Även om man pressar dom rejält så skall inte ett par välbyggda lådor ge blåsljud .Blåsljud, men som sagt då får jag pressa dom REJÄLT. Alltså nivåer jag inte skulle få får mig att spela musik på. Skulle ju kunna gå att få till om jag körde subbarna rejält "hot" men det låter ju bara skit om man gör det.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 14 July 2010 - 19:01
Postad 14 July 2010 - 19:17
Även om man pressar dom rejält så skall inte ett par välbyggda lådor ge blåsljud .
Alla lådor har sina begränsingar, eller hur?
Skruvar du dina byggen på full sula så säger dom ifrån på ett eller annat sätt till slut, mina säger ifrån genom att börja "portshuffa" inte att slå igenom som många andra gör.
Som sagt, detta är på nivåer som är REJÄLT höga, och vid väldigt låga frekvenser.
Spelar ingen roll om du har svs pb13u, JL phantom, Velodyne DD18. eller hela rummet fullt av 21 maelstroms basar. ALLA säger stopp till slut.
Redigerat av Evil Homer, 14 July 2010 - 19:21.
Postad 14 July 2010 - 19:34
Nono det gör dom inte dom kan inte ge blåsljud har spelat avaratz fullt ut i dag för en på faktiskt och han satt med ett hånflin hela låten men fett tvn har hälsat hem efter spelningen köket har lämnat in protest badrumet har också protesetrat så nu får man gå ut och skita.Alla lådor har sina begränsingar, eller hur?
Skruvar du dina byggen på full sula så säger dom ifrån på ett eller annat sätt till slut, mina säger ifrån genom att börja "portshuffa" inte att slå igenom som många andra gör.
Som sagt, detta är på nivåer som är REJÄLT höga, och vid väldigt låga frekvenser.
Spelar ingen roll om du har svs pb13u, JL phantom, Velodyne DD18. eller hela rummet fullt av 21 maelstroms basar. ALLA säger stopp till slut.
Postad 14 July 2010 - 19:39
Nono det gör dom inte dom kan inte ge blåsljud har spelat avaratz fullt ut i dag för en på faktiskt och han satt med ett hånflin hela låten men fett tvn har hälsat hem efter spelningen köket har lämnat in protest badrumet har också protesetrat så nu får man gå ut och skita.
Då har du konstruerat dom så att dom inte gör det, svs har valt att tillverka dom såhär. Håll med om att det är ett bättre sätt att höra på att dom håller på att ge upp, än att du har en högtalare som dundrar i botten och går sönder.
Pressar du dina på full volume så går dom ju sönder, det gör alla högtalare.
Postad 14 July 2010 - 19:45
Behöver inte pressa på fullvolym då åker canton burkarna först då dom får runt 500w stDå har du konstruerat dom så att dom inte gör det, svs har valt att tillverka dom såhär. Håll med om att det är ett bättre sätt att höra på att dom håller på att ge upp, än att du har en högtalare som dundrar i botten och går sönder.
Pressar du dina på full volume så går dom ju sönder, det gör alla högtalare.
Postad 14 July 2010 - 19:59
Behöver inte pressa på fullvolym då åker canton burkarna först då dom får runt 500w st
Om du läste mitt inlägg så skriver jag att jag kör mina svs 3-4 db hot, sen har jag stängt av mina frontar i testet. Annars hade inte detta gått att testa.
Postad 14 July 2010 - 20:14
Och vad är nu 3-4db hot för uttryck???Om du läste mitt inlägg så skriver jag att jag kör mina svs 3-4 db hot, sen har jag stängt av mina frontar i testet. Annars hade inte detta gått att testa.
Postad 14 July 2010 - 20:17
Och vad är nu 3-4db hot för uttryck???
Kanske usa forum skadad
Har du inte kalibrerat in nivåerna i din anläggning?
Hot menas att man kör dom starkare än dom andra. Jag har 70db på alla högtalare i mitt rum när jag brusar nivåerna förutom subbarna, dom kör jag 3-4 db "hot"
Postad 14 July 2010 - 20:28
Ä sånt orkar man inte med det höll man på med i början av hemma bio karriären nu får det gå på hörslen .Kanske usa forum skadad
Har du inte kalibrerat in nivåerna i din anläggning?
Hot menas att man kör dom starkare än dom andra. Jag har 70db på alla högtalare i mitt rum när jag brusar nivåerna förutom subbarna, dom kör jag 3-4 db "hot"
Postad 14 July 2010 - 20:37
Ä sånt orkar man inte med det höll man på med i början av hemma bio karriären nu får det gå på hörslen .
Jag kommer då inte köra okalibrerat igen efter att ha brusat in sakerna med min radioshack.
Så stäng nu av dina frontar och lira så högt så att dina sätter stopp så får vi höra om det portshuffade eller slog igenom
Skall bli intressant att höra vilket av det du föredrog
Redigerat av Evil Homer, 14 July 2010 - 20:48.
Postad 14 July 2010 - 20:39
Ä sånt orkar man inte med det höll man på med i början av hemma bio karriären nu får det gå på hörslen .
Du har la ingen hörsel kvar vid det här laget
Postad 14 July 2010 - 23:24
1. Det går inte att höra något med slavbas system det blir inga port ljud om man lira för starkt så kommer slavarna att ge upp först men med 3 tums slaglängd på dom så kommer dom nog att hålla .Jag kommer då inte köra okalibrerat igen efter att ha brusat in sakerna med min radioshack.
Så stäng nu av dina frontar och lira så högt så att dina sätter stopp så får vi höra om det portshuffade eller slog igenom
Skall bli intressant att höra vilket av det du föredrog
2. Fynda basarna andvänder jag bara till 2kanal och som basstöd till pk och dom har fått smaka ordentligt utan att ge upp men dom skall inte spela någon infra så dom är beskärda vid 25hz för säkerhet.
Va...?
![]()
que
Postad 14 July 2010 - 23:46
att spela 140db i frifält
Postad 15 July 2010 - 13:27
Nej det har jag inte utan det får stå för dig utan vad det handlar om är att slavarna ger sig före bas elementet så när man börjar att höra att det låter i dom då vet man att man är väldigt nära gränsen för kollaps.Sdx har hittat monstersakerna som aldrig får missljud även om han så försöker få dom
att spela 140db i frifält
Postad 15 July 2010 - 19:04
Nej det har jag inte utan det får stå för dig utan vad det handlar om är att slavarna ger sig före bas elementet så när man börjar att höra att det låter i dom då vet man att man är väldigt nära gränsen för kollaps.
Det är ju på ett liknade sätt svs har valt att lösa det med sina prylar, porten börjar låta när man är påväg att passera gränsen för vad dom tål.
Dina slavar börjar låta när subbarna är påväg att nå sin gräns.
Tycker det är vettiga konstruktioner båda två, man vill ju som sagt inte att elementen skall gå sönder.
FAN VAD SCHYSST HASSE !! TACK !!
Skickade han med en FIB Aktuellt med roomanalyzern, eller vad har han nu hittat på?
Postad 15 July 2010 - 19:29
Skickade han med en FIB Aktuellt med roomanalyzern, eller vad har han nu hittat på?
Nej. Dels behövde jag inte betala frakten, och dels skickade han med fyra BD-filmer som tack för lånet.
Det är schyssta killar det !!
Postad 15 July 2010 - 19:35
Nej. Dels behövde jag inte betala frakten, och dels skickade han med fyra BD-filmer som tack för lånet.
Det är schyssta killar det !!
Frakten för DIN mätare hoppas jag inte att du ens hade tanke på att behöva betala
4st BD Filmer var verkligen snällt av han, nu känner jag mig ju dum
Postad 15 July 2010 - 19:40
Så nu får du skicka 2 backar med öl som kompesation (nån som vill låna proffs utrustning???)Frakten för DIN mätare hoppas jag inte att du ens hade tanke på att behöva betala
Postad 15 July 2010 - 19:42
Så nu får du skicka 2 backar med öl som kompesation (nån som vill låna proffs utrustning???)
Frakten kostar nog lika mycket som ölen är jag rädd
Men kommer bagaren hitåt så lovar jag att jag kan bjuda på en back pilsner
Har någon gjort tester mellan proffsprylar och xtz´s förensten?
Redigerat av Evil Homer, 15 July 2010 - 19:43.
Postad 15 July 2010 - 21:51
Frakten för DIN mätare hoppas jag inte att du ens hade tanke på att behöva betala
Hmm... Vem betalade frakten första gången hem till dej...
Postad 16 July 2010 - 08:06
Hmm... Vem betalade frakten första gången hem till dej...
![]()
Oj nu va jag visst bra stor i truten
Trodde dom där frimärkena var hemmaritade ju
Postad 16 July 2010 - 10:58
Oj nu va jag visst bra stor i truten
![]()
Trodde dom där frimärkena var hemmaritade ju
3 backar öl ?
Hur gick det med ino grejorna fick du någon ordning på det.
Postad 17 July 2010 - 09:49
Postad 17 July 2010 - 14:22
Ska det vara sådant gnäll om ölen så tar jag gärna hand om den, frakten betalar såklart bagarn
Är det Niklas som skickar, betalar jag frakten, som vanligt.
Postad 17 July 2010 - 15:25
3 backar öl ?
Hur gick det med ino grejorna fick du någon ordning på det.
Jo jag tror nog att det blev bättre det sista, rummet som sakerna spelar i är hemskt MINST sagt! till höger om soffan så var det en rejäl höjning, mätte aldrig upp det men en ordentlig puckel iaf.
Vill ha något billigt snyggt att dämpa väggarna med, men auralex som vi har hittat sägs inte vara så bra.
Är det Niklas som skickar, betalar jag frakten, som vanligt.
![]()
Postad 17 July 2010 - 19:46
hmmmmm...
i got inspired here...
skall du bygga av en toalettrulle till din högtalare som du modat
HA HA HA HA !!! Letar fram det och läser varje gång jag vill få mej ett gott skratt...
Postad 18 July 2010 - 16:17
ÖL MUMMA!
Hamburgare MUMMA!
10-22 1.8 glugg eller något liknade?
Nu har jag säkert tokfel, men väldigt roligt om jag är i närheten iaf
Postad 18 July 2010 - 16:21
Postad 18 July 2010 - 16:22
Kanske den mest vidsynta tråden ever på forumet?
Fast burgaren såg klart smarrimums ut
Redigerat av masse70, 18 July 2010 - 16:23.
Postad 18 July 2010 - 16:24
Vill gärna tro att han har lite mera vidvinkel och gått närmare på iaf hamburger bilden iaf. Återstår att se vad svaret blir.
Postad 18 July 2010 - 16:41
VAFAN !!?
Det här är en BAS-TRÅD, ingen jävvla hamburger-tråd !!?
Håller med, här låter jag mina 2 st 5,9" are jobba lite
Postad 18 July 2010 - 16:50
VAFAN !!?
Hallå, det är foto som diskuteras. Man vill ju ha lite ideér på hur man skall ta lite nya kort på sina basar
Håller med, här låter jag mina 2 st 5,9" are jobba lite
Basreflex är det också
Som sagt nu var det väl en bastråd va
Hur går det med dina Nuforce föresten, får du sålt dom?
Postad 18 July 2010 - 16:59
Hallå, det är foto som diskuteras. Man vill ju ha lite ideér på hur man skall ta lite nya kort på sina basar
Som sagt nu var det väl en bastråd va![]()
Hur går det med dina Nuforce föresten, får du sålt dom?
Har dom kvar, tänkte köpa flerkanals för pengarna, svårsålda är dom och nu behåller jag skiten
Postad 18 July 2010 - 17:03
Har dom kvar, tänkte köpa flerkanals för pengarna, svårsålda är dom och nu behåller jag skiten
Får satsa på ett till mono till centern, låter förbannat bra nu med Pure Audio genom Onkyon
Du kan ju alltid låna ut dom till mig så jag får abstinens sen när dom skall tillbaka till dig
Kommer inte ihåg vad du ville ha för dom, visst var det 2 st v9 ?
Postad 18 July 2010 - 17:17
Du kan ju alltid låna ut dom till mig så jag får abstinens sen när dom skall tillbaka till dig
Kommer inte ihåg vad du ville ha för dom, visst var det 2 st v9 ?
Ref9V3, kör Spotify Premium och en Cambridge Dac, funkar riktigt bra
Postad 18 July 2010 - 17:27
Men du bygger ju inget men jag bygger och det kommer när det inte finns någon bas kvar då lägger jag ut vad jag vet.VAFAN !!?
Postad 18 July 2010 - 19:03
Jo ni var nära, EF-50mm 1,4 vare
Alldrig ätit godare burgare!
Såg Book Of Eli igår, rekomenderas. Riktigt coola miljöer! Hade hoppas mer på handligen men ljudet, bilden gjorde de mesta
Nu är det dags att göra lite Fajitas, adiós a mis amigos!
Redigerat av Timpolanen, 18 July 2010 - 21:30.
Postad 18 July 2010 - 19:14
HAHAHAH!
Jo ni var nära, EF-50mm 1,4 vare![]()
Alldrig ätit godare burgare!
Såg Book Of Eli igår, rekomenderas. Riktigt coola miljöer! Hade hoppas mer på handligen men ljudet, bilen gjorde de mestaSåg den med Vifa 3,5" shit vad dessa överraskar! "Vart e subben känsla"
Nu är det dags att göra lite Fajitas, adiós a mis amigos!
Jo visst var den filmen bra, jäkligt krävande utav tvn bara. Saknade massor av svärta i min LCD iaf
På tal om filmer http://trailers.appl...tein/piranha3d/
Kan man annat än att längta till denna!
Redigerat av Evil Homer, 18 July 2010 - 19:31.
Postad 19 July 2010 - 19:15
Idag fick jag tillbaka det med beskedet att det inte var något fel på det...........
Blev lovad att om det inte funkar skickar dom ett sprillans nytt imorrn.. Hoppas det är dött...
Postad 19 July 2010 - 20:01
Erkänn att du vill ha ett T-Amp TA2400 så du kan få lite pulver till dina små basarFick tillbaka mitt steg idag.. Det som dom "väntade på delar" till.
Idag fick jag tillbaka det med beskedet att det inte var något fel på det...........![]()
Blev lovad att om det inte funkar skickar dom ett sprillans nytt imorrn.. Hoppas det är dött...
Postad 19 July 2010 - 21:11
Erkänn att du vill ha ett T-Amp TA2400 så du kan få lite pulver till dina små basar
Dom två jag har levererar gott och väl effekt så att det räcker till mina små element..
Postad 24 July 2010 - 11:36
Ikväll blir det nog en ommöblering så att rören hamnar på sina rätta ställen. Sen blir det test igen !
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?