Ingen som fick hem C7 igår kan ge intryck? Finns bara ett kundbetyg på prisjakt gett 10 ![]()
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 25 November 2017 - 13:21
Postad 25 November 2017 - 13:44
Jag har Julas stora för 149kr på 65B7V. Eftersom listen/fästet du skruvar fast på väggen och hänger TVn på är ganska brett (har inte måtten här men hade inga problem att fästa det i två reglar med 600CC) och skruvhålen är generöst tilltagna i både längd och antal på själva stagen du skruvar fast i TVn är VESA-måtten inte fasta utan variabla och passar allt mellan 200x200 upp till 800x400 och därmed även för icke-VESA-standard.
Det stora är 88cm brett och det lilla runt 45cm har jag för mig. Mina reglar råkar sitta precis på mitten bakom TVn så jag skulle behöva en 120cm bred skena för att hitta nästa regel (det finns inga hål i mitten på skenan. Därför funderar jag på att ta det litta fästet istället och dra det med 4 skruvar i väggen (har plyfa bakom gipsen så borde väl vara OK?
Postad 25 November 2017 - 13:45
Det gjorde även jag! Trodde inte att BF-priserna kunde bli så pass bra, med tanke på förra årets BF på 55B6.
Är du medlem hos NoN? Nu har kundtjänsten stängt men jag har mailat och inväntar svar på måndag..
Jajamensan jag är medlem men ändå så såg jag inte köpet registrerat på hemsidan, jag fick ge dem kvittonr från fysiska kvittot.
Postad 25 November 2017 - 13:47
Jag kör med den här: https://www.jula.se/...ggfaste-929077/
Tror att den är en av marknades slimmaste väggfäste. Samtidigt är C7-n "pain in the ass" att montera på väggen Har skaffat vinklade kablar (antenn, ethernet,optisk). Men slutresultatet är perfekt! Det var hur jag löste den. Snart kommer här en "smartass" som säger något smartare och jag är en dummjävel(Förlåt min språkbruk)
Du har 65tummaren? Jag har köpt julas stora förste, men funderar på att byta till det lilla då jag ändå inte kommer hitta någon regel att dra i.
Min fundering är.
Går det att "vinkla på" en 65tummare på det lilla fästet (skenan kommer ju ganska långt ner och det är väl risk att överkanten av TV tar emot väggen när man ska haka på/av.
Om man ändå kör stora fästet på 65 tummare, kommer det synas mycket bakom TVn?
Postad 25 November 2017 - 14:22
Aldrig fått något hemlevererat via EG innan. Håller de datumet man bokat?
Deras orderspårning är inte speciellt tydlig.
Postad 25 November 2017 - 15:04
Funderar på att beställa OLED55B7V från NetonNet.
Hur fungerar hemleveransen via PostNord?
Jag kan bara ta emot paket på förmiddagar och har inte möjlighet att hämta så stort objekt på ev. upphämtningsställen.
Hur kommer den fungera med min reciever? Onkyo TX-NR727
Postad 25 November 2017 - 15:22
Funderar på att beställa OLED55B7V från NetonNet.
Hur fungerar hemleveransen via PostNord?
Jag kan bara ta emot paket på förmiddagar och har inte möjlighet att hämta så stort objekt på ev. upphämtningsställen.
Hur kommer den fungera med min reciever? Onkyo TX-NR727
Du kan välja dagtid eller kväll hemkörning när du beställer.
Man ska också få ett sms för att välja tidspan när man kan ta emot, men mitt paket är fortfarande på väg så vet inte exakt hur det fungerar.
Redigerat av RogerL65, 25 November 2017 - 15:27.
Postad 25 November 2017 - 15:45
Har haft min 55C7 i lite över ett dygn nu och är extremt nöjd. Däremot har jag stött på lite problem när jag testat att spela på min ps4 PRO. Jag märkte det först när jag testade Wolfenstein: the new order (spelet har iofs några år på nacken) och har sett samma problem i plattformsspelet Yarni. Jag har kopierat inställningarna från rtings.
I rutmönstret på golvet blir det som vågor. Det sker enbart längre bort, och där jag "står" med karaktären ser det helt okej ut. Men längre bort blir det som vågor åt olika håll. Det är som om rutorna/golvet flyter ihop. Om ni kikar på bilden via länken nedan så ser ni att golvet närmast dörren får som vågor som driver åt vänster.. Spelar ingen roll om jag rör på mig i spelet eller om jag står still.
https://www.minhembi...c_id=504519.jpg
Samma fenomen upptäckte jag i Yarni, där ett element i bakgrunden rörde sig. Det nästan dansade och flöt ihop.
Sambon kikade lite på Idol igår och detsamma hände då, artisten växte som ihop ljusshowen bakom henne..
Någon som har förslag på inställning för detta? Eller vad det kan bero på?
Ursäkta för den dåliga bilden och min begränsade förklaring. Om någon är mer intresserad så kan jag filma problemet.
Postad 25 November 2017 - 15:53
Ingen som fick hem C7 igår kan ge intryck? Finns bara ett kundbetyg på prisjakt gett 10
Det är väl bara att läsa vad första omdömmet skriver
7orna är ett stort steg upp från förra året.
han som skriver omdömmet vet inte vad det beror på men det är flera grejor.
4000 patches 3D LUT har använts hos 7orna jämfört med 700 patches för 6orna
Det ger 7orna en mycket mer korrekt bild vilket också kan påverka djupet i bilden när flera färgers nyanser/ljustyrkor faller på plats.
Bilden på 7orna är mycket närmare referens än vad den var på 6orna.
7orna ändrar heller inte vitbalansen när och om ABL slår till vilket 6orna gjorde.
AG filtret neutralt så inga lila reflektioner dagtid vilket också gör att färgerna ser mer neutrala ut.
Mindre ABL= högre kontrast i ljusa scener.
jämnheten från svart till vitt bättre (på dom flesta modellerna) så mindre DSE
bilden vid rörelse ser då mycket skarpare och renare ut
med mera
Redigerat av sune bejas, 25 November 2017 - 16:04.
Postad 25 November 2017 - 16:01
Den är på 0
posta gärna inställningarna du kör med
då är det nåt annat.
vissa bildlägen kanske har en pålagd skärpa även fast den är satt på 0.
Postad 25 November 2017 - 16:05
Det är väl bara att läsa vad första omdömmet skriver
7orna är ett stort steg upp från förra året.
Inte för att göra någon ledsen. 7 modellen är ju världens bästa tv så inte precis läge att gråta över ett inköp. Hade själv givetvis haft en 7a än 6an från förra året.
Men det allmäna omdömet i recensioner och omdömen om årets modell när den kom var ett det var mer marginella förbättringar och inte fråga om en stor förbättring. Pratades en hel del om att nästa steg i utvecklingen förväntas med 2018 modellerna. Ungefär som när telefontillverkarna varannat år kommer med nya generationer och åren emellan fixar till smågrejor.
Till nästa år kommer väl black friday priserna ha sjunkit med 2-3.000 till för 55an. Men dom pengarna är det absolut värt att ha njutit av världens bästa tv ett år tidigare.
Postad 25 November 2017 - 16:07
posta gärna inställningarna du kör med
då är det nåt annat.
vissa bildlägen kanske har en pålagd skärpa även fast den är satt på 0.
Jag har följt denna utifrån SDR gaming setting och HDR gaming setting (en bit ner)
http://www.rtings.co...7-oled/settings
Har läst mig fram till lite olika fenomen om att ps4an har problem med något som kallas för crushed blacks
http://www.avsforum....ion-broken.html
Men jag kan vara helt ute och cykla ![]()
Postad 25 November 2017 - 16:08
Men det allmäna omdömet i recensioner och omdömen om årets modell när den kom var ett det var mer marginella förbättringar och inte fråga om en stor förbättring.
många bäckar små ![]()
Postad 25 November 2017 - 16:14
Jag har följt denna utifrån SDR gaming setting och HDR gaming setting (en bit ner)
http://www.rtings.co...7-oled/settings
kolla även det här så att bilden blir rätt utsträckt
Postad 25 November 2017 - 16:50
Inte för att göra någon ledsen. 7 modellen är ju världens bästa tv så inte precis läge att gråta över ett inköp. Hade själv givetvis haft en 7a än 6an från förra året.
Men det allmäna omdömet i recensioner och omdömen om årets modell när den kom var ett det var mer marginella förbättringar och inte fråga om en stor förbättring. Pratades en hel del om att nästa steg i utvecklingen förväntas med 2018 modellerna. Ungefär som när telefontillverkarna varannat år kommer med nya generationer och åren emellan fixar till smågrejor.
Till nästa år kommer väl black friday priserna ha sjunkit med 2-3.000 till för 55an. Men dom pengarna är det absolut värt att ha njutit av världens bästa tv ett år tidigare.
Lugn nu, världens bästa TV är att ta i ![]()
Postad 25 November 2017 - 17:08
Är det någon som har köpt en 65 " C7a som kan mäta stativets bredd? Vet inte om jag kanske måste köpa en ny TV-bänk.
Postad 25 November 2017 - 17:42
Rätt enkelt att göra själv, gå in på prisjakt och ta fram en linjal. Mät TVns bredd och stativets bredd. Du har TVns verkliga bredd i egenskaperna, skala om stativets bredd.Är det någon som har köpt en 65 " C7a som kan mäta stativets bredd? Vet inte om jag kanske måste köpa en ny TV-bänk.
Jag får min på tisdag och kan mäta då. Om ingen annan kan mäta sin C7 kan jag räkna ut ovanstående till dig lite senare
Edit: 70cm om man räknar ut det från bilderna.
Redigerat av RitteT, 25 November 2017 - 18:07.
Postad 25 November 2017 - 17:49
Någon i Stockholms området som hat köpt en 65” och inte behöver sin kartong ?
I liljeholmstrakten.
Flyttar nästa vecka och skulle behöva skydda den under transport.
Postad 25 November 2017 - 19:06
Postad 25 November 2017 - 19:10
Haft min 55b7 nu sedan i torsdags. Helt såld på bildkvalitén! Även från SVT HD som ju sänder i 720. Kom och för sig från en sunkig lcd led från Samsung men jag har också en LG plasma PK350 i hemmet. Väldigt imponerad får jag säga! Saknar bara lite mer svenska appar i Webos, tv4 play och Cmore hade inte varit fel. Kört igång Plex som verkar funka utmärkt!
Har läst att Plex hos webos är väldigt begränsad om sucska spela upp hevc/4k. Xplay ska tydligen vara bättre tydligen, finns också i content store.
Postad 25 November 2017 - 19:48
Postad 25 November 2017 - 22:22
Postad 25 November 2017 - 22:31
Rätt enkelt att göra själv, gå in på prisjakt och ta fram en linjal. Mät TVns bredd och stativets bredd. Du har TVns verkliga bredd i egenskaperna, skala om stativets bredd.
Jag får min på tisdag och kan mäta då. Om ingen annan kan mäta sin C7 kan jag räkna ut ovanstående till dig lite senare
Edit: 70cm om man räknar ut det från bilderna.
Smart tänkt! Då borde det vara lungt för min del.
Redigerat av rojo_98, 25 November 2017 - 22:33.
Postad 25 November 2017 - 22:33
På måndag är det ju Cyber Monday. Tror ni Elgiganten får in fler exemplar av C7?
Postad 25 November 2017 - 23:06
Kom förbi en säljare som undrade vad banding var och tyckte att polaren skulle köpa en w7 istället som var nya modellen av c7 med förbättrad bildteknik
Redigerat av ZooN_86, 25 November 2017 - 23:07.
Postad 25 November 2017 - 23:21
Stod och kikade på en 55” c7 på EG idag ihop med en polare som var spekulant. Dom visade fotboll och det var extremt tydlig banding, är det något genomgående problem? Blev förvånad då min b6 inte alls har det problemet.
