Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 318:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 11 augusti 2008 - 17:14

balagarba
  • balagarba
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Även jag har fått problem, har aldrig haft ett dubbeklick på 1½ år med min 885, uppdaterade ikväll och nu är den helt hopplös =(
På 10 klick är 1 normalt, resten är dubbel... Förbaskat.

Jag fick samma problem som du när jag uppdaterade min 885,Jag var i kontakt med supporten idag men dom fick inte heller till den! så nu har dom skickat ärendet vidare till "distans 2"som dom kallade det,fixar inte dom det skulle dom skicka en ny fjärr

Postad 11 augusti 2008 - 18:23

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Stefan,

Jag lyckades lösa detta genom att ändra till värdet 0 eller 1 under
Enheter->Felsökning->Enhet svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland

Efter ändringen märker jag inte längre av problemet alls. Hoppas detta hjälper dig också

Stort tack, när jag satte värdet till 0 blev volymkontrollen perfekt. Dock svarade min förstärkare inte längre på "power on" efteråt, men det löste sig genom att jag spelade in råkommandot från den gamla kontrollens påslagningsknapp. ;)

/Stefan

Postad 11 augusti 2008 - 22:05

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Stort tack, när jag satte värdet till 0 blev volymkontrollen perfekt. Dock svarade min förstärkare inte längre på "power on" efteråt, men det löste sig genom att jag spelade in råkommandot från den gamla kontrollens påslagningsknapp. ;)

/Stefan

Bra det löste sig. Jag upptäckte dock att problemet kvarstår om jag klickar på en knapp upprepande gånger. Om jag t.ex trycker "volym upp" 10 ggr så hinner inte kontrollen med och volymhöjningen fortsätter en stund efter jag tryckt klart. Det ger en rätt dålig responskänsla.
Om jag provar att höja till värdena 4 eller 5 på samma inställning får jag dubbel-klick istället, som flera andra verka lida av.
Har du, eller nån annan, samma problem som jag?

Redigerat av d00mo, 12 augusti 2008 - 07:06.

Postad 11 augusti 2008 - 22:05

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Efter den senaste uppdateringen av harmony one så funkade den jätte dåligt. Alla kommandon på alla enheter vart tre dubbla och i bland fyr dubbla. Innan uppdateringen funkade den perfekt. Har provat att sänka värdet till 0 då funkar fjärren men knapparna är jätte känsliga så jag får bara dutta på dom så att det inte skall bli dubbelt.
någon annan som upplevt detta problem?
Supporten öppnar inte förens på måndag.
Får se vad dom säger då.

Jag har samma bekymmer med min 885 också så det måste vara någon bugg i Logitechs programvara, min fungerade perfekt tills jag ändrade lite på en knapp i helgen sedan fungerar allting kass precis som det skickas 3-4 kommandon i stället för ett.

Postad 11 augusti 2008 - 22:21

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
En annan fundering.. När jag konfigurerar min Harmony One för Panasonic TH-42PV70 kan man ställa in kommandot för att byta direkt till en specifik input (vilket jag inte kan via min orginal-fjärr). Problemet är bara att det finns kommandon för t.ex hdmi-ingångarna, men inte för AV1 (måste köra min digital-box via scart). Har testat de som heter InputVideo1 och InputVideo2, men de verkar in göra något alls. Och den som heter InputAV bläddrar endast mellan ingångarna.
Nån som vet om man kan lösa detta på nåt sätt? Hade varit väldigt smidigt om man kan få fjärren till att sätta rätt input direkt...

Postad 12 augusti 2008 - 10:37

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

En annan fundering.. När jag konfigurerar min Harmony One för Panasonic TH-42PV70 kan man ställa in kommandot för att byta direkt till en specifik input (vilket jag inte kan via min orginal-fjärr). Problemet är bara att det finns kommandon för t.ex hdmi-ingångarna, men inte för AV1 (måste köra min digital-box via scart). Har testat de som heter InputVideo1 och InputVideo2, men de verkar in göra något alls. Och den som heter InputAV bläddrar endast mellan ingångarna.
Nån som vet om man kan lösa detta på nåt sätt? Hade varit väldigt smidigt om man kan få fjärren till att sätta rätt input direkt...

