* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 06 augusti 2008 - 18:00
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Det funkar med iPhone 3G också! Logga bara in via länken jag gav efter att du installerat Orb på datorn, skapat konto och delat ut. Jag behövde inte göra några inställningar i Vista för att få det att funka. Någon som jag tycker är riktigt bra är att man kan gå via katalogerna namn preis som det ser ut på datorn.
Streama musik och bilder är inga problem alls! Video däremot är den kinkigare med. Men däremot kan man se filmen typ "förhandsvisad" som i en ikon om du hänger med? Alltså som Vista visar filmer som filer, man ser väl första bildrutan eller något? Det är ju mysko att den kan visa det men inte filmen... Jeje...
Och hur grymt är inte Mocha VNC :-) Har bara testat Lite men det funkar klockrent efter att ha öppnat portar enligt www.portforward.com. Installerade TightVNC som funkar i Vista och det var bara att tuta och köra. Det känns som att det krävs lite bandbredd. Körde på mitt WLAN så det gick ju bra då, återstår att se hur det går över 3G.
När man kör Mocha Lite Vilka inställningar skall man skriva. 1. Sitt IP-nummer... kan jag! 2. VNC-server port... vet inte riktigt vad det är... räcker det att behålla det som står (5900)? 3. VNX passwprd... vet ej vad som skall skrivas?? Angående programmet ORB måste jag säga att idén är hur ball som helst. För att se filmer måste de naturligtvis vara i det format som iPhone kan läsa dvs helst MP4. Lade en musikvideo i "delad film mappen" för att testa... som sagt idén är ball men i praktiken fungerar det inte särskilt bra... det går på tok för långsamt att streama materialet och blir hackigt. Kanske det funkar bättre med bilder och musik!
Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 06 augusti 2008 - 18:16.
Postad 06 augusti 2008 - 18:01
Unregistered730fbd91
-
Unregistered730fbd91
-
Amatör
-
-
79 inlägg
För mig som är helt ny med Iphone: Finns det någon bra sites med referenser till tips & trix som det ovan? http://www.99.se/iphone/http://mac.feber.se/
Redigerat av Unregistered730fbd91, 06 augusti 2008 - 18:02.
Postad 06 augusti 2008 - 19:07
Unregistered8abf939b
-
Unregistered8abf939b
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
När man kör Mocha Lite Vilka inställningar skall man skriva.
1. Sitt IP-nummer... kan jag!
2. VNC-server port... vet inte riktigt vad det är... räcker det att behålla det som står (5900)?
3. VNX passwprd... vet ej vad som skall skrivas??
Angående programmet ORB måste jag säga att idén är hur ball som helst. För att se filmer måste de naturligtvis vara i det format som iPhone kan läsa dvs helst MP4. Lade en musikvideo i "delad film mappen" för att testa... som sagt idén är ball men i praktiken fungerar det inte särskilt bra... det går på tok för långsamt att streama materialet och blir hackigt. Kanske det funkar bättre med bilder och musik!
1. IP-nummer ska vara ditt externa alltså, inte interna IP som 192.168.x.x... Men det kanske du redan fatta? Visst om du vill kan du ju bara köra via ditt interna WLAN då funkar ju det. 2. Jag behöll 5900 som port. Detta är ju något du kan välja i konfig för TightVNC (servern på din datorn som du ansluter till). Ett tips är ju också att gå till www.portforward.com och följa guiden för TightVNC på just din router för att öppna rätt portar. 3. Password väljer du i TightVNC och anger här samma, inte svårare än så. Ang. Orb har jag bara testat foto och musik. Främst musiken jag är ute efter. Jag tycker musiken funkar jättebra med tanke på att det är ett gratisprogram. Jag är helnöjd och jag kommer köra på det tills det dyker upp något som är ännu bättre. Du kan ju också lägga in webradio i Orb om du inte vill köpa Tunern på AppStore. Sen kan du ju också köra direkt via den där hemsidan som jag inte kom ihåg vad den heter... Står länger upp i tråden har jag för mig.
Postad 06 augusti 2008 - 21:44
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Är det t.ex. någon som vet om det finns en "Caps Lock" funktion när man skriver på tangentbordet?
Upp-pilen till vänster på tangentbordet, eller missförstod jag frågan?
Postad 06 augusti 2008 - 21:54
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Japp, du missförstod frågan - eller också är det bara jag som inte kan formulera mig För att skriva nästa bogstav med Stort, så använder man Pil-Upp (Shift) knappen. Men om jag vill skriva ett helt ord, eller en hel mening i VERSALER, så vill jag jo ha typ en "Caps Lock" funktion. ... Är det mera klart vad jag menar nu?  /J
Postad 06 augusti 2008 - 21:55
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
japp, det gjorde du  . Men finns inte inställningen kvar under Settings->General->Keyboard att aktivera Caps Lock?
Postad 06 augusti 2008 - 21:58
ozzon
-
ozzon
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
någon som har fixat felet med operatörsinställningarna från iTunes ?
Postad 06 augusti 2008 - 22:00
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
japp, det gjorde du . Men finns inte inställningen kvar under Settings->General->Keyboard att aktivera Caps Lock?
Det var den jo.. Och så skal man så också förstå det här med dubbel klick. Tack för hjälpen! /Jan
Redigerat av Lindhardsen, 06 augusti 2008 - 22:02.
Postad 06 augusti 2008 - 22:36
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Det var den jo.. Och så skal man så också förstå det här med dubbel klick.
Tack för hjälpen!
/Jan
Aha dubbelklick! Äntligen fick man svar på den frågan som jag funderat på ett tag. Tack för upplysningen!!  någon som har fixat felet med operatörsinställningarna från iTunes ?
Läste på Macworld att det skulle vara fixat nu... testade och fick upp felmeddelandet ännu en gång... efter synkronisering kom det inte tillbaks igen så nu verkar det ha löst sig. Nu står det endast att jag har den senaste programvaran!
Postad 06 augusti 2008 - 22:58
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Uppdatering i min kamp med/mot iPhone och Telia: Ringt hela förmiddagen till olika supportnummer på Telia och talade till sist med iPhone supporten. Alla tricks och försök som dom kunde komma på hade jag redan gjort. Dom bedömde att det möjligen/troligen var något hårdvarufel på min iPhone som måste åtgärdas med service. Lämnade in telefonen igen och den skickas nu till Nacka på första försök och sedan till England om det inte går att lösa i Nacka. Max 2 v sägs det ta. Nå, det ska jag väl stå ut med.
Vet inte om jag ska imponeras av ditt extrema tålamod och av din djupa brunn av förståelse, eller om jag ska skälla ut dig och åka till en telia-butik tillsammans med dig och hjälpa dig kräva en ny telefon  Jag, personligen, hade aldrig någonsin ens tänkt tanken på att fundera på att gå med på att skicka telefonen för reparation. Visst, hade det hunnit gå ett par månader innan det började krångla så ser jag inga fel med att skicka den på reparation, men efter ett dygn!? No way! Och sen att du går med på det igen är i mina ögon väldigt konstigt! Men som sagt, jag respekterar och avundas ändå ditt tålamod!
Postad 06 augusti 2008 - 23:14
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag, personligen, hade aldrig någonsin ens tänkt tanken på att fundera på att gå med på att skicka telefonen för reparation. Visst, hade det hunnit gå ett par månader innan det började krångla så ser jag inga fel med att skicka den på reparation, men efter ett dygn!? No way! Och sen att du går med på det igen är i mina ögon väldigt konstigt! Men som sagt, jag respekterar och avundas ändå ditt tålamod! 
Instämmer helt och fullt, jag hade aldrig gått med på att skicka iväg en helt ny produkt under dessa omständigheter. Men som sagt, tålamod är en dygd jag inte besitter men som du bevisligen gör. Heder åt dig johanhan  Du kan ju också lägga in webradio i Orb om du inte vill köpa Tunern på AppStore. Sen kan du ju också köra direkt via den där hemsidan som jag inte kom ihåg vad den heter... Står länger upp i tråden har jag för mig.
Det känns som om man lika gärna kan lägga in vilken gratis radio-app som helst från AppStore istället för att köra Orb, då den inte stödjer svenska radiostationer iallafall
Postad 06 augusti 2008 - 23:50
Unregistered8abf939b
-
Unregistered8abf939b
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Det känns som om man lika gärna kan lägga in vilken gratis radio-app som helst från AppStore istället för att köra Orb, då den inte stödjer svenska radiostationer iallafall 
Jaja Är "Tuner" det bästa på AppStore? Det kostar iof men finns det bättre som är gratis?
Postad 07 augusti 2008 - 00:04
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jaja
Är "Tuner" det bästa på AppStore? Det kostar iof men finns det bättre som är gratis?
Jag kan inte uttala mig om "Tuner" för jag har inte köpt det, däremot har jag gratis laddat ner "Radio 105", "105 Classics" och "Virgin Radio". Dessa funkar bra tycker jag, bara för att få lite skrålande radiomusik. Jag tycker dock att det är konstigt att inte någon av de kommersiella svenska radiostationerna eller SR har släppt en App än. Hoppas en sådan kommer snart...
Postad 07 augusti 2008 - 00:35
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag tycker dock att det är konstigt att inte ....... SR har släppt en App än. Hoppas en sådan kommer snart...
Det är ju semestertider.  Men jag tror absolut att SR släpper någon form av möjlighet att lyssna på Public Service, inom ett par veckor iaf. De gick ju i bräschen för "poddlyssnandet" i Sverige. Jag ser fram emot det!! Ty där finns det en bredd och man kan finna lite mumma för själen och inte bara tuggummipop.
Redigerat av 123456, 07 augusti 2008 - 01:28.
Postad 07 augusti 2008 - 01:00
Unregistered712d7093
-
Unregistered712d7093
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tja, vad ska jag säga. Jag försökte få dom i butiken att ringa runt till högre chefer inom Telia, vilket dom sa att dom gjort, men vad vet jag. Dom sa att svaret var att oavsett om jag skulle öppna telefonen i butiken och se att den är trasig så ska den iväg på service och att det inte går att få en ny istället. Det är en särskild policy som "stor-telia" (hörde detta flera gånger) har tagit just för iPhone. Låter i mina öron väldigt konstigt.
Jag skickade iväg telefonen idag, men ska ringa butikschefen imorgon (var borta idag) och dels kräva någon sorts kompensation och helst att dom glömmer telefonen på service och ger mig en ny istället. Höga odds för att det ska lyckas.. Tro mig, jag stod verkligen ca 15-20 minuter och försökte få till någon deal och fick absolut ingenting för det. Tjat, men utan skrik kan man sammafatta. Det slutade väl med att dom höll med om att jag borde kompenseras, men att dom inte kunde göra något.
Ska alltså ringa imorgon, men annars inser jag att jag mår bättre av att glömma telefonen närmaste veckorna. Finns rättså mycket annat att pyssla med. Som iTunesbiblioteket t ex : )
Tar tacksamt emot tips om vad ni andra kompenserats med vid problem med iPhonen.
Postad 07 augusti 2008 - 01:14
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tja, vad ska jag säga. Jag försökte få dom i butiken att ringa runt till högre chefer inom Telia, vilket dom sa att dom gjort, ....... Det är en särskild policy som "stor-telia" (hörde detta flera gånger) har tagit just för iPhone. Låter i mina öron väldigt konstigt.
Ja, det är en vanlig taktik att de försöker ställa sig på din sida, utan att hjälpa dig förstås. Sympati-taktiken. Men när man går ut där ifrån känner man sig bara dum, eller? Efter att studerat vad olika människor har gjort för åtgärder gentemot Apple och deras kontraktsanställda (operatörerna) så är jag förvånad. Här i Sverige verkar det som att företaget har flyttat fram sin position gentemot kunden och hemlandet USA, där folk i strid sröm lämnar tillbaka sina felaktiga iPhones. Sverige har en bra konsumentköplag, men dert verkar inte som att någon försvarar den??
Postad 07 augusti 2008 - 07:13
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Ja, det är en vanlig taktik att de försöker ställa sig på din sida, utan att hjälpa dig förstås. Sympati-taktiken. Men när man går ut där ifrån känner man sig bara dum, eller? Efter att studerat vad olika människor har gjort för åtgärder gentemot Apple och deras kontraktsanställda (operatörerna) så är jag förvånad. Här i Sverige verkar det som att företaget har flyttat fram sin position gentemot kunden och hemlandet USA, där folk i strid sröm lämnar tillbaka sina felaktiga iPhones. Sverige har en bra konsumentköplag, men dert verkar inte som att någon försvarar den??
Du har rätt. men vad tycker du han ska göra? ringa almäna reklamationsnämnden å få en ny den vägen?
Postad 07 augusti 2008 - 09:15
Unregistered712d7093
-
Unregistered712d7093
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Delseger: Ringde och pratade med butikschefen idag som gav mig 150 kr i samtalsminuter och att abbonemanget Fastpris data pausas tills jag har luren igen.
Fick också höra att det troligaste är att jag får en ny telefon inom 1-2 v från Apple och att dom inte lägger ner för mycket tid på att reparera utan hittar dom något fel på den byts den ut direkt. Är säkert effektivt.
Postad 07 augusti 2008 - 09:22
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Delseger: Ringde och pratade med butikschefen idag som gav mig 150 kr i samtalsminuter och att abbonemanget Fastpris data pausas tills jag har luren igen. Fick också höra att det troligaste är att jag får en ny telefon inom 1-2 v från Apple och att dom inte lägger ner för mycket tid på att reparera utan hittar dom något fel på den byts den ut direkt. Är säkert effektivt.
Det är så Apple brukar agera. Dvs de ger sina kunder en "ny" produkt och lagar den gamla och lämnar ut till nästa person som kommer in med problem. Synd bara att de måste gå vägen via reparation.
Postad 07 augusti 2008 - 12:07
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Jag hörde ett rykte häromdagen att Telia endast kommer att ha ensamrätten på Iphone 3G de första tre månaderna. Sedan kommer telefonen att bli tillgänglig hos andra operatörer. Är det någon som hört mer om detta? (läste två sidor tillbaka i denna tunga tråd men hittade inget.)
Redigerat av Whopper, 07 augusti 2008 - 12:07.
Postad 07 augusti 2008 - 12:14
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Japp, det är ryktet! Men än så länge är det nog inget mer än det...
Många som pratar om det, men det är inget som har bekräftats från något håll.
Postad 07 augusti 2008 - 12:26
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jag hörde ett rykte häromdagen att Telia endast kommer att ha ensamrätten på Iphone 3G de första tre månaderna. Sedan kommer telefonen att bli tillgänglig hos andra operatörer. Är det någon som hört mer om detta? (läste två sidor tillbaka i denna tunga tråd men hittade inget.)
Det är ett rykte från innan den lanserades i Sverige. Det enda vi vet är att Telia inte har ett exklusivt avtal, så iPhone kan dyka upp hos andra operatörer.
Postad 07 augusti 2008 - 16:21
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Det där med problem med 3g mottagningen.
