Ny generation Samsung plasma till kanonpris!
2163 svar till detta ämne
Postad 16 November 2005 - 11:48
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Motin, du får skriva och berätta när du fått den om problemen är lösta.
Skickade tillbaka min till InwareHouse i förra veckan och väntar på besked från dom om det blir reparation eller en ny.
BTW: Min led av den klassiska grötbilden vid mörka scener, speciellt när bilden fadeas ser det ut som en dåligt ditherad gif, typ 32 gråskalor
Postad 16 November 2005 - 11:58
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Motin, du får skriva och berätta när du fått den om problemen är lösta. Skickade tillbaka min till InwareHouse i förra veckan och väntar på besked från dom om det blir reparation eller en ny.
BTW: Min led av den klassiska grötbilden vid mörka scener, speciellt när bilden fadeas ser det ut som en dåligt ditherad gif, typ 32 gråskalor 
<{POST_SNAPBACK}>
Tyvärr att behöva säga "Välkommen i klubben" men jag gör det ändå. Det enda min tv led av var just mörka gröt effekten... Nog så j-vla irriterande.
Postad 16 November 2005 - 14:01
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Hoppas nu dom har en fix för just det specifika problemet, förutom problemen som beskrivits tidigare så måste jag ju ändå säga att resten av grejerna höll hög klass. Bilden i "normala" fall var mycket bra samt ljudet var det heller inget fel på.
Postad 16 November 2005 - 14:15
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Ja ljudet var helt ok på min också men det e ju inte därför jag köpt min tv iaf ....  !
Postad 16 November 2005 - 15:29
DE_VH
-
DE_VH
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
//Med andra ord så är jag sjukt lack på allt som har med denna tv att göra. Tänker ringa samsung imorgon och "beställa" hem en tekniker så att han kan se med egna ögon att lampan blinkar. Om det nu skulle vara så att det är laptopens ir-sändare som "stör" så är det samsungs påtagande oavsett bärbar eller stationär dator! Bara för att man har en laptop så ska det inte vara en nackdel.//
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ska vara försiktig med vad jag skriver eftersom jag förstår att du är förbannad. Men jag vill bara nämna att om det är en extern faktor så är jag inte helt övertygad om att ARN mfl skulle dömma till din fördel. Det är nog bara Sverker O som skulle stå på din sida om jag får gissa, eller så skulle jag ringa TV:s Ekonominyheterna XL, de verkar stå på konsumentens och ingen annans sida. Om en tillverkare skulle behöva ta fullt ansvar för tredjeparts faktorer så skulle nog många produkter bli lite dyrare om de ska ta hänyn till att det kan finas störande faktorer som gör att din produkt inte fungerar som det är tänkt. De flesta företag brukar ju ha en förmåga att lägga sina egna högre kostnader på priset... Sedan kan jag tycka att Samsung, om de läst något över huvud taget på det här forumet, borde ha verkat för att du (och de andra som haft mest problem) skulle få pengarna tillbaka och en resa till Tahiti för det känns som att ni avskräckt ganska många från att våga köpa Samsung. Om det är din dator som stör eller inte borde väl ganska lätt att utesluta genom att flytta den, har för mig att den är bärbar?
Postad 16 November 2005 - 15:46
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Tror inte att Samsung har brytt sig att kika in på detta forum. Vi var några stycken som mailade en snubbe på Samsung däribland Lorry och jag, men så vitt jag vet så har vi inte fått det minsta respons på mailet. Det har inte jag iaf fått !
Och att de skulle sätta sig o läsa på ett forum på internet om missnöjda kunder tvivlar jag starkt på då de inte ens kan åtgärda sina trasiga och felaktiga produkter i tid.
Några mutor för att vi ska hålla tyst om Samsungs problem kommer vi alltså inte att se röken av. Och skulle jag få nån muta så ska det allt vara något i hästväg för att man ska reagera efter allt sk-t man fått gå igenom. Lååånga Väntetider, telefon hit och dit i princip varje dag i 7 veckors tid, löften och en hel massa besvikelser.. Och det är inte slut än !
urk
/Motin
Postad 16 November 2005 - 16:34
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Tycker faktiskt det är lite svagt att inte svara på mail och liknande, dom kan ju inte bara blunda och låtsas som att problem inte finns. Har kollat runt på lite andra siter och fler än bara vi här i Sverige har ju upplevt problemen.
Samsung borde gå ut med ett meddelande på deras site eller liknande med en förklaring till problemen samt hur man går tillväga med reparation/retur.
Snackade annars med en kille på supporten förra veckan och han bad mig dröja en minut efter att jag hade beskrivit problemet. När han kopplade in mig igen så vad hans svar bara "ja det problemet ja, du får kontakta återförsäljaren så fixar dom med servicen eller en ny om det så behövs."
Så helt ovetande är dom nog inte men som sagt kunde ge lite mer information om hur det ligger till!
Han nämnde även att dom gjort sig av med straxservice och bytt till en annan serviceverkstad för att få bättre service för kunderna.
Återstår att se hur det slutar för alla drabbade.
Postad 16 November 2005 - 16:47
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Ja de lägger inte direkt alla korten på bordet, skulle vara bäst för alla parter om de gjorde det o såg till att alla som har problem får det åtgärdat men men...
Postad 16 November 2005 - 17:06
Traci*Lords
-
Traci*Lords
-
Användare
-
-
168 inlägg
Hmm
Blinkande lampan på S5HX känns igen, min 40" LCD har samma ring fast den lyser inte blått och skall heller inte göra det. Men nått jävulskap har TVn för sig för jag har en dimmer som reagerar på IR Ljus, alltså jag kan dimmra vardagsrumslampan med vilken fjärr som helst. Fick den gratis av en polare som jobbar i lampaffär, efter det har den fått sitta kvar.
Saken hör till den att TVn skickar ut nån IR puls imellanåt, vilket gör att lampjäveln i taket tänds/släcks/dimmras lite som den vill
Jag tror mig ha hittat vad som sätter igång discot i TVns menyer, allt detta började när jag slog på funktionen att TVn ska känna av ljusflödet i rummet för att justera kontrasten.
Finns ingen liknade funktion i S5HX? provat isåfall att slå av den?
Detta kanske har diskuterats i denna tråd tidigare, men jag har varken tid/lust att läsa över 60 sidor
//PEO
Postad 16 November 2005 - 19:57
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Ja ni, jag kämpar på så gott som det går. Får se hur det går. Återkommer om 2 veckor, ska till england på fredag så då lägger jag tv bakom mig ett tag.
//Lorryquai
Postad 18 November 2005 - 12:13
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Ringde idag upp Powermill efter att det nu gått 7 ½ vecka utan tv. De sa då att tv:n står kvar hos dem och att de hör o häpna: INTE HITTA NÅGOT FEL PÅ DEN ! Så nu hade de skickat krav på reparationskostnad samt kostnadsförslag till min leverantör.
Enligt min leverantör så hade de fått svar från Powermill att tv:n var på g att skickas till dem.. detta var alltså inte fallet..
Så nu gick min leverantör med på att häva köpet direkt, de ville inte plåga mig mer med detta ärende.
Så nu blir det LG eller Panasonic.. verkar dock vara helkört eftersom de inte går att få tag på
Bye bye Samsung !
/Motin
Postad 18 November 2005 - 12:22
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
LG PX4R finns om jag inte har fel för mig.
Skönt att det löste sig för dig Motin!!
Postad 18 November 2005 - 13:03
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
LG PX4R finns om jag inte har fel för mig.
Skönt att det löste sig för dig Motin!!
<{POST_SNAPBACK}>
Jo men PX5R lockar för mycket .. Eller Pana PV500 men stört omöjligt att få tag på. Jo On Off har några men de ska ha nästan 34 000:- för dem .. Kanske slår till på Panan ändå för att i slutändan bli nöjd. Man kan ju påvisa att Elgiganten faktiskt säljer den för 28 890:- och då förhoppningsvis få den till samma pris.  s-t-ns .. nu över till nästa problem ... finns ju inget o få tag på!
Postad 18 November 2005 - 13:11
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Aja, vad du än väjler av Pana eller LG kan det inte bli fel.
Postad 18 November 2005 - 13:31
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Tycker att denna Pioneer lockar mer än LG & Panasonic.
Redigerat av Karl-Johan, 18 November 2005 - 13:33.
Postad 18 November 2005 - 14:36
cinema101
-
cinema101
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ringde idag upp Powermill efter att det nu gått 7 ½ vecka utan tv. De sa då att tv:n står kvar hos dem och att de hör o häpna: INTE HITTA NÅGOT FEL PÅ DEN ! Så nu hade de skickat krav på reparationskostnad samt kostnadsförslag till min leverantör.
Enligt min leverantör så hade de fått svar från Powermill att tv:n var på g att skickas till dem.. detta var alltså inte fallet..
Så nu gick min leverantör med på att häva köpet direkt, de ville inte plåga mig mer med detta ärende. Så nu blir det LG eller Panasonic.. verkar dock vara helkört eftersom de inte går att få tag på 
Bye bye Samsung !
/Motin
<{POST_SNAPBACK}>
Skönt att det löste sig till slut även att det tog ett tag.. Är super nöjd med min Pana 37a  Som natt och dag jämfört med sammyn. Cinema101
Postad 18 November 2005 - 14:54
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Så nu gick min leverantör med på att häva köpet direkt, de ville inte plåga mig mer med detta ärende. Så nu blir det LG eller Panasonic.. verkar dock vara helkört eftersom de inte går att få tag på 
Bye bye Samsung !
/Motin
<{POST_SNAPBACK}>
Grattis Motin, jag väntar dock ännu på pengarna för min tv  Och jag verkar vara i samma sits som dig, det finns ju inga skärmar kvar i landet
Postad 18 November 2005 - 15:59
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Tack killar, jag pustar ut först när jag fått en ersättare. I helgen bär det iväg och letas efter PV500:an.
Postad 18 November 2005 - 16:36
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Tack killar, jag pustar ut först när jag fått en ersättare. I helgen bär det iväg och letas efter PV500:an.
<{POST_SNAPBACK}>
Grattis, nu har du kommit halvvägs till en ny TV av valfritt märke.
Postad 18 November 2005 - 18:00
Traci*Lords
-
Traci*Lords
-
Användare
-
-
168 inlägg
Varför kasta pärlor efter svin?
21995:- nu för Samsung LE40R51B, så supernöjd med min LCD och ångrar inte en sekund att jag gick över från Plasma tankar till LCD
men smaken är ju som baken
//PEO
Postad 18 November 2005 - 18:38
Unregistered7150649a
-
Unregistered7150649a
-
Användare
-
-
221 inlägg
LÄSER PÅ DENNA TRÅD ATT VISSA PLASMA TVN INTE FINNS O FÅ TAG PÅ!!! HUR GÖR DE INFÖR JULHANDELN????????? PLATT-TV BLIR SÄKERT ÅRETS KLAPP. (DVS OM DET FINNS NÅGRA O KÖPA?)
Postad 18 November 2005 - 21:06
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
YEEES ! Ibland har man f-nimej tur.. Åkte till Elgiganten med tanken i bakhuvudet att det inte fanns en chans att få tag på en PV500. Hade inställt mig på att inte hitta något och att få åka runt till alla större elektronikkedjor utan nåt resultat.
MEN SÅ FEL JAG HADE ! Fick syn på en PV500 hos Elgiganten som satt där så fint.. Visserligen ett visningsex men jag frågade en säljare om jag fick köpa den på stört. Javisst sa han ! Den hade bara suttit uppe på en hylla i några veckor. Det såldes nog en hel del plasma idag då en Pioneer 435 blev nerplockad samtidigt som PV500:an. Farligt dyrt blev det inte heller då foten som man normalt får pynta extra pengar för ingick i detta köp *glad*
Måste ha haft grymm tur då denna tv inte finns att få tag på någonstans !!!
Imorn ska jag sätta upp mitt nyförvärv och förhoppningsvis glömma allt vad Samsung heter !
Upp till bevis imorgon alltså  ! Mer info kommer !
/Motin
Redigerat av Motin, 18 November 2005 - 21:07.
Postad 18 November 2005 - 22:55
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
YEEES ! Ibland har man f-nimej tur.. Åkte till Elgiganten med tanken i bakhuvudet att det inte fanns en chans att få tag på en PV500. Hade inställt mig på att inte hitta något och att få åka runt till alla större elektronikkedjor utan nåt resultat.
MEN SÅ FEL JAG HADE ! Fick syn på en PV500 hos Elgiganten som satt där så fint.. Visserligen ett visningsex men jag frågade en säljare om jag fick köpa den på stört. Javisst sa han ! Den hade bara suttit uppe på en hylla i några veckor. Det såldes nog en hel del plasma idag då en Pioneer 435 blev nerplockad samtidigt som PV500:an. Farligt dyrt blev det inte heller då foten som man normalt får pynta extra pengar för ingick i detta köp *glad*
Imorn ska jag sätta upp mitt nyförvärv och förhoppningsvis glömma allt vad Samsung heter !
Upp till bevis imorgon alltså ! Mer info kommer !
/Motin
<{POST_SNAPBACK}>
Huh, här var det snabba puckar  Själv vågar man ju inte göra något innan pengarna dyker upp Grattis till ditt köp ivarjefall, och lite tur var du väl värd efter allt strul
Postad 19 November 2005 - 14:13
Leon69
-
Leon69
-
Amatör
-
-
80 inlägg
H´mmmmmmm !
Denna plasma verkar inget vidare . . .
Ja jag var först inne på att köpa en plasma.
MEN nu har jag blivit mer sugen på en lcd . . .
Bra eller obra, inte en aning ?
Jag har funderat på ngn av dessa båda:
Samsung LE-40M61 eller Samsung LE-40R51 !
Är det som en rysk roulette att köpa ngn av dessa ?
Ja jag funderar även på ett budget allternativ.
Viewpia LC-37IE11 som kan köpas för halva priset mot ngn av ovanstående.
Ni kanske har ngt annat förslag på inköp ?????
Ja rätt vilsen är man . . . *skrattar*
Varit på G nu ett flertal gånger men sedan ångrat sig.
*pust*
Postad 19 November 2005 - 15:16
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Vet bara att jag hitills är GRYMT nöjd med min Panasonic PV500... !!
Postad 19 November 2005 - 15:50
Leon69
-
Leon69
-
Amatör
-
-
80 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja jag funderade tidigare på en sådan när jag var inne på plasma. MEN nu är det LCD ist ! Vad är det nästa vecka ????? Ja det blir mest att kolla på film & TV sen även koppla in den till dator. Köpa ett multimedia center till vardagsrummet funderar jag på. Kanske iofs är bortka´stade pengar ? Ja, ja . . .
Postad 19 November 2005 - 17:47
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
H´mmmmmmm !
Denna plasma verkar inget vidare . . .
Ja jag var först inne på att köpa en plasma.
MEN nu har jag blivit mer sugen på en lcd . . .
Bra eller obra, inte en aning ?
Jag har funderat på ngn av dessa båda:
Samsung LE-40M61 eller Samsung LE-40R51 !
Är det som en rysk roulette att köpa ngn av dessa ?
Ja jag funderar även på ett budget allternativ.
Viewpia LC-37IE11 som kan köpas för halva priset mot ngn av ovanstående.
Ni kanske har ngt annat förslag på inköp ?????
Ja rätt vilsen är man . . . *skrattar*
Varit på G nu ett flertal gånger men sedan ångrat sig.