Finns mer eller mindre på alla OLED sen den första OLED släptes på marknaden, är ett panel lotteri som LG ännu inte har löst.
Postad 25 November 2017 - 23:44
Postad 25 November 2017 - 23:57
Nvidia shield: A,B,C och D.
Tolkar D som att du trådlöst överför bilden till TVn?
Plex fungerar väldigt bra för A-C om du har ett hyfsat bra nätverk. Din router verkar duga gott.
En bra router kommer du behöva oavsett ifall du vill strömma något.
Redigerat av RitteT, 25 November 2017 - 23:59.
Postad 25 November 2017 - 23:58
Postad 26 November 2017 - 00:10
Postad 26 November 2017 - 00:26
Tack för snabba svar!
Låter som att jag ska behålla routern och testa med plex.
mike_r: kan det vara ditt nätverk som inte orkar strömma datan tillräckligt snabbt(Android Tv hade du väll kopplad direkt till tv'n så då spelade inte nätverket in)?
Postad 26 November 2017 - 00:47
mike_r: kan det vara ditt nätverk som inte orkar strömma datan tillräckligt snabbt(Android Tv hade du väll kopplad direkt till tv'n så då spelade inte nätverket in)?
Nej det var också app i tv som spelar över nätverket så det är inte det. Plex appen i LG web OS är inte uppdaterad sedan 2016 medan android appen uppdateras löpande så det är synd för LG.
Postad 26 November 2017 - 00:49
kommer jag vara nöjd med en LG OLED55B7V i över sju år som jag varit med min Bravia KDL-46 tills nu när det är dags för skifte mot 4K?
Postad 26 November 2017 - 00:51
Finns mer eller mindre på alla OLED sen den första OLED släptes på marknaden, är ett panel lotteri som LG ännu inte har löst.
Önskar de fanns kalibreringar för att komma runt det. När de framträder förlorar man all djupeffekt förutom att de ser konstigt ut. Kanske bättre ha en konsekvent dålig bild än en som växlar mellan bra och dålig. Måste fixa till huvudet för nu arbetar det för att se det snarare än inte se det.
Postad 26 November 2017 - 00:54
kommer jag vara nöjd med en LG OLED55B7V i över sju år som jag varit med min Bravia KDL-46 tills nu när det är dags för skifte mot 4K?
Nej, den kommer kännas alldeles för liten om 2år.
Postad 26 November 2017 - 00:57
Måste fixa till huvudet för nu arbetar det för att se det snarare än inte se det.
Du håller på och förvandlas till en äkta videofil det är därför ![]()
Det var nån smart person på avs som kom på att tar man kort på en 5% vit bild när bandningen är som värst
Gör om bilden så den blir inverterad i photoshop (byter ljusa partier mot mörka och tvärtom) och sen låter den nya inverterade 5% bilden stå på några timmar så kommer bandingen att minska.
Redigerat av sune bejas, 26 November 2017 - 00:59.
Postad 26 November 2017 - 00:58
Nej, den kommer kännas alldeles för liten om 2år.
jag har klarat mig på 46" i nio år så...
och jag har nog inte plats för större än 55"
kommer renovera lägenheten nästa år och det blir nog lite nya möbler i vardagsrummet då så alternativet är att vänta
Postad 26 November 2017 - 01:12
jag har klarat mig på 46" i nio år så...
och jag har nog inte plats för större än 55"
kommer renovera lägenheten nästa år och det blir nog lite nya möbler i vardagsrummet då så alternativet är att vänta
Kommer jag att vara nöjd med 65" i 9år? Har haft 50" tills nu.
Postad 26 November 2017 - 01:14
Nej det var också app i tv som spelar över nätverket så det är inte det. Plex appen i LG web OS är inte uppdaterad sedan 2016 medan android appen uppdateras löpande så det är synd för LG.
Om det är ett stort problem borde inte fler klagat på det?
