Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HRT Stage

1973 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1901

Postad 04 november 2013 - 19:02

keenan
  • keenan
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 4
E lite, du har en ton att du anser dig förmer. Gliringar osv.

Nog om det, privatjet systemet har fått ömsom von ömsom vatten recension.
Det förtar inte Gliringar eller vidareutveckla frågor.

Trist i grunden ett ok men trist system som dragits till åtlöje av agenter och sektmedlemmar.

#1902

Postad 04 november 2013 - 19:12

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 3

E lite, du har en ton att du anser dig förmer. Gliringar osv.

Nog om det, privatjet systemet har fått ömsom von ömsom vatten recension.
Det förtar inte Gliringar eller vidareutveckla frågor.

Trist i grunden ett ok men trist system som dragits till åtlöje av agenter och sektmedlemmar.

Jag vet, tonen blev tyvärr så när en och samma person gång på gång anser sig veta vad jag ska tycka eller tänka, eller hur jag upplevt ett system. Vilket han givetvis inte gör eftersom han inte känner mig. Dessutom har jag 4 gånger gett mig på att försöka förklara för personen i fråga. Tyvärr slutade det med att jag lessnade och blev vrång i tonen, ber om ursäkt.

#1903

Postad 04 november 2013 - 19:32

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Undrar just hur B&W MM1 skulle blivit mottagen om den presenterats på samma sätt som Stage.
Ja menar, det saknas ju inte precis teknisk expertis att luta sig mot i det företaget.

Har hört denna lilla kub och den fyller rummet på ett imponerande sätt. :)

#1904

Postad 04 november 2013 - 19:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Är det inte två kuber? Eller två avlånga kuver typ? Spelar dom inte bara rakt fram?

#1905

Postad 04 november 2013 - 19:42

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Är det inte två kuber? Eller två avlånga kuver typ? Spelar dom inte bara rakt fram?

Jo det är två och inga kuber heller. De stod i en hylla på hifiklubben och spelade. Blev hemskt imponerad när jag förstod att det var dom, och inte något betydligt större. Vet inte alls hur de är bestyckade, eller ens direkt hur de fungerar. Men någon sorts aktiva burkar måste det ju vara. :)

#1906

Postad 04 november 2013 - 19:48

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 2

Skönt att höra. Tyckte just det var konstigt om bara Hifi&Musik, HRT själva och Fredrik var förtjusta i Stage.


Du glömde Alan Sircom på hi>fi+. :)

Bifogad fil  HiFi_Cover_Iss104_USA_LR.jpg.118x165_q85.jpg   14,5K   5 Antal nerladdningar

#1907

Postad 04 november 2013 - 20:04

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 3

Sen att du säger att du inte är mottaglig mot placebo är ju bara löjligt.

Personer som påstår dyl är totalt opålitliga och jag skulle inte tro på något de påstår. Okunskap går att bota, med lite mer öppenhet och kunskap.

#1908

Postad 04 november 2013 - 20:46

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 1

Personer som påstår dyl är totalt opålitliga och jag skulle inte tro på något de påstår. Okunskap går att bota, med lite mer öppenhet och kunskap.


För att fortsätta all OT så tycker jag nog du drar det till det absolut yttersta genom att säga "inte tro på något de påstår", det torde väl ändå bero på vad det är som påstås?

Redigerat av Unregistered95265801, 04 november 2013 - 20:48.


#1909

Postad 05 november 2013 - 11:36

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 1

xtz 99.26 med xtz förstärkaren blir en farlig motståndare.


Då blir det väl lite pengar kvar till en sub oxå?
Då blir det nog väldigt tufft.

#1910

Postad 05 november 2013 - 11:40

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Ska till Eskilstuna i veckan, ska kolla förbi Klintons och se om dom har Stage.
Ska försöka sitta en stund och kanske även jämföra med något annat inom 20000 kr

#1911

Postad 05 november 2013 - 13:39

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

  • 1 836 inlägg
  • 0
Jaså, Ingmar Öhman rekommenderar HRT stage och ger tummen upp, var kan man läsa det? Har just nu svårt att få till en lyssning, men så snart tillfälle ges skall jag försöka, även om jag efter lyssning hos HIFI Consult och Ingmar Öhmans demonstration av Guru Junior och QM 10, varken upplevde Guru QM10 och Junior som neutrala, eller transparenta, vilket även råkade stämma överens med dom mätningar jag sett efteråt, men jag värderar ändå Ingmar Öhmans synpunkter högt och tyckte även att Guru var intressanta, så skulle vara kul att jämföra direkt mot HRT stages system.

#1912

Postad 05 november 2013 - 14:14

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Jaså, Ingmar Öhman rekommenderar HRT stage och ger tummen upp, var kan man läsa det? Har just nu svårt att få till en lyssning, men så snart tillfälle ges skall jag försöka, även om jag efter lyssning hos HIFI Consult och Ingmar Öhmans demonstration av Guru Junior och QM 10, varken upplevde Guru QM10 och Junior som neutrala, eller transparenta, vilket även råkade stämma överens med dom mätningar jag sett efteråt, men jag värderar ändå Ingmar Öhmans synpunkter högt och tyckte även att Guru var intressanta, så skulle vara kul att jämföra direkt mot HRT stages system.

Har iofs inte läst någonstans att Ingvar Öhman gett Stage tummen upp. Men mätt dem har han tydligen gjort vilket framgick tidigt i tråden. Däremot ville han av olika (principiella?) skäl inte uttala sig om vad han tyckte.

Jag värderar hans kunskaper högt, Men det säger ju ingenting om vad jag kommer att tycka om hans produkter, eller Stage. För egen del skulle jag dock gärna lyssna vidare i Ino/Guru-sortimentet. Guru Junior gav mersmak. :)

#1913

Postad 05 november 2013 - 14:32

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 1

Jaså, Ingmar Öhman rekommenderar HRT stage och ger tummen upp, var kan man läsa det? Har just nu svårt att få till en lyssning, men så snart tillfälle ges skall jag försöka, även om jag efter lyssning hos HIFI Consult och Ingmar Öhmans demonstration av Guru Junior och QM 10, varken upplevde Guru QM10 och Junior som neutrala, eller transparenta, vilket även råkade stämma överens med dom mätningar jag sett efteråt, men jag värderar ändå Ingmar Öhmans synpunkter högt och tyckte även att Guru var intressanta, så skulle vara kul att jämföra direkt mot HRT stages system.

Det kan du läsa i denna tråden. Han har varit här inne och levt pajas.

#1914

Postad 05 november 2013 - 14:42

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 1

Det kan du läsa i denna tråden. Han har varit här inne och levt pajas.

Tycker min herre är lite långsint. :D

#1915

Postad 05 november 2013 - 15:16

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 1

Tycker min herre är lite långsint. :D

Inte alls :) informerar bara!

#1916

Postad 05 november 2013 - 16:44

MarkusNyberg
  • MarkusNyberg
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Det kan du läsa i denna tråden. Han har varit här inne och levt pajas.

Var dras pajas-gränsen i den här tråden? Har varit några stägningar av någon anledning...

#1917

Postad 05 november 2013 - 16:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Idag var jag på rc igen för att lyssna stage. Tyvärr var det megastrul med stage och dom fickninte igång systemet. Ingen provlyssning där inte. Tyvärr. Men men, dom hade iaf ändrat placeringen, en bra bit ut, vilket skulle optimera stages ljud. Imorgon kommer göran nog att få ett samtal om felsökning :)

#1918

Postad 05 november 2013 - 17:00

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 4
Anledningen till de flesta stängningar/rensningar lär ju vara att det inte har kunnat föras en saklig diskussion kring produkten. Och detta får väl utan tvekan tillskrivas en viss lite överentusiastisk herre, förvisso en i övrigt tillsynes trevlig sådan.

Sedan, Ingenjören i all ära, men rätt märkliga inhopp var det även i mitt tycke.

Sedan borde, Inte minst undertecknad, kanske dra ner på inläggen tills det börjar komma lite mer input från fler ägare, eller folk som provat Stage. :P

#1919

Postad 05 november 2013 - 17:17

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 3

Var dras pajas-gränsen i den här tråden? Har varit några stägningar av någon anledning...

Ja tyvärr är det en del som skriver i denna tråden bara för att klanka på andra personer och som egentligen inte alls är intresserade av Stage. Tyvärr så verkar forumets ledning vara helt passiva i frågan. Det är bara en och samma stackars moderator som får rensa inlägg gång på gång, medan de som blivit modererade 10-tal gånger får fortsätta förstöra för oss andra som faktiskt är intresserade av produkten.

Anledningen till de flesta stängningar/rensningar lär ju vara att det inte har kunnat föras en saklig diskussion kring produkten. Och detta får väl utan tvekan tillskrivas en viss lite överentusiastisk herre, förvisso en i övrigt tillsynes trevlig sådan.

Sedan, Ingenjören i all ära, men rätt märkliga inhopp var det även i mitt tycke.

Sedan borde, Inte minst undertecknad, kanske dra ner på inläggen tills det börjar komma lite mer input från fler ägare, eller folk som provat Stage. :P

Med "Ingenjören", menar du Ingvar?

#1920

Postad 05 november 2013 - 18:01

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 2

Anledningen till de flesta stängningar/rensningar lär ju vara att det inte har kunnat föras en saklig diskussion kring produkten. Och detta får väl utan tvekan tillskrivas en viss lite överentusiastisk herre, förvisso en i övrigt tillsynes trevlig sådan.


Måste bara fråga vem du avser med en viss lite överentusiastisk herre.

Fick idag en beskrivning av generalagenten som beskriver den kanske inte helt självklara uppgraderingen av mjukvaran.

Bifogad fil  Instruktioner_uppgradering_firmware.pdf   462,78K   34 Antal nerladdningar

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 05 november 2013 - 18:01.


#1921

Postad 05 november 2013 - 18:05

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

  • 1 836 inlägg
  • 1
Kan inte se att han rekommenderade högtalarna i någon av inläggen?

Han har hjälp HRT med något stulet objekt, fixat akustiken samt mätt upp ljudtryck och frekvensgång, samt svarat på frågor om produkten vid någon demonstration.

#1922

Postad 05 november 2013 - 18:26

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Ja tyvärr är det en del som skriver i denna tråden bara för att klanka på andra personer och som egentligen inte alls är intresserade av Stage. Tyvärr så verkar forumets ledning vara helt passiva i frågan. Det är bara en och samma stackars moderator som får rensa inlägg gång på gång, medan de som blivit modererade 10-tal gånger får fortsätta förstöra för oss andra som faktiskt är intresserade av produkten.

Med "Ingenjören", menar du Ingvar?

Om du menar mig så ÄR jag intresserad av produkten, vilket borde ha framgått. Men jag anser att man på ett moget sätt måste kunna jämföra den med andra, som var och en tycker, liknande/likvärdiga produkter. Måste även få uttrycka vad man tycker även om det inte enbart är positivt.

Att inte detta har kunnat göras nästan överhuvudtaget har klart lett till viss irritation. En bra diskussion för mig är nör man kan ta till sig, och är intresserad av, andras intryck. Utifrån det blir det betydligt intressantare att diskutera.

Och ja jag menade Ingvar Öhman.

Redigerat av laddie15, 05 november 2013 - 18:51.


#1923

Postad 05 november 2013 - 19:14

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 2
Så nu har jag varit och lyssnat på HRT Stage som snabbast. Ska dit nästa vecka med egen skiva att testa med, samt Spotify från datorn.

Jag kommer inte skriva så mycket då det var ett snabbt test och det var inga låtar som jag riktigt "kände" igen så kunde inte jämföra med hur jag tycker det låter här hemma med det jag har idag eller hur de "ska" låta.

Jag vill börja med att erkänna att jag hade fel i en sak, de var inte alls så fula som jag utgått från då jag sett bilder på det. Kändes riktigt välbyggda och inte alls så små som jag trodde (vilket var en besvikelse, hade gärna sett att de var riktigt minimini). Men tycker att "klassiska" stativhögtalare ser bättre ut och passar in bättre i hemmiljö.

När jag satt där så blev jag lite paff först, de lät verkligen stort. Just då kunde jag inte sätta fingret på det men jag tyckte att det lät riktigt riktigt bra. Blev lite tagen! lyssnade igenom ett par låtar och det lät bra. Det jag inte uppfattade då som jag anser nu är att de hela tiden var "lite för mycket".

Kom hem och var tvungen att sätta på systemet här hemma och lyssna (för att jämföra ljudintryck) och började analysera det jag hört i butiken.

Anledningen till att jag tycke det lät stort var basen på Stage, den spelade verkligen djupt. Gick fram till huvudenheten för att kolla så ingen sub var inkopplad. När jag tänker efter så var den hela tiden aningen för mycket, även på låga volymer och på alla låtar lät det som en sub spelade till även när det var låtar där det basen var nästintill obefintlig.

Det kändes som att alla ljuden hela tiden var lite förstärkta men framför allt basen. Som om systemet försökte göra ljudet bättre än vad det egentligen är.

Jag tycker det gav lite samma känsla som mina förra datorhögtalare Logitech Z5500. De låter "mycket/tungt" pga. att basen går på till absolut alls man spelar. Z5500 är däremot inte i närheten av ljudkvalité som Stage. Lite partyhögtalare/ungdomshögtalare över de på något sätt.

Fick inte den där känslan av att man sätter på en skiva och bara njuter av musiken utan de var hela tiden lite "ansträngande" att lyssna på.

Ska tillbaka nästa vecka med en egen skiva för lyssna på sådant som spelas hemma hos mig för att kunna göra en bättre bedömning. Kan dock säga helt utan tvekan att jag inte kommer lägga några 10k på Stage utan det blir ett par nya stativare till min HK 990 istället när det är dags.

Sen för att återgå till min sarkastiska ton jag haft lite rakt igenom.
Hur i hel***e kan man göra ett system utan fjärrkontroll. Skiter fullständigt i att det ska komma appar tillbehör som gör att man kan höja och sänka ljudet från soffan.
Man vill/ska:
Kunna sätta på/stänga av det
Höja/Sänka/Mute'a Ljudet

De hade räckt med de funktionerna, en liten snygg välbyggd fjärrkontroll!

#1924

Postad 05 november 2013 - 20:03

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 1

Om du menar mig så ÄR jag intresserad av produkten, vilket borde ha framgått. Men jag anser att man på ett moget sätt måste kunna jämföra den med andra, som var och en tycker, liknande/likvärdiga produkter. Måste även få uttrycka vad man tycker även om det inte enbart är positivt.

Att inte detta har kunnat göras nästan överhuvudtaget har klart lett till viss irritation. En bra diskussion för mig är nör man kan ta till sig, och är intresserad av, andras intryck. Utifrån det blir det betydligt intressantare att diskutera.

Och ja jag menade Ingvar Öhman.

Nej nej, jag menade inte dig. Du tillhör några av de få som tillför nått vettigt.

Okej, ville bara veta vem du menade med "Ingejören" eftersom vi är några stycken här :)

#1925

Postad 05 november 2013 - 20:22

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 2
Ett litet sånt där blogginlägg. :)

Bifogad fil  2013-11-05 20-21-24.jpg   39,31K   12 Antal nerladdningar

#1926

Postad 05 november 2013 - 20:41

MarkusNyberg
  • MarkusNyberg
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Måste bara fråga vem du avser med en viss lite överentusiastisk herre. Fick idag en beskrivning av generalagenten som beskriver den kanske inte helt självklara uppgraderingen av mjukvaran. Bifogad fil  Instruktioner_uppgradering_firmware.pdf   462,78K   34 Antal nerladdningar

Hej du entusiastiska herre! ;) Bra info!!!

#1927

Postad 05 november 2013 - 21:07

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 2

Hej du entusiastiska herre! ;) Bra info!!!


Anledningen till de flesta stängningar/rensningar lär ju vara att det inte har kunnat föras en saklig diskussion kring produkten. Och detta får väl utan tvekan tillskrivas en viss lite överentusiastisk herre, förvisso en i övrigt tillsynes trevlig sådan.


Tänkte mest på det med att föras en saklig diskussion kring produkten. :)

#1928

Postad 05 november 2013 - 21:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fredrik, beröm mig! Jag var ju där nu igen och skulle lyssna stage, men tekniken strulade. Gick inte att få igång något.

#1929

Postad 05 november 2013 - 21:19

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Nej nej, jag menade inte dig. Du tillhör några av de få som tillför nått vettigt.

Okej, ville bara veta vem du menade med "Ingejören" eftersom vi är några stycken här :)

Ah, det var ju skönt, och trevligt. :)

Oj, ja då kan ju det där med ingenjör missförstås. Det kommer ut av att jag läste en intervju som hade rubriken; En liten intervju med ingenjör Öhman.


#1930

Postad 05 november 2013 - 21:34

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 2

Jag vet, tonen blev tyvärr så när en och samma person gång på gång anser sig veta vad jag ska tycka eller tänka, eller hur jag upplevt ett system. Vilket han givetvis inte gör eftersom han inte känner mig. Dessutom har jag 4 gånger gett mig på att försöka förklara för personen i fråga. Tyvärr slutade det med att jag lessnade och blev vrång i tonen, ber om ursäkt.

Det där stämmer ju inte alls. Men det är väl på en "för hög nivå för dig att förstå".

Jösses, lite ödmjukhet skulle inte skada. Jag tror dock inte du förstår innebörden av det ordet med tanke på den domderande ton du använder när du skriver.

Klagar på att folk klankar ner på andra när du är den värsta kålsuparen själv.

Skärpning.

#1931

Postad 05 november 2013 - 21:41

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Tänkte mest på det med att föras en saklig diskussion kring produkten. :)

Ok, en saklig diskussion kring produkten kan ju iofs. vara att säkerställa att alla parametrar har varit de allra bästa ur Stage:s synvinkel, visst.
Stod de rätt, var lokalen bra, var inställningarna korrekta osv. osv. Allt detta är ju sakligt, det håller jag med om.
MEN. Alla vi som bidragit med våra intryck är ju inga duvungar precis. Vi har hört massor av hifi under högst skiftande förhållanden. Sett ur detta perspektiv blir det ju till sist skrattretande hur svårt det verkar att få till rätt prestanda med Stage.
Observera att ingen egentligen har sagt att Stage på något vis är dåliga (tror jag).
Själv skrev jag att de inte fångade mig helt enkelt. Vilket jag också skrev att väldigt lite hifi gör. Vi har alla olika preferenser helt enkelt. Det jag just nu gillar har jag, som jag nog skrev, kommit fram till förmodligen är färgat på ett för mig attraktivt sett.
Stage tror jag, som också utryckts av Halversson, är väldigt neutrala. :)


#1932

Postad 05 november 2013 - 21:45

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Stage tror jag, som också utryckts av Halversson, är väldigt neutrala. :)

Det är ju några dom har upplevt en boostad bas hos Stage. Hur upplevde du den delen av Stage? :)

#1933

Postad 05 november 2013 - 21:51

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 1

Fredrik, beröm mig! Jag var ju där nu igen och skulle lyssna stage, men tekniken strulade. Gick inte att få igång något.


Hur knäckt vart du på en skala?

#1934

Postad 05 november 2013 - 21:58

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Det är ju några dom har upplevt en boostad bas hos Stage. Hur upplevde du den delen av Stage? :)

Vid tillfället jag lyssnade stod Stage väldigt öppet, inte nära till någon vägg någonstans. Kanske därför upplevde jag dem nog ganska neutrala hela vägen faktiskt. Men de lät i mina öron också ganska små, och inte så livliga. Men så är jag också svårt förtjust i SA, så mina referenser är kanske inte så neutrala, vad vet jag? :)
Jag är medveten om att mina omdömen ser rätt annorlunda ut mot andras. Kanske ÄR Stage ovanligt lättpåverkade av olika miljö/placering. :)

#1935

Postad 05 november 2013 - 22:17

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Kanske ÄR Stage ovanligt lättpåverkade av olika miljö/placering. :)

Ni som lyssnat på Stage vid olika tillfällen och miljöer. Vad anser ni, har det låtit väldigt olika från gång till gång?

Det är för övrigt alla dessa delade meningar som är det största anledningen att jag blir nyfiken på Stage. Tro hur man själv kommer att uppleva dessa små omtalade rackare. :)

#1936

Postad 05 november 2013 - 22:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Hur knäckt vart du på en skala?

Jag pillade själv på deras dator och vi testade både med gamla och nya datorn, så lite knäckt var jag väl efter 90 minuter...

#1937

Postad 05 november 2013 - 22:53

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Ni som lyssnat på Stage vid olika tillfällen och miljöer. Vad anser ni, har det låtit väldigt olika från gång till gång?

Det är för övrigt alla dessa delade meningar som är det största anledningen att jag blir nyfiken på Stage. Tro hur man själv kommer att uppleva dessa små omtalade rackare. :)

Skulle vara intressant att se hur lika/olika folk skulle uppleva det vid samma lyssningstillfälle också. Zartok och hans polare hade ju förvisso liknande upplevelser vid den lyssningen.
Men där var ju något fel, eller kanske flera. Den anläggningen verkade ju ha packat ihop helt senast(idag?).
Överhuvudtaget verkar produkten inte färdig. Kanske bättre att ta det lite lugnt med vidare leveranser och en gång för alla se över alla buggar. Att låta kunden upptäcka och åtgärda felen är inte juste.
Dessutom skulle Stage må bra av att värsta stormen efter den usla reklamen bedarrar.

Snart är det gammalt och förlåtet och folk tar Stage för vad det är, då också förhoppningsvis fullt fungerande.

#1938

Postad 05 november 2013 - 23:43

keenan
  • keenan
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
När jag lyssnade på systemet typ 30-40 cm från väggen. Vi var fem som lyssnade.
Ingen hurrade och ingen kastade rutten tomat heller. Dock var det två dom kände varandra som sa typ, javisst låter de okför priset men nog fan hade man högre förväntningar.

Jag själv upplevde systemets ljud trist och svårt sätta fingret på men ansträngt.
Jag är ingen hi fi gourme som vissa andra här. Jag lyssnar och sedan är det bra eller dåligt.
Detta var en noll noll match för mig helt enkelt. Sedan var jag iofs aldrig intresserad av att köpa det. Jag vill ha mer ingångar till att börja med, det jag vill ha nu är en bra förstärkare då jag är nöjd med vinkeln, högtalarna och dacen.

#1939

Postad 06 november 2013 - 09:25

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Återförsäljaren av Stage där jag provlyssnade på systemet pratade om att priset på de skulle gå upp efter Nyår.

Och ni som är insatta, vad gör mjuk var uppdateringen?




#1940

Postad 06 november 2013 - 13:08

CynisktLjud
  • CynisktLjud
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 3

Återförsäljaren av Stage där jag provlyssnade på systemet pratade om att priset på de skulle gå upp efter Nyår.

Och ni som är insatta, vad gör mjuk var uppdateringen?



...Att det funkar ;)

#1941

Postad 06 november 2013 - 13:18

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

...Att det funkar ;)

Menar du att vissa som fått hem Stage inte alls har fått ljud överhuvudtaget, eller att det bara har slutat fungera tvärt för vissa användare som inte har uppdaterat firmware?

Jag tolkar texten i Fredriks länk som att det kan sluta fungera ifall man lägger in fel firmware vid en uppdatering.

Har jag fel så vore det ju katastrof. Hur många fel kan ett system som lanserats som ett "allt-i-ett" och idiotsäkert system ha? Jösses.

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 06 november 2013 - 13:19.


#1942

Postad 06 november 2013 - 13:20

CynisktLjud
  • CynisktLjud
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Menar du att vissa som fått hem Stage inte alls har fått ljud överhuvudtaget, eller att det bara har slutat fungera tvärt för vissa användare som inte har uppdaterat firmware?

Jag tolkar texten i Fredriks länk som att det kan sluta fungera ifall man lägger in fel firmware vid en uppdatering.

Har jag fel så vore det ju katastrof. Hur många fel kan ett system som lanserats som ett "allt-i-ett" och idiotsäkert system ha? Jösses.


Haha ne jag vet inte riktigt, har bara läst i tråden och var väl lite ironisk.

Men det var väl ett system som bara la av pga fel firmware?

#1943

Postad 06 november 2013 - 13:24

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Haha ne jag vet inte riktigt, har bara läst i tråden och var väl lite ironisk.

Men det var väl ett system som bara la av pga fel firmware?

Var det inte i samband med firmware uppdatering det la av då? Låter ju otroligt märkligt om det först spelade, för att sedan bara lägga av utan att någon varit där och ändrat något.

#1944

Postad 06 november 2013 - 13:27

CynisktLjud
  • CynisktLjud
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Var det inte i samband med firmware uppdatering det la av då? Låter ju otroligt märkligt om det först spelade, för att sedan bara lägga av utan att någon varit där och ändrat något.


Jo det kanske var så det var.

Blir oxå nyfiken nu på vad firmwaren faktiskt gör?

#1945

Postad 06 november 2013 - 16:40

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Återförsäljaren av Stage där jag provlyssnade på systemet pratade om att priset på de skulle gå upp efter Nyår.

Och ni som är insatta, vad gör mjuk var uppdateringen?

Skynda, fynda! Vad blir nya priset, hörde att senaste budet var 250.000? :D

#1946

Postad 06 november 2013 - 18:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
då har vi, efter en massa bråkade, lyssnat på stage igen.
först, en jävligt värdelös sak som kan vara vansinnigt störande och är totalt efterblivet på stage: usb-sladden driver dom enda lampor som stage har, vilket gör att man kan tänka att stage är på när lamporna lyser. men har man inte inne en nätkabel så låter systemet inte. däremot så lyser det. fullständigt idiotiskt! du kan med andra ord inte se om systemet är igång, lyser lamporna så är det för att det finns en usb-signal, inget annat. vansinnigt korkat!!

sen till ljudet. placeringen hade gjorts om och stage stod en bra bit utanför väggen. vi matade stage mot bostons a25 för 2500 i en direktjämförelse där faktiskt. men först lyssnade vi ett par låtar på stage.

jag ska säga såhär: basen låter fortfarande väldigt bra. den är höjd. endel tycker inte om det. jag älskar det. att man har en så bra bas från ett så litet system gör att stage faktiskt fungerar som ett fullständigt system. det gör det. du behöver i teorin ingen sub, det låter så pass mycket bas att en kräsen individ klarar sig med det.

om det blev mer detaljer... kanske lite bättre faktiskt. jo, det får man säga. dock så tror jag att det var pga placeringen. vi körde några låtar, och det tydligaste som jag märkte var att diskanten, när stage blev bättre placerade, inte alls var lika avrullad och tillbakadragen. det ska jag erkänna faktiskt. nu låter diskanten i nivå som många andra högtalare, och mer neutralt dessutom.

jag ska säga att systemet fortfarande saknar detaljer som man får när man köper dyrare system, men vid en direktjämförelse med boston så hade stage bättre bas, samtidigt som mellanregister och diskant inte helt gjorde bort sig mot boston inte. faktiskt så var stage i det läget, annorlunda, men rätt bra. det blir nog en smaksak.

det är trevligare detaljrikedom i a25 i mina öron, men en bas som går djupare och spelar kraftigare i stage. stage spelar dessutom med mer kraft i mellanregister och diskant än a25. jag tror nog tom att jag ska skriva såhär: den lilla lilla skillnaden i detaljer till a25's fördel väljer jag nog bort till förmån för stages kraftigare fylligare ljud i både mellanregister och diskant.

nåväl, vi ska inte babbla så mycket om den jämförelsen, det är stage vi talar om. den nya placeringen på stage tror jag som sagt gjorde mycket. basen var som den var tidigare, eventuellt lite renare (det hade varit intressant att veta om denna upplevelse stämmer, dvs om stage spelar mycket bas bakåt och åt sidorna).

mellanregister och diskant saknar fortfarande detaljer och jag upplever det som lite tråkigt. det är fortfarande lite som att man kört ett strykjärn över systemet. men som jag också skrev ovan, det är ändå ett kraftigare mellanregister och diskant än det var tidigare, nu rullar diskant inte av och nu låter mellanregistret mer.

Stage tillåter inte direkt audiofilmaterial, men som en allroundlösning som ska spela högt och rent så tror jag att den gör sig konkurrenskraftig i prisklassen. Vi har spelat rätt högt utan att få stage att låta ansträngt, vilket är ytterst imponerande av desssa minimala element.

jag vill påpeka att jag har hört väldigt få kompletta system i prisklassen, men inget av dom jag hört kan spela med stages bra pondus, för det är verkligen rätt ord för ett bra uppställt system. jag upplever fortfarande kefs r100 som betydligt bättre, och betydligt bättre på allt, men högtalarna alena kostar 8000 kr där. och det är frågan om r100 kan spela lika högt som stage... det vete fan ärligt talat. inte med så låg dist, det tvekar jag inför. men jag kommer att ta reda på detta. hittills har jag aldrig kunnat anstränga r100 heller.

