Är det något jag har missat? Kan man inte spela exakt samma bana på samma sätt i fulla spelet som i betan?Tyckte betan var roligare än fulla spelet, i alla fall so far. Hoppas på karkandkartorna och att de lyfter spelet. Som det är nu så är det metro och grand bazar som gäller i stor grad. Trodde att det här spelet skulle mäta sig mer med BF2 Men det är mer åt BC2 hållet. Trodde iallafall inte jag skulle längta efter Cod MW3 bara några få dagar efter Releasen av BF3.
Så slut på gnället och jag gissar att man får ta spelet lite för vad det är och vara nöjd att ha nåt att göra.
Battlefield 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
5
|
(26)
|
199:- | |
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(12)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden (40 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 05 November 2011 - 16:14
Postad 05 November 2011 - 16:36
Postad 05 November 2011 - 17:52
Du är nog inte ensam om att tycka det, men som du säger så är det bara att vänja sig. Det har jag gjort och tycker att kontrollen är rätt skön nu.Är det bara jag som tycker kontrollen är lite seg? Så himla svårt att sikta in sig på någon som är längre bort. Antingen blir det för långt till vänster eller höger, man får vara så jääääkla försiktig med spaken. Hade inget problem med det när jag lirade BFBC2. Antar att det bara är att vänja sig vid det.
Postad 05 November 2011 - 18:01
Är det något jag har missat? Kan man inte spela exakt samma bana på samma sätt i fulla spelet som i betan?
Nä man kan köra samma bana och spelsätt i fulla spelet, men det var roligare i betan på nå sätt, man kanske låste upp sakerna fortare och alla var noobs
Postad 05 November 2011 - 19:54
Varför de gjort denna förändring till det sämre kan man undra.....
Postad 05 November 2011 - 19:58
Hehe, så kan det ju ha varit förstås.Nä man kan köra samma bana och spelsätt i fulla spelet, men det var roligare i betan på nå sätt, man kanske låste upp sakerna fortare och alla var noobs
Postad 05 November 2011 - 20:08
Skönt man inte är ensam om problem med siktet. Känns som om man siktar med en flaggstång ibland; inte direkt smidigt.
Är det inte "konstaterat" att PS3-versionen lider av kontrollagg som ska fixas med en framtida patch. Av det jag hört är kontrollen på 360 rappare och mer responsiv.
Redigerat av TheBadlands, 05 November 2011 - 20:08.
Postad 05 November 2011 - 20:11
Postad 05 November 2011 - 20:44
Postad 05 November 2011 - 20:57
Kontrollag har jag inte hört nått om. Rubberband o lite annat är ju för det mesta löst annars. Men nått måste göras åt den styltiga kontrollen i alla fall.
Kan inte ge någon "säker" källa just nu, men jag är tämligen säker på att jag läst att det "ligger på Dice:s bord". Kan ha fel.
En intressant men inte på något sätt alternativt sätt är att ställa ner PS3ans upplösning till 576p - har provat detta och det har en viss positiv inverkan på kontrollen som blir mindre styltig/seg.
Postad 05 November 2011 - 21:06
Att ställa ner upplösningen känns som sagt inte som en lösning.
Redigerat av Unregisteredee312c77, 05 November 2011 - 21:06.
Postad 05 November 2011 - 21:22
Är det bara jag som tycker kontrollen är lite seg? Så himla svårt att sikta in sig på någon som är längre bort. Antingen blir det för långt till vänster eller höger, man får vara så jääääkla försiktig med spaken. Hade inget problem med det när jag lirade BFBC2. Antar att det bara är att vänja sig vid det.
Du är nog inte ensam om att tycka det, men som du säger så är det bara att vänja sig. Det har jag gjort och tycker att kontrollen är rätt skön nu.
Skönt man inte är ensam om problem med siktet. Känns som om man siktar med en flaggstång ibland; inte direkt smidigt.
Är det inte "konstaterat" att PS3-versionen lider av kontrollagg som ska fixas med en framtida patch. Av det jag hört är kontrollen på 360 rappare och mer responsiv.
Kan inte ge någon "säker" källa just nu, men jag är tämligen säker på att jag läst att det "ligger på Dice:s bord". Kan ha fel.
En intressant men inte på något sätt alternativt sätt är att ställa ner PS3ans upplösning till 576p - har provat detta och det har en viss positiv inverkan på kontrollen som blir mindre styltig/seg.
More details on the new patch for Battlefield 3 have surfaced including balancing, aiming mechanics, and other fixes.
Balancing
By far the easiest way to take down helis at moment is to use the Stinger against them; however, this will not be as easy in the near future. Alan Kertz, Battlefield 3′s Gameplay Designer, has pointed out that the Stingers’ nerf “is in discussion at the office now.” Fredrik Thylander, Senior Designer, reassured that the nerf is indeed “incoming”. To follow up on yesterday’s post, Kertz explained that Jets will not get disabled by 1 shot as it is the case at the moment; however, no further explanation was provided.
With the UMP will soon be doing more damage, another PDW, PP-2000, is going to be buffed as well. When a fan asked Kertz to alter the PP-2000 to be in “a middle ground between the beta and final release”, Kertz simply responded “that’s the plan”. On the snipers’ front, a fan pointed out to Daniel Matros the discrepancy in the magazine size of the M39 EMR between the battlelog and the actual game; the battlelog shows a 20+1 magazine size as opposed to the current 10+1 in game. Daniel assured that this will be fixed.
Yesterday, in terms of balancing, we reported on Jets, UMP, and Sidearms being patched to become more effective.
Aiming
Some players have been vocal in their displeasure with the final release aiming mechanics, they felt that it was spot on in the beta and the issue can be easily sorted by setting the aiming back to as it was in the beta. Kertz shed some light on the issue by stating “if it was that simple, it wouldn’t be a problem. It’s not the controls, something else is going on. [DICE's] engineers are looking into it.” Just a side note, Kertz was referring to real life engineers, not in game!
Issues
DICE is also working on the following:
- Game activation problems.
- Addressing lag on the 360 as well, which has been hampering our MP1st squad. If you’re looking for your fellow MP heads on BF3, the easiest way is to become a fan MP1st’s platoon.
- Following up on one of our earlier reports, Tomas Danko explains “negative mouse acceleration fix should be included [in the patch]“
- Australian servers, or the lack of thereof.
- Spawning without having a gun in hand.
- Please read yesterday’s post for the rest.
jag känner och håller med att aimen är helt fucked up.
Postad 05 November 2011 - 21:32
Postad 05 November 2011 - 21:37
Känns som om många springer runt som yra höns, jag har inte så många vänner på PS3an och om ni vill så kan ni ju adda mig: Morot00 (nollor på slutet)
Postad 05 November 2011 - 21:57
Postad 05 November 2011 - 22:19
/eapea
Postad 05 November 2011 - 22:39
Numero2: Hade du verkligen spelat 75 timmar på 1 vecka? Satt och läste igenom lite äldre poster, men det kan ju inte vara möjligt, det är ju 11 timmar om dagen?
Hur många timmar om dygnet sover du? 13? Om man bara sover 6 timmar om dygnet så finns det 18 andra att spendera framför PS3:an =)
Postad 05 November 2011 - 23:31
Redigerat av Unregistered5bb908bc, 06 November 2011 - 00:09.
Postad 06 November 2011 - 00:32
1, Förstår du inte att de flesta konsolspelen är 720p? Vad spelar det för roll egentligen, som man skulle se en sååå stor skillnad? :-)
Tycker det är dumt att jämföra två olika spel. Jämför istället med Bad Company 2 eller Battlefield 2. CoD är CoD. Där ska man göra 48 snurr på 1,3 sec och Quicksqopa genom halva banan med sniper. Det är inte BF.
Trist att du inte gillt det. Vi behöver fler bra soldater ute på fältet.
Omvärdering. Har nu lagt några enstaka timmar.
Att spelet inte är gjort för 1080p är bedrövligt, och ja jag ser grym skillnad efter suttit framför GT för länge likaså mw2.
Men jag måste erkänna. Bf3 bara växer. Ljudet är klockrent! Och j*vlar vilken action. Gillar att dom gjort det mer realistiskt så att känslan e trög de köper jag nu.
Räkna med mej online i fortsättningen :-)
/W
Postad 06 November 2011 - 00:33
Är det ingen annan som har reagerat på att en del vapen verkar ha försvunnit och/eller har blivit flyttade i upplåsningsjittret?
T.ex. SKS-geväret är en av mina favoriter, men för ett antal dagar sedan så såg jag att jag itne hade det längre. Nu helt plötsligt ligger den i kö för upplåsning vid nästa unlock på snipern.
Det e så man undrar om man verkligen kommer ihåg rätt om det inte var för att jag har 96 kills med den redan och väntar på nästa unlock, IRNV-siktet..
Är det mer saker som har flyttat omkring tro?
Vart ser man listan over unlocks till de olika vapnen? Och hur manga kills man maste ha?
Postad 06 November 2011 - 00:59
Menade förstås inte matematiskt. Jag orkar ju inte ens fysiskt sitta 11 timmar om dygnet med något spel oavsett om jag hade haft tid, det är ganska mycketHur många timmar om dygnet sover du? 13? Om man bara sover 6 timmar om dygnet så finns det 18 andra att spendera framför PS3:an =)
Postad 06 November 2011 - 08:41
Aldrig att du knivat kämpen
Postad 06 November 2011 - 11:26
Vart ser man listan over unlocks till de olika vapnen? Och hur manga kills man maste ha?
I battleloggen http://battlelog.battlefield.com under Weapons & Equipments så ser du till höger dina unlocks för varje klass. Klicka på det vapnet du är intresserad av så ser du unlocks för det vapnet...
Postad 06 November 2011 - 12:39
I battleloggen http://battlelog.battlefield.com under Weapons & Equipments så ser du till höger dina unlocks för varje klass. Klicka på det vapnet du är intresserad av så ser du unlocks för det vapnet...
Ok, tack!
Men jag har aven problem med att komma in pa battlelog. Vilket losen och anvandarnamn skall man anvanda dar? Jag har namligen ett origin konto som inte ar linkat till mitt psn id? Kan man linka dem pa nagot vis eller maste jag skapa ett nytt origin id dar jag anvander mitt psn id som log in?
Postad 06 November 2011 - 12:55
Ok, tack!
Men jag har aven problem med att komma in pa battlelog. Vilket losen och anvandarnamn skall man anvanda dar? Jag har namligen ett origin konto som inte ar linkat till mitt psn id? Kan man linka dem pa nagot vis eller maste jag skapa ett nytt origin id dar jag anvander mitt psn id som log in?
Jag loggade in på samma lösen och användarnamn (mailadress) som jag har för att logga in på EA. Man blev ju förvånad över att man kom ihåg det lösenordet iaf..haha...
Postad 06 November 2011 - 21:42
och att slippa alla cod "fjortisar" är ju kanon.
RIKTIGT JÄVLA BRA OCH GRATTIS TILL DICE.
Postad 06 November 2011 - 22:11
84H30M är jag uppe i. Jag sover inte mycket om nätterna då jag ligger hemma på mitt höstlov med värk. Diskbrock!Numero2: Hade du verkligen spelat 75 timmar på 1 vecka? Satt och läste igenom lite äldre poster, men det kan ju inte vara möjligt, det är ju 11 timmar om dagen?
Allt för många. Men jag har inte så mycket annat att göra hehe.Hur många timmar om dygnet sover du? 13? Om man bara sover 6 timmar om dygnet så finns det 18 andra att spendera framför PS3:an =)
Pappa betalar!...som att typ gå till jobbet menar du?
Redigerat av Numero2, 06 November 2011 - 22:46.
Postad 06 November 2011 - 23:22
Jag har alltid gillat BF mer än COD och 3:an tycker jag har varit kanonskoj sedan början, men jag måste säga att spelet verkligen växer ju mer man spelar det... var tar det stop liksom?
och att slippa alla cod "fjortisar" är ju kanon.
Nu är det ju så att inte alla som spelar COD är fjortisar...men som jag sagt tidigare, BF har ju utvecklats ofantligt mycket mer än vad COD har gjort. Jag gillar bägge spelen och jämför dom inte med varandra då jag tycker att dom är så pass olika.
Ska bli intressant att se vad min speltid på BF3 respektive MW3 är om ett år.
Hur som helst är det skitkul för DICE och svensk spelutveckling!
Jag gillar verkligen TV-reklamen med "99 problems" med Jay Z, bra gjord!
Postad 06 November 2011 - 23:45
Ja spelen är olika, och det är just därför jag själv föredrar BF då det är mer simulator än arkad.
Postad 07 November 2011 - 00:55
Nu är det ju så att inte alla som spelar COD är fjortisar...
Håller med. Men det största antalet cod spelare är barn jämförelse med BF. Ska se om jag kan hitta den där statistik sidan igen. Annars så är det bara att lyssna vem som är på andra sidan micken.
Ps. Ser också fram emot att få prova spelet. Hoppas någon jag känner köper det!. Ds
Redigerat av Numero2, 07 November 2011 - 00:59.
Postad 07 November 2011 - 01:53
Postad 07 November 2011 - 08:49
Stämmer nog bra. Men då har man inte koncentrerat sig på en viss statistik för ett vist spel utan ALLA tv-spelare i världen. Har jag rätt? Den undersökningen finns för cod.Medelåldern, enligt undersökningar, för TV-spelare är numera runt 40 år (+- 3). Mer än jag trodde.
Fast det är egentligen irrelevant om man spelar barnspel eller inte. Så länge man anser det är roligt.
Postad 07 November 2011 - 08:53
Att spelet inte är gjort för 1080p är bedrövligt, och ja jag ser grym skillnad efter suttit framför GT för länge likaså mw2.
Men jag måste erkänna. Bf3 bara växer. Ljudet är klockrent! Och j*vlar vilken action. Gillar att dom gjort det mer realistiskt så att känslan e trög de köper jag nu.
Räkna med mej online i fortsättningen :-)
/W
Bara att lägga till oss så har en drös av medspelare. :-)
PSN h0gb3rg1
Postad 07 November 2011 - 08:54
/W
Du vet att mw2 knappast går i 1080p va??
Call of Duty 3 (screenshot) ~1088x624 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops = 960x544 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: World at War = 1024x600 (2x AA)
Battlefield 3 = 1280x704
Battlefield: Bad Company = 1280x720 (no AA)
Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)
Novland: Men SKS`en är väl standard vapnet för ryssarna lr jänkarna som man får innan man låst
upp ett annat vapen i den klassen man spelar. Dvs när man är typ rank 0.. Inget man kan välja om man spelar i andra laget i början.
Postad 07 November 2011 - 09:12
Postad 07 November 2011 - 10:10
Novland: Men SKS`en är väl standard vapnet för ryssarna lr jänkarna som man får innan man låst
upp ett annat vapen i den klassen man spelar. Dvs när man är typ rank 0.. Inget man kan välja om man spelar i andra laget i början.
Kanske det, men isåfall hur kunde jag ha 97 kills innan jag nådde rank 1?
En förklaring kan ju vara att det finnsj u en massa properties på varje server.. har itne alla framför mig, men en kanske finns med alla vapnena upplåsta? Man kanske har råkat spela på nån sån server isåfall...
När jag såg listan över egenskaper så kom jag fram till lite snabbt att BFBC2's hardcore-mode går att spela i BF3, om bara servrarna hade de inställningarna. Så om man kunde på något sätt ställa upp en egen BF3-server för PS3, så skulle alla BC2-HC-spelare kunna spela där =)
typ no health regeneration, ingen spotting, ingen deathcam, lägre hälsa, m.m....
Postad 07 November 2011 - 10:32
Postad 07 November 2011 - 11:03
Hoppas det kommer den typ av servrar, det vore underbart.När jag såg listan över egenskaper så kom jag fram till lite snabbt att BFBC2's hardcore-mode går att spela i BF3, om bara servrarna hade de inställningarna. Så om man kunde på något sätt ställa upp en egen BF3-server för PS3, så skulle alla BC2-HC-spelare kunna spela där =)
typ no health regeneration, ingen spotting, ingen deathcam, lägre hälsa, m.m....
Postad 07 November 2011 - 14:01
Men i det stora hela så är trots allt battlefield 2 ett bättre spel. Förhoppningsvis så tycker jag väl annorlunda när man klockren koll på battlefield 3.
De har gjort karaktärerna för omständiga, och att välja vapen och tillbehär är riktigt krångligt. Varför har de gjort allting tvärtom i välja karatärmenyn, vet inte hur många gånger jag tryckt på fel knapp när jag ska välja gubbe, vapen etc.
De borde ha följt battlefield 2 menyn där det är enkelt och överskådligt och se vad för tillbehör man kan välja.
Och vad är poängen med att ändra namnen på medic och assault. Nu är assault medic och support medic eller var det tvärtom?
Sen för att inte prata om hur jobbigt det var att komma in som lvl.1 med de skitvapnen man får i början.
Och sen undrar man vad det är för nördar som redan är uppe i lvl.46.
Då har man definitivt ingen liv, ingen flickvän och man luktar svett.
Redigerat av niljano, 07 November 2011 - 14:06.
Postad 07 November 2011 - 15:14
För min egen del så kan jag börja med styrningen, jag har inga som helst problem med den konstigt nog. Va lite trög i början men det löste sig med lite sensitivity fipplande bara. Det var samma sak i bfbc2 för mig.
Grafiken då, det är som jag förväntat mig, kanske t om lite bättre. Fast jag har märkt att min 23 tummare inte är i närheten av kvalite som min 46 tummare. På 23 tummarn syns det kantiga sjukt mycket.
Och ja, på PC ser det helt underbart ut, rätt logiskt.
Kommer nog aldrig våga testa bf3 på en pc, då blir man väl tvungen att punga ut 20 papp direkt haha.
Som de flesta säger, spelet växer mer och mer, och för varje dag man spelar hittar man nya kombinationer av vapnen och gadgets man låst upp. Som tex MAV:en, den kan inte göra mycket mer än att spotta fiender och ta ut beacons och EOD:s, men att kunna se alla fiender på minikartan hela tiden är en stor fördel, många gånger den hjälp mig.
Singleplayern har jag bara spelat 2 uppdrag typ, så den kan jag inte yttra mig mer om än att det är sync problem i dialogen, nån mer som har detta problem?
Co-op är ******** kul , det blev en stor överraskning för mig.
Det är så mycket som är kul i detta spel , skulle ta mig en timme att skriva om allt JAG tycker är najs. Men i det stora hela så är jag grymt nöjd , det är en värdig uppföljare till alla BF spel.
Postad 07 November 2011 - 15:20
Postad 07 November 2011 - 16:53
Haha, där fick du Högberg!Och sen undrar man vad det är för nördar som redan är uppe i lvl.46.
Då har man definitivt ingen liv, ingen flickvän och man luktar svett.
Postad 07 November 2011 - 16:58
Kommer nog aldrig våga testa bf3 på en pc, då blir man väl tvungen att punga ut 20 papp direkt haha.
Slutpriset för min blev 22500kr exkl t-bord, mus och skärm. Men den glider fint i ULTRA. Tycker fortfarande att PS3 är roligare, det har att göra med umgänget antar jag... Men BF3 är ett sjukt vackert spel på PC inget snack om saken.
Postad 07 November 2011 - 17:11
Postad 07 November 2011 - 17:38
Slutpriset för min blev 22500kr exkl t-bord, mus och skärm. Men den glider fint i ULTRA. Tycker fortfarande att PS3 är roligare, det har att göra med umgänget antar jag... Men BF3 är ett sjukt vackert spel på PC inget snack om saken.
Ja , den stora fördelen på PS3 för min del är just umgänget. Att det är vackert på PC finns det nog ingen som dementerar
Postad 07 November 2011 - 18:09
Grafiken då, det är som jag förväntat mig, kanske t om lite bättre. Fast jag har märkt att min 23 tummare inte är i närheten av kvalite som min 46 tummare. På 23 tummarn syns det kantiga sjukt mycket.
Spelet ser som du säger definitivt bättre ut på en större tv. Hade kopplat till min 23"are först men som sagt där kommer det inte till sitt rätt. Jag är överlag nöjd rent grafiskt - ett lyft jämfört med BFbc2 i mina ögon.
Postad 07 November 2011 - 18:15
Ja , den stora fördelen på PS3 för min del är just umgänget. Att det är vackert på PC finns det nog ingen som dementerar
Lucky you... även om de flesta i min klass har ps3 så köpte alla utom en spelet till PC så vi är bara två som sitter och lirar. Synd att man måste lägga pengar på körkort, skulle gärna pungat ut 10-15papp på en hyfsad dator så jag kunde lira med dem
BTW: Någon som har haft problem med att joina sin polare på co-op och lyckats lösa det? Vi vill gärna låsa upp de vapnena men får bara felmeddelanden när vi försöker joina varandra...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden
35 bilder
419 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?