Kan det vara så att jag har fel sorts DVI-sladd? Är ju olika många pinnar på DVI-sladdar. Min är en 24+1 DVI-D Dual-Linkkabel f.ö.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 28 november 2006 - 10:57
Kan det vara så att jag har fel sorts DVI-sladd? Är ju olika många pinnar på DVI-sladdar. Min är en 24+1 DVI-D Dual-Linkkabel f.ö.
Postad 28 november 2006 - 18:30
Hej, jag köpte en DVI-sladd för att koppla TV:n till datorn, men det blir ingen bild. Med vga-sladd funkar allt bra.
Det låter dåligt för det var en sån jag hade tänkt köpa. Har ingen aning om vad det kan bero på.
Postad 29 november 2006 - 10:41

http://www.dustinhom...odID=5010088988
Redigerat av irlPippi, 29 november 2006 - 10:42.
Postad 29 november 2006 - 11:12
Postad 29 november 2006 - 12:00
/Peter
Postad 29 november 2006 - 15:46
Jag har en liten fråga om xbox till Q321!
Jag kör en vanlig chippad xbox med de kablar som följer med till xboxen.
Det jag undrar är om det är nån mening att köpa komponentkabeln från kjell.com och ha till xboxen? Blir det nån skillnad?
Tacksam för svar!
Postad 29 november 2006 - 15:59
jag får hem TVn senare idag, ska testa då! vet inte hur bra kabeln är men man kan ju iaf köra i högre upplösning.Hallå!
Det jag undrar är om det är nån mening att köpa komponentkabeln från kjell.com och ha till xboxen? Blir det nån skillnad?
Tacksam för svar!
Postad 29 november 2006 - 16:40
Lite onödigt långa högtalarkablar kanske...
Postad 29 november 2006 - 19:59
skillnaden är enorm! har heller inte märkt nåt dåligt med kabeln, men jag har inte testat toslink än.jag får hem TVn senare idag, ska testa då! vet inte hur bra kabeln är men man kan ju iaf köra i högre upplösning.Hallå!
Tacksam för svar!
Postad 30 november 2006 - 11:23
Vad kör ni för dvd-spelare till Tv:n? Är ni nöjda med bilden?
/Peter
Jag kör en Pioneer DV-490V och är kanonnöjd med bilden, uppskalning till 720p och 1080i via hdmi-dvi-kabel. Bra ljud lämnar den också.
Postad 30 november 2006 - 20:04
Postad 30 november 2006 - 21:56
negativt:
*dålig svärta, märks främst då man har svarta ramar och i mörka scener.
*två felande pixlar; lyser med rosa mot vitt och ljusblått mot svart.
*fel EDID... som tur är ska jag inte använda den till PC så mycket. men finns nåt sätt att kringgå detta problem förutom att skicka in den på omflashning?
*omständig placering av D-sub och HDMI.
positivt:
*riktigt bra bild vid ljusa scener.
*otroligt bra anslutningsmöjligheter
*riktigt snygg
*avtagbara högtalare
*helt okej bild vid analog kabel-TV.
Postad 30 november 2006 - 23:57
Postad 01 december 2006 - 08:02
Vänta, vänta lite nu.Beställde nyss en q320
Hoppas att jag kommer bli nöjd. blir ja inte nöjd så är det ju bara att skicka till backa den
http://www.dustinhom...odID=5010088988
Kan man skicka tillbaka den till Dustin Home AB om man inte är nöjd?! Alltså. Den måste inte vara defekt för att skickas tillbaka, utan man kan bara vara missnöjd?! Låter ju helt absurt.
Edit: Är svärtan lika dålig vid digital signal?
Redigerat av Swe.Stars, 01 december 2006 - 10:50.
Postad 01 december 2006 - 12:01
man har ju ångerrätt i 14 dagar
Fast jag är inte helt övertygad om att ångerrätten gäller om du öppnat produkten och testat den?
Obruten förpackning brukar vara två ord som figurerar som villkor vid sådana affärer?
Kanske har fel dock..
//n
Postad 01 december 2006 - 15:37
När jag kopplar via vga så hittar den Q320.
Tyvärr fungerar inte min hdd yill usbn, trots att den är rätt formaterad och har extern ström.
Postad 01 december 2006 - 22:56
man har ju ångerrätt i 14 dagar
Men som NiklasM säger så gäller nog bara ångerrätten för obruten [COLOR=red]förpackning. Du kan alltså INTE packa upp den och kolla om den är bra.
Postad 02 december 2006 - 03:03
jag kopplar via VGA och får L17T.
Hej!
Tyvärr är det nog så att du har en TV med felaktigt EDID. Men som jag har förstått det så har Anovo kläm på hur man åtgärdar felet nu och därför borde det inte ta så lång tid att få din TV flashad med rätt EDID. Ring Anovo på 021 81 23 10 så kommer de tala om för dig hur det ligger till. Jag har pratat med dem flera ggr och de är mkt trevliga och tillmötesgående!
/erik
Postad 02 december 2006 - 03:45
Då skall emballage vara i stort sett samma skick som obrutet, så man bör vara försiktigt.
Postad 02 december 2006 - 10:22
okej, verkar som att jag får göra det. är det inom en viss tid det måste göras eller kan man vänta tills nästa år?jag kopplar via VGA och får L17T.
Hej!
Tyvärr är det nog så att du har en TV med felaktigt EDID. Men som jag har förstått det så har Anovo kläm på hur man åtgärdar felet nu och därför borde det inte ta så lång tid att få din TV flashad med rätt EDID. Ring Anovo på 021 81 23 10 så kommer de tala om för dig hur det ligger till. Jag har pratat med dem flera ggr och de är mkt trevliga och tillmötesgående!
/erik
Postad 02 december 2006 - 10:46
Distansköpsavtalslagen säger väl att man har 14 dagar ångerrätt om man inte är nöjd med varan.
Då skall emballage vara i stort sett samma skick som obrutet, så man bör vara försiktigt.
Enling KO
Hur lång tid har man på sig att ångra köpet när man handlar på postorder?
14 dagar, räknat från och med den dag då du tar emot varan. Men du ska också ha fått handlingar från företaget som bekräftar ditt köp och informerar dig om din ångerrätt. Ångerfristen börjar inte löpa förrän du fått dessa handlingar. Det finns några undantag när du inte har ångerrätt, exempelvis om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Om det är en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits, eller om köpet gäller en tidning eller en tidskrift. När du skickat tillbaka det du har köpt, har du rätt att få pengarna tillbaka, men får själv stå för returportot.
Redigerat av NiklasM, 02 december 2006 - 10:46.
Postad 02 december 2006 - 10:53
Postad 03 december 2006 - 14:41
Hej, jag köpte en DVI-sladd för att koppla TV:n till datorn, men det blir ingen bild. Med vga-sladd funkar allt bra.
Någon som får bild från datorn via DVI till TV:n? Vad har ni för kabel och ändrade ni några inställningar?
Får hoppas texten syns ordentligt

Postad 05 december 2006 - 15:45
Tänk då även på att det är DU som får stå för returportot. Och det lär ju vara en del för en fet TV. Men är det inte bäst att vi du hör med DustinHome AB om det är OK att bryta förpackningen och titta på TV:n, NiklasM?okej, verkar som att jag får göra det. är det inom en viss tid det måste göras eller kan man vänta tills nästa år?jag kopplar via VGA och får L17T.
Hej!
/erik
Postad 05 december 2006 - 17:14
jag ska inte returnera den. då de har Pick Up Repair Return-policy så borde de skicka nån (UPS) som plockar upp den = noll fraktkostnad för mig.Tänk då även på att det är DU som får stå för returportot. Och det lär ju vara en del för en fet TV. Men är det inte bäst att vi du hör med DustinHome AB om det är OK att bryta förpackningen och titta på TV:n, NiklasM?okej, verkar som att jag får göra det. är det inom en viss tid det måste göras eller kan man vänta tills nästa år?jag kopplar via VGA och får L17T.
Hej!
/erik
Postad 05 december 2006 - 17:24
Postad 05 december 2006 - 17:26
Postad 05 december 2006 - 19:13
vad är rätt upplösning, 1280*720p? eller kan man pixelmappa på HDMI?Har fått min Tv nu. jag har fel EDID men när jag kopplar den till HDMI så hittar datorn den som just HDMI. Så det funkar bra iaf. Får rätt uplösning.
Postad 05 december 2006 - 21:48
helt säkert, du har kollat på TVn alltså? i så fall kan detta vara ett alternativ även för mig.Jag får ut 1360X768
Postad 05 december 2006 - 21:57
Postad 05 december 2006 - 22:03
Postad 05 december 2006 - 23:08
Postad 06 december 2006 - 07:26
jag ska inte returnera den. då de har Pick Up Repair Return-policy så borde de skicka nån (UPS) som plockar upp den = noll fraktkostnad för mig.
Nu syftar jag inte på om den är trasig utan på om man är missnöjd. Den är inte alls lika snygg som man tänkte sig eller inte ger lika bra bild som man tänkt sig. Där kan man väl inte i alla fall få byta?
Postad 06 december 2006 - 17:27
jag kanske minns fel, men tidigare i tråden lät det som att DVI inte fungerade överhuvud taget med fel EDID.Va menar du med att DVI inte funkar alls?
Postad 06 december 2006 - 20:54
Postad 06 december 2006 - 21:35
jag kanske minns fel, men tidigare i tråden lät det som att DVI inte fungerade överhuvud taget med fel EDID.Va menar du med att DVI inte funkar alls?
Hur kan man kolla om man har fel EDID? Jag får bild med vga men med DVI händer ingenting, bara svart.
Postad 06 december 2006 - 22:21
gå in i inställningarna för grafikkortet. kolla vad TVn kallas, kallas den L17T så har du fel EDID. jag har Catalyst Control Center och där står det L17T i displays manager.jag kanske minns fel, men tidigare i tråden lät det som att DVI inte fungerade överhuvud taget med fel EDID.Va menar du med att DVI inte funkar alls?
Hur kan man kolla om man har fel EDID? Jag får bild med vga men med DVI händer ingenting, bara svart.
Postad 07 december 2006 - 18:08
Tja jag köpte den för ca en månad sen och den slår det mesta jag har sett i tv väg, finns inte så många budget tv med minneskortläsare, usb ingång, digital tv mottagare, 2 komponent, inbyggd förstärkare och löjligt många ljudanslutningar samt (enligt mig) en djävligt fin finish.Är denna TV fortfarande intressant i dagens läge? Tänkte då den är runt ett år gammal. Det finns ju en hel del budget varianter nu för tiden.
Postad 07 december 2006 - 21:18
vet du hur man får ut ljudet genom spdif koax? försökte få ut analog-TV men det kanske inte går?Tja jag köpte den för ca en månad sen och den slår det mesta jag har sett i tv väg, finns inte så många budget tv med minneskortläsare, usb ingång, digital tv mottagare, 2 komponent, inbyggd förstärkare och löjligt många ljudanslutningar samt (enligt mig) en djävligt fin finish.Är denna TV fortfarande intressant i dagens läge? Tänkte då den är runt ett år gammal. Det finns ju en hel del budget varianter nu för tiden.
Postad 07 december 2006 - 22:47
Den har ju definitivt många, väldigt bra, funktioner. Men är bildkvalitén tillräcklig?Tja jag köpte den för ca en månad sen och den slår det mesta jag har sett i tv väg, finns inte så många budget tv med minneskortläsare, usb ingång, digital tv mottagare, 2 komponent, inbyggd förstärkare och löjligt många ljudanslutningar samt (enligt mig) en djävligt fin finish.Är denna TV fortfarande intressant i dagens läge? Tänkte då den är runt ett år gammal. Det finns ju en hel del budget varianter nu för tiden.
Är bildkvalitén på Q320 och Q321 densamma?
Vad är de exakta skillnaderna mellan de två?
Någon som skulle kunna ta lite mer close-up bilder på någon av de två in action? Med beskrivning vad det är för source och koppling, så vore jag väldigt tacksam.
Som det ser ut nu så blir det en sån här om en vecka.
Redigerat av PsyCor, 07 december 2006 - 22:50.
Postad 08 december 2006 - 01:05
Står i windows att jag kör med 50Hz och i skärmens info står det 60Hz.
Fråga 2. Varför funkar inte de digitala ljudutgångarna(koaxial/optiskt)? Funkar dom bara när man kör
digitalmotagare (DTV)?
Fråga 3. Är en svår fråga. Jag har ett Amitech Mini Tangentbord som jag styr datorn från. Detta
tangentbord kan även styra ett anntal tvapparater, men jag kan inte hitta q320 som en av
dom.
Nån som vet hur man kan få detta att funka ändå?
Tack
Redigerat av niklas555, 08 december 2006 - 01:13.
Postad 08 december 2006 - 17:16
Fråga 2: Vet ej, kör varken koax eller optisk, fungerar det om du ser på film t. ex?
Fråga 3: Alla apparater med IR mottagare har en viss, tja vad ska jag säga? säg typ morsekarta: fjärren sänder ut en viss blinkning och ir ögat tolkar det på ett visst sätt.
Det finns en standard för hur det ska funka med en 3 siffrig kod som du måste hitta.
Edit: Psycor, ska vara helt ärlig på en punkt, bilden med komposit eller Scart utan RGB är HEMSK!
VGA, RGB Scart och HDMI har jag testat och får väldigt fin bild.
Ta bild på tvn i action? Vad ska du få ut av det? Bildkvaliten är ju lite svår att se...
Ska lägga upp några bilder, vad vill du se?
Redigerat av Zack_Ersa, 08 december 2006 - 20:46.
Postad 08 december 2006 - 20:56
Fråga 2. Det är så att när jag kollar på film spelar jag den i datorn. Men när jag kolla på vanlig analog tv så kommer ju ljudet från tv. Detta ljud vill jag få digitalt till recivern med mha optisk eller koax kabel.
Fråga 3. Så du menar att typ koden ska stå i instruktionsboken. Kan inte hitta den där.
Postad 08 december 2006 - 21:05
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar