Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 September 2009 - 15:08

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
en till: Fungerar en sån här hårddisk ?

https://www.prisjakt...2...igital 2 tb

Postad 19 September 2009 - 15:23

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
SATA 2 är bakåtkompatibelt. Vilken disk som helst som är SATA1/2 fungerar. Sedan så kan man såklart ha USB och SATA inkopplade samtidigt.

Postad 20 September 2009 - 21:11

Orr3
  • Orr3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Okej, behöver lite hjälp. Det jag undrar är om det går att installera YAMJ på hårddisken på Popcorn Hour! Och hur man gör då.

Postad 21 September 2009 - 00:07

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Happ. Nu har jag beställt en sån här då! Första steget till hemmabion tagen. Bara högtalare och projektor kvar då ;)

Postad 21 September 2009 - 00:13

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

En till fråga. Kan man ha både en sata hdd inkopplad och en extern usb hdd samtidigt?

Jepp, det funkar utan problem.

Okej, behöver lite hjälp. Det jag undrar är om det går att installera YAMJ på hårddisken på Popcorn Hour! Och hur man gör då.

http://code.google.c...epByStepInstall där står det hur du använder YAMJ, men länkarna som finns där går till gamla versioner av filerna så tanka hem senaste de senaste från http://pch.omertron.com/ .

Postad 21 September 2009 - 12:13

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som märkt att Apple Trailers HD inte fungerar som det ska. Antingen hackar bilden eller så kan den längre spela upp trailern.

Jag kör den som finns under Webbtjänster - "Monthly Winners" - Apple Trailers, eller den som ligger på plats 11.
Detta fenomen började för ca 3veckor sedan och nu har jag även uppdaterat till senaste version och fortfarande samma problem.

Har Apple kanske börjat använda en annan codec?

Postad 21 September 2009 - 12:14

erhanx
  • erhanx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Vad jobbigt det blev, vet inte om jag ska ha en C200 eller A110. Har tänkt att spela upp bluray filmer via hårddisk samt koppla till bose hemmabio anläggning så ljud är viktigt... vad skulle ni rekommendera?
vill ha en spelare som räcker åtminstone ett par år framöver ...

Postad 21 September 2009 - 12:30

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som märkt att Apple Trailers HD inte fungerar som det ska. Antingen hackar bilden eller så kan den längre spela upp trailern.

Jag kör den som finns under Webbtjänster - "Monthly Winners" - Apple Trailers, eller den som ligger på plats 11.
Detta fenomen började för ca 3veckor sedan och nu har jag även uppdaterat till senaste version och fortfarande samma problem.

Har Apple kanske börjat använda en annan codec?

Läste på forumet: http://www.networkedmediatank.com
Verkar vara problem med Apple sidorna nu för tiden med Popcorn Hour

"Yes it's a known issue. Apple has recently decided to add a User Agent filter for QuickTime players, so all other browser (without quicktime plugin, supposedly) will get re-directed to apple.com's trailer page."

Lite mer info:
http://mirzmaster.wo...ads-are-broken/

Redigerat av Midnight, 21 September 2009 - 12:34.

Postad 21 September 2009 - 21:48

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

https://www.minhembio.com/7up/233731/

https://www.minhembi...howtopic=242602

Postad 22 September 2009 - 15:58

Strikefour
  • Strikefour
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hur stort är egentligen värmeproblemen med A-110 och en intern HDD? Att sätta dit en fläkt utanför chassit är inte ett alternativ.

Postad 22 September 2009 - 23:08

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Hur stort är egentligen värmeproblemen med A-110 och en intern HDD? Att sätta dit en fläkt utanför chassit är inte ett alternativ.

Jag har A110 och kör med intern HDD, har den påslagen dygnet runt och ser film/serier på den nästan varje dag utan problem. Visst den blir rätt varm efter ett par timmars tittande, men har inte haft några problem med den hitilts och då har jag haft den i ett år ungefär.

Postad 23 September 2009 - 11:32

maestro_72
  • maestro_72
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vad jobbigt det blev, vet inte om jag ska ha en C200 eller A110. Har tänkt att spela upp bluray filmer via hårddisk samt koppla till bose hemmabio anläggning så ljud är viktigt... vad skulle ni rekommendera?
vill ha en spelare som räcker åtminstone ett par år framöver ...

Du kan få köpa min A-110,tänkte köpa en Tvix 6500 men Popcorn hour funkar perfekt annars ... :rolleyes:

Postad 24 September 2009 - 16:59

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får upp hastigheten när man tankar torrents genom popcorn hourn? Kommer som högst upp i 1.6mb/s och på datorn ligger jag kring 9-10mb/s. Har installerat senaste transmission men samma skithastigheter ändå.

Postad 24 September 2009 - 18:07

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
hur för man över filer från sin dator till sin popcorn hours interna hdd snabbast?

Ska överföringen genom nätverket verkligen vara så apslö som 2.5mb/s??

Postad 24 September 2009 - 21:37

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får upp hastigheten när man tankar torrents genom popcorn hourn? Kommer som högst upp i 1.6mb/s och på datorn ligger jag kring 9-10mb/s. Har installerat senaste transmission men samma skithastigheter ändå.

Popcornen klarar inte så höga hastigheter på grund av hårdvaran inne i den, vet dock inte vad folk brukar kunna tanka i.

hur för man över filer från sin dator till sin popcorn hours interna hdd snabbast?

Ska överföringen genom nätverket verkligen vara så apslö som 2.5mb/s??

Anslut med en FTP klient till popcornen så kommer du upp i högre hastiheter, jag brukar ligga i runt 7Mb/s.

Postad 24 September 2009 - 21:57

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

https://www.minhembio.com/7up/233731/

https://www.minhembi...howtopic=242602

Vad är YAMJ och vad har man det till i sin PCH?

Postad 25 September 2009 - 00:27

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Vad är YAMJ och vad har man det till i sin PCH?

Om du vill ha info och bilder istället för Poppens original upplägg på dina filmer. Just nu använder jag UMC för den har ett snyggare "skin". Precis som du ser på länkarna.

Postad 25 September 2009 - 02:50

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Dock så funkar YAMJ utan intern disk i popcornen vilket inte det andra verkar göra och gör det hela lätt för mig.

Postad 25 September 2009 - 09:09

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Har kopplat in min popcorn på detta sätt- Från modem in i en switch och sen från switchen går en kabel till datorn och en till PH:n. Hur ska jag göra för att få upp Ph:n på datorn som en disk? Jag har testat att gå in på Start sen kör och sedan skriva in nätverksnummer till PH:n men kommer bara upp ett meddelande att" nätverkssökvägen hittas inte". Jag har internet i PH:n så det är inge fel på kablarna iaf,frågan är om det inte funkar med en switch?kanske måste ha en router?.

Tacksam för snabba svar=)

Postad 25 September 2009 - 09:14

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Har du provat att pinga PCHn från din dator? Ser du datorn när du bläddrar i nätverket från PCHn?

Det ska inte vara några konstigheter att koppla så som du har gjort. Jag förutsätter att båda enheterna kör DHCP och har adresser på samma subnät? Annars kan det vara värt att gå över nätverksinställningarna och se så att de gör det.

Har du placerat båda i samma arbetsgrupp?

Postad 25 September 2009 - 09:30

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har du provat att pinga PCHn från din dator? Ser du datorn när du bläddrar i nätverket från PCHn?

Det ska inte vara några konstigheter att koppla så som du har gjort. Jag förutsätter att båda enheterna kör DHCP och har adresser på samma subnät? Annars kan det vara värt att gå över nätverksinställningarna och se så att de gör det.

Har du placerat båda i samma arbetsgrupp?

Detta är rena grekiskan för mig=)
Nej jag ser inte datorn i ph:n, vilka applikationer ska jag ha i läge kör på PH:n?. Kör i samma arbetsgrupp som datorn gör jag iallafall,DHCP vet jag inte ens vad det är. Kompisen här på jobbet har den kopplad precis som mig och det enda han gör är att gå på START sen KÖR och sedan skriva in PH ip nummer sen får han upp den som en disk på datorn.

Redigerat av peter84, 25 September 2009 - 10:03.

Postad 25 September 2009 - 10:27

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Om du ska skriva in IP-adressen i "kör" måste du börja med \\ för att det öht ska fungera. Om de ligger i samma arbetsgrupp bör du kunna se den i "my network places".

Det kan låta enkelt "koppla bara in som jag har gjort och kör, så fungerar det", men om dina nätverksinställningar är lite oturliga fungerar det inte alls.

Vad du bör börja med är att i datorn öppna en kommandoprompt och skriva "ping PCH-IP", t.ex. "ping 192.168.0.10" och se om du får svar. Om du inte får det är problemet med nätverkskonfigurationen på ett eller annat sätt, och då kommer inget annat att fungera heller.

Att du inte ser datorn från din Popcorn är lite oroande. Kan det vara så att du inte har fil- och skrivardelning aktiverat i datorn?

DHCP är ett nätverksprotokoll för att dynamiskt tilldela IP-adresser. Om man inte använder sig av det måste man själv konfigurera upp sitt nätverk och skriva in adresser, både på datorn och andra datorer i nätverket som den behöver, som DNS, gateway osv. Det är aktiverat som standard på i princip alla routers, och har du inte ändrat på det så använder du det :angry:

Postad 25 September 2009 - 10:44

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Om du ska skriva in IP-adressen i "kör" måste du börja med \\ för att det öht ska fungera. Om de ligger i samma arbetsgrupp bör du kunna se den i "my network places".

Det kan låta enkelt "koppla bara in som jag har gjort och kör, så fungerar det", men om dina nätverksinställningar är lite oturliga fungerar det inte alls.

Vad du bör börja med är att i datorn öppna en kommandoprompt och skriva "ping PCH-IP", t.ex. "ping 192.168.0.10" och se om du får svar. Om du inte får det är problemet med nätverkskonfigurationen på ett eller annat sätt, och då kommer inget annat att fungera heller.

Att du inte ser datorn från din Popcorn är lite oroande. Kan det vara så att du inte har fil- och skrivardelning aktiverat i datorn?

DHCP är ett nätverksprotokoll för att dynamiskt tilldela IP-adresser. Om man inte använder sig av det måste man själv konfigurera upp sitt nätverk och skriva in adresser, både på datorn och andra datorer i nätverket som den behöver, som DNS, gateway osv. Det är aktiverat som standard på i princip alla routers, och har du inte ändrat på det så använder du det :angry:

Jag spar detta du skrivit så kan jag ha det som stöd ikväll när en polare ska komma över och kika på problemet.
Tack så mycke för hjälpen och jag återkommer senare ikväll med besked om hur det gick7går=)

Postad 25 September 2009 - 13:21

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Körde nyss ping grejen i kommandotolken och fick svar från PH:n
Paket: skickade=4 , mottagna= 4 , förlorade= 0 (0%)
överföringstid ms , Lägsta= 11ms , Högsta = 16ms , medel 13 ms

verkar det rätt?

Postad 25 September 2009 - 14:14

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Mycket bra :angry:

Då vet vi att nätverkskommunkationen på den lägsta nivån fungerar och att inget är fel i bas-konfigurationen, dvs IP-adresser, nätmask, DHCP, osv. Det är någon applikation som nekar dem att få tillgång till varandra.

Då är mitt nästa tips att antingen är inte fil- och skrivardelning aktiverat i datorn eller så är det windows-brandväggen som spärrar.

Postad 25 September 2009 - 14:59

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Om du vill ha info och bilder istället för Poppens original upplägg på dina filmer. Just nu använder jag UMC för den har ett snyggare "skin". Precis som du ser på länkarna.

coolt, så vill jag också ha.

Postad 25 September 2009 - 16:23

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Mycket bra :angry:

Då vet vi att nätverkskommunkationen på den lägsta nivån fungerar och att inget är fel i bas-konfigurationen, dvs IP-adresser, nätmask, DHCP, osv. Det är någon applikation som nekar dem att få tillgång till varandra.

