Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 January 2017 - 13:56

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Det finns riktiga releaser från skiva och de går att titta på och aacs skyddet skyddar bara kopiering av skivan inte om du tar det via HDMI utgången där skyddar hdcp skyddet som är knäckt..

Detta är dock inte en rip i den "riktiga" bemärkelsen utan snarare en capture som dessutom inte får med HDR, det är dessutom ett väldigt meckigt förfarande varför mer el mindre alla 4k releaser som är ute kommer från streaming tjänster.

Postad 20 January 2017 - 14:28

Unregistered46d03915
  • Unregistered46d03915
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hur många är det som haft problem med sin shield controller med "bakåt" kapacitivaknappen

Min är tvärdöd och en googling ger mig svaret att jag inte är ensam.

Är den förbättrad i nya spelkontrollen?

Postad 20 January 2017 - 14:40

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Hur många är det som haft problem med sin shield controller med "bakåt" kapacitivaknappen

Min är tvärdöd och en googling ger mig svaret att jag inte är ensam.

Är den förbättrad i nya spelkontrollen?

Det är vanliga knappar på den nya...

Postad 20 January 2017 - 14:59

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Ok, typ som en web-dl då mao och ingen riktig ripp. Men oavsett så kan ju vanliga användare inte backa upp sina UHD BD skivor precis som vi kan med vanlig blu-ray idag eftersom aacs 2.0 fortfarande inte är knäckt.

Och enligt det jag läst så verkar det högst osäkert om man överhuvudtaget kommer lyckas med det eftersom skyddet är så komplext och kan som jag förstår det "ändras" i efterhand där man lägger till nya sätt att försvåra processen.

Jo, det är jag medveten om men mitt svar utgick mer ifrån möjligheten att backa upp UHD BD filmer till digitala kopior likt vi kan göra idag med vanlig blu-ray och det är inte möjligt i dagsläget.

Nej de är inte som netflix 4k ripparna utan har full bildkvalite.

Tror dock att  det nästan är lika billigt att köpa skivorna som att ha dem på en server backuperna tar ju över 100gb i de flesta fall sen är det ju alltid roligast att äga filmer fysiskt..

Har mest själv en hdfury för att slippa hdcp skyddet som bara ställer till det med krockar och skärmar som inte pratar med varanda m.m.

Postad 20 January 2017 - 20:16

Unregistered94f9f4c4
  • Unregistered94f9f4c4
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Dum fråga...men hur fan stänger man av shielden? Finns ju ingen knappt vad sett och bara sleep, restart under huvudmemyn! Så snälla!!

Postad 20 January 2017 - 20:43

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Dum fråga...men hur fan stänger man av shielden? Finns ju ingen knappt vad sett och bara sleep, restart under huvudmemyn! Så snälla!!

Det är inte meningen att du skall stänga av den finns ingen on knapp heller .

Finns en avstängnings funktion någonstans i settings men använder du det måste du bryta och slå på strömmen för att starta den igen...

Den drar nästan ingenting i sleep dock..

Redigerat av jimjans, 20 January 2017 - 20:44.

Postad 20 January 2017 - 21:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Du håller antingen fingret på nvidia-loggan i 10 sekunder, eller så väljer du shut off i menyn som finns där sedan 3.0 uppdateringen. Tror det fungerar med att hålla in tillbakaknappen på fjärren också.

Redigerat av Unregistered577c6879, 20 January 2017 - 21:16.

Postad 20 January 2017 - 21:30

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Nu antog jag bara att det var den nya shielden daka83 hade den har inte den knappen...

Vill du stänga av den riktigt finns det under settings sen under about..  eller "om" gissar jag om du har svenska som språk ...

Redigerat av jimjans, 20 January 2017 - 22:28.

Postad 21 January 2017 - 08:02

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Verkar som senaste update på shielden , Experience Upgrade 5.0.1 fixar biffen med ycbr och 23.976hz... nån som har version2 och kan testa? Den har inte kommit till v1 än, tar nån vecka till... kanske ger den en chans till om detta funkar... :P

Bump :P

Ingen som sitter med v2 här? :) 

Postad 21 January 2017 - 10:23

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Asså undrar om jag är dum men hur ska jag få plexappen på shielden att hitta de filmer jag har på nätverksdisken? Plex vill ju matcha med en kod i webbläsaren för att komma igång, det blir liksom svårt att få fram det från min nätdisk?