*pust*
<{POST_SNAPBACK}>
Samsung LCD kan vara hur bra som helst, men det är inget jag vet för jag har inte sett någon. Men deras support är så usel så det finns inte ord för det, köper du en samsung så be till gudarna att det inte händer något med den för support är något som INTE är synonymt med samsung. Personligen kommer jag överge samsung för all evighet så fort jag får tillbaka mina pengar, det kommer bli pioneer som får dom i fortsättningen (när det gäller bild elektronik, ljud pengarna går rakt ner i Arcam's ficka  ).
Postad 19 November 2005 - 18:51
Leon69
-
Leon69
-
Amatör
-
-
80 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> [/quote] Samsung LCD kan vara hur bra som helst, men det är inget jag vet för jag har inte sett någon. Men deras support är så usel så det finns inte ord för det, köper du en samsung så be till gudarna att det inte händer något med den för support är något som INTE är synonymt med samsung. Personligen kommer jag överge samsung för all evighet så fort jag får tillbaka mina pengar, det kommer bli pioneer som får dom i fortsättningen (när det gäller bild elektronik, ljud pengarna går rakt ner i Arcam's ficka  ). <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Ja man vill ju ha bra support om det händer ngt. Sen de där med på platsen hemma service, verkar ju fungera bra. H´mmmmmmmmmmmm ! Svårt val detta . . . . Blir att köpa den där billga Viewpia LC37IE11 från Dustinhome ist. Hinner iofs att ångra mig igen . . . *S* MEN ett billigt allternativ tillsvidare !
Postad 19 November 2005 - 22:44
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
All I can say = satsa inte på Samsung... behöver inte motivera något mer varför
Postad 20 November 2005 - 13:36
Noble
-
Noble
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hehe :-) nu är jag också trött på min samsung PS-42S5H :-)
Allt är perfekt förutom att jag måste använda innbränningsskyddet varje dag eftersom det blir en ca 15 cm bred remsa längst ned med massa pixel skräp samt tv loggorna. sjukt jobbigt!! Har gjort så nu i 9 dagar..blää! har e-mailat samsung....birr fast allt går ju bort...efter 1 timma med all white eller med "sweepern" haha.
Postad 20 November 2005 - 15:31
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Undrar om 42-P5H är lika kass eller om de varit smarta nog att åtgärdat felen.
Postad 20 November 2005 - 17:17
Filmtoken
-
Filmtoken
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Aldrig behövt använda white noise eller sweepern eller ngt sånt... och jag har ändå stirrat mig blind efter inbränningar  Så ja, det *är* rysk roulette med den här TVn. I'm just one of the lucky ones
Postad 20 November 2005 - 18:30
Noble
-
Noble
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ok :-) Testa att slå på white noice någon gång :-) det var då jag upptäckte alla pixlar och skräp.
Annars ser jag inget heller när man kollar på tv/film, lite knepigt det där med tycker jag.
Dock om tv`n stått på i ca 1 timme på dickovery då när jag byter kanal så får man den där tv loggan uppi i hörnet i typ 2 kanal bytningar..men dock så syns det bara när man byter kanal och inte annars. jaja nu när man såg alla de där skrutt pixlarna så ska dom BORT kanske är jag som är lite rastlös? hehe.
Kalas bild annars :-) det känns lite som att det läggs på lager på lager med bilden..? efter som man inte ser när man kollar på en kanal/film men vid kanal byte så kan man se.. (har tittat noga)
Min tv e lite mupp
Postad 20 November 2005 - 22:59
Sladd1
-
Sladd1
-
Rookie
-
4 inlägg
Lite frågor angående Powerstrip.
Har meckat lite med Sammyn och Powerstrip via VGA från min laptop. Testade de inställningar som fanns i en guide jag hittade. Får dock alltid "läge ej tillgängligt" och jag undrar om det är någon som använder Powerstrip via VGA till sin Sammy som kan hjälpa mig?
Postad 20 November 2005 - 23:13
morcrist
-
morcrist
-
Amatör
-
-
60 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Faan va skönt att det löste dig för dig Motin PV500 var nog ett jävligt stabilt val av dig efter altt skit du fått genomgå! Grattis till en tidig julklapp!