Postad 26 November 2017 - 02:02
Är det någon som har köpt en 65 " C7a som kan mäta stativets bredd? Vet inte om jag kanske måste köpa en ny TV-bänk.
Stativet är cirka 66 centimeter på bredaste stället!
Redigerat av Unregistered87c0e1da, 26 November 2017 - 10:45.
Postad 26 November 2017 - 02:20
Har provat en C7 sedan igår och varken plex eller xplay fungerar med media av hög kvalitet 1080 och 4K är inte att fundera på. Har använt Android TV tidigare och det är robustare och klarar högre kvalitet trots äldre tv med sämre prestanda i chippet/SOC. Lite tråkigt när man skaffar 4K oled för första gången.
måste vara något fel hos dig, jag kör XPlay på en LG 60LB870V från 2014 och den spelar upp 30GB 1080p Blurays utan problem via XPlay...
Postad 26 November 2017 - 09:24
måste vara något fel hos dig, jag kör XPlay på en LG 60LB870V från 2014 och den spelar upp 30GB 1080p Blurays utan problem via XPlay...
Ok det var intressant, får titta på övrig setup i så fall. Ja mycket möjligt att något annat är fel.
Om det är ett stort problem borde inte fler klagat på det?
Jo man tycker ju det självklart.
Postad 26 November 2017 - 09:26
Kommer från en Sony W4500 52-tum. Trots att den är 9 år nu, så finns det en del jag upplever som bättre på den. Det är väl främst rörelser. För reagerade jag aldrig på att något rörde sig, det gör jag nu. Inte hunnit ställa korrekt in C7:an än, då jag köpte den i fredags.
Postad 26 November 2017 - 10:23
Kommer från en Sony W4500 52-tum. Trots att den är 9 år nu, så finns det en del jag upplever som bättre på den. Det är väl främst rörelser. För reagerade jag aldrig på att något rörde sig, det gör jag nu. Inte hunnit ställa korrekt in C7:an än, då jag köpte den i fredags.
Ungefär samma här. Har inte gjort några inställningar än förutom att stänga av alla "bildförbättringar", kommer att följa rtings guide i veckan.
1. Det var svårt att hämta och installera en 65C7 själv. Men det gick!
2. Kommer från en Pioneer KRP-500A som jag haft från 2008.
3. Det mesta imponerar mot den gamla Tv:n,men jag har auror vid snabba rörelser oavsett material. Hoppas det försvinner efter bildjustering.
4. En reflektion: Helt otroligt att Pioneer kunde vara så bra redan för tio år sedan!
5. 65" utan banding som tur är.
6. Negativt, blev sittande hela lördagen och kollade serier i 4k.
Postad 26 November 2017 - 11:52
Någon som knep en E7 och kan berätta lite om ljudkvalitén från soundbaren i tvn? Enligt elgigantens hemsida så verkar de ha sålt en del. Deras lagerstatus var innan black friday 100+ och nu står det 50+. Alternativ 2 är att de har skickat ut en del enheter till de olika butikerna och minskat centrallagret.
Kommer såklart nöja mig nu med min 65C7, ska bara bestämma mig om jag ska köpa Lgs soundbar Sj8 eller vänta till nästa års soundbar. Det optimala vore dock en tv som E7 i framtiden för mig. Gillar att ha allting inbyggt i hög standard men där tror jag att E7 inte håller riktigt med ljudet om man ska se på film eller lira Xbox/Ps4.
Postad 26 November 2017 - 12:03
Man kanske ska avboka C7 innan man får den om 2 veckor om man läser tillräckligt många fel på den?
Postad 26 November 2017 - 12:06
Man kanske ska avboka C7 innan man får den om 2 veckor om man läser tillräckligt många fel på den?
Hur tänker du nu? Tror du att du kommer hitta en tv som har noll produktionsfel alt hittar ingen som inte har något att klaga på? Du kommer aldrig köpa en tv om du håller på så här ![]()
Postad 26 November 2017 - 12:09
Du har antagligen mer "fel" på din nuvarande tv men du ser dem inte eller vet inte om dem...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
9 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?