller det fungerar! Får tillbaka något om "recipient rejected message"?!
Postad 04 oktober 2012 - 19:24
När TV4 HD blev fri för Boxers kunder, kom svart ruta till mig med.Att det kommer släppas en ny mjukvara är garanterat sanning då detta bekräftas både av boxer och humax, Om den sen avhjälper problemet eller ej, det är det jag ifrågasätter.
Någon som vet varför den färdiga mjukvaran dröjer? /Tor
Postad 04 oktober 2012 - 23:51
Så med det menar du att man inte får någon EPG data om man inte har något kort i boxen på kodade kanaler!!Jo då. EPG-datat för SVT's kanaler sänds okodat av teracom tillsammans med SVT-kanalerna. Det går bra att ta emot utan programkort.
Det är teracom och inte boxer som är ansvariga för utsändningen av just SVT (se http://www.teracom.s...unduppdrag/SVT/ ).
Teracom sänder bara ut det beställaren vill att dom skall sända ut, om det är fel på den så bryr sig inte teracom om det. sen skall jag ge dig ett halvt rätt. teracom är Moderbolag till boxer Tv-Access AB.
Postad 05 oktober 2012 - 06:36
Inte heller det fungerar! Får tillbaka något om "recipient rejected message"?!
Mailade du till [email protected] ?
Det funkade för mig, iaf fick jag inget felmeddelande tillbaka.
Dock har jag inte fått något svar ännu.
Per
Postad 05 oktober 2012 - 13:21
Ehm. Nej det menade jag inte. Jag uttalade mig inte alls om de kanaler som boxer ber teracom sända (ja de är helägda av teracom men ändå). Jag uttalade mig bara om det som SVT har gett uppdrag till teracom att sända och där finns ett problem. Det fina med att anmäla just felet på SVT är att då kan inte boxer och teracom skylla på varandra och man slipper dessutom försöka få boxer att fixa något eftersom man kan gå direkt till teracom med felet.Så med det menar du att man inte får någon EPG data om man inte har något kort i boxen på kodade kanaler!!
Teracom sänder bara ut det beställaren vill att dom skall sända ut, om det är fel på den så bryr sig inte teracom om det. sen skall jag ge dig ett halvt rätt. teracom är Moderbolag till boxer Tv-Access AB.
Sen att det rent tekniskt går att ta emot EPG-data för alla kanaler utan kort det är en annan sak...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar