Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 12 April 2011 - 10:05
Unregistered58f23375
-
Unregistered58f23375
-
Rookie
-
2 inlägg
Har haft min Boxee Box i ett par månader nu. Jag är ruskigt nöjd och kör streamat från min NAS-server.
En sak jag dock stör mig på är att D-Link ligger bakom en produkt som varken stödjer Wireless N Dualband (5GHz) eller WPS, saker som de tidigare förespråkat så stort. Wireless N Dualband rekommenderar D-Link (jag med) på sin hemsida för streamning av multimedia. Det märks att D-Link bara betalat för att få sin logotyp på produkten.
En annan irritationsfaktor för mig är YouTube-appen som borde förbättras markant.
Hoppas verkligen att implenterar stöd för Spotify så småningom, vore suveränt. Annars får jag väl leka med libspotify och Python själv tills jag får ihop något fungerande
Redigerat av Unregistered58f23375, 12 April 2011 - 10:09.
Postad 12 April 2011 - 11:18
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Köpte min box igår men blev grymt besviken på ui:t som de infört i 1.x, tyckte betan var mycket snyggare. Tänkte defaulta tillbaka till 0.9 och köra den tills spotify dyker upp. Någon annan som tycker som jag? Sen låter den lite väl mycket tycker jag...
Besviken!
Postad 12 April 2011 - 11:38
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Skulle nog byta ut den om den låter mycket. Enda sättet att fixa det är att skruva upp lådan och fixa fläkten pga konstruktionen. Vissa låter mer än andra. Bästa tricket är annars att trycka högersidan mot någon kant typ tvn då blir den tyst.
Homesidan lär ju förändras över tiden, men tycker inte det är så stor skillnad. Sakner ligger i undermeny som det är nu.
Postad 12 April 2011 - 12:04
Svenskgurka
-
Svenskgurka
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Köpte min idag, grymt nöjd än så länge! Fjärrisen tar väl en stund att vänja sig med, men så är det väl med allt nytt roligt.
Mina farhågor om att det skulle vara jobbigt med massa online material är bortblåsta iaf.
Postad 12 April 2011 - 20:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Som sagt Boxee är inte en svensk produkt och vill man släppa en klient för europamarknaden så kan inga avtal hindra det. Boxee kan liknas vid en persondator. D-Link behöver inga avtal eftersom det är fristående mjukvaruutvecklare. Spotify kan inte blockera någon trafik för den delen heller då de inte lyckats med det hittills för några av streamingklienterna. Mobil, tvmarknaden är reglerade på ett helt annat sätt dessutom.
? Klart man behöver avtal. Varför tror du Netflix tog sån jivla tid? Nej Spotify kan inte blocka men de äger sitt API. Så visst kan man komma runt med diverse streaming tjänster men det har aldrig erbjudits en renodlad klient. Om det nu är så enkelt som du säger och inga avtal behövs, varför har ingen annan kommit med detta tidigare? Samtliga bolag som har spotifyklienter idag har fått det via licenser och avtal. Eftersom Spotify bedriver bolag på nationell nivå så är såklart avtal rätt bindande. Det är trots allt ingen öppen plattform och har man avtalat en tidsexklusivtet så blir det svårt. Trots allt måste Spotify aktivt hjälpa D-Link om en renodlad klient ska se dagens ljus, så det blir svårt att skylla på att man inget kunde göra. Så att D-Link är en fristående utvecklare spelar ingen roll, Spotify har bra kontroll på sitt API även om man inte direkt kan hindra streaming.
Redigerat av PalmiNio, 12 April 2011 - 20:44.
Postad 12 April 2011 - 21:11
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
?
Klart man behöver avtal. Varför tror du Netflix tog sån jivla tid?
Nej Spotify kan inte blocka men de äger sitt API. Så visst kan man komma runt med diverse streaming tjänster men det har aldrig erbjudits en renodlad klient.
Om det nu är så enkelt som du säger och inga avtal behövs, varför har ingen annan kommit med detta tidigare? Samtliga bolag som har spotifyklienter idag har fått det via licenser och avtal.
Eftersom Spotify bedriver bolag på nationell nivå så är såklart avtal rätt bindande. Det är trots allt ingen öppen plattform och har man avtalat en tidsexklusivtet så blir det svårt. Trots allt måste Spotify aktivt hjälpa D-Link om en renodlad klient ska se dagens ljus, så det blir svårt att skylla på att man inget kunde göra.
Så att D-Link är en fristående utvecklare spelar ingen roll, Spotify har bra kontroll på sitt API även om man inte direkt kan hindra streaming.
D-Link styr inte över mjukvaran överhuvudtaget. Boxee har inte sagt att det är en offciell Spotifykllient, men vi får se. Det behövs inga avtal om det baserar sig på non commercial app. Inte heller airplay kommer bli officiell airplay enligt Andrew. Är det nu så att det är en officiell klient så har de Libspotify avtal. Netflix har 100% kontroll över hela kedjan. De är styr så hårt att de detaljkontrollerar mer än nödvändigt och kräver att varje plattform har säkerhetsnivå som lever upp till deras krav. Varför ingen annan har Spotify kan jag inte svara på. Det lär väl komma med androidplattformarna om inte annat. Mediaspelarutvecklare är allvarligt talat jäkla lata och dåliga på att koda. Ingen skulle acceptera dessa halvfärdiga produkter i några andra sammanhang. Spotify är uppdaterat till v1.1.1 nu så kommer inte med i nästa. Annat alternativ ovan är att Spotify kodat en egen app, inte helt omöjligt. För att förtydliga mig ytterligare. Boxee tjänar inga pengar på sålda Boxee Box. Så rent tekniskt är deras plattform fri även om vissa delar i koden inte är open source.
Redigerat av Unregistered577c6879, 12 April 2011 - 21:50.
Postad 13 April 2011 - 06:10
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
D-Link styr inte över mjukvaran överhuvudtaget. Boxee har inte sagt att det är en offciell Spotifykllient, men vi får se. Det behövs inga avtal om det baserar sig på non commercial app. Inte heller airplay kommer bli officiell airplay enligt Andrew. Är det nu så att det är en officiell klient så har de Libspotify avtal. Netflix har 100% kontroll över hela kedjan. De är styr så hårt att de detaljkontrollerar mer än nödvändigt och kräver att varje plattform har säkerhetsnivå som lever upp till deras krav. Varför ingen annan har Spotify kan jag inte svara på. Det lär väl komma med androidplattformarna om inte annat. Mediaspelarutvecklare är allvarligt talat jäkla lata och dåliga på att koda. Ingen skulle acceptera dessa halvfärdiga produkter i några andra sammanhang.
Spotify är uppdaterat till v1.1.1 nu så kommer inte med i nästa. Annat alternativ ovan är att Spotify kodat en egen app, inte helt omöjligt.
För att förtydliga mig ytterligare. Boxee tjänar inga pengar på sålda Boxee Box. Så rent tekniskt är deras plattform fri även om vissa delar i koden inte är open source.
Dock är fortfarande de officiella apparna på Boxee rätt styrda. Jag fick uppleva Boxee innan och efter släppet och en hel del apps försvann. Att Airplay inte blir Airplay fattar jag också. Bara för att den sen kan streama från iPhone till Boxee så är det inte Airplay heller, det är bara streaming. Airplay är när man helt kan dra nytta av Apples integration av iOS. Jag kan svara på varför ingen renodlad klient har kommit, de har inget avtal med spotify. Har full förståelse för din tanke och tror också det kommer ske en krock med Android. Men som sagt, flertalet producenter som jag talat mig säger att det är svårare än vad folk tror att få det att lira. Trots allt så har branschen som står bakom också ett intresse, de vill gärna se Spotify spridas men då ska de tjäna en krona också. Om det nu var enkelt, varför har vi inte icke-premium klienter på mobilerna? Tycker även det borde tyda på att de har koll.
Postad 13 April 2011 - 13:57
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Bara jag som har väldigt lågt ljud när jag spelar upp filmer på Boxeen ??
Problemen jag har hittils..
1. Lågt ljud i filmerna.. får ha Tvn på 50 istället för 10.
2. Många filmer som blir undentified. cirka 20 av 60 på ena disken. Men andra diskarna har gått betydligt bättre.
3. Boxeen hänger sig helt varje gång jag väljer shutdown..! "även hängt sig när den bara stått o idlat.."
Problem som kan vara fixade redan.. Efter lite tweaks och delat ut mapparna för "everyone"
1. Ena HDD blev disconnected. "Verkar vara åtgärd efter lite ändringar."
2. Mina serier och filmer från 2 HDDs försvinner. "kan också vara åtgärdat nu.."
För övrigt blev jag imponerad av bildkvalitéen, tyst fläkt, snabbt att sätta igång filmer, Smidig funktion med undertexter. Hade varit trevligt om de gjorde det till en bättre sida än opensubtitles. Men man kan inte få allt..
Postad 13 April 2011 - 14:06
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Bara jag som har väldigt lågt ljud när jag spelar upp filmer på Boxeen ??
Problemen jag har hittils..
1. Lågt ljud i filmerna.. får ha Tvn på 50 istället för 10. 2. Många filmer som blir undentified. cirka 20 av 60 på ena disken. Men andra diskarna har gått betydligt bättre. 3. Boxeen hänger sig helt varje gång jag väljer shutdown..! "även hängt sig när den bara stått o idlat.."
Problem som kan vara fixade redan.. Efter lite tweaks och delat ut mapparna för "everyone" 1. Ena HDD blev disconnected. "Verkar vara åtgärd efter lite ändringar." 2. Mina serier och filmer från 2 HDDs försvinner. "kan också vara åtgärdat nu.."
För övrigt blev jag imponerad av bildkvalitéen, tyst fläkt, snabbt att sätta igång filmer, Smidig funktion med undertexter. Hade varit trevligt om de gjorde det till en bättre sida än opensubtitles. Men man kan inte få allt.. 
Det borde gå att ändra vilka sidor den tar subs ifrån, det kana man ju på xbmc, och det är väl samma utvecklare, eller är jag helt ute och seglar..?
Postad 13 April 2011 - 14:16
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Det borde gå att ändra vilka sidor den tar subs ifrån, det kana man ju på xbmc, och det är väl samma utvecklare, eller är jag helt ute och seglar..? 
Kan man tycka..  Men Boxeen är lite mer "nerlåst" ' än vanliga XBMC.
Postad 13 April 2011 - 14:22
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Hej, jag har haft min boxee ett tag men har alltid lagt in subs manuellt på datorn, finns det nån app eller liknande som tar hem subs till boxeen?
Postad 13 April 2011 - 14:33
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej, jag har haft min boxee ett tag men har alltid lagt in subs manuellt på datorn, finns det nån app eller liknande som tar hem subs till boxeen?
När du satt igång filmen. TRyck fram menyn "play/pause/foward osv" Längst upp till höger har du 3 ikoner. Tryck på ikonen "CC" så går den automatiskt in och hämtar undertexter. Sen väljer du språk. --- KLART!
Postad 13 April 2011 - 14:35
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
När du satt igång filmen. TRyck fram menyn "play/pause/foward osv" Längst upp till höger har du 3 ikoner. Tryck på ikonen "CC" så går den automatiskt in och hämtar undertexter. Sen väljer du språk. --- KLART! 
Helvette va schysst det hade jag ingen aning om! Tack som fan!
Postad 13 April 2011 - 14:40
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Helvette va schysst det hade jag ingen aning om! Tack som fan!
hehe NP  Det bästa är att du kan tanka hem undertexter till fel relle. Den resyncar in texten rätt av sig själv när filmen är igång
Redigerat av DrDazed, 13 April 2011 - 14:48.
Postad 13 April 2011 - 18:04
Unregistered4232f8c0
-
Unregistered4232f8c0
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har lite problem med ljudet till filmer.
Har kalibrerat mitt system med en decibel mätare och till Bd filmer genom ps3an är ljudet perfekt.
Men bär jag streamar filmer från boxee så får jag ut de mesta ljudet ur mina bakhögtalare.
Någon som har samma problem? Har jag missat någon inställning i boxeen?
Postad 13 April 2011 - 18:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Hur kopplar du ljudet? Och vad är det som spelas?
Postad 13 April 2011 - 19:51
Unregistered4232f8c0
-
Unregistered4232f8c0
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hur kopplar du ljudet? Och vad är det som spelas?
Ljudet går till min H/K avr255 med en HDMI kabel. Såg just på filmen om Facebook och då var nivåerna på bakhögtalarna för höga. Däremot på scrubs som jag ser på nu är det helt som de ska. Får inte ihop det riktigt, trodde de recivern skulle lösa allt med avkodning. Det som blir är att surround ljudet blir för högt och att talet blir för lågt... Lite förvirrad
Postad 13 April 2011 - 20:48
Unregistered4232f8c0
-
Unregistered4232f8c0
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ljudet går till min H/K avr255 med en HDMI kabel. Såg just på filmen om Facebook och då var nivåerna på bakhögtalarna för höga. Däremot på scrubs som jag ser på nu är det helt som de ska. Får inte ihop det riktigt, trodde de recivern skulle lösa allt med avkodning. Det som blir är att surround ljudet blir för högt och att talet blir för lågt... Lite förvirrad 
Tog och avaktiverade DTS Capable reciver samt Dolby digital plus och nu är det som det ska, har kvar hd ljuden samt Dolby digital.
Postad 13 April 2011 - 20:59
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Hoho! Testade precis koppla in mitt trådlösa tangentbord "Dinovo Edge" i Boxee box. Fungerade galant!!
Även touchpaden fungerade som mus!
Webbläsaren suger ju en del men ska förbättras en hel del i nästa uppdatering
Redigerat av DrDazed, 13 April 2011 - 21:00.
Postad 14 April 2011 - 07:38
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Boxee Box priset är i fritt fall!
Alla har legat på 2190 länge nu. Och vad händer sen?
Media Markt går ut i annons på morgonen - 1990
Komplett och InWarehouse sänker sin sen - 1890
NetonNet skruvar ner ytterliggare - 1790
Från 2190 till 1790 på 1 dag är ett bra prisfall.
Postad 14 April 2011 - 09:01
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Boxee Box priset är i fritt fall!
Alla har legat på 2190 länge nu. Och vad händer sen?
Media Markt går ut i annons på morgonen - 1990
Komplett och InWarehouse sänker sin sen - 1890
NetonNet skruvar ner ytterliggare - 1790
Från 2190 till 1790 på 1 dag är ett bra prisfall.
Köpte min för 2050kr på webhallen i tisdags :/
Postad 14 April 2011 - 11:03
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Köpte min för 2050kr på webhallen i tisdags :/
Jag för 1999 på webhallen i måndags...
Postad 14 April 2011 - 11:08
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Är det bara jag som har problem med att Boxeen hänger sig när man väljer shutdown? gah.. Hatar reklamera saker.. "UPDATE" http://forums.boxee....ead.php?t=23389 <-- Verkar vara ett vanligt fel.
Redigerat av DrDazed, 14 April 2011 - 11:32.
Postad 14 April 2011 - 13:56
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Hänger sig har jag inte varit med om sedan SP2.
Däremot är det en gammal bugg som kräver att man stänger av 2 ggr från vissa undermenyer.
Enklast är att gå till home och stänga av därifrån.
Postad 14 April 2011 - 14:49
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Hänger sig har jag inte varit med om sedan SP2. Däremot är det en gammal bugg som kräver att man stänger av 2 ggr från vissa undermenyer. Enklast är att gå till home och stänga av därifrån.
ok  Jag brukar gå till huvudmenyn först men har inte hjälpt..
Postad 14 April 2011 - 16:19
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Om det nu var enkelt, varför har vi inte icke-premium klienter på mobilerna? Tycker även det borde tyda på att de har koll.
Det har att göra med deras pengastrategier. Klart att det går att köra streaming om du kan koda en egen app som kör över wifi. De verkar ju tagit inriktningen att avskaffa gratis spotify för länge sedan när det började bli reklam mellan varje låt och nu ska de strypa det till en strypt demoversion. http://www.spotify.c...tify-free-open/
Postad 14 April 2011 - 17:12
Unregistered58f23375
-
Unregistered58f23375
-
Rookie
-
2 inlägg
Satt i en konferens häromdagen, där bland annat D-Link presenterade sin Boxee Box. De bekräftade att Spotify är på gång. Några bevis för uttalandet har jag inte så ni får lita på mitt ord.
Redigerat av Unregistered58f23375, 14 April 2011 - 17:14.
Postad 14 April 2011 - 18:53
DrDazed
-
DrDazed
-
Rookie
-
9 inlägg
Satt i en konferens häromdagen, där bland annat D-Link presenterade sin Boxee Box. De bekräftade att Spotify är på gång. Några bevis för uttalandet har jag inte så ni får lita på mitt ord. 
Olala! Bekräftade dem att den kommer att komma eller bekräftade de bara att det håller på att "förhandla"? Eller du bara är ett troll.. ?
Redigerat av DrDazed, 14 April 2011 - 20:24.
Postad 14 April 2011 - 21:18
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Olala! Bekräftade dem att den kommer att komma eller bekräftade de bara att det håller på att "förhandla"?
Eller du bara är ett troll.. ? 
jajaja spotify har blivit mindre intressant sedan de stryper reklamlyssnarna. (ja det är avsiktligt dubbelsyftande) så den tjänsten är lite mindre intressant just nu. fast den finns och kommer andra t.ex. wimp (från norge) så att snöa in sig på en tjänst är lite dumt när de finns så många andra gratis tjänster. vad händee med headweb (eller vad-de -nu-heter videostreaming tjänsterna?
Postad 14 April 2011 - 21:50
Unregisteredcb205f2c
-
Unregisteredcb205f2c
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Har inte läst alla sidor så jag hoppas ni har överseende.
Är den kompatibel med Netgear readyNAS duo? Tänkte endast ha en Boxee i sovrummet och streama serier från NASen. Någon som har testat och anser det fungera bra?
Postad 14 April 2011 - 22:32
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det har att göra med deras pengastrategier. Klart att det går att köra streaming om du kan koda en egen app som kör över wifi. De verkar ju tagit inriktningen att avskaffa gratis spotify för länge sedan när det började bli reklam mellan varje låt och nu ska de strypa det till en strypt demoversion. http://www.spotify.c...tify-free-open/
Kan Boxee Box göra det så skulle vem som helst kunna göra det på en Andriod eller iPhone. Skillnaden är 0. Kan dock redan nu säga att jag också hört att Spotify är på gång, dock fick jag hört efter sommaren vilket ligger i linje med vad jag trodde. Och detta var såklart efter förhandlingar med Spotify. Som sagt, det måste gå via Spotify för att det ska fungera - så har alla andra gjort och så har såklart även D-Link gjort. Olala! Bekräftade dem att den kommer att komma eller bekräftade de bara att det håller på att "förhandla"?
Eller du bara är ett troll.. ? 
Det är förbi förhandling. Men jag gissar som sagt i Augusti då avtalet mellan Telia och Spotify går ut. D-Link styr inte över mjukvaran överhuvudtaget.
Fick svag insikt i detta för några dagar sen. Kan säga att D-Link styr rätt kraftigt just nu och de är dem som driver förhandlingarna med olika tjänsteföretag. Boxee Box gör det dessutom inte gratis.
Redigerat av PalmiNio, 14 April 2011 - 22:32.
Postad 15 April 2011 - 06:23
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Fick svag insikt i detta för några dagar sen. Kan säga att D-Link styr rätt kraftigt just nu och de är dem som driver förhandlingarna med olika tjänsteföretag. Boxee Box gör det dessutom inte gratis.
Förhandla avtal har inget med hur mjukvaran utvecklas. Det underlättar naturligtvis om det är flera parter i kontratsförhandlingar. D-Link har gått med massa uttalanden som inte följts upp. Det är i slutändan Avner som bestämmer. Det är bara att surfa in på D-Links hemsida så hittar du både det ena och det andra i beskrivningen som avviker från Boxees planer. Samma mjukvara som finns i Boxee Box utvecklas för att släppas till så många plattformar som möjligt, har inte hört något från Avner om D-Link exklusivitet utan som han skriver är de distribution partners. Tilägg ifall vi nu pratar om två skilda saker. En app på Boxee är inte mjukvara, det är html och script. Även Netflix är html5. Apparna kan utvecklas av vem som helst, men det innebär inte man kontrollerar någon mjukvara. D-Link har ju inte hållit sina löften om att ta fram svenska appar för tv4 osv för den delen heller.
Redigerat av Unregistered577c6879, 15 April 2011 - 09:39.
Postad 15 April 2011 - 10:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Förhandla avtal har inget med hur mjukvaran utvecklas. Det underlättar naturligtvis om det är flera parter i kontratsförhandlingar. D-Link har gått med massa uttalanden som inte följts upp. Det är i slutändan Avner som bestämmer. Det är bara att surfa in på D-Links hemsida så hittar du både det ena och det andra i beskrivningen som avviker från Boxees planer. Samma mjukvara som finns i Boxee Box utvecklas för att släppas till så många plattformar som möjligt, har inte hört något från Avner om D-Link exklusivitet utan som han skriver är de distribution partners.
Tilägg ifall vi nu pratar om två skilda saker. En app på Boxee är inte mjukvara, det är html och script. Även Netflix är html5. Apparna kan utvecklas av vem som helst, men det innebär inte man kontrollerar någon mjukvara. D-Link har ju inte hållit sina löften om att ta fram svenska appar för tv4 osv för den delen heller.
Eftersom du verkar ha bra inside insikt på exakt hur deras arbete mellan D-Link och Boxee fungerar så känns det inte lönt att ta det vidare.
Redigerat av PalmiNio, 15 April 2011 - 10:36.
Postad 15 April 2011 - 10:38
grebo11
-
grebo11
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har inte läst alla sidor så jag hoppas ni har överseende.
Är den kompatibel med Netgear readyNAS duo? Tänkte endast ha en Boxee i sovrummet och streama serier från NASen. Någon som har testat och anser det fungera bra?
Har en readynas NV+ och det fungerar alldeles utmärkt.
Postad 15 April 2011 - 22:22
Unregistered4f61698d
-
Unregistered4f61698d
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Har idag införskaffat mig en! Kan bara säga OJ OJ OJ OJ vilken grej! Helt underbar!
Har bara 1 litet problem än så länge, jag kan bara komma åt vissa diskar i min dator dom andra kräver den lösenord på.
Jag tycker jag har delat ut dom på samma sätt. Någon som kan ha ett hum om vad det kan vara?
Postad 16 April 2011 - 09:02
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Har idag införskaffat mig en! Kan bara säga OJ OJ OJ OJ vilken grej! Helt underbar! Har bara 1 litet problem än så länge, jag kan bara komma åt vissa diskar i min dator dom andra kräver den lösenord på. Jag tycker jag har delat ut dom på samma sätt. Någon som kan ha ett hum om vad det kan vara?
Vet inte om det är som ACplayon med W7, att man måste skaffa en användare med adminrättigheter och lösen på datorn först, och sen dela ut mapen där filmerna ligger, först properties, sen sharing...
Postad 16 April 2011 - 09:11
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Någon ? Fler som upplever HDMI problem när man startar boxen ? Dvs. Ingen sync ? Jag får bild, men det tar en bra stund och en "rosa brusig" bild innan.
Postad 16 April 2011 - 09:14
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Någon ?
Regeln är att alltid starta tv eller förstärkare innan man startar Boxee.. Uppdatera firmware på din tv eller förstärkare också.
Postad 16 April 2011 - 18:15
Jansson88
-
Jansson88
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Köpte mig en Boxee häromdagen. Har nu lite frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. När jag streamar trådlöst från min dator (Macbook av senare modell) så händer det att det hackar, speciellt vid hd material. Kollade hastigheten från datorn, den går aldrig över 1 mb/s. Varför går det inte snabbare ? Är det datorn eller är det routern (bredbandsbolagets modem/router, Thomson) som sätter stopp ? Det är samma hastighet om jag flyttar filer mellan två datorer. Jag har en extern hårddisk jag tänkte koppla till Boxee'n, hur ska jag formatera den? FAT vore ju bäst, men då kan jag ju inte lagra filer större än 4 gb på den. Boxee'n kan inte läsa MAC OS Extended journalförd har jag märkt(?). NTFS kan inte Macbooken skriva till, eller kan skriva ifall den är koplad till Boxee'n ?
EDIT: Provade att formatera till NTFS, det funkade galant. Så ett 'problem' ur världen. Nu till nästa: jag får kernel panic när jag försöker ladda ner genom Torrent direkt till USB-hårddisken som är kopplad till Boxee boxen. Varför ? Om det är någon som kan läsa loggar och lista ut vad som krånglar så har jag en logg, jag skulle vara väldigt tacksam !
Redigerat av Jansson88, 16 April 2011 - 21:25.
Postad 16 April 2011 - 21:20
ajski
-
ajski
-
Rookie
-
8 inlägg
Vet inte om detta problemet har kommit upp ännu, orkar bara inte gå igenom 65 sidor
Problemet för mig är att jag inte får ut DTS-HD ur min Onkyo SR606 som stöder alla HD ljud.
Ngn som har samma problem som mig?
Postad 17 April 2011 - 08:18
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Köpte mig en Boxee häromdagen. Har nu lite frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. När jag streamar trådlöst från min dator (Macbook av senare modell) så händer det att det hackar, speciellt vid hd material. Kollade hastigheten från datorn, den går aldrig över 1 mb/s. Varför går det inte snabbare ? Är det datorn eller är det routern (bredbandsbolagets modem/router, Thomson) som sätter stopp ? Det är samma hastighet om jag flyttar filer mellan två datorer.
EDIT: Provade att formatera till NTFS, det funkade galant. Så ett 'problem' ur världen. Nu till nästa: jag får kernel panic när jag försöker ladda ner genom Torrent direkt till USB-hårddisken som är kopplad till Boxee boxen. Varför ? Om det är någon som kan läsa loggar och lista ut vad som krånglar så har jag en logg, jag skulle vara väldigt tacksam !
1mb/s är 10mbit/s så någonstans i kedjan är hastigheten strypt. Boxee har 100 mbit/s nätverkskort. Ang Mac och NTFS så klarar inte mac att läsa/skriva till NTFS utan drivrutiner har jag för mig (ingen macexpert). http://www.paragon-s.../home/ntfs-mac/Vet inte om detta problemet har kommit upp ännu, orkar bara inte gå igenom 65 sidor 
Problemet för mig är att jag inte får ut DTS-HD ur min Onkyo SR606 som stöder alla HD ljud.
Ngn som har samma problem som mig?
Har du uppdaterate firmware till senaste versionen och gått in i inställningar och bokat för alla ljudalternativ? Funkar inte det så pröva en factory reset. Det ska fungera.
Postad 17 April 2011 - 10:35
apansson17
-
apansson17
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Har lite problem med fildelningen till datorn. Kör windows 7 och enheterna hittar varandra. Jag kan se boxee på datorn och spela upp filmer i datorn från boxee. Jag har provat dela ut mappar från datorn men de enda filerna boxee vill hitta är exempel filerna från windows 7 (de som ligger på c: exempelmusik osv.) Provat att lägga till andra mappar men boxee vill inte hitta dom - provat att köra rescan men inget kommer upp. Vad gör jag för fel?
Postad 17 April 2011 - 11:27
ajski
-
ajski
-
Rookie
-
8 inlägg
1mb/s är 10mbit/s så någonstans i kedjan är hastigheten strypt. Boxee har 100 mbit/s nätverkskort. Ang Mac och NTFS så klarar inte mac att läsa/skriva till NTFS utan drivrutiner har jag för mig (ingen macexpert). http://www.paragon-s.../home/ntfs-mac/
Har du uppdaterate firmware till senaste versionen och gått in i inställningar och bokat för alla ljudalternativ? Funkar inte det så pröva en factory reset. Det ska fungera.
Jajamensan, dock inte gjort ngn reset..
Postad 17 April 2011 - 13:47
Jansson88
-
Jansson88
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
1mb/s är 10mbit/s så någonstans i kedjan är hastigheten strypt. Boxee har 100 mbit/s nätverkskort. Ang Mac och NTFS så klarar inte mac att läsa/skriva till NTFS utan drivrutiner har jag för mig (ingen macexpert). http://www.paragon-s.../home/ntfs-mac/
Som sagt funkar det att både läsa och skriva när hdd sitter i Boxee'n. Var ska jag börja leta efter flaskhalsen ?
Postad 17 April 2011 - 20:08
Pehrsons
-
Pehrsons
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Som sagt funkar det att både läsa och skriva när hdd sitter i Boxee'n. Var ska jag börja leta efter flaskhalsen ?
Eftersom du kör trådlöst så är det troligen omgivningen som sätter stopp. Avstånd, andra nät, etc. Streama över wlan brukar vara problematiskt. Skaffa en nätverkskabel!
Postad 18 April 2011 - 04:02
jbr
-
jbr
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har följt tråden ett tag... men har ännu inte kommit mig för att byta ut min gamla Popcorn.
Har dock inte fått klarhet i följande:
Om man lägger in en .jpg för en film i filmens katalog (med samma filnamn som filmen), kommer då boxen att välja .jpg-filen istället för IMDB?
Om den gör det kan ju det vara ett sätt att skilja t.ex. HD-mtrl från icke HD. Man kan ju tänka sig att man t.ex. lägger in egna .jpg för icke-HD där man lägger en symbol på .jpgen eller gör den svart-vit. På så sätt skulle man direkt se vad som är HD när man scrollar bland filmerna.
Varför? Jo, jag kör med både TV och projektor (med stor duk) och halvtaskig upplösning är helt onjutbart med projektorn så det vore smidigt att kunna skilja bort icke-HD när man bläddrar utan att behöva stoppa vid varje film och granska filnamnet.
En annan sak. Jag har förstått att man inte får menyerna för dvd-img & bluray-img.
Hur väljer man då episod om man har t.ex. en dvd med en säsongs avsnitt av en tv-serie? (Det görs ju alltid via menyn)
Likaså extramatrl, språkval av tal & subtitles. Hur funkar det?
Postad 18 April 2011 - 07:47
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Har följt tråden ett tag... men har ännu inte kommit mig för att byta ut min gamla Popcorn.
Har dock inte fått klarhet i följande: Om man lägger in en .jpg för en film i filmens katalog (med samma filnamn som filmen), kommer då boxen att välja .jpg-filen istället för IMDB?
Om den gör det kan ju det vara ett sätt att skilja t.ex. HD-mtrl från icke HD. Man kan ju tänka sig att man t.ex. lägger in egna .jpg för icke-HD där man lägger en symbol på .jpgen eller gör den svart-vit. På så sätt skulle man direkt se vad som är HD när man scrollar bland filmerna.
Varför? Jo, jag kör med både TV och projektor (med stor duk) och halvtaskig upplösning är helt onjutbart med projektorn så det vore smidigt att kunna skilja bort icke-HD när man bläddrar utan att behöva stoppa vid varje film och granska filnamnet.
En annan sak. Jag har förstått att man inte får menyerna för dvd-img & bluray-img. Hur väljer man då episod om man har t.ex. en dvd med en säsongs avsnitt av en tv-serie? (Det görs ju alltid via menyn) Likaså extramatrl, språkval av tal & subtitles. Hur funkar det?
Menynerna för DVD-img får du, men inte för BD-img. Man trycker på mittenknappen av fjärrkontrollen och väljer options i menyn som finns längst uppe över filmen, därifrån kan man gå in och välja ljudspår, undertexter och lite annat smått o gott.
Postad 18 April 2011 - 10:06
apansson17
-
apansson17
-
Amatör
-
-
52 inlägg
"Har lite problem med fildelningen till datorn. Kör windows 7 och enheterna hittar varandra. Jag kan se boxee på datorn och spela upp filmer i datorn från boxee. Jag har provat dela ut mappar från datorn men de enda filerna boxee vill hitta är exempel filerna från windows 7 (de som ligger på c: exempelmusik osv.) Provat att lägga till andra mappar men boxee vill inte hitta dom - provat att köra rescan men inget kommer upp. Vad gör jag för fel?"Frågade efter hjälp med detta tidigare i tråden (det som står ovan). Nu plötsligt hittar boxee filerna på datorn men den vill ha användarnamn och lösenord (det står samba efter filerna). Vet inte vad det är för anvnamn och lösen boxee är ute efter. Kan ni hjälpa mig.
Postad 18 April 2011 - 11:25
Jansson88
-
Jansson88
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Eftersom du kör trådlöst så är det troligen omgivningen som sätter stopp. Avstånd, andra nät, etc. Streama över wlan brukar vara problematiskt. Skaffa en nätverkskabel!
Att köra med kabel vill jag inte göra, då är ju hela iden med laptop borta. Nu har jag löst det så att jag lägger över allt på hårddisken som är kopplad till boxeen över natten. Tar tid med jag slipper kablar.  Men fasen, jag vill att det ska gå fortare. Är ju inte mer än 5 meter till både boxee och router, så avståndet kan det inte vara. Störande nät finns, men jag kan ju inte gärna springa runt till alla grannar och be dom stänga av sitt trådlösa. Allt står i vardagsrummet, så det finns inga dörrar eller väggar i vägen. Går det att koppla en till router på routern? Har en till, kan ju prova om den är bättre.
Postad 18 April 2011 - 11:35
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
"Har lite problem med fildelningen till datorn. Kör windows 7 och enheterna hittar varandra. Jag kan se boxee på datorn och spela upp filmer i datorn från boxee. Jag har provat dela ut mappar från datorn men de enda filerna boxee vill hitta är exempel filerna från windows 7 (de som ligger på c: exempelmusik osv.) Provat att lägga till andra mappar men boxee vill inte hitta dom - provat att köra rescan men inget kommer upp. Vad gör jag för fel?"
Frågade efter hjälp med detta tidigare i tråden (det som står ovan). Nu plötsligt hittar boxee filerna på datorn men den vill ha användarnamn och lösenord (det står samba efter filerna). Vet inte vad det är för anvnamn och lösen boxee är ute efter. Kan ni hjälpa mig.
Se till att lägga till att användare "Alla" och eventuellt "Gäst" har tillgång till utdelningen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|