Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 21 October 2012 - 06:59
här e bild fan
Jag gissar att den där kommer att göra lite nytta iaf. Lite bättre än ingenting alltså.
Fan, min autospell ville få "iaf" att bli "isflak". Så om det kommer obegripligheter från mig så fattar ni vad jag kämpar mot.
Postad 21 October 2012 - 08:19
Godmorgon förresten
Postad 21 October 2012 - 08:26
Autospell, är det något magiker har kanske, lite sådär som farthållare i bilen, så det bara autospellar på när dom är ute och går?
Godmorgon förresten
Precis.
Mina högtalare har dessutom autodiskant. Det är liksom diskant som spelas när musiken innehåller diskant.
suck...
Hoppas du lyckas fixa dina gladpackspaneler snart.
Postad 21 October 2012 - 13:53
Jag menar, jag kan ju inte mäta upp hur subbarna spelar nu, så jag vet inte vad jag skulle höja/sänka...
Postad 21 October 2012 - 13:57
Postad 21 October 2012 - 13:59
Postad 21 October 2012 - 14:21
Jag tror inte jag är tillräckligt rutinerad för att få till det bra. Men skulle det räcka om jag fixade en mic av något slag? Jag har för mig att jag har sätt ett gratis-program som heter REW eller något..?Jag justerade in min miniDSP med programmet tone, hörseln och musik. Samma sak med CR80. Tar lite tid att få till, men man blir bättre och bättre för var gång.
Postad 21 October 2012 - 14:28
Men jag uppmuntrar såklart alla att mäta. Jag är bara för lat för att få tummen ur.
Postad 21 October 2012 - 15:19
I alla fall i min Iphone app
Postad 21 October 2012 - 15:27
Postad 21 October 2012 - 15:33
Jag får snart en 5:a. Man får ju hoppas att den är mer "hifi"Jag tror inte att tillförlitligheten på den är riktigt 100% alltså. Du har blivit iLurad.
Postad 21 October 2012 - 15:37
Jag får snart en 5:a. Man får ju hoppas att den är mer "hifi"
Då blir du iLurad igen.
Postad 21 October 2012 - 17:14
Postad 21 October 2012 - 17:32
Jag får väl också passa på att tacka herr bagare för en trevlig helg. även om jag hade hoppats på nivåer över 100dB...En får tacka för ännu en trevlig helg hos farbror bagaren, även om han antagligen är sveriges sämsta fiskeguide så överlevde man även denna helg
Hoppas att sviterna från Niklas högerkroksrallarsvingsmissmenträff läker väl!
Trevligt att träffa Niklas och resesällskapet Brallan också.
Postad 21 October 2012 - 19:24
---
Det är ingen som tror mig om jag säger att jag har fräst klart alla hålen för elementen på alla twinholders i helgen utan att visa bilder på det va? Nåja, det är gjort iaf. Ska limma på bafflarna i veckan. Sen är det fräsning och målning kvar.
Postad 21 October 2012 - 19:47
Kul att det verkar flyta på med dina basers!!Det är ingen som tror mig om jag säger att jag har fräst klart alla hålen för elementen på alla twinholders i helgen utan att visa bilder på det va? Nåja, det är gjort iaf. Ska limma på bafflarna i veckan. Sen är det fräsning och målning kvar.
Denna gång lockade bagarn med hemsmiskad bea, men innan pizzan sjunkit undan var klockan då mkt att från kl.15 och till läggdags var tonvis med smågodis det som slukades.
Har spenderat en stund av kvällen med att flytta fåtöljerna bakåt i rummet och följt efter med frontarnas vridning.
Tror att jag fick lite bättre stereoperspektiv lite mer detaljer men det skall utvärderas den närmsta tiden.
Redigerat av vr6jos, 21 October 2012 - 19:49.
Postad 21 October 2012 - 22:14
Postad 21 October 2012 - 22:42
Inga ömmande revben idag hoppas jag?
Postad 22 October 2012 - 08:12
Vad är oddsen för en sådan här annons?
Är det ett omen
Bra att uppdatera sidan innan man skriver sitt inlägg ser jag
Söt du är Palle
TÄNK om jag klipper på dom där, så är det något på elsidan i filtret som bråkar istället. Skulle ju slita av mig håret.
Postad 22 October 2012 - 08:28
Mvh mr smartass.
Postad 22 October 2012 - 08:34
Ända sedan vi fångade det på bild!
Redigerat av DVD-ai, 22 October 2012 - 08:50.
Postad 22 October 2012 - 09:17
Skall vi låta bli att slåss nästa gång kanske?
Inga ömmande revben idag hoppas jag?
Låta bli...?
Bara för att jag har en till godo då eller...?
Din rallarsving var ju för härlig !!
Postad 22 October 2012 - 09:56
Postad 22 October 2012 - 11:59
Postad 22 October 2012 - 15:12
Jaså, så ni har försökt att öva upp er manlighet... ?
Har du reggat dig på component och ställt frågor ang hh kanske?
http://www.component...topic=15245&hl=
Misstänkte väl att jag hade rätt
Postad 22 October 2012 - 16:18
Jag sitter just och kollar på The Hurt Locker, man har ju läst om hur mycket bas det ska vara i den första scenen. Jag har samma volym som jag alltid har när jag kollar på film, och samma gain på slutsteget till subbarna. Men det är jättelite bas i den första scenen, det är inte det att basen skulle vara för djup för mina subbar eller så. Elementen rör sig knappt. När jag kollar på Transformers 1 med samma inställningar så börjar jag frukta för rutorna i mitt rum vid ~1.56.10 in i filmen...
The Hurt Locker har jag på riktig Blu-Ray och Transformers 1 på min mediaspelare, kan det ha betydelse?
Postad 22 October 2012 - 17:11
Testa 50 cal-scenen. Om elementen jobbar rejält då är det att dom har fallit av för mycket.
Var försiktig med 50 cal-scenen för den är elak.. Energin ligger dock betydligt högre i frekvens.
Postad 22 October 2012 - 17:14
Men om det är djup bas i första scenen, borde inte elementet röra sig mycket då...?Tror att den första scenen går för djupt. Det har nog fallit av för mycket för att du ska märka av det.
Testa 50 cal-scenen. Om elementen jobbar rejält då är det att dom har fallit av för mycket.
Var försiktig med 50 cal-scenen för den är elak.. Energin ligger dock betydligt högre i frekvens.
Jag har sett 50 cal-scenen. Basarna rör sig mer där, men dom är långt ifrån xmax, undra om jag kanske är för mesig med gainen
Redigerat av doglas2009, 22 October 2012 - 17:15.
Postad 22 October 2012 - 17:20
Du behöver mäta för att veta hur du ligger till, surt men sant.Men om det är djup bas i första scenen, borde inte elementet röra sig mycket då...?
Jag har sett 50 cal-scenen. Basarna rör sig mer där, men dom är långt ifrån xmax, undra om jag kanske är för mesig med gainenJag har gainen rätt upp och 0 av 12 i receivern...
Gärna via mätprogram så du inte ställer in nivån på en peak.
Redigerat av Evil Homer, 22 October 2012 - 17:20.
Postad 22 October 2012 - 17:22
Säj att det börjar falla av vid 50Hz och energin ligger vid 15. Då har det kanske fallit av 15dB eller nåt.
Då har du 15dB lägre output. För att få elementen att börja jobba vid den frekvensen behöver du alltså spela allt 15dB starkare. Det skulle förmodligen låta skit.
Det är därför man boostar dom lägre frekvenserna om man vill åt dom.
Men så hänger det ju på rummet också förstås.
Postad 22 October 2012 - 17:28
Ahaa, jag trodde att det fortfarande rörde sig mycket, bara att det inte händer något. Typ som om jag spelar "Bass I Love You" i mina Dali Zensor 1, dom slår jättemycket vid 8hz-tonen i den låten, men det kommer inte bas... Jag trodde det var samma sak med mina subbar, att dom skulle försöka ta även dom lägre tonerna, bara att man inte får någon out-put...Nej. Elementen rör sej inte mycket om det har fallit av mycket.
Säj att det börjar falla av vid 50Hz och energin ligger vid 15. Då har det kanske fallit av 15dB eller nåt.
Då har du 15dB lägre output. För att få elementen att börja jobba vid den frekvensen behöver du alltså spela allt 15dB starkare. Det skulle förmodligen låta skit.
Det är därför man boostar dom lägre frekvenserna om man vill åt dom.
Men så hänger det ju på rummet också förstås.
Postad 22 October 2012 - 17:28
När vi gasade på med FOTP så var det faktiskt så man mådde lite lätt illa, men på något fint sätt då
Tom Tommy fick ett uppvaknade där på fyllan och sa att mer än såhär lirar man ju inte.
Kommer farbror Öhman bara på hur man skall integrera ett bassystem där man har behov av att justera in subbarna tidsmässigt mot varandra så tror jag det kommer bli än bättre, finns det inte någon dedikerad filtertråd på faktiskt kanske?
Postad 22 October 2012 - 17:30
Jag tycker det verkar svårt att bli besviken på 4 18"+ett gäng 9"(?)Just ja, jag skrev ju att man kanske blir besviken på bagarens bas innan helgen, det var innan helgen det
När vi gasade på med FOTP så var det faktiskt så man mådde lite lätt illa, men på något fint sätt då
Tom Tommy fick ett uppvaknade där på fyllan och sa att mer än såhär lirar man ju inte.
Kommer farbror Öhman bara på hur man skall integrera ett bassystem där man har behov av att justera in subbarna tidsmässigt mot varandra så tror jag det kommer bli än bättre, finns det inte någon dedikerad filtertråd på faktiskt kanske?
(FOTP?
Postad 22 October 2012 - 17:40
Flight Of The Phoenix
Postad 22 October 2012 - 17:43
Är det väldigt djup bas i den, som jag inte märker av. Eller är det bas som jag faktiskt kan känna av?Visst basade det på innan, men nu efter filtret så är det MYCKET bättre, infradelen i det gör sitt kan man väl lugnt säga.
Flight Of The Phoenix
Postad 22 October 2012 - 17:51
Typ som denna..
http://svalander.se/...l=info&pid=7405
Postad 22 October 2012 - 17:53
Mängder med bas över hela registret. En del djup också.
Bifogad fil(er)
Postad 22 October 2012 - 17:55
Woooow, det är den rödaste lfe-grafsaken jag har settFOTP är grym. Men det är nog mest scenen där planet krashar som är så fläskig.
Mängder med bas över hela registret. En del djup också.
Postad 22 October 2012 - 17:55
Komorok, jag har för mig att du hade någon sida där man kan köpa banankontakter väldigt billigt.
Typ som denna..
http://svalander.se/...l=info&pid=7405
Nu heter ju jag inte Komorok men.
Har dom som säljs 10 st för en hundring i hela huset. Svinjävlabra.
http://www.tradera.c...g?ftgnr=1375781
Postad 22 October 2012 - 17:57
Rött är mesigt, det skall vara rosa och påväg mot lilaWoooow, det är den rödaste lfe-grafsaken jag har sett
Postad 22 October 2012 - 18:00
Det har jag inte sätt någonRött är mesigt, det skall vara rosa och påväg mot lila
Tips på någon film som har sådan bas?Rött är mesigt, det skall vara rosa och påväg mot lila
Postad 22 October 2012 - 18:02
Cfieldch15bridgerun.jpg 41.42K
0 Antal nerladdningarInte heller något att vräka på med en Proson R-8...
Pulse_ch15_1-1.jpg 254.81K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Bakerman, 22 October 2012 - 18:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
424 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?