Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 maj 2013 - 14:46

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Det verkar inte direkt påverka oss här i norden (eller någon utanför USA) och innehållet som försvinner verkar inte speciellt intressant, bortsett från Bond-filmerna.

Tror ONT77 är på rätt spår och det hela bör ses som en utrensning.

Postad 01 maj 2013 - 20:49

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Warner mfl dra in nästan 2000 äldre filmer. Och det lär inte komma nya från dessa heller.
http://www.scpr.org/...g-titles-tonig/

Kan du visa var i texten du länkar till som det fetmarkerade nämns? För jag hittar inte det.

Postad 02 maj 2013 - 11:11

niklas1590
  • niklas1590
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Har någon lyckats komma åt amerikanska netflix och få super hd kvalitet där? Jag kan komma åt usa netflix men får tyvärr inte super hd kvalitet.

Postad 02 maj 2013 - 11:18

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Har någon lyckats komma åt amerikanska netflix och få super hd kvalitet där? Jag kan komma åt usa netflix men får tyvärr inte super hd kvalitet.

Ja, jag får super hd med UnblockUs på AppleTV3. Vilken enhet kör du med?

Postad 02 maj 2013 - 11:46

niklas1590
  • niklas1590
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Ja, jag får super hd med UnblockUs på AppleTV3. Vilken enhet kör du med?

Jag kör med windows 8 appen. Jag får endast super hd om jag kopplar mig mot svenska Netflix med UnblockUS. Mot usa så får jag 3850kbit/s

Edit: När jag går in på netflix.com och kollar om jag kan få super hd så stor det att jag kan. Men när jag använder windows 8 appen så får jag inte det.

Redigerat av niklas1590, 02 maj 2013 - 12:16.

Postad 03 maj 2013 - 15:07

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
http://www.svd.se/na...vd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

Postad 03 maj 2013 - 18:11

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Snacka om att skjuta sig i foten (med en kanon) när de tar bort titlar från Netflix

Själva grundtanken är att för en liten peng, komma åt så många filmer och serie som möjligt för att få bukt med nerladdningen.

Men de ser väll att det går bra för Netflix så tänker de "Kan dom så kan vi" och det är ju samma med de andra bolagen.

Jag menar om man nu blir tvungen att abbonera på flera olika tjänster så blir det ju mycket dyrare och jobbigare och det är inte något positivt för att stoppa nerladdningen.

Postad 03 maj 2013 - 18:51

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

http://www.svd.se/naringsliv/netflix-tappar-1-800-titlar-filmjatte-sager-upp-avtal_8141670.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

Snacka om att skjuta sig i foten (med en kanon) när de tar bort titlar från Netflix

Själva grundtanken är att för en liten peng, komma åt så många filmer och serie som möjligt för att få bukt med nerladdningen.

Men de ser väll att det går bra för Netflix så tänker de "Kan dom så kan vi" och det är ju samma med de andra bolagen.

Jag menar om man nu blir tvungen att abbonera på flera olika tjänster så blir det ju mycket dyrare och jobbigare och det är inte något positivt för att stoppa nerladdningen.

Men det verkar trots allt som att det här bara gäller USA. Netflix har som sagt olika avtal i olika regioner, vilket är anledningen till att utbuden ser olika ut.

Postad 03 maj 2013 - 21:15

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
Först, det gäller bara USA. Netflix tar bort filmer varje dag(!) och lägger till filmer nästan varje dag. Det har med avtal och licenser att göra. Ibland försvinner filmer ett kort tag för att komma tillbaka ibland längre. I det här fallet rör det sig om två saker som jag ser det. Dels är det filmer som inte så många ser, i varje fall när jag gick igenom listan var det inte många wow-måste-se-titlar. Dels så lanserar Warner en konkurrerande tjänst som filmerna dyker upp på. Så det handlar inte så mycket om att skjuta sig i foten om att Warner kanske inte hade ett större intresse att teckna om avtalet tillsammans med filmer som inte så många såg.

Postad 03 maj 2013 - 21:29

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Visst först är det i USA eftersom WB börjar med sin tjänst där
Men så klart de vill utvidga sin marknad till andra länder, precis som HBO och Netflix.
Och inte vill WB konkurrera med sig själva så då försvinner de också från den marknaden.