Jag tror det finns ett sätt att ställa in PV70 att automatiskt starta på AV1 (via scart) efter att den slagits på. Så var det i alla fall för mig när jag körde Digitalboxen på min PV60. Borde alltså räcka med power on-knappen om du alltid vill starta på AV1 och har gjort inställningen på TV'n (vet dock inte hur) :-D

Däremot går det inte att få TV'n att starta på HMDI-kanalen automatiskt, utan då måste man göra ett macro med Harmonyn. Jag har gjort så och det funkar hyffsat, men ibland missar TV'n signalen att byta kanal. I princip borde du kunna göra ett eget sådant macro som är unikt för din TV om du överför kommandon i råformat:

Enhet->Överför infraröda kommandon->Anpassad (Längst ner till höger).
Sen väljer du "överför råkommandon" för Poweron och trycker den sekvens på din gamla fjärrkontroll som du gjort tidigare när du startat TV'n och manuellt bytt till AV1. Harmonyn kommer då spela in denna sekvens och spela upp i exakt samma takt som du spelar in den. Så du får ju inte trycka för fort, utan först poweron, vänta nån sek och sen växla på TV/AU-knappen.

Möjligt att detta inte funkar, men kan vara värt ett försök :)

/Stefan

PS:
Min volymkontroll för marantzen funkar bra nu när jag satte så här, upplever inget lagg och den bläddrar snabbt:

Enhet->Inställningar->Justera fördröjningarna (hastighetsinställningar):
Fördröjning vid påslagning: 100
Knappintervall: 0
Ingångsintervall: 0
Enhetsintervall: 0

Enhet->Felsökning->Ljud-videomottagare svarar för kraft...
Minska inställningen: 0

Postad 12 augusti 2008 - 13:56

Unregistered8376ac40
  • Unregistered8376ac40
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har samma bekymmer med min 885 också så det måste vara någon bugg i Logitechs programvara, min fungerade perfekt tills jag ändrade lite på en knapp i helgen sedan fungerar allting kass precis som det skickas 3-4 kommandon i stället för ett.

Uppdaterade min One i går och nu funkar det presis som innan så det verkar som dom har fixat problemet.
:)

Postad 12 augusti 2008 - 15:53

Benneee
  • Benneee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Du försöker alltså använda ett kommando som hoppar direkt

till HDMI1 utan att stega igenom alla ingångar? Jag försökte göra samma sak på min LG42PC1R men det funkar inte hos mig

heller. De kommandon för direktval av ingångar som finns i databasen måste vara felaktiga. Minns inte om det var just HDMI1

som inte funkade men det var i alla fall någon eller några av ingångarna som inte funkade med direktkommandon. Har provat med

massor av olika LG-konfigurationer men det verkar i princip vara samma koder i databasen för alla LG-tv så inga av dem funkar

till 100%.

Tänkte jag skulle kontakta supporten och försöka få detta fixat men det har inte blivit av.

Kör nu istället metoden att stega fram mellan ingångarna och det funkar faktiskt förvånansvärt bra när man trimmat in

tiderna. Men det bästa vore såklart att kunna hoppa direkt till rätt ingång.

Till alla som har samma problem med lg 42 pc1r och flera därtill?
Jag höll på att bli galen för fick det inte heller att fungera, men tillslut gick det efter att ha provat det mesta.
Gjorde följande:

1. Gå till enheter och välj din tv och tryck inställningar
2. välj Korrigera ingångarna
3. välj Metod 2 (detta spelar nog ingen roll)
4. lägg till dem ingångar som saknas, såhär ska det se ut:
TV
AV1
AV2
S Video 2
AV3
AV4
Component
RGB
HDMI1
HDMI2

5. Tryck sedan förbi allting eller fyll i allt rätt (tror inte detta spelar någon roll heller)
6. Upprepa steg 1
7. Välj "Konfigurera denna enhet baserat på en liknande enhet"
8. Välj "Nej, jag har inte någon fjärrkontroll för den här enheten" och tryck nästa
9. Gå till din tv igen och välj inställningar sen felsökning
10. välj "Tv växlar automatiskt vissa eller alla ingångar (t.ex. SCART-kablar som är vanligt förekommande i Europa)"
11. Välj "ja" och sen nästa
12. Uppdatera fjärren

Nu ska det fungera! Jag vet faktiskt inte varför och hur det kunde fungera, men det gjorde det:)
Nu byter den till hdmi 1 och 2 utan att behöva bläddra genom ingångarna.
Kom gärna med feedback om fler får det att fungera

Redigerat av Benneee, 12 augusti 2008 - 17:33.

Postad 12 augusti 2008 - 17:49

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Jag tror det finns ett sätt att ställa in PV70 att automatiskt starta på AV1 (via scart) efter att den slagits på. Så var det i alla fall för mig när jag körde Digitalboxen på min PV60. Borde alltså räcka med power on-knappen om du alltid vill starta på AV1 och har gjort inställningen på TV'n (vet dock inte hur) :-D

Däremot går det inte att få TV'n att starta på HMDI-kanalen automatiskt, utan då måste man göra ett macro med Harmonyn. Jag har gjort så och det funkar hyffsat, men ibland missar TV'n signalen att byta kanal. I princip borde du kunna göra ett eget sådant macro som är unikt för din TV om du överför kommandon i råformat:

Sen väljer du "överför råkommandon" för Poweron och trycker den sekvens på din gamla fjärrkontroll som du gjort tidigare när du startat TV'n och manuellt bytt till AV1. Harmonyn kommer då spela in denna sekvens och spela upp i exakt samma takt som du spelar in den. Så du får ju inte trycka för fort, utan först poweron, vänta nån sek och sen växla på TV/AU-knappen.

Möjligt att detta inte funkar, men kan vara värt ett försök :)

/Stefan

PS:
Min volymkontroll för marantzen funkar bra nu när jag satte så här, upplever inget lagg och den bläddrar snabbt:

Provade dessa inställningar på min denon och det blev faktiskt mkt bättre. Tack!

Edit: Nån med Pana PV/PX som har haft problem med att den går över till den digitala mottagaren när man vill till dom analoga? Har detta fel rätt ofta och jag börjar störa mig lite på det..

Redigerat av dirtpop, 12 augusti 2008 - 18:19.

Postad 13 augusti 2008 - 17:15

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Möjligt att detta inte funkar, men kan vara värt ett försök :unsure:

/Stefan

PS:

Det är ungefär den lösningen jag använder mig av idag, dvs att jag bläddrar mellan de olika ingångarna när jag ska byta. Dock låter jag Harmony själv sköta bläddringen (m.h.a InputAv), istället för ett eget macro. Men jag tycker detta fungerar sisådär, så jag ska testa med ditt förslag ist. Tack för tipset!
Allra smidigast hade ju varit om man kunde hitta direktkommandon för AV1-ingången, så man kan byta mellan HDMI1 och AV1 på ett smidigt sätt. Har mailat Logitechs support och frågat om detta.
Skall även testa dina inställningar för fördröjningen och se om det löser mitt problem med volymen.

Postad 13 augusti 2008 - 18:17

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har märkt att harmony programmet har dampat mer än vanligt det senaste två-tre dagarna?? Precis när man är klar med konfigurationer så får man felmeddelande! :unsure:

EDIT: Btw, är det någon som vet vilken fördröjning man skall ändra på för att få fjärren att höja och sänka volymen snabbare på min Denon 2308. Det tar evigheter att höja och sänka som det är nu!

Redigerat av Explorer45, 13 augusti 2008 - 19:15.

Postad 13 augusti 2008 - 20:16

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har märkt att harmony programmet har dampat mer än vanligt det senaste två-tre dagarna?? Precis när man är klar med konfigurationer så får man felmeddelande! :unsure:

EDIT: Btw, är det någon som vet vilken fördröjning man skall ändra på för att få fjärren att höja och sänka volymen snabbare på min Denon 2308. Det tar evigheter att höja och sänka som det är nu!

Min volym blir snabb om jag sätter alla aktuella värden till 0, dvs:
Fördröjning vid påslagning: 0

Detta funkar bra om man håller volymknappen nere. Om man däremot trycker upprepande ggr eftersläpar den något (dvs fortsätta höja efter jag tryckt klart)

Postad 14 augusti 2008 - 11:21

A_lind
  • A_lind
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag höll på att bli galen för fick det inte heller att fungera, men tillslut gick det efter att ha provat det mesta.
Gjorde följande:

TV
AV1
AV2
S Video 2
AV3
AV4
Component
RGB
HDMI1
HDMI2

5. Tryck sedan förbi allting eller fyll i allt rätt (tror inte detta spelar någon roll heller)
6. Upprepa steg 1
8. Välj "Nej, jag har inte någon fjärrkontroll för den här enheten" och tryck nästa
10. välj "Tv växlar automatiskt vissa eller alla ingångar (t.ex. SCART-kablar som är vanligt förekommande i Europa)"
12. Uppdatera fjärren

Nu ska det fungera! Jag vet faktiskt inte varför och hur det kunde fungera, men det gjorde det:)

U N D E R B A R T ! !

Ända sedan jag fick min första HDMI utrustning har det racklat, vet inte hur många timmar jag suttit med detta problem, supporten klarade det inte heller..
Men nu är det löst, tack för det Benneee!

Postad 14 augusti 2008 - 15:04

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Var på Corporate Express idag och medans jag väntade på min tur
fick jag syn på Harmony 525.
Har funderat på att testa en multifjärr och när jag fick se att
de sålde ut dem för 125:- inkl moms var det bara att slå till ;)

Postad 14 augusti 2008 - 15:13

Dizzad
  • Dizzad
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Jag inhandlade en Harmony One häromdagen. Har inte hunnit konfigurera den än, men noterade direkt att om man lutar den fram och tillbaka är det något som låter i den, nästan som om det ligger en liten lös sak i den (dock rätt svagt).
Är det likadant med era?

Den "lösa" saken gör att kontrollen lyser när du rör vid den ;)

Postad 14 augusti 2008 - 20:50

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Min volym blir snabb om jag sätter alla aktuella värden till 0, dvs:
Fördröjning vid påslagning: 0

Detta funkar bra om man håller volymknappen nere. Om man däremot trycker upprepande ggr eftersläpar den något (dvs fortsätta höja efter jag tryckt klart)

Kanon, tack! Ska genast testa. :(

EDIT: Det räckte att ändra enhetsintervall till 0 så funkade det. :P Tack för tipsen!

Redigerat av Explorer45, 14 augusti 2008 - 21:00.

Postad 16 augusti 2008 - 12:11

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Har köpt en Logitech Harmony One tidigare i veckan men är hittills inte nöjd. Byggkvaliteten verkar stabil och den ligger mycket bra i handen, men Admin-programvaran är buggig och ibland lyckas den inte koppla upp sig överhuvudtaget. Tycker också att touch-displayen reagerar dåligt på klick. Jag har uppdaterat med senaste mjukvaran.

Det var hyfsat lätt att mata in mina enheter, men en oerhört irriterande bugg (eller vad det nu är) är att min PopcornHour-enhet i den egenhändigt skapade aktiviteten "Spela filmer via PCH" byts ut mot min Pioneer 520-hårddisk-DVD-inspelare nån gång under de inställningar som följer EFTER att jag (utan problem) skapat aktivieten. Jag vet inte vad som triggar detta utbyte, men funderar om det beror på att aktiviteten "Spela filmer via PCH" bygger på den existerande "Watch-DVD or Laserdisc"-aktiviten, men jag hittade faktiskt ingen annan bättre aktivitet att grunda PCH-aktiveten på och man verkar vara tvungen att välja någon av de fördefinierade wizard'sen vid inställning.

Nån mer än mig som varit med om ovanstående eller som vet vad det kan bero på?

Postad 19 augusti 2008 - 09:14

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hejsan,

Jag har nu haft en hamony one i ett par veckor men undrar lite hur det är med batteritiden? Min Harmony måste laddas efter ett par dagar vilket kanske är normalt, jag vet inte? När jag har den i laddaren så ser man ju ett batteri i displayern men det blir bara grönt till max en tredjedel. Man tycker ju att när batteriet är fullt laddat så skulle hela batteriet på displayern vara grönt.

Hur ser det ut för er andra som har en Harmony One??

Annars så är det en underbar fjärrkontroll, till och med min fru tycker den är bra vilket borde ge Logitech 10 poäng av 10, he he

Thomas

Postad 19 augusti 2008 - 10:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hejsan,

Jag har nu haft en hamony one i ett par veckor men undrar lite hur det är med batteritiden? Min Harmony måste laddas efter ett par dagar vilket kanske är normalt, jag vet inte? När jag har den i laddaren så ser man ju ett batteri i displayern men det blir bara grönt till max en tredjedel. Man tycker ju att när batteriet är fullt laddat så skulle hela batteriet på displayern vara grönt.

Hur ser det ut för er andra som har en Harmony One??

Annars så är det en underbar fjärrkontroll, till och med min fru tycker den är bra vilket borde ge Logitech 10 poäng av 10, he he

Thomas

Den lilla symbolen som man ser när man lyft fjärren visar helt grönt efter laddning. Sedan är det ju en annan större symbol som visas när man lägger den på laddning och den visar inte laddstatusen, verkar det som.

Postad 20 augusti 2008 - 15:29

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Gjorde följande:

TV
AV1
AV2
S Video 2
AV3
AV4
Component
RGB
HDMI1
HDMI2

6. Upprepa steg 1
12. Uppdatera fjärren

Ja äntligen!!! Det funkar!! :)

Har länge försökt få min TV att gå till rätt ingång direkt men inte fått det att funka med HDMI1 och HDMI2.

Tackar för tipset!!

Postad 21 augusti 2008 - 13:33

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Tycker det är svårt att programmera 885:an. Får inte till det alls.
Måste man fixa fram modellbeteckningarna på sina enheter som ska läggas till?

Postad 21 augusti 2008 - 14:30

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Det går ju helt klart snabbare då, än att lägga in allt manuellt.

Postad 21 augusti 2008 - 14:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tycker det är svårt att programmera 885:an. Får inte till det alls.
Måste man fixa fram modellbeteckningarna på sina enheter som ska läggas till?

Man måste inte, men då får du IR-programmera från orginalfjärrarna och det lär ju inte vara lättare än att skriva in modell-beteckningarna. Det blir väldigt tidsödande.

Postad 23 augusti 2008 - 10:07

Unregistered506d3810
  • Unregistered506d3810
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har läst på flera ställen härpå forumet att 785:an har väldigt dålig bakgrundsbelysning. Finns det nån som har jämfört med tex. 525 ?

Postad 23 augusti 2008 - 16:50

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hur vet man att man senaste versionen av databasen? Är databasen en del av klienten (som nu finns i 7.5.0)?

Postad 23 augusti 2008 - 22:40

Franky
  • Franky
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Hur vet man att man senaste versionen av databasen? Är databasen en del av klienten (som nu finns i 7.5.0)?

Programmet går ut på nätet och kopplar upp sig mot databasen online. Så den lagras inte lokalt på din dator, utan på Logitechs egna servrar. Alltså har du alltid tillgång till den senaste databasen.

Postad 25 augusti 2008 - 14:59

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Ja äntligen!!! Det funkar!! :P

Har länge försökt få min TV att gå till rätt ingång direkt men inte fått det att funka med HDMI1 och HDMI2.

Tackar för tipset!!

Verkar ändå inte funka så bra som jag först trodde. Min fjärr har väldigt svårt att skilja på HDMI1 och HDMI2. När jag vill att den skall välja HDMI2 så tar den HDMI1. Trycker jag HELP så skiftar den genast till HDMI2.

Efter att man gjort följande så ändras listan med ingångar.

Kollar man återigen ingångarna efter att utfört steg 7 så ser de ut såhär vilket ju är fel.

TV
Component
AV1
AV2
AV3
AV4
S Video 2
Component
RGB
HDMI1
HDMI2

Tänk att det skall vara så svårt att få detta att funka på en LG-tv. :blink:

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 25 augusti 2008 - 15:16.

Postad 25 augusti 2008 - 15:15

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0
Hejsan alla!

Var idag och inhandlade billigt en Harmony 525. Har suttit en stund nu och gått igenom programet och lagt in alla apparater och aktiviteter. Allt har gått smärtfritt tills jag kopplade bort fjärren från datorn och skulle börja använda den. Döm till min förvåning att jag inte kunde hitta några som helst apparater eller aktiviteter i fjärren. Gick igenom programet till sista punkt då man inte kunde göra mer.

Är det någon som varit med om liknande eller kanske har varit med om det själv?

Mvh
AlexanderE

Postad 25 augusti 2008 - 15:17

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Hejsan alla!

Var idag och inhandlade billigt en Harmony 525. Har suttit en stund nu och gått igenom programet och lagt in alla apparater och aktiviteter. Allt har gått smärtfritt tills jag kopplade bort fjärren från datorn och skulle börja använda den. Döm till min förvåning att jag inte kunde hitta några som helst apparater eller aktiviteter i fjärren. Gick igenom programet till sista punkt då man inte kunde göra mer.

Mvh
AlexanderE

Du har missat den stora gula knappen "Uppdatera fjärrkontrollen"
Inställningarna förs inte över i realtid utan först när man uppdaterar...

Postad 25 augusti 2008 - 15:20

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hejsan alla!

Mvh
AlexanderE

Du har väl inte glömt att föra över inställningarna till fjärren? Du måste klicka på knappen "uppdatera" för att skicka din konfiguration till fjärren.

Postad 25 augusti 2008 - 15:41

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0
Åh haha! Tack grabbar! Hade missat den knappen totalt. :P

Nu funkar allt precis klockrent. Till och med mitt Classic försteg fungerar. :blink:

Mvh
AlexanderE

Postad 25 augusti 2008 - 20:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Jag mailade in SVT's nya ikoner till www.iconharmony.com så får vi se om vi snart kan uppdatera våra Harmony med dessa. (Själv använder jag endast ikoner för SVT24 och SVTB, då kanal 1-9 är tämligen onödigt att ha ikon-genvägar till).

Redigerat av agpath, 25 augusti 2008 - 20:31.

Postad 26 augusti 2008 - 13:55

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Ni som äger en PopcornHour-maskin (PCH) och använder Logitech Harmony One; vilken av de fördefinierade aktiviteterna baserar ni er egenskapade "Watch a movie via PCH"-aktivitet på? Som jag nämnt tidigare så försöker jag basera min aktivitet för filmtittande via PCH på mallen för "Watch a DVD movie"-aktiviteten, men då envisas Logitech-mjukvaran med att byta ut min PopcornHour-enhet mot min tidigare PioneerDVR-520H DVD-/hårddiskinspelar-enhet efter att jag synkat fjärrkontrollen ett par gånger efter inmatningen av aktiviteten.

Postad 27 augusti 2008 - 14:16

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0
Säga vad man vill om Logitech, men speciellt bra att speca sina produkter är de inte. Köpte mig en 555 med funderar genast på en 895 och jag hittar inte någonstans någon information hur långa sladdarna är till ir-ögonen. Ä rdet någon som äger denna och har lust att ta en kik?

Postad 27 augusti 2008 - 19:45

hmk1
  • hmk1
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Undrar om någon vet om man kan göra följande med 525:an

Jag vill kunna byta kanal på min samsung pvr box
och styra ljudnivån på min tv utan att växla vilken enhet den styr

Är det begripligt vad jag menar?
Jag vill använda alla funktioner på min samsung kontroll
utom just ljudet som jag vill att det ska ändra sig på plasman

Detta pga att jag måste ha tv ljudet nästan i bott
för att kunna justera till bra nivå på boxen
Skulle jag sen byta källa till ex dvd då är ju tv ljudet väldigt högt
om man glömmer sänka innan.

Martin

Postad 27 augusti 2008 - 20:36

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Ni som äger en PopcornHour-maskin (PCH) och använder Logitech Harmony One; vilken av de fördefinierade aktiviteterna baserar ni er egenskapade "Watch a movie via PCH"-aktivitet på? Som jag nämnt tidigare så försöker jag basera min aktivitet för filmtittande via PCH på mallen för "Watch a DVD movie"-aktiviteten, men då envisas Logitech-mjukvaran med att byta ut min PopcornHour-enhet mot min tidigare PioneerDVR-520H DVD-/hårddiskinspelar-enhet efter att jag synkat fjärrkontrollen ett par gånger efter inmatningen av aktiviteten.

Jag använder "Titta på dvd eller laserskiva". Funkar som det ska för mig.

Postad 28 augusti 2008 - 07:52

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Undrar om någon vet om man kan göra följande med 525:an

Jag vill kunna byta kanal på min samsung pvr box
och styra ljudnivån på min tv utan att växla vilken enhet den styr

Är det begripligt vad jag menar?
Jag vill använda alla funktioner på min samsung kontroll
utom just ljudet som jag vill att det ska ändra sig på plasman

Detta pga att jag måste ha tv ljudet nästan i bott
för att kunna justera till bra nivå på boxen
Skulle jag sen byta källa till ex dvd då är ju tv ljudet väldigt högt
om man glömmer sänka innan.

Martin

Det verkar som om du missat hela grejen med fjärren, nämligen funktionen "Aktiviteter". Där lägger du upp ett "makro" som gör att din box och TV startar med en knapptryckning och där kanalbyten sker på boxen och ljudjustering på TVn. Följ bara guiden i programmet så får du till en bra grundinställning. Sen kan du, om du vill, finjustera varenda knapp på fjärren vad den skall styra för funktion på boxen eller TVn.

PS! Du får troligen en bättre ballans mellan ljudkällorna om du sätter ett högre grundljud på boxen. Jag har den på max på min samsung comhembox DS!

Postad 28 augusti 2008 - 11:55

hmk1
  • hmk1
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Det verkar som om du missat hela grejen med fjärren, nämligen funktionen "Aktiviteter". Där lägger du upp ett "makro" som gör att din box och TV startar med en knapptryckning och där kanalbyten sker på boxen och ljudjustering på TVn. Följ bara guiden i programmet så får du till en bra grundinställning. Sen kan du, om du vill, finjustera varenda knapp på fjärren vad den skall styra för funktion på boxen eller TVn.

PS! Du får troligen en bättre ballans mellan ljudkällorna om du sätter ett högre grundljud på boxen. Jag har den på max på min samsung comhembox DS!

Kanon precis det svar jag ville ha

Postad 28 augusti 2008 - 23:38

EleXir
  • EleXir
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som vet vad för exakta skilnader det är på harmony 555 och 785??
Funderar på att köpa någon av dem och är nog inne på 785:an, men om det inte skiljer mer än dispalyen och designen vad är det då för mening att pynta ca 300kr extra??

Postad 29 augusti 2008 - 06:57

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Designen är ganska viktig för folk idag. Så 300:- extra skulle iaf jag ge för 785.

Postad 29 augusti 2008 - 08:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa någon av dem och är nog inne på 785:an, men om det inte skiljer mer än dispalyen och designen vad är det då för mening att pynta ca 300kr extra??

Färgdisplay med ikoner för kanalgenvägar kan väl vara värt en del? (Eller är det bara One som har det?)

Postad 01 september 2008 - 17:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Nu finns SVT's nya ikoner på:
http://www.iconharmo...terface=:1:3:::

Postad 01 september 2008 - 20:59

zoorab
  • zoorab
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hade samma huvudbry innan jag bestämde mej för 785an. :)
Som jag ser det har 555an två fördelar:
1. Priset
2. Lite bättre och större play,stop,paus och spolknappar.
785ans fördelar är:
1. Större display i färg med 6 knappar (555an har 4), du kan se 6 kanalloggor eller aktiviteter samtidigt.
2. Stort laddningsbart batteri och snygg laddare att lägga fjärren i.
Att 785an är Logitechs snyggaste fjärr avgjorde saken för min del. :)
Kolla in Logitechs hemsida, massa info att hämta där.

Postad 04 september 2008 - 07:40

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp!

Införskaffat harmony One, och utav någon anledning trodde ajg att denna gång kan man lägga undan alla fjärrkontroller! Ja, eller jag hoppas fortfarande det och att det bara är jag som itne riktgit kommer till stånd med det riktigt B)

Det är såhär. Min Samsung TV har ju både en digital och analogtuner inbyggd. Och man byter mellan dem på en enda knapp på orginalfjärren, nu när jag ställt in aktivitet tv så startaar allt som det ska, men den ställer alltid in sig på analog-tv, och där har jag ju inga kanaler! Jag är ingen direkt duvunge på att "fippla" med grejer. men efter typ 3 timmar igår kväll gav jag upp för dagen. Tänkte om det fanns något som gjorde att fjärren "clickade" på tv/dtv knappen en gång efter aktiviteten blivit igångkörd, men hittade typ inget sådant.

Så, om någon vänlig själ kan ge mig peace of mind innan jag lämnar jobbet idag vore jag tacksam! :blink:

Sen en annan sak, om jag väljer "device" borde jag väl kunna styra varje apparat individuellt? Men jag har stora problem med att få "power on - power off" att lira tycker jag? Alltså när jag skulle stänga av allt igår kväll fick jag ta orginalfjärrarna och sänka allt, inte riktgit det jag hade tänkt mig.......

Redigerat av Unregistered40880, 04 september 2008 - 07:42.

Postad 04 september 2008 - 09:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Sen en annan sak, om jag väljer "device" borde jag väl kunna styra varje apparat individuellt? Men jag har stora problem med att få "power on - power off" att lira tycker jag? Alltså när jag skulle stänga av allt igår kväll fick jag ta orginalfjärrarna och sänka allt, inte riktgit det jag hade tänkt mig.......

Du måste stå i "aktiviteten" när du stänger av. Då stängs allt av. Stå inte på "enhet".

Postad 04 september 2008 - 12:06

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Behöver lite hjälp!

Införskaffat harmony One, och utav någon anledning trodde ajg att denna gång kan man lägga undan alla fjärrkontroller! Ja, eller jag hoppas fortfarande det och att det bara är jag som itne riktgit kommer till stånd med det riktigt B)

Det är såhär. Min Samsung TV har ju både en digital och analogtuner inbyggd. Och man byter mellan dem på en enda knapp på orginalfjärren, nu när jag ställt in aktivitet tv så startaar allt som det ska, men den ställer alltid in sig på analog-tv, och där har jag ju inga kanaler! Jag är ingen direkt duvunge på att "fippla" med grejer. men efter typ 3 timmar igår kväll gav jag upp för dagen. Tänkte om det fanns något som gjorde att fjärren "clickade" på tv/dtv knappen en gång efter aktiviteten blivit igångkörd, men hittade typ inget sådant.

Så, om någon vänlig själ kan ge mig peace of mind innan jag lämnar jobbet idag vore jag tacksam! :blink:

Din Samsung har inte en Power On "OCH" en Power Off?, Den har väl bara en knapp.
I så fall använder du kommandot Power toggle. Gå in på Enheter,inställningar och ändra på/av inställningar.
Fjärren håller reda på om tv är av eller på i minnet.

Vet inte vilken TV-modell du har men prova att konfigurera enheten på en liknande enhet och ange a656 modellen.
Detta gör du i Enheter, och sedan alternativet längst ner. (Konfigurera denna enhet ....................)
Den har iaf DTV som alternativ som input vid påslag. Detta görs i Aktiviteter.
Välj inställningar, sedan granska inställningarna för aktivitet, tryck nästa, välj -nej, jag vill köra inställningsguiden.......... så dyker det snart upp ett val vilken input din tv ska vara inställd på när du väljer aktiviteten "titta på tv"

Postad 04 september 2008 - 13:20

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Du måste stå i "aktiviteten" när du stänger av. Då stängs allt av. Stå inte på "enhet".

"Måste" man det, skulle man iten kunna, om man nu vill. Markera så man har en "device" och sen stänga av? Iom att den ibland bara stänger av den ena apparaten i aktiviteten för man inte riktar så nogrannt. Men det är klart, som du säger blir ju samma sak....

Din Samsung har inte en Power On "OCH" en Power Off?, Den har väl bara en knapp.
I så fall använder du kommandot Power toggle. Gå in på Enheter,inställningar och ändra på/av inställningar.
Fjärren håller reda på om tv är av eller på i minnet.

Vet inte vilken TV-modell du har men prova att konfigurera enheten på en liknande enhet och ange a656 modellen.
Detta gör du i Enheter, och sedan alternativet längst ner. (Konfigurera denna enhet ....................)
Den har iaf DTV som alternativ som input vid påslag. Detta görs i Aktiviteter.
Välj inställningar, sedan granska inställningarna för aktivitet, tryck nästa, välj -nej, jag vill köra inställningsguiden.......... så dyker det snart upp ett val vilken input din tv ska vara inställd på när du väljer aktiviteten "titta på tv"

"On/off" på TV:n funkar fint. Det är en knapp som sköter det.

Aha, tack för tippset! om de övriga funktionerna är like emellan apparaterna funkar det nog fint B) Blev galen på att det inte fans sepparata knappar för "TV" och "DTV", man skulle ju då iaf kunnat kopierat den via IR och löst det så.....

Redigerat av Unregistered40880, 04 september 2008 - 14:10.

Postad 05 september 2008 - 07:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

"Måste" man det, skulle man iten kunna, om man nu vill. Markera så man har en "device" och sen stänga av? Iom att den ibland bara stänger av den ena apparaten i aktiviteten för man inte riktar så nogrannt. Men det är klart, som du säger blir ju samma sak....

Riktar du fel och något inte skulle stängas av så tryck på "Help" så kan du stänga av resten utan att behöva gå in under "Enheter"/"Devices".

Postad 06 september 2008 - 13:23

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Någon som fått klarhet i om det går att mata in fler än 24 ikoner i Harmony One?
Går ju att lägga till fler "titta på tv" aktiviteter men jag vill ha det som en aktivitet men många sidor kanaler...

Postad 06 september 2008 - 17:07

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
2 fråger kan Logitech Harmony 1000 användas till ps3.
Var kan man hitta logor till canal digital programen.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.