Postad 21 January 2017 - 10:23

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Ingen som sitter med v2 här? :)

Även om det är självklarheter för dig så tror jag du måste informera om vilka inställningarna i Shield man ska göra för att testa - vilket program/app det handlar om (Kodi/SPMC ?) med vilket material man ska testa och hur buggen uppenbarar sig.

Jag misstänker alltså att du får mer respons med tydliga instruktioner :)

Postad 21 January 2017 - 10:28

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Även om det är självklarheter för dig så tror jag du måste informera om vilka inställningarna i Shield man ska göra för att testa - vilket program/app det handlar om (Kodi/SPMC ?) med vilket material man ska testa och hur buggen uppenbarar sig.

Jag misstänker alltså att du får mer respons med tydliga instruktioner :)

Ah... genom SPMC/kodi eller plex, med 23.976 filmer/serier...  :)

Och det jag klagat på sen jag fick den... att den går från videofärger, ycbr, till datorfärger rgb när man spelar upp filmer då med 23.976hz, med autorefreshrate aktiverat i programmen... har man inte autorefreshrate aktiverat blir det ju massa irriterande judder...  :ph34r:  :)

Redigerat av Garrett, 21 January 2017 - 12:45.

Postad 21 January 2017 - 11:13

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Asså undrar om jag är dum men hur ska jag få plexappen på shielden att hitta de filmer jag har på nätverksdisken? Plex vill ju matcha med en kod i webbläsaren för att komma igång, det blir liksom svårt att få fram det från min nätdisk?

Koden handlar om att Plex vill koppla Shielden till ditt plex-konto. Gå till en dator eller ta din telefon, peka din browser på https://plex.tv/pin, knappa in din 4-ställiga kod och sedan är det klart. Klienten kommer sedan hitta din Plex-server som du kör på den NAS/dator.

Om du vill kolla på saker direkt från nätverksdisken utan att köra en Plex-server är nog Kodi eller SPMC ett bättre alternativ.

Red: Fan vad svårt det är att få fingrarna att skriva klient rätt.

Redigerat av dalle, 21 January 2017 - 11:45.

Postad 21 January 2017 - 14:19

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Ah... genom SPMC/kodi eller plex, med 23.976 filmer/serier...  :)

Och det jag klagat på sen jag fick den... att den går från videofärger, ycbr, till datorfärger rgb när man spelar upp filmer då med 23.976hz, med autorefreshrate aktiverat i programmen... har man inte autorefreshrate aktiverat blir det ju massa irriterande judder...  :ph34r:  :)

Vi förstår vad du vill veta, men inte hur vi kan ta reda på det. Det enda min receiver säger är något i stil med 4K@24Hz och TV säger bara 2160p. Info-overlayen i SPMC talar väl bara om hur input-materialet ser ut, inte vad den matar ut? Kan man få mer info?

Under System Settings/Advanced finns det bara en färgrymd att välja på; YCbCr 4:2:0 8bit Rec 709.

Postad 21 January 2017 - 14:38

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Man märker ganska tydligt om det slår över till rgb... men om man har en samsungbildvisare, så kan man kolla om hdmi range är gråmärkt, alltså inte går att ändra, då matas den med ycbr, kan man ändra den, så matas den med rgb... :) 

Postad 21 January 2017 - 15:32

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Nej man märker inte om det slår över till RGB med en tv som har korrekt signalhantering.

Postad 21 January 2017 - 15:38

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Nej man märker inte om det slår över till RGB med en tv som har korrekt signalhantering.

Äh, jo..? :P

Blir mycket mörkare bild... va ju så jag märkte att det slog över, och att detaljer i det mörkare partierna va inte lika bra som med ycbr... och framkommer mer bandning när det är rgb...

Kör mot en epson tw6600 och en samsung uhd TV... 

Vill ju köra ycbr, för det använder jag från uhd spelare, tv boxen med...  och rätt hz med såklart  :)

Redigerat av Garrett, 21 January 2017 - 15:41.

Postad 21 January 2017 - 16:00

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Äh, jo..? :P

Blir mycket mörkare bild... va ju så jag märkte att det slog över, och att detaljer i det mörkare partierna va inte lika bra som med ycbr... och framkommer mer bandning när det är rgb...

Kör mot en epson tw6600 och en samsung uhd TV... 

Vill ju köra ycbr, för det använder jag från uhd spelare, tv boxen med...  och rätt hz med såklart  :)

Det du inte verka förstå är att klarar tvn av det och behandlar signalen rätt så blir inte bilden mörkare med rgb du märker ingen skillnad...

Postad 21 January 2017 - 16:04

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Det du inte verka förstå är att klarar tvn av det och behandlar signalen rätt så blir inte bilden mörkare med rgb du märker ingen skillnad...

Testat med alla varianter på rgb low, normal etc... blir inte lika bra som när jag matar med ycbr, och det klipper i svärtan med rgb när jag ställer in med avs hd... eller klipper och klipper, allt är mycket lättare att ställa in med ycbr... 

Är ju inte bara jag som gnäller över det, folk på geforce forumet vill ju också att det ska funka med ycbr... låt mig med vilja det med då... :P

Sen blir det som sagt mer banding med rgb... men det borde det inte bli... det förstår jag faktiskt inte...  :huh:

Redigerat av Garrett, 21 January 2017 - 16:07.

Postad 21 January 2017 - 16:12

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Testat med alla varianter på rgb low, normal etc... blir inte lika bra som när jag matar med ycbr, och det klipper i svärtan med rgb när jag ställer in med avs hd... eller klipper och klipper, allt är mycket lättare att ställa in med ycbr... 

Är ju inte bara jag som gnäller över det, folk på geforce forumet vill ju också att det ska funka med ycbr... låt mig med vilja det med då... :P

Sen blir det som sagt mer banding med rgb... men det borde det inte bli... det förstår jag faktiskt inte...  :huh:

Det bandingen kan bero på att shielden bara matar ut  8bit rgb men blu ray är ju även det 8bit.

Är du säker på att tvn detekterar rätt då både min projektor och tv har inga problem med att den klipper svärtan när jag matar med rgb.

Vet att samsung sen tidigare har haft problem med att detektera rätt dynamiskt område utan man har fått ställa det efter källan i tvn.

Redigerat av jimjans, 21 January 2017 - 16:27.

Postad 21 January 2017 - 16:20

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Det bandingen kan bero på att shielden bara matar ut  8bit rgb men blu ray är ju även det 8bit.

Är du säker på att tvn detekterar rätt då både min projektor och tv har inga problem med att den klipper svärtan när jag matar med rgb.

Vet att samsung sen tidigare har haft problem med att detektera rätt färgrymd utan man har fått ställa det efter källan i tvn.

Matar jag från boxeen blir det mindre banding... och på projektorn står det bit deapth 12 i info?  :huh:  Från shielden står det ingenting om bit deapth i info... går det ställa in nånstans i shielden..? 

Redigerat av Garrett, 21 January 2017 - 16:21.

Postad 21 January 2017 - 16:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Matar jag från boxeen blir det mindre banding... och på projektorn står det bit deapth 12?  :huh:  Från shielden står det ingenting om bit deapth... går det ställa in nånstans i shielden..? 

ja det går att ställa in mellan 8-12bit beroende på vad shielden detekterar att din monitor klarar av. 

Postad 21 January 2017 - 16:33

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

ja det går att ställa in mellan 8-12bit beroende på vad shielden detekterar att din monitor klarar av. 

Vart? Har bara hittat upplösning, hz och rgb ycbr  :unsure:

Postad 21 January 2017 - 16:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Vart? Har bara hittat upplösning, hz och rgb ycbr  :unsure:

under "display sound" sen under "other" advanced settings

Kan välja YCbCr 4:2:2 12bit rec 2020 och ner när jag använder 60hz

i 24hz kan du välja 4:4:4 12bit om du vill ....

Nu har jag även den nya shielden så det kan ju skilja sig men anledningen att du får krossad svärta är en inställningsfråga i din tv och projektor som inte detekterar rätt nivå från shielden 16-235 eller 0-255.

Jag har en jvc projektor + en lg och en sony tv ingen av dem får problem när jag matar dem med rgb från shielden.

Vet precis hur det du tänker på ser ingen höjdare att se sci-fi filmer med crushed black...

gissar att de ser ut som något liknande som bilden jag bifogar...

Bifogad fil(er)

Redigerat av jimjans, 21 January 2017 - 16:54.

Postad 21 January 2017 - 16:51

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Hittar inte display sound ens... vart ligger det under? 

Kan ju va detta som gör att det är mer banding än när jag streamar från uhs spelaren eller boxeen? 

Postad 21 January 2017 - 16:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Hittar inte display sound ens... vart ligger det under? 

Kan ju va detta som gör att det är mer banding än när jag streamar från uhs spelaren eller boxeen? 

Du har den gamla shielden så det kanske inte finns med där än .

På min nya ligger det under "Settings" sen "Display & Sound" sen "Advanced"

Postad 21 January 2017 - 16:59

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

under "display sound" sen under "other" advanced settings

Kan välja YCbCr 4:2:2 12bit rec 2020 och ner när jag använder 60hz

i 24hz kan du välja 4:4:4 12bit om du vill ....

Nu har jag även den nya shielden så det kan ju skilja sig men anledningen att du får krossad svärta är en inställningsfråga i din tv och projektor som inte detekterar rätt nivå från shielden 16-235 eller 0-255.

Jag har en jvc projektor + en lg och en sony tv ingen av dem får problem när jag matar dem med rgb från shielden.

Vet precis hur det du tänker på ser ingen höjdare att se sci-fi filmer med crushed black...

gissar att de ser ut som något liknande som bilden jag bifogar...

Precis! Så kan det bli typ! Kanske inte lika mycket som bilden där, men nära inpå. Och drar man upp brightness blir det alldeles grått.... Ändå har jag rätt modern projje... epson tw6600

Ah... därför jag inte hittar den... 

Postad 21 January 2017 - 17:01

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Precis! Så kan det bli typ! Kanske inte lika mycket som bilden där, men nära inpå. Och drar man upp brightness blir det alldeles grått.... Ändå har jag rätt modern projje... epson tw6600

Ah... därför jag inte hittar den... 

En fix du kan använda dig av är att du ställer in rätt värde i både källa och display har du provat det tex low på tvn och low shielden eller high high?

Problemet när du frågar om andra kan se om det funkar är att de flest displayer synkar detta rätt och då får du ingen krossad svärta..

Redigerat av jimjans, 21 January 2017 - 17:04.

Postad 21 January 2017 - 17:03

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

En fix du kan använda dig av är att du ställer in rätt värde i både källa och display har du provat det tex low på tvn och low shielden eller high high?

Testat det med... men blir bättre med ycbr... sen vill jag helst köra det med, då allt annat kör det, uhd spelare, tv box etc...  :ph34r:

Får se om uppdateringen kommer till v1 nästa vecka... :) 

Redigerat av Garrett, 21 January 2017 - 17:05.

Postad 21 January 2017 - 17:05

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Finns inte på gamla. Vi får snällt vänta på en uppgradering :-(

Postad 21 January 2017 - 17:11

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Finns inte på gamla. Vi får snällt vänta på en uppgradering :-(

Läste på geforce att den kommer nästa vecka till v1... detta kan göra att jag kommer ha shielden kvar... finns mycket stor potential i den ju. :) 

Postad 21 January 2017 - 17:15

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Nackdelen är att den är lite buggig än så länge en del programvara som hänger sig och inte funkar som den skall.

Det är ju lite fult av dem att det inte kom nån steam app heller utan bara en länk till steambigscreen via geforce trodde äntligen jag skulle kunna slänga min steamlink...

Postad 21 January 2017 - 17:17

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Nackdelen är att den är lite buggig än så länge en del programvara som hänger sig och inte funkar som den skall.

Det är ju lite fult av dem att det inte kom nån steam app heller utan bara en länk till steambigscreen via geforce trodde äntligen jag skulle kunna slänga min steamlink...

Hur är det om man jämför stremade spel mellan steamlink och shield? Tycker det funkar rätt bra med streamade spel, det jag testat... men spelar alltid vid datorn ändå...  :ph34r:

Postad 21 January 2017 - 17:19

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Hur är det om man jämför stremade spel mellan steamlink och shield? Tycker det funkar rätt bra med streamade spel, det jag testat... men spelar alltid vid datorn ändå...  :ph34r:

Alla kontroller fungerar som de skall via steamlink de gör de inte via geforce ...

Postad 21 January 2017 - 17:20

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Alla kontroller fungerar som de skall via steamlink de gör de inte via geforce ...

Och det är ju ren mjukvarusupport, förmodar jag..? xboxkontrollen har jag fått att funka... men kommer ihåg legospelet avengers... då funkade inte shields egna, bara xbox kontrollen, det va skumt!  :blink:

Redigerat av Garrett, 21 January 2017 - 17:21.

Postad 22 January 2017 - 10:00

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

En recension på Shield v2 hos engadget:

https://www.engadget...ield-tv-review/

Man kan förövrigt få tag på Amazon-appen om man ändrar språk till engelska (USA) och stänger av lokaliserings-funktionen - men jag tror att det endast gäller v2 för tillfället innan v1 fått uppdateringen.

Postad 22 January 2017 - 16:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

En recension på Shield v2 hos engadget:

https://www.engadget...ield-tv-review/

Man kan förövrigt få tag på Amazon-appen om man ändrar språk till engelska (USA) och stänger av lokaliserings-funktionen - men jag tror att det endast gäller v2 för tillfället innan v1 fått uppdateringen.

Ja jag har provat appen några dagar nu fungerar helt ok dock verkar den inte streama något i 4k...

Postad 22 January 2017 - 16:36

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Har faktiskt använt den som plex server ett tag nu och den verkar klara att transcoda och spela upp det mesta jag kastar på den, är riktigt nöjd.

Dock kommer jag köra min framtida server på Pro versionen med 500gb för utrymmet på den vanliga tar slut på nolltid.

Har bara lagt till en liten del av mitt bibliotek och den har redan tagit upp 7gb...

Så vill ni använda den som plex server köp pro versionen...

Postad 22 January 2017 - 17:06

Roshag
  • Roshag
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har faktiskt använt den som plex server ett tag nu och den verkar klara att transcoda och spela upp det mesta jag kastar på den, är riktigt nöjd.

Dock kommer jag köra min framtida server på Pro versionen med 500gb för utrymmet på den vanliga tar slut på nolltid.

Har bara lagt till en liten del av mitt bibliotek och den har redan tagit upp 7gb...

Så vill ni använda den som plex server köp pro versionen...

Är det metadata som fylls upp direkt när du kör Plex MS på Shielden?  antar att du har 16GB, gen 2

Postad 22 January 2017 - 17:36

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Är det metadata som fylls upp direkt när du kör Plex MS på Shielden?  antar att du har 16GB, gen 2

Ja och det går inte att flytta till nån annan lagringsmedia så det blir att köpa en 500gb synd att de inte löst det än. Har en ssd disk kopplad till shielden nu, allt som är installerat på den startar jättesnabbt..

Postad 23 January 2017 - 12:23

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Ja och det går inte att flytta till nån annan lagringsmedia så det blir att köpa en 500gb synd att de inte löst det än. Har en ssd disk kopplad till shielden nu, allt som är installerat på den startar jättesnabbt..

alltså detta blir ett problem även om man inte vill lagra nån film på shielden utan använder en NAS t.ex... ?

Postad 23 January 2017 - 13:07

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

alltså detta blir ett problem även om man inte vill lagra nån film på shielden utan använder en NAS t.ex... ?

Om du vill använda dig av plexservern på shielden ja och nasen bara fungerar som filserver. 

Men har du plexservern på nasen och bara använder shieldens Plex klient så är det inga problem..

Postad 23 January 2017 - 21:16

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Om du vill använda dig av plexservern på shielden ja och nasen bara fungerar som filserver. 

Men har du plexservern på nasen och bara använder shieldens Plex klient så är det inga problem..