Då är mitt nästa tips att antingen är inte fil- och skrivardelning aktiverat i datorn eller så är det windows-brandväggen som spärrar.

Ok bra=)
Hur kan jag checka det där fil och skrivardelning?
Vilka saker ska jag ha på under applikationer på PH:n? räcker det med Samba?

Postad 25 September 2009 - 22:21

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Ok bra=)
Hur kan jag checka det där fil och skrivardelning?

Klicka på startmenyn och högerklicka på network, välj properties. Kolla att "network discovery" och "file sharing" är igång.

Vilka saker ska jag ha på under applikationer på PH:n? räcker det med Samba?

Ja, det räcker bra.

Postad 26 September 2009 - 09:28

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Klicka på startmenyn och högerklicka på network, välj properties. Kolla att "network discovery" och "file sharing" är igång.

Ja, det räcker bra.

File and printersharing är ibockad.
Har även testat att logga in via ftp och då kommer detta upp
Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #2
[R] Connecting to Pch-a110 -> IP=81.16.172.62 PORT=21 (attempt # 2)
[R] Connected to Pch-a110
[R] 220---------- Welcome to Pure-FTPd ----------
[R] 220-You are user number 1 of 10 allowed.
[R] 220-Local time is now 08:27. Server port: 21.
[R] 220 You will be disconnected after 1440 minutes of inactivity.
[R] USER FTPUSER
[R] 331 User FTPUSER OK. Password required
[R] PASS (hidden)
[R] 530 Login authentication failed
[R] Connection failed

Postad 26 September 2009 - 09:54

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Då har du inte skrivit in rätt användarnamn och lösenord för att komma in via ftp. Ändra inloggningen i din ftp-klient till NMT/1234 så ska det gå bra.

Märkligt att de inte kan se varandra på nätverket. Prova att stänga av windows-brandväggen tillfälligt och se om det hjälper.

Postad 26 September 2009 - 10:08

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Då har du inte skrivit in rätt användarnamn och lösenord för att komma in via ftp. Ändra inloggningen i din ftp-klient till NMT/1234 så ska det gå bra.

Märkligt att de inte kan se varandra på nätverket. Prova att stänga av windows-brandväggen tillfälligt och se om det hjälper.

FTP funkar nu
Anvnamn: ftpuser
Lösen: 1234

Men det går ju så sjukt sakta, kommer upp i 250 KB/s

Postad 26 September 2009 - 11:55

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

FTP funkar nu
Anvnamn: ftpuser
Lösen: 1234

Men det går ju så sjukt sakta, kommer upp i 250 KB/s

Du borde komma upp i ca 50 Mbit och upp som du ser på bilden. För att jag ska komma upp på dom 77 Mbit som du ser på bilden får jag slå av tex utorrent m.m så att den hårdisken inte arbetar med något annat. Men som oftast så hamnar jag mellan 50-60 Mbit.

Bifogad fil  Namnl_s.jpg   170.72K   0 Antal nerladdningar

Har även gett poppen fast ip i min router (dlink 655, men du hade ingen router) och delar ut min poppcorn disk på detta vis i mitt nätverk:

Så här delar jag ut mina filer till PCH i Vista 64 Ultimate:
Gäller om man har en Hårdisk i PCH

0. Välj "Installation" i menyn till vänster på eran PCH (Jag har döpt om min till PCH).
1. Gå till NMT Applikationer
2. Starta Samba Server
3. Återvänd till eran dator och klicka er in på Nätverk (min ikon ligger på skrivbordet).
4. Dubbel klicka nu på ikonen(inte den med Mac adressen efter) med samma namn som eran PCH heter
(original tror jag det var PCH-A110).
5. Nu kan det dröja en liten stund men sedan öppnas ett fönster där dom frågar efter USERNAME och PASSWORD.
6. Använd dessa uppgifter om ni inte har ändrat något i PCH Username = nmt Password = 1234
7. Nu kommer ni in i en mapp där det för mig finns 2 st ikoner den ena heter "share" och den andra "skrivare",
vad nu den har där att göra.
8. Höger klicka nu på share mappen och välj i menyn "Anslut nätverksenhet"
9. Nu öppnas fönstret "Anslut nätverkenhet" och här väljer du vilken betäckning du vill att din PCH ska ha i
Windows.
10. Välj nu tex "P" och tryck på Slutför.
11. Gå nu till "Dator" ikonen (som jag har liggandes på skrivbordet) och dubbelklicka. Om allt gått rätt till så
borde det nu finnas en Nätverplats som heter "P"
12. Dubbel klicka nu på enheten "P" och ni är inne i PCH.

Postad 26 September 2009 - 12:23

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Du borde komma upp i ca 50 Mbit och upp som du ser på bilden. För att jag ska komma upp på dom 77 Mbit som du ser på bilden får jag slå av tex utorrent m.m så att den hårdisken inte arbetar med något annat. Men som oftast så hamnar jag mellan 50-60 Mbit.

Bifogad fil  Namnl_s.jpg   170.72K   0 Antal nerladdningar

Har även gett poppen fast ip i min router (dlink 655, men du hade ingen router) och delar ut min poppcorn disk på detta vis i mitt nätverk:

Så här delar jag ut mina filer till PCH i Vista 64 Ultimate:
Gäller om man har en Hårdisk i PCH

0. Välj "Installation" i menyn till vänster på eran PCH (Jag har döpt om min till PCH).
1. Gå till NMT Applikationer
2. Starta Samba Server
3. Återvänd till eran dator och klicka er in på Nätverk (min ikon ligger på skrivbordet).
4. Dubbel klicka nu på ikonen(inte den med Mac adressen efter) med samma namn som eran PCH heter
(original tror jag det var PCH-A110).
5. Nu kan det dröja en liten stund men sedan öppnas ett fönster där dom frågar efter USERNAME och PASSWORD.
6. Använd dessa uppgifter om ni inte har ändrat något i PCH Username = nmt Password = 1234
7. Nu kommer ni in i en mapp där det för mig finns 2 st ikoner den ena heter "share" och den andra "skrivare",
vad nu den har där att göra.
8. Höger klicka nu på share mappen och välj i menyn "Anslut nätverksenhet"
9. Nu öppnas fönstret "Anslut nätverkenhet" och här väljer du vilken betäckning du vill att din PCH ska ha i
Windows.
10. Välj nu tex "P" och tryck på Slutför.
11. Gå nu till "Dator" ikonen (som jag har liggandes på skrivbordet) och dubbelklicka. Om allt gått rätt till så
borde det nu finnas en Nätverplats som heter "P"
12. Dubbel klicka nu på enheten "P" och ni är inne i PCH.

Skumt att jag inte får upp nån hastighet då. Jag använder windows xp(32 bit) sen använder jag switch istället för router. Min PH har en fast ip som inte ändras fast jag stänger av den.

Min PH dyker inte upp i nätverket med namnet Pch-a110 fast jag har samba startad

Postad 26 September 2009 - 14:31

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Skumt att jag inte får upp nån hastighet då. Jag använder windows xp(32 bit) sen använder jag switch istället för router. Min PH har en fast ip som inte ändras fast jag stänger av den.

Min PH dyker inte upp i nätverket med namnet Pch-a110 fast jag har samba startad

Ja det är skumt... spontant tänker jag som så.... är det den där switchen som inte orkar med... men kan för lite om switchar så kan inte svara på det. Ska surfa runt och se om man kan finna något. Konstigt det där med att du inte får upp den på "Mina nätverksplatser".

Prova detta:

1. Gå in på "Mina Nätverks Platser"
2. Välj där " Lägg till en nätverksplats" och tryck sedan "nästa"
3. Nu får du upp " Välj en annan nätverksplats, Ange adressen till en webbplats, en nätverksplats eller en FTP-plats". Markera den och tryck nästa.
4. Bläddra nu fram till poppen denna väg ---> Hela nätverket --->Microsoft Windows-nätverk --->Mshome(heter mitt). Där kommer min popp upp på min lapptopp som kör XP32. Valde där "Share" mappen och sedan fungerade även på lapptoppen.

Nu är ju frågan om du får upp poppen när du bläddrar dig fram till den :) ... du kanske har provat redan. Men vi måste ju börja någonstans.

Postad 26 September 2009 - 14:45

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Allt funkar nu, var nått skumt med switchen och det ipnumret jag hade,kör nu med router och allt flyter på som det ska=)

Tack alla för hjälpen

Redigerat av peter84, 26 September 2009 - 14:46.

Postad 26 September 2009 - 15:03

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Allt funkar nu, var nått skumt med switchen och det ipnumret jag hade,kör nu med router och allt flyter på som det ska=)

Tack alla för hjälpen

Skönt att höra.... :)

Postad 26 September 2009 - 17:03

erhanx
  • erhanx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hur är det att använda en extern hårddisk istället för en intern? Funkar det lika bra att koppla den externa via usb port?
Har trådlöst nätverk hemma, läste om att överföringen skulle gå långsammare.....

Kan man koppla Pch till dator via usb och överföra filmer till den interna hårddisken????

Redigerat av erhanx, 26 September 2009 - 17:38.

Postad 26 September 2009 - 20:07

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
förlorar man något speciellt om man struntar i att ha en hårddisk i popcorn hourn? har tänkt köpa en ny dator som är tyst och smidig och tänkte dra över 2tb disken till den istället och streama till popcorn hourn. tyckte det var så förbannat osmidigt med hårddisk i den och sitta och överföra hela tiden från datorn vilket gör popcorn hourn nästintill obruklig. samma om man tankar med det inbyggda torrentprogrammet. lika bra att lagra allt i datorn tycker jag. yamj och allt sånt funkar väl precis lika bra över nätverk?

Redigerat av FromHelll, 26 September 2009 - 20:08.

Postad 27 September 2009 - 09:33

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Vilket är det snabbaste överföringssättet att föra över filer i nätvärket?

Postad 27 September 2009 - 19:01

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Vilket är det snabbaste överföringssättet att föra över filer i nätvärket?

Kabel och FTP.

Postad 27 September 2009 - 20:11

erhanx
  • erhanx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Kan man koppla Pch till dator via usb och överföra filmer till den interna hårddisken????

Postad 27 September 2009 - 21:38

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Jepp

Postad 27 September 2009 - 22:08

erhanx
  • erhanx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Okej va bra, då slipper jag köpa en extern hd. Finns det någon nackdel med det, långsam överföring?
Är det en Usb- usb kabel jag då behöver eller?

Postad 27 September 2009 - 22:16

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Okej va bra, då slipper jag köpa en extern hd. Finns det någon nackdel med det, långsam överföring?
Är det en Usb- usb kabel jag då behöver eller?

Det följer med en USB-kabel som passar att koppla mellan popcornen och datorn. Vet inte exakt vad man kommer upp i för hastigheter dock.

Postad 27 September 2009 - 22:20

erhanx
  • erhanx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Okej, skulle du rekommendera extern eller intern hd?

Jag kommer inte strema och har ingen mlöjlighet att koppla med nätverkskabel då routern ligger på övervåningen....

Postad 27 September 2009 - 22:45

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Okej, skulle du rekommendera extern eller intern hd?

Jag kommer inte strema och har ingen mlöjlighet att koppla med nätverkskabel då routern ligger på övervåningen....

Då hade ju extern hårddisk varit lättast att bara flytta och koppla in i datorn. Istället för att flytta hela popcornen varje gång.

Postad 28 September 2009 - 12:24

erhanx
  • erhanx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Okej, men det blir väll inte "laggigt" med extern hd?

Postad 28 September 2009 - 12:26

Unregistered0ad6fe96
  • Unregistered0ad6fe96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Okej, men det blir väll inte "laggigt" med extern hd?

Flyter på utan problem.

Postad 29 September 2009 - 10:47

peter84
  • peter84
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Går det att köra spotify i a-110?

Postad 30 September 2009 - 14:27

erhanx
  • erhanx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Köpte en A110 med intern hårddisk. Kopplade den till datorn med en USB slave kabel och det står färdigt att användas, men finns ingen ikon någonstans i den den här datorn, hittar inte hårddisken...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.