* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34712 svar till detta ämne
Postad 11 april 2012 - 12:40
Stänly
-
Stänly
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Något har gått fel med uppgraderingen så ni vet.man försker backa den just nu.
Markus Johansson Telia Kundservice
Telia, ni är ju för roliga.... Ni har inte funderat på att testa innan? Är inte installationstester/uppdateringstester det första man gör på en ny version av en mjukvara?
Postad 11 april 2012 - 15:16
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Vad för fel? Att den ställer till med oreda?
Telia, ni är ju för roliga.... Ni har inte funderat på att testa innan? Är inte installationstester/uppdateringstester det första man gör på en ny version av en mjukvara?
Det är faktiskt som så att det var tekniskt fel i nätet som medförde att man backade uppdateringen, det var samma fel som medförde att ett antal kunder fick problem med att hyra film eller titta på avsnitt ur programbiblioteket igår kväll. Felet är på servrarna som hanterar on demand material, och inte något direkt med uppdateringen. Vi får se när vi får uppgraderingen nu. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 11 april 2012 - 15:47.
Postad 11 april 2012 - 16:53
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
Tur att Telia inte ansvarar för signalsystemet i tunnelbanan,
flygledartornet på en flygplats eller driver någon internetbank eller så.
Det är ju fel hela tiden stora som små.
Har ni någon testledare anställd eller drivs det direkt av tekniker.
Har ni överhuvudtaget någon testmiljö där ni kan testa innan prodsättning?
Postad 11 april 2012 - 17:27
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Förstår inte varför ni hackar på Marcus för?
Han är ju knappast ansvarig över det som hänt eller?
Skicka mail till Telia om ni har klagomål, Markus jobb här är ju support och information, inte att vara en klagomur.
Det hjälper ju varken oss andra eller Telia att det klagas här.
Postad 11 april 2012 - 18:41
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
OK förlåt jag hade fel
Censurera alla klagomål
Det är ju inte bra att man ser att andra är missnöjda
Postad 11 april 2012 - 19:43
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Boxen är helt obrukbar ikväll, bara sekunder mellan ljudhacken.
Är detta pga dagens uppdatering? Va f.. hack på inspelat matrial oxå
Postad 11 april 2012 - 20:38
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Min inspelningsapp funkar inte längre. Inloggning misslyckades står det. Har en iPhone4. Fler som har samma problem ?
Postad 11 april 2012 - 20:44
Unregistered06c2ab47
-
Unregistered06c2ab47
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Min inspelningsapp funkar inte längre. Inloggning misslyckades står det. Har en iPhone4. Fler som har samma problem ?
Fungerar inte med Andriod heller och inte via webben heller
Postad 11 april 2012 - 22:16
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Fungerar inte med Andriod heller och inte via webben heller 
Tror att detta beror på att admin gränssnittet mot systemet som hanterar detta ligger nere, det är felanmält. Det kanske har hoppat igång nu? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 april 2012 - 22:41
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Kan väl säga såhär om uppgraderingen idag, felet vi har på servrarna var inte så lätt att förutse. Det är som så att den nya versionen var mer känsliga för att servrarna skulle fungera som de har gjort senaste tiden. Det har i princip varit omöjligt att se att detta fel skulle existera med de tester man gör och kan göra i förväg. Felet på servrarna orsakar problem för kunderna med den version som finns nu med men där är det färre personer som får allvarliga problem än med den versionen vi tänkte uppgradera till. Det finns en person som kallas "Release manager" och han har hand om detta och tog därför beslutet att efter att versionen funnits ute i en dryg timma att man ska backa till den förra versionen på grund av detta. Sen var det problem med några av servrarna i web klustret som tillhandahåller alla filer till GUI som medförde att backning inte gick så smidigt som den skulle. Så det var helt enkelt en följd av fel som medförde att det var lite problem under dagen. Eftersom att det nu inte har kommit någon uppdatering förutom för de kunder som startade boxen mellan 10-11 idag så tycker jag att ni ska göra remove software om ni har fått en GUI version senare än 6.0.8.17. Antalet kunder som drabbades av några problem idag är mycket begränsat och de som hade problem är det bara att beklaga och vill man klaga på detta är man välkommen att skicka in det via tyck om telia (precis som man kan skicka beröm den vägen med  Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 12 april 2012 - 07:58
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Var det inte det jag skrev, du ska felanmälas till Telia och Telia kontaktar TV4?
Felanmälde till Telia och fick i mitt tycke "Godda' yxskaft" tillbaka då man ansåg att det är ett förbättringsförslag för Tyck om Telia.... "Hej! Tack för din förfrågan. Jag vill hänvisa dig till vår förslagslåda Tyck om Telia på http://www.telia.se. Skriv ditt önskemål om Bygglov i programbiblioteket. Då kommer förslaget direkt till de som utvecklar tjänsten. Med vänlig hälsning Elinore Launing Telia Kundservice"
Postad 12 april 2012 - 08:35
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Felanmälde till Telia och fick i mitt tycke "Godda' yxskaft" tillbaka då man ansåg att det är ett förbättringsförslag för Tyck om Telia....
"Hej! Tack för din förfrågan. Jag vill hänvisa dig till vår förslagslåda Tyck om Telia på http://www.telia.se. Skriv ditt önskemål om Bygglov i programbiblioteket. Då kommer förslaget direkt till de som utvecklar tjänsten. Med vänlig hälsning Elinore Launing Telia Kundservice "
Prova igen (och igen). Nästa gång kan det hamna framför ögonen på en serviceinriktad medarbetare.
Redigerat av Unregistered33b3a508, 12 april 2012 - 08:37.
Postad 12 april 2012 - 08:56
_Knegen
-
_Knegen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Kanske kan Telia svara på min fundering här bättre, eller inte, men jag provar! :-) Är inte innehållet i programbiblioteket för TV4 detsamma som finns på TV4 Play? Jag tänker främst på äldre serier som Zorro, som visas på TV4 Play Premium, och har visats/visas i TV4 Guld.
Varit i kontakt med TV4 som säger att Telia bestämmer vad som ska läggas upp i programbiblioteket, och Telia å sin sida har via mail sagt i samma veva att TV4 bestämmer vad som får visas.
Hur ligger det till? Är inne på att flytta allt till Telia, så jag har triple-play så att säga, bredbandstelefoni, TV och bredband, så jag försöker få klarhet innan jag köper vad jag får och inte får. :-)
Hälsningar
Knegen
Postad 12 april 2012 - 09:15
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Prova igen (och igen). Nästa gång kan det hamna framför ögonen på en serviceinriktad medarbetare.
La in en motfråga och undrade om det är VI som måste sitta och önska vad vi vill ha i programbiblioteket. Det är väl bara att lägga upp allt de får lägga upp... Skickade till "Tyck..." också. Kanske kan Telia svara på min fundering här bättre, eller inte, men jag provar! :-) Är inte innehållet i programbiblioteket för TV4 detsamma som finns på TV4 Play? Jag tänker främst på äldre serier som Zorro, som visas på TV4 Play Premium, och har visats/visas i TV4 Guld.
Varit i kontakt med TV4 som säger att Telia bestämmer vad som ska läggas upp i programbiblioteket, och Telia å sin sida har via mail sagt i samma veva att TV4 bestämmer vad som får visas.
Hur ligger det till? Är inne på att flytta allt till Telia, så jag har triple-play så att säga, bredbandstelefoni, TV och bredband, så jag försöker få klarhet innan jag köper vad jag får och inte får. :-)
Hälsningar Knegen
Programbiblioteken hos Telia innehåller sällan samma mängd program som finns på nätet. Men det låter fint i reklamen...
Postad 12 april 2012 - 09:23
_Knegen
-
_Knegen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Det låter ju ganska galet att om det är så att Telia bestämmer vad som kommer upp och inte kommer upp, att man ens struntar i vissa program. Mer alternaitv = mer lockande = mer kunder! Kanske Markus / Telia kan ge oss lite klarhet i hur det ligger till? Är ganska skeptisk mot "Tyck till"-formulär. Känns som att om någon läser mailen så har de inget krav på sig om återkoppling eller genomförande.
Redigerat av _Knegen, 12 april 2012 - 09:23.
Postad 12 april 2012 - 10:38
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Felanmälde till Telia och fick i mitt tycke "Godda' yxskaft" tillbaka då man ansåg att det är ett förbättringsförslag för Tyck om Telia....
Jag vill hänvisa dig till vår förslagslåda Tyck om Telia på http://www.telia.se. Skriv ditt önskemål om Bygglov i programbiblioteket. Då kommer förslaget direkt till de som utvecklar tjänsten.
Jag tror att hon helt enkelt missuppfattade din fråga. Jag ska dubbelkolla lite om det förändrats något med TV4 som jag inte vet om. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 12 april 2012 - 10:40
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag tror att hon helt enkelt missuppfattade din fråga. Jag ska dubbelkolla lite om det förändrats något med TV4 som jag inte vet om.
Tack Markus!
Postad 12 april 2012 - 11:22
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1 085 inlägg
Markus tänkte fråga om ett problem ja haft och det är när ja kollar på en inspelningen på boxen och stoppar denna och sedan
vill starta från senast stoppade plats och frågar om detta och ja säger Ok så startar den ändå från början.
Vad beror detta på ??
