Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 January 2011 - 19:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
som jag fattade de på presskonferansen blir de ingen rematch....Pettis vs Edgar är på tur...

edit
men nnu läste jag detta

Though many fans will likely beg to see a third fight between Frankie Edgar and Gray Maynard, that bout will have to wait, as the UFC announced that Edgar would defend his UFC title next against WEC lightweight champion Anthony Pettis. ESPN later reported that UFC President Dana White has changed his mind, and will now go forward with a third bout between the lightweights for Edgar's next defense.

http://www.sherdog.c...wing-Draw-29128

edit
Lite roligt inlägg om Thiago och hans bitchslap på Vera :)

Waaah, I got sand in my vagina.
Dude, they are fighters in a cage, not Dancing with the Stars contestants!
Suck it up, not everyone is a nice person.
Some people grow up in hostile environments and keep that with them until they die.

Don't like it?
Go watch Ice Skating.

Tror Vera fick lite ont i näsan :)
Bifogad fil  Vera.gif   4.92MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av moparman, 02 January 2011 - 20:49.

Postad 02 January 2011 - 21:20

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

som jag fattade de på presskonferansen blir de ingen rematch....Pettis vs Edgar är på tur...

edit
men nnu läste jag detta

Though many fans will likely beg to see a third fight between Frankie Edgar and Gray Maynard, that bout will have to wait, as the UFC announced that Edgar would defend his UFC title next against WEC lightweight champion Anthony Pettis. ESPN later reported that UFC President Dana White has changed his mind, and will now go forward with a third bout between the lightweights for Edgar's next defense.

Tycker det var ganska solklart att Edgar vann 3 ronder och att Maynard vann 2 med en av dom 10-8. 47-47 var vad alla domarna borde haft och Edgar fortsatt mästare. Blir ju väldigt konstigt om Pettis inte får möta Edgar nu, vad ska han göra under tiden?

Stun-Gun dominerade klene-Diaz i 2 ronder Diaz gjorde inget från botten vad jag såg, man kan inte räkna hans vänskapliga klappar. Diaz tog rond 3, men det var ju inte 10-8 direkt.

Guida hade en väldigt konstig stil och träffade ju bara 2 ggr förutom hans nedtagningar. Men smart taktik att förvirra och frustrera och till slut få nedtagning och vinna där.

Vera var riktigt dålig. Urk.

Skönt att Leben förlorade.

Postad 03 January 2011 - 08:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

edit
men nnu läste jag detta

http://www.sherdog.c...wing-Draw-29128

edit
Lite roligt inlägg om Thiago och hans bitchslap på Vera :P

Waaah, I got sand in my vagina.
Dude, they are fighters in a cage, not Dancing with the Stars contestants!
Suck it up, not everyone is a nice person.
Some people grow up in hostile environments and keep that with them until they die.

Don't like it?
Go watch Ice Skating.

Tror Vera fick lite ont i näsan :)
Bifogad fil  Vera.gif   4.92MB   0 Antal nerladdningar

Rätt åt Vera, har aldrig gillat den killen. Hans näsa var ju värre än Franklins:

Postad bild

Postad 03 January 2011 - 19:02

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Pallar inte skriva något längre men man kan ju säga att UFC 125 var något av ett antiklimax. Det enda som fick mig lite glad i hågen var väl Clay Guida. Där har vi en kille som alltid är rolig att kolla på och gött med avslut på ett stort namn i Gomi.

Har bara sett Ubereems match i Dynamite än och det gick väl som väntat. Och det verkar vara bekräftat att Duffe's huvud är gjort av det tunnaste glas som finns att köpa...

Postad 03 January 2011 - 19:45

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Pallar inte skriva något längre men man kan ju säga att UFC 125 var något av ett antiklimax. Det enda som fick mig lite glad i hågen var väl Clay Guida. Där har vi en kille som alltid är rolig att kolla på och gött med avslut på ett stort namn i Gomi.

