Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 november 2009 - 17:05

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nå va e deras andledning till att den int har kommit ut ennu då?

kan vara att den är för bra för oss dödliga he he

Postad 05 november 2009 - 17:08

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jo men kollar du tex, C905, Satio, C901 mm som har Xenonblixt så har dem också en fotolampa för videoinspelningen. Alltså är detta inget "smart" val om man ska definiera det om att man med Xenonblixt inte kan använda belysningen.
Fotolampa för video. Xenonblixt för Kameran. Jag säger inte att dem halkar efter för det, eller att dem är omoderna för det. Men jag säger att det är kasst att en så stor tillverkare faktiskt inte har den val möjligheten i sitt sortiment.
//Mobilproffs

Tittat man på någon telefon ur SEs C-serie så är det mer naturligt att de har xenonblixt eftersom c:et står för just CyberShot. Alltså foto är fokus. Även om multimedia är fokus för Nokias Nseries finns det viktigare saker än just fotografering, speciellt på deras tabletter. Personligen kunde jag inte bry mig mindre om vilken typ av blixt det är i enheten. Finns en hel drös med viktigare detaljer.

Postad 05 november 2009 - 18:07

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
http://en.wikipedia....wiki/Nokia_N900

read it!

Postad 05 november 2009 - 18:47

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Om det är angående när den släpps så varför skulle dom ha rätt? Verkar ju itne som nokia själva vet!

Postad 05 november 2009 - 18:59

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Det här ScummVM, som tillåter en att spela gamla point and click spel, så som Sam & Max, eller Monkey Island. Tror ni att det skulle på något sätt funka med Heroes of Might and Magic, det hade varit riktigt bra.

Har ni hört något mer angående android apps på Maemo, funkar det? (Jo, har läst tråden, tänkte bara om något nytt uppkommit i ämnet.)

Postad 05 november 2009 - 19:29

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
nu bubblar det på maemo.org
********************************************************************************
Just got a confirm that it will be out in Denmark tomorrow. A danish distributor have just sent their N900 to a Danish shop...

From Kehaan
********************************************************************************

Postad 05 november 2009 - 19:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nej

Android appz på Maemo tror jag inte funkar så lätt...
Kan hända att det går att porta på nått sätt men jag är mycket tveksam..

Inget du bör räkna med iaf

Postad 05 november 2009 - 19:52

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Danmark?! Då borde Sverige inte vara långt borta (i teorin det vill säga). :)

Från Maemo.org:

Originally Posted by Dave999
Just keep calling...we are behind you if nokia start throwing bottles at you
I am sure this one knows the release date

•Douglas Dawson Director, Devices Communications
•Tel +358 718040549
•Keilalahdentie 2-4
FIN-02150 ESPOO
P.O. Box 226
FIN-00045 NOKIA GROUP
FINLAND
Services Communications

Någon som vågar ringa? :lol:

Redigerat av lostsoul, 05 november 2009 - 19:52.

Postad 05 november 2009 - 19:57

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
nej, men jag är bakom dig om han börjar kasta N900 på dig

Postad 05 november 2009 - 20:55

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

nej, men jag är bakom dig om han börjar kasta N900 på dig

Haha, där blir du inte ensam!!! :)

Postad 05 november 2009 - 21:21

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Tittat man på någon telefon ur SEs C-serie så är det mer naturligt att de har xenonblixt eftersom c:et står för just CyberShot. Alltså foto är fokus. Även om multimedia är fokus för Nokias Nseries finns det viktigare saker än just fotografering, speciellt på deras tabletter. Personligen kunde jag inte bry mig mindre om vilken typ av blixt det är i enheten. Finns en hel drös med viktigare detaljer.

Tillhör verkligen n900 Nserien? Är det inte bara ett namnöverlapp nu när internettablet-serien fått telefonfunktion?

Postad 05 november 2009 - 21:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
http://www.ibtimes.c...-droid-five.htm

Redigerat av theclone, 05 november 2009 - 21:50.

Postad 05 november 2009 - 22:06

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Tillhör verkligen n900 Nserien? Är det inte bara ett namnöverlapp nu när internettablet-serien fått telefonfunktion?

Jo det trodde jag med först men sen så hittade jag en artikel om Nokia Nseries på wikipedia och där bor N900 längst ner på listan av enheter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nseries

Postad 05 november 2009 - 23:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
I brist på annat har jag sett en 43 minuter lång videoreview om HD2.. :)

Men jag måste säga att den verkar helt ok men jag är om möjligt ännu mera sugen på en N900

Min TyTn 2 har blivit lagad idag å fasen va skönt det är med fysiskt tangentbord..
Går inte att jämföra med "vanligt" tangentbord eller enbart på skärmen

Postad 05 november 2009 - 23:23

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag drömde igår inatt att jag äntligen hade fått min lilla älskling, självklart gick jag in på forumet och spammade sönder att jag hade fått den och hur glad jag var. Sen "vaknade" jag fruktansvärt besviken och insåg att jag var tvungen att gå in och radera alla kommentarer. Tar bort de 5 kommentarer som jag gjort, och sen vaknar jag igen, på riktigt... Fan, besviken att vakna från en dröm två gånger samma natt, var verkligen segt att gå upp. Vågar knappt gå och lägga mig ikväll :)

Postad 06 november 2009 - 01:06

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Ja men de finns på satio också, ingen c-modell. Men det spelar ingen roll, jag säger att det är kasst attt en sådan sak inte finns på någon telefon hos världens största tillverkare. Kamera är en mycket stor del av multimedian och säkert mycket stor del för N-serien, och för att kamerabilderna ska bli bra krävs en del saker, bland dessa, en bra ljuskälla. Alltså är riktig blixt mycket viktig för resultatet på bilden. Nokia ligger tyvärr efter i den fronten, medan andra tillverkare faktiskt använder det och gör succe´ av det. Jag säger inte att den ska ligga i alla deras n-series telefoner,men jag säger att någon telefon bör ha det. Tex N86 som marknadsförs som en ren kameratelefon.

Postad 06 november 2009 - 01:27

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

nu bubblar det på maemo.org
Just got a confirm that it will be out in Denmark tomorrow. A danish distributor have just sent their N900 to a Danish shop...

From Kehaan

*Dräggel-kula slant ur mungipan*

Aaah, tänk om det är så. Dock inget nytt på nokias hemsidor i sverige/finland/englad's shoppar eller tre(som skulle få denna i förtid om inte missmins någon nämnt)
..oooch inga pengar dragna på min förhandsbeställning o inget mail om någon som helst uppdatering kring Nokian..

Även om köpte IP3GS-lur i veckan(och fick hålla lugnet när INTE KAN ENS BÖRJA ANVÄNDA TELFAKKAFONEN utan att gå via iTunes och allt vad det innebär. Ledsen, iTunes rör inte denna burk med dess irritande tillägg som den gör för min datar, med en mac kan jag leva med att den gör så får väl vänta när får Macen någon gång nästa vecka..)

Förhoppning att kan göra en "phone-fight" mellan dem 2. :)

Men om någon får en levererad, så det är bara gratta i förskott, glöm inte tävling som utlyste.
...detaljerna för detta hittas här

Postad 06 november 2009 - 10:36

buxxer
  • buxxer
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Här finns repot för extra-paketen till Maemo 5. Bland godbitarna hittar man bra-att-ha-grejer som vncviewer, rdesktop, vi (vim), adblock plus, openssh client/server, fmradio (receiver) etc

http://repository.ma...fremantle/free/

Redigerat av buxxer, 06 november 2009 - 10:37.

Postad 06 november 2009 - 12:51

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
fick detta svar idag....

Hej Magnus

Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Vi på mjukvarusupporten har dessvärre inte fått något exakt datum för när det är tänkt att Nokia N900 ska släppas i sverige. Informartionen vi har fått är att det är tänkt att den ska släppas i slutet av november men inget som är helt säkert än så tyvärr kan jag ej besvara er fråga just nu.

Jag skulle personligen uppskatta om ni skulle vilja deltaga i en kort anonym undersökning angående mitt svar till er på den fråga ni ställde mig. För att deltaga i undersökningen vänligen klicka på länken:

http://digiumenterpr...mp;chk=VE8TNDQC

Om det är något annat jag kan hjälpa er med så tveka inte att kontakta mig igen.

Med vänliga hälsningar,
:::::::::::::::
Nokia Service Professional
Swedish Team

Postad 06 november 2009 - 13:34

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Ingen som har koll om den danska butiken fått in dom idag?

Postad 06 november 2009 - 13:50

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Pratade med telia idag om lite annat.
Passade på att fråga om N900 och deras planer.
Han visste inget men knappade lite i datorn och såg att de hade den till försälning i Finland nu.
Det visade dock sig bara vara förhandsbokningar, men de skulle leverera den i vecka 50.

Länk till Sonera i finland med N900
https://kauppa.soner...p;PhoneKey=L272

Några rader från sidan och googles översättning, då min finska inte är så bra
"Soneras enda pre-Store! Gör din beställning nu, kommer du få en trevlig telefon till en av de första. Leveranserna kommer att börja beställa enheten en vecka, 50 "

Postad 06 november 2009 - 14:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Snart kommer jag att bli galen om inte Nokia släpper den :blink:

Postad 06 november 2009 - 14:40

withstone
  • withstone
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
http://twitter.com/W...uses/5460160586

kan de inte släppa den i Sverige nu!

Postad 06 november 2009 - 15:12

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
V50 i Finland alltså...känns mer och mer som 3:s och Katshings datum/gissning inte är så tokiga som man först hoppades på...:S

Från 3-sidan på facebook

Toby Jidevik:
Kommer uppgifter från olika hålla att Nokia N900 lanseras 16nov i EU varför får ni den inte föräns v.51 eller är det fel?

3 Sverige:
Det måste du fråga Nokia om. Jag vidarebefodrar bara de besked jag får från dem och det är inte så att vi sityter och tjuvhåller på mobiler. Det är dock ofta så att FIGS-länderna får produkter före resten av Europa

Redigerat av ojva, 06 november 2009 - 15:14.

Postad 06 november 2009 - 15:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
stämmer v51 så blir det en äckligt jobbig väntan.....skulle inte alls förvåna mig

Postad 06 november 2009 - 15:42

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Och egentligen skulle man bojkotta telefonen för jag tycker det är skitkasst att ingen på nokia kan uttala sig!!!

Men är ju så jevla sugen på den!

Postad 06 november 2009 - 15:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ja fanns det bara en enda telefon som var likvärdig skulle ja slå till.....

Jag är lite svag för HD2 men nä nu ska ja fasen prova nå nytt...

Postad 06 november 2009 - 15:55

racerboy
  • racerboy
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag ringde Nokia idag och fick svaret att de ska börja sälja den/skicka ut Nokia N900 antingen nästa vecka eller i slutet av november. Nästa vecka vore trevligt.

Hoppas verkligen att detta stämmer bättre än de elakartade ryktena om släpp efter nyår.

Jag vill gärna ha denna telefon innan julledigheten. :blink:

Postad 06 november 2009 - 16:07

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag ringde Nokia idag och fick svaret att de ska börja sälja den/skicka ut Nokia N900 antingen nästa vecka eller i slutet av november. Nästa vecka vore trevligt.

Hoppas verkligen att detta stämmer bättre än de elakartade ryktena om släpp efter nyår.

Jag vill gärna ha denna telefon innan julledigheten. :blink:

Nästa vecka vore guld om den släpptes för då kan jag ta med mig den till Karibien den 16 november så jag har något att leka med när det regnar. Finns gratis wifi på en restaurang bredvid hotellet. :blink:

Men..men... det dröjer nog längre än en vecka innan den släpps.
:P

Postad 06 november 2009 - 16:12

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Ringde också nokia supporten nu och fick detta svaret.

Han trodde att det va nära för dom hade fått någon sorts utbildning på telefonen. Men han visste inte och han sa att dom inte berätta för dom där för dom är så dåliga på att inte berätta "hemligheter" LOL.

vi får väl se!

Postad 06 november 2009 - 16:17

garvis
  • garvis
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Såg nu en nyhet på Phonearena.com att den skulle släppas den 14/11 i USA och 2 dagar senare i Europa, men det är väl bara ett rykte som alla andra..

Jag har så gott som bestämt mig för att satsa på en Nokia E72 istället för n900:an dock. Men tvekar gör jag ju fortfarande..

Det jag framförallt kommer använda mig av är kalenderfunktioner och anteckningar. Vilken skulle ni valt med den prioriteringen? Stor skärm är ju alltid ett plus, men om man skulle jämföra kalender och "att göra-funktioner" mellan dessa två telefoner; vilken är bättre?

E72 har ju batteritid och formfaktor som talar för den.

Postad 06 november 2009 - 16:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Skönt att det verkar som att det börjar närma sig iaf...
Men man ska ju aldrig sätta för mycket tro till support..

Ibland undrar jag om dom bara för att roa sig sitter och fantiserar :blink:

Tycker Kalendern i N900 verkar riktigt bra...Att man kan ha privat/jobb å att de syns i olika färger

N900 finally includes the Calendar application, quite a decent one, considerably more advanced and powerful than on S60 phones.

The Calendar also obviously supports adding events such as appointments and meetings, as well as reminders for anniversaries, etc. Just go to the desired date and enter the details of an event. Options include setting the event to repeat regularly, enabling an alarm for it and selecting which Calendar to store it in. New events can be added quickly just by starting to write the event details using the hardware keyboard in any Calendar view (Month, Week, Agenda). New event window will open automatically letting you enter all details and set all options for the event.

Bifogad fil  scr100.jpg   26,73K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  scr101.jpg   26,56K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  scr102.jpg   26,3K   0 Antal nerladdningar

Mer bilder och den fetaste preview jag någonsin sett finns här för er som missat den...

http://my-symbian.co...review_n900.php

Varje gång det känns tugnt att vänta och allt hopp är ute så går ja dit å läser lite igen och tittar på alla fina bilder så går allt genast bättre :P

Ingen aning om hur de är på E72

Postad 06 november 2009 - 17:14

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hur stort kommer spel utbudet att bli tro? Tänker i första hand på 3d spel.
Och kommer dom hålla klass som iphone's spel rent grafikmässigt.

Postad 06 november 2009 - 17:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
svårt att gissa...

men ska jag göra ett försök så tror jag iaf att det lär dröja..om det ens kommer att hända

iphone har ju trots allt funnits ett tag

Postad 06 november 2009 - 17:22

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Ska ner till Barcelona 17januari och se barca spela och hoppas jag har denna telefon då! Så jag kan via hotellets wifi uppdatera min facebook med lite fina bilder :blink:

Postad 06 november 2009 - 17:48

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Ska ner till Barcelona 17januari och se barca spela och hoppas jag har denna telefon då! Så jag kan via hotellets wifi uppdatera min facebook med lite fina bilder :blink:

Härligt!

Beställde du en extra biljett så jag kan följa med? :P

Postad 06 november 2009 - 18:47

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Nu hoppas jag detta är på riktigt så de verkligen släpper den.

Postad 06 november 2009 - 22:15

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Det lär de ju göra...men känns som att precis innan jul verkar aktuellt för Sverige...:S

Postad 06 november 2009 - 22:27

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
hoppas hoppas..... vill ha luren nu!!!!

Nokia To Be Available Starting On November 14th In The US And 16th In UK
Nokia has officially unveiled its first Linux powered smartphone couple of months ago on 27 August, but only started taking pre-orders for the device last month but unfortunately company failed to deliver phone as promised which makes the long wait even more frustrating!

However, it seems that long wait is nearly over, as Softpedia and Pocket Lint reports that phone is rumored to make an appearance in the US as soon as on November 14, while it is expected to hit the shelves in the UK two days later on November 16.

Nokia's highly anticipated smartphone will be available on Orange with £0 price if the buyer agree to signing 2-year cont... .. .

1102009-11-06 07:38 UTC to Planet maemo by Teo Bartulovic

Postad 06 november 2009 - 22:30

drakedram
  • drakedram
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Dåligt med info om när denna lur kommer ut i butiken. Det hela är sjukt tycker jag att de inte säger när den kommer! Vad hände med rycktet att den skulle släppas i Danmark idag eller när det var??

...

Postad 07 november 2009 - 09:01

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Nokia nere över hela världen!!!

Postad 07 november 2009 - 09:39

drakedram
  • drakedram
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nokia nere över hela världen!!!

Hoppas de kommer med info nu om luren, vill så gärna ha den NU, Den ser sjukt grym ut jue, tycker den verkar vara klart bäst av de som släpps nu. Ser med spänning fram mot uppdateringen av hemsidan och i och med den så kanske vänta på svaret när den kommer är över=)

Postad 07 november 2009 - 10:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kanske är alla jordens N900 fans som sänkt Nokia :)

Postad 07 november 2009 - 10:50

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hey.

Just got a email from the shop.

Have translatet it to english from danish:
"We have not recieved the pack yet from our supplier, but they said that we shuld have it on monday. It is becouse the pack have been stranded on a package store with DPD in copenhagen. I am very sorry. But i hope that i shuld could sent it to you on monday"

From Kehaan.

Update på danmark frågan!

Postad 07 november 2009 - 12:38

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
NYTT DATUM PÅ NOKIAS HEMSIDA!!! 9 NOVEMBER :)

Postad 07 november 2009 - 12:45

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Sluta skoja. Inget datum alls där ju. Tårdrypande glädje byttes till sorg. Det där var inte kul! :rolleyes:

Postad 07 november 2009 - 12:53

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Vad fick du det ifrån?

Postad 07 november 2009 - 13:16

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
mm och killen är nog 12 år! det va ju skitroligt!

Postad 07 november 2009 - 13:38

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Sluta skoja. Inget datum alls där ju. Tårdrypande glädje byttes till sorg. Det där var inte kul! :)

På finska hemsidan?

Postad 07 november 2009 - 13:46

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Aha då e du förlåten :rolleyes: då va det en dum kommentar av mig :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.