Redigerat av Mentos, 25 October 2010 - 20:35.
Humax CX PVR-9200C
(Digitalboxar)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Tele2Vision Digital-TV Box
(Digitalboxar)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Digiality C-2001 CX
(Digitalboxar)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Humax CX-FOX C II
(Digitalboxar)
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
Bredbandsbolagets boxar (0 inlägg)
|
10 år sedan |
Tele2 kabel HUMAX CX-FOX C II box (2 inlägg)
|
14 år sedan |
Fjärrkontroll Tele2Vision DigitalBox (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Tele2, digitalbox/HD-inspelare Humax CX PVR-9200C (42 inlägg)
|
16 år sedan |
Tele2Visions digitalboxar (21 inlägg)
|
17 år sedan |
Dreambox 500C och Tele2vision (12 inlägg)
|
17 år sedan |
Digiality C-2001 CX (Tele2Vision) (2 inlägg)
|
19 år sedan |
Tele2Vision (6 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 25 October 2010 - 20:34
Postad 25 October 2010 - 20:37
Eller missuppfattar jag frågan?
Redigerat av Leatherface, 25 October 2010 - 20:38.
Postad 25 October 2010 - 20:46
Har i nuläget bara Viasat Hockey och det känns surt att kasta ut 99:-/mån på bara 1 kanal när man dessutom kan se flera NHL matcher på ESPN. Saknar att kunna se elitserien också.
Postad 25 October 2010 - 20:55
Har själv sportpaketet med bla ESPN America och med senaste höjningen av Viasat Sport till 199:-/mån börjar jag fundera om jag ska ha kvar det eller nöja mig med ESPN America.
Redigerat av Leatherface, 25 October 2010 - 20:57.
Postad 22 November 2010 - 23:06
Betyder det att jag får SVT HD direkt i TVn utan att betala något extra utan kort?
ÄR det så illa att de fortfarande bara har 2-3 HD kanaler? suck
Postad 22 November 2010 - 23:12
Utöver det kan du få in Silver HD, Eurosport HD och Discovery HD beroende på vilka paket du har.
Rekomenderar alla att spamma deras kundtjänst om att ni vill ha fler HD kanaler.
Redigerat av Leatherface, 22 November 2010 - 23:13.
Postad 24 November 2010 - 14:00
Undrar också om någon vet om man kan få in de där viasat extra kanalerna de som brukar visa fotboll på tisdagar/onsdagar samt på helgen
Postad 24 November 2010 - 18:36
Vad jag vet finns dom inte på hos nån IPTV eller kabelleverantör.
Postad 03 December 2010 - 14:17
Postad 03 December 2010 - 14:25
Ja, dom är minst sagt efter på det mesta och själv börjar jag tröttna ordentligt på det. Det är bara att fortsätta spamma deras kundtjänst och låta dom veta att de inte lever upp till förväntningarna när det gäller nya kanaler.
Det ligger ju faktiskt i deras egna intresse att fixa detta om de ska behålla sina nuvarande kunder och även lyckas få nya eftersom man väljer ju främst efter utbud och pris.
Skärpning Tele2!
Postad 03 December 2010 - 18:34
Och var är SVT2 HD och gärna TV4 HD och ESPN America HD också.
Kommer det nåt nytt så är jag nästan säker på att det blir Viasats HD kanaler.
Vi med Canal+ får fortsätta betala fullt pris för ett icke komplett paket.
Tom Boxer har Canal+ Sport HD åtminstone nu med många gånger mindre bandbredd.
Släng ut lite Al-Blaha kanaler istället som ingen ser på då dom flesta som vill se dom ändå sätter upp parabol.
Inge ont mot dom som vill se på dom kanalerna men svenskt utbud ska inte bli lidande och vi bor ändå i Sverige.
Redigerat av Leatherface, 03 December 2010 - 19:59.
Postad 03 December 2010 - 23:31
Släng ut lite Al-Blaha kanaler istället som ingen ser på då dom flesta som vill se dom ändå sätter upp parabol.
Sant
Postad 28 December 2010 - 19:09
Postad 29 December 2010 - 16:46
Men vad jag vet kan man inte ens redigera inspelningar osv ens på den.
Redigerat av Leatherface, 29 December 2010 - 16:50.
Postad 30 December 2010 - 22:57
borde man ju kunna sälja för ett par tusen
Antagligen den här boxen
Men vad jag vet kan man inte ens redigera inspelningar osv ens på den.
Postad 02 January 2011 - 00:39
Jag har den boxen man får gratis av tele2 som är inkopplad med scart uttag (hdmi fanns nog inte när den byggdes). och jo sladden sitter i, någon som kan uttala sig om vad som kan vara problemet?
Har även funderat på att införskaffa en CA modul, men vad för sådan ska man köpa? alltså märke osv? min tv har stöd för dvb-c och dvb-t och mpeg4 samt allt anant som en tv för 6000kr förra året hade
Redigerat av borjeboy, 02 January 2011 - 00:54.
Postad 02 January 2011 - 01:49
SVT2 HD lär vi nog få förrän nån gång år 2030.
Vilken CA modul som funkar beror på TV apparaten men det är samma typ som till Comhem dvs Conax CA modul.
Då får du in dom 3 andra HD kanalerna om du abbonerar på dom.
Postad 02 January 2011 - 01:52
SVT2 HD lär vi nog få förrän nån gång år 2030.
Dessvärre ser det så ut i dagsläget, TV3 & Kanal 5 vågar jag inte ens tänka på när vi får dom hos Tele2. Kanske innan år 2050 om vi har tur
Postad 02 January 2011 - 12:41
Ja, visst är det så att Tele2 är inte riktigt på hugget alla gånger?
![]()
Dessvärre ser det så ut i dagsläget, TV3 & Kanal 5 vågar jag inte ens tänka på när vi får dom hos Tele2. Kanske innan år 2050 om vi har tur
Jag vet inte om det stämmer, men är det inte så att Comhem, Viasat och Canal Digital är det lite konkurrens mellan. Medan Tele2 ligger lite på sidan av och deras kunder har ofta inget annat val och eftersom man inte så lätt kan byta från dom spelar det inte så stor roll vad man erbjuder?
Postad 02 January 2011 - 17:59
Däremot så har många valet att välja IPTV genom stadsnätet, inomhusantenn och Boxer eller parabol på balkongen.
Postad 03 January 2011 - 16:14
Jag har Tele 2 som leverantör av kabel-tv i min bostadsrättsförening.
Vilken box kan/bör jag välja om jag vill kunna se HD-sändningar samt spela in program (det sistnämnda är ett plu men inget måste)? Måste jag välja den HD-box som Tele2 ebjuder? Eller kan jag köpa en valfri box som stödjer DVB-C? T ex den här.
Är inte intresserad av lösningar över 4000 kr så den Dreambox för ca 8 000 kr som rekommenderas tidigare i tråden är inte intressant...
Mycket tacksam för svar och förstår om det är irriterande med många som frågar liknande saker - men detta är inte helt lätt att få kläm på för den som är oinsatt...
Postad 03 January 2011 - 19:26
Se upp med just dom HD boxar som säljs för Comhem bara för dom funkar bara med deras kort.
Postad 04 January 2011 - 12:36
Dom flesta TV apparater med stöd för HD och boxar klarar av HD sändningar fungerar.
Se upp med just dom HD boxar som säljs för Comhem bara för dom funkar bara med deras kort.
OK, tack. Verkar dock som att den absoluta majoriteten av boxar som säljs (för DVB-C iaf) är för just Comhem. Blir kanske tele2:s box ändå...
Uppdatering: Hittade den här HD-boxen hos Kjell & Co. Någon som vet om den fungerar i Tele2:s kabeltv-nät?
Redigerat av hence776, 04 January 2011 - 12:46.
Postad 04 January 2011 - 17:18
Finns många DVB-C boxar som fungerar fast dom är för Comhem det är enbart deras HD boxar som kräver ett Comhem kort så det sitter i mjukvaran.
Sen kan det ju vara det vanliga att man kan få söka manuellt med uppgifter eller välja ett annat land som t.ex på Samsung.
Redigerat av Leatherface, 04 January 2011 - 17:19.
Postad 05 January 2011 - 11:04
OK, tack. Verkar dock som att den absoluta majoriteten av boxar som säljs (för DVB-C iaf) är för just Comhem. Blir kanske tele2:s box ändå...
Uppdatering: Hittade den här HD-boxen hos Kjell & Co. Någon som vet om den fungerar i Tele2:s kabeltv-nät?
Har den kortläsare? Står inget om det.
Postad 05 January 2011 - 12:00
Har den kortläsare? Står inget om det.
Råkade också se det precis efter jag hade postat mitt inlägg. Antar att det bara är SVT HD jag kan se isåfall... Verkar som att det är Tele2:s utbud som gäller då för mig tyvärr.
Tack ändå för svaren!
Postad 10 January 2011 - 14:02
Den har ju varit slut i lager i flera månader och de visste inte när de skulle få in nya.
Däremot sa de att de kommer att ersätta den med en inspelningsbar HD-box och stå kvar på samma pris som nuvarande box.
Så det är den de väntar på, men känns oprofessionellt att de inte har några fasta datum och att de inte kunnat leverera några boxar till deras kunder i flera månader.
Någon som har hört något annat/mer?
De alternativ jag har är annars IPTV , eller parabol.
Vi har tillgång till "öppen bredbands-TV via Serverado, men det känns dyrt och krångligt ochinte som något riktigt intressant alternativ.
Jag är osäker om jag kommer få tillräcklig bra täckning med parabol då vi har en del träd och skog åt söder. Annars känns det mest intressant, med Canal Digital på grund av kanalutbud (BBC) och möjlighet att ta med den om man flyttar.
Hur högt upp på horisonten skall en parabol riktas?
Postad 10 January 2011 - 18:17
Vore otroligt om Tele2 fortfarande försöker få tag i Humax CX PVR-9200C. Den är ju flera år gammal nu.Pratade med Tele2:s kundtjänst idag angående statusen med deras inspelningsbara box.
Den har ju varit slut i lager i flera månader och de visste inte när de skulle få in nya.
Däremot sa de att de kommer att ersätta den med en inspelningsbar HD-box och stå kvar på samma pris som nuvarande box.
Postad 12 January 2011 - 21:08
Vet du hur mycket det är?Däremot sa de att de kommer att ersätta den med en inspelningsbar HD-box och stå kvar på samma pris som nuvarande box.
Jag skickade ett mail till deras kundtjänst den 29 december och har inte fått svar än. Idag fick jag se att det på deras Kundtjänst står
"För att ge dig en bra och snabb service har vi valt att inte använda mail som kontaktväg till Kundservice. "
Tycker jag är fruktansvärt dåligt att man inte kan maila till dom! Jag har ingen lust att sitta och vänta i deras telefonkö och när jag väl är där så glömmer jag säkert nån fråga också eller om dom måste springa iväg och fråga nån annan.
Nej - bättring!
Redigerat av Alban, 12 January 2011 - 21:12.
Postad 12 January 2011 - 23:52
Tivo boxen som CD kommer att komma med däremot kan vara nåt däremot som är otroligt populär i USA.
Iaf om dom låter den ha den funktionalitet den har i USA och inte slaktar den fullständigt med avstängda nätverksportar osv. För den som inte vet vad Tivo är http://www.tivo.com
Vad jag istället vill se är fler HD kanaler och speciellt dom kunder som jag redan betalar för t.ex C+ HD kanaler och SVT2 HD (genom licens).
BBC kanalerna som nån nämnde här skulle vara intressant också.
Redigerat av Leatherface, 12 January 2011 - 23:53.
Postad 13 January 2011 - 17:57
Vet du hur mycket det är?
Enligt det PDF-dokument som finns på Tele2's hemsida är det följande priser på den "nuvarande" inspelningsbara boxen.
0 mån 12 mån* 24 mån*
2490 kr 1490 kr 490 kr
Det är samma pris på HD-boxen utan hårddisk också. Så jag vet inte hur de har tänkt där egentligen, att en HD-box med hårddisk har samma pris som en utan. Gissar på att de antingen tar bort den eller sänker priset på den.
Postad 14 January 2011 - 08:34
Enligt det PDF-dokument som finns på Tele2's hemsida är det följande priser på den "nuvarande" inspelningsbara boxen.
0 mån 12 mån* 24 mån*
2490 kr 1490 kr 490 kr
Det är samma pris på HD-boxen utan hårddisk också. Så jag vet inte hur de har tänkt där egentligen, att en HD-box med hårddisk har samma pris som en utan. Gissar på att de antingen tar bort den eller sänker priset på den.
Det sista jag hörde när jag pratade med Tele2 i december var att den nya inspelningsbara boxen kommer i mars.
Postad 14 January 2011 - 08:45
http://www.tivo.com för den som inte vet vad det är och den är väldigt populär i USA.
Kan göra en hel del av det jag kan göra redan med min box.
Redigerat av Leatherface, 14 January 2011 - 08:47.
Postad 17 January 2011 - 18:02
Postad 18 January 2011 - 13:39
Nån mer som har problem att boxen hänger sig när man öppnar EPG och bläddrar, sista dagarna har det var helt omöjligt, hänger sig varje gång man går in
Nu har jag inte läst igenom hela tråden men eftersom Gripper ställer frågan precis när jag hittar tråden kan jag ju berätta mina erfarenheter.
Vår box har varit felaktig redan från början! Vi flyttade till ett hyreshus där Tele2 var enda alternativet som erbjöd det vi ville ha. Efter erfarenhet av ComHem och deras underbara Samsung PVR så slog vi till på Tele2s Humax PVR-9200C med förhoppningen att den var någorlunda i samma klass. Dock märkte vi omedelbart att den var mycket instabil. EPG kan ta flera timmar att ladda och boxen hänger sig när man utför något med fjärrkontrollen. Problemen verkar komma olika frekvent under olika perioder. Ibland kan man navigera och hoppa hej vilt i EPGn utan problem medan ibland så räcker det med att kalla fram EPGn för att boxen ska hänga sig. Det enda som kan väcka boxen är att bryta strömmen helt.
Jag har varit i kontakt med Tele2s kundtjänst vid flera tillfällen ang. detta och har på så sätt lyckats luska ut att anledningen till att boxen är "slut i lager" beror på att Tele2 VET att boxen är defekt och därför inte vill leverera den till kunderna. Varför den finns kvar på hemsidan har de inte svarat på men min egen slutsats är att de inser att om de inte erbjuder en inspelningsbar box så kommer kunderna välja en annan operatör där det är möjligt. Att erbjudandet bara är ett spel för galleriet verkar inte deras samvete bry sig om.
Jag har också lyckats hitta den kille som servar Humax-produkter (ja, det är en kille i hela Sverige som gör det) och pratade med honom om problemen. Han sa att låsningsproblemen med Humax boxar har gällt hela deras sortiment. Boxar som sålts i andra länder har det dock tagits fram fixar för efter påtryckning av TV-operatörerna men när det gäller just 9200C så har inget tagits fram på grund av att Tele2 har för liten påverkan på Humax. Vi som skaffat denna box har med andra ord köpt en sjuk produkt som aldrig kommer bli frisk!
En kväll i höstas var den en kille från Tele2 som ringde på här för att sälja förlängning av abonnemanget som då pratade jag med honom om PVR-problematiken. Han sa då att Tele2 snart kommer erbjuda IP-telefoni och då kommer de vanliga boxarna försvinna. Hur det är med den saken har dock inte kundtjänst kunnat svara på.
Postad 18 January 2011 - 17:26
Postad 18 January 2011 - 19:46
Postad 18 January 2011 - 20:13
Undantaget är Comhems Humax boxar som har mjukvara som kräver pairing till deras kort men i övrigt funkar dom flesta boxar men kan vara lite varierande problem som Samsung t.ex där man får välja Finland som land för att hitta kanalerna bla.
Själv kör jag med en Dreambox 8000 och har bilder på den i galleriet.
Funkar även med CA moduler direkt i nyare TV apparter med DVB-C tuner med.
Redigerat av Leatherface, 18 January 2011 - 20:21.
Postad 19 January 2011 - 20:49
Så man kan alltså köpa en sån här eller en sån häroch få det att klaffa i en ny Panasonic tv? Inklusive de få HD-kanaler som finns?Har redan sagt hur många gånger som helst nu att det funkar alldeles utmärkt med en annan box sålänge den är för DVB-C och har Conax eller plats för Conax CA modul.
Undantaget är Comhems Humax boxar som har mjukvara som kräver pairing till deras kort men i övrigt funkar dom flesta boxar men kan vara lite varierande problem som Samsung t.ex där man får välja Finland som land för att hitta kanalerna bla.
Själv kör jag med en Dreambox 8000 och har bilder på den i galleriet.
Funkar även med CA moduler direkt i nyare TV apparter med DVB-C tuner med.
Och - spelar det nån roll att det står Comhem på CA-modulen?
Redigerat av Alban, 20 January 2011 - 12:39.
Postad 20 January 2011 - 17:10
Att det står Comhem har ingen betydelse då det är exakt samma standard och kryptering som Comhem, Canal Digital osv kör med.
Redigerat av Leatherface, 20 January 2011 - 17:11.
Postad 24 January 2011 - 12:00
Är det någon i tråden som kör direkt med mottagaren i en Panasonic tv och Conax CA?
I så fall - vilken CA-modul har ni?
Jag vill bara vara helt säker på att allt ska klaffa innan jag ger mig på det...
Postad 24 January 2011 - 16:07
Är det någon i tråden som kör direkt med mottagaren i en Panasonic tv och Conax CA?
I så fall - vilken CA-modul har ni?
Jag har Panasonic Plasma-TV TX-P46S10E och en 42-dito. I den ena använder jag en modul från Dilog och den andra har en från SMiT. Båda funkar lika bra.
Redigerat av cure33, 24 January 2011 - 16:07.
Postad 25 January 2011 - 18:22
Nu har jag ringt till Tele2 och skulle beställa ett abonnemang, men tyvärr gick det åt skogen. Det var som jag befarade att man måste köpa en box också, eftersom de inte lämnar support på några andra produkter än deras egna. Givetvis känns det ju rätt surt att behöva betala för en box man ändå inte kommer att använda. Hon frågade också på numret på boxen...
När det är tre månaders uppsägning, och jag vill ha ett abonnemang för 89kr/mån tar jag ju gärna risken att det inte skulle klaffa (varför någon nu inte skulle funka). Jag riskerar ju 3 X 89kr + ev.kortavgift.
Men - ni som kör direkt i tv'n - hur gjorde ni egentligen?
Har ni en box liggande som ni pröjsar för?
Redigerat av Alban, 25 January 2011 - 18:22.
Postad 25 January 2011 - 18:51
Jag skulle då vägra ta ett abbonemang iaf om jag vart påtvingad en box jag inte vill ha som jag måste betala för.
Isf får dom skicka med den utan kostnad om dom inte vill låta dig ta abbonemang utan den.
Redigerat av Leatherface, 25 January 2011 - 18:53.
Postad 25 January 2011 - 19:01
Frågan är vad det egentligen är för nummer dom ber om. Vad händer om jag frågar grannen vad han har för nummer?
Eller så får jag köpa nån begagnad box för några hundra. Typ denna som sen får ligga och samla damm i nån garderob.
Postad 25 January 2011 - 19:37
Saken är den att jag har hört (eller läst, minns inte) att Tele2 kör med olika system i olika delar av Sverie. På grund av det så kan vissa få generiska Conax CA-boxar att fungera medan andra inte får det. Man får väl helt enkelt göra så att man skaffar en box och talar om hur det ligger till, och ser till att man kan lämna tillbaka om man inte får igång grejerna.
...eftersom de inte lämnar support på några andra produkter än deras egna.
Hehe, de lämnar ju inte ens support på deras egna boxar!!
Det ryktas dock om att Tele2 snart ska få in en ny PVR-box, som inte är Humax!
Postad 25 January 2011 - 19:41
Men spelar ingen roll den kommer inte vara bättre än den jag redan har.
Största anledningen är att boxen är helt opensource och det kan göra vad jag vill själv istället för vad nån annan vill.
Det är TV på mina villkor det.
Redigerat av Leatherface, 25 January 2011 - 19:43.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bredbandsbolagets boxar
8 bilder
227 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?