Har bara sett Ubereems match i Dynamite än och det gick väl som väntat. Och det verkar vara bekräftat att Duffe's huvud är gjort av det tunnaste glas som finns att köpa...

Jag tyckte att UFC-galan var bra, en av dom bättre på länge. Edgar - Maynard var riktigt bra.

Visst kan man tycka Stun-gun är rätt trist, men det är rätt imponerande att dominera en kille som Diaz i grappling.

Duffee såg ju väldigt imponerande ut i sin UFC-karriär. När han fick stryk i sin tredje match i UFC så var det ju för att han mötte ett sorts freak när det gällde att kunna ta emot stryk. Han vann över Duffee med Homer Simpson-taktiken, ta emot stryk och trötta ut motståndaren. Duffee kunde ju knappt stå upp i tredje ronden och det var anledningen till att han förlorade.

Att han inte kunde ta fler smällar av Overeem är väl inte så konstigt, killen slår ju enormt hårt. Duffee gick in med rätt attityd och försökte överaska Overeem, men han borde inte svingat som en galning och lämnat sig öppen för kontringar.

Postad 03 January 2011 - 20:59

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Epic!

Postad bild

Postad 04 January 2011 - 08:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Snacka om hård bild där!

Finns bara en kille inom mma som jag gillar mer än Anderson, och nu jäklar är han på gång igen! SF:s tungviktsturnering verkar vara på gång nu, jag sitter och dreglar. Hoppas på en retur mot Werdum, då kommer Werdum ligga i koma efteråt.
http://www.sherdog.c...or-Feb-12-29152

Postad bild

Postad 04 January 2011 - 08:28

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

Redigerat av Unregistered8147b14e, 04 January 2011 - 08:35.

Postad 04 January 2011 - 23:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Fixa autografer

Det verkar inte som att det skulle vara så populärt (hos honom), undrar varför :)

Men jag har ju spelat lite The Fight till PS3 (med två kontroller dessutom!) så han ska f-n inte mucka.

Postad 05 January 2011 - 08:49

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Strikeforce tungviktsturnering ser extremt bra ut.

Fedor, Josh Barnett, Fabricio Werdum, Antonio Silva, Brett Rogers, Andrei Arlovski, Sergei Kharitonov och Alistair Overeem.

Börjar i Februari med Fedor-Silva och Kharitanov-Arlovski. Sedan i April Overeem-Werdum och Barnett-Rogers. Alla matcher ska vara 5 ronds matcher om jag förstår det rätt, vilket är bra tycker jag.

Vi får se om Werdum lyckas spöa Ubereem igen, denna gången väger Overeem 30 pounds mer men om matchen går till marken får Overeem det svårt.

Även Barnett-matchen känns också oviss. Först och främst så är frågan om Barnett får fightas i USA igen och sedan så var det länge sedan Barnett gick en match. Han borde kunna spöa Rogers.

Arlovski tror jag tar sin match och Fedor sin, men Silva är tillsammans med Overeem och Werdum Fedors stora hot i turneringen. Möjligtvis om Barnett är i toppform så skulle han också kunna vara med och slåss om segern.

Postad 05 January 2011 - 09:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Strikeforce tungviktsturnering ser extremt bra ut.

Fedor, Josh Barnett, Fabricio Werdum, Antonio Silva, Brett Rogers, Andrei Arlovski, Sergei Kharitonov och Alistair Overeem.

Börjar i Februari med Fedor-Silva och Kharitanov-Arlovski. Sedan i April Overeem-Werdum och Barnett-Rogers. Alla matcher ska vara 5 ronds matcher om jag förstår det rätt, vilket är bra tycker jag.

Vi får se om Werdum lyckas spöa Ubereem igen, denna gången väger Overeem 30 pounds mer men om matchen går till marken får Overeem det svårt.

Även Barnett-matchen känns också oviss. Först och främst så är frågan om Barnett får fightas i USA igen och sedan så var det länge sedan Barnett gick en match. Han borde kunna spöa Rogers.

Arlovski tror jag tar sin match och Fedor sin, men Silva är tillsammans med Overeem och Werdum Fedors stora hot i turneringen. Möjligtvis om Barnett är i toppform så skulle han också kunna vara med och slåss om segern.

Jag ser inte hur Werdum ska kunna få ner Overeem faktiskt. Jag tror det kommer se ut som i Fedor-fighten, Werdum blir sönderbombad stående. Skillnaden är att Overeem inte går med ner på marken, vilket inte Fedor kommer göra heller om det blir en retur. Men på marken är ju Werdum galet bra... Kul att se Arlovski igen!

SF-turneringen blir årets höjdpunkt helt klart. Två på listan är Silva-Belfort.

Postad 05 January 2011 - 13:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Rematchen Silva-Sonnen lär dröja ett tag!
http://www.tmz.com/2...ney-laundering/

Postad bild

Postad 05 January 2011 - 13:39

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Rematchen Silva-Sonnen lär dröja ett tag!

Ja jag läste att Sonnen hade erkänt sig skyldig, väldigt litet straff 2 år probation. Hade nog trott att han skulle åka in några år i fängelse för pengatvätt och bedrägeri. Det var ju pga hans pengatvättar-affärer som han drog sig ur sin politiska karriär.

Men det hade väl varit tveksamt om Sonnen hade velat möta Anderson igen, efter att Belfort har knockat honom.

Jag skulle tro att Sonnen gör comeback under andra halvåret 2011.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 05 January 2011 - 13:39.

Postad 05 January 2011 - 15:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Belfort knocka Silva ?
;) i mina drömmar men tyvärr tror jag det är större chans att ****t fryser till is

Postad 05 January 2011 - 18:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja jag läste att Sonnen hade erkänt sig skyldig, väldigt litet straff 2 år probation. Hade nog trott att han skulle åka in några år i fängelse för pengatvätt och bedrägeri. Det var ju pga hans pengatvättar-affärer som han drog sig ur sin politiska karriär.

Men det hade väl varit tveksamt om Sonnen hade velat möta Anderson igen, efter att Belfort har knockat honom.

Jag skulle tro att Sonnen gör comeback under andra halvåret 2011.

Hehe, you wish buddy!

Av alla killar som Anderson mött så är det nog Belfort som har störst chans att få till just en knock - han har ju rejält tunga händer till skillnad från Chael "pillow hands" Sonnen. Men jag kommer sätta mina pengar på Anderson, han är helt enkelt bättre än Vitor.

moparman får fortsätta drömma!

Postad 05 January 2011 - 19:10

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hehe, you wish buddy!

Av alla killar som Anderson mött så är det nog Belfort som har störst chans att få till just en knock - han har ju rejält tunga händer till skillnad från Chael "pillow hands" Sonnen. Men jag kommer sätta mina pengar på Anderson, han är helt enkelt bättre än Vitor.

moparman får fortsätta drömma!

Ja vi kan nog se fram emot 5 ronder av uppvisningsdans av Anderson, kanske någon träff/rond. Annars kommer det nog mest påminna om Lets Dance. Om jag ska vara ärlig tror jag att Vitor kommer blanda med nedtagningar och gå tillbaks till sina BJJ-rötter. Det var länge sedan han använde BJJ, men han är på elitnivå och bra mycket bättre än Anderson.

Det spekuleras för övrigt rätt friskt om att Anderson tar förbjudna preparat på Sherdog. Det gick precis en UFC cribs på ufcs braslianska sida hemma hos Anderson. Han hade massa skumma burkar som inte jag känner igen, men det var en del på Sherdog som säger att det är förbjudna preparat. Men jag tror inte en sekund på vad folk på Sherdog säger, man får vänta på riktiga journalister. Verkar ju väldigt korkat av Anderson att låta förbjudna preparat ligga framme om det är ett film-team på besök och Anderson är inte korkad så därför tror jag inte på det.

UFC cribs filmen hos Anderson var däremot ganska rolig, den finns på youtube.

edit. Du kommer väl för övrigt ihåg att Anderson fick gummiben i första ronden mot Sonnen. Pillow hands? vad säger det om Andersons haka? Han blir ju nästan aldrig träffad, så han kanske har en riktigt dålig haka. Bra för Vitor i sådana fall.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 05 January 2011 - 19:13.

Postad 05 January 2011 - 19:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Såg också detta, men det var väl för att någon i familjen har diabetes plus att dimensionerna på nålarna var för klena för prepp. Detta var också en Sherdog-källa iofs... :P

Postad 09 January 2011 - 20:39

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sherdog utsåg Santiago-Misaki till 2010 års bästa match. En helt otroligt bra match, osannolik action. Jag var tvungen att se matchen igen nu och man kan inte tro att den faktiskt hände. Helt osannolik action med 2 fighters som borde ha gett upp flera gånger under matchen. För den som inte har sett matchen så har jag bara en kommentar, se den.
Den är kanske inte lika viktig som Royce Gracie-Saku eller Fedor-Crocop, men det är nog den mest osannolika fight jag någonsin har sett. Misaki kommer fortfarande inte ihåg något från fighten.

Postad 09 January 2011 - 20:51

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Sherdog utsåg Santiago-Misaki till 2010 års bästa match. En helt otroligt bra match, osannolik action. Jag var tvungen att se matchen igen nu och man kan inte tro att den faktiskt hände. Helt osannolik action med 2 fighters som borde ha gett upp flera gånger under matchen. För den som inte har sett matchen så har jag bara en kommentar, se den.
Den är kanske inte lika viktig som Royce Gracie-Saku eller Fedor-Crocop, men det är nog den mest osannolika fight jag någonsin har sett. Misaki kommer fortfarande inte ihåg något från fighten.

http://www.youtube.c...orKprcxQ&fmt=22

Postad 09 January 2011 - 21:05

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Vilken gala var denna legendariska fight?

Postad 09 January 2011 - 21:20

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Sengoku 13 tror jag. Kan ha varit 12.

Postad 09 January 2011 - 21:22

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

http://en.wikipedia....hampionships_14

Postad 10 January 2011 - 20:02

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Kollade på Strikeforce Challengers i helgen.

Ett ord: SNARK...

Postad 11 January 2011 - 18:07

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Kollade på Strikeforce Challengers i helgen.

Ett ord: SNARK...

ja den var verkligen tråkig. Bara en massa brottare...

Postad 11 January 2011 - 20:04

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Saknar pride. Total avsaknad av brottning gav ju till och med sjukt spännande grappling (Sakuraba vs Carlos Newton!) istället för brottar-kontroll ;)

Fast jag är väl gammal och tycker att "det var bättre förr" :blush:

Jag tycker faktiskt att Japanerna var inne på nånting som jag tycker att Amerikanarna helt har missat. MMA som underhållning istället för blodigt allvar, Se bara på Japanska matchups med Viktskillnader, judokillar i GI med noll standup, Lokala Prowrestlers, Turneringar, Aoki-pantsu!, Entrances!, avdrag av fightinglönen för passiva tråkiga fighters! Wrestling/Pancrase-stövlar! Specialregler för vissa matcher!

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst! :blush:

Postad 11 January 2011 - 20:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Japp, Prides matchups KROSSAR allt. På den tiden var mma 100 gånger större än boxningen för mig, nu är boxningen ikapp igen och snart förbi. En gala med snygga japanska tjejer som mimar till obegripligt usla låtar ( ;) ), kombinerat med underbar fighting där varje kille går in till 100 procent för att avsluta fighterna är bättre än dagens bökande mot buren.

Prides open weight turnering är för mig det största som hänt i mma, fy f-n vad bra den var!

