Så fort Komorok har byggt klart sina moduler. 8)
vad blir det för moduler? storlek/antal tänker jag på då?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 27 October 2012 - 13:11
vad blir det för moduler? storlek/antal tänker jag på då? Postad 27 October 2012 - 13:57
http://www.faktiskt....t=50138&start=0 Ino Infra-Z12 (24st 12") Postad 27 October 2012 - 14:57
"Hade" han inte grannar? Postad 27 October 2012 - 17:20
Jaha så bjöd jag på en rolig bild och inte en kommentar, skit på er då assfaces!
Postad 27 October 2012 - 20:42
apap, känner du inte igen en ring ifrån ett godishalsband
Släppte som tur var med en rejäl snytning. Postad 27 October 2012 - 20:47
Äter väl inte direkt några mängder med godishalsband.
EDIT: Syns att flickan har mammas vackra ögon. Tur att hon inte blev det minsta lik dej !! Bifogad fil(er)Redigerat av Bakerman, 27 October 2012 - 20:50. Postad 27 October 2012 - 20:50
haha.
Min grabb älskade gröna ärtor när han va liten. En hamnade i näsan och han va så liten då att snYta va inte det enklaste. De va så kul att se den lilla äran kika fram när han andades haha. Som tur är så nös han till slut och det löste det hela haha. Kul minne nu när man ser bilden Postad 27 October 2012 - 20:56
Lite skoj att när man är och handlar så kommer det fram gamla tanter som tycker att Nova är så söt, så säger dom direkt efter att man ser ju att det är pappas ögon, så tack för komplimangen tommy lelle
Btw, carro har blåa
Postad 27 October 2012 - 21:32
Tyckte ju att hon var vacker och såg väldigt svensk ut... Det är väl bara araber som har bruna ögon eller...? Har du lite arab-blod i dej Niklas ? Redigerat av Bakerman, 27 October 2012 - 21:32. Postad 27 October 2012 - 21:46 Och hur fan fick du ihop detta nu då?? Postad 27 October 2012 - 21:57 Allt smakar bättre då antar jag i den åldern Redigerat av RobNB, 27 October 2012 - 21:58. Postad 27 October 2012 - 23:49
Din tjej är söt som socker, flickan likaså, men du är ful som skit ? Postad 28 October 2012 - 05:42
Bättre ful än dum som jag är. Jag får knappt upp en burk kvalitetsfolköl en måndagförmiddag utanför glasbanken.
Postad 28 October 2012 - 07:50
Du är inte vanligt stor i truten idag du
Hur mår revbenen? Mvh Mr Monkeypunch! Redigerat av Evil Homer, 28 October 2012 - 08:07. Postad 28 October 2012 - 13:40
Nej då. Det blir precis så stor system som behövs för att jag äntligen ska bli dynamiskt befriad. Allt annat är en kompromiss och som bekant så dör man lite varje gång man kompromissar. Och jag vill inte dö. Jo, jag har grannar. Men jag spelar ju inte så starkt jämt. Men när det kommer ett utbrott i musiken eller filmen vill jag inte att något ska ta stopp. Postad 28 October 2012 - 16:41 Jag gissar runt 34ts. Har för mig att de är proffslackade i vit pärlemo (en kompis ringde på dom). Mina som är i ekfanér från 2008 med element från 2012 (p.g.a. långa barnfingrar) köptes för 35ts tidigare i år. Jag brydde mig inte om att pruta något. Så sällan de dyker upp begagnade. Mkt nöjd! Och bs-60 är grädden på moset Postad 28 October 2012 - 17:17
Jag hittade den här infon om Sunfire EQ signaure:
http://www.hometheat...fer-8-2005.html Den verkar dista mer än lovligt. Jag läste att den skulle vara sketabra. Eller var det en annan modell? Här är ett hyggligt DIY-system: http://www.avsforum....aled-enclosures Det verkar dista betydligt mindre trots att SPL är avsevärt mycket högre. Postad 28 October 2012 - 17:22
Sunfiren distar tokmycke. Det är ganska självklart när dom trycker i den i en ALLDELES för liten låda och matar den med såna groteska mängder effekt. Det kan ju inte bli något annat..
Killen som har byggt med LMS är synd att han har byggt med för små lådor bara.. Postad 28 October 2012 - 17:23
Nästan alla har byggt LMS med för små lådor. Du är väl den enda jag känner till som tog till en sund volym.
Postad 28 October 2012 - 17:35
men för ********, dra inte in "han" in hit nu då, det kommer bara sluta i att dom kommer låsa vår lilla fristad.
Postad 28 October 2012 - 17:40
Såg att den föll av rätt tvärt vid 20Hz också. Det verkar inte som att det finns någon som helst djupbas (infra) i den med andra ord. Mitt system faller inte av hörbart förrän vid ca 11Hz. Ditt borde väl ta sig ytterligare en bit ned till?
Tja... objektiva data är väl ok? Postad 28 October 2012 - 17:40
Har varit ute och fiskat hela dagen idag.
När vi kom in till land så bestämde jag mej för att åka och handla lite. Funderade på om jag skulle ta av mej min lysgula flytoverall, men det var ganska kallt, så jag bestämde mej för att behålla den på. Stod i valet och kvalet vilken affär jag skulle ta. Ungefär lika långt till båda. Jag valde den ena och åkte dit. När jag rullade in på parkeringen så mötte jag en polisbil. Sket ju i det och åkte och parkerade. Såg i backspegeln att snuten drog på en tvärnit och slog i backen. Undrade varför.. Han åkte fram till mej och drog ner rutan.. "Vilken bra overall du har"... "Ja"....? "Det syns väldigt bra om man har bälte på sej med en sån där"... "Jag hade ju det".. "Det hade du ju inte alls"... "Jo, det hade jag"... "Nä, det hade du inte"... "Nä... Jag hade inte det"... Idag kostar det tydligen 1500 att inte ha bälte på sej.. Egentligen skulle jag ha fått 500 spänn till för att jag inte hade körkortet med mej, men det kollade han upp via datorn och kände sej väl schysst.. Jätteschysst... Hade vi inte fått någon fisk hade jag inte åkt och handlat. Om jag hade tagit av mej flytoverallen hade han inte sett att jag inte hade bälte på mej. Hade jag valt den andra affären hade jag förmodligen inte mött snuten.. Nu brukar jag alltid ha bälte på mej för att det piper som fan när jag inte tar på mej det, men av någon outgrundlig anledning sket jag i bältet. Förmodligen för att det bara var en jätteliten bit att åka.. Jag blev förvånad att jag inte fick blåsa. Det hade ju varit grönt, men trodde det var standard. Var VÄLDIGT glad över att han inte kollade framdäcken på bilen, för dom är helt slut. Tänkte att jag skulle slippa kränga på nya sommardäck nu eftersom vinterdäcken ändå ska på i veckan. Jag tänker i alla fall njuta lite extra mycket av kvällsmaten... Den blev JÄVLIGT dyr... Bifogad fil(er)Postad 28 October 2012 - 17:48
Du är verkligen en kass fiskare, inte alla som är så dåliga så att dom får böter för det...
Postad 28 October 2012 - 17:49
En 55 cm röding på ett par kilo är inte helt tokigt..
Ungefär lika stor som den största gäddan du någonsin har fått... Postad 28 October 2012 - 18:00
Bagarn... behöver man ha bilbälte på en parkering? Kan det inte ha varit så att du tog av dig bältet precis när du kört in på parkeringen?
Postad 28 October 2012 - 18:02 Det tänkte jag med på.. Postad 28 October 2012 - 18:10
Jag tänkte exakt samma sak.. Men dom mötte mej precis när jag kom på huvudleden och svängde in på parkeringen..
Hade jag nekat hade jag fått åka in till tinget på rättegång.. Det har jag ingen lust med... Postad 28 October 2012 - 18:21
Kände lite så också..
Lata jävlar.. Något som jag tycker att dom kan ägna sej åt är att ha blåskontroller. Folk som är fulla bakom ratten är en fara för både sej själva och andra. Men nä. Då måste man ju gå ur den varma bilen... Postad 28 October 2012 - 18:34
Nope. Den drog vi ur vättern.
I affären köpte jag sparrispotatis som ska kokas till. Köpte även rom, creme fraiche, gräddfil, rödlök och färsk dill, som jag tänkte snickra ihop en kall sås av. Postad 28 October 2012 - 19:20
Aha, du stod brevid och dom andra drog upp, så tyckte dom synd om dig så fick du med en hem som plåster på såren? *så ja, klappar på axel* Postad 28 October 2012 - 19:28
Vi var bara två i båten. När man fiskar så där så kör han med fem spön med sina beten, och jag fem spön med mina beten.
Man fiskar ihop. Det är inte den ene eller den andre som får fisk. När det väl nappar och man har tio spön så är det teamwork som gäller. Den ene får styra, ta upp spön som är på den sidan, och vara beredd med håven, medan den andra drillar. Idag var en normaldag på vättern. En fisk på ungefär sex timmar. Ibland är det skitbra fiske. Då kan man komma in i en huggperiod där det nappar hela tiden. Heldagar utan ett liv är dock inte speciellt ovanligt... Tyvärr... Postad 28 October 2012 - 19:36
Ok inte den båten jag och du var ute i alltså
Men visst är det gött att bara komma ut med. Postad 28 October 2012 - 19:43
10 d § Trots vad som sägs i 10 §, 10 a § första stycket och 10 b § behöver bilbältet eller den särskilda skyddsanordningen inte användas
1. när fordonet inte är i rörelse, 2. vid backning, 3. vid färd inom parkeringsplats, parkeringshus, bensinstations- eller verkstadsområde eller liknande områden, eller 4. när det finns medicinska hinder enligt läkarintyg som utfärdats före färden. ^ ^ || Så urbota dumt? Bältet ska vara på så fort biljäveln rör sig enligt mig. Allt annat känns ju som gjort att glömma när man väl ska ut på vägen. Postad 28 October 2012 - 19:46
Nä. Den pölen vi var ute i heter Boren. Idag var vi ute i en annan lite större pöl som heter Vättern. Om du inte känner till den kan du använda dej av något som heter Google. Man ger sej inte ut på Vättern i den lilla baljan du och jag var ute i... Postad 28 October 2012 - 20:47
Jag har nu börjat fundera på att bygga fler subbar, allt på grund av denna tråd
Skulle det bli konstigt om jag byggde två rörsubbar (vet inte vad det kallas...?) med ett sådan här element i varje http://www.parts-exp...tnumber=293-642 och blanda dom med mina nuvarande slutna lådor? Förövrigt tycker jag det verkar lite b att det elementet jag länkade till har kortare slaglängd än epic-elementen... Postad 28 October 2012 - 20:58
Denna verkar inte dista lika mycket vid fjösnivå som den där Sunfire-basen iaf.
Postad 28 October 2012 - 20:58
Man ska inte blanda. Vill du ha mer bas köper du två element till och bygger två lådor till. Det du har borde duga alldeles utmärkt i ditt lilla rum. LMS-R ser bättre ut och är billigare... Börja med att köpa en mini-DSP.
Ändå inget vidare... Redigerat av Bakerman, 28 October 2012 - 21:00. Postad 28 October 2012 - 20:59 Syftar du på att man inte borde blanda olika element, eller lådtyper? Jag kommer köpa en miniDSP när jag får råd. Men gör det verkligen så mycket för basen? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |