Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 September 2011 - 14:05

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Tur att man köpte lite i fredags efter en jobbhelg så sitter det bra med några ;)
Bifogad fil  IMG_3181.JPG   55.52K   0 Antal nerladdningar
/Mats

Postad 18 September 2011 - 15:14

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Har en Tournay Noire som jag tänkte dricka igår men aldrig blev av, blir den efter jobbet sen ;)

Postad 18 September 2011 - 16:44

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Har en Tournay Noire som jag tänkte dricka igår men aldrig blev av, blir den efter jobbet sen ;)

Skål på dig "Simon" nu åker en Tournay Noire ner smakar hur bra som helst denna gillade jag verkligen :wub:
Caracole tyckte inte jag var någon höjdare.
/Mats

Postad 18 September 2011 - 18:53

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Skål på dig "Simon" nu åker en Tournay Noire ner smakar hur bra som helst denna gillade jag verkligen :wub:
Caracole tyckte inte jag var någon höjdare.
/Mats

Tack!

Skål på dig själv :)

Postad bild

Postad 19 September 2011 - 07:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Shipyards Smashed Blueberry var då ingen höjdare, smakade alldeles för mycket blåbär och så var det nästan ingen kolsyra alls.

Postad 19 September 2011 - 21:57

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Gjorde en provning med
Struise Black Albert
Struise Black Damnation II
Struise Black Damnation III

igår samt idag. Tankar och betyg över dessa finns på bloggen.

Postad 20 September 2011 - 13:52

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Verkligen "skumma" ölsorter här :) Men kul läsning! Borde nästan få en egen tråd, för det som det pratas om på de sista sidorna här är knappast vanlig lageröl utan Ale och Stout och allt vad det heter.

Jag gillar Innis & Gunn iaf :)

Postad 20 September 2011 - 14:20

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Verkligen "skumma" ölsorter här :) Men kul läsning! Borde nästan få en egen tråd, för det som det pratas om på de sista sidorna här är knappast vanlig lageröl utan Ale och Stout och allt vad det heter.

Jag gillar Innis & Gunn iaf :)

Jo, på det gamla forumet hade den just underrubben typ "För oss som gillar finöl".
:)

Postad 20 September 2011 - 14:21

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Fast det är ju snarare så att "ljus, blaskig lager" borde ha en egen tråd. Den här handlar ju om öl. :P

Postad 20 September 2011 - 15:33

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Fast det är ju snarare så att "ljus, blaskig lager" borde ha en egen tråd. Den här handlar ju om öl. :P

Precis. Vet inte riktigt vad det finns att diskutera mo blasköl heller för den delen :P

Postad 20 September 2011 - 15:42

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Om en stund blir det Beermakersdinner med BrewDog på De Klomp (i Linköping). Hoppas, hoppas man får smaka Ingrid men ännu hellre Nuclear tactical penguin och Sink the Bismark. Tror det blir en toppenkväll hur som helst! :)

Titta bara på Klompens BrewDog-hylla....
http://www.deklomp.s...ewDoghyllan.jpg

Postad 20 September 2011 - 16:30

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Om en stund blir det Beermakersdinner med BrewDog på De Klomp (i Linköping). Hoppas, hoppas man får smaka Ingrid men ännu hellre Nuclear tactical penguin och Sink the Bismark. Tror det blir en toppenkväll hur som helst! :)

Titta bara på Klompens BrewDog-hylla....
http://www.deklomp.s...ewDoghyllan.jpg

Vad skoj! Hoppas ni får en trevlig kväll!
:)

Postad 20 September 2011 - 17:34

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Jojo, jag visste det skulle komma nån "flame".

Visst finns det riktigt dålig ljus lager, helt klart, och jag är helt övertygad om att det finns sämre Ale och Stout's också.
Jag är inte så "manlig" än så jag har lärt mig svälja Ale/Stout's. Kräkreflexen finns liksom kvar eftersom jag inte är homosexuell. :P

Men whiskey, cognac och bra röda viner har jag lärt mig uppskatta. Man kan ju inte gilla allt :)
Men jag anser helt klart att man inte ska blanda diskussionen ljus lager(öl i folkmun) och Ale/Stout. Oavsett vilken man anser vara "bättre" så är det helt olika saker och bör inte ens jämföras.

Var hittar ni förresten alla spännande öl sorter?

Redigerat av Falcy, 20 September 2011 - 17:34.

Postad 20 September 2011 - 17:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Mycket finns på bolaget, fulingarna söderut åker ju till danmark... sen kan man köpa mycket från webbutiker i england, tyskland, holland och belgien.

Postad 20 September 2011 - 18:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jojo, jag visste det skulle komma nån "flame".

Visst finns det riktigt dålig ljus lager, helt klart, och jag är helt övertygad om att det finns sämre Ale och Stout's också.
Jag är inte så "manlig" än så jag har lärt mig svälja Ale/Stout's. Kräkreflexen finns liksom kvar eftersom jag inte är homosexuell. :P

Men whiskey, cognac och bra röda viner har jag lärt mig uppskatta. Man kan ju inte gilla allt :)
Men jag anser helt klart att man inte ska blanda diskussionen ljus lager(öl i folkmun) och Ale/Stout. Oavsett vilken man anser vara "bättre" så är det helt olika saker och bör inte ens jämföras.

Var hittar ni förresten alla spännande öl sorter?

Saken är den att det finns bra lager också så man bör inte sära på olika former av öl. Man bör kanske snarare sära på dålig och bra öl. Det finns dålig öl inom alla öltyper men kanske framförallt lager då eftersom det är där den stora marknaden är.

Lite matnyttiga länkar om du vill läsa mer om bra öl:

www.ratebeer.com
http://beeradvocate.com/
www.http://beersweden.forumflash.com

Sen finns massor med bloggar också om du vill läsa andras intryck av öl dom dricker.

Bor du söderut finns köpenhamn och där ett fruktansvärt bra ölsortiment i ett flertal butiker. Även riktigt bra krogar.

Postad 20 September 2011 - 21:45

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Riktigt bra kväll på De Klomp med BrewDog blev det!

God mat och god öl! Äntligen fick jag smaka Ingrid som var jättegod men kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på.
Tokyo* och Tactical Nuclear Penguin var kvällens absoluta höjdare. Bismarck en besvikelse, intressant men knappast god.

Kvällens öl i den ordning den bjöds ( med mitt betyg som + ):

Trashy Blonde ++

Zeitgeist ++
77 Lager +
Punk IPA +++
Paradox Smokehead +++

Abstrakt 06 ++++

"Ingrid" ++++
Rip Tide +++

Tokyo* +++++

Abstract 04 ++

Sink the Bismarck +
Tactical Nuclear Penguin +++++
Black Tokyo Horizon +++

Redigerat av Unregistered85528044, 20 September 2011 - 21:46.

Postad 20 September 2011 - 22:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Grymt, undrar om det blir liknande lista på Brewdogmiddagen på Sorbon!

Postad 21 September 2011 - 08:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Riktigt bra kväll på De Klomp med BrewDog blev det!

God mat och god öl! Äntligen fick jag smaka Ingrid som var jättegod men kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på.
Tokyo* och Tactical Nuclear Penguin var kvällens absoluta höjdare. Bismarck en besvikelse, intressant men knappast god.

Kvällens öl i den ordning den bjöds ( med mitt betyg som + ):

Trashy Blonde ++

Zeitgeist ++
77 Lager +
Punk IPA +++
Paradox Smokehead +++

Abstrakt 06 ++++

"Ingrid" ++++
Rip Tide +++

Tokyo* +++++

Abstract 04 ++

Sink the Bismarck +
Tactical Nuclear Penguin +++++
Black Tokyo Horizon +++

Avis på att du fick testa pinginen och bismarck faktistk! Har fan fortfarande inte gjort det, De är ju så förbannat dyra :/
Tokyo* är grymt god.

Postad 21 September 2011 - 08:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Nice! Då vet man ungefär vad man har att vänta på Sorbon!

Postad 22 September 2011 - 15:20

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMG_3216.JPG   57.95K   1 Antal nerladdningar
Den här slank i fort som tusan Mmmm
/Mats

Postad 22 September 2011 - 16:33

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Går vidare med
Bifogad fil  IMG_3219.JPG   43.52K   2 Antal nerladdningar
Den här var Riktigt bra får bli en till SKÅL!
/Mats

Redigerat av Unregistered89a7be48, 22 September 2011 - 17:38.

Postad 22 September 2011 - 19:20

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Funderar på att kyla min nögne Brown. Curacole var inte så rolig.

Postad 22 September 2011 - 19:25

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Nej,Caracole var ingen hit direkt men Sigtuna Black October var det för mig iaf!
Skål och ha en bra kväll.
/Mats

Postad 22 September 2011 - 19:28

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Det blev in i kylen med den :) tror nästan alla jag sett än så länge har prisat Nögne brown. Ser fram emot den om en timme eller så. Lagom till pausen på Mythbusters kanske ;)

Skål.

Postad 22 September 2011 - 19:35

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Nögne var fiiin :wub:
/Mats

Postad 22 September 2011 - 21:17

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Är beredd att hålla med faktiskt. Jag måste erkänna att jag inte druckit särskilt många brown ales senaste tiden men denna var kanon. Mer humlad än jag trodde den skulle vara men ändå inte lik "black ipa". Nötig, och sojig på ett najs vis.

Postad 23 September 2011 - 18:03

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Okej... lite reflektioner från mig. Som amatör på just denna typ av öl.
Jag gillar öl, kanske ska nämna ett par av mina favoriter så ni förstår var jag befinner mig, Baron Trenck, Innis & Gunn Oak Aged och Staropramen Granat. Men jag var ändå tvungen att testa ett par som ni testat här.
Tyvärr fick jag bara tag i två olika, då jag tydligen bor på "liten" ort.(Karlstad)

Caracole och Punk IPA inhandlades.
När jag ska vara seriös så slår jag upp öl i ett riktigt glas.

Caracole;
Doften från Caracole kan jag nästan inte beskriva? Det var bara vedervärdigt så jag ville helst inte ens smaka den, men det gjorde jag naturligtvis...och det bara vänder sig i halsen. Jag har aldrig luktat eller smakat något så här äckligt.

Punk IPA;
Doften går direkt till Schweppes Lemon eller Bitter Lemon. WTF? I en öl?
Smaken kan jag inte heller beskriva, är liksom Caracole, bara helt vedervärdig.

Glasen och flaskorna hälldes rätt ut i vasken, med stor besvikelse då jag hade laddat för en upplevelse.

Då är frågan om jag började med en för "svår" öl? (Eller Ale / Stout eller vad det heter.)
Jag begriper inte hur man kan njuta av detta?

Ni ska inte se detta som att jag förkastar Er smak. Den är ju som den är, delad.

Nu går jag på en annan upplevelse, Innis & Gunn Rum Cask Oak Aged.
Inte alls lika bra som den vanliga Oak Aged, men en går utan problem ner!

Postad bild

Postad 23 September 2011 - 18:09

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Jag gillar öl, kanske ska nämna ett par av mina favoriter så ni förstår var jag befinner mig, Baron Trenck, Innis & Gunn Oak Aged och Staropramen Granat. Men jag var ändå tvungen att testa ett par som ni testat här.
Tyvärr fick jag bara tag i två olika, då jag tydligen bor på "liten" ort.(Karlstad)

Caracole;
Doften från Caracole kan jag nästan inte beskriva? Det var bara vedervärdigt så jag ville helst inte ens smaka den, men det gjorde jag naturligtvis...och det bara vänder sig i halsen. Jag har aldrig luktat eller smakat något så här äckligt.

Punk IPA;

Glasen och flaskorna hälldes rätt ut i vasken, med stor besvikelse då jag hade laddat för en upplevelse.

Då är frågan om jag började med en för "svår" öl? (Eller Ale / Stout eller vad det heter.)

Ni ska inte se detta som att jag förkastar Er smak. Den är ju som den är, delad.

Hur tycker du norlands guld smakar då? B)

Postad 23 September 2011 - 18:21

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Hur tycker du norlands guld smakar då? B)

Lite kul att du frågar därför att jag drog i mig just en NG efter mitt misslyckade öltest igår med Caracole / Punk IPA.
Den är, enligt mig, drickbar inte mycket mer. Men långt ifrån bra, där är vi nog överens. (Eller så tycker du att den smakar råttgift precis som jag tycker att Caracole smakar...)

Lite tråkigt att jag fick ett så kort svar av dig, hade väntat mig en mindre uppsats faktiskt. :(
Som sagt så var mitt inlägg inte riktat att bli någon dissning mot Er som gillar detta.
Försöker bara förstå hur man kan tycka så här olika? Kanske saknar jag en eller två smaklökar eftersom ni uppenbarligen kan njuta av dessa drycker, eller så är det tvärtom.

Oavsett, skål!

Redigerat av Falcy, 23 September 2011 - 18:22.

Postad 23 September 2011 - 18:45

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Caracole;

Punk IPA;

Postad bild

Smaken är som baken, delad. Jag tyckte inte heller att caracole var särskilt bra men jag tyckte inte den var dålig heller och framförallt inte äcklig. Punk IPA är en mkt bra ipa. Man måste ju se det för vad det är dock. Caracole är en belgisk strong ale (även om jag personligen tyckte den mer påminde om en rätt vattnig saison) Generellt smakar belgiska ölstilar väldigt annorlunda än vad svensk industri-ölkultur är. Det smakar säreget så att säga.

Punk IPA är en s.k. IPA (India Pale Ale) som även det är en egen stil. IPOr kännetecknas av att vara mkt humlade och således smakar väldigt annorlunda jämfört med en lager som mer eller mindre generellt bara smakar malt och jäst. Samma sak här, det går inte dricka en IPA och vänta sig att det ska smaka lager. Det smakar väldigt annorlunda (och enligt mig, med väldigt få undantag bättre)

Det finns dock massor med andra öltyper du kan pröva. Man gillar inte allt det är bara att insé. Gillar du innis & gun bör du ju dock gilla diverse brown ales.

Denna tycker jag du ska köpa. http://agent.nocrew....d=711&frombox=1 finns i Karlstad som du ser.

Postad 23 September 2011 - 21:21

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Tror ett het tips för dig kan vara Sigtuna black october
/Mats

Postad 23 September 2011 - 22:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Caracole tycker jag var en helt okej belgare.
Punk Ipa suger jag i mig en ny. riktigt bra IPA!

Postad 23 September 2011 - 22:06

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Ja punk ipa är ju en höjdare men caracole var inge vidare men inte så dålig så man skulle fundera på att hälla ut den
/Mats

Postad 23 September 2011 - 22:41

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Dålig är den väl egentligen inte. Bara tråkig om man jämför med belgare som smakar mer helt enkelt. Sen är visserligen jag en som verkligen vill ha smakbomber och inte riktigt får ut så mkt av "tunnare" öl så det kan ju vara det med. Man kan väl erkänna att man är lite amerika/norden-älskare är det kommer till ölkulturen.

"extra allt" typ :)

Postad 24 September 2011 - 07:54

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Smaken är som baken, delad. Jag tyckte inte heller att caracole var särskilt bra men jag tyckte inte den var dålig heller och framförallt inte äcklig. Punk IPA är en mkt bra ipa. Man måste ju se det för vad det är dock. Caracole är en belgisk strong ale (även om jag personligen tyckte den mer påminde om en rätt vattnig saison) Generellt smakar belgiska ölstilar väldigt annorlunda än vad svensk industri-ölkultur är. Det smakar säreget så att säga.

Punk IPA är en s.k. IPA (India Pale Ale) som även det är en egen stil. IPOr kännetecknas av att vara mkt humlade och således smakar väldigt annorlunda jämfört med en lager som mer eller mindre generellt bara smakar malt och jäst. Samma sak här, det går inte dricka en IPA och vänta sig att det ska smaka lager. Det smakar väldigt annorlunda (och enligt mig, med väldigt få undantag bättre)

Det finns dock massor med andra öltyper du kan pröva. Man gillar inte allt det är bara att insé. Gillar du innis & gun bör du ju dock gilla diverse brown ales.

Denna tycker jag du ska köpa. http://agent.nocrew....d=711&frombox=1 finns i Karlstad som du ser.

Ah, det var ju Sgart som jag väntade på att få en mindre uppsats av, där kom den. :) Tack!
Jag blandade ihop dig och Bergman123 av nån konstig anledning i mitt svar längre upp.

Jag förstår att det blir som att jämföra äpple, päron och apelsin.

Tack för tipset, jag ska testa den där Nögne.

MatsE; Sigtuna Black October ska också testas ikväll då, tack för tipset.
Hur skulle ni, proffs, beskriva doften från Caracole??

Bör man äta något speciellt till dessa?(Tänker då på Sigtuna och Nögne) Eller går det lika bra att dricka det som det är?
Såg att Sgart brukar trycka i sig lite Camembert till. När det kommer till ostar så brukar jag kombinera det med kex och rött vin.
Ett par favoriter bland ostar, om man får gå lite offtopic, är Roquefort och Saint Agur. Men att kombinera denna typ av ostar med nån mörk öl, känns rent spontant, bara fel...

Postad 24 September 2011 - 08:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
@Falcy: Testa Red Seal Ale, den är ganska "snäll" och kan vara bra nybörjarale.

Postad 24 September 2011 - 09:04

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ah, det var ju Sgart som jag väntade på att få en mindre uppsats av, där kom den. :) Tack!
Jag blandade ihop dig och Bergman123 av nån konstig anledning i mitt svar längre upp.

Jag förstår att det blir som att jämföra äpple, päron och apelsin.

Tack för tipset, jag ska testa den där Nögne.

MatsE; Sigtuna Black October ska också testas ikväll då, tack för tipset.
Hur skulle ni, proffs, beskriva doften från Caracole??

Bör man äta något speciellt till dessa?(Tänker då på Sigtuna och Nögne) Eller går det lika bra att dricka det som det är?
Såg att Sgart brukar trycka i sig lite Camembert till. När det kommer till ostar så brukar jag kombinera det med kex och rött vin.
Ett par favoriter bland ostar, om man får gå lite offtopic, är Roquefort och Saint Agur. Men att kombinera denna typ av ostar med nån mörk öl, känns rent spontant, bara fel...

Well jag har bara provat 2 gånger men jag ska helt klart göra det fler av mina tillfällen. Det fungerar bra ihop om man gör en bra matchning.

http://beersweden.fo.../69-ol-och-ost/

Där är lite tips på matchningar folk har gjort med öl och ost. Det flesta är visserligen till belgisk öl men ändå.

Nu var det ju ett par dagar sen jag drack caracole och jag skrev aldrig en recension på den men jag vill minnas att den luktade typiskt belgiskt om än kanske inte så doftstark.

Med typisk belgisk menar jag alltså maltsötma, jäst, karamell, knäck mm. Lite krydda med kanske.

Postad 24 September 2011 - 15:42

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Nu har jag testat Nögne och Sigtuna Black October. Och nu ger jag upp allt vad Ale, IPA och IBA heter och håller mig till sådant jag gillar. Men nu har jag testat iaf.
Tack för era tips ändå ;)

Nu, en Innis :)
Skål.

Postad 24 September 2011 - 19:14

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Tycker det var kul att du testade iallaf! Inte alla som vågar göra det ens :)
Man gillar ju inte allt som sagt. Jag själv kan till exempel inte dricka Whiskey även om jag verkligen skulle vilja och verkligen har försökt också.

Postad 25 September 2011 - 09:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag blir helt ställd av att det släpps så mycket ny öl. Hur ska man hinna med.
1 oktober kommer det 55 st nya öl i sortimentet, visst är inte alla sådana man ens vill smaka. Men ändå :)

Adnams

Southwold Bitter
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Burk (500 ml) 18,90

Postad bild
Ankerbräu

Daniel-Trunk
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Mörk lager Tyskland Flaska (500 ml) 20,50

Postad bild
Ankerbräu

Rieser Dunkles Weizen
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Veteöl Tyskland Flaska (500 ml) 20,50

Postad bild
Ankerbräu

Rieser Kristall-Weize...
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Veteöl Tyskland Flaska (500 ml) 20,50

Postad bild
Ankerbräu Nördlinger

Premium Pils
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Tyskland Flaska (500 ml) 20,00

Postad bild
Arboga Mörk Lager

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Mörk lager Sverige Burk (330 ml) 10,90

Postad bild
Borg

Pilsner
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Norge Burk (500 ml) 15,40

Postad bild
BrewDog Rip Tide

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Porter och Stout Storbritannien Flaska (330 ml) 27,90

Postad bild
Camelthorn

Red
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Namibia Flaska (300 ml) 25,20

Postad bild
Camelthorn

Weizen
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Veteöl Namibia Flaska (300 ml) 25,20

Postad bild
Dugges Gustafs Finger

Strong Bitter
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Sverige Flaska (330 ml) 18,90

Postad bild
Eskilstuna Oktoberfes...

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Flaska (500 ml) 32,40

Postad bild
Flying Dog

Classic Pale Ale
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale USA Flaska (355 ml) 27,70

Postad bild
frEQuency

IPA
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Sverige Flaska (330 ml) 25,90

Postad bild
FrEQuency

Lager
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Flaska (330 ml) 24,90

Postad bild
Golden Speciale Bud

Strong Golden Ale
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (500 ml) 42,90

Postad bild
Hite

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sydkorea Flaska (330 ml) 15,40

Postad bild
Hofbräu Original

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Tyskland Flaska (500 ml) 14,90

Postad bild
Jernberghska

Moderna Lager
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Flaska (500 ml) 37,40

Postad bild
Kilikia

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Armenien Flaska (500 ml) 25,00

Postad bild
KISS

Destroyer
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Flaska (500 ml) 17,80

Postad bild
La Trappe

Blond
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Nederländerna Flaska (330 ml) 29,50

Postad bild
La Trappe

Blond
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Nederländerna Flaska (750 ml) 62,60

Postad bild
La Trappe

Isid'or
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Nederländerna Flaska (750 ml) 74,50

Postad bild
La Trappe

Quadrupel
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Nederländerna Flaska (330 ml) 34,30 Namn Säljstart Typ Land Förp. (Vol.) Pris
La Trappe

Quadrupel
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Nederländerna Flaska (750 ml) 72,20

Postad bild
Liefmans

Cuvée Brut
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Specialöl Belgien Flaska (750 ml) 66,60

Postad bild
Magic IPA

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (500 ml) 49,80

Postad bild
Mahou Negra

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Mörk lager Spanien Flaska (330 ml) 13,90

Postad bild
Mariestads

Continental
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Flaska (330 ml) 12,90

Postad bild
Max

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sydkorea Flaska (330 ml) 15,40

Postad bild
Meantime

Pale Ale
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (330 ml) 24,90

Postad bild
Mordue IPA

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (500 ml) 42,00

Postad bild
O'Hanlon's

Brewers Special Reser...
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (250 ml) 49,60

Postad bild
Old Tom

The Original
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (330 ml) 24,80

Postad bild
Piper's Gold

Golden Pale Ale
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (500 ml) 47,30

Postad bild
Pistonhead

Kustom Lager
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Burk (330 ml) 11,90

Postad bild
Postad bild
Pistonhead

Plastic Fantastic
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige PET-flaska (330 ml) 12,90

Postad bild
Pivovar Herold

Bohemian Black Lager
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Mörk lager Tjeckien Flaska (500 ml) 25,70

Postad bild
Pivovar Herold

Bohemian Blond Lager
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Tjeckien Flaska (500 ml) 24,80

Postad bild
Roaring Meg

The Big Blonde
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (500 ml) 42,40

Postad bild
Roel

Linköpingsöl
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Flaska (330 ml) 27,20

Postad bild
Sierra Nevada

Stout
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Porter och Stout USA Flaska (350 ml) 29,30

Postad bild
S:t Eriks

80/-
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Sverige Flaska (330 ml) 17,90

Postad bild

India Ale
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Sverige Flaska (330 ml) 19,90

Postad bild

Porter
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Porter och Stout Sverige Flaska (330 ml) 19,90

Postad bild
St Peter's

Organic Ale
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (500 ml) 33,90

Postad bild
Postad bild
Svart

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Porter och Stout Sverige Flaska (330 ml) 20,40

Postad bild
Postad bild
Ten Fifty

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (500 ml) 41,90

Postad bild
The Tivoli

Jubileum
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Flaska (330 ml) 19,50

Vedett

Extra White Weiss
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Veteöl Belgien Flaska (330 ml) 26,40

Postad bild
Wasp Nest

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ale Storbritannien Flaska (500 ml) 42,00

Postad bild
Weihenstephaner

Original
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Tyskland Flaska (500 ml) 17,90

Postad bild
Zhiguli Barnoe

Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Ryssland Flaska (330 ml) 14,50

Postad bild
Åbro Original

Extra Stark
Säljstart 2011-10-01
2011-10-01 Ljus lager Sverige Burk (330 ml) 10,70

Postad 25 September 2011 - 10:03

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jag blir helt ställd av att det släpps så mycket ny öl. Hur ska man hinna med.
1 oktober kommer det 55 st nya öl i sortimentet, visst är inte alla sådana man ens vill smaka. Men ändå :)

Det är bra för mitt skåp är snart slut men de flesta på oktobersläppet är tyvärr sånt man (jag) inte kommer köpa. Men visst, lite ipor, riptide osv. Kanske försöker köpa någon öl från Namibia också bara för att ha druckit, en öl från namibia. :P Blir inte lika mkt pengar på öl i okt som det blev i september dock. Lite tråkigt men samtidigt får man ju prioritera annat ibland. Filmsäsongen närmar sig ;)

Redigerat av Sgart, 25 September 2011 - 10:04.

Postad 26 September 2011 - 18:59

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Jaha, dags att gå igång lite i tråden igen nu när man är tillbaka i Sverige och saknat det fantastiska utbudet (av IPAs) i USA ett tag. Provade Dugges Contemplative Ale (tror jag den hette) och den var faktiskt inte dum alls, nog en av de första gångerna jag tyckte att en öl var i princip helt som den beskrevs på etiketten :)

Hittade en ny kärlek på systemet härom dagen - BrewDogs Hardcore IPA, faktiskt en av de bästa IPAorna jag druckit tror jag, och då har jag ändå betat av en icke oansenlig mängd av vad den amerikanska västkusten har att erbjuda. Dock kan en del tycka att den har för mycket citrus kanske, men personligen tycker jag det är en av de bästa egenskaperna hos IPA.

Postad 26 September 2011 - 19:21

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Sjuka brewdogsläpp på gång .. DAMN ... jag kommer bli ruinerad som sagt....

Abstrakt 07 – launches 1 November. 960 bottles @ 125SEK (SB Art Nr to be confirmed).

Black Tokyo Horizon – launches 1 November. 960 bottles @ 135SEK. SB Art Nr 11181-03

There is No Santa – launches 15 November. 42.000 bottles @ 19.90SEK. SB Art Nr 11178-03

I Hardcore You – launches 1 December. 9.600 bottles @ 39.90SEK (SB Art Nr to be confirmed).

Winter Porter – launches 1 December. 12.000 bottles @ 26,90SEK. SB Art Nr 11142-03. (This beer has Alice Porter as its base and is flavoured with chilli, chocolate, cacao and orange zest).

Postad 27 September 2011 - 05:21

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Någon som ska på Stockholm beer & whisky? Jag lottar ut 4 biljetter som jag fått av Krusovice.

Edit: Jag kom just på att man kanske inte får länka till tävlingar här. Men min blogg heter Ölsvammel så kan man alltid hitta det själv.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 27 September 2011 - 05:35.

Postad 27 September 2011 - 14:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Tokyo in i Systemets ordinarie sortiment! Way to go Brewdog!
Släpps 4/10 och till en början i "selected stores". Men i ordinarie sortiment alltså, härligt!

Postad 27 September 2011 - 15:10

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Tokyo in i Systemets ordinarie sortiment! Way to go Brewdog!
Släpps 4/10 och till en början i "selected stores". Men i ordinarie sortiment alltså, härligt!

Fan va härligt. Snart med ju!
Blir till att köpa ett par o lagra.

Postad 28 September 2011 - 07:34

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Vad kul! Har suktat efter att prova Tokyo efter alla superlativ i tråden. Så fort den är släppt är det väl bara att beställa kostnadsfritt till sitt systembolag eller tänker jag fel?

Postad 28 September 2011 - 07:35

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Vad kul! Har suktat efter att prova Tokyo efter alla superlativ i tråden. Så fort den är släppt är det väl bara att beställa kostnadsfritt till sitt systembolag eller tänker jag fel?

Ska vara så ja. Eftersom det ingår i sortimentet behöver du inte priv. importera.
Mkt god är den, om man gillar den formen av öl då.

Postad 29 September 2011 - 20:40

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Tokyo kommer garanterat testas! Jobbar just nu i Malmö och har upptäckt Malmö Brygghus som gör riktigt god öl måste jag säga!

Postad 30 September 2011 - 18:05

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Kvällens öl.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.