* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 11 augusti 2008 - 08:44
rosentorp
-
rosentorp
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag har samma Tele2 + datapaket +39:-/mån
Nej går ej att få reda på datatrafiken, ja det är fördjävligt. Alltid kul när man ser räkningen!! =)
Ja du måste skappa nått GPRS, 3G monitor program själv och hålla koll, jag har dock INTE hittat något som fixar 3G kommunikationen ännu, kanske SPB Traffic Monitor
Testa http://www.spbsoftwa...gprsmonitor/?en/ANders
Redigerat av rosentorp, 11 augusti 2008 - 08:44.
Postad 11 augusti 2008 - 09:37
Unregistered86a28ed8
-
Unregistered86a28ed8
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag håller på att installera ett program till gps:en, men har stött på ett problem. Jag ska enligt instruktionerna öppna en fil som slutar på .bif. Vilket program ska jag använda? Telefonen känner inte igen filtypen, och jag har inte rätt program till datorn, inte som jag får fram automatiskt i alla fall. Kanske nån mer gjort samma installation och kan hjälpa mig?
En annan fundering, är det bara jag som tycker att det känns som att man går "runt runt" bland filerna på mobilen, både från datorn och i filutforskaren i mobilen? Känns som att man har samma fil/mapp på tre olika ställen på nåt sätt..
Edit: hittade på hur jag skulle göra med .bif-filen, den ska öppnas med anteckningar, vilket jag anade men inte hann prova innan jag var tvungen att sticka från datorn. Fanns en bättre instruktion på svenska till det jag skulle fixa..
Redigerat av Unregistered86a28ed8, 11 augusti 2008 - 09:49.
Postad 11 augusti 2008 - 09:49
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag håller på att installera ett program till gps:en, men har stött på ett problem. Jag ska enligt instruktionerna öppna en fil som slutar på .bif. Vilket program ska jag använda? Telefonen känner inte igen filtypen, och jag har inte rätt program till datorn, inte som jag får fram automatiskt i alla fall. Kanske nån mer gjort samma installation och kan hjälpa mig?
En annan fundering, är det bara jag som tycker att det känns som att man går "runt runt" bland filerna på mobilen, både från datorn och i filutforskaren i mobilen? Känns som att man har samma fil/mapp på tre olika ställen på nåt sätt..
För över filen till en dator. Öppna den sedan med Wordpad eller Anteckningar
Postad 11 augusti 2008 - 09:53
rosentorp
-
rosentorp
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej,
jag har nu testat iGO 8 och är itne riktigt nöjd med tiden det tar för GPS:en att starta upp och hitta positionen. Det kan ta upp till fem minuter ibland innan positionen hittas!! Staplarna för signalstyrka går som mest upp till 50%. Någon som har några erfarenheter från GPS:en???
/Anders
Postad 11 augusti 2008 - 10:36
charmot
-
charmot
-
Rookie
-
7 inlägg
En kort fråga, visst ska garantin gälla trots att jag upgraderat till den nya officiella ROM versionen 1.93 och tillhörande Radio.
Det ända jag behöver fixa är SPL? Nu har jag 1.40 Olinex så jag ska bara byta till SPL 1.37 ? Stämmer detta?
När man byter SPL, kommer ROM versionen på 1.93 fortfarande att vara kvar?
Postad 11 augusti 2008 - 10:41
Unregistered86a28ed8
-
Unregistered86a28ed8
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag installerade nyss advanced config 1.0 och tänkte testa de inställningar som jag läst från många ska snabba upp telefonen. Jag ändrade "file system cache" och "file system filter cache" till max enligt instruktioner som jag hittat. Men jag upplevde att telefonen blev mycket segare i stället, inte alls som tänkt. Jag har den senaste programvaran från HTC. Men när jag sen vill gå tillbaka till mina gamla inställningar, så finns inte alternativet "disable" kvar på "file system filter cache". Kan jag återgå till de inställningar innan jag installerade advanced config på nåt sätt utan att behöva uppdatera min rom?