Visst de filmer/serie som försvinner kanske inte passar alla och många skulle säger inte bry sig men det är tre saker man få tänka på
1, WB är inte små i sitt sammanhang, både när det gäller filmer eller serie, tecknat eller otecknat.
2. Även MGM och Universal har ju sagt upp och de är heller inte så små (Har ju sett deras intro i ett antal filmer och serie jag gillar)
3. Hoppar de av och det går bra för deras tjänster, vad hindrar då inte några andra stora bolag att tänka "Kan dom så kan vi"
Hur kul är det om man måste abbonera på flera olika tjänster bara för man vill se de filmer eller speciellt serie som man följer och vill se.

Postad 03 maj 2013 - 23:15

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
Det är så marknadsekonomi fungerar. Finns det pengar att tjäna kommer fler bolag att skapa egna tjänster tills marknaden är mättad. Och går det bra för tjänsterna och inte för Netflix så är det för dessa antagligen är tjänster som kunderna föredrar framför Netflix. Precis som du inte kan se alla filmer om du har Cmore eller Viasat utan behöver båda kommer du antagligen behöva flera nättjänster om du vill se "allt". Det sa Netflix VD redan när bolaget etablerade sig i Sverige och jag tycker det är en rimlig bedömning. Konkurrens är dessutom sundare än en monopolsituation.

Det rör sig om i detta fall 1,5% ungefär att Netflixs utbud och det finns fortfarande både serier och filmer från alla bolagen som nämns ovan kvar på Netflix.

Här är en motbild till SVDs "senastionsnyhet" (lite tragisk när de plockar saker från internet som Aftonbladet utan att ens försöka göra källkritik): http://www.latimes.c...,0,143023.story

Postad 03 maj 2013 - 23:30

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 1
mm det är som du säger marknadsekonomin som bestämmer men hoppas inte flera hoppar på tåget, inte bra att det finns en men inte heller bra om det blir för många.

Postad 04 maj 2013 - 11:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

mm det är som du säger marknadsekonomin som bestämmer men hoppas inte flera hoppar på tåget, inte bra att det finns en men inte heller bra om det blir för många.

på en marknad där innehållet är uppdelat på splittrade regionslåsta tjänster som inte funkar på alla plattformar och som kostar 80-100 kr stycket så vinner torrents alla dagar i veckan

Postad 06 maj 2013 - 08:46

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0
Fiasko enligt mig. Kommer troligen innebära att alla bolag kör sina egna filmer/serier. Dvs man måste ha en massa olika abonnemang likförbaskat.

Postad 10 maj 2013 - 21:20

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3 282 inlägg
  • 0
Om man kör Netflix via ex. Yamaha BD-s673 får man surroundljud då?

Postad 10 maj 2013 - 21:21

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Varför inte?

Postad 10 maj 2013 - 21:48

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Vi får surround från Netflix via en Yamaha rx-v771. Har dator kopplad med HDMI till Yamahan, använder Windows 8-appen.

Postad 10 maj 2013 - 22:05

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3 282 inlägg
  • 0
Jo det va ju det. Vi har ingen dator med win8 utan bara 7 vilket gör att datorn inte lämnar surround.
Har nu hamnat i ett läge där en ny bluray behöver inhandlas och kom därför att tänka på möjligheten att använda netflix i blurayspelaren BD-S673.

Postad 10 maj 2013 - 22:07

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Via en Bluray, smart-tv, kan det funka, om den inte är för seg.

Postad 12 maj 2013 - 13:39

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Fiasko enligt mig. Kommer troligen innebära att alla bolag kör sina egna filmer/serier. Dvs man måste ha en massa olika abonnemang likförbaskat.

Lär ju i praktiken innebära att fler och fler väljer piratalternativen. Redan idag erbjuder ju dessa t.ex. HBOs serier på ett långt bättre sätt än HBO Nordic lyckas med, vilket skapar huvudbry för de som mig som faktiskt vill betala för innehållet

Postad 13 maj 2013 - 00:17

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Jo det va ju det. Vi har ingen dator med win8 utan bara 7 vilket gör att datorn inte lämnar surround.

När det gäller Windows så funkar surroundljud bara i Win8-"appen".
Har för mig att det beror på en begränsning i Microsoft Silverlight.

Postad 13 maj 2013 - 00:21

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 2

inte bra att det finns en men inte heller bra om det blir för många.

En eller två tjänster till som är som Netflix gör inget. Då får vi, troligtvis, bättre priser och bättre utbud.
Det som inte är bra är om stora aktörer som WB, MGM, 20th osv börjar skapa egna tjänster(och därmed tar bort filmer/serier från Netflix).
Inte en utveckling jag är intresserad av. Betalar hellre hundra spänn extra till Netflix än att se flera olika tjänster.

Blir otroligt krångligt och trist om man ska ha flera. En för WB, en för MGM osv. Nej tack.

Postad 13 maj 2013 - 08:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

När det gäller Windows så funkar surroundljud bara i Win8-"appen".
Har för mig att det beror på en begränsning i Microsoft Silverlight.

Korrekt.
Vilken teknik används i Win8, i appen?

Postad 13 maj 2013 - 11:36

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Korrekt.
Vilken teknik används i Win8, i appen?

Ingen aning. Så insatt är jag inte. :)

Postad 15 maj 2013 - 11:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

En eller två tjänster till som är som Netflix gör inget. Då får vi, troligtvis, bättre priser och bättre utbud.
Det som inte är bra är om stora aktörer som WB, MGM, 20th osv börjar skapa egna tjänster(och därmed tar bort filmer/serier från Netflix).
Inte en utveckling jag är intresserad av. Betalar hellre hundra spänn extra till Netflix än att se flera olika tjänster.

Blir otroligt krångligt och trist om man ska ha flera. En för WB, en för MGM osv. Nej tack.

Lyckligtvis så har i princip alla stora filmbolag och levarantörer hakat på ultraviolet, så i framtiden lär vi se rn tjänst för film, och ett par för TV-serier.

Postad 15 maj 2013 - 13:54

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
ultraviolet är väl bara för att kunna ladda ner digitala kopior av köpta fysiska filmer?

Postad 15 maj 2013 - 14:25

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Det kan nog bli både och med tiden

Postad 15 maj 2013 - 15:53

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

ultraviolet är väl bara för att kunna ladda ner digitala kopior av köpta fysiska filmer?

Nej det gäller även för streaming och det blir nog det första sättet ultraviolet kommer användas i.

Postad 16 maj 2013 - 09:44

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Ps3 appen har blivit uppdaterad.

Postad 16 maj 2013 - 11:13

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Ps3 appen har blivit uppdaterad.

några förbättringar?

gillar inte gränssnittet i PS3-versionen, har det blivit bättre?

Postad 16 maj 2013 - 11:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Det är oförändrat. Lite ny look när man startar filmen och vid spolning

Postad 16 maj 2013 - 11:27

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Är inte gränssnittet i PS3 snarlikt det i 360:n? Initialt tyckte jag det var risigt men jäklar vad överlägset de är allt annat när man väl vant sig.

Vad gäller filmbolag som drar sig ur så kan man ju bara skratta åt deras idioti att än en gång skjuta sig själva i foten genom att göra det mer omständigt för konsumenterna att tillgodogöra sig deras produkter...

Postad 16 maj 2013 - 12:22

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Nej det gäller även för streaming och det blir nog det första sättet ultraviolet kommer användas i.

Fast är det ändå inte med förutsättningen att du först köpt filmen alt hyrt just den filmen?

Postad 16 maj 2013 - 13:03

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Mjo, fast jag tror wmadoss avsåg att det även går att streama dem dvs det handlar inte bara om att köpa filmen digitalt och sedan spara den på hårdisken.

Postad 16 maj 2013 - 14:30

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Mjo, fast jag tror wmadoss avsåg att det även går att streama dem dvs det handlar inte bara om att köpa filmen digitalt och sedan spara den på hårdisken.

Precis.
Verkar dock fortfarande bli rätt bökigt med UV om man ska tro nedan.

How UltraViolet Works
The way UltraViolet works should be simple, but unfortunately, it’s not. In fact, it’s a bit ridiculous. Customer buys DVD or Blu-ray. Said movie comes with a redeemable code that, when punched in to the movie studio’s website, fills said customer’s piggy bank (or digital locker, if you prefer) with a digital copy of the movie that can be accessed anytime, on a variety of different devices. Easy-peasy, no? Uh, no. The geniuses in charge of this operation have gone and botched the job by requiring you to create accounts across numerous sites, each of them operating in conjunction with one another. As you can imagine, too many cooks in the kitchen can ruin a good recipe. Simplicity is what the public craves and demands, but it’s not what they’re getting in UltraViolet.

Postad bild
First, there’s the actual UltraViolet website to register with, which apparently serves as a central library to direct you to the various platforms you’ll need to engage in order to view your digital copy. Once registration here is done, you’ve then got to register with the website of the studio that owns the digital rights to the movie itself, which could keep you busy for some time considering that there are six total as of the time of this writing (Disney has wisely decided to sit this effort out): Sony Pictures Entertainment, NBC Universal, Fox Entertainment Group, Paramount, Lionsgate, and Warner Bros.
Postad bildIf that’s not enough, you’ll next have to register with yet another website or application – in the case of Warner Bros., your next stop will be Flixster, where upon registration you’ll be prompted to link your UV and Flixster accounts together so that you watch your movie. The worst part about the Warner Bros./Flixster experience? It’s not working for everyone. While the video quality is good when it works, the stream is given to buffering frequently, leaving users to download the movie to their tablets or mobile devices. As for the rest of the studios, they’re presently trying out different viewing methods that include loading the movie onto your mobile device or streaming it from the studio website itself, which requires a data connection, obviously.
As you can imagine, there’s plenty of good news to go with the bad news about UltraViolet. Besides, we shouldn’t get all “glass half empty” over UV… at least not yet.
The Cons of UV
  • Studios aren’t working together to provide customers with a streamlined way of viewing UltraViolet movies.
  • Convoluted and confusing registration method.
  • The central UltraViolet website itself doesn’t have the option to keep you logged in, so each time your session expires, you have to sign in again with your user ID and password.
  • Not all studios offer the ability to buy just the digital movies online yet, and instead rely on a physical disk purchase.
The Pros of UV
  • Allows you to share your UltraViolet account with up to five other people so that, presumably, a group of friends can share in a single movie purchase.
  • Future plans are in the works to allow customers to “upgrade” older DVDs and Blu-Rays that were released prior to UltraViolet (disk to digital).
  • Video quality is available in both high-definition and standard.
  • UltraViolet rights don’t expire. Unlike existing streaming movie services like Netflix and the vast variety of other 24-hour rental platforms, UV is permanent. The “buy once, play anywhere” slogan could be changed to “buy once, play anywhere, forever.”

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 maj 2013 - 14:31.

Postad 17 maj 2013 - 08:31

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
"Nya permiärer"-kategorin på ATV har blivit allt sämre tycker jag. Dels har "Nytt hos oss" försvunnit och dels är det mycket som inte dyker upp där, i alla fall inte med en gång. Nu senast noterade jag det med Expendables 2.

Postad 17 maj 2013 - 09:35

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

"Nya permiärer"-kategorin på ATV har blivit allt sämre tycker jag. Dels har "Nytt hos oss" försvunnit och dels är det mycket som inte dyker upp där, i alla fall inte med en gång. Nu senast noterade jag det med Expendables 2.

tror det beror lite på hur mycket man använder tjänsten också. Om jag har bara kört US netflix ett tag och sen går tillbaks till SE Netflix eller tvärtom så har jag sett att det inte visar nytt hos oss eller liknande.

Men jag tycker det är dåligt att dessa kategorier ofta är långt ner i browsern. De borde vara längst upp tycker jag. Deras rekommendationsbaserade gränssnitt är ganska dåligt överlag tycker jag.

Postad 17 maj 2013 - 10:02

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som inte kan spela upp material längre på Netflix efter uppdateringen? Verkar som DNS adresserna jag använde för att få tillgång till Amerikanska netflix är blockade nu :(

Postad 17 maj 2013 - 10:03

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som inte kan spela upp material längre på Netflix efter uppdateringen? Verkar som DNS adresserna jag använde för att få tillgång till Amerikanska netflix är blockade nu :(

Dom kanske inte funkar längre bara testa köra en nslookup med adresserna du använder (mot tex www.dn.se) för att se om dom fortfarande är ok.

Postad 17 maj 2013 - 10:08

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

tror det beror lite på hur mycket man använder tjänsten också. Om jag har bara kört US netflix ett tag och sen går tillbaks till SE Netflix eller tvärtom så har jag sett att det inte visar nytt hos oss eller liknande.

Men jag tycker det är dåligt att dessa kategorier ofta är långt ner i browsern. De borde vara längst upp tycker jag. Deras rekommendationsbaserade gränssnitt är ganska dåligt överlag tycker jag.

Det är möjligt. Jag har tittat mycket på Netflix US, men jag tror att "Nytt hos oss" är borta där också...

Postad 17 maj 2013 - 12:17

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Den jag kör på BD-spelaren funkar iaf

Postad 17 maj 2013 - 12:35

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0

Den jag kör på BD-spelaren funkar iaf

Hmm , jag kör med adresserna på båda mina ps3:or. De adresserna var det nån här som postade har jag för mig. Kört ända sen i November, men efter uppdateringen funkar de inte längre. Inte hittat nå nya heller så jag kör unblock-us gratisvecka förtillfället.

