Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 January 2009 - 23:09

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Får man nytt kort med boxen i butik som funkar direkt eller ska man ringa comhem när man kommer hem och paira(?) boxen mot det kortet man redan har ?

Jag fick ett nytt kort i butiken som de parade med boxen och de sade upp mitt gamla obunda abonnemang, dock så hade killen som senare hanterade utbytet av min trasiga box inte koll på att kortet måste paras med den nya boxen, så han fick reda på det av mig så blev det rätt :) .

Jag åkte förresten på 29 minutersbuggen 2 gånger av 2 möjliga hittills alltså 100% utfall ;) , det är ju helt sjukt.

Redigerat av Neonknight, 12 January 2009 - 23:12.

Postad 13 January 2009 - 08:56

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Butiken kan inte förlänga, bara teckna nya abonnemang. Ifall du nytecknar i butik får du sen själv ringa och säga upp ditt gamla abonnemang och betala för det uppsägningstiden ut.

Icke korrekt.
När jag handlade min box 3 dec förra året så hade jag precis som frågeställaren redan abb om ej var bundet.
Butiken sa upp mitt gamla och gjorde ett nytt med 12 månaders bindning och jag behövde inte betala ett öre extra för det gamla abb då det löpte ut samma dag och det nya gällde från samma dag. Fick givetvis bra rabatt på boxen.
Lätt som en plätt!

Som vanligt då, total förvirring. Jag har frågat på Comhems kundtjänst två ggr och i butiken där jag köpte boxen, alla tre gånger fick jag samma svar. Butiken kan inte säga upp mitt gamla abonnemang, bara teckna nytt. Dessutom räckte det inte med en uppsägning för mej utan det krävdes två samtal och fipplande med fakturor innan jag fick stopp på mitt gamla. Eller tror att jag fått stopp kanske jag borde skriva, säkert vet jag väl inte förrän det är verkställt.

Postad 13 January 2009 - 11:43

Unregisteredaedb18ef
  • Unregisteredaedb18ef
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Fy fan! Nu är jag så förbannat trött på det här!!

Spelade in 2 program igår och båda blev inte färdiginspelade. Dels Seinfeld som blev en 14-minutare.Att jag missar ett halvt Seinfeld-avsnitt är väl inte katastrof men man vill att sina dyra produkter ska fungera!!!

Grädden på moset var att säsongstarten av Californication blev en 29 minutare. Missade bara en minut eller 2 av slutet. Ändå jävligt irriterande!

Och jag vet men tänker inte ha boxen påslagen när jag inte tittar!!
Hur går det för Combort med detta egentligen?

Är det möjligt att bryta avtalet, lämna tillbaka boxen och stryka abonnemanget? Kan lika gärna ta en Samsung sd-pvr istället i och med att ljudet kommer galet jämt o ständigt på hd-kanalerna (ibland funkar det bra på Canal+sport hd dock).

I övrigt är boxen bra men det hjälper inte med tanke på de 2 stora problemen med läppsynk och 29 minutare!!

Redigerat av Unregisteredaedb18ef, 13 January 2009 - 11:44.

Postad 13 January 2009 - 13:48

andreas.h
  • andreas.h
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Vad tror ni att man kan få ner kostnaden på boxen till och var om man tar antingen Medium + HD-paketet eller Medium 8 Favoriter samt i båda fall även Viasat Golf och Viasat Sport (där Viasat Sport HD ingår)? Det blir antingen 400 eller 500 kronor i månaden.

Jag kör i dagsläget analogt hos Com Hem och kan tänka mig att binda mig i 24 månader. Avvaktar nog dock tills 29-minutersbuggen har rättats till!

Postad 13 January 2009 - 13:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Spelade in 2 program igår och båda blev inte färdiginspelade. Dels Seinfeld som blev en 14-minutare.Att jag missar ett halvt Seinfeld-avsnitt är väl inte katastrof men man vill att sina dyra produkter ska fungera!!!

