[Dagens bild] Tema: Porträtt
Postad 23 January 2011 - 22:09
Fenomenalt bra det där!Testade det här med naturligt ljus idag, ganska trevlig pryl det där...
Var det mycket ljus (dagsljus) i rummet? Hur mycket fick du strypa blixten?
Redigerat av Mikael_R, 23 January 2011 - 22:19.
Postad 23 January 2011 - 22:52
Fenomenalt bra det där!
Var det mycket ljus (dagsljus) i rummet? Hur mycket fick du strypa blixten?
Han körde helt utan blixt där
Postad 24 January 2011 - 07:22
+1Han körde helt utan blixt där
Ovanligt mycket ljus i det rummet igår... Solen stod väl lågt.
Redigerat av overhard, 24 January 2011 - 07:34.
Postad 24 January 2011 - 21:29
+1 Kan verkligen instämma.Fin bild overhard..
![]()
melanderhenrik: skön bild
Fick en annorlunda idé när jag satt och beskar en bild.. En idé som plötsligt kändes väldigt konstig..
IMG_1562_5s.jpg 112.21K
0 Antal nerladdningarNy upprätad version.
Och ny version där jag försökt skärpa till ögonen så gott det går.
Tanken var nog att tona ut till helt vitt i kanterna men nu blev det inte riktigt så ser jag.. är dessutom osäker på om det skulle bli bra..
Redigerat av knobloch, 25 January 2011 - 12:07.
Postad 25 January 2011 - 02:21
Postad 25 January 2011 - 06:41
Postad 25 January 2011 - 08:17
Fin bildTestade det här med naturligt ljus idag, ganska trevlig pryl det där...
Nice bild, härliga färger i denEtt sånt tillfälle då man bara njuter, allt annat känns så långt borta. Sen så spänner man på sig skidorna, och gåshuden sprider sig genom kroppen då man skär lugnt och stilla i de nypisstade backarna. Hemavan 2011
Pentax k-5, Samyang [email protected] iso 640 1/2500s
+1, om du fixar lutningen blir den ännu bättreJag tycker iden är väldigt bra och väl utförd. Tycker dock den lutar lite åt höger, testa räta upp den något. Ta en ny bild vid närgränsen så slipper du beskära så hårt.
Edit: Oj inlägg 1000
Redigerat av GroKKen, 25 January 2011 - 08:18.
Postad 25 January 2011 - 10:33
Hmm, har lagt upp ny version nu men jag får nog ta Overhards råd nedan och ta en ny bild vid närgränsen och försöka sätta skärpan lite bättre på ögonen för att få det riktigt bra.knobloch: Testa o minska på kontrasten och öka skärpesättningen så att ögonen kommer fram ännu mer (ögonen verkar vara lite "mjuka" nu).
Tack!Jag tycker iden är väldigt bra och väl utförd. Tycker dock den lutar lite åt höger, testa räta upp den något. Ta en ny bild vid närgränsen så slipper du beskära så hårt.
Tack! Och grattis till inlägg nr 1000 då!+1, om du fixar lutningen blir den ännu bättre
Edit: Oj inlägg 1000
Postad 25 January 2011 - 10:43
Postad 25 January 2011 - 12:14
Här är originalbilden förresten (dock förminskad så klart) och den var ju tagen ganska nära, kanske inte precis vid närgränsen men det blir nog svårt att ta närmare. Han rör ju på sig så..
IMG_1562_6s.jpg 64.42K
0 Antal nerladdningar
Postad 25 January 2011 - 12:26
Redigerat av Spuute, 25 January 2011 - 13:24.
Postad 25 January 2011 - 12:32
Häftigt knobloch, ska försöka få några liknande bilder på barnen när dom är trötta = sitter still
Snyggt där Patric! Vet att jag tjatat på dig men nu tycker jag nästan du klippte lite väl mycket av pannan istället.
Gillar redigeringen även om den gränsar till lite för soft för min smak, skulle eventuellt öka klarheten något. Gillar tonerna. Kolla om du kan få bort tråden till höger då den drar lite uppmärksamhet från ansiktet...
Mycket gnäll nu, men du vet att jag bara vill hjälpa...
EDIT: Vad är det för bakgrund?
Redigerat av overhard, 25 January 2011 - 12:35.
Postad 25 January 2011 - 12:43
Snyggt där Patric! Vet att jag tjatat på dig men nu tycker jag nästan du klippte lite väl mycket av pannan istället.
Försök hitta ett mellanläge mellan mitten av bilden och där de är nu ungefär. Typ strax ovanför där nästippen är nu.
Gillar redigeringen även om den gränsar till lite för soft för min smak, skulle eventuellt öka klarheten något. Gillar tonerna. Kolla om du kan få bort tråden till höger då den drar lite uppmärksamhet från ansiktet...
Mycket gnäll nu, men du vet att jag bara vill hjälpa...
EDIT: Vad är det för bakgrund?
Ja, inte kommer det mycket annat än gnäll från dig iallafall
Nejdå.. Men när jag stärkte ögonfärgen så ser de lite knepigt ut med ett så mjukt ansikte.
Bakgrunden till vänster (ljusa delen) är tapet och den mörka är dom sunkiga dörrarna vi har här i lägenheten, tack gode gud för att vi fick ny lägenheten för jag iorkar inte måla om dörrarna i denna
Postad 25 January 2011 - 12:45
Postad 25 January 2011 - 15:39
jisses, mycket bra jobbat!!! Riktigt fint...har lagt upp en ny version nu, jag gillar denna bättre
Postad 25 January 2011 - 18:33
jisses, mycket bra jobbat!!! Riktigt fint...
Åhå, tack så mycket! Kul att höra
Postad 26 January 2011 - 20:11
Fin bild på en glad tjej! Jag tycker mig "känna igen" dina bilder, men denna känns annorlunda på ett sätt som jag inte kan beskriva. Kanske varmare än vanligt? Eller så saknas det bara rosa eller lila inslagEn snabb från igår
Tycker om den i vilket fall som helst
Redigerat av Mikael_R, 26 January 2011 - 20:13.
Postad 26 January 2011 - 21:10
Och tack båda. Jag har använt en lite varm toning och även minskat mättnaden något men ökat lystern.
Postad 27 January 2011 - 07:56
Härlig bild fångad i precis rätt ögonblick och bra redigerad, kanon maoEn snabb från igår
Bra bildHär kommer en på grabben min:
Postad 27 January 2011 - 08:21
Jag postade fel version av bilden, såg de nu när du sa det, har en där jag lagt på ltie clarity i ansiktet och en där jag drog ner den och exporterade jag fel snapshot
Och nu när du säger det så tror jag att jag hålle med dig med handen på overhards bild, testa clona bort den.
Postad 27 January 2011 - 08:26
Härlig bild fångad i precis rätt ögonblick och bra redigerad, kanon mao
. Suttit och studerat den ett tag nu och funderar på om handen tillför så mycket i bilden eller om den kan klonas bort. Svårt att se vad som "händer" med bilden då, kanske blir kasst...
Bra bildgillar bilden i stort, har lite svårt för att ansiktet har softats så mycket känns lite för onaturligt för min smak
Tack så mycket, älskar den typen av kommentar / kritik! Väldigt givande och ger en nåt att tänka på nästa gång. Jag kommer dock låta handen vara kvar bara för att ni ska ha nåt att fundera på (att hand eller inte hand, det är frågan).
Postad 27 January 2011 - 09:20
(Eventuellt skulle man kunna photoshoppa in en vante över handen.
Postad 27 January 2011 - 09:23
Postad 27 January 2011 - 21:06
Jag blir lite rädd faktiskt....hon ser ut att kunna äta upp mig....Från idag
Postad 27 January 2011 - 21:15
IMGP1644.jpg 300.15K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 January 2011 - 21:23
Postad 28 January 2011 - 08:09
Yay ett zombiebarnFrån idag
+1Fint Micke! Ja du postade några finingar från den gluggen på den gamla goda tiden.
Postad 28 January 2011 - 20:01
+1 för böveln!Åh, vilken härlig bild Spuute. Bra ljus där också!
En gnutta mer färg bara!
Postad 28 January 2011 - 20:03
+1 för böveln!
En gnutta mer färg bara!
Tack!
Satt själv och funderade på om jag drog ner vibrance lite för mycket
Postad 29 January 2011 - 12:25
Skön bild! Intressant uttryck med lite monstruöst inslag.Från idag
DSC_7155.jpg 159.6K 0 Antal nerladdningar
Jepp, du hade rätt i att det var en mugg jag fotat i ”dagensbild” tråden.
Mycket fint! Inbjudande och krämig bokeh.GroKKen har väckt gamla känslor hos mig, så jag postar mina favoriter från samma objektiv.
Postad 29 January 2011 - 14:45
Har inte lagt upp så många porträttsbilder på sistone, och ärligt talat har jag varit lite rädd för att gå in i den här tråden och se den bilden.Från idag
DSC_7155.jpg 159.6K 0 Antal nerladdningar
Har inte så mycket nya bilder men jag har beskurit en bild som jag tidigare har lagt upp i den här tråden. På första bilden syntes hela överkroppen men jag ville försöka få en bild där ansiktet blir mer i centrum. Vet inte om det blev lite för tight bara.
IMG_1316_5s.jpg 212.81K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 January 2011 - 17:22
En från idag. Paraply bredvid kameran till vänster, solen rakt fram till vänster och bar blixt rakt fram till höger.
DSC_7236.jpg 417.84K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 January 2011 - 17:42
Funderar på hur det istället sett ut om du använt blixten i HSS (High Speed Sync), för kortare slutartid än 1/200s, så bakgrunden blev mörkare. Alternativ går det ju att använda ND filter för att sänka exponeringen. Vet inte riktigt hur blixtens räckvidd blir med HSS jämfört med utan HSS fast med ND filter. För min del blir det sistnämnda ett måste eftersom min d5000 inte har stöd för HSS...En från idag. Paraply bredvid kameran till vänster, solen rakt fram till vänster och bar blixt rakt fram till höger.
Postad 29 January 2011 - 18:32
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?