Postad 18 januari 2009 - 20:06
Postad 18 januari 2009 - 20:08
Någon som vet om det finns några titlar på inetvideo, hmv samt dvd.co.uk som har svenska subtitles? Är ute efter Harry Potter, Kalle & chokladfabriken samt Payback bla.
Faktiskt rätt många från hmv och dvd.co.uk har svensk text. Men Harry Potter-filmerna har inte svensk text.
Postad 19 januari 2009 - 13:47
Postad 19 januari 2009 - 13:58
Postad 19 januari 2009 - 15:50
Beställde titlar från HMV, fick hem full metal jacket idag. Packeterat utan ngt som helst skydd och var givetvis sönder, precis som vanligt när man beställer från HMV eller PLAY. Världelösa engelsmän!
Hur definierar du "skydd"? Pansarplåt runt den eller?
De leveranser jag fått från HMV och Play har packeterats i vadderade kuvert. En gång har ett fodral varit skadat.
Postad 19 januari 2009 - 16:12
Postad 19 januari 2009 - 16:40
Beställde titlar från HMV, fick hem full metal jacket idag. Packeterat utan ngt som helst skydd och var givetvis sönder, precis som vanligt när man beställer från HMV eller PLAY. Världelösa engelsmän!
Fick också hem samma HDDVD från HMV, men min var som tur hel

Postad 19 januari 2009 - 18:12
ultimate matrix finns på 24film.se för 99 kr beggad. har handlat flera av deras beggade och det har inte varit några problem, annars har jag dubblet av complete matrix (dvs den utan animatrix bla) om någon söker den, byten kanske
Det var ett bra pris!! Ser att den är borta nu...grattis till den som plockade den! Grymt kap!
Postad 20 januari 2009 - 15:43
Däremot e det lite depprimerande att marknade i sverige börjar bli lite tom, nu verkar det vara tradera, annonserna här eller inbrott hos andra som gäller ;-)
Postad 20 januari 2009 - 18:09
Postad 20 januari 2009 - 19:58
Postad 20 januari 2009 - 21:07
Har sett den köpas för 10 euro på tyska ebay bla
Ok, jo om du hittar en säljare som skickar till Sverige så.
Dock är ju 3.an rätt svår att få tag på i dagsläget och Underworld ännu svårare.
Postad 20 januari 2009 - 21:15
Ok, jo om du hittar en säljare som skickar till Sverige så.
Dock är ju 3.an rätt svår att få tag på i dagsläget och Underworld ännu svårare.
Känns som Underworld filmerna skulle va skönare att äga än resident evil 2-3.
1an är ju bra, men gillar inte 2an och 3an.
Underworld däremot är mycket bra och coola filmer, vad jag minns?
Postad 20 januari 2009 - 21:31
Inväntar Underworld Inplastad och köpt på tyska Ebay samt Evolution från Polen också ny.
Postad 20 januari 2009 - 22:57
Redigerat av Shagrath, 20 januari 2009 - 22:58.
Postad 20 januari 2009 - 23:09
Ser fram emot Czerwony kapturek - Historia Prawdziwa, Zabójczy numer och Underworld : Evolution därifrån

Redigerat av C Upp, 20 januari 2009 - 23:12.
Postad 20 januari 2009 - 23:24

Postad 21 januari 2009 - 14:40
*springer till brevlådan*Skivorna från Secondspin har idag anlänt ( hela ).
Attans, inte mina. Fast igår mötte jag iofs brevbäraren på väg till jobbet vid kvart i 4, så jag hoppas det är därför...
Kom de med fodral?
Postad 21 januari 2009 - 17:20
Postad 21 januari 2009 - 17:23
Som svar på nedan, de finns ju i galleriet

Redigerat av dhanjel, 21 januari 2009 - 17:42.
Postad 21 januari 2009 - 20:26

Varför säljer ni era HD DVD:er nu såhär ett år efter nederlaget?

Postad 21 januari 2009 - 20:52

Nu börjar det ju dessutom bli dåligt med filmer i butikerna, så det blir lättare att bli av med dem på begagnatmarknaden. Lite svårsålt när de var nere i 40-50 spänn nya

Redigerat av bananplanta, 21 januari 2009 - 20:53.
Postad 21 januari 2009 - 21:14
Postad 21 januari 2009 - 21:22

Lite snabb googling verkar visa att den bara finns i fransk utgåva, vilket borde göra den smått eftertraktad i framtiden, i alla fall på andra sidan pölen. Dock finns den fortfarande att köpa ny för runt 8 euro så... svårt att avgöra.
Redigerat av C Upp, 21 januari 2009 - 21:25.
Postad 21 januari 2009 - 21:23
Jag köpte mig precis Enemy at the Gates (fransk) och The Curse of the Golden Flower (fransk) i nyskick för en mycket billig peng! Killen erbjuder mig även Ghost Rider i nyskick, är den bra i samlarvärde? (För filmen är ju i sig URUSEL!)
Antar att du vet att det ej är några eng subs på Golden flower.
Ghost Rider är väl inte den mest åtråvärda, men kul o ha kanske.
Redigerat av henke007, 21 januari 2009 - 21:25.
Postad 21 januari 2009 - 21:25
Har aldrig sett Ghost Rider på HD-DVD, och skulle kunna tänka mig köpa den av dig för samma billiga peng om du handlar den
Men bara för att jag aldrig sett den så betyder det ju inte att den är jätterare...
Lite snabb googling verkar visa att den bara finns i fransk utgåva, vilket borde göra den smått eftertraktad i framtiden, i alla fall på andra sidan pölen. Dock finns den fortfarande att köpa ny för runt 8 euro så... svårt att avgöra.
Jag tror jag skippar den om den inte är så himla eftertraktad. Filmen är ju verkligen så löjlig...
Antar att du vet att det ej är några eng subs på Golden flower.
Va det Stalingrad som funka på Gen3 spelare, han hade inga fler Ex?
Ghost Rider är väl inte den mest åtråvärda, men kul o ha kanske.
Hehe, jo det vet jag. Jag köper den bara för att den kan vara kul och ha och jämföra med blu-rayn. Sen är det nog ganska bra samlarvärde på den.
Han hade tyvärr inga fler ex. Jag har faktiskt ingen aning om den fungerar eller inte, jag får testa och hoppas. Annars har jag ju hört att den ska funka på en 360 HD DVD-addon!!
Redigerat av Kalekulan, 21 januari 2009 - 21:27.
Postad 21 januari 2009 - 21:43
Lord Of War
Home Of The Brave
Flyboys
Running Scared
Sen undrar jag om det är någon som har funderat på att sammköpa från DVDGO.
Är bra sugen på An American Haunting, The Brothers Grimm, The Last Legion och Underworld Evolution men deras fraktkostnad på över 60 euro är ju helt galet.
Postad 21 januari 2009 - 21:50
Kan någon svara på om det finns engels text på någon av följande eller är det bara Holländska.
Lord Of War
Home Of The Brave
Flyboys
Running Scared
Sen undrar jag om det är någon som har funderat på att sammköpa från DVDGO.
Är bra sugen på An American Haunting, The Brothers Grimm, The Last Legion och Underworld Evolution men deras fraktkostnad på över 60 euro är ju helt galet.
Ingen engelsk sub på Flyboys

Postad 21 januari 2009 - 21:53
det ar vi haft uppe förut, men intresset rann ut i sanden. jag och bror är nästan garanterat intresserade (av just de fyra du nämnde, ev. någon mer), men jag vill nog helst se till att slutföra den pågående polenimporten först.Sen undrar jag om det är någon som har funderat på att sammköpa från DVDGO.
de som är sugna på lite spanska kan väl hinta här i tråden?
subs är mesigtAntar att du vet att det ej är några eng subs på Golden flower.

Postad 21 januari 2009 - 22:00
det ar vi haft uppe förut, men intresset rann ut i sanden. jag och bror är nästan garanterat intresserade (av just de fyra du nämnde, ev. någon mer), men jag vill nog helst se till att slutföra den pågående polenimporten först.
subs är mesigt- själv köpte jag den polska utgåvan...
Läste att den endast är 1080i och inga engelska subs?

Knicken66: Inga engelska subs på någon av dem "/
Postad 22 januari 2009 - 10:15
det ar vi haft uppe förut, men intresset rann ut i sanden. jag och bror är nästan garanterat intresserade (av just de fyra du nämnde, ev. någon mer), men jag vill nog helst se till att slutföra den pågående polenimporten först.
subs är mesigt- själv köpte jag den polska utgåvan...
Jag är på...

Redigerat av mikee, 22 januari 2009 - 10:16.
Postad 22 januari 2009 - 11:36
Postad 22 januari 2009 - 13:00
Postad 22 januari 2009 - 13:12
360 HD DVD-addon, King Kong, första säsongen av Heroes och första säsongen av Battlestar Galactica för 50$

Postad 22 januari 2009 - 13:57
även jag är på beroende på vad frakten blir, är intresserad av tre filmer.
Postad 22 januari 2009 - 16:36
ungefär €6 per film hamnar frakten på om man köper 15 filmer
så nånstans där i trakten får man nog räkna med, sjunker väl ev lite om det blir fler filmer.
Postad 22 januari 2009 - 16:43
Postad 22 januari 2009 - 16:50
Dock så är filmerna lite dyrare än på dvdgo vad gäller brothers of grim etc.
Men ska ni ha dom japanska filmerna så kan det löna sig att sambeställa från Tony.
Ska själv köpa följande så säg bara till om ni vill ha nåt ex.
1 x EQUILIBRIUM [JAPANESE HD DVD RELEASE]
1 x THE MACHINIST [JAPANESE HD DVD RELEASE]
1 x CRANK (EXTENDED VERSION) [GERMAN HD DVD RELEASE] (2 DISCS)
1 x REIGN OF FIRE [JAPANESE HD DVD RELEASE]
1 x HOME OF THE BRAVE [DUTCH HD DVD RELEASE]
1 x RESCUE DAWN [DUTCH HD DVD RELEASE]
1 x THE LAST LEGION [SPANISH HD DVD RELEASE]
1 x FLYBOYS [DUTCH HD DVD RELEASE]
1 x MR. AND MRS. SMITH [POLISH HD DVD RELEASE]
1 x FRAGILE [JAPANESE HD DVD RELEASE]
1 x TRISTAN + ISOLDE [DUTCH HD DVD RELEASE]
1 x THE MESSENGERS [DUTCH HD DVD RELEASE]
Ha en bra dag.
Tony skriver ner värdet så det blir ingen tull.
Mvh
Mljoner
Postad 22 januari 2009 - 16:56
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar