Tror ONT77 är på rätt spår och det hela bör ses som en utrensning.
Postad 01 maj 2013 - 14:46
Tror ONT77 är på rätt spår och det hela bör ses som en utrensning.
Postad 01 maj 2013 - 20:49
Kan du visa var i texten du länkar till som det fetmarkerade nämns? För jag hittar inte det.Warner mfl dra in nästan 2000 äldre filmer. Och det lär inte komma nya från dessa heller.
http://www.scpr.org/...g-titles-tonig/
Postad 02 maj 2013 - 11:11
Postad 02 maj 2013 - 11:18
Har någon lyckats komma åt amerikanska netflix och få super hd kvalitet där? Jag kan komma åt usa netflix men får tyvärr inte super hd kvalitet.
Ja, jag får super hd med UnblockUs på AppleTV3. Vilken enhet kör du med?
Postad 02 maj 2013 - 11:46
Ja, jag får super hd med UnblockUs på AppleTV3. Vilken enhet kör du med?
Jag kör med windows 8 appen. Jag får endast super hd om jag kopplar mig mot svenska Netflix med UnblockUS. Mot usa så får jag 3850kbit/s
Edit: När jag går in på netflix.com och kollar om jag kan få super hd så stor det att jag kan. Men när jag använder windows 8 appen så får jag inte det.
Redigerat av niklas1590, 02 maj 2013 - 12:16.
Postad 03 maj 2013 - 15:07
Postad 03 maj 2013 - 18:11
Själva grundtanken är att för en liten peng, komma åt så många filmer och serie som möjligt för att få bukt med nerladdningen.
Men de ser väll att det går bra för Netflix så tänker de "Kan dom så kan vi" och det är ju samma med de andra bolagen.
Jag menar om man nu blir tvungen att abbonera på flera olika tjänster så blir det ju mycket dyrare och jobbigare och det är inte något positivt för att stoppa nerladdningen.
Postad 03 maj 2013 - 18:51
http://www.svd.se/naringsliv/netflix-tappar-1-800-titlar-filmjatte-sager-upp-avtal_8141670.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Snacka om att skjuta sig i foten (med en kanon) när de tar bort titlar från Netflix
Själva grundtanken är att för en liten peng, komma åt så många filmer och serie som möjligt för att få bukt med nerladdningen.
Men de ser väll att det går bra för Netflix så tänker de "Kan dom så kan vi" och det är ju samma med de andra bolagen.
Jag menar om man nu blir tvungen att abbonera på flera olika tjänster så blir det ju mycket dyrare och jobbigare och det är inte något positivt för att stoppa nerladdningen.
Men det verkar trots allt som att det här bara gäller USA. Netflix har som sagt olika avtal i olika regioner, vilket är anledningen till att utbuden ser olika ut.
Postad 03 maj 2013 - 21:15
Postad 03 maj 2013 - 21:29
Men så klart de vill utvidga sin marknad till andra länder, precis som HBO och Netflix.
Och inte vill WB konkurrera med sig själva så då försvinner de också från den marknaden.
Visst de filmer/serie som försvinner kanske inte passar alla och många skulle säger inte bry sig men det är tre saker man få tänka på
1, WB är inte små i sitt sammanhang, både när det gäller filmer eller serie, tecknat eller otecknat.
2. Även MGM och Universal har ju sagt upp och de är heller inte så små (Har ju sett deras intro i ett antal filmer och serie jag gillar)
3. Hoppar de av och det går bra för deras tjänster, vad hindrar då inte några andra stora bolag att tänka "Kan dom så kan vi"
Hur kul är det om man måste abbonera på flera olika tjänster bara för man vill se de filmer eller speciellt serie som man följer och vill se.
Postad 03 maj 2013 - 23:15
Det rör sig om i detta fall 1,5% ungefär att Netflixs utbud och det finns fortfarande både serier och filmer från alla bolagen som nämns ovan kvar på Netflix.
Här är en motbild till SVDs "senastionsnyhet" (lite tragisk när de plockar saker från internet som Aftonbladet utan att ens försöka göra källkritik): http://www.latimes.c...,0,143023.story
Postad 03 maj 2013 - 23:30
Postad 04 maj 2013 - 11:37
mm det är som du säger marknadsekonomin som bestämmer men hoppas inte flera hoppar på tåget, inte bra att det finns en men inte heller bra om det blir för många.
på en marknad där innehållet är uppdelat på splittrade regionslåsta tjänster som inte funkar på alla plattformar och som kostar 80-100 kr stycket så vinner torrents alla dagar i veckan
Postad 06 maj 2013 - 08:46
Postad 10 maj 2013 - 21:48
Postad 10 maj 2013 - 22:05
Har nu hamnat i ett läge där en ny bluray behöver inhandlas och kom därför att tänka på möjligheten att använda netflix i blurayspelaren BD-S673.
Postad 12 maj 2013 - 13:39
Fiasko enligt mig. Kommer troligen innebära att alla bolag kör sina egna filmer/serier. Dvs man måste ha en massa olika abonnemang likförbaskat.
Lär ju i praktiken innebära att fler och fler väljer piratalternativen. Redan idag erbjuder ju dessa t.ex. HBOs serier på ett långt bättre sätt än HBO Nordic lyckas med, vilket skapar huvudbry för de som mig som faktiskt vill betala för innehållet
Postad 13 maj 2013 - 00:17
När det gäller Windows så funkar surroundljud bara i Win8-"appen".Jo det va ju det. Vi har ingen dator med win8 utan bara 7 vilket gör att datorn inte lämnar surround.
Har för mig att det beror på en begränsning i Microsoft Silverlight.
Postad 13 maj 2013 - 00:21
En eller två tjänster till som är som Netflix gör inget. Då får vi, troligtvis, bättre priser och bättre utbud.inte bra att det finns en men inte heller bra om det blir för många.
Det som inte är bra är om stora aktörer som WB, MGM, 20th osv börjar skapa egna tjänster(och därmed tar bort filmer/serier från Netflix).
Inte en utveckling jag är intresserad av. Betalar hellre hundra spänn extra till Netflix än att se flera olika tjänster.
Blir otroligt krångligt och trist om man ska ha flera. En för WB, en för MGM osv. Nej tack.
Postad 13 maj 2013 - 08:05
Korrekt.När det gäller Windows så funkar surroundljud bara i Win8-"appen".
Har för mig att det beror på en begränsning i Microsoft Silverlight.
Vilken teknik används i Win8, i appen?
Postad 13 maj 2013 - 11:36
Ingen aning. Så insatt är jag inte.Korrekt.
Vilken teknik används i Win8, i appen?

Postad 15 maj 2013 - 11:45
En eller två tjänster till som är som Netflix gör inget. Då får vi, troligtvis, bättre priser och bättre utbud.
Det som inte är bra är om stora aktörer som WB, MGM, 20th osv börjar skapa egna tjänster(och därmed tar bort filmer/serier från Netflix).
Inte en utveckling jag är intresserad av. Betalar hellre hundra spänn extra till Netflix än att se flera olika tjänster.
Blir otroligt krångligt och trist om man ska ha flera. En för WB, en för MGM osv. Nej tack.
Lyckligtvis så har i princip alla stora filmbolag och levarantörer hakat på ultraviolet, så i framtiden lär vi se rn tjänst för film, och ett par för TV-serier.
Postad 15 maj 2013 - 13:54
Postad 15 maj 2013 - 15:53
ultraviolet är väl bara för att kunna ladda ner digitala kopior av köpta fysiska filmer?
Nej det gäller även för streaming och det blir nog det första sättet ultraviolet kommer användas i.
Postad 16 maj 2013 - 11:13
Ps3 appen har blivit uppdaterad.
några förbättringar?
gillar inte gränssnittet i PS3-versionen, har det blivit bättre?
Postad 16 maj 2013 - 11:27
Vad gäller filmbolag som drar sig ur så kan man ju bara skratta åt deras idioti att än en gång skjuta sig själva i foten genom att göra det mer omständigt för konsumenterna att tillgodogöra sig deras produkter...
Postad 16 maj 2013 - 12:22
Nej det gäller även för streaming och det blir nog det första sättet ultraviolet kommer användas i.
Fast är det ändå inte med förutsättningen att du först köpt filmen alt hyrt just den filmen?