Pride>UFC
Ring>Bur
Blåa handskar>Svarta
Japan>USA
Fedor>Lesnar

Postad bild

Postad 11 January 2011 - 21:46

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Japp, Prides matchups KROSSAR allt. På den tiden var mma 100 gånger större än boxningen för mig, nu är boxningen ikapp igen och snart förbi. En gala med snygga japanska tjejer som mimar till obegripligt usla låtar ( ;) ), kombinerat med underbar fighting där varje kille går in till 100 procent för att avsluta fighterna är bättre än dagens bökande mot buren.

Prides open weight turnering är för mig det största som hänt i mma, fy f-n vad bra den var!

Pride>UFC
Ring>Bur
Blåa handskar>Svarta
Japan>USA
Fedor>Lesnar

Jag håller med. Det är dom stora skillnaderna i regler där nedtagningar och pressa mot buren-kontroll har alldeles för stort inflytande över vem som vinner matchen i UFC och även Strikeforce. I Pride var det försök till avslut (alltså bedömda av domare som förstod om det var nära eller inte) som var viktigast och som nämnts passitivitet bötfälldes. Buren är också en gudagåva till alla brottare.

Postad 11 January 2011 - 23:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Octagon skulle funka om de ändrade reglerna .

Jag tror och hoppas att det kommer att hända..Men att det lär ta tid.

Så mycket snack som de varit om usla domslut sista året.

Tyvärr så verkar det mest fokusera på det..
Hoppas att de inte glömmer bort att se över reglerna.

Postad 11 January 2011 - 23:27

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
;) Don Frye :P

Postad 12 January 2011 - 04:22

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

;) Don Frye :P

http://www.youtube.c...h?v=qg1tJeis_0o

http://www.youtube.c...h?v=fNfnVtMeI84

Han är ju så cool.

Postad bild

Postad 12 January 2011 - 08:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=qg1tJeis_0o

http://www.youtube.c...h?v=fNfnVtMeI84

Han är ju så cool.

Postad bild

Hehe, i den fighten (Frye-Takiyama) stod jag upp framför tv:n och bara skrek. Fy fasen vilken holmgång. Ingen smart taktik precis, GSP is not impressed with that performance, men underhållningsvärdet är helt sjukt.

Lesnar - JDS som coacher i TUF 13. Jag som hade tänkt sluta titta på TUF. Typiskt! Om inte Junior är jäkligt bra på att försvara sig mot nedtagningar så vinner Lesnar.'

Edit: http://www.sherdog.c...e-Fighter-29345

Redigerat av Kamui, 12 January 2011 - 08:15.

Postad 12 January 2011 - 09:52

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hehe, i den fighten (Frye-Takiyama) stod jag upp framför tv:n och bara skrek. Fy fasen vilken holmgång. Ingen smart taktik precis, GSP is not impressed with that performance, men underhållningsvärdet är helt sjukt.

Lesnar - JDS som coacher i TUF 13. Jag som hade tänkt sluta titta på TUF. Typiskt! Om inte Junior är jäkligt bra på att försvara sig mot nedtagningar så vinner Lesnar.'

Edit: http://www.sherdog.c...e-Fighter-29345

Nejnej, JDS vinner enkelt mot Lesnar. Visst kan Lesnar få ner JDS på marken i rond 1, men jag tror inte han kommer kunna avsluta JDS. JDS vinner på TKO sent rond 1 eller rond 2. Tycker mer det är ett bra sätt av UFC att förbättra JDS namn, inför hans kommande titelmatch. JDS har bra takedown-defence och Lesnar är ju som alla numera vet kraftigt överskattad.

Postad 12 January 2011 - 10:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Men har vi egentligen fått se JDS tdd? Varken Nelson eller Gonzaga har ju den förmågan. Missförstå mig inte, jag vill verkligen se Lesnar halvt ihjälslagen igen... Har bara känslan av att Brock är en trist matchup för Dos Santos eftersom jag inte sett honom mot någon med bra nedtagningar.

Postad 12 January 2011 - 18:28

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Missförstå mig inte, jag vill verkligen se Lesnar halvt ihjälslagen igen...

Vad fan säger du?! Jag hoppas att det bara blir en blöt fläck kvar av Junior efter att Brock är färdig med honom.

Postad 24 January 2011 - 18:03

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ingen som har sett UFC fight for the troops (2 tror jag?). Några helt klart bra matcher, hyggliga fighters (inga direkta toppnamn), men dom flesta var ganska ensidiga.

Fasen va gott att se Yves strypa ut Cody. Codys standup är skrattretande dåligt.

Melvin G såg riktigt vass ut.

Stackars Mark Hominick som får möta Jose Aldo nu. Men det blir en intressant match, Aldo har aldrig mött någon som har så bra standup som Hominick.

Pat Barry såg väl ok ut, inte mer.

Matt Wiman överaskade mig stort, trodde att Cole Miller skulle vinna enkelt. Tycker det är skandalöst att en domare hade Cole Miller som vinnare i en rond, påverkar ju inte utgången men vafan.

Mitrione börjar bli ett riktigt toppnamn...

Postad 24 January 2011 - 19:08

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ingen som har sett UFC fight for the troops (2 tror jag?). Några helt klart bra matcher, hyggliga fighters (inga direkta toppnamn), men dom flesta var ganska ensidiga.

Fasen va gott att se Yves strypa ut Cody. Codys standup är skrattretande dåligt.

Melvin G såg riktigt vass ut.

Stackars Mark Hominick som får möta Jose Aldo nu. Men det blir en intressant match, Aldo har aldrig mött någon som har så bra standup som Hominick.

Pat Barry såg väl ok ut, inte mer.

Matt Wiman överaskade mig stort, trodde att Cole Miller skulle vinna enkelt. Tycker det är skandalöst att en domare hade Cole Miller som vinnare i en rond, påverkar ju inte utgången men vafan.

Mitrione börjar bli ett riktigt toppnamn...

Jodå visst har man sett den. Tack och lov så kunde man scrolla sig förbi all amerika-är-det-bästa-landet-i-världen-låt-oss-nu-böla-i-tv propagandan och koncentrera sig på fightingen istället.

Har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde åt Cody's fight ;) Skrattretande var ordet och det roligaste var nästan hans takedowns aka hänga sig i midjan på Edwards och kapa knävecken.

Ja vad ska man säga om Guillard. Trodde han skulle få mer motstånd men ******** i gatan vad han har speed och kraft i sina slag. Imponerande.

Hade som du Miller som solklar vinnare över Wiman och blev då glatt överraskad av utgången i matchen. Har aldrig gillat Miller och hans ATT-f.anboy tatuering.

Pat Barry är ett litet mysterium. När något väl funkar för honom så verkar han bli väldigt försiktig i sitt rörelsemönster. Han hade kunnat legkicka ut Beltran i andra om han bara hade velat. Vill gärna se honom gå lite mot mellangärdet med sina sparkar vilket jag tror inte många hade stått pall för.

Är det spikat nu att Hominick ska möta Aldo? Om så är fallet så känns det inte som att han har så mycket att komma med där trots den imponerande uppvisning han hade nu senast. Och vad höll domaren på med?

Redigerat av Birkanoff, 24 January 2011 - 19:09.

Postad 24 January 2011 - 20:15

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Håller med ovanstående "talare", gott se Cody strypas ut..trodde faktiskt han skulle "klappa" ut sig, men icke...

Matt Mitrione ser lite lustig ut när han fightas, går omkring o flinar i tid o otid..antar han har kul :blush:
Enkel seger dock...

Börjar bli dags för Melvin att ge sig på något riktigt toppnamn nu, såg väldans vass ut...

Jose Aldo kommer käka upp Hominick med hull o hår, kul se den matchen dock ;)

Postad 25 January 2011 - 11:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Nog om UFC:s propaganda-gala, ta en titt på SF:s GP-bracket!

Postad bild

Lite tråkigt att Fedor och Ubereem hamnar på samma sida, men det kanske är lika bra att få till Ubereem-Fedor så snart som möjligt. Vinnaren där möter väl Barnett i finalen, förutsatt att Barnett inte är för rostig. Werdum tror jag blir mosad mot Overeem och Fedor ska väl vinna mot Silva. Fighten mellan Fedor och Overeem vet jag inte vad jag ska tro om. Det är 50/50. Hoppas bara Fedors händer håller!

Innan tungviktarna brakar igång så ska det ju hållas en riktigt skön gala, nämligen Diaz vs. Cyborg!

Nick Diaz vs. Evangelista Santos
Ronaldo Souza vs. Robbie Lawler
Herschel Walker vs. Scott Carson
Roger Gracie vs. Trevor Prangley

Diaz, Cyborg, Jacare, Lawler och Roger Gracie på samma gala= WIN! Herschel "Kroppen" Walker blir kul att se också.

Postad bild

Postad 25 January 2011 - 16:29

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Strikeforce känns så hett just nu, Me likey!

Postad 25 January 2011 - 20:31

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nog om UFC:s propaganda-gala, ta en titt på SF:s GP-bracket!

Lite tråkigt att Fedor och Ubereem hamnar på samma sida, men det kanske är lika bra att få till Ubereem-Fedor så snart som möjligt. Vinnaren där möter väl Barnett i finalen, förutsatt att Barnett inte är för rostig. Werdum tror jag blir mosad mot Overeem och Fedor ska väl vinna mot Silva. Fighten mellan Fedor och Overeem vet jag inte vad jag ska tro om. Det är 50/50. Hoppas bara Fedors händer håller!

Innan tungviktarna brakar igång så ska det ju hållas en riktigt skön gala, nämligen Diaz vs. Cyborg!

Nick Diaz vs. Evangelista Santos
Ronaldo Souza vs. Robbie Lawler
Herschel Walker vs. Scott Carson
Roger Gracie vs. Trevor Prangley

Diaz, Cyborg, Jacare, Lawler och Roger Gracie på samma gala= WIN! Herschel "Kroppen" Walker blir kul att se också.

Jag tror att Fedor och Overeem möts i semi, men båda har tuffa matcher som jag tidigare har sagt. Strikeforce har valt att sätta de 4 högst rankade motståndarna på samma halvan för att säkra intressanta matchups, Barnett har jag som 5:e rankad, pga hans uppehåll kan han inte rankas högre. Till final tror jag antingen Barnett eller Arlovski går. Barnett borde kunna spöa Rogers, men Arlovski är en dålig matchning för honom. I den andra semin har jag givetvis Fedor som favorit mot Overeem, men visst är det en jämn match.

Diaz, Jacaret, Walker och Gracie har jag som klara favoriter. Men Jacaret och Gracie matcherna blir nog jämna och tuffa. Riktigt bra gala. Det gick en intervju på sherdog med Nick Diaz nyligen, han verkade ju värre än vanligt. Väldigt missnöjd med livet överhuvudtaget och han tycker att alla behandlar honom illa.

Postad 26 January 2011 - 08:21

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag tror att Fedor och Overeem möts i semi, men båda har tuffa matcher som jag tidigare har sagt. Strikeforce har valt att sätta de 4 högst rankade motståndarna på samma halvan för att säkra intressanta matchups, Barnett har jag som 5:e rankad, pga hans uppehåll kan han inte rankas högre. Till final tror jag antingen Barnett eller Arlovski går. Barnett borde kunna spöa Rogers, men Arlovski är en dålig matchning för honom. I den andra semin har jag givetvis Fedor som favorit mot Overeem, men visst är det en jämn match.

Diaz, Jacaret, Walker och Gracie har jag som klara favoriter. Men Jacaret och Gracie matcherna blir nog jämna och tuffa. Riktigt bra gala. Det gick en intervju på sherdog med Nick Diaz nyligen, han verkade ju värre än vanligt. Väldigt missnöjd med livet överhuvudtaget och han tycker att alla behandlar honom illa.

Ja Arlovski borde kunna ställa till problem på den sidan av trädet. Förutsatt att han lyckats vända allt strul till något positivt. Jag gillar verkligen hans boxning som är riktigt bra för att vara mma-kille, men sedan Fedor demolerade honom så har han ju varit så jäkla skör. ;) Hoppas han är på gång igen!

Postad 26 January 2011 - 13:15

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ja Arlovski borde kunna ställa till problem på den sidan av trädet. Förutsatt att han lyckats vända allt strul till något positivt. Jag gillar verkligen hans boxning som är riktigt bra för att vara mma-kille, men sedan Fedor demolerade honom så har han ju varit så jäkla skör. ;) Hoppas han är på gång igen!

Drömscenariot för mig hade varit Ubereem och en Arlovski med sin gamla ironjaw i finalen. Arlovski har länge varit en av mina stora favoriter, mycket på grund av hans epic beard :P

Postad 26 January 2011 - 13:22

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Går detta på någon svensk kanal?

Postad 26 January 2011 - 13:41

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Går detta på någon svensk kanal?

Tror inte det. Men det finns ju andra sätt att se det på, webstreaming t.ex.

Postad 26 January 2011 - 13:52

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Drömscenariot för mig hade varit Ubereem och en Arlovski med sin gamla ironjaw i finalen. Arlovski har länge varit en av mina stora favoriter, mycket på grund av hans epic beard :P

Hehe, iron jaw håller jag kanske inte med om (6 av 8 förluster via KO/TKO, 4 av dessa innan Fedor) men den var ju bättre förr iaf. Men tightar han till sin defensiva boxning så slipper han ju bli träffad av bomber vilket borde innebära att han blir svårare att vinna över.

Det jag gillar mest med honom är att han nästan alltid (förutom mot Timmy) är med i underhållande fighter som inte går tiden ut.

Dessutom kläckte han ju:

Postad bild

;)

Postad 26 January 2011 - 14:25

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Haha när man väl snackar om epic :P

Postad 27 January 2011 - 08:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Haha när man väl snackar om epic :blink:

Ja sjukt kul, att reportern inte började gapskratta när han sa det förstår jag inte.

Postad 27 January 2011 - 13:12

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...player_embedded

SPARTAA!!!

Postad 30 January 2011 - 22:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Nick! Diaz! Jag har ju en enorm mancrush på Diaz och det blir ju inte mindre av såna här slugfests. Fy fasen vad den killen är underhållande! Kommer SF verkligen kunna toppa detta med HW-turneringen? Herr och fru Cyborg är underhållande och här kör ju Cyborg verkligen järnet.

Jacare ser ruskigt stark ut fysisk sett, blir det lhw inom ett par år? Jämför nedtagningarna med Shields, Lawler stoppade typ varenda en men mot Jacare hade han det tufft. Jacare börjar bli en sån jäkla tank att han är oerhört svår att hålla sig på fötter mot. Men Lawler har jäkligt bra bjj-försvar och är som vanligt helt jäkla underbar att se, kul att se honom smita undan så mycket på marken!

Hershel! ######r vilken gubbe alltså. Matcha honom snarast igen. Att vara så explosiv och stark vid 48 års ålder är makalöst.

Roger Gracie såg oerhört bra ut, till och med stående var han helt ok som Shamrock påpekade! Han kommer ju alltid kunna stå i vilken stance han vill eftersom ingen vill ta ner honom. På marken är han ju helt sjuk vilken han visar här igen. Men finnarna på ryggen? Är det Sonnen-dieten?

Underbar gala, 5/5 i betyg!

Någon mer som såg en smällfet Timmy få stryk? Jag lider med killen... :)

Postad 30 January 2011 - 23:50

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
"Don't be scared, homie!"

Diaz kommer alltid att vara en favorit. Han fick äta några fina skenben men han såg ut att klara dem ok. Diaz är hänsynslös, det gäller för domarna att vara med när han hänger på en sub, för han kör tills något pajjar, den där armen såg jävligt hyperextended ut.

Postad bild

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.