Fan. Och den är inte flyttbar, antar jag?
Nej bara ändra storlek
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 10 February 2017 - 18:20 Om Infuse Pro
Ser att den kostar 139 kr i appstore. Undrar dock om det är hela appen eller om det fortfarande utöver detta kostar 75 kr/år. Postad 10 February 2017 - 19:58 Jag köpte infuse 4 och sen 5:an och har inte fått betala nått mer än vad appen kostade så dom 75kr/året har dom inte krävt av mig än iallafall. Postad 11 February 2017 - 11:28
Lite konstigt för att via appstore så står det 139 kr, men när jag testar att spela upp en fil, så kommer det fram en ruta som säger "..skaffa insfuse...för 75 kr/år..."
Jag har idag den fria versionen och testar den.
Just nu verkar vara version 5.2.1 ute. Betalar du för varje uppdatering eller kan du uppdatera utan kostnad? Redigerat av Unregistereda360a43b, 11 February 2017 - 11:31. Postad 11 February 2017 - 12:18
75kr per år inklusive uppgraderingar som sker under det året. Tror att de som var först ut med att köpa Infuse 5 fick ett år inkluderat i köpet. Att testa den fria versionen blir inte rätt då den saknar flera fördelar som finns i den fullständiga versionen.
Oavsett vad så är det väl värt pengarna, bästa media spelaren för ATV4. Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 11 February 2017 - 12:20. Postad 11 February 2017 - 12:44
Man betalar/år, uppdateringar ingår. Riktigt idiotiskt att man inte kan köpa appen som det var fram till ver 5.x Redigerat av r_o_n, 11 February 2017 - 16:30. Postad 12 February 2017 - 09:14 Jag har 2 st ATV4 i hemmet, om jag köper infuse på ena kan jag då använda den på andra också, bägge kör på samma konto. Frågar eftersom jag har haft vissa appar där man köpt tillbehör till men det funkar bara på ena boxen där jag köpte det ifrån......sjukt störigt.
Om nu infuse 5 är ett så stort lyft från 4 som jag har så skulle jag vilja byta ut plex mot detta, men bara om samma köp funkar på flera boxar Postad 12 February 2017 - 11:00
Finns ju återköp som funkar förträffligt, bara att köpa, testa och sedan ångra köpet om man inte gillar ! Postad 12 February 2017 - 13:04 Tänkte att det borde finnas nån som kör med mer än en box....får väl testa ikväll när det är lugn och ro hemma. Postad 12 February 2017 - 13:40
Jag kör Infuse 5 på två atv4, två iPads och min telefon. Inga problem med samma konto. Rekommenderar då att skapa konto och vara inloggad på Trakt (gratis) så det synkas vad du har sett och var du befinner dig i en film eller ett avsnitt. Postad 12 February 2017 - 14:32 Nu verkar inte finnas Infuse 5 alls på samma sätt. Nu är det bara Infuse Pro som finns på abonnemang på 75 kr/år.
Jag har även en WD-box som är kopplat till samma TV och som jag kan köra alla filer, musik, bilder, alla filformat, etc...WD boxen är snart 6 år gammal och klarar alla format utmärkt. Tänkte börja använda mer atv4 och infuse pro men lite svårt att avgöra hur mycket det skiljer mellan gratisversionen och pro. Postad 12 February 2017 - 14:34
Gratis versionen stöder inte alla ljudformat. Postad 15 February 2017 - 16:13
Hej!
Är ute efter en snygg lösning att titta på foton och videos på Apple tv från en nas. Har ingen hårdvara idag förutom en 1080p TV som jag tänkte fortsätta ha. Är Plex appen för appleTV lösningen för mig? Kravet är snabb access till bilderna i olika foldrar men gärna också alternativa sätt att automatiskt sortera dem (månad för månad, platser etc). När jag tittar på slideshow vill jag se bilderna skalade till 1080p på på ett bra sätt (och 1:1 pixelmapping för en 1920x1080 bild). Ett annat viktigt krav är ett snyggt rent GUI. Även ska man kunna se videor i samma flöde som foton om de ligger i samma mapp. Kan koppla nätverkshårddisk och appleTV med ethernetkabel via Telias ac-router med GBit portar. Apples egna bild app stödjer vad jag förstår endast icloud som källa för bilder dumt nog (?) Postad 16 February 2017 - 10:38
Ja, självklart stöder Apples egen app endast deras egen tjänst. Men det finns andra att installera. Själv använder jag Flickr. Postad 16 February 2017 - 11:11
Stöder väl iCloud och bilddelning men hur är det med iCloud Drive?
