Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tv-licensen kanske avskaffas och omvandlas till en skatt

1964 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 13 februari 2018 - 09:22

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 3
Ja det vore väl inte så dumt? Inte minst för din egen skull. För du har väl baserat din åsikt på något?

Postad 13 februari 2018 - 09:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Ja det vore väl inte så dumt? Inte minst för din egen skull. För du har väl baserat din åsikt på något?

Du får helt enkelt acceptera att folk tycker olika. Vissa blir upprörda när man tycker annorlunda med det är deras problem.

Postad 13 februari 2018 - 09:41

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 1
Nej, jag behöver inte alls acceptera ditt tyckande oemotsagt. Har du inga argument för det du skriver har jag och alla andra här rätt att påpeka det.

Det kanske mest idiotiska är att du verkar har bestämt dig för din åsikt fast du är medveten om att du inte har några belägg för det.

Postad 13 februari 2018 - 09:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Nej, jag behöver inte alls acceptera ditt tyckande oemotsagt. Har du inga argument för det du skriver har jag och alla andra här rätt att påpeka det.

Det kanske mest idiotiska är att du verkar har bestämt dig för din åsikt fast du är medveten om att du inte har några belägg för det.

Så om jag lägger fram belägg, bevis, statistiska underlag etc angående mitt tyckande så accepterar du vad jag tycker? :D

-Gillar du SVT?

-Ja, jag tycker om SVT

-Va, har du nåt belägg för det?

Redigerat av Buddypresley, 13 februari 2018 - 09:50.

Postad 13 februari 2018 - 09:50

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0
Ja självklart, bara för att du antagligen inte skulle göra det så betyder inte det att alla har samma inställning.

Postad 13 februari 2018 - 09:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

-Gillar du SVT?
-Ja, jag tycker om SVT
-Va, har du nåt belägg för det?

Är du så här dum på riktigt eller försöker du bara provocera?

Postad 13 februari 2018 - 10:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Är du så här dum på riktigt eller försöker du bara provocera?

Varken eller. Jag bara lägger fram min personliga åsikt i tråden. Du och vissa andra verkar inte kunna hantera det. Du frågar om jag är dum, vissa andra kallar mig troll, okunnig och diverse andra otrevligheter. Vissa har sagt att dom älskar SVT och det är ok för min del. Det är bara tyckande och det behöver inga bevis.

Postad 13 februari 2018 - 10:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur många blondiner krävs det för att sänka en norsk ubåt?  :lol:

Hur menar du?

Postad 13 februari 2018 - 10:27

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Du tycker verkligen att liknelsen mellan att "tycka om SVT" och att "tycka att SVT är partiska" fungerar? Du måste väl ändå förstå att det första påståendet inte behöver mer belägg än att just påstå det? DET är nämligen ett tyckande.

Det är INTE "bara tyckande som inte kräver några bevis" när du påstår att SVT är partiska. Jag står fast vid att du verkar rätt dum om du helt enkelt bestämt dig för den åsikten utan att ha ett enda bevis för det.

Att du inte kan lägga fram några egentliga argument för ditt "tyckande" borde ju få dig att ifrågasätta din egen åsikt. Men nejdå  :rolleyes:

Postad 13 februari 2018 - 11:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Jag står fast vid att du verkar rätt dum om du helt enkelt bestämt dig för den åsikten utan att ha ett enda bevis för det.

Att du inte kan lägga fram några egentliga argument för ditt "tyckande" borde ju få dig att ifrågasätta din egen åsikt. Men nejdå  :rolleyes:

Att jag bestämt mig för en åsikt stämmer inte, det är nåt du hittat på. Sen tycker jag inte heller att SVT är partiska hela tiden, om du nu fått för dig det. Att säga att SVT är partiska när man läser eller ser nåt från dom, betyder inte att man tycker att det är så hela tiden. Sen vad vill du ha för bevis? Fällande av granskningsnämnden? Vill du ha länkar?

Redigerat av Buddypresley, 13 februari 2018 - 11:42.

Postad 13 februari 2018 - 12:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Att du inte kan lägga fram några egentliga argument för ditt "tyckande" borde ju få dig att ifrågasätta din egen åsikt.

Ett argument för mitt tyckande är tex att SVT skriver att Moderaterna har vilseledande bilder i en valfilm om Göteborg. En brinnande bil syns i ca 2 sekunder i filmen. Nu visade det sig att just den branden inte ägt rum i Göteborg. Fokus flyttas då från dom verkliga bilbränderna i Göteborg och gynnar Socialdemokraterna som själva tar tillfället i akt att hävda sig och smutskasta Moderaterna.

Postad 13 februari 2018 - 12:25

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Ett argument för mitt tyckande är tex att SVT skriver att Moderaterna har vilseledande bilder i en valfilm om Göteborg. En brinnande bil syns i ca 2 sekunder i filmen. Nu visade det sig att just den branden inte ägt rum i Göteborg. Fokus flyttas då från dom verkliga bilbränderna i Göteborg och gynnar Socialdemokraterna som själva tar tillfället i akt att hävda sig och smutskasta Moderaterna.

Skratt, det finns läkarmottagningar för sådan paranoia. Hur kan det vara Sossarnas fel att Moderaterna använder rent felaktiga uppgifter i sin reklam?

Postad 13 februari 2018 - 12:31

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Skratt, det finns läkarmottagningar för sådan paranoia. Hur kan det vara Sossarnas fel att Moderaterna använder rent felaktiga uppgifter i sin reklam?

Har du sett filmen själv? Bilen syns i två sekunder och det är omöjligt med blotta ögat att se vartifrån det är. Sen är det inte felaktiga uppgifter att det förekommer anlagda bilbränder. Vad är det för felaktigheter menar du?

SVT skriver att det är vilseledande bilder? Förekommer det inga anlagda bilbränder i Göteborg?

Redigerat av Buddypresley, 13 februari 2018 - 12:45.

Postad 13 februari 2018 - 12:48

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Ok, jag ger upp. Du fattar inte, vill inte fatta, och kommer därför aldrig att fatta.

Sista bonusfrågor till dig:

- Har du någonsin haft fel?

- Brukar folk påstå att du har fel?

Försök verkligen förstå varför jag ställer de två frågorna till dig. Mest för din egen skull.

Postad 13 februari 2018 - 12:52

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Ok, jag ger upp. Du fattar inte, vill inte fatta, och kommer därför aldrig att fatta.

Sista bonusfrågor till dig:

- Har du någonsin haft fel?

- Brukar folk påstå att du har fel?

Försök verkligen förstå varför jag ställer de två frågorna till dig. Mest för din egen skull.

Vad blev det nu då? Vad är problemet?

Sen angående bonusfrågorna, jag har haft fel och folk har påstått det, ja.

Postad 14 februari 2018 - 08:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Det är bara ok när SVT gör samma sak ;)

https://twitter.com/...517019663593473

Postad 14 februari 2018 - 10:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det är bara ok när SVT gör samma sak ;)

https://twitter.com/...517019663593473

Alla kommentarer från den radikaliserade Hanif Balif ignoreras.

Postad 14 februari 2018 - 10:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Alla kommentarer från den radikaliserade Hanif Balif ignoreras.

Artiklarna kommer från SVT och dom har lagt in vilseledande bilder  ;)

Postad 14 februari 2018 - 10:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

D

Artiklarna kommer från SVT och dom har lagt in vilseledande bilder  ;)

Nej, du citerade en tweet från Hanif Balif. Denna person ignorerar jag.

Postad 14 februari 2018 - 10:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

D

Nej, du citerade en tweet från Hanif Balif. Denna person ignorerar jag.

Så du kan inte kolla på själva artiklarna från SVT bara därför?

Postad 14 februari 2018 - 10:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Så du kan inte kolla på själva artiklarna från SVT bara därför?

Nej

Postad 14 februari 2018 - 11:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Nej

Ok, men då kan jag berätta att SVT har använt samma bild till två olika händelser.

Postad 14 februari 2018 - 14:07

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Varför inte tala om M´s fake news bilder från Göteborg, hur blev det genom PS(uppdrag att meddela vad som verkligen sker) en gratispoäng till S???????   :lol:  :lol:  :lol:

Postad 14 februari 2018 - 14:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 2

Varför inte tala om M´s fake news bilder från Göteborg, hur blev det genom PS(uppdrag att meddela vad som verkligen sker) en gratispoäng till S???????   :lol:  :lol:  :lol:

Grejen är det att SVT själva använde samma bilbrandsbild i två olika artiklar. Inget jag normalt bryr mig om. Det underliga är ju att SVT just nu tar upp en 6 månader gammal film från Moderaterna och skriver att dom förmedlar vilseledande bilder.

SVT har skapat en pseudodebatt. Fokus har flyttats från dom verkliga problemen med bränderna och istället tjafsas det om varifrån 2-sekunderssekvensen kommer ifrån. Du ser ju själv att det påverkar dig, du talar om fake news.

PS: Jag vet vad verkligheten är. Förra året brann det två bilar, 50 meter ifrån mitt hus. Du skrattar och säger fake news.

Redigerat av Buddypresley, 14 februari 2018 - 15:15.

Postad 14 februari 2018 - 15:40

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1
Buddy,

Stackars dig. När det stökade i Rinkeby och invandringen fick skulden för allt som brann. Så fann mom granne och hans kollegor i insatsstyrkan två minibussar med NMR-medlemmar i. De hade hunnit tända på två bilar den kvällen. Samt en hel del vapen i bilarna. Så mycket för Fria tiders skarpa sinne för "No go idioti".

Postad 14 februari 2018 - 15:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Buddy,

Stackars dig. När det stökade i Rinkeby och invandringen fick skulden för allt som brann. Så fann mom granne och hans kollegor i insatsstyrkan två minibussar med NMR-medlemmar i. De hade hunnit tända på två bilar den kvällen. Samt en hel del vapen i bilarna. Så mycket för Fria tiders skarpa sinne för "No go idioti".

Du ser, fokus flyttas mer och mer. Om vi går tillbaka nu då, varför lägger SVT så stor vikt på vart bilbrandsbilden kommer ifrån när det brinner på riktigt utanför?

Redigerat av Buddypresley, 14 februari 2018 - 15:53.

Postad 14 februari 2018 - 16:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

1468963126.jpg

Postad 14 februari 2018 - 17:15

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Vet inte om det där stämmer i bilden. Eventuellt ser det ut som ett kollage. Av dig.
Buddy, varför skulle Janne göra ett sådant kollage?

Du uttalar dig om sådant du inte förstår sig på. Eller ens önskar förstå tågordning i demokrati. En av de största rättigheterna demokratin erbjuder är just att få slippa höra all JÄKLA dynga som idioter sprider.

Redigerat av PML73, 14 februari 2018 - 17:41.

Postad 14 februari 2018 - 17:46

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 2

Vet inte om det där stämmer i bilden. Eventuellt ser det ut som ett kollage. Av dig.
Buddy, varför skulle Janne göra ett sådant kollage?
Du uttalar dig om sådant du inte förstår sig på. Eller ens önskar förstå tågordning i demokrati. En av de största rättigheterna demokratin erbjuder är just att få slippa höra all JÄKLA dynga som idioter sprider.

Två år senare blev det dock liv i luckan. För då gjorde Janne Josefsson ett reportage i Uppdrag Granskning om vänstervåldet och intervjuade bland andra Fredrik Nyqvist. Men ilskan riktades inte mot det antidemokratiska våldet, utan mot att det över huvud taget gjordes ett program på temat. Till och med inne på SVT ifrågasattes programmet: ”Men varför det? De gör väl någonting bra”, protesterade Josefssons kollegor.
https://timbro.se/sm...et-fina-valdet/

Postad 14 februari 2018 - 17:50

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Nu är detta ett fall då Janne själv har sagt i sitt sommarprat att han mötte motreaktioner när han gjorde UG-reportaget om RF (som jag f.ö. tyckte var ett bra reportage). Däremot är det oklart hur många motreaktioner han fick, eller om de ens stämmer med hans bild. Han hade ju väldigt fel om Pippi-böckerna i samma sommarprat exempelvis.

Vill även tillägga att jag tycker att Janne Josefsson i överlag är en bra journalist och definitivt långt mer neutral än vad hans anhängare i regel är. Däremot kan han ibland vara lite väl snabb i sina utspel och göra vissa slutsatser bara för sakens skull. Du kan ju kolla när han intervjuade demonstrationsgruppen mot BB:s stängning i Sollefteå.

Postad 14 februari 2018 - 20:44

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Två år senare blev det dock liv i luckan. För då gjorde Janne Josefsson ett reportage i Uppdrag Granskning om vänstervåldet och intervjuade bland andra Fredrik Nyqvist. Men ilskan riktades inte mot det antidemokratiska våldet, utan mot att det över huvud taget gjordes ett program på temat. Till och med inne på SVT ifrågasattes programmet: ”Men varför det? De gör väl någonting bra”, protesterade Josefssons kollegor.

Finns väl lika många kollegor som INTE vill ransaka bratsens våldtäckter på stureplan också, vart vill du komma? Att syna makten är aldrig en vänsterkraft, det är en sund kraft. Men PS har större kontrol på sig än all annan media i sverige tillsammans, så vill man skrika dålig objektivitet kanske det är vettigare att gasta i annan riktning,  ^_^  :lol:

Postad 14 februari 2018 - 21:04

mandrogoran
  • mandrogoran
  • Användare

• 218 inlägg
  • 3
Mycket underhållande läsning här inne. 😁

Litet utalande från Janne Josefsson angående SVT och Vänstern.

https://youtu.be/frU_UDNN3pk

Postad 14 februari 2018 - 22:40

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 2

Mycket underhållande läsning här inne.

Litet utalande från Janne Josefsson angående SVT och Vänstern.

https://youtu.be/frU_UDNN3pk

Men detta är väl ett argument FÖR att opartiskheten fungerar, programmet gjordes ju. Extrema högern OCH vänstern granskades.

Eller menar du EGENTLIGEN att de anställda inte ska få ha vilka sympatier de vill? Ska de åsiktsregistreras och nekas anställning om de röstar "fel"?

Janne har helt rätt i att om dylika åsikter om VAD som ska granskas dyker upp så ska det tas på allvar och stoppas innan de påverkar vad som faktiskt sänds. Därav exempelvis granskningsnämnden. Men det är ju återigen en av styrkorna med PS jämfört med privata aktörer som får ha vilken (dold) agenda de vill.

Postad 15 februari 2018 - 00:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 1
Bifogad fil  RjavlC9.jpg   57,34K   0 Antal nerladdningar

Postad 15 februari 2018 - 08:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Janne har helt rätt i att om dylika åsikter om VAD som ska granskas dyker upp så ska det tas på allvar och stoppas innan de påverkar vad som faktiskt sänds. Därav exempelvis granskningsnämnden. Men det är ju återigen en av styrkorna med PS jämfört med privata aktörer som får ha vilken (dold) agenda de vill.

Dom privata aktörerna är det frivilligt att betala för.

Postad 15 februari 2018 - 08:03

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

?

Postad 15 februari 2018 - 10:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Dom privata aktörerna är det frivilligt att betala för.

Ja precis, vad är din poäng?

Postad 15 februari 2018 - 11:02

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Ja precis, vad är din poäng?

Att det går att slippa betala för dold agenda från privata aktörer.

Postad 15 februari 2018 - 11:05

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Återigen ja, men hur är det ett argument mot skattefinansierad PS?

Postad 15 februari 2018 - 11:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Återigen ja, men hur är det ett argument mot skattefinansierad PS?

Tvånget att betala för dold agenda (risken för det)

Redigerat av Buddypresley, 15 februari 2018 - 11:18.

Postad 15 februari 2018 - 11:20

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Loco,

Det är bättre med betald okontrollerad agenda som är dold än tvingad kontrollerad agenda. Enkelt. Skratt

Postad 15 februari 2018 - 13:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Du fortsätter att citera oseriösa radikala källor.

https://www.expresse...os-tankesmedja/

Postad 15 februari 2018 - 13:08

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Expressen seriös då? :o  :D

Postad 15 februari 2018 - 13:31

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Menar du att det där med Josefsson inte stämmer då?

Postad 15 februari 2018 - 14:49

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 1

Tvånget att betala för dold agenda (risken för det)

Så det är bättre om det BARA finns ogranskade kommersiella alternativ med okända agendor? Vi lägger helt enkelt all media i händerna på marknadskrafterna?

Är det så vi ska sammanfatta din ståndpunkt?

https://www.youtube.com/watch?v=smtSv3e04vM

Sällan har jag känt en större lättnad över att vi faktiskt har PS än när jag läser inlägg från dig. Du klargör som ingen annan själva syftet :)

Postad 15 februari 2018 - 15:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Så det är bättre om det BARA finns ogranskade kommersiella alternativ med okända agendor? Vi lägger helt enkelt all media i händerna på marknadskrafterna?

Är det så vi ska sammanfatta din ståndpunkt?

Sällan har jag känt en större lättnad över att vi faktiskt har PS än när jag läser inlägg från dig. Du klargör som ingen annan själva syftet :)

Tja, vad har tex Discoverykanalerna för agenda? Kanske bättre med ett rödgrönt kollektiv som kritiserar sina anställda när dom vill göra reportage om vänstervåldet? ;)

Postad 15 februari 2018 - 15:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 1

Menar du att det där med Josefsson inte stämmer då?

Du har ingen källa på vad Josefsson sagt mer än en shoppad bild. Det är inte min sak att bevisa att det inte stämmer. Det är din sak att ta fram en seriös och trovärdig källa på vad han har sagt.

Redigerat av agpath, 15 februari 2018 - 15:23.

Postad 15 februari 2018 - 15:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Du har ingen källa på vad Josefsson sagt mer än en shoppad bild. Det är inte min sak att bevisa att det inte stämmer. Det är din sak att ta fram en seriös och trovärdig källa på vad han har sagt.

Duger det när han själv säger det på en filmsnutt då? Kolla inlägg nr 1889 här i tråden. Men han kanske inte är seriös själv?

Postad 15 februari 2018 - 15:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Duger det när han själv säger det på en filmsnutt då? Kolla inlägg nr 1889 här i tråden. Men han kanske inte är seriös själv?

En video som loco redan har gett en bra kommentar till.

Postad 15 februari 2018 - 15:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

En video som loco redan har gett en bra kommentar till.

Vad säger du själv då? Du ville ju ha en seriös trovärdig källa på vad Janne sagt.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.