Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Pro

2679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2016 - 10:30

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Dom kanske insåg att det blir för orättvist att få en 10-15fps boost i multiplayer och låter kraften endast skina i kampanjen. Låter logiskt för en konsol där det "ska" var lika för alla.

Inte ett j*vla dugg logiskt. Sony har skapat en ny produkt som en uppgradering till PS4 Slim som är mycket mer kraftfull och som användarna ska få en bättre upplevelse av. Dice har sedan skickat en Pro-patch till spelet för de som har Pro. Denna verkar nu ha blivit till intetgjort med 1.04.

För övrigt så stämmer inte det du säger då BF1 har blivit minst lika dåligt på vanliga PS4:an.

Edit: Tackar @Zoiler :)

Redigerat av zinned78, 23 November 2016 - 11:44.

Postad 23 November 2016 - 14:40

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Dom kanske insåg att det blir för orättvist att få en 10-15fps boost i multiplayer och låter kraften endast skina i kampanjen. Låter logiskt för en konsol där det "ska" var lika för alla.

Nej, Köper du en Ferrari så förväntar du dig att den ska vara snabbare än en Volvo på en racingbana. Vi med PS4 Pro har ju trots allt betalat mer.

Det är dessutom inte vad Sony sa. Sony sa att PS4 Pro aldrig får vara sämre än en vanlig PS4a, och att så länge båda spelen har samma fps-cap så får Pro'n vara mer stabil i bilduppdateringen.

Redigerat av Daniel Assor, 23 November 2016 - 14:42.

Postad 23 November 2016 - 14:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Nej, Köper du en Ferrari så förväntar du dig att den ska vara snabbare än en Volvo på en racingbana. Vi med PS4 Pro har ju trots allt betalat mer.

Ofta man tävlar Volvo vs ferrari. Volvo tävlar mot volvos och ferraris mot ferraris...

Postad 23 November 2016 - 15:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Ofta man tävlar Volvo vs ferrari. Volvo tävlar mot volvos och ferraris mot ferraris...

jojo men Daniel Assor har en poäng i det han skriver.

Postad 23 November 2016 - 15:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
konsol där det "ska" var lika för alla.

Det är ju bara lika för de som köper samma konsol. De som stannade kvar på PS3 fick en nackdel mot de som uppgraderade till PS4 och de som stannar kvar på PS4 Pro kommer få en nackdel mot de som köper PS5. Det är ju upp till var och en när man vill/kan uppgradera.

Postad 23 November 2016 - 15:28

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Det är ju bara lika för de som köper samma konsol. De som stannade kvar på PS3 fick en nackdel mot de som uppgraderade till PS4 och de som stannar kvar på PS4 Pro kommer få en nackdel mot de som köper PS5. Det är ju upp till var och en när man vill/kan uppgradera.

Fast din jämförelse haltar iom att du inte kan spela MP spel mellan PS3 och PS4 vilket gör att de som äger konsolerna spelar på lika villkor.

Postad 23 November 2016 - 15:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Löjlig riktning denna diskussionen har tagit. Det är ingen nämnbar fördel då BF1 till Pro blev patchat för att vara bättre/snyggare. Du har inte per definition någon fördel i spelet pga detta.

Det värdelösa nu är att du inte har någon grafisk fördel med Pro längre, hela Pro-patchen verkar ha blivit överskriven när 1.04 kom. Inte bara det utan det har blivit sämre, fps-drops och avsevärt sämre grafiskt.

Postad 23 November 2016 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Fast din jämförelse haltar iom att du inte kan spela MP spel mellan PS3 och PS4 vilket gör att de som äger konsolerna spelar på lika villkor.

Stämmer. Jag är redan så fast i tänket med konsoler som en plattform att jag inte ens tänkte på det.

Men jag antar att de som köper PS5 sedan kommer kunna spela med de som äger PS4, det är i alla fall så jag har föreställt mig det. Så det bör bli så i framtiden i alla fall.

Sen tycker jag det är rätt så överdrivet iofs, på PC har det ju varit så här i alla tider och det gnälls inte där. Konsolspelarna får och kommer att anpassa sig. Det går ju att få fördelar på konsol på andra sätt, jag sitter med en vanlig Xbox One-handkontroll medan vissa andra köper dyra Elite-handkontroller för att de vill få en fördel...

Det är ingen nämnbar fördel då BF1 till Pro blev patchat för att vara bättre/snyggare. Du har inte per definition någon fördel i spelet pga detta.

http://www.eurogamer...sive-on-ps4-pro

Postad 23 November 2016 - 16:09

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Mig lurar dom lätt jag köper allt med en prestanda ökning. Slim modeller och sånt brukar jag inte köpa.

Postad 23 November 2016 - 16:26

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Mig lurar dom lätt jag köper allt med en prestanda ökning. Slim modeller och sånt brukar jag inte köpa.

Tur du inte är en PC spelare då :D hade blivit väldigt dyrt!

Postad 23 November 2016 - 16:30

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Precis, det är därför jag la ner PC för en 8år sedan ;) Idag äger jag inte ens en stationär dator.

Postad 23 November 2016 - 16:46

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Sen tycker jag det är rätt så överdrivet iofs, på PC har det ju varit så här i alla tider och det gnälls inte där. Konsolspelarna får och kommer att anpassa sig.

Lite konstigt sätt att se det, för att andra har haft problemet länge så ska alla ha det.

För övrigt har nu Dice äntligen kommenterat detta och felsökning pågår. Frågan är dock när, om någon gång, de kommer korrigera det.

Revert to 1.03 säger jag.

Postad 23 November 2016 - 17:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Lite konstigt sätt att se det, för att andra har haft problemet länge så ska alla ha det.

Förstår inte vad du menar, jag säger bara att PC-spelarna har levt med det utan problem så det kommer konsolspelarna också kunna göra (och gör redan). Olika förutsättningar alltså, inte patcher som gör spel sämre.

Redigerat av Zoiler, 23 November 2016 - 17:50.

Postad 23 November 2016 - 21:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jag förstår bara inte snacket här!

vist senaste patchen har dragit ner lite. men finns de några bevis på att Dice  gjort de avsiktligt har de gått ut o sagt det?

Postad 23 November 2016 - 21:24

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Om det är rusning och det blir en flaskhatt längst fram spelar det ingen roll om du kör Volvo eller Ferrari. Du kommer inte förbi köerna utan att stå i dem eller ta en annan väg.

Själv väljer jag hellre att köpa ett nytt grafikkort till min speldator än att byta ut Ps4:an, men jag förstår absolut vitsen med Sonys uppgradering.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 23 November 2016 - 21:25.

Postad 23 November 2016 - 22:52

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Såg att EG sålde ett " vanligt " PS4 nu på fredag.
Lirar som sagt idag endast på ett PS3. Skall man köpa det vanliga eller avvakta lite tills pro modellen sjunker. Tycker att över 4000:- även är för dyrt för mig.
Sedan undrar jag om man kan programmera pro modellen så att man kan styra det med en Logitec harmony one multi fjärrkontroll?

Postad 24 November 2016 - 08:05

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

vist senaste patchen har dragit ner lite. men finns de några bevis på att Dice  gjort de avsiktligt har de gått ut o sagt det?

nej det är inget officiellt. Men däremot finns det tecken som tyder på det och jag skulle vilja ha lite klarhet kring detta. vi speckulerar mest här om detta ämne. Det finns bara en i tråden som säger bestämt att det är så trots att det, som sagt, inte finns något officiellt om saken.

Postad 24 November 2016 - 08:07

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Såg att EG sålde ett " vanligt " PS4 nu på fredag.
Lirar som sagt idag endast på ett PS3. Skall man köpa det vanliga eller avvakta lite tills pro modellen sjunker. Tycker att över 4000:- även är för dyrt för mig.
Sedan undrar jag om man kan programmera pro modellen så att man kan styra det med en Logitec harmony one multi fjärrkontroll?

Vad har du tänkt använda konsolen till?

Postad 24 November 2016 - 08:08

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Sen tycker jag det är rätt så överdrivet iofs, på PC har det ju varit så här i alla tider och det gnälls inte där. Konsolspelarna får och kommer att anpassa sig. Det går ju att få fördelar på konsol på andra sätt, jag sitter med en vanlig Xbox One-handkontroll medan vissa andra köper dyra Elite-handkontroller för att de vill få en fördel...

Håller med fullständigt. Dessutom finns det ju dem som kör med mus på konsol. snacka om fördel där. lite bättre framerate i hektiska situationer är ingen jättefördel i jämförelse tycker jag.

Redigerat av beat_strandh, 24 November 2016 - 08:09.

Postad 24 November 2016 - 09:56

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Vad har du tänkt använda konsolen till?

Jäkla bra fråga du ställer. :)
Eftersom jag köper en ny OLED tv vill jag ju ha någon typ av spelare som skalar upp filmerna jag ser.
Plus att jag kommer lira lite COD med grabben.
Så svaret blir att använda den som blu-ray spelare och spelkonsoll.

Postad 24 November 2016 - 10:03

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Jäkla bra fråga du ställer. :)
Eftersom jag köper en ny OLED tv vill jag ju ha någon typ av spelare som skalar upp filmerna jag ser.
Plus att jag kommer lira lite COD med grabben.
Så svaret blir att använda den som blu-ray spelare och spelkonsoll.

Är det en 4K OLED? Annars så skulle jag tipsa om en PS4 SLIM för 2390kr om du tänker köra COD och se på film. 

Postad 24 November 2016 - 10:16

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Är det en 4K OLED? Annars så skulle jag tipsa om en PS4 SLIM för 2390kr om du tänker köra COD och se på film.

Japp, stämmer. Är en 4K OLED. Så för maximal upplevelse är det pro modellen som gäller då med andra ord?

Postad 24 November 2016 - 10:23

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Japp, stämmer. Är en 4K OLED. Så för maximal upplevelse är det pro modellen som gäller då med andra ord?

Svar: Jesus Adam.  :D

Postad 24 November 2016 - 10:37

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Ja ska du köpa en 4K OLED så känns det rätt knas om du "snålar" in på PS4an :P Kör på PS4 Pro självklart så du kan ha 4K

Postad 24 November 2016 - 15:40

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Det handlar inte om ifall de skulle gjort det avsiktligt eller ej (även om det finns vissa cyniker som tror det med tanke på EA:s förhållande till Microsoft samt ett NDA däremellan) utan det handlar om att de har släppt en patch som kraftig har försämrat spelet och i praktiken tagit bort Pro Enhancements.

För övrigt har Dice uttalat sig kring detta nu och enligt dem så jobbar de på att lösa det, dock vill de gärna ha in ingame-videor som visar de olika felaktigheterna.

nej det är inget officiellt. Men däremot finns det tecken som tyder på det och jag skulle vilja ha lite klarhet kring detta. vi speckulerar mest här om detta ämne. Det finns bara en i tråden som säger bestämt att det är så trots att det, som sagt, inte finns något officiellt om saken.

Tips från coachen, det finns andra forum än MinHembio. Dessa problemen är upptagna av Dice och de säger sig nu jobba med dem.

Håller med fullständigt. Dessutom finns det ju dem som kör med mus på konsol. snacka om fördel där. lite bättre framerate i hektiska situationer är ingen jättefördel i jämförelse tycker jag.

Helt ointressant. PC-spelarna spelar inte tillsammans med konsolspelarna.

Vilken 4K Oled har du? Verkar vara en del bekymmer med LG:s modeller tillsammans med spelkonsoler.

Redigerat av zinned78, 24 November 2016 - 15:41.

Postad 24 November 2016 - 15:44

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
@zinned78

Jag har inte köpt OLED tvn än utan kommer göra det imorgon.
Blir då en LG 55" B6. Huvudsaken kommer vara vanligt tv tittande med Viasat.
Sedan kommer det som sagt bli en del spelande och kollande av alla gamla blu-ray filmer. :)

Postad 24 November 2016 - 15:52

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

@zinned78

Jag har inte köpt OLED tvn än utan kommer göra det imorgon.
Blir då en LG 55" B6. Huvudsaken kommer vara vanligt tv tittande med Viasat.
Sedan kommer det som sagt bli en del spelande och kollande av alla gamla blu-ray filmer. :)

Aha, ok. Just vid spelande så ska det tydligen vara en del problem tillsammans med den tv:n. Hade jag varit dig hade jag kollat närmare på det.

Postad 24 November 2016 - 15:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tips från coachen, det finns andra forum än MinHembio. Dessa problemen är upptagna av Dice och de säger sig nu jobba med dem.

För övrigt har nu Dice äntligen kommenterat detta och felsökning pågår. Frågan är dock när, om någon gång, de kommer korrigera det.

För övrigt har Dice uttalat sig kring detta nu och enligt dem så jobbar de på att lösa det, dock vill de gärna ha in ingame-videor som visar de olika felaktigheterna.

Jag har sett att det var någon på Dice som kommenterade det, men ett tips är att länka till det du har läst, så kan du övertyga de som är skeptiska. Lättare än att upprepa att Dice har uttalat sig om det.

Det finns möss att köpa till konsol, det är de han pratar om.

Postad 24 November 2016 - 16:00

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Tips från coachen, bifoga gärna en källa när du kommer med intressant fakta som detta. Dessutom så betyder det du skriver nu att Dice gjort något omedvetet fel och inte "nerfat" pro versionen med flit.

vadå helt ointressant? ... vet du inte att det finns konsolspelare som spelar med mus?

ps: För mig finns det bara ett forum ;)

Postad 24 November 2016 - 17:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Ja ska du köpa en 4K OLED så känns det rätt knas om du "snålar" in på PS4an :P Kör på PS4 Pro självklart så du kan ha 4K

Men den har inte så att man kan spela 4K-filmer från fysisk media, väl?

Kan vara bra att veta innan man ska köpa, om så är fallet.

Postad 24 November 2016 - 18:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

inte filmer, men skalar upp spel. det skiljer en tusenlapp, vilket är några procent sett i det totala priset för tvn och ps4an (misstänker jag).

Postad 24 November 2016 - 18:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

men skalar upp spel

Jaha, är det det Pro gör. :P

Postad 24 November 2016 - 18:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jaha, är det det Pro gör. :P

Nice!

Sen är det som när jag spelade Journey igår och tyckte bilden var så ren och fin. Nu vet jag inte om Journey har fått några förbättringar på PS4 Pro, men om man inte har sett spelet på PS4 innan så får man alltid bättre bild tack vare placebo, så det är helt fantastiskt.

Redigerat av Zoiler, 24 November 2016 - 18:55.

Postad 24 November 2016 - 19:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

mähh, nu ska vi inte vara såna.

btw, håller verkligen med om journey, spelade det i förra veckan och fotade sönder en scen när man glider i sanden vid en solnedgång. eller uppgång. otroligt vackert spel!

Postad 24 November 2016 - 20:20

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Den skalar även upp filmer har jag för mig. Dock blir det ju inte äkta 4K.
Hade det varit en riktig 4K UHD spelare i pro versionen så hade den inte behövt skala upp.
Eller så har jag blandat ihop det med TVn som skalar upp?

Postad 24 November 2016 - 20:35

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Tror ni att någon kommer sälja det billigare än 4289:- nu under BF?

Postad 24 November 2016 - 21:12

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Tror ni att någon kommer sälja det billigare än 4289:- nu under BF?

Gamestop tar 3999 vad jag vet.

Postad 24 November 2016 - 21:34

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Gamestop tar 3999 vad jag vet.

Aha, kollade bara på prisjakt och där tar alla butiker samma pris.
Skall kolla med Gamestop.

Postad 24 November 2016 - 21:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Nu var det iofs inte det som var poängen, utan att PC-spelare väldigt sällan har likadan hårdvara, men det funkar ändå.

Att begränsa PS4 Pro för att matcha den gamla konsollen i MP är en korkad idé.

Postad 25 November 2016 - 07:13

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Löjlig riktning denna diskussionen har tagit. Det är ingen nämnbar fördel då BF1 till Pro blev patchat för att vara bättre/snyggare. Du har inte per definition någon fördel i spelet pga detta.

Det värdelösa nu är att du inte har någon grafisk fördel med Pro längre, hela Pro-patchen verkar ha blivit överskriven när 1.04 kom. Inte bara det utan det har blivit sämre, fps-drops och avsevärt sämre grafiskt.

Min sambo (med Pro) kommer alltid in 10 sekunder tidigare i spelet än mig och får sådeles en tank som hon har resten i matchen...  är det inte en fördel så säg... :P

Edit: Visst, det är inte grafiskt, men det ger 100% mer spelglädje :P

Redigerat av novaland, 25 November 2016 - 07:14.

Postad 25 November 2016 - 07:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
@novaland det gör jag på X1 också, men det är pga extern hdd på 7200rpm vs alla med intern hdd på 5400rpm. Kan vara hårdvaran i pro om det är samma typ av hdd i båda, men en 7200rpm/ssd kortar ner laddtiderna på många spel (dock inte alltid någon wow skillnad beror på titel)

Postad 25 November 2016 - 11:11

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Tips från coachen, bifoga gärna en källa när du kommer med intressant fakta som detta. Dessutom så betyder det du skriver nu att Dice gjort något omedvetet fel och inte "nerfat" pro versionen med flit.

vadå helt ointressant? ... vet du inte att det finns konsolspelare som spelar med mus?

ps: För mig finns det bara ett forum ;)

Här har du en av flera kommentarer från Dice : https://forums.battl...h-downgrade/p70

Postad 25 November 2016 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

FFXV har fortfarande problem med frame pacing enligt flera av de som har spelat slutversionen.

http://www.neogaf.co...d.php?t=1319504

Man får verkligen hoppas att de nyare spelen inkorporerar Pro bättre än vad de patchade har gjort. Sen att spel som World of Final Fantasy fortfarande inte är fixat är bara uselt. Dock har de flesta av de med sämre prestanda fixats nu, bara ett fåtal kvar.

Redigerat av Zoiler, 25 November 2016 - 14:10.

Postad 26 November 2016 - 08:54

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Tänkte om någon kunde hjälpa mig med mina funderingar om PS4 pro.
Jag köpte igår på BF ny LG 55" OLED och en receiver Onkyo 656.
Kommer att använda detta tillsammans med min gamla bluray spelare som är en LG BD370.
Funderar så klart på att byta ut 370 mot ett pro. Men min fråga är, hur bra funkar pro modellen som spelare?
Måste man styra den med en handkontroll eller kan programmera sin Logitec multifjärr och styra pron med den?
Känns som att det är lite kasst att ha ny receiver och tv men en så pass gammal blu-ray spelare.
Köpte ett vanligt PS4 till sonen igår som han skall få i julklapp. Han har ett separat spelrum och ingen 4K TV så därför tyckte jag inte riktigt att det var läge för en pro redan nu.
Så min fundering är om jag skall köpa en pro och använda den främst som bluray spelare?
Eller skall man vänta och köpa en riktig 4K UHD spelare?

Varit tacksam för era synpunkter.

Postad 26 November 2016 - 11:16

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Tänkte om någon kunde hjälpa mig med mina funderingar om PS4 pro.
Jag köpte igår på BF ny LG 55" OLED och en receiver Onkyo 656.
Kommer att använda detta tillsammans med min gamla bluray spelare som är en LG BD370.
Funderar så klart på att byta ut 370 mot ett pro. Men min fråga är, hur bra funkar pro modellen som spelare?
Måste man styra den med en handkontroll eller kan programmera sin Logitec multifjärr och styra pron med den?
Känns som att det är lite kasst att ha ny receiver och tv men en så pass gammal blu-ray spelare.
Köpte ett vanligt PS4 till sonen igår som han skall få i julklapp. Han har ett separat spelrum och ingen 4K TV så därför tyckte jag inte riktigt att det var läge för en pro redan nu.
Så min fundering är om jag skall köpa en pro och använda den främst som bluray spelare?
Eller skall man vänta och köpa en riktig 4K UHD spelare?

Varit tacksam för era synpunkter.

Då PS4 Pro inte har en UHD blu-rayspelare så borde du absolut ha en riktigt blu-rayspelare med stöd för 4k och hdr om nu syftet är det. Din 370 är säkert t.o.m bättre än den som sitter i PS4 Pro, då PS4 har enligt tester sämre blu-rayspelare än PS3. Det sitter likadana blu-rayspelare i alla PS4-modeller sedan PS4 släpptes, inkl Pro-modellen. Så det är ingenting som Sony har uppgraderat med tiden.

Postad 26 November 2016 - 13:01

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Då PS4 Pro inte har en UHD blu-rayspelare så borde du absolut ha en riktigt blu-rayspelare med stöd för 4k och hdr om nu syftet är det. Din 370 är säkert t.o.m bättre än den som sitter i PS4 Pro, då PS4 har enligt tester sämre blu-rayspelare än PS3. Det sitter likadana blu-rayspelare i alla PS4-modeller sedan PS4 släpptes, inkl Pro-modellen. Så det är ingenting som Sony har uppgraderat med tiden.

Tack för ditt svar Daniel.
Det visste jag inte att det satt samma bluray spelare i alla PS4 modeller.
Men hur kan då pro modellen klara av 4K?
Eller har inte det med blu-ray spelaren att göra?

Postad 26 November 2016 - 13:17

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

För att idioterna på Sonys kontor fick uppenbarligen för sig att folk inte vill titta på UHD BD.

PS4 Pro marknadsförs som en spelkonsol som klarar 4K... nej vänta, det gör den knappt heller.

Postad 26 November 2016 - 13:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

För att idioterna på Sonys kontor fick uppenbarligen för sig att folk inte vill titta på UHD BD.

Bara en kass ursäkt, för att snåla med produktions kostnaden och att dom vill sälja dyra standalone spelare istället.

Dom var ju ändå istortsett först ut med UHD filmer på marknaden, så känns ju idiotiskt om dom redan vill döda formatet.

Postad 26 November 2016 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Bara en kass ursäkt, för att snåla med produktions kostnaden och att dom vill sälja dyra standalone spelare istället.

Dom var ju ändå istortsett först ut med UHD filmer på marknaden, så känns ju idiotiskt om dom redan vill döda formatet.

Xbox One S säljer ju bra, så det kan vara en kostsam miss.

Postad 26 November 2016 - 14:40

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Så nästa modell Sony kommer släppa lär där nog vara en 4K UHD spelare inbyggd.
Eller det är kanske redan bekräftat?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.