Postad 11 augusti 2008 - 11:03
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej, har ett par frågor (kör senaste svenska uppgraderingen):
1. Hur roterar man ett foto? (inte genom att luta telefonen)
2. Opera - tar sjukt lång tid att ladda stora sidor, ca 1-1,5 min för dn.se (oavsett om jag kör WiFi eller hsdpa/3g). Finns det någon inställning jag missat?
3. Youtube - jag får upp listan för mest visade, men när jag klickar på en film får jag: laddar > Det går inte att spela upp filen. Får ni det att funka?
EDIT: Fick äntligen tag på en kunnig person hos Telenors support. Det var deras proxy som ställde till det. Efter att jag tagit bort den funkade 2, 3.
Redigerat av Unregisterede406f496, 11 augusti 2008 - 11:44.
Postad 11 augusti 2008 - 11:11
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
nu i os tider så hade jag tänkt kolla lite webtv pÅ svt play· men staår att jag saknar flash. mitt problem är att det inte funkar att ladda ner från adobe. nån som fått flash att fungera? eller ännu bättre svt play? tacksam fÖr hjälp!
Det finns ingen webbläsare för mobil/er som hanterar flash, så enkelt är det...
Postad 11 augusti 2008 - 11:24
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Det finns ingen webbläsare för mobil/er som hanterar flash, så enkelt är det...
Hmm.. youtube videos är ju i adobe flash player format och det går att spela via HTC. Ta reda på fakta innan man försöker besvara frågor. Får samma problem när jag provar streama från stv.se\playos
Postad 11 augusti 2008 - 12:05
Chillander
-
Chillander
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjänare!
Har 2 små frågor=)
1. kan man installera Shockwave på Diamonden?
2. ska det komma en ny modell med fetare processor?!
Tack på förhand!
/chilla
Postad 11 augusti 2008 - 12:20
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Nån här som använder Live Hotmail i sin telefon?
Jag får det inte riktigt att funka med pushfunktionen, den verkar ofta ha problem att connecta och så får jag upp ett meddelande om att syncningen misslyckades. Dessutom verkar det som att jag måste vara inloggad i Live Messenger på mobilen för att pushen överhuvudtagen ska funka (Det kanske ska vara så?).
En sak till, jag får en hel del spammeddelanden via Mobile Messenger, i den vanliga Windows-versionen så måste man ju godkänna en kontakt innan de kan skicka meddelanden, är det inte så även i den mobila versionen?
Postad 11 augusti 2008 - 12:32
iWill
-
iWill
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hmm.. youtube videos är ju i adobe flash player format och det går att spela via HTC. Ta reda på fakta innan man försöker besvara frågor. Får samma problem när jag provar streama från stv.se\playos
Problemet är ju att Youtube körs i ett eget program som HTC utvecklat själv, och vad jag vet går det inte att gå in på andra flashfilmer än just youtubes i detta program. Det finnas inga mobila webläsare som stöder Flash. Skandalöst, tycker jag.
Postad 11 augusti 2008 - 12:45
claxx
-
claxx
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hur är det med flight mode för Touch Diamond? Kan man stänga av alla sändare så man kan använda den på flyg och liknande? Eller använda GPS:en utomlands utan risk att något program försöker komma åt internet?
Postad 11 augusti 2008 - 12:51
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Problemet är ju att Youtube körs i ett eget program som HTC utvecklat själv, och vad jag vet går det inte att gå in på andra flashfilmer än just youtubes i detta program. Det finnas inga mobila webläsare som stöder Flash. Skandalöst, tycker jag.
E du me på fakta "x-rat3d"? P.s. tack "iWill", så slapp jag själv säga det.
Postad 11 augusti 2008 - 12:52
Royael
-
Royael
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Någon som vet något om de kommer fixa det här med att mobilen inte sätter på när man har alarm inställt? 2 timmar sen till jobbet idag..
Postad 11 augusti 2008 - 12:58
claxx
-
claxx
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
YouTube och SVT Play funkar alldeles utmärkt i min nuvarande W890i också men frågan är om dessa inte är specialgjorda?
Postad 11 augusti 2008 - 13:04
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Hej, har ett par frågor (kör senaste svenska uppgraderingen):
1. Hur roterar man ett foto? (inte genom att luta telefonen)
2. Opera - tar sjukt lång tid att ladda stora sidor, ca 1-1,5 min för dn.se (oavsett om jag kör WiFi eller hsdpa/3g). Finns det någon inställning jag missat?
3. Youtube - jag får upp listan för mest visade, men när jag klickar på en film får jag: laddar > Det går inte att spela upp filen. Får ni det att funka?
EDIT: Fick äntligen tag på en kunnig person hos Telenors support. Det var deras proxy som ställde till det. Efter att jag tagit bort den funkade 2, 3. 
1. Du går in via filutforskaren där du har ditt foto och väljer via menyn när du gått in på ditt foto redigera om jag inte minns fel. där kan du senare rotera bilden. bilden sparas i det roterade formatet. sparas även om du te. använt den som kontaktbild. /W
Postad 11 augusti 2008 - 13:06
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Det finns ingen webbläsare för mobil/er som hanterar flash, så enkelt är det... Nokia kör med flash.
Postad 11 augusti 2008 - 13:10
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Hur är det med flight mode för Touch Diamond? Kan man stänga av alla sändare så man kan använda den på flyg och liknande? Eller använda GPS:en utomlands utan risk att något program försöker komma åt internet?
Om du går in i inställningar/kommunikation/ (i home meny raden) så fins där ett flygläge alternativ som stänger av all kommunikation till telefonen. GPSen använder endast GPS data (koordinater) via sitt chip och skall därmed ej använda någon extra data trafik. Se bara till att du endast kör GSM utomlands då man inte vet hur landets kommunikationsmöjligheter ställer sej till 3G användandet... enligt mej. /W
Postad 11 augusti 2008 - 13:19
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Nokia kör med flash.
Oki, det visste jag faktiskt inte, kul att bli överbevisad! Lägger förresten till denna intressant artikel från IDG: http://www.idg.se/2.1085/1.168561Och citerar (från samma sida): No flash for youFlash är en vanlig teknik för att både visa videor och bygga hela hemsidor. Tyvärr kräver den ganska mycket hårdvara för att fungera smidigt. På en vanlig dator är detta nästan aldrig något problem, men för mobiler är det värre. Av just den anledningen saknas flashstöd i samtliga webbläsare utom Nokias. Flashstöd är på gång till mobila Internet Explorer och troligen även till Opera inom en snar framtid. Flash var inplanerat till Safariläsaren för Iphone och Ipod Touch, men detta har lagts på is då vanliga flash kräver för mycket hårdvara och flash lite, den version som finns till mobiler, ansågs vara för klen.
Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 11 augusti 2008 - 13:23.
Postad 11 augusti 2008 - 13:29
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
E du me på fakta "x-rat3d"?
P.s. tack "iWill", så slapp jag själv säga det.
Har någon provat http://www.adobe.com...layer_pocketpc/ ??
Postad 11 augusti 2008 - 13:51
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Det finns ingen webbläsare för mobil/er som hanterar flash, så enkelt är det... Skyfire ännu i beta stadiet dock.
Postad 11 augusti 2008 - 16:25
k4rhu
-
k4rhu
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har alla det gula skenet i sina Diamonds? Fick min idag och såg att jag också har det. Jag menar, om detta fenomen finns på alla diamonds är det kanske onödigt att ringa och klaga? Den syns ju mest bara mor vit bakgrund, lite tråkigt dock.
Postad 11 augusti 2008 - 16:34
miFFhoe
-
miFFhoe
-
Rookie
-
3 inlägg
nädå jag har inget gult sken på min inte!
Postad 11 augusti 2008 - 17:26
kebabslyna
-
kebabslyna
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
1. jag undrar om någon har testat det lite större batteriet och märkt någon stor skillnad än? 2. finns det något landscape-mode till tomtom så man kan ha telefonen liggande när man kör efter den? 3. en annan sak är att jag inte hittat hur man stänger av larmet än..får inte någon pop-up eller något...värdelöst att det itne går att snooza  4. och i kontaktlistan när man lägger upp bilder så blir det helt suddigt på alla bilder, även att det är en bra bildfil. ser inte alls ut som på videos och alla montage.. någon annan som märkt det eller vet hur man fixar det? bifogar en suddig bild.
Postad 11 augusti 2008 - 17:27
claxx
-
claxx
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Håller just nu på och kollar om denna lur är värd att köpa, har haft en SE W890i i 3 månader och lämnat in den lika många gånger så nu kan SE dra åt....
En sak som faktiskt var bra med förra luren var dess RSS-läsare, jag har försökt att hitta något om detta angående diamanten men hittar inget. Har den någon? Om den har, är den bra? Blir hela luren knasig om man fyller den med säg 30 flöden?
Postad 11 augusti 2008 - 17:46
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
2. finns det något landscape-mode till tomtom så man kan ha telefonen liggande när man kör efter den?
3. en annan sak är att jag inte hittat hur man stänger av larmet än..får inte någon pop-up eller något...värdelöst att det itne går att snooza
4. och i kontaktlistan när man lägger upp bilder så blir det helt suddigt på alla bilder, även att det är en bra bildfil. ser inte alls ut som på videos och alla montage.. någon annan som märkt det eller vet hur man fixar det?
bifogar en suddig bild.
2. Kan fungera med Gsen Autorotation länk3. Skippa den inbyggda och kör med Klaxon Alarmclock istället. KlaxonDu kanske ska sudda ut numret på bilden så det inte ringer en massa folk till "Älsklingen"  Även ifall en hitta sökning fick upp ett inte så kvinnligt namn
Postad 11 augusti 2008 - 17:51
Unregistered1cef75a8
-
Unregistered1cef75a8
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
1. jag undrar om någon har testat det lite större batteriet och märkt någon stor skillnad än?
2. finns det något landscape-mode till tomtom så man kan ha telefonen liggande när man kör efter den?
3. en annan sak är att jag inte hittat hur man stänger av larmet än..får inte någon pop-up eller något...värdelöst att det itne går att snooza 
4. och i kontaktlistan när man lägger upp bilder så blir det helt suddigt på alla bilder, även att det är en bra bildfil. ser inte alls ut som på videos och alla montage.. någon annan som märkt det eller vet hur man fixar det?
Har några svar: 3. Start -> inställningar -> Ljud & meddelanden -> Har du bockat i "meddelanden (alarm & påminnelser")? Har för mig att det är den, har själv de tre översta i bockade så.. 4. Om du byter bild på favorit sidan och inte på alla kontakter sidan lyckas du få bra kvalite. Favorit, tryck på bilden en gång, meny, redigera, och byt bild.. då fungerade det för mig iaf..
Postad 11 augusti 2008 - 17:56
Mungoose
-
Mungoose
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Någon som vet något om de kommer fixa det här med att mobilen inte sätter på när man har alarm inställt? 2 timmar sen till jobbet idag.. 
Kan inte tänka mig att det kommer hända...när den är avstängd är den avstängd. Som det sagts tidigare är det ju inte en mobiltelefon i ordets vanliga bemärkelse, utan en dator med telefonprogramvara...på samma sätt är alarmet ett program som aktiveras när du startar den lilla datorn, och inte något som kan jobba medan datorn är avstängd...
Postad 11 augusti 2008 - 18:01
qrojtz
-
qrojtz
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
"kebabslyna" har ruskigt skön humor.
Postad 11 augusti 2008 - 18:05
qrojtz
-
qrojtz
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Är det någon mer som har problem med att tangentbordet ibland fladdrar fram och tillbaka i opera och att programmet sen stängs ner?
Sjukt märkligt... Förslag?
Postad 11 augusti 2008 - 18:35
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hur tar jag bort G uppe i hörnet? Stör mig son faan..även om inte pengar dras från kortet och ingen som vet hur jag lägger in denna http://htcdiamond.fo...nd-about79.htmlinget gratis lexikon?
Redigerat av Unregistered5cab8372, 11 augusti 2008 - 18:38.
Postad 11 augusti 2008 - 19:47
kebabslyna
-
kebabslyna
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
2. Kan fungera med Gsen Autorotation länk
3. Skippa den inbyggda och kör med Klaxon Alarmclock istället. Klaxon
Du kanske ska sudda ut numret på bilden så det inte ringer en massa folk till "Älsklingen" Även ifall en hitta sökning fick upp ett inte så kvinnligt namn 
tack ska du ha...det där löste ju alla mina problem. förutom bildproblemet..men det löste någon annan här inne.. klaxon verkar ju asbra och gsen grymt till gps  ähh dom får ringa hur mycket dom vill
Postad 11 augusti 2008 - 21:11
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
tack ska du ha...det där löste ju alla mina problem. förutom bildproblemet..men det löste någon annan här inne.. klaxon verkar ju asbra och gsen grymt till gps 
ähh dom får ringa hur mycket dom vill 
har för mig att man kan välja i TomTom hur man "håller" den.. orkar inte böja mig bakåt och leta efter telefonen på sängen
Postad 11 augusti 2008 - 21:26
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Testa http://www.spbsoftwa...gprsmonitor/?en
/ANders
Kan någon bekräfta att Spb GPRS Monitor fungerar för 3G/HDSPA datatrafiken också?? Innan man köper det...
Postad 11 augusti 2008 - 21:39
kebabslyna
-
kebabslyna
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
har för mig att man kan välja i TomTom hur man "håller" den.. orkar inte böja mig bakåt och leta efter telefonen på sängen 
kommer du på eller någon som vet. så pma mig gärna hur man gör så man slipper gå in och köra gsen för de
Postad 11 augusti 2008 - 22:12
Mr Nyce
-
Mr Nyce
-
Rookie
-
6 inlägg
Bytte kartor från Western Europe till Scandinavia i mobilen som jag använder till Tomtom7, är det någon som har RASTER och VOICES mapparna för denna karta?
Jag får nämligen inte rösterna att fungera, Tomtom7 varnar för det när jag startar applikationen. Antar att det är för att dessa mappar saknas.
Postad 11 augusti 2008 - 22:20
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Bytte kartor från Western Europe till Scandinavia i mobilen som jag använder till Tomtom7, är det någon som har RASTER och VOICES mapparna för denna karta?
Jag får nämligen inte rösterna att fungera, Tomtom7 varnar för det när jag startar applikationen. Antar att det är för att dessa mappar saknas.
Har du gått in i "Ändra inställningar" , "Röst inställningar" , "Ladda ner röst" ?
Postad 12 augusti 2008 - 08:02
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Duttys 1.6 ute. Verkar fixa de flesta buggarna, så hoppas att det inte kommer nån mer på ett tag. Man är ju lite tvångig med flashningen..
Redigerat av ainatar, 12 augusti 2008 - 08:03.
Postad 12 augusti 2008 - 08:44
joher099
-
joher099
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Har alla det gula skenet i sina Diamonds? Fick min idag och såg att jag också har det. Jag menar, om detta fenomen finns på alla diamonds är det kanske onödigt att ringa och klaga? Den syns ju mest bara mor vit bakgrund, lite tråkigt dock.
Jag har pratat med HTC:s kundtjänst och enligt dem är det en defekt som inte ska finnas på skärmarna. Den jag pratade med på kundtjänst tyckte det var ett tydligt fall av DOA (dead on arrival). Börjar nu dock bli lite orolig eftersom rapporterna strömmar in om att det här är relativt vanligt. Vore riktigt tråkigt om mitt ersättningsexemplar skulle ha samma fel då det skulle ta upp till två veckor att få mitt exemplar utbytt.....
Postad 12 augusti 2008 - 08:59
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Kan någon bekräfta att Spb GPRS Monitor fungerar för 3G/HDSPA datatrafiken också?? Innan man köper det...
Ja det fungerar. Har gjort lite tester med det och va skeptisk till det först. Men det reggar min data även när jag bara kör 3G. Riktigt bra program. Enkelt att hantera och finns även varningar som poppar upp vid för mycke data användning. /W
Postad 12 augusti 2008 - 09:11
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Kan inte tänka mig att det kommer hända...när den är avstängd är den avstängd. Som det sagts tidigare är det ju inte en mobiltelefon i ordets vanliga bemärkelse, utan en dator med telefonprogramvara...på samma sätt är alarmet ett program som aktiveras när du startar den lilla datorn, och inte något som kan jobba medan datorn är avstängd...
Fast man undrar ju. Visst finns det "wake-up" effekter för en vanlig anstängd pc... /W
Postad 12 augusti 2008 - 09:51
squrq
-
squrq
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tycker att batteritiden är löjligt låg på min HTC Diamond
Trots att jag har den avstängd ganska ofta så minskar batteriet fort
Det känns som om den behöver laddas väldigt ofta
... och då använder jag sällan andra funktioner än telefonen
Postad 12 augusti 2008 - 10:10
danielb
-
danielb
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag har pratat med HTC:s kundtjänst och enligt dem är det en defekt som inte ska finnas på skärmarna. Den jag pratade med på kundtjänst tyckte det var ett tydligt fall av DOA (dead on arrival).
Börjar nu dock bli lite orolig eftersom rapporterna strömmar in om att det här är relativt vanligt. Vore riktigt tråkigt om mitt ersättningsexemplar skulle ha samma fel då det skulle ta upp till två veckor att få mitt exemplar utbytt.....
Jag har som sagt testat 3 exemplar hos min telefonleverantör, alla med det gula skenet. Orkar ju inte direkt skicka in en ny telefon för att få skärmen utbytt :-( Ärligt talat så är jag inte så super imponerad av denna telefonen, surfar och läser hellre mail på min ipod touch här hemma.
Postad 12 augusti 2008 - 13:25
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hur tar jag bort G uppe i hörnet? Stör mig son faan..även om inte pengar dras från kortet
och ingen som vet hur jag lägger in denna http://htcdiamond.fo...nd-about79.html
inget gratis lexikon?
ingen som vet något?
Postad 12 augusti 2008 - 14:37
Unregistered4c35be57
-
Unregistered4c35be57
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
1. jag undrar om någon har testat det lite större batteriet och märkt någon stor skillnad än?
bifogar en suddig bild.

4. Jag har provat lite nu och om du går in på "foton och video". väljer en bild och sen klickar på spara som kontakt så blir kvaliten mycket mycket bättre.. Hade också problem med suddiga bilder innan.. Men en sak undrar jag.. Hur roterar man till exempel en bild som jag tagit med en annan telefon tidigare.. Då ligger liksom bilden ner. Jag har försökt hälla telefonen och sen spara den men den är fortfarande liggande :S
Postad 12 augusti 2008 - 15:12
claxx
-
claxx
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det behöver inte va så avancerat...För de mesta är det bara å starta
Är väl mest dom som har Halebop som kan ha lite problem.
Är det någon här som har använt diamanten med Tele2 och vet hur det funkar?
Postad 12 augusti 2008 - 15:32
charmot
-
charmot
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon här som har använt diamanten med Tele2 och vet hur det funkar?
funkar precis som det ska. har comviq och det har inte varit några problem
Postad 12 augusti 2008 - 15:45
k4rhu
-
k4rhu
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
what the heck är detta, 3G fungerar ju inte alls. Har tre och när jag använder wlan så fungerar mobilen ypperligt men när man försöker använda 3G för att surfa/msn eller nåt så laddar den bara en lång stund och den klagar på dålig täckning, detta trots att jag har helt fullt på täcknings "stegen" eller vad det är. Det är presis som att jag skulle behöva ladda ner nå inställningar (i inställningar kan man bara hitta tele2, telia etc, men inte tre) men tre erbjuder ju inte inställningar till denna mobil.
Någon föresten vet om jag kan åka tillmin lokala tre butik och se om de kan byta mobilen åtmig (har det gula skenet) eller ska jag kontakta HTC, tar säker skitlångt tid så det är lite tråkigt att skicka tillbaka mobilen direkt när man får den. Tycker helt klart man borde fåkräva någonslags plåster på såret då.
Postad 12 augusti 2008 - 15:48
McLintoc
-
McLintoc
-
Amatör
-
-
57 inlägg
4. Jag har provat lite nu och om du går in på "foton och video". väljer en bild och sen klickar på spara som kontakt så blir kvaliten mycket mycket bättre.. Hade också problem med suddiga bilder innan.. Men en sak undrar jag.. Hur roterar man till exempel en bild som jag tagit med en annan telefon tidigare.. Då ligger liksom bilden ner. Jag har försökt hälla telefonen och sen spara den men den är fortfarande liggande :S
Start>Program>Filutforskaren>"Mappen där du har bilden" - öppna sedan upp vald bild>Meny>Redigera>Rotera Så ska allt lösas  /McLintoc
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|