Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 22 May 2013 - 21:49
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag tänkte att om man installerar det på kompisens box (och hans GT) så "tar den över" spelet
Ja, men han måste betala nypris först för att kunna spela. Om du installerar på hans och kör med din gamertag så kostar det inget. Det var bättre förr i tiden, då kunde man blocka såna som man inte tyckte tillförde något.
Finns det ingen ignore-funktion idag? Aldrig tänkt på. Don't feed.
Redigerat av Zoiler, 22 May 2013 - 21:51.
Postad 22 May 2013 - 21:51
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det var bättre förr i tiden, då kunde man blocka såna som man inte tyckte tillförde något.
Det kan man fortfarande om du missat det?
Postad 22 May 2013 - 21:51
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Nej.
Inte, ja men varför är alla så upprörda då om detta redan existerar på 360 och PS3? Edit: Microsoft fortsätter att helt försöka undvika att prata om alla rykten, den chat som Major Nelson skrivit om var lika intressant som gårdagens konferens. Oj, oj Microsoft ni håller på att gräva en sådan djup grav att jag har svårt att se hur ni någonsin kommer kunna ta er upp därifrån även om ni helt fokuserar på bara spel på E3. "Comment From Joe Hi Larry. There seems to be some confusion in the media on how frequently users must connect to the internet to use the Xbox One. Will this be as frequent as once a day as rumored or will we be able to use the console for extended periods of time without an active connection? Thank you. http://majornelson.c.../#disqus_threadMajor Nelson (Larry Hryb): Answer: No. It does not have to be always connected but it does require an internet connection."
Redigerat av Jack of all trades, 22 May 2013 - 21:59.
Postad 22 May 2013 - 21:55
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Det var bättre förr i tiden, då kunde man blocka såna som man inte tyckte tillförde något.
Din Kontrollpanel ---> Inställningar ---> Ändra profilinformation Inte lätthittat, men det går.
Postad 22 May 2013 - 21:57
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Din Kontrollpanel ---> Inställningar ---> Ändra profilinformation
Inte lätthittat, men det går.
Ah, tackar.
Postad 22 May 2013 - 21:58
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Ja, men han måste betala nypris först för att kunna spela. Om du installerar på hans och kör med din gamertag så kostar det inget.
Men det där vet vi väl inte riktigt hur det kommer att fungera eller till vilket pris? Eller har jag missat var det sägs, det du skriver i din första mening?
Postad 22 May 2013 - 21:59
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Jag tror och hoppas att det kommer att funka såhär: - Du köper spelet och installerar det på din profil.
- Om du lånar ut spelet (eller säljer) så kommer det automatiskt bli avaktiverat på din profil, eller så kan du välja att betala en avgift för att ha det kvar på hårddisken.
- När du får tillbaka spelet så blir det automatiskt avaktiverat på din kompis profil, eller så kan h*n välja att betala en avgift för att ha det kvar på hårddisken.
Ifall det är så det kommer att fungera så ser jag inget problem med det alls.
Ja ngt sånt borde det ju bli, Vill man låna ut spelet så väljer man typ deactivate (eller om detta görs automatiskt) och när man får tillbaka det så aktiveras spelet igen (automagiskt eller manuellt). Vill man sälja spelet så kanske det finns ngt motsvarande deactivate and sell (eller bara sell) då man samtidigt erbjuds att köpa möjligheten att ha spelet kvar för en avgift (som jag gissar är olika beroende på hur nytt/populärt spelet är osv). I vilket fall som helst så känns det som att den som har tillgång till mediat bör vara prioriterad att kunna spela med tanke på 2:a handsmarknanden tex blocket osv.
Postad 22 May 2013 - 22:03
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Microsoft har än så länge sagt att de kommer stödja retail, inte ett ord om hur det blir ifall man väljer att sälja spelet vidare till en kompis till exempel (antagligen för att de inte kommer stödja detta alls).
Postad 22 May 2013 - 22:13
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Just nu lutar det mot en uppgradering av datorn först och sen konsolköp efter ett par månader när man fått se hur det ser ut på spelsidan angående exklusiva titlar. Kinect for Xbox One coming to PChttps://www.shacknew...ne-coming-to-pc
Redigerat av Zerox_no1, 22 May 2013 - 22:19.
Postad 22 May 2013 - 22:26
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Tänk om det det blir så här. My vision of Xbox One's "worst case scenario" sounds a lot like this patent discovered last year. Filed in 2011, the patent "regulates" content by identifying users. "In other words, a content provider could regulate their goods to be doled out on a per-user basis. They could, for example, price tiers of movie rentals based on how many viewers it will have," we wrote back then.But, wait. The new Xbox comes bundled with a Kinect. In fact, as rumors have suggested, it'srequired for operation with the system. With Xbox 360, there was no way to really implement a patent like that. Bundling Kinect with Xbox One opens up all sorts of terrifying possibilities.For example, your Xbox Live profile will likely become permanently tied to whatever biometric data Kinect collects about you. Having Kinect instantly recognize you and sign you on does offer an incredible convenience, but it also has scary ramifications. With your Kinect data stored in the cloud, your Live account will be useless without you physically there. So when Major Nelson says that you can play used games without a fee "while you are signed in," does that mean you will have to physically accompany the disc? Given that Xbox One is smart enough to know who's holding which controller, will the system stop gameplay if you pass the controller onto someone else who doesn't own that content? And even more worrisome: can family members and friendsin your own home that have access to your console--will they be able to play the game you've purchased without you signing in? And what if you take a bathroom break? With Kinect's always-on gaze looking for your biometric data, could the system decide to quit your game?Microsoft hasn't "confirmed any specific scenarios," but they're certainly doing a terrible job of denying what is and isn't possible on Xbox One. For a company that berated Sony for refusing to show off the design of the PS4, I find it even worse that they can't simply answer the question: "can we play the games we paid for?" For the launch of the original Kinect, Microsoft said that "you are the controller." However, for Xbox One, their message appears to be "you are the DRM." And until Microsoft very clearly states their policy on online and used games for Xbox One, it'll be hard to believe otherwise.https://www.shacknew...troller-and-the
Postad 22 May 2013 - 22:41
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Postad 22 May 2013 - 22:43
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag undrar av ren nyfikenhet två saker.
1. Hur många är egentligen missnöjda?
2. Hur "stort" problem är egentligen all kritik som kommer nu?
När jag läste statistik på universitetet för snart 20 år sedan (usch vad tiden går), diskuterade mina lärare ganska ofta hur man skulle få en bra grupp med människor att ta sitt underlag ur då de som oftast var mest intresserade att vara med i undersökningar var de som var mest missnöjda. Det fanns alltså en risk att data blev fel då missnöjda personer har en tendens att göra sin röst hörd medan nöjda personer inte säger så mycket. Och internet fungerar till stor grad så just. Så frågan är, hur många potential kunder är missnöjda och lutar åt att inte köpa en maskin?
Postad 22 May 2013 - 22:54
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Här finns det potential.The Xbox One will be capable of using both the impulse triggers and motors built into the handles to capture the rumble of an engine in your palms and bumps in the road in your fingertips. The company also discussed how the motors could create feedback unique to certain weapon types or even indicate the location of incoming hits from enemies in each corner. How developers will implement the feature into games remains to be seen. http://www.ign.com/a...roller-hands-on
Redigerat av Zerox_no1, 22 May 2013 - 22:54.
Postad 22 May 2013 - 23:06
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag undrar av ren nyfikenhet två saker.