Postad 17 maj 2013 - 13:16

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag har inte kört US på PS3an men var det inte nåt om att ominstallera appen vid regionbyte?

Postad 17 maj 2013 - 17:57

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Kolla tunlr.net, de har fått d å funka igen me ps3,efter att inte ha funkat på ett tag efter uppdateringen. men ip adressen måste vara whitelisted för att netflix ska funka. D stämmer att netflix har blockerat många dns adresser med den nya uppdateringen.

Postad 17 maj 2013 - 19:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

några förbättringar?

gillar inte gränssnittet i PS3-versionen, har det blivit bättre?

Du skall byta textning via PS3-fjärren. Om man nu tycker det är en förbättring.

Postad 22 maj 2013 - 20:52

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Jag fick problem när jag uppdaterade Netflix i PS3an. På 95% av filmerna fick jag följande felkod när jag försökte starta dem: aip-701 tvp-801

Lösningen för min del blev punkt nummer två i följande hjälp:
https://support.netf...om/sv/node/8295

Dock var jag tvungen att både starta om PS3an och Netflix-appen ett par gånger innan jag fick det att fungera som det skulle.

Postad 23 maj 2013 - 21:49

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Jag fick problem när jag uppdaterade Netflix i PS3an. På 95% av filmerna fick jag följande felkod när jag försökte starta dem: aip-701 tvp-801

Lösningen för min del blev punkt nummer två i följande hjälp:
https://support.netf...om/sv/node/8295

Dock var jag tvungen att både starta om PS3an och Netflix-appen ett par gånger innan jag fick det att fungera som det skulle.

Nu har jag fått tillbaka problemet. Verkar som de bara stödjer en klient kopplad samtidigt. Innan kunde vi kolla på ipaden och PS3an samtidigt fast olika program. Om jag stänger Netflix på ipaden så fungerar det igen på PS3an. Det var ju ganska smidigt att dottern kollade på sina program samtidigt som jag kunde kolla på något annat... Är detta något de gått ut med officiellt?

Postad 23 maj 2013 - 23:11

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Nu har jag fått tillbaka problemet. Verkar som de bara stödjer en klient kopplad samtidigt. Innan kunde vi kolla på ipaden och PS3an samtidigt fast olika program. Om jag stänger Netflix på ipaden så fungerar det igen på PS3an. Det var ju ganska smidigt att dottern kollade på sina program samtidigt som jag kunde kolla på något annat... Är detta något de gått ut med officiellt?

nej, man ska kunna kolla på minst två enheter samtidigt och det ska inte ha ändrats,

Det enda som tillkommit är att det ska komma ett familjeabbonemang där man kan se på 4-5 enheter samtidigt.

Postad 24 maj 2013 - 12:47

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

nej, man ska kunna kolla på minst två enheter samtidigt och det ska inte ha ändrats,

Det enda som tillkommit är att det ska komma ett familjeabbonemang där man kan se på 4-5 enheter samtidigt.

Oj, upptäckte att Netflix låg igång på iPhonen som var släckt. Nu verkar det fungera med iPad och PS3 samtidigt igen. Sorry... :blush:

Postad 24 maj 2013 - 17:26

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Har testat amerikanska Netflix nu några dagar (hade inget val då i WIndows Media Center måste man köra med amerikansk IP för att få tillgång till appen) och tycker att kvaliteten på mycket är betydligt sämre än vad som finns i svenska netlfix som håller en förhållandevis hög nivå på bild och ljud. Kollade lite på gamla star trek - next generation och voyager och det såg ut ungefär som på VHS. Eller det kanske inte är bättre? Enterprise funkar dock bra med HD-bild. Sen på mycket utländska filmer var kvaliteten horribel.

Ni som har amerikanska netflix, kolla på den kinesiska filmen "together" från 2007, det fladdrar ju något otroligt när kameran panorerar och bilden verkar vara en transfer från VHS eller nåt. Bara en av många filmer som har riktigt dålig bild och ljud.

Sen är det mycket ledsamt att man inte kan få 5.1 ljud heller det är oerhört stor skillnad på upplevelsen hos vissa filmer, ex "tears of the sun" i pang-pang scenen på slutet där med pro logic drunknar musiken totalt i kulsprutesmattret, medans DD 5.1 levererar allt perfekt separerat.

Åsikter om bildkvaliteten i amerikanska netflix tages tacksamt emot, och det vore kul om någon kunde testa just filmen Together, om ni får samma dåliga fladdriga bild som jag.

/S

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.