Panasonic Plasma 2012
5449 svar till detta ämne
Postad 27 juli 2012 - 18:46
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
Man borde förbjuda loggor. Det är ju bara att trycka på "i" eller liknande på fjärren så vet man vilken kanal man tittar på. Jag får tvätta TV:n cirka 3 timmar varje dag nu. Ungarna tar det bra än så länge  . Kanalloggan syns ju bara mot vissa färger. Knappt alls mot vitt utan mer mot det röda hållet. OM det är så att vittvätten så småningom tvättar bort loggan 100% är jag beredd att jobba lite för det. Därför tänker jag inte ge upp nu -eftersom jag jag har tänkt att ha TV:n rätt länge. i övrigt är jag riktigt nöjd med ST50. Svartare svärta än vad jag sett på den är svår att få. Det är säkert då bara GT och VT som ligger något bättre till. Men för de pengarna så är det svårt att få bättre bild. Jag kan ju säga som så att hade jag vetat att de nya plasmorna var mer känsliga nu än de för ett par år sen hade jag bytt kanal och tvättat redan efter några dagar, men det känns bara så sjukt att man tvättar mer än vad man ser på TV....  Men panasonics plasmor tidigare har inte haft åtgärder i menyerna mot "bildkvarhållning". För det första- ett bevis på att de nyare plasmorna är känsligare, sedan måste ju ändå de nya finesserna ha en betydande funktion. Alltså de SKA kunna tvätta bort en logga eller liknande. Vad är vitsen med dessa funktioner annars?! Efter att ha haft G20 trodde jag aldrig på att det skulle kunna bli loggor kvar i flera dar bara av vanligt TV-tittande på en ny panna. Det var skönt att veta att alla bilder som blev kvar gick bort fort och då behövdes inte vittvätt. Jag kanske hellre hade valt att behålla min G20 då den TV:n var utmärkt än att få en ny panna med visserligen bättre svärta och kontrast men ack så känsligare. Men tyvärr tyckte inte min son om G20:n...varför den slogs sönder
Postad 27 juli 2012 - 18:55
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Ta med din son och låt han ha sönder tv-bolagens kontor så kanske vi slipper logotyperna. De är mäkta irriterande...grrrr!
Postad 27 juli 2012 - 19:06
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Frågan om tillfällig inbränning eller ej lär väl fortsätta? Min åsikt är iaf att en tillfällig det är någonting som ska gå bort av sig själv vid tv tittande och ev tvätt EN stund. Att man ska behöva vänta/tvätta flera veckor på att en logga ska försvinna kallar inte jag tillfällig, vilket ju aldrig kommer att ske såvida inte man undviker kanaler utan loggor och vilka är det idag. Jag har fått nya apparater för inbränningar och tycker att man ska kontakta panna i det här fallet om man inte är nöjd. Hade ett samtal med dem idag och det minsta de vill ha är icke nöjda kunder..
Postad 27 juli 2012 - 19:07
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
OM det är så att vittvätten så småningom tvättar bort loggan 100% är jag beredd att jobba lite för det. Därför tänker jag inte ge upp nu -eftersom jag jag har tänkt att ha TV:n rätt länge. i övrigt är jag riktigt nöjd med ST50. Svartare svärta än vad jag sett på den är svår att få. Det är säkert då bara GT och VT som ligger något bättre till. Men panasonics plasmor tidigare har inte haft åtgärder i menyerna mot "bildkvarhållning". För det första- ett bevis på att de nyare plasmorna är känsligare, sedan måste ju ändå de nya finesserna ha en betydande funktion. Alltså de SKA kunna tvätta bort en logga eller liknande. Vad är vitsen med dessa funktioner annars?!
Sen när vittvätten eventuellt får bort det efter några månader, hur gör du då? Använder tvn som du gjorde när inbränningarna kom? Och bara för att Panasonic lagt in vittvätt så innebär det ju inte att inbränningarna som du säger SKA kunna tvättas bort. Snarare så innebär det att Panasonic "medger" att deras tv har ett problem. Vittvätten finns där som en sak som "kan" få bort dom. Ärligt talat efter att haft en Pioneer G9 så blir jag nästan stum när jag läser i denna tråd. Vem tusan kan rekommendera senaste modellen av Panasonic när så många i denna tråd fått inbränningar. (Trebban säger tillfälliga inbränningar)./Fredrik
Postad 27 juli 2012 - 19:17
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Japp, dessa funkar fint. https://www.prisjakt...t.php?p=1216230
Det går att använda blurayspelare av vilket märke som helst. Ps3 funkar även med 3d-bluray till exempel.
Har TX-P50GT30Y (2011) och trodde också att det kunde gå med dessa. Fick dem idag och det verkar inte fungera tyvärr. Går det verkligen inte med samma glasögon till Panasonic 2011 och 2012? Köpte för övrigt några glasögon från Kina på Ebay tidigare i år och de fungerar perfekt men tänkte att jag kunde komplettera med dessa.
Postad 27 juli 2012 - 19:17
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
Sen när vittvätten eventuellt får bort det efter några månader, hur gör du då? Använder tvn som du gjorde när inbränningarna kom?
/Fredrik
Precis. Man kan inte slappna av.  Om man nu vill följa OS och all OS sändning går på SVT med de fem ringarna under på loggan så tittar man på det i två veckor och typ 2-3 timmar varje dag så sitter den där jäkla loggan kvar efter den tiden. Alltså det går inte utan jag får tvätta efter några dagar typ och sen kanske loggan inte ens försvinner... Så visst är din fråga relevant. Får väl gå över lcd igen...men de lcd som var bra - Sony kdl ex500 görs ju inte längre....
Redigerat av Unregistered6df60672, 27 juli 2012 - 19:20.
Postad 27 juli 2012 - 19:20
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Frågan om tillfällig inbränning eller ej lär väl fortsätta? Min åsikt är iaf att en tillfällig det är någonting som ska gå bort av sig själv vid tv tittande och ev tvätt EN stund. Att man ska behöva vänta/tvätta flera veckor på att en logga ska försvinna kallar inte jag tillfällig, vilket ju aldrig kommer att ske såvida inte man undviker kanaler utan loggor och vilka är det idag. Jag har fått nya apparater för inbränningar och tycker att man ska kontakta panna i det här fallet om man inte är nöjd. Hade ett samtal med dem idag och det minsta de vill ha är icke nöjda kunder..
Tillfälligt tycker jag är ett lämpligt ord på något som inte kommer finnas permanent. Även om det varar under några veckor. Men det är egentligen inte det viktiga. Det viktiga är hur man länge man kör in plasman innan vanligt teve-tittande med olika bildformat. Och precis som du säger verkar det svajigt med en del teveapparater. Det kan vara fosforen, det kan vara hur mycket ström cellen får efter den slocknar. En del apparater verkar inte inkörda förren det gått ett år eller fler. Jag har tyvärr ingen aning om när fosforen blir som minst känslig. Min Panasonic PV-60 behandlar jag rätt syndigt med många timmars tittande. Men jag har alltid varit försiktig med fosforbaserda apparater, ända sedan jag hade tjockteve i slutet på 90-talet då hembio började ta fart. Cellerna på en plasma för ju ström hela tiden så de kan vara "redo" när det är dags för att lysa. En gissning är att för hög "efterlysning" kan skapa en spökbild som blir synlig i svärtan.
Postad 27 juli 2012 - 19:23
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Tillfälligt tycker jag är ett lämpligt ord på något som inte kommer finnas permanent. Även om det varar under några veckor.
Men det är egentligen inte det viktiga. Det viktiga är hur man länge man kör in plasman innan vanligt teve-tittande med olika bildformat. Och precis som du säger verkar det svajigt med en del teveapparater. Det kan vara fosforen, det kan vara hur mycket ström cellen får efter den slocknar. En del apparater verkar inte inkörda förren det gått ett år eller fler. Jag har tyvärr ingen aning om när fosforen blir som minst känslig. Min Panasonic PV-60 behandlar jag rätt syndigt med många timmars tittande. Men jag har alltid varit försiktig med fosforbaserda apparater, ända sedan jag hade tjockteve i slutet på 90-talet då hembio började ta fart.
Cellerna på en plasma för ju ström hela tiden så de kan vara "redo" när det är dags för att lysa. En gissning är att för hög "efterlysning" kan skapa en spökbild som blir synlig i svärtan.
Tycker det är en ganska viktig fråga just nu berör en del personer och då ska man inte skriva att en tillfällig kan bestå i veckor för det är fel....
Postad 27 juli 2012 - 19:24
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Precis. Man kan inte slappna av. Om man nu vill följa OS och all OS sändning går på SVT med de fem ringarna under på loggan så tittar man på det i två veckor och typ 2-3 timmar varje dag så sitter den där jäkla loggan kvar efter den tiden. Alltså det går inte utan jag får tvätta efter några dagar typ och sen kanske loggan inte ens försvinner... Så visst är din fråga relevant. Får väl gå över lcd igen...men de lcd som var bra - Sony kdl ex500 görs ju inte längre.... 
Skulle jag gissa så får du bort dem efter tre gånger så lång tid som det tog att få dem. Det blir väl ett par månaders tvätt så har även OS-loggorna gett sig. Efter ett par år har förhoppningsvis fosforen lugnat sig och du kan bränna på vilken film du vill utan att vara rädd.
Postad 27 juli 2012 - 19:27
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Tillfälligt tycker jag är ett lämpligt ord på något som inte kommer finnas permanent. Även om det varar under några veckor. Men det är egentligen inte det viktiga.
Eller några månader som du skrev i Samsung plasma 2012 tråden. Inte ens du trebban som verkar vara en riktig "plasma fanboy" kan väl säga att detta inte är ett problem? Efter ett par år har förhoppningsvis fosforen lugnat sig och du kan bränna på vilken film du vill utan att vara rädd.
Postad 27 juli 2012 - 19:32
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Tycker det är en ganska viktig fråga just nu berör en del personer och då ska man inte skriva att en tillfällig kan bestå i veckor för det är fel....
Av en plasmaskärms teoretiska 30.000 timmar(det snackas om 100.000) så tycker jag flera veckors spökbild ändå är tillfällig. Allt beror på tidsaspekten. Tillfällig är ett väldigt subjektivt ord som inte riktigt går att tidsbestämma. Så min subjektiva bedömning är att ett par veckor ändå är tillfälligt om man jämför hur länge en plasma kan leva.
Postad 27 juli 2012 - 19:35
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Postad 27 juli 2012 - 20:01
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Även jag lider av IR på min Kuro.
Å fan, såg inte något på min 5090 då jag hade den. Kunde göra precis vad som helst i timmar utan någonting. /Fredrik
Postad 27 juli 2012 - 20:08
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Nja IR på min lämnar endast någon sekundsnabb spökbild bara. Speciellt vid panoreringar kan det synas. Men det är inget jag bryr mig om så där jättemycket, även om det kan vara irriterande när man plötsligt tänker på det.
Postad 27 juli 2012 - 20:21
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Tråkigt med moderering ,annat än tillför agg och maktmissbruk.
Speciellt som i ett så öppet nice forum.
Till slut finns bara xyz och en packeman kvar.
Ingen humor.
Bara säljarnas förtvinande marknad av enkel begriplig underhållning kvar.
Frågan är hur många sekunder kvarhållningen utan tvivel ligger på.
Vi får se.
Jag räknar...
Redigerat av TomasThoren, 27 juli 2012 - 20:41.
Postad 27 juli 2012 - 20:59
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Man borde förbjuda loggor. Jag kan ju säga som så att hade jag vetat att de nya plasmorna var mer känsliga nu än de för ett par år sen hade jag bytt kanal och tvättat redan efter några dagar, men det känns bara så sjukt att man tvättar mer än vad man ser på TV.... 
Men panasonics plasmor tidigare har inte haft åtgärder i menyerna mot "bildkvarhållning". För det första- ett bevis på att de nyare plasmorna är känsligare, sedan måste ju ändå de nya finesserna ha en betydande funktion. Alltså de SKA kunna tvätta bort en logga eller liknande. Vad är vitsen med dessa funktioner annars?!
Efter att ha haft G20 trodde jag aldrig på att det skulle kunna bli loggor kvar i flera dar bara av vanligt TV-tittande på en ny panna. Det var skönt att veta att alla bilder som blev kvar gick bort fort och då behövdes inte vittvätt. Jag kanske hellre hade valt att behålla min G20 då den TV:n var utmärkt än att få en ny panna med visserligen bättre svärta och kontrast men ack så känsligare. Men tyvärr tyckte inte min son om G20:n...varför den slogs sönder 
Klart på spinnet!
Postad 27 juli 2012 - 22:22
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
En bra finess hade varit att det skulle ha kommit upp nåt meddelande på skärmen om att "Aktivera skärmtvätt" när fosforen började bli IR. Men det är väl bara ett önsketänkande.
Postad 27 juli 2012 - 22:38
Michazo
-
Michazo
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag är kluven. Jag har alltid varit sugen på en ST/VT50 men efter att ha läst 4 sidor i den här tråden är man inte lika sugen längre. Är en VT30 ett bättre val kanske? Tjejen skulle bli galen om jag sa att hon är tvungen att köra vit-tvätt i en halvtimme efter att ha tittat på TV i 1 timme och vad jag förstår är inte VT30 lika känslig.
Jag spelar Xbox hela dagarna och vill inte få dödsångest för att jag glömde spelet på. Har haft en LG PC42R tror jag den hette, den kunde man ha samma bild på i 1 dygn (på den tiden bodde man hemma med idiot-bröder som kollade på TV och sen sket i att stänga av efter att filmen var kvar så menyn stod på tills man kom hem...). Det var bara att sätta på myrornas krig i någon timme så var allt okej igen.
Nu har jag en Panna som jag köpte innan XT50-serien släpptes. Funkar utmärkt för 4k. Bra bild och man kan låta Xboxet vara på i någon timme utan att vara oroad. Det jag vill ha sagt att IR är något som skrämmer mig. Och tjejen skulle nog inte fixa det heller. Att lägga 40k och sen ha dödsångest över att man glömde TV:n på låter helt absurt. Då köper jag hellre en P65VT30. Eller? Är den bättre mot IR?
Redigerat av Michazo, 27 juli 2012 - 22:42.
Postad 27 juli 2012 - 22:44
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jag är kluven. Jag har alltid varit sugen på en ST/VT50 men efter att ha läst 4 sidor i den här tråden är man inte lika sugen längre. Är en VT30 ett bättre val kanske? Tjejen skulle bli galen om jag sa att hon är tvungen att köra vit-tvätt i en halvtimme efter att ha tittat på TV i 1 timme och vad jag förstår är inte VT30 lika känslig.
Jag spelar Xbox hela dagarna och vill inte få dödsångest för att jag glömde spelet på. Har haft en LG PC42R tror jag den hette, den kunde man ha samma bild på i 1 dygn (på den tiden bodde man hemma med idiot-bröder som kollade på TV och sen sket i att stänga av efter att filmen var kvar så menyn stod på tills man kom hem...). Det var bara att sätta på myrornas krig i någon timme så var allt okej igen.
Nu har jag en Panna som jag köpte innan XT50-serien släpptes. Funkar utmärkt för 4k. Bra bild och man kan låta Xboxet vara på i någon timme utan att vara oroad. Det jag vill ha sagt att IR är något som skrämmer mig. Och tjejen skulle nog inte fixa det heller. Att lägga 40k och sen ha dödsångest över att man glömde TV:n på låter helt absurt. Då köper jag hellre en P65VT30. Eller? Är den bättre mot IR?
Finns dem som är nöjda åxo http://www.webhallen...-tv_tx-p65vt50y
Postad 27 juli 2012 - 22:53
WilliamTheFoe
-
WilliamTheFoe
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Precis packat upp min 50" ST50 och om den är sämre än vad min GT30 var vad gäller IR så blir jag less. Såg det faktiskt bara en gång när min fru lämnade stillbild på någon timme och det försvann sedan under kvällens tittande och var sedan helt borta.
Vilka eventuella komplikationer kan jag förvänta mig på min nya ST50?
• Line bleed
• Banding
• Buzzing
Sedan så har jag en fråga om någon har råkat ut för att tvn startar om sig? Vi packade upp den nu på kvällen och kollar på OS-invigningen och tvn har startat om sig 3 ggr. Hoppas verkligen att det är något tillfälligt!
Postad 27 juli 2012 - 23:09
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Precis packat upp min 50" ST50 och om den är sämre än vad min GT30 var vad gäller IR så blir jag less. Såg det faktiskt bara en gång när min fru lämnade stillbild på någon timme och det försvann sedan under kvällens tittande och var sedan helt borta.
Vilka eventuella komplikationer kan jag förvänta mig på min nya ST50? • Line bleed • Banding • Buzzing
Sedan så har jag en fråga om någon har råkat ut för att tvn startar om sig? Vi packade upp den nu på kvällen och kollar på OS-invigningen och tvn har startat om sig 3 ggr. Hoppas verkligen att det är något tillfälligt!
Det viktigaste är att du kör in den låg kontrast,stäng av alla förbättringar, helbild och ett läge där pixelrotationen är på och inte auto jag tror att det skiljer mellan dem. Startar om sig aldrig hört kanske någon annan kan svara på men låter inte bra iaf. Buzzning det hör du väl nu kanske om det finns beror på hur känslig man är?
Postad 27 juli 2012 - 23:11
Michazo
-
Michazo
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Finns dem som är nöjda åxo http://www.webhallen...-tv_tx-p65vt50y
Hänger inte med. Såg 0 i betyg. Var för övrigt därifrån jag hade tänkt köpa men sen läste jag här och blev mer sugen på en VT30...
Postad 27 juli 2012 - 23:16
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Hänger inte med. Såg 0 i betyg. Var för övrigt därifrån jag hade tänkt köpa men sen läste jag här och blev mer sugen på en VT30...
Har inte haft någon vt 30 så? Kolla här iaf. https://www.prisjakt...t.php?p=1177867
Postad 28 juli 2012 - 00:13
Unregistered6a791ded
-
Unregistered6a791ded
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag hade vt30 som jag fick pengarna tillbaks på, körde den i 5 månader sedan hade jag en kanallogga som vägrade försvinna. Nu sitter jag med en vt50 som har samma problem med samma logga. Provade att kika på eurosport HD idag och det blev början till IR efter ett par timmar inte jättetydligt men ändock så var det synligt. Eurosport HD har OS ringarna brevid kanalloggan och man kanske skulle fråga Panasonic om jag kikar på OS och det bränner in och om jag sedan tvättar varje natt, så undrar jag om ringarna hinner försvinna till nästa OS?
Redigerat av Unregistered6a791ded, 28 juli 2012 - 00:25.
Postad 28 juli 2012 - 01:07
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag skulle bli förvånad om ringarna fanns kvar i fyra år.
Postad 28 juli 2012 - 01:14
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag skulle inte lämna något på om jag gick hemifrån. Det undrar jag vad hemförsäkringen säger om. Det kan ju faktiskt börja brinna i en teve. När du lånar en bil av någon av dem så lämna motorn på så få vi se vad de säger..he he.
Postad 28 juli 2012 - 01:20
WilliamTheFoe
-
WilliamTheFoe
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Kanske en dum fråga men ger HD-material värre IR än SD?
Postad 28 juli 2012 - 01:22
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Intressant fråga snarare. Jag tror inte IR:en blir värre. Den blir nog skarpare..
Postad 28 juli 2012 - 09:06
Michazo
-
Michazo
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag skulle inte lämna något på om jag gick hemifrån. Det undrar jag vad hemförsäkringen säger om. Det kan ju faktiskt börja brinna i en teve. När du lånar en bil av någon av dem så lämna motorn på så få vi se vad de säger..he he.
Jag tänkte bara på fullt möjliga scenarion, typ man pausar spelet för att gå ner med soporna och då ringer en polare som behöver hjälp med något, man glömmer bort att TV:n står på och vips så stod TV:n på med samma bild i 2 timmar. Men VT30 är iaf inte snällare mot IR än VT50 med andra ord? Då får man väl sikta in sig på ST/VT50 igen då.
Redigerat av Michazo, 28 juli 2012 - 09:11.
Postad 28 juli 2012 - 09:13
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag är ibland likadan själv faktiskt. Ibland är jag helkorkad och sätter på ugnen innan jag går ner och köper en fryst pizza. Det är som att be om en olycka...
Postad 28 juli 2012 - 09:21
WilliamTheFoe
-
WilliamTheFoe
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Grym bild på TX-P50ST50Y i alla fall!
Dock har jag som sagt problem med att tvn startar om sig. Det har hänt 3-4 ggr nu på morgonen och börjar bli riktigt irriterande.
Jag har läst att problemet funnits på tidigare modeller men inte hittat någon som har det på 2012 års modell.
Tänkte testa om det kan hjälpa att uppdatera mjukvaran men får bara ett meddelande om att tvn inte kan hitta servern. Full signalstyrka men det vill sig ändå inte.
Postad 28 juli 2012 - 10:45
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
Provade att kika på eurosport HD idag och det blev början till IR efter ett par timmar inte jättetydligt men ändock så var det synligt. Eurosport HD har OS ringarna brevid kanalloggan och man kanske skulle fråga Panasonic om jag kikar på OS och det bränner in och om jag sedan tvättar varje natt, så undrar jag om ringarna hinner försvinna till nästa OS?
Hursomhelst så krävs det inte att man medvetet misshandlar TV:n för att få en kvarstående logga eller meny eller liknande som kanske krävdes med tidigare modeller. Nu krävs det bara att man råkar ha en favoritkanal som man ser på varje dag men inte flera dygn i sträck. Sen sitter loggan kvaroch är skitjobbig att få bort. Jag tror jag börjar se en försvagning av loggan nu, men så har jag tvättat mer än vad jag sett på TV senaste veckan och inte haft på den kanalen som loggan finns på. Eller så är det bara inbillning...  Dock inbränning på plasmor ska man kunna få bort, eller rättare sagt finnas en möjlighet att få bort- till skillnad från inbränning på lcd som inte går att få bort.
Redigerat av Unregistered6df60672, 28 juli 2012 - 11:08.
Postad 28 juli 2012 - 11:04
Michazo
-
Michazo
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag är ibland likadan själv faktiskt. Ibland är jag helkorkad och sätter på ugnen innan jag går ner och köper en fryst pizza. Det är som att be om en olycka...
Hörde att du var en f@nboy men nu är du bara löjlig. Att TV:n står på samma bild i någon timme är fullt möjligt om man har t ex barn eller tjej som inte är så teknikintresserad. Chanserna förstoras när man blandar in datorer och andra komponenter man kopplar till TV:n. Eller ska man vara tvungen att anställa enIR- vakt som har koll på TV:n när man köpt "den bästa" TV:n på marknaden för 40k?
Redigerat av Michazo, 28 juli 2012 - 11:08.
Postad 28 juli 2012 - 11:35
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
En timme? ja vad har man TV:n till för om den inte ska stå på ett tag. Och då ska man kunna se samma kanal mer än en timme åt gången. Annars är det ju ingen idé. "Måste avbryta EM-finalen i fotboll för att loggan varit på i över två timmar innan..."
Postad 28 juli 2012 - 12:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Har man inte minst kört in plasman 200h med myrornas krig och rätt kontrast inställd får man räkna med problem.
Tyvärr har inte tillverkarna fattat att de ska klistra på en stor varningstext över hela skärmen för folk som inte är insatta i hur tekniken fungerar.
Problem nr två är att folk inte köper bildvisare för rätt ändamål. Vet man att man tittar på 6h tennismatch på eurosport så kanske man ska välja en lcd istället.
Postad 28 juli 2012 - 12:35
mikeyy
-
mikeyy
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Har en ST 50 och barnen sitter och tittar på Barnkanalen hela morgonen, aldrig haft problem med någon logga som fastnat.
Postad 28 juli 2012 - 12:42
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Har man inte minst kört in plasman 200h med myrornas krig och rätt kontrast inställd får man räkna med problem. Tyvärr har inte tillverkarna fattat att de ska klistra på en stor varningstext över hela skärmen för folk som inte är insatta i hur tekniken fungerar. Problem nr två är att folk inte köper bildvisare för rätt ändamål. Vet man att man tittar på 6h tennismatch på eurosport så kanske man ska välja en lcd istället.
Har sett 5-timmars Tour de France på Eurosport utan problem samt har inte kört myrornas krig heller.
Postad 28 juli 2012 - 12:58
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Hörde att du var en f@nboy men nu är du bara löjlig. Att TV:n står på samma bild i någon timme är fullt möjligt om man har t ex barn eller tjej som inte är så teknikintresserad. Chanserna förstoras när man blandar in datorer och andra komponenter man kopplar till TV:n. Eller ska man vara tvungen att anställa enIR- vakt som har koll på TV:n när man köpt "den bästa" TV:n på marknaden för 40k?
Jag menade bara att man inte ska lämna hemmet med prylar i på-läget. Om man bor själv, som jag, är ju det rätt dumt. Eller hur?
Postad 28 juli 2012 - 13:04
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Har sett 5-timmars Tour de France på Eurosport utan problem samt har inte kört myrornas krig heller.
Jag har aldrig heller haft inbränning på någon plasma jag ägt. Å andra sidan gör jag inkörning, precis som när jag köper en ny bil.
Postad 28 juli 2012 - 13:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Vilka inställningar/lägen har ni kört in i  Kan ju vara bra att veta vilka lägen som fungerar för framtida ägare
Postad 28 juli 2012 - 13:31
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
När man kör in med fullbild kan du använda vilket läge som helst. Ju högre kontrast, ju snabbare kör du in den.
Postad 28 juli 2012 - 13:43
Unregistered82e67d8e
-
Unregistered82e67d8e
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fick hem min 55" ST50 i veckan och måste säga att jag är riktigt nöjd!  Har ett mörkt rum i källaren så kör just nu med bara 15 i kontrast, fullskärm samt avstängda bildförbättringar.
Har kollat lite på ett gäng blurayfilmer från datorn (1080p mkv), några har varit helskärm och andra mindre med svarta streck uppe samt nere. Beror det på källan/filmen? Tänkte köpa ett PS3 som blurayspelare, blir det fullskärm då eller? Undrar också om man kan se hur länge TV:n varit på? Svårt och hålla koll på inkörningstiden annars ju
Letar också efter ett väggfäste till 55ST50, någon som har lite tips?
Postad 28 juli 2012 - 13:51
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Problem nr två är att folk inte köper bildvisare för rätt ändamål. Vet man att man tittar på 6h tennismatch på eurosport så kanske man ska välja en lcd istället.
Menar du på fullaste allvar att man på en TV för över 30 papp inte ens ska kunna se en tennismatch? Känns som Panasonic fanatismen når nya höjder i år, påminner om en del Apple-fanatiker som ju vägrar inse att även en iPhone har brister. Min gissning är att ett blödande Panasonic (vad jag vet går dom med rejäl förlust) försökt göra plasmorna mer attraktiva för de stora massorna genom att få up ljusstyrkan, och samtidigt kanske minskat marginalerna för inbränningar osv lite väl mkt. (Jag har själv både Plasma och iPhone  )
Postad 28 juli 2012 - 13:54
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
De med svarta streck kan vara filmer med bildformatet 1:85:1. Ska du täcka hela teven (ja, eller bilden då..) ska du välja filmer som är i 1:78:1. Tiden teven varit på kan man ibland se i servicemenyn. Menar du på fullaste allvar att man på en TV för över 30 papp inte ens ska kunna se en tennismatch? Känns som Panasonic fanatismen når nya höjder i år, påminner om en del Apple-fanatiker som ju vägrar inse att även en iPhone har brister. Min gissning är att ett blödande Panasonic (vad jag vet går dom med rejäl förlust) försökt göra plasmorna mer attraktiva för de stora massorna genom att få up ljusstyrkan, och samtidigt kanske minskat marginalerna för inbränningar osv lite väl mkt.
(Jag har själv både Plasma och iPhone )
Han menar nog att fosforbaserade skärmar ska behandlas med försiktighet. Det behöver man inte vara ett ****** för att inse.  Jaha? Det ordet fick man inte skriva. Då säger vi fläktpojke då så ska vi se...he he. Ja det gick ju bättre..
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 28 juli 2012 - 13:57.
Postad 28 juli 2012 - 15:22
Unregistered13d51662
-
Unregistered13d51662
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Såg att webhallen tog 29990 för vt50 65" nu i helgen
Postad 28 juli 2012 - 15:53
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Såg att webhallen tog 29990 för vt50 65" nu i helgen
Meh! Det man verkligen vill läsa när man precis köpt en!
Postad 28 juli 2012 - 16:58
Unregistered13d51662
-
Unregistered13d51662
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Postad 28 juli 2012 - 17:09
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Helt sinnessjukt, kommer detta när man precis beställt en från Tyskland för 28K. Jaja blir nog bra ändå.
Postad 28 juli 2012 - 17:18
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Helt sinnessjukt, kommer detta när man precis beställt en från Tyskland för 28K. Jaja blir nog bra ändå.
Vågat måste jag säga. Måste man skicka till Tyskland om det mot förmodan blir fel på tvn?
Postad 28 juli 2012 - 17:29
Bone
-
Bone
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag hade vt30 som jag fick pengarna tillbaks på, körde den i 5 månader sedan hade jag en kanallogga som vägrade försvinna. Nu sitter jag med en vt50 som har samma problem med samma logga.
Intressant läsning eftersom jag just är i färd med att skicka tillbaka min VT30 pga inbränningar av kanallogga och textning. Känns ju inte så intressant med en VT50 heller då.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|