1. Hur många är egentligen missnöjda? 2. Hur "stort" problem är egentligen all kritik som kommer nu?
När jag läste statistik på universitetet för snart 20 år sedan (usch vad tiden går), diskuterade mina lärare ganska ofta hur man skulle få en bra grupp med människor att ta sitt underlag ur då de som oftast var mest intresserade att vara med i undersökningar var de som var mest missnöjda. Det fanns alltså en risk att data blev fel då missnöjda personer har en tendens att göra sin röst hörd medan nöjda personer inte säger så mycket. Och internet fungerar till stor grad så just. Så frågan är, hur många potential kunder är missnöjda och lutar åt att inte köpa en maskin?
De flesta bryr sig nog inte ett skvatt om hårdvaran. De ser bara features och spelen. Tittar man bara på features så ser ju One mer imponerande ut med tvmöjligheter och kinect. Skrapar man på ytan dock så är PS4 bra mycket kraftfullare. Man ska inte glömma att MS sålt 30 miljoner kinect så intresset är ganska stort för det.
Postad 22 May 2013 - 23:21
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Jag personligen fattar inget om hårdvaran. Tex GPU cores 768 vs 1152 säger mig inte mer än att det ena talet är högre än det andra 
Betyder detta att PS4 kommer ha mycket bättre grafik än Xbox One?
Postad 22 May 2013 - 23:24
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Betyder detta att PS4 kommer ha mycket bättre grafik än Xbox One?
Nä, men den har potentialen att ha bättre grafik.
Postad 22 May 2013 - 23:30
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag personligen fattar inget om hårdvaran. Tex GPU cores 768 vs 1152 säger mig inte mer än att det ena talet är högre än det andra  Betyder detta att PS4 kommer ha mycket bättre grafik än Xbox One?
Inte nödvändigtvis men det kan vara skillnaden mellan 30fps och 60fps i spelen. PS4 är tveklöst kraftfullare med en rätt stor marginal. Om nu specarna stämmer dvs.
Postad 22 May 2013 - 23:37
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Postad 22 May 2013 - 23:38
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10551 inlägg
Det betyder att PS4 kommer ha bättre grafik så länge det inte är multiformat och mgn får råda.
Postad 23 May 2013 - 06:19
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Folk blev impade av Apple när de demonstrerade Siri. Nu något år senare har alla insett att röststyrning har för många nackdelar jämfört med vanlig styrning.
Samma sak med viftandet. Det var jätteskoj med Wii när den var ny. Alla stod hemma och viftade tennis med wimoterna men inte så mycket nu längre. De flesta vill inte vifta för det känns inte coolt och futurisktiskt längre, bara fånigt och man har upptäckt att styrningen är sämre.
Sen vill jag inte ha en kamera och mikrofon riktad mot mig hela tiden. Jag vill INTE att mina kroppsfunktioner och vanor skall registreras och analyseras av spelkonsolen och i förlängingen av Microsoft och deras samarbetspartners vilka de nu kan vara. De skall ge fan i min puls och i mina stela leder. Visst, kunde man koppla på kameran bara till ett träningsprogram och sen hiva in den i garderoben vore det OK, men att ha på den ständigt? Aldrig i livet.
Om PS4:an också kräver att kameran är på hela tiden så tror jag att jag slutar med spelkonsoler....
Redigerat av hassesolo, 23 May 2013 - 06:28.
Postad 23 May 2013 - 07:48
rinten
-
rinten
-
Amatör
-
-
81 inlägg
ver bryr sig om kienect? riktigt dålig funktion och det är slutkört för xbox ONE? hahah
Hela spelsverige tyckte att xbox-presentationen var en flopp. Men frugan blev såld på den "futuristiska styrningen som ur en film" och WAF är inte att underskatta så här innan konsollöp!
Postad 23 May 2013 - 07:58
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Ja de kan lura svensson men inte gamers. Frågan är om svennson kommer slanta 4-5k för en konsol pga häftig styrning dock... Knappast.