FileBrowser TV borde fungera för visning av bilder som ligger lagrade på NAS, har dock inte testat själv. https://www.stratosp.../filebrowsertv/ Postad 16 February 2017 - 11:34
Nej, eftersom sharing och photo stream bygger på att en lokal kopia laddas ned till ATVn. Du vill inte att hela icloud drive tankas in lokalt. Postad 16 February 2017 - 18:22
Har nu testad kabel och problemet har blivit betydligt mindre, dock ej bra nog (dvs utan problem). Jäkla synd, hade varit juste att pensionera WD-boxen och köra allt genom atv'n. Fungerar det verkligen perfekt för er andra, ingen som får lite "buffer"(?)-hack lite då och då? Postad 16 February 2017 - 18:24
Nej Infuse fungerar absolut inte perfekt därför övergav jag den för Plex Postad 16 February 2017 - 18:32
Testade du Infuse Pro, klarar mer än gratis versionen. Postad 16 February 2017 - 18:35
Så du menar att utvecklarna av Infuse har byggt in en försämring av gratisversionen så man ska tvingas köpa Pro? Och då syftar jag på ryckigheten i uppspelning. Postad 16 February 2017 - 18:48
Tycker det rycker ordentligt i uppspelningen hos mig med med Infuse (PRO). Inget jag kan titta på när det är så tyvärr.
Postad 16 February 2017 - 19:03
De kanske håller i uppdateringarna, vad vet jag. Jag har pro och den laggar aldrig, allt flyter på fint oavsett vad som strömmas från min dator. Redigerat av r_o_n, 16 February 2017 - 23:09. Postad 16 February 2017 - 19:04 Har du problem med buffring får du felsöka ditt nätverk,eller så börjar någon hårdisk ge upp,hade själv det problemet."Tunga" filer flyter hur bra som helst i infuse appen... Postad 16 February 2017 - 19:07
Jag har använt både gratis alternativet och Pro och det spelar ingen roll för det rycker med bägge på ett antal filer.
Det är ingen som har pratat om buffring utan ryckningar vid uppspelning. Två helt skilda saker. Postad 16 February 2017 - 19:10 martiin82, den 16 Feb 2017 - 18:22, skrev:
host Postad 16 February 2017 - 19:17
Jag vet vad han skrev men buffrar det så stannar uppspelningen upp helt och inte hackar som han också skrev. Så min tolkning av felbeskrivningen är att det inte har något med nätverket att göra,något som är min erfarenhet här hemma också,utan det är något med själva spelaren som gör att den inte klarar av att spela upp filerna perfekt. Sitter man med gigabit nätverk så går det inte att skylla på nätverket.
Vissa filer går hur bra som helst att spela upp men många andra flyter inte på utan det helt enkelt hackar och rycker i bilden. Inte bara jag som upplever detta utan något man kan läsa på diverse forum och många accepterar det beteendet för Infuse har andra fördelar jämfört mot tex Plex. Postad 16 February 2017 - 19:19
För slippa judder när man spelar film från tex plex. Hatar när det inte körs i rätt hz... Postad 16 February 2017 - 19:20
Är det det man upplever i Infuse också? Men samma fil i Plex rycker inte. Postad 16 February 2017 - 19:22
Inte testat infuse på apleTV... men vissa program hanterar 60hz signal bättre, när det ska va 23.976... samma med bildvisare... kör vi 60hz på 23.976 film på projjen istället för tvn, så märker vi inte av judder lika mycket som på tvn. Men det märks tillräckligt för att det ska irretera mig lite... Edit: Plex är för övrigt jäkligt trevligt programm! Redigerat av Garrett, 16 February 2017 - 19:29. Postad 16 February 2017 - 20:58
Va? Dom UHD filmerna jag kört har vart i 23.976/24hz iaf.... har bara 3 än så länge på uhd bd disc... men ändå... men borde va standard när det är film..? Sen alla bd ripar är till 95% 23.976, utan dokumentärer, och serier från england... Finns det nåt programm att ripa uhd med hdr till funkande mkv? Och kommer det uhd spelare till dator snart? Redigerat av Garrett, 16 February 2017 - 21:06. Postad 16 February 2017 - 21:15
Helt rätt, skrev med "" och (?) just för att jag inte riktigt hittar ett bättre ord för det (my bad). Får ge plex en andra chans.. Postad 17 February 2017 - 07:49