När jag har 3g påslaget och försöker lyssna på webbradio (tex club977) bryts sändningen efter ca 10 minuter helt eller börja hacka så det är helt ohörbart. Jag har haft detta problem med vilken station jag än väljer och oavsett tidpunkt. Testade idag att stänga av 3g och bara köra på edge. Har nu lyssnat i 3 timmar utan det minsta avbrott eller hack. Detta räcker för mig att konstatera att 3g mottagningen suger......
Använder programet Tuner
Postad 07 augusti 2008 - 17:26
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Det där med problem med 3g mottagningen.
När jag har 3g påslaget och försöker lyssna på webbradio (tex club977) bryts sändningen efter ca 10 minuter helt eller börja hacka så det är helt ohörbart. Jag har haft detta problem med vilken station jag än väljer och oavsett tidpunkt. Testade idag att stänga av 3g och bara köra på edge. Har nu lyssnat i 3 timmar utan det minsta avbrott eller hack. Detta räcker för mig att konstatera att 3g mottagningen suger...... Använder programet Tuner
Fast när du inte har 3G så går den ju över till edge och det är ju ganska ofta man inte har 3G (oavsett lur). Så i ditt fall låter det ju mer som om det är ett problem för den att gå mellan näten.
Postad 07 augusti 2008 - 17:36
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Det skulle man kunna tro, men den indikerar att den har 3g kontakt vilket jag utgår från är korrekt.....
Postad 07 augusti 2008 - 20:27
Unregistered70fd4719
-
Unregistered70fd4719
-
Lärjunge
-
-
272 inlägg
Jag har ett problem med iPod'en i min iPhone, vilket jag misstänker har att göra med bristen på multitasking. Om jag lyssnar på ett album, eller en låtlista och sedan stänger ner spelaren tappar den bort var jag var tills nästa gång jag startar upp den igen. Det finns en parameter i inställningarna som heter "Start Playing - Where left off", vilket jag tolkar som att den ska komma ihåg var jag senast var. Men det fungerar inte. Låt mig ta ett par exempel:
Jag lyssnar ofta på böcker när jag kör bil. På väg till jobbet i morse lyssnade jag på en bok i cirka 10 minuter. När jag satte mig i bilen för att åka hem och äta lunch var spelaren nollställd igen, dvs jag var tvugnen att hitta spåret själv. När jag åter satte mig i bilen efter att ha ätit lunch kom den ihåg var jag var i boken och fortsatte därifrån, precis som man förväntar sig.
Under morgonen har jag använt telefonen för ett flertal samtal, e-mail, etc. Men under tiden jag åt lunch använde jag inte telefonen alls. Min misstanke är att detta alltså har att göra med bristen på multitasking, dvs om man pausar lyssnadet, övergår till att maila eller ringa, så tappar den bort var man var. Om man däremot inte gör någonting alls (som när jag åt lunch) kommer den gladeligen igåg var man tog paus i boken.
Någon som har likanande erfarenheter, eller kanske kan ge något bra tips?
/Stonemountain
Postad 07 augusti 2008 - 21:18
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Jag har ochså ett problem, efter jag uppdaterat telefone till 2.0.1 så kan jag inte komma in på mitt w-lan. Någon som har några tips?
Mvh
Postad 07 augusti 2008 - 22:44
vanbrayne
-
vanbrayne
-
Rookie
-
3 inlägg
Uppdatering i min kamp med/mot iPhone och Telia: Ringt hela förmiddagen till olika supportnummer på Telia och talade till sist med iPhone supporten. Alla tricks och försök som dom kunde komma på hade jag redan gjort. Dom bedömde att det möjligen/troligen var något hårdvarufel på min iPhone som måste åtgärdas med service. Lämnade in telefonen igen och den skickas nu till Nacka på första försök och sedan till England om det inte går att lösa i Nacka. Max 2 v sägs det ta. Nå, det ska jag väl stå ut med. Samma problem - men jag fann en lösning!Om det är någon mer som råkar ut för [iPhone-enheten "xxx" kunde inte uppdateras. Ett okänt fel uppstod (9).] eller [Phone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (6).] i samband med uppgradering till iPhone software 2.0.1 så har jag äntligen hittat en lösning - som i alla fall fungerade för mig. Jag ringde också iPhone-supporten i Sverige efter att ha gjort flera restore som alla slutade med ovanstående felmeddelande. Supporten kunde inte få ge mig någon hjälp utan det lutade åt inlämning till reparation för min iPhone 3G också. Letade runt ordentligt på nätet och och hittade följande tips: Länk: discussions.apple.comText (lite förtydligat av mig): 1. Make sure you are running the latest iTunes [7.7.1 i mitt fall] 2. Delete the downloaded software update. downloaded software can be found here: [XP-varianten nedan gällde för mig] Mac OS X: "~/Library/iTunes/iPhone Software Updates" Windows XP: "\Documents and Settingsusername\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates" Windows Vista: "\Usersusername\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates" 3. Hard reset iPhone and do the restore. [I mitt fall innebar det bara att se till att iPhone var igång (med en fryst bild av kontakt och iTunes), koppla den till USB-porten och starta om iTunes. iTunes laddade då åter ner version 2.0.1 av iPhone software och sedan fick jag möjlighet att göra en ny restore, som i mitt fall fungerade! Jösses vad skönt att slippa lämna in iPhonen.  ] Hoppas det här kan hjälpa någon annan att slippa skicka in sin iPhone på service.
Postad 07 augusti 2008 - 23:31
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
iTunes laddade då åter ner version 2.0.1 av iPhone software och sedan fick jag möjlighet att göra en ny restore, som i mitt fall fungerade! Jösses vad skönt att slippa lämna in iPhonen. 
Härligt! Låter väldigt logiskt att det skulle kunna vara så simpelt att ipsw-filen helt enkelt var korrupt/skadad.
Postad 08 augusti 2008 - 00:11
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Ja, det låter vettigt. Skönt att det ordnade sig för dig vanbrayne och hoppas att detta kan hjälpa andra i samma sits
Postad 08 augusti 2008 - 05:44
halvledaren
-
halvledaren
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Televerket blåser skjortan av er !
Postad 08 augusti 2008 - 06:23
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Televerket blåser skjortan av er !
Kan du utveckla det där lite? Vad exakt menar du?
Postad 08 augusti 2008 - 08:37
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Nu hände det... Efter bara en vecka har jag pajat nya vidundret
Skulle testa att byta simkort med en kompis som har fri data på sitt abb. Funakde självklart bra, men när jag skulle byta tillbaka igen, så gick det inte att få upp "lucken" med simkortet. Det verkar helt enkelt som om att "spaken" som används för att pressa upp luckan har pajat.
Var tvungen att ta ett gem och liksom "benda" upp luckan. Nu får man väl kriga med Telia/Apple om hurvida att det var det som hade sönder konstruktionen....
Är det någon andra som har upplevt samma problem, är detta en känd svaghet i konstruktionen?
Anyway, nu bär det väl av mot närmaste Teliabutik för inlämning och sedan vänta flera veckor på att få den (eller en annan) tillbaka BuHuuuuu
Postad 08 augusti 2008 - 09:01
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Jag har ett problem med iPod'en i min iPhone, vilket jag misstänker har att göra med bristen på multitasking. Om jag lyssnar på ett album, eller en låtlista och sedan stänger ner spelaren tappar den bort var jag var tills nästa gång jag startar upp den igen. Det finns en parameter i inställningarna som heter "Start Playing - Where left off", vilket jag tolkar som att den ska komma ihåg var jag senast var. Men det fungerar inte. Låt mig ta ett par exempel:
Jag lyssnar ofta på böcker när jag kör bil. På väg till jobbet i morse lyssnade jag på en bok i cirka 10 minuter. När jag satte mig i bilen för att åka hem och äta lunch var spelaren nollställd igen, dvs jag var tvugnen att hitta spåret själv. När jag åter satte mig i bilen efter att ha ätit lunch kom den ihåg var jag var i boken och fortsatte därifrån, precis som man förväntar sig.