Grädden på moset var att säsongstarten av Californication blev en 29 minutare. Missade bara en minut eller 2 av slutet. Ändå jävligt irriterande!

Och jag vet men tänker inte ha boxen påslagen när jag inte tittar!!
Hur går det för Combort med detta egentligen?

Är det möjligt att bryta avtalet, lämna tillbaka boxen och stryka abonnemanget? Kan lika gärna ta en Samsung sd-pvr istället i och med att ljudet kommer galet jämt o ständigt på hd-kanalerna (ibland funkar det bra på Canal+sport hd dock).

I övrigt är boxen bra men det hjälper inte med tanke på de 2 stora problemen med läppsynk och 29 minutare!!

Låter lite förhastat boxen e så pass ny kom bara ut för någon månad sen och redan pratar du om en liten bugg som kommer att fixas!!! vänta några updateringar först innan du klagar... sen e det väl inte så svårt att ha på boxen om du ska spela in tills detta e fixat

Redigerat av Duckface21, 13 January 2009 - 13:55.

Postad 13 January 2009 - 14:55

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Låter lite förhastat boxen e så pass ny kom bara ut för någon månad sen och redan pratar du om en liten bugg som kommer att fixas!!! vänta några updateringar först innan du klagar... sen e det väl inte så svårt att ha på boxen om du ska spela in tills detta e fixat

Håller helt med.
Vissa verkar ju bara gilla att gnälla.
Tur att det finns saker med fel i så de har något att gnälla på :P

Se saker och ting positivt - äntligen en BRA box för HDTV som klarar allt som är nödvändigt för ett sjävlvalt tv-tittande (att se tv när jag vill och inte hur bolagen tablålägger).
Man ser ju INTE någon skillnad på direktsändingen eller inspelning (gäller både SD och HD).
Tycker boxen var ett fynd även prismässigt, 2.295 kr då jag bara band mitt large abb i 24 mån samt band mina abb på canal+ och tv1000 inkl alla sport kaneler och hd kanaler m.m. i 12 mån. Hade alla dessa obundna innan.

Postad 13 January 2009 - 15:51

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Ni som köpt boxen för runt 2500 med olika abbonemang, var har ni köpt den? Var i stockholm kan man få den för det priset?

Postad 13 January 2009 - 16:14

the_eagle
  • the_eagle
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med TV4 HD som inte verkar vilja ge ut sin programinformation på EPG:n. Otroligt irriterande om man planerar att spela in från TV4 HD. Ngn med samma problem?

Postad 13 January 2009 - 16:18

the_eagle
  • the_eagle
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har svårigheter och få in bra bild på SVT HD. Övriga HD-kanaler fungerar bra. Jag har en signalkvalite på 18%. Vad ligger ni på? Jag har varit tvungen att förlänga min original antennkabel. Vad rekommenderar ni för dubbelskärmad kabel ifall jag vill öka min signalkvalite?

Postad 13 January 2009 - 16:20

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Jag har ett problem med TV4 HD som inte verkar vilja ge ut sin programinformation på EPG:n. Otroligt irriterande om man planerar att spela in från TV4 HD. Ngn med samma problem?

TV4 HD listar bara program i EPG som verkligen sänds i HD-format. Kan vara bra att känna till om man är intresserad av just HDTV. Annars får man kolla in EPG i den vanliga 4:an.

Postad 13 January 2009 - 16:50

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Ni som köpt boxen för runt 2500 med olika abbonemang, var har ni köpt den? Var i stockholm kan man få den för det priset?

Köpte min på en av Euronics kedjans butiker nämrast där jag bor:

Widegrens Radio TV AB
Götgatan 85 A
116 62 STOCKHOLM
Tel: 08 - 643 13 30
Fax: 08 - 640 64 88

http://gotgatan.euronics.se/

Betalade 2.295 kr för boxen (skriver om det 5 inlägg ovanför detta).

Redigerat av Unregistered64f891a5, 13 January 2009 - 17:54.