Postad 23 May 2013 - 08:08
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Men ändå har jag en känsla av online delen kommer vara så mycket bättre även i fortsättningen på Xbox Live jämfört med Playstation network, samt att jag inte kan med Sonys handkontroller, har för små fingrar för deras spakar som är enorma.
Så för mig blir huvudplattformen även i fortsättningen Xbox och Live, köper troligen en PS4 också för dom exklusiva Sony spelen. Konferensen är det nog bara spelnördarna som bryr sig om, tror E3 ändå kommer visa att båda konsolerna kommer vara jämlika i kvalité.
Postad 23 May 2013 - 08:13
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Men ändå har jag en känsla av online delen kommer vara så mycket bättre även i fortsättningen på Xbox Live jämfört med Playstation network, samt att jag inte kan med Sonys handkontroller, har för små fingrar för deras spakar som är enorma. Så för mig blir huvudplattformen även i fortsättningen Xbox och Live, köper troligen en PS4 också för dom exklusiva Sony spelen. Konferensen är det nog bara spelnördarna som bryr sig om, tror E3 ändå kommer visa att båda konsolerna kommer vara jämlika i kvalité.
Du har nog rätt. Grafik är inte avgörande för om en konsoll säljer bra eller ej. Dock är jag lite oroad över MS utbud av exklusiva titlar. Jag behöver en anledning att köpa deras konsoll. Den anledningen finns inte just nu men det ändras kanske i höst. Om de inte har ngt riktigt svettigt att komma med så kommer de dock få problem till jul för de konkurrerar direkt mot Sonys konsoll. Sen kommer Nintendo bli farliga i höst med nytt mario och mario kart och zelda wind waker hd. Wii U kommer prismässigt ligga väldigt bra till för familjerna till jul.
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 May 2013 - 08:17.
Postad 23 May 2013 - 08:18
rinten
-
rinten
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Ja de kan lura svensson men inte gamers. Frågan är om svennson kommer slanta 4-5k för en konsol pga häftig styrning dock... Knappast.
Du har nog rätt. Grafik är inte avgörande för om en konsoll säljer bra eller ej.
Hade jag varit ansvarig för eventet så hade jag nog gjort likadant. Kollar man hur det gick med Wii så är just häftig styrning eller något annat som "ser coolt ut" det som kan få Svenssons att köpa en konsol. Gamers köper ju en i alla fall
Postad 23 May 2013 - 08:28
Unregistered055e1f21
-
Unregistered055e1f21
-
Lärjunge
-
-
451 inlägg
Du har nog rätt. Grafik är inte avgörande för om en konsoll säljer bra eller ej. Dock är jag lite oroad över MS utbud av exklusiva titlar. Jag behöver en anledning att köpa deras konsoll. Den anledningen finns inte just nu men det ändras kanske i höst. Om de inte har ngt riktigt svettigt att komma med så kommer de dock få problem till jul för de konkurrerar direkt mot Sonys konsoll. Sen kommer Nintendo bli farliga i höst med nytt mario och mario kart och zelda wind waker hd. Wii U kommer prismässigt ligga väldigt bra till för familjerna till jul.
Borde inte 15 exklusiva varav 8 helt nya som ska släppas inom ett år vara tillräckligt?  Själv så är jag nöjd att madden 25 kommer till Xone om jag nu bestämmer mig för Xone då jag tycker om kontrollen bättre.
Postad 23 May 2013 - 08:35
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
http://www.youtube.c...eature=youtu.be
Presentationen som den borde ha varit.
Postad 23 May 2013 - 08:48
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jaguar testat: http://www.sweclocke...guar/9#pageheadKlart mycket snabbare än E-450. Troligen sitter det alltså 2 x A4-5000 i både PS4 och One
Postad 23 May 2013 - 08:50
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jaguar testat: http://www.sweclocke...guar/9#pagehead
Klart mycket snabbare än E-450.
Troligen sitter det alltså 2 x A4-5000 i både PS4 och One
Intressant!
Postad 23 May 2013 - 08:54
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Borde inte 15 exklusiva varav 8 helt nya som ska släppas inom ett år vara tillräckligt?  Själv så är jag nöjd att madden 25 kommer till Xone om jag nu bestämmer mig för Xone då jag tycker om kontrollen bättre.
Beror på vad det är för spel. 15 taskiga Kinectspel gör nog ingen glad. VI får se i höst helt enkelt.
Postad 23 May 2013 - 09:19
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Enligt Phil Harrison kommer MS satsa 1 miljard dollar på egna studios och spel så det låter ju positivt.
Postad 23 May 2013 - 09:21
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
I dagens Sydsvenskan skriver Thomas Engström att "[j]ippot gick bra - riktigt bra, jämfört med Sonys motsvarande event tidigare i år - och alla kan glädjas åt en kraftfull spelkonsol där spelen bara blir en del av helheten."
Gick det sämre för Sonys event? Gläds alla åt att spelen "bara blir en del av helheten"? Idel nyheter för min del. Tur att vi har nöjesjournalister med ordentlig koll!
Postad 23 May 2013 - 09:25
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Märkligt det där. Pressen är imponerade men användarna rasar
Postad 23 May 2013 - 09:47
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Märkligt det där. Pressen är imponerade men användarna rasar 
Kan det vara så att utöver de 100 miljoner som kanske köper konsoler för spel att det finns minst lika många miljoner som är intresserade av maskiner som kan lite mer än bara köra spel. Skulle kunna gissa att hela världens användning av Audio/Video inte kretsar till vilken som har bäst spel.....annars skulle väl bara konsoler säljas? Microsoft försöker expandera sin marknad. Vi får se om de lyckas och hur mycket av dem befintliga som de tappar samtidigt.
Postad 23 May 2013 - 10:00
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jaguar testat: http://www.sweclocke...guar/9#pagehead
Klart mycket snabbare än E-450.
Troligen sitter det alltså 2 x A4-5000 i både PS4 och One
Och vad betyder det? Snabbare än väntat?
Postad 23 May 2013 - 10:03
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Det är väl närmare 250 miljoner konsolägare där ute om man slår ihop alla, ca 78(Xbox360)+80(PS3)+95(Wii).
Frågan är hur fördelningen ser ut nästa generation.
Jag tippar tlll nästa generation: Wii U: 50, Xbox One 65, PS4 100 miljoner.
En förlust på ca 40 miljoner användare jämfört med dagens konsoler där Nintendo och MS blir dom stora förlorarna, Sony kommer ta fler andelar av marknaden helt klart.
Sony tar över Nintendos tron, MS förlorar ca 15 miljoner användare, Nintendo tappar hälften av användarbasen.
Ett mycket troligt scenario.
Postad 23 May 2013 - 10:22
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Nja, tror inte man kan räkna så. Jag menar många Wii ägare är Nintendo trogna och kommer att köpa Wii u när spelen kommer. Tror att det är mer ps4 vs xone som slåss om kunderna och Nintendo står lite utanför med sin trogna kundkrets. Kanske inte kommer sälja lika bra som Wii men försäljningen kommer nog komma igång. Försäljningen mellan ps4 och xone tror jag kommer att avgöras mycket av prissättningen. Är de samma pris så tror jag på Sony. Men som sagt, vi får se efter e3. Då har nog många spikat en favorit.
Men det är klart, siffrorna är kanske inte helt otroliga
Redigerat av Johan_i_burken, 23 May 2013 - 10:28.
Postad 23 May 2013 - 10:28
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Hade jag varit ansvarig för eventet så hade jag nog gjort likadant. Kollar man hur det gick med Wii så är just häftig styrning eller något annat som "ser coolt ut" det som kan få Svenssons att köpa en konsol. Gamers köper ju en i alla fall 
Ja verkligen, det är därför som Wii U såldt så bra och NEO-GEO blev sådan massiv succé. Nej, det krävs något mer för att gamers ska kunna tänka sig lägga ut mer pengar än vad gemene man inte kommer göra. Så enkelt är det, den stora massan kommer knappast köpa en sådan här produkt om den inte är i samma prisklass med vad som redan finns. Den här killen verkar förstå saker som Microsoft helt missat, http://www.escapistm...-One-out-of-Ten
Redigerat av Jack of all trades, 23 May 2013 - 10:29.
Postad 23 May 2013 - 10:30
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det är väl närmare 250 miljoner konsolägare där ute om man slår ihop alla, ca 78(Xbox360)+80(PS3)+95(Wii). Frågan är hur fördelningen ser ut nästa generation.
Jag tippar tlll nästa generation: Wii U: 50, Xbox One 65, PS4 100 miljoner.
En förlust på ca 40 miljoner användare jämfört med dagens konsoler där Nintendo och MS blir dom stora förlorarna, Sony kommer ta fler andelar av marknaden helt klart. Sony tar över Nintendos tron, MS förlorar ca 15 miljoner användare, Nintendo tappar hälften av användarbasen. Ett mycket troligt scenario.
250 miljoner yes. Men tror knappast att alla dessa 250 miljoner är så extremt upprörda över att Xbox One inte är lika snabb som PS4 eller att den kommer ha massa extra funktioner som inte har med spel att göra.
Postad 23 May 2013 - 10:32
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Intressant att X1 helt saknar analoga bildutgångar. Äntligen kanske man kan säga, ska ju dö ut förr eller senare.
Iofs finns det nog väldigt många gamers i pojkrum som fortfarande spelar på en tjock-tv, men där vill ändå inte MS vara.
Postad 23 May 2013 - 10:34
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ja verkligen, det är därför som Wii U såldt så bra och NEO-GEO blev sådan massiv succé. Nej, det krävs något mer för att gamers ska kunna tänka sig lägga ut mer pengar än vad gemene man inte kommer göra. Så enkelt är det, den stora massan kommer knappast köpa en sådan här produkt om den inte är i samma prisklass med vad som redan finns.
Den här killen verkar förstå saker som Microsoft helt missat, http://www.escapistm...-One-out-of-Ten
Kan vända på kakan och säga att Wii var en uppenbar succé sett till flest sålda. Så nej allt kretsar inte kring Spel. Dessutom är man nu ute efter att konkurrera med andra produkter i hemmet. Men vi får se helt enkelt. Vad gäller Wii U.......ja....suck. Räkna dessutom att Microsoft kommer dominera på PR fronten i höst. Och vad betyder det? Snabbare än väntat?
Yes. CPU:n verkar vara från A-serien inte E-serien.
Postad 23 May 2013 - 10:53
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10551 inlägg
Läste just en undersökning om att 8/10 fifflar med andra skärmar mobiler, tablets etc när de kollar tv så ms är kanske rätt ute. Har testat detta med film men det förstör hela upplevelsen. Kass multitasking förmåga...
Postad 23 May 2013 - 11:11
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Läste just en undersökning om att 8/10 fifflar med andra skärmar mobiler, tablets etc när de kollar tv så ms är kanske rätt ute. Har testat detta med film men det förstör hela upplevelsen. Kass multitasking förmåga...
Ja men det är stor skillnad att använda en platta än att surfa på en tv. Jag har alltid antingen min platta/telefon eller laptop i soffan när jag ser på tv. Skulle aldrig få för mig att surfa direkt på tvn. Jag har provat ett par gånger och det är svårnavigerat och svårläst. Det tillför ingenting överhuvudtaget.
Postad 23 May 2013 - 11:30
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Jag tror One kommer bli grym! MS har fler ess i rockärmen.
Dom har bara gett en liten hint och ändå är alla "insatta" så j*vla förbannade och besvikna, fast egentligen har skeptikerna inget annat än spekulationer att utgå ifrån. Med grymma spel, smarta funktioner och utökat Xbox Live kommer dom forsätta att vara en grymt bra spelkonsoll.
Det är min spekulation. :-P
Postad 23 May 2013 - 11:31
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
 Tänk att jag hade en Xbox one i flera år...
Postad 23 May 2013 - 12:10
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Satellitbox? Med fittnesprogram med puls och statistik, facebook, skype, samtidig tvshow och rätt pris tillsammans med massiv marknadsföring så kommer den förmodligen att sälja som smör i solsken, i alla fall i USA och väst. Mamman får sitt, pappan lite sport och barnen sina spel och sen får dom slås om röstkontrollen. Dessutom omfattande omöbleringar av vardagsummen då kilon ska tappas och stussen stärkas samt spelen viftas och hoppas (något för möbelindustrin att plocka upp). MS satsar på en mycket bred publik och utan förluster hårdvarumässigt. Klart dom kommer att satsa på spel som dom tjänar en hel del på men inte via hårdvara tydligen. Min summering av XBox One så långt och man får se vad som händer på E3.
Kan ge mig sjutton på att efter reklamen i höst kommer sambon att vilja ha en.
Postad 23 May 2013 - 12:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Klart dom kommer att satsa på spel som dom tjänar en hel del på men inte via hårdvara tydligen.
Har iofs svårt att se att man inte blir nöjd med grafiken den kan prestera trots att den ligger efter PS4. Jag kan fortfarande impas av dagens konsolgrafik. Och 1 miljard låter ju jäkligt mycket. Skulle inte förvåna mig om Your Shape Fitness från Ubisoft är ett av de exklusiva spelen eller iaf presenteras på E3.
Postad 23 May 2013 - 12:19
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10551 inlägg
Våra referenser rubbas ju hela tiden... Var ett tag jag tyckte Doom var fotorealistiskt  . Det kommer fortsätta tills vi når fotorealism.
Nu så vet man ju att grafik verkligen verkligen inte betyder något värst egentligen men bildflyt är desto viktigare så prestandan är fortfarande inte oväsentlig.
Forza 4 vs GT 5 är ett bra exempel på detta.
Postad 23 May 2013 - 12:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nu så vet man ju att grafik verkligen verkligen inte betyder något värst egentligen
Tala för dig själv. jag gillar grafik  In other news, EA:s presentation med alla sportspel på Xboxeventet var förrenderat. Så ni tyckte att förrenderat såg sämre ut än currentgen =/. The footage of EA Sports' Ignite engine shown at today's Xbox One reveal event was pre-rendered using assets from Electronic Arts' next-gen FIFA, Madden, NBA Live and UFC games, says Andrew Wilson, executive vice president of EA Sports.
Asked whether snippets of real-time gameplay were featured in the teaser for FIFA 14, Madden NFL 25, NBA Live 14 and EA Sports UFC, Wilson said no and explained the reasoning behind its Xbox One showing.
"It was all pre-rendered," Wilson told Polygon. "Listen, we're not hiding behind that fact. This was an event that we've been planning for a number of months on a new platform. And what we wanted to do was use real game assets, so they're all real game assets, straight out of our game teams, but we had to get it into a format that would be usable in this style of event.
"What I'm really happy to say, though, is that our games right now are delivering on that, and in some cases more," Wilson said, "and we're going to show a lot more of that at E3 in a couple of weeks. And then by the time we get to launch, the sky's the limit of where we get to."
Wilson added that the pre-rendered footage of its four sports titles is "following where our games are going and certainly in line with what we're seeing in our games right now on console."
EA Sports Ignite will power the developer's future games, which EA says "will be alive with players who think, move and behave like real athletes and dynamic living worlds, transforming the way people play and experience games on next-gen consoles."
Postad 23 May 2013 - 12:29
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
förrenderad betyder ju inte automatiskt att det ser bra eller bättre än nuvarande ut iofs
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|