Postad 21 November 2005 - 10:38
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Faan va skönt att det löste dig för dig Motin PV500 var nog ett jävligt stabilt val av dig efter altt skit du fått genomgå!
Grattis till en tidig julklapp!
<{POST_SNAPBACK}>
Jo man tackar ! Bilden kan man inte klaga på, har ju dock bara haft den sen i helgen men ack vilken skillnad mot den jag hade tidigare vars namn jag numer inte nämner  . Vill bara få utrett varför bild inte visas direkt när ja drar igång en konsol o man måste fippla på dosan varje gång och varför det i vissa spel på xboxen blir svarta kanter på sidorna.. Det lär väl komma fler saker man undrar över men i det hela så e jag nöjder. Funderar även på att slänga upp tv:n på väggen men det gör jag efter nyheten har lagt sig lite och man förhoppningsvis har fått svar på sina frågor. Hoppas det löser sig för alla som har problem med ehum Samsung det finn helt klart apparater iaf funkar om man skulle vara missnöjd. /Motin
Postad 21 November 2005 - 10:46
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Va gott for dig motin! Ska bli kul att se hur det gar for mig nar jag kommer hem. Far hem plasman samma dag som jag kommer hem fran UK.
Efter att ha snackat med en chef pa NON sa fixade hon sa att jag ej behover betala nagra 1500, vilket i sig ar skont, men jag har fortfarande en blinkande tv pga va min laptop.
Jag funderar pa att salja den... nagon som vill kopa?
//Lorryquai
Postad 21 November 2005 - 13:02
morcrist
-
morcrist
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hoppas det kommer lösa sig för dig också Lorry.
Segt att de skickar tillbaka samma tv efter all denna tid
Postad 21 November 2005 - 19:01
Filmtoken
-
Filmtoken
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Dock om tv`n stått på i ca 1 timme på dickovery då när jag byter kanal så får man den där tv loggan uppi i hörnet i typ 2 kanal bytningar..men dock så syns det bara när man byter kanal och inte annars. jaja nu när man såg alla de där skrutt pixlarna så ska dom BORT kanske är jag som är lite rastlös? hehe.
<{POST_SNAPBACK}>
Eep, Riktigt Dålig Idé :-) Korttidsminne har alla plasmor, men som du säger själv så försvinner det på ett par kanalbytningar. TVspelspoängräknare och sånt samma sak; kan vara på flera timmar och sedan syns de ett par "kanalbyten" eller vad man nu gör - sedan är de borta. Varje gång du använder vittvätten strålar du *max* på varenda pixel på skärmen - och förkortar livslängden.
Redigerat av Filmtoken, 21 November 2005 - 19:02.
Postad 21 November 2005 - 19:15
denstore
-
denstore
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
TV:n eller laptopen?
Postad 21 November 2005 - 19:21
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Fick syn på en PV500 hos Elgiganten som satt där så fint.. Visserligen ett visningsex men jag frågade en säljare om jag fick köpa den på stört. Javisst sa han ! Den hade bara suttit uppe på en hylla i några veckor/Motin
<{POST_SNAPBACK}>
Usch, jag skulle nog aldrig våga köpa ett demoex som snurrat samma loopar i veckor.. (törs man lita på örsäljaren att det bra rör sig om veckor?) Men sen är ju jag en fegis oxå
Postad 21 November 2005 - 20:45
Noble
-
Noble
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Filmtoken>>> Aha ok men när man kör all white så ser man massor med skräp typ 15cm brett med pixlar nedefter kanten..samt tv loggorna syns då med.. fast jag ändrade skärpan och kontrastnen nu till 60 (stod på max förut) och har faktiskt inte fått några mera innbränningar! Kanske bara var det? Tack i alla fall! skall inte pilla nå mera i den där menyn nu
Mvh Peter
Redigerat av Noble, 21 November 2005 - 20:45.
Postad 21 November 2005 - 22:23
Unregistered7150649a
-
Unregistered7150649a
-
Användare
-
-
221 inlägg
/Motin
<{POST_SNAPBACK}>
Modigt , skulle själv aldrig våga köpa ett demo ex  , men valet av plasma är helt rätt panan och pioneer är i mitt tycke nr.1 , förresten på pioneern finns det info i servicemenyn hur månnga timmar skärmen varit igång sen födelsen, kanske har du en sån funktion i panan???? Fast du kanske inte vill veta
Postad 22 November 2005 - 07:20
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
/Motin
<{POST_SNAPBACK}>
Modigt , skulle själv aldrig våga köpa ett demo ex , men valet av plasma är helt rätt panan och pioneer är i mitt tycke nr.1 , förresten på pioneern finns det info i servicemenyn hur månnga timmar skärmen varit igång sen födelsen, kanske har du en sån funktion i panan???? Fast du kanske inte vill veta 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har ju samma garanti som för en ny pryl o tog extra försäkring, jag är inte orolig. Ja det är ett demoex men demoexet presterar SÅ MYCKET BÄTTRE än min förra tv  . Jo jag har kollat och min har rullat nästan 80 timmar. Mer nöjd än jag är nu kan jag knappast bli. Länge leve Panasonic !
Postad 22 November 2005 - 07:22
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Eep, Riktigt Dålig Idé :-) Korttidsminne har alla plasmor, men som du säger själv så försvinner det på ett par kanalbytningar. TVspelspoängräknare och sånt samma sak; kan vara på flera timmar och sedan syns de ett par "kanalbyten" eller vad man nu gör - sedan är de borta. Varje gång du använder vittvätten strålar du *max* på varenda pixel på skärmen - och förkortar livslängden.
<{POST_SNAPBACK}>
Exakt, stämmer mycket riktigt.
Postad 22 November 2005 - 13:45
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
TV:n eller laptopen?
<{POST_SNAPBACK}>
Plasman. //Lorryquai (in UK denna vecka)
Postad 22 November 2005 - 13:49
Villur
-
Villur
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej hej.
Jag har lagt upp bilder ur servicemenyn i mitt galleri nu.
Alla inställningar är gjorda för RGB-scart och digital-tv via denna (Force 530 dvs Boxer).
Jag är supernöjd med min Samsung och de som är mindre nöjda kanske kan ha hjälp av att pilla lite i servicemenyn
För er som inte vet hur man kommer in i servicemenyn så är det genom att trycka in förljande kombination på fjärren när TV'n är av: INFO+MENU+MUTE+POWER
Kom ihåg att det är den ingången som senast valdes på TV'n som ändras (se till att trycka fram tex EXT1 innan ni stänger av).
Kommer fixa lite till i mina menyer och postar ett nytt svar/lägger upp nya bilder om jag hittar förbättringar eller får tips av er!
Lite tips bara: När ni gått in i servicemenyn försvinner ändringar gjorda i bildinställningarna (ljus, kontrast osv) så skriv upp/fota dessa först. Samma gäller färgbalansen.
Enligt mina bedömningar så blir det bäst bild med digital-tv då skärpan är i botten. Med DVD via komponent kan jag ha 40 i skärpa utan att bilden blir orolig, jag antar att HDMI ger klart mycket stabilare och skarpare bild.
Hoppas att detta hjälper er lite och att fler lägger upp sina inställningar
Postad 22 November 2005 - 15:22
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Hoppas att detta hjälper er lite och att fler lägger upp sina inställningar 
<{POST_SNAPBACK}>
Tack så mycket, kanon-jobb. Kan du lägga ut bilder på dina inställningar för HDMI också vore det super.
Postad 22 November 2005 - 15:29
Sladd1
-
Sladd1
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det ingen som kör med Powerstrip ovh VGA som har lust att dela med sig med sina inställningar?
Postad 22 November 2005 - 18:27
Unregistered5697a427
-
Unregistered5697a427
-
Användare
-
-
166 inlägg
När ni ändra i servicemenyn, bara testar ni er fram vad som är bäst eller har ni nått att gå efter?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|