Postad 13 January 2009 - 18:16

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Lite OT men har ni sett att ComHem har infört kortavgift på 360:- / År

Postad 13 January 2009 - 19:17

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Kom Seinfeld-inspelning efter Californication-fiaskot? Min er farenhet är att även inspelningen direkt efter en 29 min riskerar att också kaika ur .

Postad 13 January 2009 - 20:34

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Vad tror ni att man kan få ner kostnaden på boxen till och var om man tar antingen Medium + HD-paketet eller Medium 8 Favoriter samt i båda fall även Viasat Golf och Viasat Sport (där Viasat Sport HD ingår)? Det blir antingen 400 eller 500 kronor i månaden.

Jag kör i dagsläget analogt hos Com Hem och kan tänka mig att binda mig i 24 månader. Avvaktar nog dock tills 29-minutersbuggen har rättats till!

Det verkar tyvärr inte handla så mycket om hur mycket man betalar per månad utan mer om vilka abonnemangspaket comhem beslutat att subventionera.

Jag frågade nämligen på vad man skulle få för rabatt om man band sig på TV1000 och tydligen så får man 100kr om man binder 12 månader. Jag var ju inte direkt intresserad att binda för 100kr så jag lät bli att tekna TV1000 helt eftersom han påstod att de inte kunde teckna TV1000 alls i butiken i alla fall om man inte band på 12 månader.

Jag får se hur jag gör, om jag fortfarande är intresserad när alla kanaler försvunnit som jag inte abonnerar på så får jag väl ringa comhem.

Postad 13 January 2009 - 20:48

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

De är ju inte sanna på comhem, de höjde ju abonnemangskostnaden och bakade in kortavgiften tidigare och nu har de helt plötsligt infört kortavgift igen vilket innebär en smyghöjning på 30kr per månad.

Rena skurkmetoderna tycker i alla fall jag, någon borde tipsa Sverker om detta. I och för sig går det ju till på liknande sätt i livsmedelsbranchen, men det gör det ju inte mer ok att skörta upp oss.

Jag har aldrig förstått vad dessa kortavgifter syftar till egentligen, själva kortet kan ju inte kosta många ören och hålla reda på abonnemang och sina kunder borde ju för h-vete ingå i abonnemangs kostnaden. Kan någon förklara för mig vad vi betalar 360:- för egentligen förutom att de vill salta räkningen lite extra ?

Postad 13 January 2009 - 21:15

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

De är ju inte sanna på comhem, de höjde ju abonnemangskostnaden och bakade in kortavgiften tidigare och nu har de helt plötsligt infört kortavgift igen vilket innebär en smyghöjning på 30kr per månad.

Rena skurkmetoderna tycker i alla fall jag, någon borde tipsa Sverker om detta. I och för sig går det ju till på liknande sätt i livsmedelsbranchen, men det gör det ju inte mer ok att skörta upp oss.

Jag har aldrig förstått vad dessa kortavgifter syftar till egentligen, själva kortet kan ju inte kosta många ören och hålla reda på abonnemang och sina kunder borde ju för h-vete ingå i abonnemangs kostnaden. Kan någon förklara för mig vad vi betalar 360:- för egentligen förutom att de vill salta räkningen lite extra ?

Enda förklaringen är att dom rider på vågen när andra företag idag höjer avgifter och priser i den rådande lågkonjunkturen.

Comhem tänker väl att dom kan passa på.

Nån kan väl ta upp detta till högre instans, tex Sverker? det går ju inte att ett företag får hålla på så här och leka.

Postad 13 January 2009 - 21:36

bjsbjs
  • bjsbjs
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Jag skulle väl inte vilja kalla 29-minuters buggen för en liten bugg. Com Hem skriver ju till och med om den på sin hemsida och det ska nog mycket till innan de går ut med den typen av information där.

Själv tycker jag inte det är acceptabelt att det ska finnas det här osäkerhetsmomentet när det gäller inspelningar från standby-läge. Och jag anser inte att det är rimligt att bidra till växthuseffekten och låta apparaten stå påslagen bara för att undvika det.

Så jag avvaktar inköp tills det kommer en buggfix!

Postad 13 January 2009 - 21:46

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Finns en tråd om detta här: https://www.minhembi...howtopic=222743

Postad 13 January 2009 - 22:11

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Kortavgifter är ett ###### påhitt som bara det kan få en att strunta i abonnemang.

Postad 13 January 2009 - 22:47

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Kortavgifter är ett ###### påhitt som bara det kan få en att strunta i abonnemang.

Kan bara hålla med.

Finns en tråd om detta här: https://www.minhembi...howtopic=222743

Tack för tipset, jag kommer fortsätta denna diskussion om kortavgiften i den tråden istället, jag föreslår att andra som läser denna tråd gör detsamma så att det inte blir så mycket OT.

Postad 14 January 2009 - 00:45

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Do och jag med

Postad 14 January 2009 - 00:47

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Nu har luckan på fjärrisen med specialknapparna fastnat. Halleluja, den höll i 10 dagar i alla fall.
Hur gör ni andra?
Jag har inte varit speciellt brysk med den direkt...

Postad 14 January 2009 - 01:38

Goran99
  • Goran99
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Jag skulle väl inte vilja kalla 29-minuters buggen för en liten bugg. Com Hem skriver ju till och med om den på sin hemsida och det ska nog mycket till innan de går ut med den typen av information där.

Själv tycker jag inte det är acceptabelt att det ska finnas det här osäkerhetsmomentet när det gäller inspelningar från standby-läge. Och jag anser inte att det är rimligt att bidra till växthuseffekten och låta apparaten stå påslagen bara för att undvika det.

Vill påpeka att alla boxar har inte 29-minuters buggen, inte min och flera här tidigare i tråden har den inte heller. Fungerar så som det är tänkt och spelar in mycket på nätterna med boxen i standby. Ni som har denna bugg kunde kanske returnera den och få den utbytt. Man borde testa boxarna före leverans så att denna bugg inte fanns, hur svårt kan det vara?

Postad 14 January 2009 - 01:44

Goran99
  • Goran99
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Nu har luckan på fjärrisen med specialknapparna fastnat. Halleluja, den höll i 10 dagar i alla fall.
Hur gör ni andra?

Har tagit bort den och så har nog de flesta gjort. Ett ofog med alla dessa luckor över knappar som ju används frekvent.

Postad 14 January 2009 - 02:00

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Hur gör ni andra?

Svaret är Pronto :) .

Mvh.
Mats

Postad 14 January 2009 - 07:29

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Svaret är Pronto ;) .

Mvh.
Mats

Ett annat är Logitech Harmony. :)

Postad 14 January 2009 - 08:28

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Jag frågade nämligen på vad man skulle få för rabatt om man band sig på TV1000 och tydligen så får man 100kr om man binder 12 månader. Jag var ju inte direkt intresserad att binda för 100kr så jag lät bli att tekna TV1000 helt eftersom han påstod att de inte kunde teckna TV1000 alls i butiken i alla fall om man inte band på 12 månader.

TV1000 och Canal+ har väl alltid de första 12 månaderna bindande? Ska man ha kanalen är det lika bra att ta ut rabatten som kommer av den "kick" Comhem ger butiken för att dom sålt abonnemanget. Bindningstiden tvingas du ta hur som helst. Jag fick 300kr rabatt på min box för Canal+ Total 12 mån.

Anledningen till bidningstiden är så klart att man inte ska kunna göra som jag gjorde på den gamla goda tiden. Jag hade bara Canal+ (eller om det hette typ Filmnet) 3-4 månder i stöten innan jag sa upp det. Under tiden spelade jag in allt jag ville se. Sen nått halvår senare när det kommit nya filmer tecknade jag om mej ytterligare ett par månader och så där höll jag på. Mycket prisvärt tyckte jag :)

Postad 14 January 2009 - 10:14

Oden_08
  • Oden_08
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,
Någon som vet hur man kan få boxen att komma ihåg vilken inställning man vill ha på EPG´n. Nu får jag nästan varje gång (även när boxen är på) trycka på opt när jag är inne i EPG´n och välja mina favoriter för att slippa se hela listan med kanaler och bara se dom som jag har.

Tackar!

Postad 14 January 2009 - 18:27

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Ljud vilket ljud min box e tyst hör inte ett skit från den..
Retar jag mig dock på undertexterna på canal plus texten e så jäkla utdragen i VARIABEL inställning kör jag i FAST så e texten bra men då e den i stället så vit att den smälter in i vita cener i bilden!! texten retar jag mig på mer en nått...

Någon sade att Canal Plus använder den inbyggda text-funktionen i boxen, och denna Humax-box har inte direkt snygg text i 1080i...

Kanske vi kan be PacMan eller någon att lägga in det på önskelistan för kommande firmware till Comhem/Humax att texten skalas "native" till 720/1080 när man tittar på HD-kanaler. Det har ju varit standard i många PC-program sedan länge (och Blu-ray förstås).

Någon kommentar?

/Jonzy

Redigerat av jonzy, 14 January 2009 - 18:28.

Postad 14 January 2009 - 19:34

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Nu har min box börjat låta riktigt mycket; ett ilsket surrande ljud :) Jag tror att det beror på att den stått på flera dygn(?), kan inte ha den i standby om jag vill spela in då min också har den ökanda 29-min buggen.

Nåväl, ljudet överröstar inte fläktljudet från min proje som är rejält, men man blir rädd att hårddisken kanske pajar vilken sekund som helst.

Postad 14 January 2009 - 20:29

Kickdrop
  • Kickdrop
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hur f-n sätter jag en inspelning, kl 22 ikväll ? ...nån som kan, för jag är så blåst så jag hittade itne det i manualen, eller genom att tryck runt på dosan. Please help!

Jo nu kanske, går man till Guide, till programnamnet, trycke rpå lilla röda rec ... går ur, stänger ner, så är det fixat ?

Var väljer jag en tid annars? .. t.ex mellan 21.50 till 00.00 ?

Redigerat av Kickdrop, 14 January 2009 - 20:36.

Postad 14 January 2009 - 21:19

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag köpte min på Expert stormarknad i storängsbotten !
2498:- betalade jag för boxen

12 månaders bindning på abonnemang med medium, Hdpaketet och Canalplus total
Behövde inte kontakta Comhem själv om något, butiken skötte allt.

Hade ingen bindingstid på vare sig abonnemang eller paket sen innan.

Redigerat av Gyro, 14 January 2009 - 21:20.

Postad 14 January 2009 - 22:04

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hur f-n sätter jag en inspelning, kl 22 ikväll ? ...nån som kan, för jag är så blåst så jag hittade itne det i manualen, eller genom att tryck runt på dosan. Please help!

Jo nu kanske, går man till Guide, till programnamnet, trycke rpå lilla röda rec ... går ur, stänger ner, så är det fixat ?

helt rätt... om du vill mata en tid manuellt så går du till meny----->tid & tidstyrning tror jag nån får rätta mig om jag har fel.

och jag hadde fel haha sorry kollade. nån som vet hur man gör jag vart själv intresserad nu.
måste ju gå att spela in på timer om tex epg inte funkar eller att tex man vill spela in nått längre fram i tiden

Redigerat av Duckface21, 14 January 2009 - 22:49.

Postad 14 January 2009 - 23:27

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag köpte min på Expert stormarknad i storängsbotten !
2498:- betalade jag för boxen

12 månaders bindning på abonnemang med medium, Hdpaketet och Canalplus total
Behövde inte kontakta Comhem själv om något, butiken skötte allt.

Hade ingen bindingstid på vare sig abonnemang eller paket sen innan.

Låter bra det. Jag var på onoff i kista och där skulle dom ha 3495:-. Lägre än så kunde de inte gå vilket abonnemang jag än valde. På expert var den slut.

Får försöka hitta en expert butik som har den i lager.

Postad 15 January 2009 - 00:04

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

TV1000 och Canal+ har väl alltid de första 12 månaderna bindande? Ska man ha kanalen är det lika bra att ta ut rabatten som kommer av den "kick" Comhem ger butiken för att dom sålt abonnemanget. Bindningstiden tvingas du ta hur som helst. Jag fick 300kr rabatt på min box för Canal+ Total 12 mån.

Anledningen till bidningstiden är så klart att man inte ska kunna göra som jag gjorde på den gamla goda tiden. Jag hade bara Canal+ (eller om det hette typ Filmnet) 3-4 månder i stöten innan jag sa upp det. Under tiden spelade jag in allt jag ville se. Sen nått halvår senare när det kommit nya filmer tecknade jag om mej ytterligare ett par månader och så där höll jag på. Mycket prisvärt tyckte jag :)

Det är möjligt att det inte går att teckna TV1000 utan bindning, det är i och för sig ännu ett tecken på att det är för dålig konkurrens på det här området, det borde annars i mitt tycke vara förbjudet i lag att endast erbjuda bundna abonnemang.

Postad 15 January 2009 - 01:44

Goran99
  • Goran99
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Se till att den kanal som ska spelas in är vald. Tryck på knapp "Guide"-EPG-guiden fås, tryck gul knapp (schemaläggning, till vänster precis ovanför "Guide"-knappen). Då får man upp en lista på de inspelningar som finns schemalagda, i slutet av listan finns följande: _/_ _:_~_:_ . Finns inga inspelningar så finns bara denna raden. Flytta markören ner och markera raden och tryck knapp "OK". Då får man upp rutan "Reservation", här är kanalen som var vald från början föreslagen, vill man ha annan kanal trycker man på knapp "nav_Vänster eller Höger och får då upp en kanallista där önskad kanal kan väljas. På datum är dagens datum vald, önskas annat datum ställ markören på raden och tryck "OK", en kalender fås, flytta till önskat datum och tryck "OK". Välj på samma sätt Start tid och Stopp tid och ange önskad tid med sifferknapparna på fjärrkontrollen. Välj under Upprepa mellan alternativen, En gång, Dagligen ellerVeckovis. Välj under Läge mellan Inspelning eller Titta, flytta markören till OK och tryck på "OK" på fjärren. Inspelningen finns nu på inspelningslistan i rätt ordning vad gäller datum och tid.
Ovanstående kan verka krångligt men är enkelt när man har gjort det några gånger. Vill man göra enkelt för sig kan man bara välja ett program för inspelning från EPG-guiden och sedan gå in på inspelningslistan och redigera den.

Postad 15 January 2009 - 06:21

Kickdrop
  • Kickdrop
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Härligt där goran99 ! ... fan va bra, en stor manlig kram till dig ! :)

Postad 15 January 2009 - 11:12

Goran99
  • Goran99
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Väl bekomme, i bruksanvisningen är detta inte så klart och tydligt beskrivet. Detta forum är till för att hjälpa varandra och jag har tidigare fått hjälp själv så nu var det dags att ge tillbaka.

Postad 15 January 2009 - 17:32

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Låter bra det. Jag var på onoff i kista och där skulle dom ha 3495:-. Lägre än så kunde de inte gå vilket abonnemang jag än valde. På expert var den slut.

Får försöka hitta en expert butik som har den i lager.

Förstår inte varför ni får såna ockerpriser. Jag känner tre stycken som köpt HDPVR:en de senaste veckorna. Ingen har betalat mer än 1995:- för boxen. Den första var inköpt på expert för 1995:- med 24 månaders bindningstid på Medium 8 favoriter HD och syskonabbonemang. Den andra betalade 1795:- med samma abbonemang och bindningstid på Elgiganten. Den tredje också 1795:- fast på Onoff. Nämnas kan att den andra och tredje hade med sig den första personens offert från Expert när de fick sina priser på Elgiganten och OnOff. Börja med att säga att ni fått ett prisförslag från någon annan kedja för 1995 och fråga om de kan matcha det. Är ganska säker på att de då säger att de kan det. Prova!

Verkar mycket konstigt att boxen skulle vara 2000kr dyrare i samma kedjor på annan ort.

Redigerat av MacGam, 15 January 2009 - 18:10.

Postad 15 January 2009 - 19:20

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Håller med dig. Jag gav 2495:- med medium +hd paket 12mån på expert. Jätte konstigt att de skiljer så mycke i pris runt om i sverige.

Postad 15 January 2009 - 20:35

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Förstår inte varför ni får såna ockerpriser. Jag känner tre stycken som köpt HDPVR:en de senaste veckorna. Ingen har betalat mer än 1995:- för boxen. Den första var inköpt på expert för 1995:- med 24 månaders bindningstid på Medium 8 favoriter HD och syskonabbonemang. Den andra betalade 1795:- med samma abbonemang och bindningstid på Elgiganten. Den tredje också 1795:- fast på Onoff. Nämnas kan att den andra och tredje hade med sig den första personens offert från Expert när de fick sina priser på Elgiganten och OnOff. Börja med att säga att ni fått ett prisförslag från någon annan kedja för 1995 och fråga om de kan matcha det. Är ganska säker på att de då säger att de kan det. Prova!

Verkar mycket konstigt att boxen skulle vara 2000kr dyrare i samma kedjor på annan ort.

Den där offerten verkar vara guld värd. Vad kostar den? :)

Thomas

Postad 15 January 2009 - 23:04

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
STRUL MED 5.1 LJUD PÅ SVT HD

Ikväll fick jag lysande Dolby Digital 5.1 från "Lara Croft - tomb raider" på TV4 HD. När jag slog över till "De halvt dolda" på SVT HD fick jag inte längre Dolby Digital 5.1, trots att det stod när programmet började att det sändes i 5.1-ljud. Fick heller inte 5.1 i Debatt som sändes precis efter och där det också stod att det sändes i 5.1-ljud.

Någon som har råkat ut för samma problem?

Postad 16 January 2009 - 08:43

DoggeG
  • DoggeG
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Egentligen borde man försöka att göra någon anmälan på ComHem.

De är ju utan konkurens oftast (bor man i lägenhet och inte kan köra parabol). Dom tar ut hutlösa priser tex för boxar. HD-boxen tex... inga andra boxar får användas och firmorna måste köpa dem från en o samma grossit. Min Euronixhandlare som inte använder denna grossit i vanliga fall måste gå denna väg bara för denna box och då blir det högre kostnader för dem.

Varför kan tex Boxer köra helt öppet med vilka boxar som helst och det enda de gör är att testa och godkänna.

ComHem verkligen utnyttar oss som inte har så mycket val!

Postad 16 January 2009 - 13:19

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Vill påpeka att alla boxar har inte 29-minuters buggen, inte min och flera här tidigare i tråden har den inte heller. Fungerar så som det är tänkt och spelar in mycket på nätterna med boxen i standby. Ni som har denna bugg kunde kanske returnera den och få den utbytt. Man borde testa boxarna före leverans så att denna bugg inte fanns, hur svårt kan det vara?

Jaha, då har jag också upptäckt 29 minutersbuggen efter att ha undvikit den i en månads tid så nu blir det bara att ha på boxen hela tiden. Verkligen trist men jag är ju inte ensam om detta. Goran99 skriver att det är många som inte har den men det där tror jag inte ett dugg på. Buggen måste finnas på alla boxar i mjukvaran eller hur kan man annars förklara att jag har kunnat spela in i en månads tid utan att ha haft minsta problem. Jag har fyllt disken minst 3 gånger med en massa radering som följd så nog har jag använt den alltid. Att jag då helt plötsligt får 29-minutersbuggen måste ju ändå vara ett bevis på att alla säkert har den men att den kan dyka upp när som helst.

Ni som inte har fått den ännu kan ju bara vara glada att ni sluppit undan. Att byta ut den är ju dock helt meningslöst eftersom den kan dyka upp när som helst. Nä nu måste de Humax skärpa sig o skicka ut en uppdatering så att man slipper ha boxen på hela tiden o dra en massa onödig ström.

Postad 16 January 2009 - 19:43

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Nu har min box börjat låta riktigt mycket; ett ilsket surrande ljud :) Jag tror att det beror på att den stått på flera dygn(?), kan inte ha den i standby om jag vill spela in då min också har den ökanda 29-min buggen.

Nåväl, ljudet överröstar inte fläktljudet från min proje som är rejält, men man blir rädd att hårddisken kanske pajar vilken sekund som helst.

Min låter så oxå, är faktiskt riktigt skönt när man stänger av den :rolleyes:
Jag brukar slå av och på den ett par gånger så brukar det tystna

Redigerat av Figgis, 16 January 2009 - 19:43.

Postad 16 January 2009 - 22:47

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Egentligen borde man försöka att göra någon anmälan på ComHem.

De är ju utan konkurens oftast (bor man i lägenhet och inte kan köra parabol). Dom tar ut hutlösa priser tex för boxar. HD-boxen tex... inga andra boxar får användas och firmorna måste köpa dem från en o samma grossit. Min Euronixhandlare som inte använder denna grossit i vanliga fall måste gå denna väg bara för denna box och då blir det högre kostnader för dem.

Varför kan tex Boxer köra helt öppet med vilka boxar som helst och det enda de gör är att testa och godkänna.

ComHem verkligen utnyttar oss som inte har så mycket val!

Hutlösa priser? Alla operatörer/företag tar väl betalt för produkter/tjänster.. Skulle dom inte det så fanns dom nog inte kvar.
Val, har man väl alltid.. Efterfrågan som styr priserna.
Har du inte råd så kör dom analoga, har du råd så köp en box/HD box och kör digitalt.
Skulle CH utnyttja sina kunder så skulle dom nog fått slagit igen för länge sen.
Dom flesta (tro det eller ej) är nöjda med priserna/tjänsterna som CH har..Se t ex kunderna som har 3 tjänster och får en av dessa utan månadskostnad..
Du får använda vilken box du vill med undantag för HD kanalerna där programbolagen säger att pairing skall ske.
Vet inte vilken typ av anmälan och för vad?
Boxer kan köra med många olika boxar men dom supporterar inte alla heller.
Samma bana är CH inne på nu, t ex tv apparaterna med DVB-C standard.. Bara nödvändigaste supporten (installation och felanmälan).

P S

Att din handlare använder en annan grossist är väl inte CH:s fel.
Dom har inget med detta att göra överhuvudtaget.. Tycker dessutom du borde byta handlare.

Dessutom ganska OT
(sorry)

Postad 17 January 2009 - 12:17

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
EPGn på TV4 HD har inte fungerat sedan jag köpte boxen på releasedagen. Någon annan som har samma problem?

Postad 17 January 2009 - 12:26

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

EPGn på TV4 HD har inte fungerat sedan jag köpte boxen på releasedagen. Någon annan som har samma problem?

Samma här.

Mvh.
Mats

Postad 17 January 2009 - 12:43

Xplorer
  • Xplorer
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

EPG´n skriver bara ut sändningar i TV4 HD som verkligen sänds i HD format. Dessvärre är deras HD sändningar väldigt begränsade.

http://www.tv4.se/1.320342

Postad 17 January 2009 - 12:52

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Svaret på detta hade du hittat om du bara hade sökt på "TV4" inom den här tråden. Senast den blev besvarad var på förra sidan! Hur svårt kan det vara?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.