sådär, det var mitt nya intryck av stage. betydligt bättre när det var rätt placering på systemet. stora plus går till den (som jag antar är) väldigt hissade och fylliga basen, samt att man kan spela i fullgod lyssningsvolym utan att stage låter ansträngt. plus även för att både mellanregister och diskant spelar fint ihop och att det är en smidig helhetslösning.

minus går till lampfixet, att den inte finns fjärr och lite såna saker, samt att stage kanske låter lite trist och inte plockar fram exempel vibraton eller tonförändringar i röster speciellt bra, för det gör det verkligen inte. vidare så låter stage inte jätteklart, men där kan å andra sidan mina egna preferenser och min ljudvana spela in stort.

summeringen är: för 10.000 och för en nybörjare som inte vill anstränga sig och leta runt i djungeln av högtalare så kan stage ändå passa som ett fullvärdigt alternativ. vill man inte ha en sub så behövs det inte (säger han som bygger 8 15"-subbar). stage har precis den ljudbilden som jag tycker om, med hissad bas. en snabb och enkel helhetslösning.

jag tillägger att jag med lite mer lyssning av olika märken nog hade kunnat plocka fram en tre-fyra system som jag skulle uppleva var bättre än stage, men det kräver tid och det kräver tålamod. det kräver möjligheter att lyssna och bedöma högtalare i dessa system osv osv osv. stage är enkelt. plugga in, det spelar. som ljudintresserad så är stage inget för mig, men för någon som bara vill ha en stereo är stage ett bra alternativ i prisklassen, främst för att det är enkelt att installera och använda.

där är min nya upplevelse av stage. det är inget system som jag skulle rekommendera någon av mina vänner över huvudtaget, men det är ett system som har en bra enkel lösning för den ointresserade :)

Jag kom på en mening som kan sammanfatta stage enligt mig. Det låter inte dåligt, men det låter inte väldigt bra heller *asg*

Redigerat av Zartok, 06 november 2013 - 18:29.


#1947

Postad 06 november 2013 - 18:43

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 2

jag ska säga såhär: basen låter fortfarande väldigt bra. den är höjd. endel tycker inte om det. jag älskar det. att man har en så bra bas från ett så litet system gör att stage faktiskt fungerar som ett fullständigt system. det gör det. du behöver i teorin ingen sub, det låter så pass mycket bas att en kräsen individ klarar sig med det.


Kan du utveckla på vilket sätt du tycker basen låter höjd?

Stage tillåter inte direkt audiofilmaterial,


Vad skulle detta vara för audiofilmaterial?

jag tillägger att jag med lite mer lyssning av olika märken nog hade kunnat plocka fram en tre-fyra system som jag skulle uppleva var bättre än stage,


Nog? :)

som ljudintresserad så är stage inget för mig,


Var brister då Stage ifråga om ditt ljudintresse, eller du menar du måste lägga mer pengar än 10.000:- för att få detta?

det är inget system som jag skulle rekommendera någon av mina vänner över huvudtaget, men det är ett system som har en bra enkel lösning för den ointresserade :)


Haha. :D OK.

Jag kom på en mening som kan sammanfatta stage enligt mig. Det låter inte dåligt, men det låter inte väldigt bra heller *asg*


Hur låter det för 10.000:- och vad kan du idag komma på spelar bättre än det för 10.000:-, det är väl den mer intressanta frågeställningen, än att hela tiden underminera vad Stage gör för sina pengar? :)

#1948

Postad 06 november 2013 - 18:51

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Börjar väl utkristallisera sig att det, som gäller för det mesta eller allt, även i fallet Stage handlar om smaksak. Det är lönlöst att, som vissa maniskt försöker, tvinga fram en "sanning" som säger att systemet spelar bättre än allt upp till 20 000 kr eller att det matchar paket för 50 000 eller 200 000 kr. Inte heller finns det en sanning som säger att det underpresterar bara för att några tycker det.

Skall se om BRL kanske har något system då de har lite demokvällar då och då för att bilda mig min egen högst personliga åsikt.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 06 november 2013 - 18:53.


#1949

Postad 06 november 2013 - 18:52

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 3

för att bilda mig min egen högst personliga åsikt.


Hade inte varit en sekund för tidigt? :)

#1950

Postad 06 november 2013 - 18:57

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 6
Hur tusan lyckas du så snabbt få "+1" på i princip alla dina inlägg, även små meningslösa som det senaste? :o



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.