Postad 16 maj 2013 - 13:03
Postad 16 maj 2013 - 14:30
Mjo, fast jag tror wmadoss avsåg att det även går att streama dem dvs det handlar inte bara om att köpa filmen digitalt och sedan spara den på hårdisken.
Precis.
Verkar dock fortfarande bli rätt bökigt med UV om man ska tro nedan.
How UltraViolet Works
The way UltraViolet works should be simple, but unfortunately, it’s not. In fact, it’s a bit ridiculous. Customer buys DVD or Blu-ray. Said movie comes with a redeemable code that, when punched in to the movie studio’s website, fills said customer’s piggy bank (or digital locker, if you prefer) with a digital copy of the movie that can be accessed anytime, on a variety of different devices. Easy-peasy, no? Uh, no. The geniuses in charge of this operation have gone and botched the job by requiring you to create accounts across numerous sites, each of them operating in conjunction with one another. As you can imagine, too many cooks in the kitchen can ruin a good recipe. Simplicity is what the public craves and demands, but it’s not what they’re getting in UltraViolet.

First, there’s the actual UltraViolet website to register with, which apparently serves as a central library to direct you to the various platforms you’ll need to engage in order to view your digital copy. Once registration here is done, you’ve then got to register with the website of the studio that owns the digital rights to the movie itself, which could keep you busy for some time considering that there are six total as of the time of this writing (Disney has wisely decided to sit this effort out): Sony Pictures Entertainment, NBC Universal, Fox Entertainment Group, Paramount, Lionsgate, and Warner Bros.

As you can imagine, there’s plenty of good news to go with the bad news about UltraViolet. Besides, we shouldn’t get all “glass half empty” over UV… at least not yet.
The Cons of UV
- Studios aren’t working together to provide customers with a streamlined way of viewing UltraViolet movies.
- Convoluted and confusing registration method.
- The central UltraViolet website itself doesn’t have the option to keep you logged in, so each time your session expires, you have to sign in again with your user ID and password.
- Not all studios offer the ability to buy just the digital movies online yet, and instead rely on a physical disk purchase.
- Allows you to share your UltraViolet account with up to five other people so that, presumably, a group of friends can share in a single movie purchase.
- Future plans are in the works to allow customers to “upgrade” older DVDs and Blu-Rays that were released prior to UltraViolet (disk to digital).
- Video quality is available in both high-definition and standard.
- UltraViolet rights don’t expire. Unlike existing streaming movie services like Netflix and the vast variety of other 24-hour rental platforms, UV is permanent. The “buy once, play anywhere” slogan could be changed to “buy once, play anywhere, forever.”
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 maj 2013 - 14:31.
Postad 17 maj 2013 - 08:31
Postad 17 maj 2013 - 09:35
"Nya permiärer"-kategorin på ATV har blivit allt sämre tycker jag. Dels har "Nytt hos oss" försvunnit och dels är det mycket som inte dyker upp där, i alla fall inte med en gång. Nu senast noterade jag det med Expendables 2.
tror det beror lite på hur mycket man använder tjänsten också. Om jag har bara kört US netflix ett tag och sen går tillbaks till SE Netflix eller tvärtom så har jag sett att det inte visar nytt hos oss eller liknande.
Men jag tycker det är dåligt att dessa kategorier ofta är långt ner i browsern. De borde vara längst upp tycker jag. Deras rekommendationsbaserade gränssnitt är ganska dåligt överlag tycker jag.
Postad 17 maj 2013 - 10:02

Postad 17 maj 2013 - 10:03
Är det fler än jag som inte kan spela upp material längre på Netflix efter uppdateringen? Verkar som DNS adresserna jag använde för att få tillgång till Amerikanska netflix är blockade nu
Dom kanske inte funkar längre bara testa köra en nslookup med adresserna du använder (mot tex www.dn.se) för att se om dom fortfarande är ok.
Postad 17 maj 2013 - 10:08
tror det beror lite på hur mycket man använder tjänsten också. Om jag har bara kört US netflix ett tag och sen går tillbaks till SE Netflix eller tvärtom så har jag sett att det inte visar nytt hos oss eller liknande.
Men jag tycker det är dåligt att dessa kategorier ofta är långt ner i browsern. De borde vara längst upp tycker jag. Deras rekommendationsbaserade gränssnitt är ganska dåligt överlag tycker jag.
Det är möjligt. Jag har tittat mycket på Netflix US, men jag tror att "Nytt hos oss" är borta där också...
Postad 17 maj 2013 - 12:17
Den jag kör på BD-spelaren funkar iafÄr det fler än jag som inte kan spela upp material längre på Netflix efter uppdateringen? Verkar som DNS adresserna jag använde för att få tillgång till Amerikanska netflix är blockade nu
Postad 17 maj 2013 - 12:35
Den jag kör på BD-spelaren funkar iaf
Hmm , jag kör med adresserna på båda mina ps3:or. De adresserna var det nån här som postade har jag för mig. Kört ända sen i November, men efter uppdateringen funkar de inte längre. Inte hittat nå nya heller så jag kör unblock-us gratisvecka förtillfället.
Postad 17 maj 2013 - 13:16
Postad 17 maj 2013 - 17:57
Postad 17 maj 2013 - 19:24
Du skall byta textning via PS3-fjärren. Om man nu tycker det är en förbättring.några förbättringar?
gillar inte gränssnittet i PS3-versionen, har det blivit bättre?
Postad 22 maj 2013 - 20:52
Lösningen för min del blev punkt nummer två i följande hjälp:
https://support.netf...om/sv/node/8295
Dock var jag tvungen att både starta om PS3an och Netflix-appen ett par gånger innan jag fick det att fungera som det skulle.
Postad 23 maj 2013 - 21:49
Jag fick problem när jag uppdaterade Netflix i PS3an. På 95% av filmerna fick jag följande felkod när jag försökte starta dem: aip-701 tvp-801
Lösningen för min del blev punkt nummer två i följande hjälp:
https://support.netf...om/sv/node/8295
Dock var jag tvungen att både starta om PS3an och Netflix-appen ett par gånger innan jag fick det att fungera som det skulle.
Nu har jag fått tillbaka problemet. Verkar som de bara stödjer en klient kopplad samtidigt. Innan kunde vi kolla på ipaden och PS3an samtidigt fast olika program. Om jag stänger Netflix på ipaden så fungerar det igen på PS3an. Det var ju ganska smidigt att dottern kollade på sina program samtidigt som jag kunde kolla på något annat... Är detta något de gått ut med officiellt?
Postad 23 maj 2013 - 23:11
nej, man ska kunna kolla på minst två enheter samtidigt och det ska inte ha ändrats,Nu har jag fått tillbaka problemet. Verkar som de bara stödjer en klient kopplad samtidigt. Innan kunde vi kolla på ipaden och PS3an samtidigt fast olika program. Om jag stänger Netflix på ipaden så fungerar det igen på PS3an. Det var ju ganska smidigt att dottern kollade på sina program samtidigt som jag kunde kolla på något annat... Är detta något de gått ut med officiellt?
Det enda som tillkommit är att det ska komma ett familjeabbonemang där man kan se på 4-5 enheter samtidigt.
Postad 24 maj 2013 - 12:47
nej, man ska kunna kolla på minst två enheter samtidigt och det ska inte ha ändrats,
Det enda som tillkommit är att det ska komma ett familjeabbonemang där man kan se på 4-5 enheter samtidigt.
Oj, upptäckte att Netflix låg igång på iPhonen som var släckt. Nu verkar det fungera med iPad och PS3 samtidigt igen. Sorry...

Postad 24 maj 2013 - 17:26
Ni som har amerikanska netflix, kolla på den kinesiska filmen "together" från 2007, det fladdrar ju något otroligt när kameran panorerar och bilden verkar vara en transfer från VHS eller nåt. Bara en av många filmer som har riktigt dålig bild och ljud.
Sen är det mycket ledsamt att man inte kan få 5.1 ljud heller det är oerhört stor skillnad på upplevelsen hos vissa filmer, ex "tears of the sun" i pang-pang scenen på slutet där med pro logic drunknar musiken totalt i kulsprutesmattret, medans DD 5.1 levererar allt perfekt separerat.
Åsikter om bildkvaliteten i amerikanska netflix tages tacksamt emot, och det vore kul om någon kunde testa just filmen Together, om ni får samma dåliga fladdriga bild som jag.
/S
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar