* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 07 september 2008 - 00:12
Unregistered009b510f
-
Unregistered009b510f
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Har nu införskaffat mig en Harmony One och är sjukt nöjd... MEN...
Undrar om det finns någon som har en H1 och en Hyundai hlt 32-v2?
Skulle behöva lite hjälp med source väljningen nämligen...
Men jag kastar ut frågan så kanske är det någon som är lite mer grym på H1 rent allmänt som kanske kan hjälpa/ideer..
iaf:
Undrar om det finns någon "direktval" av source, som det är nu så finns det bara en stegnings knapp där du stegar genom dom olika source valen (ext1/2, hdmi/tuner etc) och det funkar lite sisådär ibland.
Har inga problem att hitta tv'n i setupen, och man KAN välja funktioner som InputExta (eller nått) men ingen av dom funkar mer än InputPC och InputTV .. scartarna och HDMIn kan man inte hoppa direkt till, så ibland så missar H1 med kanalerna för den stegar run (man kan ju gå in i Help och stega den rätt så H1 vet var han (hon) är.. men det e lite antiproduktivt ... typ
Så jag undrar om det är nån som har lite pro-tips?
Tack på förhand!
Postad 07 september 2008 - 00:47
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
2 fråger kan Logitech Harmony 1000 användas till ps3. Var kan man hitta logor till canal digital programen.
På fråga ett svarar vi : Nej inte utan ett tredjeparts tillbehör så som IR2BT, PS3IRX1 eller PS3IR-PRO. Och på fråga två svarar vi: http://www.iconharmony.com/icons/
Postad 07 september 2008 - 09:51
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
På fråga ett svarar vi : Nej inte utan ett tredjeparts tillbehör så som IR2BT, PS3IRX1 eller PS3IR-PRO.
Och på fråga två svarar vi: http://www.iconharmony.com/icons/
Tack för svaret
Postad 10 september 2008 - 01:04
johannisson
-
johannisson
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Köpte mig en Harmony 1000 via Ebay och jag gillar den verkligen men nu har jag en fråga.
När jag ställer den i dockningstationen och skärmen är på så tjuter den. När skärmen stängs av så slutar ljudet. Är det någon som har haft detta problem? Går det att lösa? Problemet fins inte när jag har den i handen.
Tjutet är lågt, jag måste vara 30-40cm ifrån för att över huvud taget höra det men så är man 31 år gammal/ung så hörseln har ju blivit sämre men det är ett tjutatnde/pipande ljud där.
Postad 10 september 2008 - 01:16
johannisson
-
johannisson
-
Amatör
-
-
68 inlägg
dubbelt... opps
Redigerat av johannisson, 10 september 2008 - 01:17.
Postad 10 september 2008 - 07:47
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Köpte mig en Harmony 1000 via Ebay och jag gillar den verkligen men nu har jag en fråga.
När jag ställer den i dockningstationen och skärmen är på så tjuter den. När skärmen stängs av så slutar ljudet. Är det någon som har haft detta problem? Går det att lösa? Problemet fins inte när jag har den i handen.
Tjutet är lågt, jag måste vara 30-40cm ifrån för att över huvud taget höra det men så är man 31 år gammal/ung så hörseln har ju blivit sämre men det är ett tjutatnde/pipande ljud där.
Det har jag inte hört. Kankse är något trafo-surr?
Postad 10 september 2008 - 15:44
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Kan man köpa den i sverige IR2BT
Postad 10 september 2008 - 15:45
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Det har jag inte hört. Kankse är något trafo-surr?
Jag har ljudet på min.
Postad 11 september 2008 - 09:27
SEALen
-
SEALen
-
Användare
-
-
136 inlägg
Det där "tjutet" verkar finnas på de flesta fjärrkontroller och andra elektroniska saker med bakbelysning av knappar/skärm. Det verkar vara själva bakbelysningen som avger ljudet. Jag skulle gissa att komponenten i belysningskretsen som låter är en inverterare av nått slag då de brukar avge en högfrekvent signal. Det är inget fel och det finns inget att göra åt det annat än att stänga av belysningen. Anledningen till att det blir högre i dockan har nog med intensiteten på bakljuset att göra. Jag gissar att skärmen lyser starkare då den har direkt tillgång till ström.
Redigerat av SEALen, 11 september 2008 - 09:29.
Postad 11 september 2008 - 11:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det där "tjutet" verkar finnas på de flesta fjärrkontroller och andra elektroniska saker med bakbelysning av knappar/skärm. Det verkar vara själva bakbelysningen som avger ljudet. Jag skulle gissa att komponenten i belysningskretsen som låter är en inverterare av nått slag då de brukar avge en högfrekvent signal. Det är inget fel och det finns inget att göra åt det annat än att stänga av belysningen. Anledningen till att det blir högre i dockan har nog med intensiteten på bakljuset att göra. Jag gissar att skärmen lyser starkare då den har direkt tillgång till ström.
Det tycker jag inte att den gör. Det är ju bara en batterisymbol som slocknar efter några sekunder. Jag har inte hört att det låter om min display, men å andra sidan är det ju inte direkt tyst i ett vardagsrum med plamsa och 5.1-ljud alltid igång.
Postad 15 september 2008 - 14:33
neverwhere
-
neverwhere
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har precis köpt en Harmony 555 och håller på att justera den så att den passar mig. Ett irriterande problem har dock dykt upp:
När jag trycker på aktiviteten Titta på TV så vill jag endast använda min TV. Kontrollen säger dock att jag även måste ha min DVD (som har inbyggt tv-mottagare) igång då TVn saknar TV-mottagare...? Vill inte behöva sätta igång DVDn bara för att titta på TV. Har en PX700 och den har vad jag vet en tv-tuner
Postad 15 september 2008 - 15:06
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Har precis köpt en Harmony 555 och håller på att justera den så att den passar mig. Ett irriterande problem har dock dykt upp:
När jag trycker på aktiviteten Titta på TV så vill jag endast använda min TV. Kontrollen säger dock att jag även måste ha min DVD (som har inbyggt tv-mottagare) igång då TVn saknar TV-mottagare...? Vill inte behöva sätta igång DVDn bara för att titta på TV. Har en PX700 och den har vad jag vet en tv-tuner 
Du bestämmer ju själv vid konfigurationen vilka enheter som ska användas för varje aktivitet.
Postad 15 september 2008 - 18:04
neverwhere
-
neverwhere
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Du bestämmer ju själv vid konfigurationen vilka enheter som ska användas för varje aktivitet.
Jo men det är nått jag missar eftersom den säger att min TV inte har nån tv-mottagare. Jag kommer alltså inte vidare under Aktiviteter > Inställningar. Programmet säger till att jag måste lägga till en ny enhet innan jag kan gå vidare. Tilläggsfråga: Hur tar man bort en enhet under Aktiviteter?Edit2: Lyckades fixa det...
Redigerat av neverwhere, 15 september 2008 - 18:32.
Postad 15 september 2008 - 20:42
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Hej, har skaffat en Harmony One och tycker faktiskt den är riktigt bra.
En fråga bara som jag ställt i en annan tråd men denna är mer aktiv så jag ställer den här, jag har en bioförstärkare (Marantz SR8001) med två stycken HDMI-ut då jag kör både projektor och plasma.
För att skifta mellan dessa två så måste jag göra en serie kommandon (finns tyvärr ingen snabbknapp för detta på orginal-kontrollen, väldigt irriterande). Har försökt hitta nånstans där man kan lägga till denna serie till t.ex aktivitet "se på Bluray med projektor" då jag behöver HDMI-ut 2 men utan framgång. Hittade nånstans där man kunde lägga till en serie på fem knapptryck men denna kombination behöver nio stycken knapp-tryck, hoppas ni förstår vad jag menar.
Det kanske inte ens går men det hade varit riktigt smut att slippa gå in och göra detta manuellt.
Annars tycker jag den var väldigt lätt-installerad och det mesta föll på plats då jag matade in produktnamnen på apparaterna, några få efter-justeringar fick jag göra men det får man räkna med.
//Christian
Postad 16 september 2008 - 09:58
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hittade nånstans där man kunde lägga till en serie på fem knapptryck men denna kombination behöver nio stycken knapp-tryck, hoppas ni förstår vad jag menar. Det kanske inte ens går men det hade varit riktigt smut att slippa gå in och göra detta manuellt.
Jodå, 5 kommandon är bara default. När man har gjort det sista kan man lägga till ytterligare rader och fortsätta med flera kommandon.
Postad 16 september 2008 - 19:26
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Hej, har skaffat en Harmony One och tycker faktiskt den är riktigt bra.
En fråga bara som jag ställt i en annan tråd men denna är mer aktiv så jag ställer den här, jag har en bioförstärkare (Marantz SR8001) med två stycken HDMI-ut då jag kör både projektor och plasma. För att skifta mellan dessa två så måste jag göra en serie kommandon (finns tyvärr ingen snabbknapp för detta på orginal-kontrollen, väldigt irriterande). Har försökt hitta nånstans där man kan lägga till denna serie till t.ex aktivitet "se på Bluray med projektor" då jag behöver HDMI-ut 2 men utan framgång. Hittade nånstans där man kunde lägga till en serie på fem knapptryck men denna kombination behöver nio stycken knapp-tryck, hoppas ni förstår vad jag menar. Det kanske inte ens går men det hade varit riktigt smut att slippa gå in och göra detta manuellt.
//Christian
Kolla med Harmony supporten dom är riktigt bra att ha å göra med. Det kan även finnas IR-koder för direkthopp till den ingång du vill ha (HDMI1&HDMI2), då blir det ju bara en knapptryckning. Du kan även prova att konfigurera din Marantz på en liknande enhet, finns som val i felsökningen någonstans. En annan liknande enhet kanske har direktknappen med i databsen från början. Så är det iaf med Samsung TV m.fl. Dom har bara en source-knapp på originalfjärrisen, men med Harmonyn finns det kod för t.ex.HDMI1.
Postad 16 september 2008 - 19:29
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Ok, tack för svaret,men har nog kommit på varför jag inte får det att fungera.
Mina pil upp och ner samt Ok knappar funkar inte till Marantz 8001, har försökt både att lära kontrollen via infraröd från den gamla kontrollen eller bara via programmvaran men ingenting hjälper. Det står att den hittar knappen när jag försöker men sen när jag testar funkar det inte ändå. Någon som har några ideer?
På gamla kontroller kunde man efter att tryckt på orginalkontrollen trycka på multikontrollens motsvarande knapp för att visa var man vill ha den funktionen men kan inte hitta om det finns på denna.
Det är inget fel på Harmonyn för pil upp och ner samt Ok-knappen funkar till andra enheter så det kan uteslutas.
Postad 16 september 2008 - 19:30
neverwhere
-
neverwhere
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Någon som vet hur jag kan förlänga on/off signalen till min TV, en Panasonic 42pz70?
Efter att uppdaterat både mjukvara i datorn och min Harmony 555 då jag behövde lägga till ett par enheter i den så fixar den inte att slå på och av tvn längre. Jag ser att den skickar signal till tvn men den verkar vara för kort. Nu var det länge sen jag satt med programmet för att programmera fjären då jag milt sagt avskyr det men jag är nästan helt säker att man förut kunde ställa in längden i millisekunder bredvid on/off kommandot när man gjorde de inställningarna. Nu verkar det bara finnas att lägga till flera on/off-kommandon efter varandra och inte ens det fungerar särskilt bra.
Edit: Utan att ringa supporten kanske jag borde skrivit. Såg tidigare i tråden att andra gjort det och visserligen fått det att fungera men man tycker ju att man borde kunna ställa in det själv någonstans när det ändå gick förut.
Någon som kan berätta hur jag ska gå tillväga för att förlänga tiden på signalen, utan att kontakta supporten?
Postad 16 september 2008 - 19:40
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Kolla med Harmony supporten dom är riktigt bra att ha å göra med. Det kan även finnas IR-koder för direkthopp till den ingång du vill ha (HDMI1&HDMI2), då blir det ju bara en knapptryckning. Du kan även prova att konfigurera din Marantz på en liknande enhet, finns som val i felsökningen någonstans. En annan liknande enhet kanske har direktknappen med i databsen från början. Så är det iaf med Samsung TV m.fl. Dom har bara en source-knapp på originalfjärrisen, men med Harmonyn finns det kod för t.ex.HDMI1.
Okej, ska testa att maila dom. Du menar att jag kanske skulle testa att köra med exempel Marantz SR8002 istället för 8001:s koder så kanske det finns en sån snabbknapp? Får testa att lägga till den i kontrollen för att se om det finns. Någon som kan berätta hur jag ska gå tillväga för att förlänga tiden på signalen, utan att kontakta supporten?
Gå till fliken enheter, tryck sen på inställningar på den enhet du vill justera, välj sen justera fördröjningar så kan du ställa in det där. Edit// Såg inte att det gällde 555:an, detta är för One:s inställningar.
Redigerat av chrillebn, 16 september 2008 - 19:43.
Postad 16 september 2008 - 23:26
Unregistered4e3043bb
-
Unregistered4e3043bb
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjena, fick precis hem min harmony 525 och den funkar bra =) dock är jag lite irriterad över logitechs falska marknadsföring jämför gärna displayn http://www.gadgethea.../harmony525.jpg - Logitechs bild http://upload.snelhe...623IMG_1875.jpg - min nytagna bild Tycker den typsnittet i displayn är jättefult mvh
Postad 17 september 2008 - 07:23
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tjena,
fick precis hem min harmony 525 och den funkar bra =)
dock är jag lite irriterad över logitechs falska marknadsföring
jämför gärna displayn
http://www.gadgethea.../harmony525.jpg - Logitechs bild
http://upload.snelhe...623IMG_1875.jpg - min nytagna bild
Tycker den typsnittet i displayn är jättefult
mvh
Det ser nog exakt likadant ut, det är ju du som har zoomat in så mycket att man kan se varenda pixel. Bilderna är ju inte jämförbara.
Postad 17 september 2008 - 07:31
Unregisteredd3ee4850
-
Unregisteredd3ee4850
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vad är det för skillnad mellan Harmony 525 och Harmony 555 funktionsmässigt?
Postad 17 september 2008 - 09:15
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Okej, ska testa att maila dom. Du menar att jag kanske skulle testa att köra med exempel Marantz SR8002 istället för 8001:s koder så kanske det finns en sån snabbknapp? Får testa att lägga till den i kontrollen för att se om det finns.
Någon som kan berätta hur jag ska gå tillväga för att förlänga tiden på signalen, utan att kontakta supporten?
Gå till fliken enheter, tryck sen på inställningar på den enhet du vill justera, välj sen justera fördröjningar så kan du ställa in det där.
Njae, inte helt sant. Där ändrar man fördröjningarna, typ hur länge fjärren ska vänta innan den skickar nästa IR-kommando beroende på vald enhet. För att förlänga/förkorta signalen går man in på------>enheter--> inställningar--->felsökning----> och väljer --->Tv svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland. Prova att ändra till högre (0-5, 3=standard i de flesta fall) om den svarar dåligt eller lägre om den svarar för kraftigt. // Kalle
Postad 17 september 2008 - 09:23
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Vad är det för skillnad mellan Harmony 525 och Harmony 555 funktionsmässigt?
Ingen alls, bara designen. Det är egentligen ingen skillnad på funktioner på någon av 525, 555, 785, 885 förutom design/knapplayout/färg på skärmen. Du använder samma program för att programmera fjärren med. 785 och 885 har inbyggt batteri och laddnings docka. 895=885 fast med (begränsat) RF-stöd Harmony ONE har touch-skärm, men saknar de fyra (röd, grön,gul och blå) knapparna på dosan, dessa kan läggas till i displayen dock.
Postad 17 september 2008 - 10:31
neverwhere
-
neverwhere
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Njae, inte helt sant. Där ändrar man fördröjningarna, typ hur länge fjärren ska vänta innan den skickar nästa IR-kommando beroende på vald enhet. För att förlänga/förkorta signalen går man in på------>enheter--> inställningar--->felsökning----> och väljer --->Tv svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland. Prova att ändra till högre (0-5, 3=standard i de flesta fall) om den svarar dåligt eller lägre om den svarar för kraftigt. // Kalle
Det fungerade, men jag var tvungen att sätta upp den till 5. Problemet då blir att ljudet hoppar fyra steg i taget för varje knapptryckning för ljudet och två steg i taget när jag ska byta kanal. Sätter jag ner den till 2 fungerar ljud- och kanaländring men inte av/på. Kan man ställa in dem separat?
Postad 17 september 2008 - 12:46
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Det fungerade, men jag var tvungen att sätta upp den till 5. Problemet då blir att ljudet hoppar fyra steg i taget för varje knapptryckning för ljudet och två steg i taget när jag ska byta kanal. Sätter jag ner den till 2 fungerar ljud- och kanaländring men inte av/på. Kan man ställa in dem separat?
Prova att överföra det infraröda kommandot för av/på i RAW-format->enheter->överför infraröda komm..->sedan knappen "Anpassad" längst ned till höger, sedan överför råkommando. Ställ sedan tillbaka till 2 eller3 och prova, annars får du överföra alla problemknappar i råformat. // Kalle
Postad 17 september 2008 - 14:48
neverwhere
-
neverwhere
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Prova att överföra det infraröda kommandot för av/på i RAW-format->enheter->överför infraröda komm..->sedan knappen "Anpassad" längst ned till höger, sedan överför råkommando. Ställ sedan tillbaka till 2 eller3 och prova, annars får du överföra alla problemknappar i råformat. // Kalle Tack Kalle! Nu fungerar det perfekt! /anders
Postad 17 september 2008 - 15:46
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Tack Kalle! Nu fungerar det perfekt!
/anders
Najs
Postad 17 september 2008 - 17:34
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Ok, tack för svaret,men har nog kommit på varför jag inte får det att fungera. Mina pil upp och ner samt Ok knappar funkar inte till Marantz 8001, har försökt både att lära kontrollen via infraröd från den gamla kontrollen eller bara via programmvaran men ingenting hjälper. Det står att den hittar knappen när jag försöker men sen när jag testar funkar det inte ändå. Någon som har några ideer? På gamla kontroller kunde man efter att tryckt på orginalkontrollen trycka på multikontrollens motsvarande knapp för att visa var man vill ha den funktionen men kan inte hitta om det finns på denna.
Det är inget fel på Harmonyn för pil upp och ner samt Ok-knappen funkar till andra enheter så det kan uteslutas.
Var i kontakt med Logitech support och dom kunde inte lösa mina problem, tro det eller ej men dom rekommenderade mig att köpa Philips Pronto istället. Skriver detta till er som sitter med en Marantz reciever och funderar på att köpa Logitechs kontroller så kommer ni inte kunna använda pil upp och ner samt OK-knapparna enligt supporten. Det lustiga är att jag använder en Marantz dvd-spelare ochså och den funkar alla knappar på. Tråkigt, för jag gillar verkligen denna kontrollen, men det är bara att åka tillbaka med den.
Postad 18 september 2008 - 13:25
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Har haft strul med en laddningsstation till min 895 som är stendöd. Efter en del förvirrande och inte helt nöjaktigt bemötande via mailsupporten verkade det som om jag faktiskt skulle få en helt ny via garantin. Efter att ha kämpat mig till det kan jag nu inte hitta inköpskvittot så det verkar skita sig. Så kan det gå.
Eftersom det bara verkar vara laddningsdockan som är kass tänkte jag att jag nog inte behöver köpa en ny 895 (eftersom jag i princip bara behöver laddaren). Så min fråga är om 785 och 885 båda har samma laddare som 895?
Eller är det någon som lyckats köpa bara en laddare från Logitech? De verkar inte så pigga på det.
Postad 19 september 2008 - 07:09
razor82
-
razor82
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har en logitech 525 och undrar om nån vet ett smidigt sätt qatt lägga in ett macro i activites. Har en Yamaha förstärkare jag som behöver activera en knapp och sedan trycka på rätt ingång på förstärkaren, kan inte hitta att lägga in macros när man skapar en aktivitet i logitechs mjukvara
MVH
Postad 19 september 2008 - 07:19
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Aktiviteter är ju typ macro...
Postad 19 september 2008 - 09:10
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Har haft strul med en laddningsstation till min 895 som är stendöd. Efter en del förvirrande och inte helt nöjaktigt bemötande via mailsupporten verkade det som om jag faktiskt skulle få en helt ny via garantin. Efter att ha kämpat mig till det kan jag nu inte hitta inköpskvittot så det verkar skita sig. Så kan det gå.
Eftersom det bara verkar vara laddningsdockan som är kass tänkte jag att jag nog inte behöver köpa en ny 895 (eftersom jag i princip bara behöver laddaren). Så min fråga är om 785 och 885 båda har samma laddare som 895?
Eller är det någon som lyckats köpa bara en laddare från Logitech? De verkar inte så pigga på det.
Jag har en 885 och den är ju likadan i utformningen som på 895 så jag skulle ju vilja tro att det är samma laddare till dem...
Postad 19 september 2008 - 10:31
razor82
-
razor82
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Aktiviteter är ju typ macro...
jo jag vet men grejen är ju det att i aktiviteter så kopplar ju fjärren oxå in den fjärrkontrollen som används till respektive enhet som man vill, i makron så sätter du ju bara en knappkombination.
Postad 19 september 2008 - 10:57
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har en logitech 525 och undrar om nån vet ett smidigt sätt qatt lägga in ett macro i activites. Har en Yamaha förstärkare jag som behöver activera en knapp och sedan trycka på rätt ingång på förstärkaren, kan inte hitta att lägga in macros när man skapar en aktivitet i logitechs mjukvara
MVH
Prova att anpassa knapparna i aktiviteten och sedan lägg till sekvens, minns inte riktigt och har inte tillgång till programmet nu. har inte använt den funktionen själv heller, men sök i onlinehjälpen så hittar du säkert.
Redigerat av Unregisterede23ca3dc, 19 september 2008 - 12:27.
Postad 19 september 2008 - 11:43
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
jo jag vet men grejen är ju det att i aktiviteter så kopplar ju fjärren oxå in den fjärrkontrollen som används till respektive enhet som man vill, i makron så sätter du ju bara en knappkombination.
Det går alldeles utmärkt att skapa egna sekvenser i en Aktivitet genom konfig-programmet. Vad är problemet?
Postad 19 september 2008 - 12:26
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Det går alldeles utmärkt att skapa egna sekvenser i en Aktivitet genom konfig-programmet. Vad är problemet?
Japp så är det, sök på sekvens i hjälpen så står det där Sökresultat Frågor och svar: Hur kopplar jag flera kommandon till en enda knapp på fjärrkontrollen? "Ett antal kommandon som är kopplade till en enda knapp kallas här för en sekvens. Så här skapar du en sekvens: Klicka på Anpassa knappar bredvid en aktivitet. Klicka på Lägg till sekvens. Ge sekvensen..." Hjälpen: Vilket alternativ ska man välja när enheten inte finns i databasen? "Om du väljer "Ja, jag har en fjärrkontroll för den här enheten" ges du möjlighet att föra över den ursprungliga fjärrens signaler genom att trycka på en knappsekvens som matchar ett språk i databasen...."
Postad 19 september 2008 - 12:27
putte69
-
putte69
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag har i min anläggning en Panna 42" Plasma, samsung digital box, Denon AVR-1905 mm. Jag har 2 olika aktiviteter i Harmonyn, dels "se på TV", då startar en Denon förstärkaren och jag tar ljudet från TV'n. Men jag har också en aktivitet " Se på TV med 5.1 ljud". Alla apparater startar och ställer in sig så som jag vill, dock är det så att ljudet på tv'n har varit på innan kommer det även här nu. Jag vill endast ha det från Denon'en. Kan man lägga in att denna aktivitet skall volymen på Tv'n skall sänkas 10 steg eller liknande?
Hjälp mig.
Postad 19 september 2008 - 14:47
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag har i min anläggning en Panna 42" Plasma, samsung digital box, Denon AVR-1905 mm. Jag har 2 olika aktiviteter i Harmonyn, dels "se på TV", då startar en Denon förstärkaren och jag tar ljudet från TV'n. Men jag har också en aktivitet " Se på TV med 5.1 ljud". Alla apparater startar och ställer in sig så som jag vill, dock är det så att ljudet på tv'n har varit på innan kommer det även här nu. Jag vill endast ha det från Denon'en. Kan man lägga in att denna aktivitet skall volymen på Tv'n skall sänkas 10 steg eller liknande? Hjälp mig.
Skapa ett eget IR-kommando för TV som är vol- håll nere knappen ca: 2 sekunder när du gör detta. Detta gör du längst ner" mitt nya kommando". Sedan tror jag att du kan göra en sekvens av flera knapptryckningar och använda t.ex 5st av detta nya kommando. Lägg sedan till denna sekvens/kommando i aktiviteter--->granska inställn.--->Ja, men jag vill lägga till ytterligare kontrollalternativ och enheter--->Spara---->lägg till åtgärd. // Kalle Använd gärna onlinehjälpen i programmet
Postad 20 september 2008 - 17:47
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Kör canal+ HD-box, när jag lagt upp en favoritkanal typ Discovery på programplats 40 så hamnar jag på plats 0- nån sekvens är väl lite sen då det blir som om jag först växlar till 4 sen trycker 0...var kan man tänkas ändra detta?
*edit
Harmony one kör jag med
Redigerat av Bizhop, 20 september 2008 - 17:49.
Postad 21 september 2008 - 08:55
MattiasN
-
MattiasN
-
Användare
-
-
150 inlägg
Jag har en Logitech Harmony One som jag - efter mer nerlagd inställningstid än förväntat - nu börjar bli riktigt nöjd med. En sak som fortfarande irriterar mig är dock att vid start av mina aktiviteter (som skapats utifrån mallar t.ex. "Spela upp DVD") envisas fjärren med att stänga av de enheter som redan är igång eftersom ett uppstarts-makro körs där PowerToggle sätter ON till OFF på både TV:n och DVD-spelaren (om dessa är igång). Det innebär att jag - om jag tittar på TV måste blockera signalerna från Harmony-fjärren varje gång jag trycker igång en aktivitet för att inte TV:n ska stängas. Eller finns det kanske andra sätt att tillfälligt komma runt uppstarts-makron?
Jag är dock ändå nyfiken på hur man gör för att modifiera aktiviteternas uppstartsmakron utan att helt ta bort enheter från aktiviteten? Jag har hittat var man ändrar enheternas uppstarts-ordning, men här går det inte att radera enheter från att startas upp bara ändra ordning. Eller man bör hålla sig till skapande av generiska aktiviterer istället för att använa aktivitets-mallarna? Hur har ni andra gjort?
Postad 21 september 2008 - 19:55
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har en Logitech Harmony One som jag - efter mer nerlagd inställningstid än förväntat - nu börjar bli riktigt nöjd med. En sak som fortfarande irriterar mig är dock att vid start av mina aktiviteter (som skapats utifrån mallar t.ex. "Spela upp DVD") envisas fjärren med att stänga av de enheter som redan är igång eftersom ett uppstarts-makro körs där PowerToggle sätter ON till OFF på både TV:n och DVD-spelaren (om dessa är igång). Det innebär att jag - om jag tittar på TV måste blockera signalerna från Harmony-fjärren varje gång jag trycker igång en aktivitet för att inte TV:n ska stängas. Eller finns det kanske andra sätt att tillfälligt komma runt uppstarts-makron?
Vid start av en aktivitet så stängs enheter som inte ska användas av. Den ska inte behöva stänga av för att sedan sätta på igen, då är det något fel.
Postad 21 september 2008 - 21:25
MattiasN
-
MattiasN
-
Användare
-
-
150 inlägg
Vid start av en aktivitet så stängs enheter som inte ska användas av. Den ska inte behöva stänga av för att sedan sätta på igen, då är det något fel.
Tja, jag tvekar på att något är fel med aktiviterna. Fjärrkontrollen skickar ju ut en PowerToggle-signal till TV:n och Pioneer DVD/hårddiskvideon när jag trycker igång "Watch DVD movie" och om enheterna är avstängda sätts de igång. Detta lär vara en av tankarna med aktiviteten, att man sätter igång allt med en knapptryckning. Men i mitt fall är det inte så lyckat eftersom TV:n (och även hårddiskvideon) oftast är igång när jag sätter igång aktiviteten. Men den största fördelen för mig med att använda en aktivitet är att samla alla enheters funktioner på samma fjärrkontroll, dvs INTE att sätta igång dem. Därför vore det bra att kunna radera själva uppstartsmakrot (åtminstone för TV:n). Frågan är hur man gör det?
Postad 22 september 2008 - 07:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tja, jag tvekar på att något är fel med aktiviterna. Fjärrkontrollen skickar ju ut en PowerToggle-signal till TV:n och Pioneer DVD/hårddiskvideon när jag trycker igång "Watch DVD movie" och om enheterna är avstängda sätts de igång. Detta lär vara en av tankarna med aktiviteten, att man sätter igång allt med en knapptryckning. Men i mitt fall är det inte så lyckat eftersom TV:n (och även hårddiskvideon) oftast är igång när jag sätter igång aktiviteten. Men den största fördelen för mig med att använda en aktivitet är att samla alla enheters funktioner på samma fjärrkontroll, dvs INTE att sätta igång dem. Därför vore det bra att kunna radera själva uppstartsmakrot (åtminstone för TV:n). Frågan är hur man gör det?
Om enheterna redan är igång? Hur har du startat dem från början?
Postad 22 september 2008 - 08:29
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Man kan växla mellan typ spela PS3 och titta på tv utan att något annat händer förytom att ingång på tv ovh reciever ändras, inget som stängs av för fjärren vet redan vad som är igång.
Postad 22 september 2008 - 09:31
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Du pratar om makro!? Har du gjort/lagt till detta själv i så fall?? Om du använder fjärren för att sköta allt så har den koll på om den har slagit på TV/hårddiskvideo och slår normalt inte av/på dom vid byte av aktivitet som använder samma enhet. Om du däremot har lagt till egna IR-kommandon i en aktivitet T.ex. skicka power toggle när aktiviteten startas så vet inte fjärren vad detta är och har därmed ingen koll på tv'ns status. Tips! Ring harmony kundtjänst och be dom klona ditt konto, det tar 2min. Sedan kan du labba lite med detta konto och ändå ha ditt original kvar som backup. Ta bort dina aktiviteter och gör helt nya som inte innehåller några extra kommandon och tänk igenom hur du svarar på frågorna i guiden. Lycka till
Redigerat av Unregisterede23ca3dc, 22 september 2008 - 09:31.
Postad 22 september 2008 - 14:48
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Hej!
Jag har 2 Pioneer DVD-R/HDD brännare.
Pioneer DVR-550HX 160GB och Pioneer DVR-420
Den originalfjärrkontrollerna använder samma IR-kod och fjärrkontrollen för DVR-420 har en inställning att använda en alternativ IR-signal. Jag trycker på "return" och 1 eller 2 för att kontrollera DVR-420 eller DVR-550HX.
Nu med Harmony One, så kan jag bara kan styra min Pioneer DVR-550HX.
Om jag vill använda Pioneer DVR-420 så måste jag använda den gamla fjärrkontrollen (som då är inställd på rätt IR-mode så att säga)
Finns det någon lösning på detta problem? (för att kontrollera min Pioneer DVR420) Eller är den enda lösningen för att programmera alla knappar från den gamla fjärrkontrollen?
Mvh Hans
Postad 22 september 2008 - 16:21
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Hej!
Jag har 2 Pioneer DVD-R/HDD brännare.
Pioneer DVR-550HX 160GB och Pioneer DVR-420
Den originalfjärrkontrollerna använder samma IR-kod och fjärrkontrollen för DVR-420 har en inställning att använda en alternativ IR-signal. Jag trycker på "return" och 1 eller 2 för att kontrollera DVR-420 eller DVR-550HX.
Nu med Harmony One, så kan jag bara kan styra min Pioneer DVR-550HX. Om jag vill använda Pioneer DVR-420 så måste jag använda den gamla fjärrkontrollen (som då är inställd på rätt IR-mode så att säga)
Finns det någon lösning på detta problem? (för att kontrollera min Pioneer DVR420) Eller är den enda lösningen för att programmera alla knappar från den gamla fjärrkontrollen?
Mvh Hans
Som du säger borde det gå att lära harmonyn med "doggystyle" kommandona från originalfjärren. Det går ganska fort i och med att du bara bockar i dom kommandon (alla alltså) som du vill lära den, sedan frågar harmonyprogrammet om knapp efter knapp tills den är klar. inte så mycket knappa på datorn iaf.
Postad 22 september 2008 - 16:45
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Som du säger borde det gå att lära harmonyn med "doggystyle" kommandona från originalfjärren. Det går ganska fort i och med att du bara bockar i dom kommandon (alla alltså) som du vill lära den, sedan frågar harmonyprogrammet om knapp efter knapp tills den är klar. inte så mycket knappa på datorn iaf.
Japp, haha. Doogystyle! Jag gjorde så knapp för knapp, tydligen skulle det räckt med att göra det med några få knappar sedan trycka "Anpassa" så lär den sig automatiskt för resten av knapparna.. Men Men, det fungerar bra nu.. Hittade en lösning på nätet, såg det innan ditt meddelande.. "Click Devices Tab choose first receiver, click Learn IR, then with the Original remote, it will ask you to confirm a few commands. Do the same for each additional receiver, when you are done Update your remote"" Tack ändå! /H
Postad 22 september 2008 - 16:46
mkjn2
-
mkjn2
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Tjo! Beställt en 525 från "Dustin Home" så hoppas den kommer innan lördag  kollade så att alla mina grejjor funkade med den via logitech´s hemsida. kollade skilnaden mellan 555 och 525 och det skulle tydligen va samma så valde 525 för det var liksom dubla priset för en 555.
444 Kr inklusive frakt, är ganska nöjd faktist!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|