Under morgonen har jag använt telefonen för ett flertal samtal, e-mail, etc. Men under tiden jag åt lunch använde jag inte telefonen alls. Min misstanke är att detta alltså har att göra med bristen på multitasking, dvs om man pausar lyssnadet, övergår till att maila eller ringa, så tappar den bort var man var. Om man däremot inte gör någonting alls (som när jag åt lunch) kommer den gladeligen igåg var man tog paus i boken.
Någon som har likanande erfarenheter, eller kanske kan ge något bra tips?
/Stonemountain
funkar fint på min. Men sen har jag aldrig testat ljudböcker. Jag bara pausar min musik sen är det bara att dubbelklicka på homeknappen för att få upp så man kan sätta igång där man avslutade.
Postad 08 augusti 2008 - 10:06
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Nu hände det... Efter bara en vecka har jag pajat nya vidundret
Skulle testa att byta simkort med en kompis som har fri data på sitt abb. Funakde självklart bra, men när jag skulle byta tillbaka igen, så gick det inte att få upp "lucken" med simkortet. Det verkar helt enkelt som om att "spaken" som används för att pressa upp luckan har pajat. Var tvungen att ta ett gem och liksom "benda" upp luckan. Nu får man väl kriga med Telia/Apple om hurvida att det var det som hade sönder konstruktionen....
Är det någon andra som har upplevt samma problem, är detta en känd svaghet i konstruktionen?
Anyway, nu bär det väl av mot närmaste Teliabutik för inlämning och sedan vänta flera veckor på att få den (eller en annan) tillbaka BuHuuuuu 
jag tyckte det var lite läskigt att trycka in den där "nålen" som man fick me, kändes lite svagt, å så verkar det i detta fallet? kan tänka mig att den är byggd för en engångs öppning som ser flashig ut första gången... kan ju hända att du hade lite smuts som har klistrat fast den där "luckan" och sen pressat ner den i hålen, så orkade inte konstruktionen pressa upp luckan å då gå av istället? men att den inte funkar e ju konstigt... nån "läsare" kanske kom till skada? bara å lämna in...
Postad 08 augusti 2008 - 10:13
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Kan du utveckla det där lite? Vad exakt menar du? 
jag kan utveckla åt honom: Han har eller ska köpe en nokia e71 å måste därför uttrycka sig mot en konkurent på detta viset:)
Postad 08 augusti 2008 - 10:26
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
jag tyckte det var lite läskigt att trycka in den där "nålen" som man fick me, kändes lite svagt, å så verkar det i detta fallet? kan tänka mig att den är byggd för en engångs öppning som ser flashig ut första gången... kan ju hända att du hade lite smuts som har klistrat fast den där "luckan" och sen pressat ner den i hålen, så orkade inte konstruktionen pressa upp luckan å då gå av istället?
men att den inte funkar e ju konstigt... nån "läsare" kanske kom till skada? bara å lämna in...
Har tryckt ut släden massor av gånger, med gem på min förra och nu med det "nya" verktyget utan problem.
Postad 08 augusti 2008 - 10:34
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Då hoppas vi att det bara är jag som har haft otur...
Postad 08 augusti 2008 - 10:36
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Brukar använda en vanlig nål
Postad 08 augusti 2008 - 10:58
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Då hoppas vi att det bara är jag som har haft otur...
Fast man blir lite orolig. Släden är inte lika stabil i 3G versionen.... Kan för övrigt meddela att jag slutligen fått min invisibleSHIELD och applicerat den, dock bara på baksidan. Den syns knappt, reptålig, ger bra grepp men det var ett h**vete att få dit den (ursäkta språket, men jag var inte på mitt bästa humör i går efter att jag kämpat med den i 1-2 timmar).
Redigerat av Phindus, 08 augusti 2008 - 10:59.
Postad 08 augusti 2008 - 11:04
Big-Mamba
-
Big-Mamba
-
Användare
-
-
131 inlägg
Blir det mindre kladd från fingrarna på baksidan nu då?
Postad 08 augusti 2008 - 11:07
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Blir det mindre kladd från fingrarna på baksidan nu då?
Ser inga fingeravtryck alls på baksidan nu.
Postad 08 augusti 2008 - 11:44
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Fast man blir lite orolig. Släden är inte lika stabil i 3G versionen....
Kan för övrigt meddela att jag slutligen fått min invisibleSHIELD och applicerat den, dock bara på baksidan. Den syns knappt, reptålig, ger bra grepp men det var ett h**vete att få dit den (ursäkta språket, men jag var inte på mitt bästa humör i går efter att jag kämpat med den i 1-2 timmar).
Jepp den är riktigt bra men är ett **** att få på plats.
Postad 08 augusti 2008 - 11:54
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Fast man blir lite orolig. Släden är inte lika stabil i 3G versionen....
Kan för övrigt meddela att jag slutligen fått min invisibleSHIELD och applicerat den, dock bara på baksidan. Den syns knappt, reptålig, ger bra grepp men det var ett h**vete att få dit den (ursäkta språket, men jag var inte på mitt bästa humör i går efter att jag kämpat med den i 1-2 timmar).
vart kan man beställa den? har bara hittat ställen där de inte har den inne, vill också bara ha bak... fram blire lite svårare att dra me fingrarna p åskärmen...
Postad 08 augusti 2008 - 11:57
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
vart kan man beställa den? har bara hittat ställen där de inte har den inne, vill också bara ha bak... fram blire lite svårare att dra me fingrarna p åskärmen...
Köpte den direkt från tillverkaren, Zagg.com. Dustinhome skall väl på in den, men jag orkade inte vänta.
Postad 08 augusti 2008 - 13:15
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ni som ska sätta dit invisibleSHIELD, ta er tid och stressa inte. Använd sprayen väl och följ instruktionerna så blir det inte så väldigt svårt. Har bara satt dit på min 1gen iphone men det gick på 30min och jag har full body.
Postad 08 augusti 2008 - 13:26
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Ni som ska sätta dit invisibleSHIELD, ta er tid och stressa inte. Använd sprayen väl och följ instruktionerna så blir det inte så väldigt svårt. Har bara satt dit på min 1gen iphone men det gick på 30min och jag har full body.
Håller med, det skulle vara jätte mycket enklare en andra gång nu när man vet hur den beter sig.
Postad 08 augusti 2008 - 14:17
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag har letat men inte hittat möjligheten att kolla hur långt det senaste samtalet man talade i var, eller att kunna kolla i samtalslistan och se hur långa vart och ett av de samtalen var.
Finns inte denna möjlighet?
Postad 08 augusti 2008 - 14:56
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Har fått hem min idag och ville egentligen sätta på den nu, men den skulle vara avstängd i 24h står det, hur viktigt är det? Att vara utan telefon i 24h kanske inte är jättejobbigt men lite rädd är man ju att missa något
Postad 08 augusti 2008 - 21:59
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
En tidningsartikel för er som känner er blåsta på kontfekten. http://www.idg.se/2.1085/1.173229Konstigt vad, var görs dessa människor som sitter som presstalesmän/kvinor. Hon säger att hon fick höra talas om problemet häromdagen!!? iPhone-ägare världen över har vetat om detta i EN MÅNAD. Fast ok, hon kan ha varit på semester. http://metro.se/se/a...46-57/index.xmlJag känner mig lite gruppvåldtagen av TELIA/APPLE.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|