Näe, vem har lurat i dig det? Apple? Postad 17 February 2017 - 08:05 Men verkar som man måste ha plexpass nu för tiden när man ska streama till en dator utanför nätverket? Farsan brukar se ibland på nån film från oss från hans htpc, men men fick upp att man måste ha plexpass.. Jag streamar till flera polare (rättare sagt dom streamar från min plex) och ingen av dom har plexpass så det ska man inte behöva. Nu behöver jag förövrigt inte ha min plexserver igång heller (det har jag dock ändå av andra anledningar) då jag har plexcloud betan där servern och lagringen ligger i "molnet" :-) Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 17 February 2017 - 08:06. Postad 17 February 2017 - 08:11
Streamar dom till PC? Till saker som har "appar" verkar det inte va några problem, såsom ipad, smartTV etc... Jag får bbe han testa igen iaf... Postad 17 February 2017 - 08:13
Ahh ok nej dom streamar från ps3/4 och appletv vad jag vet. Jag kan iofs testa själv via pc senare under dagen och återkomma med ett konto som inte har plexpass. Om det är som du säger så måste det vara ngt fel för så ska det inte fungera (vet att plex hade problem för några dagar sen då gick det inte att starta plex under en kort period tex). Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 17 February 2017 - 08:14. Postad 17 February 2017 - 08:35
Tvärtom i dagsläget. 4K körs aldrig i 30 eller 60, i alla fall inte spelfilm. Möjligtvis snygga demoslingor =). Även om 60 skulle bli standard på film om 10-15 år så finns det mycket gammal film man vill se
Det är solklart största nackdelen med både AppleTV och Chromecast att de inte kan visa 24/50/60 Hz med automatiskt frekvensbyte. Skam att Apple och Google inte vill vakna upp till verkligheten. Har sett utvecklingstrådar med Apple gällande 24 hz och automatiskt frekvensbyte. Det kommer aldrig att hända för deras enhet gör om det internt i burken, ja det kanske den gör med resultatet är under all kritik.
Med de sagt så älskar jag ändå min Apple TV då jag mest använder den till att streama SVT Play, TV4 Play, C More, HBO och Viaplay som i dagsläget kör ut allt i 50 Hz. Men det hade varit smutt att kunna använda den på ett vettigt sätt till Netflix eller Plex etc. med men det går inte i dagsläget =( Postad 17 February 2017 - 08:38 H
Har testat nu med ett annat konto som inte har plexpass och det funkade bra via webben från en PC. Postad 17 February 2017 - 09:56
Plus på den Dock är vi kanske inte så många % av användarna som stör sig på rätt hz... vet många av mina bekanta som VILL ha 60hz istället... för det är högre
Ok, får testa genom web, har aldrig testat köra genom web innan, är det bara loggan på olex på deras websida, eller hur gör man? Redigerat av Garrett, 17 February 2017 - 09:59. Postad 17 February 2017 - 10:17 Du bör kunna gå till https://app.plex.tv/web/app och där logga in.
Personligen så går mina polare direkt mot min PMS via http://xxx.xxx.xxx.x.../web/index.html Postad 17 February 2017 - 10:22
Är detta inte en sanning med modifikation? UHD spelfilm förekommer väl i 60, tex: http://www.blu-ray.c.../166477/#Review Postad 17 February 2017 - 11:29
Detta funkade hur bra som helst. Går att spela upp via webbläsaren på iPad dock verkar man inte kunna casta via ipad och safari Redigerat av kribban, 17 February 2017 - 11:29. Postad 17 February 2017 - 11:54
OK, jag borde skrivit 99,999 % all spelfilm är i 24p
Jag visste att det fanns en spelfilm i 60 fps men den kändes ganska onödig att nämna då mig veterligen det bara finns den idag och det lär ta väldigt långt tid innan det slår igenom stort i Hollywood. Redigerat av hugeman, 17 February 2017 - 11:58. Postad 17 February 2017 - 22:56
Så nu har jag också övergett infuse och kör Plex, fungerar helt perfekt (trådlöst)!
Postad 17 February 2017 - 23:04
60hz och en TV som klarar av att synka fps, allt bara flyter Postad 17 February 2017 - 23:09
Flesta nya 4k apparaterna stödjer 30, 60 och 120 hz, med 120 klarar man 24 galant. Mastermaterialet för 4k är oftast 60, sedan ändar man det till 24 för att få plats på en uhd blu-ray skiva Postad 17 February 2017 - 23:17
Men dom få filmer jag sett i 60hz, alltså inspelat i 60... blir alltså ingen filmkänsla alls... blir som en dokumentär, eller inspelat med en hemkamera... blir föör bra... nä... låt biokänslan va kvar i filmer... bakåtsträvare eller inte.. men så ska det va, tycker jag!
Mycket trevligt programm! Synd att den inte tar iso direkt bara... men går snabbt att göra om med makeMKV .. men ändå 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |