Vi får se sen vad ni säger när ni ser mer eller spelar det själva.
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 23 May 2013 - 12:32
Vi får se sen vad ni säger när ni ser mer eller spelar det själva.
Postad 23 May 2013 - 12:46
Kan vända på kakan och säga att Wii var en uppenbar succé sett till flest sålda. Så nej allt kretsar inte kring Spel.
Wii kostade dock inte skjortan, gemene man kommer aldrig betala samma pengar som ett fans om det inte finns saker som gör att det är värt det. Ingenting som jag sett får mig att tro att folk skulle betala mer än vad de betalar för en 360 eller PS3 idag eftersom de dels kan köpa detta billigare och dels kanske redan äger en hårdvara som redan klara av det (har Microsoft helt missat att alltfler köper smart TV?). Om de försöker konkurrera med Apple så kommer de aldrig lyckas med den strategi de verkar ha nu, tvinga på folk saker som de inte bett om är det mest korkade beslut man kan ta.
Postad 23 May 2013 - 12:53
Har iofs svårt att se att man inte blir nöjd med grafiken den kan prestera trots att den ligger efter PS4. Jag kan fortfarande impas av dagens konsolgrafik. Och 1 miljard låter ju jäkligt mycket.
Skulle inte förvåna mig om Your Shape Fitness från Ubisoft är ett av de exklusiva spelen eller iaf presenteras på E3.
Det är klart att även jag kommer att bli nöjd med grafiken på både XBox One och PS4. Vad jag menar är att om MS bara sett till spelandet så hade dom kunnat klämt in mer i hårdvaran. Fotorealism och raytracing ligger nog långt i framtiden om nu inte någon släpper en konsol för 15000kr, 800W och där spel kostar 2000kr st (vem köper).
Sen som hassesolo skriver ovan vet jag inte om jag vill ha en kamera och mic på en ständigt, kommer att kännas obekvämt, men man får var dra ur elkabeln. Som sagt, sambon kommer nog att bli intresserad (och vill hon tappa några kilon så inte mig emot
Postad 23 May 2013 - 13:07
Jo jag förstod det, det jag funderar på är hur stora skillnaderna blir i verkligheten. Ju kraftfullare grejer vi får, desto mindre skillnad bör man se. Om du har en maskin som kan visa fotorealism och en som ligger snäppet under fotorealism så är frågan om det har någon betydelse. Det skulle i så fall vara i framerate och sånt.Vad jag menar är att om MS bara sett till spelandet så hade dom kunnat klämt in mer i hårdvaran.
Postad 23 May 2013 - 13:10
Men silvertejpa över kameran då?
Och du får ett felmeddelande tills du tar bort tejpen...
Postad 23 May 2013 - 13:11
Ja, det blir ju snyggt och enkelt då den ska användas.Men silvertejpa över kameran då?
Postad 23 May 2013 - 13:12
Och du får ett felmeddelande tills du tar bort tejpen...
Den ser igenom med infrarött ändå
Postad 23 May 2013 - 13:17
Använd aluminium eller sätt en blomma framförDen ser igenom med infrarött ändå
Postad 23 May 2013 - 13:19
Ja, det blir ju snyggt och enkelt då den ska användas.
Ta en post it då!
Nej men allvarligt, är det så att den måste vara inställd? Jag har bara läst att den måste vara inkopplad. Kan man ha den i tv bänken och bara ta fram den om man vill när man vill? Någon som vet?
Postad 23 May 2013 - 13:22
Postad 23 May 2013 - 13:36
De har sagt att det ska finnas sekretessinställningar.Ta en post it då!
Nej men allvarligt, är det så att den måste vara inställd? Jag har bara läst att den måste vara inkopplad. Kan man ha den i tv bänken och bara ta fram den om man vill när man vill? Någon som vet?
Postad 23 May 2013 - 13:41
http://www.vg247.com...-and-listening/Ta en post it då!
"When the issue of privacy was raised, a spokesperson for Microsoft outlined that privacy is a “top priority” for the company. “The new Kinect is listening for a specific cue, like ‘Xbox on,’” the spokesperson said. “We know our customers want and expect strong privacy protections to be built into our products, devices and services, and for companies to be responsible stewards of their data. Microsoft has more than 10 years of experience making privacy a top priority. Kinect for Xbox 360 was designed and built with strong privacy protections in place and the new Kinect will continue this commitment.”
Låter som den inte kommer gå att stänga av så det är väl snarare en fråga om hur mycket man litar på Microsoft i så fall.
Redigerat av Jack of all trades, 23 May 2013 - 13:42.
Postad 23 May 2013 - 15:34
Ja för det går inte att vända kameran mot väggen bakom teven?
Yikes!
Skulle inte tro det då den använder kameran för att se vem det är som spelar och ställer in användarkonto efter det.
Postad 23 May 2013 - 15:36
Skulle inte tro det då den använder kameran för att se vem det är som spelar och ställer in användarkonto efter det.
Har den inte röst-igenkänning då? Då kan du ju aldrig spela i ett mörkt rum då eller har den night vision?
Postad 23 May 2013 - 15:44
Den känner igen rösten, den känner igen ditt ansikte också. Den kan se om du är glad eller inte. Finns en video längre bak i tråden.
Redigerat av Zoiler, 23 May 2013 - 15:45.
Postad 23 May 2013 - 15:44
Har svårt att se varför den egentligen kräver att en kinect är kopplad för att kunna fungera, ser inte anledningen. Nog för att många funktioner i UI kan styras med kinect, röst och gest, men dessa kan likaväl skötas med en vanlig kontroll - går säkert snabbare också.
Önskvärt vore väl att X1 promptar att kinect saknas och vissa funktioner kommer att bli disablade (i ett spel) eller att "vänligen anslut kinect" i ett kinect-heavy spel.
Ett vanligt headset följer inte med varje X1, istället vill MS att man ska använda kinect som "headset". Ser inte att X1 har Bluetooth så standardheadset kommer inte gå att använda.
Postad 23 May 2013 - 16:36
Låter som den inte kommer gå att stänga av så det är väl snarare en fråga om hur mycket man litar på Microsoft i så fall.
Här litar jag på stämningssystemet i USA. Aldrig i världen att Microsoft skulle riskera att skicka en videofeed utan att användaren godkänt det.
Postad 23 May 2013 - 16:46
Redigerat av Unregisteredb92a947c, 23 May 2013 - 16:46.
Postad 23 May 2013 - 17:37
Postad 23 May 2013 - 18:05
call of duty är i alla fall något som säljer bra och det finns en bra fanbase, så jag förstår varför man använder sig av den franchisen =)
Postad 23 May 2013 - 18:17
kommer tv att fungera i sverige också, eller är det mest för den amerikanska marknaden?
Mest för den amerikanska marknaden.
Redigerat av Zerox_no1, 23 May 2013 - 18:17.
Postad 23 May 2013 - 19:08
Ska bli intressant att jämföra antal stream-tjänster, appar och social media tillgängliga för respektive.
Min gissning, ungefär lika många.
Postad 23 May 2013 - 21:19
Tv är us vid launch, roll out all other regions later tror jag det stod.
Ska bli intressant att jämföra antal stream-tjänster, appar och social media tillgängliga för respektive.
Min gissning, ungefär lika många.
Other regions later brukar betyda England, Tyskland, Frankrike om 3-4 år. Resten kan glömma den tjänsten.
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 May 2013 - 21:19.
Postad 23 May 2013 - 21:20
EA Vice President says PS4 and Xbox One are a generation ahead of the current fastest gaming PC on the market.
http://www.tweaktown...rket/index.html
"a generation ahead of the highest end PC on the market."
Redigerat av Zerox_no1, 23 May 2013 - 21:20.
Postad 23 May 2013 - 21:23
Kom ner på jorden! Haha
EA Vice President says PS4 and Xbox One are a generation ahead of the current fastest gaming PC on the market.
Ja det där är så fel så jag vet inte vad. En hyfsad 2 år gammal PC är snabbare än de nya konsollerna i ren uträkningskapacitet.
Postad 23 May 2013 - 21:41
Edit, haha jo det var det han sa. Sjukt.Ja det där är så fel så jag vet inte vad. En hyfsad 2 år gammal PC är snabbare än de nya konsollerna i ren uträkningskapacitet.
Läste annan formulering på annat håll.
Redigerat av pacman, 23 May 2013 - 21:43.
Postad 23 May 2013 - 21:48
Postad 23 May 2013 - 21:56
Inte mitt verk men ganska rolig
i98nv4DoyVBKJ.gif 10.66MB 15 Antal nerladdningar
Jäklar vad jag skrattade!
Kommer troligen köpa en Xbox One men den där var ändå klockrent gjord, speciellt slutet
Postad 23 May 2013 - 21:58
Kom ner på jorden! Haha
öhhhh, skrämmande
edit, alltså uttalandet inte att det skulle vara sant.
Redigerat av Johan_i_burken, 23 May 2013 - 21:58.
Postad 23 May 2013 - 22:04
Jo, det var den formulering jag såg, och det är ju korrekt.Han kanske menar att "nästa generations" PC:n kommer köra APU lösningar istället för diskreta grafikkort? =)
Postad 23 May 2013 - 22:05
“It’s also been stated that the Xbox One is ten times more powerful than the Xbox 360, so we’re effectively 40 times greater than the Xbox 360 in terms of processing capabilities [using the cloud]. If you look to the cloud as something that is no doubt going to evolve and grow over time, it really spells out that there’s no limit to where the processing power of Xbox One can go. I think that’s a very exciting proposition, not only for Australians, but anyone else who’s going to pick up the Xbox One console.”
Postad 23 May 2013 - 22:11
Postad 23 May 2013 - 22:22

“It’s also been stated that the Xbox One is ten times more powerful than the Xbox 360, so we’re effectively 40 times greater than the Xbox 360 in terms of processing capabilities [using the cloud]. If you look to the cloud as something that is no doubt going to evolve and grow over time, it really spells out that there’s no limit to where the processing power of Xbox One can go. I think that’s a very exciting proposition, not only for Australians, but anyone else who’s going to pick up the Xbox One console.”
Hoppas de förklarar detta närmare, alla driver bara och skojar eftersom de inte själva verkar veta hur det skulle fungera, men varför skulle de ens säga något sådant om det bara är ren och skär BS? Varför ens ta upp det?
En utvecklare på Avalanche (Just Cause) sa samma sak tidigare idag. PS4 är kraftfullare men Xbox kommer komma ikapp tack vare molnet. Det låter knäppt.
Redigerat av Zoiler, 23 May 2013 - 22:24.
Postad 23 May 2013 - 23:12
Postad 23 May 2013 - 23:18
Jag tror One kommer bli grym! MS har fler ess i rockärmen.
Dom har bara gett en liten hint och ändå är alla "insatta" så j*vla förbannade och besvikna, fast egentligen har skeptikerna inget annat än spekulationer att utgå ifrån. Med grymma spel, smarta funktioner och utökat Xbox Live kommer dom forsätta att vara en grymt bra spelkonsoll.
Det är min spekulation. :-P
en xbox som kräver kinect för att fungera
en xbox som kräver att spel installeras och aktiveras via internet innan du kan spela
en xbox som måste aktiveras (via internet) minst en gång per dag för att du ska kunna använda den
en xbox där du måste betala extra för att spela begagnade spel förutom vad du betalade för spelet, med extra menas nypris. Dvs du kan nte längre sälja dina spel
en xbox som är svagare än PS4
en xbox där du måste betala för att kunna spela online
osv
Postad 23 May 2013 - 23:25
en xbox som kräver kinect för att fungera
en xbox som kräver att spel installeras och aktiveras via internet innan du kan spela
en xbox som måste aktiveras (via internet) minst en gång per dag för att du ska kunna använda den
en xbox där du måste betala extra för att spela begagnade spel förutom vad du betalade för spelet, med extra menas nypris. Dvs du kan nte längre sälja dina spel
en xbox som är svagare än PS4
en xbox där du måste betala för att kunna spela online
osv
En kinect följer med varje enhet.
Du behöver inte vänta på installationen utan kan spela nästan direkt efter du slottat in skivan (samma som ps4)
Dom tjänster som är beroende av nät-tillgång kommer inte att funka efter ospecad mängd tid
Om eller vad det betalas för begagnade spel åter står att se, inget annat är sagt.
Grafikdelen är spec-mässigt klenare än ps4
Det kostar ungefär 100kr/månaden att spela online med xbox, vad det kommer kosta med ps4 återstår att se
Postad 23 May 2013 - 23:29
Inte mitt verk men ganska rolig
i98nv4DoyVBKJ.gif 10.66MB 15 Antal nerladdningar
ocensurerad version

den postades ursprungligen här, och om någon annan som inte heter Sunhi Legend säger att de gjort den så ljuger de
http://www.neogaf.co...57#post58555357
Postad 23 May 2013 - 23:32
En kinect följer med varje enhet.
Du behöver inte vänta på installationen utan kan spela nästan direkt efter du slottat in skivan (samma som ps4)
Dom tjänster som är beroende av nät-tillgång kommer inte att funka efter ospecad mängd tid
Om eller vad det betalas för begagnade spel åter står att se, inget annat är sagt.
Grafikdelen är spec-mässigt klenare än ps4
Det kostar ungefär 100kr/månaden att spela online med xbox, vad det kommer kosta med ps4 återstår att se
oavsett om man vill använda kinect eller inte så krävs den installerad
spel m,m. kommer inte fungera om xbox one inte varit på internet inom 24 timmar. för att spel ska fungera så måste de aktiveras minst var 24 timme via internet
xbox one kräver internet för att fungera
online med PS4 kommer inte kosta någonting
Postad 23 May 2013 - 23:36
Hittar inte den där förbaskade videon med intervjun med Marc Whitten.För att det är okonventionellt, alla skrattar åt det och jag förstår det inte eftersom jag inte är insatt. Du kanske är mer insatt och kan förklara hur det är möjligt?
Dom pratar om molnet och "cloud computing". MW blir ombedd att förklara lite vad det innebär och syr då ihop med always online grejen.
Om utvecklarna väljer att använda sig av CC så väljer dom också hur och om spelet funkar utan nät.
Han tog exemplet med ett typ sandbox spel, en stor stad där en viss del av staden är renderad, där man befinner sig.
Utanför den sfären finns liksom inget.
Och där kan då utvecklarna använda sig av CC och på så sätt få i princip hela staden uppritad.
Typ så
Om jag bara kunde hitta den där video.
Inte GT, någon skallig typ med briller, kort och trist i tonen och -Aha, Mmm och Ok som fraser konstant
EDIT
http://www.gameinfor...rc-whitten.aspx
03:20 in ungefär
Här pratas det mer hw men lite om cc också
http://majornelson.c...itecture-panel/
Redigerat av Topper Harley 77, 24 May 2013 - 00:10.
Postad 23 May 2013 - 23:38
För att det är okonventionellt, alla skrattar åt det och jag förstår det inte eftersom jag inte är insatt. Du kanske är mer insatt och kan förklara hur det är möjligt?
Borg mind? Kan på något sätt ta del av de 300000 servrarnas beräkningsprestanda? Vore ju coolt men kan inte se hur det skulle lösas utan problem med latencies och skit. Men episkt vore det ju om det gick att turbo boosta med guld abonnemang
Finns tekniken för att turbo boosta på detta sätt. On-live finns ju men det är ju kalle anka resurser jämfört med vad MS kan skramla ihop och har problem med latencies.p
Postad 23 May 2013 - 23:42
oavsett om man vill använda kinect eller inte så krävs den installerad
spel m,m. kommer inte fungera om xbox one inte varit på internet inom 24 timmar. för att spel ska fungera så måste de aktiveras minst var 24 timme via internet
xbox one kräver internet för att fungera
online med PS4 kommer inte kosta någonting
Ja och eftersom man får en kinect med enheten så är det inte svårare än att stoppa i sladden.
Online MP kommer inte funka utan nät, det kommer inte funka på ps4 heller.
Ja den kräver internet, men inte uppkoppling, det är skillnad
Länkar du källan på prissättning för psn är du snäll?
Postad 23 May 2013 - 23:48
Ja och eftersom man får en kinect med enheten så är det inte svårare än att stoppa i sladden.
Online MP kommer inte funka utan nät, det kommer inte funka på ps4 heller.
Ja den kräver internet, men inte uppkoppling, det är skillnad
Länkar du källan på prissättning för psn är du snäll?
om man inte vill ha kinect inkopplad så fungerar xboxen inte
du förstår inte, inga spel, varken singelplayer eller multiplayer kommer att fungera om de inte aktiverats de senaste 24 timmarna
källa för prissättning på PSN?
det har alltid varit gratis
ska du sitta och hitta på saker när jag kommer med fakta?
det där med cloud computing fungerade ju jättebra med Sim City....
Redigerat av Christopher_A, 23 May 2013 - 23:49.
Postad 23 May 2013 - 23:56
Jo jag förstår, men det finns inga uppgifter att alla spel inte skulle funka utan nät-tillgång
Visst, det finns en gratisvariant av psn men det finns inget som säger om det fortsatt kommer att vara gratis.
Vad har sim city med xbox one att göra?
(Nej, bara för att det fanns något som kallades CC i sim city så har det inget med xbox att göra)
Postad 23 May 2013 - 23:57
Kom ner på jorden! Haha
Mark Rein på Epic Games:
"no they’re not. I call bullshit on this one.
...
it’s miles away from true.
...
it said “highest-end PCs currently available” - that leaves no room for interpretation - it is simply BS"
https://twitter.com/...627995323895808
Det är alltid lika tröttsamt med dessa dumheter, och av någon anledning är det alltid likadant när nya konsoller lanseras. PS3 var som bekant en superdator
Verkligheten (GPU-prestanda):
Xbox One: 1,2 TFLOPS
PS4: 1,8 TFLOPS
Nvidia GTX 680: 3 TFLOPS
Nvidia GTX 690: 5,6 TFLOPS
Redigerat av Ageve, 24 May 2013 - 00:18.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
6 bilder
1544 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?