Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 October 2006 - 13:56

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Inte HD men NASN (North American Sports Network) har fått en programplats också men sänder inget just nu men dom kanske bara kommer sända natt (live)?

Redigerat av Tomanista, 25 October 2006 - 15:04.

Postad 25 October 2006 - 14:03

Pertan81
  • Pertan81
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Så dära.. Då är min box uppdaterad.

Postad 25 October 2006 - 14:13

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Lyckost!!

Postad 25 October 2006 - 14:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Inte HD men NASN (North American Sports Nettwork) har fått en programplats också men sänder inget just nu men dom kanske bara kommer sända natt (live)?

<{POST_SNAPBACK}>

Inte enligt deras hemsida, där sänder de dygnet runt. Kanske också startar den 1:e november?

Kanske kan hoppas på möjlighet att titta på NFL igen nu när det flyttat till nån viasat kanal jag inte får via kabel tv:n...

Postad 25 October 2006 - 14:18

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Ni som fått uppdateringen, vad blev det för version på boxen??

//PeO

Postad 25 October 2006 - 14:20

Unregistered7544d3b4
  • Unregistered7544d3b4
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Inte HD men NASN (North American Sports Nettwork) har fått en programplats också men sänder inget just nu men dom kanske bara kommer sända natt (live)?

<{POST_SNAPBACK}>

Inte enligt deras hemsida, där sänder de dygnet runt. Kanske också startar den 1:e november?

Kanske kan hoppas på möjlighet att titta på NFL igen nu när det flyttat till nån viasat kanal jag inte får via kabel tv:n...

<{POST_SNAPBACK}>

denna sidan står det bla "Canal Digital – launching on 27th October 2006 NASN will be launching in Sweden, Finland, Denmark and Norway from 27th October on Canal Digital. The full 24 hour channel will be available as an a la carte channel.

Postad 25 October 2006 - 14:34

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Ni som fått uppdateringen, vad blev det för version på boxen??

//PeO

<{POST_SNAPBACK}>

Vx2.0.1-CD

Postad 25 October 2006 - 14:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

The full 24 hour channel will be available as an a la carte channel.

Bah. Undrar om man kan byta ut de andra Canal+ Sport kanalerna mot denna?

(Var ju 'tvungen' att välja Canal Total om man ville ha Canal HD och fick då sporten 'på köpet')

Postad 25 October 2006 - 15:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Lyckost!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag måste ställa det förvalda ljudspåret på engelsk för att få ut DD,nån mer som måste göra så?

Postad 25 October 2006 - 16:33

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Nu fick man boxen uppdaterad! :)

Har haft den i standby hela dagen och när jg kom från jobbet så slog jag på den.

Hur gör boxen när den uppdaterar?! jo,....

När du slår på den kommer det stå att ny mjukvara finns!
De e bara att trycka "bekräfta"
Sedan kommer den röda lampan att blinka samtidigt somdet står 01-- i displayen!
02--
03--

Då startar den om och vips så är boxen uppdaterad när du trycker OK.

Postad 25 October 2006 - 16:36

Labonte
  • Labonte
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

samma här, stängde ner min till stand by i ca 1timme, sen när jag startade den igen så kom det upp en skylt om uppdateringen :)

Postad 25 October 2006 - 16:56

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Samma här,

fick mail från CD idag där det stog hur man gick tillväge för att uppdatera boxen (krävdes ingen raketforskar utbildning:) )

//PeO

Redigerat av Traci*Lords, 25 October 2006 - 16:57.

Postad 25 October 2006 - 17:48

BUSAN4U
  • BUSAN4U
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har gjort samma upptäckt, man måste ändra till engelskt ljudspråk för DD, lite störande att CD inte skickar ut info om sin uppdatering till sina kunder. Det känns som vi är försökskaniner igen,
för att stretcha bilden så måste man trycka flera gånger på knappen nere till höger det syns knappt vad det står uppe i högra hörnet vilken mode bilden är i 4:3 eller 16:9. Detta finns ingen info om att man skall göra för att få full screen!
Är det bara jag som upplever bilden grynigare när den strechar till 16:9 full screen från 4:3?

Det som verkar bra så här långt är att DD ljudet inte klipper vid textning som det gjorde förr.

Postad 25 October 2006 - 18:09

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har också fått min box uppdaterad idag. Har nu testat CMore-HD kanalen i nästan 1 timme utan ett ända ljuddropout. Före uppdateringen hade jag säkert haft 5-10 dropouts under den tiden.

Postad 25 October 2006 - 18:12

Unregisteredbf911da4
  • Unregisteredbf911da4
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Bilden blir "piss" när man stretchar den! :)
Det verkar inte vara någon högre kvalitet på den här boxen, tur att man bara betalade 10:- för den!

Postad 25 October 2006 - 18:13

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

The full 24 hour channel will be available as an a la carte channel.

Bah. Undrar om man kan byta ut de andra Canal+ Sport kanalerna mot denna?

(Var ju 'tvungen' att välja Canal Total om man ville ha Canal HD och fick då sporten 'på köpet')

<{POST_SNAPBACK}>

Jag läste att den skall ingå gratis i familjepaktet fram till 1 mars nästa år, sedan ska den ingå i något nytt paket.

Redigerat av Unregistereda7aa74d3, 25 October 2006 - 18:14.

Postad 25 October 2006 - 18:19

padwan
  • padwan
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hej, fick min HD-box idag och har upptäckt ett litet problem :))

Vet inte om detta är exakt rätt tråd att skriva i, men jag chansar på att ni kan hjälpa mig. När jag kollar på SVT HD så fungerar det fint i 5-15 sekunder, sedan hackar bilden och ljudet i några sekunder för att sedan helt frysa. Beror det på boxen, parabolen, svt, eller nåt annat? C More HD funkar fint dock :)

Behöver ni veta nåt mer?

Tack på förhand!

Jag har några frågor också:

Går det att byta plats på kanalerna? Så att man t.ex kan lägga in C More HD på 3an osv.
Måste man trycka på HD-knappen varje gång man vill stretcha ut en 4:3-bild till 16:9?

Redigerat av padwan, 25 October 2006 - 20:14.

Postad 25 October 2006 - 19:08

Rappsabaggen
  • Rappsabaggen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Mail från canaldigital i dag ...

Hej!

Vi kan gladeligen informera dig om att den nya mjukvaran för HDTV-boxen har uppdaterats idag.

Det innebär att du kommer kunna uppgradera din box genom att slå av och på strömmen. Du kommer få upp en ruta med information om att det finns en ny mjukvara tillgänglig för nedladdning som du bekräftar genom att trycka på OK-knappen på fjärrkontrollen. Uppdateringen tar ca 5 minuter och när boxen har startat om så är uppdateringen klar.

Däremot kommer en ruta med informationen om att ny mjukvara finns tillgänglig att komma upp igen. Denna gång spelar det ingen roll om du bekräftar eller avbryter, den nya mjukvaran är redan nedladdad.

Denna version av mjukvara kommer att åtgärda ljudproblem, kanallista, möjlighet att ändra bildformat när du använder HDMI-utgången och DVB-undertextning (används i dagsläget endast på CANAL+ HD). Den andra versionen av mjukvara kommer i slutet av januari. Då ska bland annat text-TV och EPG (Elektronisk programguide) åtgärdas.

Du har väl inte missat att vi lanserar ett HD-kanalpaket den 1 november och att du som HDTV kund får detta kanalpaket utan extra kostnad under ett helt år (värde 1188:-)? Gå in på www.canaldigital.se/hdpaket och läs mer.

Med vänliga hälsningar

Canal Digital Sverige AB

Postad 25 October 2006 - 19:20

Unregistered7544d3b4
  • Unregistered7544d3b4
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Inget mail, men boxen gick att uppdatera nu ikväll. Har inte kunnat kolla så mycket då vissa i familjen ska kolla room service...

Beställde för 14 dagar sen, fick boxen förra onsdagen, installerade den i förrgår och uppdatering idag. Nöjd, än så länge.

Postad 25 October 2006 - 20:09

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Håller med tidigare talare, när man stretchar bilden till 16:9 läge så blir bilden grynig ??? Skall det verkligen bli så kass bild ?? Någon som vet?

Postad 25 October 2006 - 21:08

larlar
  • larlar
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej! Fick min uppdaterad idag :blink: Har dock problem med dålig bild via HDMI gröna streck och bild dropouts B) Via Component är den kanon Nån annan som har samma problem ?
(Innan uppdatering var bilden via HDMI kanon )

L

Postad 25 October 2006 - 21:33

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Uppdaterade också boxen för nån timme sedan och märkte då direkt att det blev sämre bild än tidigare om man "stretchar" en 4:3 bild till fullscreen, speciellt textning av program och kanalloggor blev betydligt grynigare. Hoppas att CD märker detta rätt snart och åtgärdar det.
En sak till.. Slog över till SVT HD och kollade lite på 21 Gram och jag trodde jag hade slagit på analog SVT.. Herregud vilken dålig bild det var, märkte ingen skillnad på SVT1 digital och SVT HD. Vad är det för mening och sända en film på HD kanalen när det är så dålig kvalité?

Jag har boxen förövrigt inkopplad med HDMI såklart.

Redigerat av Muukie, 25 October 2006 - 21:34.

Postad 25 October 2006 - 21:47

Leito
  • Leito
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Inget mail, men boxen gick att uppdatera nu ikväll. Har inte kunnat kolla så mycket då vissa i familjen ska kolla room service...

Beställde för 14 dagar sen, fick boxen förra onsdagen, installerade den i förrgår och uppdatering idag. Nöjd, än så länge.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur upplevde ni bilden på Kanal 5 under Room Service? Efter jag uppdaterat boxen så var bilden på kanal 5 och några andra kanaler väldigt dålig (Jag kör den inte stretchad från 4:3 till 16:9). Syntes tydligt på textningen, där bokstäverna var väldigt pixliga.

I övrigt är mina reflektioner följande efter att uppdaterat boxen:

+ Inga ljuddropouts i samband med textning.

- Väldigt irriterande ljud vid kanalbyte. Tidigare lät det "Kabång" vid kanalbyte (Jobbigt, men rätt "skönt" ljud som man kunde acceptera). Nu låter det "Kabångkrxxxx", med ett riktigt "digitalraspande" efter kabånget. Lite knepigt beskrivet, men det låter helt enkelt för j***ligt. :blink:
- Kass bild på Kanal 5. (Kan vara en slump som inte beror på uppdateringen)
- Med HD-knappen navigerar jag numera i total blindo. Ser typ några pixlar av det som är tänkt att vara en indikator i övre högra hörnet.

Ett steg fram och två tillbaka....... är väl 1 februari som gäller nu då. B)

Postad 25 October 2006 - 22:25

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Har också nu fått min uppdaterad.
Håller med om att bilden vart mycket uslare på bl.a. Kanal5.
Men hur strechar ni bilden. Kan inte ens använda "HD" knappen längst ner till höger. Händer inte ett piss när jag trycker på den. Förut så shiftade den mellan 567p, 720p och 1080i. Men nu händer inget.
Händer heller inget när jag trycker på SAT/DTT knappen. Hmmm skummisar .. :/
Sen angående 21 Grams på SVT-HD, så beror den usla bilden på att filmmakaren har laggt till grymt mycket grainess, som har nämnts tidigare av en SVT anställd.
Filmmakare har fått för sig att det blir mer filmisk kännsla med grain filtret.
Jag har nämligen denna film på 1080i TS fil, å den är minst lika usel där.
Fattar inte på mig detta filter, förstör ju hela meningen med HDTV :blink:

Postad 25 October 2006 - 23:29

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Sen angående 21 Grams på SVT-HD, så beror den usla bilden på att filmmakaren har laggt till grymt mycket grainess, som har nämnts tidigare av en SVT anställd.
Fattar inte på mig detta filter, förstör ju hela meningen med HDTV  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Samt att det blir jobbigare att komprimera för encodern, vilket resulterar i slöseri med bitrate.

Postad 26 October 2006 - 00:08

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Samt att det blir jobbigare att komprimera för encodern, vilket resulterar i slöseri med bitrate.

<{POST_SNAPBACK}>

Har en viss förståelse för att man använder grain i vissa typer av filmer. En film som 21 grams hade sett konstig ut om den gjorts i en kristalklar videovariant. Meningen var just att den skulle se lite skitig ut. Tycker den lyckas rätt bra med det.

Nog var det skillnad på SD och HD varianten i alla fall på en 50 tums plasma.

Kan nog garantera att ingen filmmakare som gjort en storproduktion har eller ska ägna en sekund åt att fundera på hur bra filmer går att komprimera. Det hade varit en skandal.

Postad 26 October 2006 - 04:58

absolut_mod
  • absolut_mod
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur upplevde ni bilden på Kanal 5 under Room Service? Efter jag uppdaterat boxen så var bilden på kanal 5 och några andra kanaler väldigt dålig (Jag kör den inte stretchad från 4:3 till 16:9). Syntes tydligt på textningen, där bokstäverna var väldigt pixliga.

I övrigt är mina reflektioner följande efter att uppdaterat boxen:

+ Inga ljuddropouts i samband med textning.

- Väldigt irriterande ljud vid kanalbyte. Tidigare lät det "Kabång" vid kanalbyte (Jobbigt, men rätt "skönt" ljud som man kunde acceptera). Nu låter det "Kabångkrxxxx", med ett riktigt "digitalraspande" efter kabånget. Lite knepigt beskrivet, men det låter helt enkelt för j***ligt. :blink:
- Kass bild på Kanal 5. (Kan vara en slump som inte beror på uppdateringen)
- Med HD-knappen navigerar jag numera i total blindo. Ser typ några pixlar av det som är tänkt att vara en indikator i övre högra hörnet.

Ett steg fram och två tillbaka....... är väl 1 februari som gäller nu då. B)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick min uppdatering igår, och direkt därefter fick jag ett par "frysningar" av boxen då jag fick dra ur strömsladden för att återställa. Därefter fungerar boxen.

Upptäckte dock direkt att bilden var kass på 42"PV60 via HDMI. Zaggig och pixlig. Jag ändrade inställningen från 720p till 1080i och såg att bilden blev mycket bättre. Denna stora skillnad har jag inte sett förr, framförallt att allt utom 1080i är kass. (Kollade på 2an och 5 an bl.a.)

Jag har ett annat ljud jag med vid kanalbytet. Mer som en dovt donk i basen.

HD-knappen har bytt funktion, till att välja stretch på bilden. Jag ser vad som står uppe i högra hörnet på TVn, men det ligger väldigt högt upp. Jag reagerade på det. Jag hade hoppats på en Auto-stretch a la Scart, med en möjlighet att stänga av Autoläget. Detta var inte så användbart, och den "tappar minnet" vid kanalbyte.

Ljusavbrotten vid utlägg av textremsor verkar ha försvunnit, tack för det.

Postad 26 October 2006 - 05:09

absolut_mod
  • absolut_mod
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har en viss förståelse för att man använder grain i vissa typer av filmer. En film som 21 grams hade sett konstig ut om den gjorts i en kristalklar videovariant. Meningen var just att den skulle se lite skitig ut. Tycker den lyckas rätt bra med det.

Nog var det skillnad på SD och HD varianten i alla fall på en 50 tums plasma.

Kan nog garantera att ingen filmmakare som gjort en storproduktion har eller ska ägna en sekund åt att fundera på hur bra filmer går att komprimera. Det hade varit en skandal.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan förstå att det skall vara konstnärlig frihet, självklart!
Men jag blev väldigt besviken att inte bilden var "bättre". All HD-bandbredd verkar ha gått åt till att skita ned bilden med regisörens grain. Det finns nog en skarp bild därunder någonstans, kanske.
Jag tycker inte bilden på SD var sämre. OK att det var skillnad, men sämre, nej, snarare lugnare för ögat med mindre flimmer/brus.

Postad 26 October 2006 - 07:00

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1145 inlägg
  • 0

HD-knappen har bytt funktion, till att välja stretch på bilden. Jag ser vad som står uppe i högra hörnet på TVn, men det ligger väldigt högt upp. Jag reagerade på det. Jag hade hoppats på en Auto-stretch a la Scart, med en möjlighet att stänga av Autoläget. Detta var inte så användbart, och den "tappar minnet" vid kanalbyte.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ett läge på HD-knappen som ger "Full Screen" och som jag tycker fungerar hyfsat, men att funktionen försvinner vid kanalbyte är lite synd.

/staffan

Postad 26 October 2006 - 07:06

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Är det någon som har ringt och klagat då?? Tror inte att CD är så aktiva i detta forum. :blink:

Postad 26 October 2006 - 09:37

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Jag mailade till CD igår om att jag upplever bilden som grynig när man stretchar upp den till 16:9 från 4:3, har inte fått något svar....

Postad 26 October 2006 - 10:30

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Men är det ingen annan än jag som har upplevt att HD knappen är helt död?
Händer ingenting. Kan inte strecha någon bild alls :blink:

Postad 26 October 2006 - 10:36

Adde87
  • Adde87
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tycker det är störande att man inte kan välja att boxen automatiskt ska stretcha 4:3 bild till 16:9. Det borde finnas ett sånt val i bildmenyn. Skrev ett mail till Canal Digital igår och fick svaret att han/hon skulle föra det vidare till någon ansvarig. Vore bra om fler som tycker att det är störande skickar iväg ett mail så att de verkligen uppmärksammar det.

Postad 26 October 2006 - 11:26

Möckhult City
  • Möckhult City
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Saxat från CD:s hemsida...

Den 1:a uppdateringen sker kl. 12 den 26 oktober och innefattade följande funktioner;
- Stabil mottagning av digitalt ljud
- Access till fullständig kanallista och favoritlista
- DVB-textning (textningsformat som bl.a. CMORE HD använder)
- Växling mellan formaten 4:3 och 16:9 via HDMI-utgången

OBS! Du uppdaterar till den nya mjukvaran genom att slå av och på strömmen. Därefter får du upp en ruta med information om att det finns en ny mjukvara tillgänglig för nedladdning som du bekräftar genom att trycka på OK-knappen på fjärrkontrollen. Uppdateringen tar ca 5 minuter och när boxen har startat om så är uppdateringen klar.

(Däremot kommer en ruta med information om att ny mjukvara finns tillgänglig att komma upp igen.Denna gång spelar det ingen roll om du bekräftar eller avbryter, den nya mjukvaran är redan nedladdad).

Den 2:a uppdateringen sker senast 1 februari 2007 och innefattar följande funktioner;
- EPG (Elektronisk programguide)
- Text-TV
- Mottagning av de fria satellitkanalerna samt signaler från andra satelliter än Thor.

Postad 26 October 2006 - 12:13

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Är det någon som har ringt och klagat då?? Tror inte att CD är så aktiva i detta forum. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

De finns här, det kan jag lova dig! B)

Postad 26 October 2006 - 14:21

padwan
  • padwan
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hm, ska det inte fungera att koppla DVD'n till boxen via Scart (RGB), och sedan vidare till TV'n via HDMI? Provade igår men det funkade ej. Borde ju funka tycker man, fast det kanske bara är boxen som är buggig?

Det funkade ju på min gamla box, fast då var det Scart från boxen.

mvh Patric

Postad 26 October 2006 - 15:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Hm, ska det inte fungera att koppla DVD'n till boxen via Scart (RGB), och sedan vidare till TV'n via HDMI? Provade igår men det funkade ej. Borde ju funka tycker man, fast det kanske bara är boxen som är buggig?

Det funkade ju på min gamla box, fast då var det Scart från boxen.

mvh Patric

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste antagligen tyvärr även koppla in en scart till TV:n från boxen. Alltså både HDMI(för HDTV&SD-TV) och scart från DVD:n in i boxen och en scart till vidare till TV:n.

Redigerat av thetias, 26 October 2006 - 15:29.

Postad 26 October 2006 - 15:35

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Verkar som min cardsplitter slutade fungera efter uppdateringen!

Snyft! :blink:

Postad 26 October 2006 - 15:53

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Snyft! :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du får ringa till supporten och felanmäla! B) :D

Postad 26 October 2006 - 16:14

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Snyft! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Min Smartwi fungerar som vanligt efter uppdateringen iallafall så misstänker att du har någon annan sort.

Postad 26 October 2006 - 16:35

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Men är det ingen annan än jag som har upplevt att HD knappen är helt död?
Händer ingenting. Kan inte strecha någon bild alls  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte strecha iochförsig kör jag via komponent så det är kanske därför, min är HD knapp är helt död när man trycker på den händer ingenting för mig fler med samma problem

Micke

Postad 26 October 2006 - 16:43

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Snyft! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Min Smartwi fungerar som vanligt efter uppdateringen iallafall så misstänker att du har någon annan sort.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har smartwi och korten är av version 6.
Har tror jag de senaste softwaren!

Postad 26 October 2006 - 18:48

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Då har jag fått igång min nu, blev strul med parabolen, betongväggen sprack i balkongen, jag fick köra ut och köpa ett stativ, funkar väl OK, men det är inte optimalt. Bilden fick sig ett upplyft för mig, har endast kört analogt tidigare, största skillnaden blev på TV4. HDTV är helt makalöst, har tittat om och om igen på båda slingorna SVTHD & CD HD i 1080i, nu längtar jag till 1 november.

Det fick bli detta eller hyresgästföreningens egen digital box för 175:- i månaden utan HD,TV4+, TV400 & en hel del andra kanaler, det blev ingen diskussion om vad man skulle välja, enda jag kommer att sakna kanske, är TV3.

Thetias,

Bra att CD tittar in här, hoppas de skriver upp vad deras kunder inte gillar.

Postad 26 October 2006 - 18:50

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Streching av 4:3 bild via komponent funkar inte för mig heller!! Båda komponent o HDMI med
högupplöst bild borde ju följas åt...

Dåligt att snabbvalet av 576p 720p o 1080i inte funkar utan att ändra i menyn. För att få
ut optimal bild måste man ju ändra detta för att matcha sändningen...

Hur ändrar man ordning på kanalerna i favoritlistan tro? (men så bra kan det väl inte va!!!)

Har även osynkat DD-ljud ibland ! Nån annan också?

Lundis

Redigerat av lundis68, 26 October 2006 - 18:53.

Postad 26 October 2006 - 19:31

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Streching av 4:3 bild via komponent funkar inte för mig heller!! Båda komponent o HDMI med
högupplöst bild borde ju följas åt...

Dåligt att snabbvalet av 576p 720p o 1080i inte funkar utan att ändra i menyn. För att få
ut optimal bild måste man ju ändra detta för att matcha sändningen...

Hur ändrar man ordning på kanalerna i favoritlistan tro? (men så bra kan det väl inte va!!!)

Har även osynkat DD-ljud ibland ! Nån annan också?

Lundis

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mycket osynk har du på DD ljudet?

Postad 26 October 2006 - 19:32

oibmeh
  • oibmeh
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som tycker fotbollen på Canal+ Sport blir överlägset bättre
i 1080i än 720p. Bilden är knappt tittbar i 720p, stora synliga fyrkantiga pixlar
och panoreringar ser ut som dom hackar fram. I 1080i däremot ser det helt OK ut.

/oibmeh

Redigerat av oibmeh, 26 October 2006 - 19:32.

Postad 26 October 2006 - 20:01

hulle_245
  • hulle_245
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Nu har jag fårt uppdatering :P :D B) också och har fått ett problem ;) ;) :D som igen verka fått.
När jag byter kanal och gör det fort så låser sej boxen och bilden fryser men inte hela bilden utan bara den ena halvan fryser den andra halva fort sätter att visa tv.
Kolla på bilden så se ni

Redigerat av hulle_245, 27 October 2006 - 13:59.

Postad 26 October 2006 - 20:26

absolut_mod
  • absolut_mod
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

i 1080i än 720p. Bilden är knappt tittbar i 720p, stora synliga fyrkantiga pixlar
och panoreringar ser ut som dom hackar fram. I 1080i däremot ser det helt OK ut.

/oibmeh

<{POST_SNAPBACK}>

Citerar mig själv "Upptäckte dock direkt att bilden var kass på 42"PV60 via HDMI. Zaggig och pixlig. Jag ändrade inställningen från 720p till 1080i och såg att bilden blev mycket bättre. Denna stora skillnad har jag inte sett förr, framförallt att allt utom 1080i är kass. (Kollade på 2an och 5 an bl.a.) "

Efter uppdateringen kör jag bara 1080i, eftersom det alltid är bäst.
Varför blev det så?

Postad 26 October 2006 - 21:01

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Tittar nu på 5:an och CSI Miami. Faktum är att det "ziggzaggande" mönstret som man nu ser på många kanter etc. ser precis ut som det gör på min dator när jag kör filmer interlacade. Precis samma mönster. Även moiere mösnter på många ytor. Mycket udda. Så såg det definitivt inte ut förut. och detta händer förövrigt även när den är ställd på 4:3.

Law & Order: Spcial Victims Unit ser däremot bättre ut. har inte sett några sådana mönster/kantigheter ännu.

Postad 26 October 2006 - 22:19

Leito
  • Leito
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

/oibmeh

<{POST_SNAPBACK}>

Citerar mig själv "Upptäckte dock direkt att bilden var kass på 42"PV60 via HDMI. Zaggig och pixlig. Jag ändrade inställningen från 720p till 1080i och såg att bilden blev mycket bättre. Denna stora skillnad har jag inte sett förr, framförallt att allt utom 1080i är kass. (Kollade på 2an och 5 an bl.a.) "

Efter uppdateringen kör jag bara 1080i, eftersom det alltid är bäst.
Varför blev det så?

<{POST_SNAPBACK}>

Ändrade från 720 till 1080 och nu är bilden tillbaka till "bra" igen. Märkligt, men skönt att det var så lätt att "lösa".

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.