Jag kör filerna är på NASEN och plexservern på shielden (min nas är för svag för transcoding). Har aldrig läst innan att detta blir ett problem med 16gb versionen. Förstår inte riktigt varför det blir det heller... Har testat lite med det för några månader sedan men har inte använt plex sedan dess.. har för mig att det funkade fint. Vad exakt är/blir problem ? Såg att du skrev något om metadata men har du lust att utveckla mer då jag inte är jätteinsatt i detta.

Tack!

Redigerat av Unregistered3707b322, 23 January 2017 - 21:17.

Postad 23 January 2017 - 21:28

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Bara för att få en hint så är min plexinstallation just nu ca 15GB stor och innehåller ca 200.000 filer, samlingen för tillfället är ca 800 filmer och 140 serier / 3000 avsnitt.

Så mao kommer man ganska långt på bara 50GB såvida man inte hoardar allt material som ngnsin släppts..

Edit glömde musikdelen som för många gissar jag blir den stora boven, dock försöker jag göra mig av med mer och mer av denna men det är ytterligare ca 10.000 filer.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 23 January 2017 - 21:29.

Postad 23 January 2017 - 21:49

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Vad jag förstått så kan man ansluta en USB-disk som Internal Storage. Den formateras och krypteras då och ersätter helt det inbyggda minnet.

Så har jag tolkat det.

Postad 23 January 2017 - 21:51

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Jag har ca 150-200 filmrer på Plex Media Server på en Shield 16GB utan problem.

Edit: Får förtydliga, filmerna ligger på en NAS och inte på själva Shielden, men PLEX-servern är på Shielden.

Har för mig jag läst om att skrivrättigheter till extern disk skulle vara löst i v5. Det stämmer alltså inte?

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 23 January 2017 - 21:58.

Postad 23 January 2017 - 22:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Jag har ca 150-200 filmrer på Plex Media Server på en Shield 16GB utan problem.
Edit: Får förtydliga, filmerna ligger på en NAS och inte på själva Shielden, men PLEX-servern är på Shielden.

Har för mig jag läst om att skrivrättigheter till extern disk skulle vara löst i v5. Det stämmer alltså inte?

jo men plex använder sig inte av det utan skriver på den interna disken i data foldern.

Har själv några tusen filmer + tv serier + musik och bilder i mitt bibliotek skulle aldrig få plats på de 11gb som finns att tillgå..

Vad jag förstått så kan man ansluta en USB-disk som Internal Storage. Den formateras och krypteras då och ersätter helt det inbyggda minnet.
Så har jag tolkat det.

sanning med modifikation du har fortfarande ingen kontroll var innehållet hamnar och vissa program kräver fortfarande att hammna på det inbyggda minnet.

Har själv en ssd som jag formaterat som internal storage och allt som hamnar där startar jättesnabbt kodi är en dröm att köra från en ssd istället för det interna minnet som är lite slött..

Redigerat av jimjans, 23 January 2017 - 22:22.

Postad 23 January 2017 - 22:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Om disken är satt som USB-enhet har den endast läs-rättigheter.

Slängde precis på en 128GB SSD via USB och valde att formatera som delat minne. Därefter fick jag valet att flytta samtliga filer och appar till den.

Under lagring på enhet har jag nu 11GB delat internt + 110GB USB (ASMT).

Under storage access har jag inte USB aktiverat.

Postad 23 January 2017 - 22:23

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Om disken är satt som USB-enhet har den endast läs-rättigheter.
Slängde precis på en 128GB SSD via USB och valde att formatera som delat minne. Därefter fick jag valet att flytta samtliga filer och appar till den.
Under lagring på enhet har jag nu 11GB delat internt + 110GB USB (ASMT).
Under storage access har jag inte USB aktiverat.

har gjort precis som dig och det är inte allt som flyttas och går att flytta plex är ett av dessa program står även om detta på nvidias hemsida..

Postad 23 January 2017 - 22:26

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

har gjort precis som dig och det är inte allt som flyttas och går att flytta plex är ett av dessa program står även om detta på nvidias hemsida..

Så denna stämmer inte?
https://support.plex...r-NVIDIA-SHIELD

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.