Postad 12 april 2012 - 13:00
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Eftersom att det nu inte har kommit någon uppdatering förutom för de kunder som startade boxen mellan 10-11 idag så tycker jag att ni ska göra remove software om ni har fått en GUI version senare än 6.0.8.17.
@Telia Kundservice Men om det inte är några problem med SDK 4.3 och GUI 6.0.8.20 så finns det väl ingen anledning göra en remove software på digital-TV boxen eller?
Postad 12 april 2012 - 13:40
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Markus tänkte fråga om ett problem ja haft och det är när ja kollar på en inspelningen på boxen och stoppar denna och sedan vill starta från senast stoppade plats och frågar om detta och ja säger Ok så startar den ändå från början.
Vad beror detta på ??
Det är bl a detta problemet som ska åtgärdas med en uppdatering, en uppdatering som ju nu blir fördröjd.
Postad 12 april 2012 - 13:52
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Det är bl a detta problemet som ska åtgärdas med en uppdatering, en uppdatering som ju nu blir fördröjd.
Markus tänkte fråga om ett problem ja haft och det är när ja kollar på en inspelningen på boxen och stoppar denna och sedan vill starta från senast stoppade plats och frågar om detta och ja säger Ok så startar den ändå från början.
Vad beror detta på ??
Vi vill informera våra digital-tvkunder om kända fel som finns i vår tv-tjänst idag.Ett fel som kan uppkomma för dig med inspelningsbar tv-box, en så kallad PVR, är att det blir fel vid uppspelning av inspelat material. Felet inträffar när du har spelat in ett program eller en film på den inspelningsbara boxen och sedan tittar på inspelningen och väljer att avbryta under programmets gång. Nästa gång du vill titta på inspelningen och trycker ja på frågan om att fortsätta att titta där programmet/filmen stoppades, startar programmet dessvärre från början. Det vill säga det går inte att titta på programmet där man senast stannade uppspelningen. Felet åtgärdas genom att Telia genomför en uppdatering av tjänsten och vi arbetar givetvis för att så snart som möjligt komma till rätta med problemet.
Postad 12 april 2012 - 14:08
s99mac
-
s99mac
-
Rookie
-
9 inlägg
@Telia Kundservice
Men om det inte är några problem med SDK 4.3 och GUI 6.0.8.20 så finns det väl ingen anledning göra en remove software på digital-TV boxen eller?
Vad innehåller uppdateringen då? Något skoj?
Postad 12 april 2012 - 14:23
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Rörande programbibliotek så är det såhär.
När det saknas ett avsnitt eller det är fel på ett av avsnitten via Telias tjänst så ska man felanmäla detta till Telia via Supporten för digital-tv. Men om det är serier man tycker borde finans med där men det inte får finans där av t.ex. rättighetsskäl så får man skicka in det via tyck om telia.
Nu frågade du specifikt om TV4 och Bygglov och den serien finns det inte rättigheter för att visa den via TV4 play tjänsten i digital-tv boxen. I fallet med TV4 laddar de upp materialet och medför att det inte är någon reklam i det. (gäller inte t.ex. nyheterna som spelas in i realtid.)
Oavsätt vilket programbibliotek det är fel på materialet som finns eller att det fattas ett avsnitt i en serie och du har tjänsten via Telias digital-tv tjänst så är det till supporten för digital-tv man ska felanmäla det. I vissa fall kan man inte göra mycket åt det om t.ex. man inte kan få tag i programmet i en fungerande version så kommer man helt enkelt sakna programmet. Det är alltid programbolagen som styr vilket material och under hur lång tid det får finnas tillgängligt i programbiblioteken.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 12 april 2012 - 14:43
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
En granne till mig kom och frågade om jag hade Telia Digital-TV. Han hade blivit grundlurad av säljaren/kundtjänsten på Telia
Han hade idag viasat (om jag minns rätt) med en inspelningsbar box som kunde spela in på en kanal och se på en annan samtidigt. Han ringde Telia och frågade om de hade denna tjänst då han ville ha ADSL, telefon & TV hos samma leverantör om det gick.
Absolut, den funktionen finns även på Telias boxar om du köper en för 100:-/månad i 18 månader fick han höra.
Sen upptäckte han ju rätt fort att det gick ju inte (ADSL). Ringde upp och fick då höra att boxen fixar det ju (man hade inte ljugit enliga Telia), men så länge du har ADSL så kommer det inte att fungera. Haha, ja det är bra service det
Behöver jag säga att han skulle säga upp abbonemanget och återgå till Viasat?
Postad 12 april 2012 - 14:53
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Det är så dom jobbar, eftersom dom har provision på försäljningen............
Postad 12 april 2012 - 18:37
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Nu frågade du specifikt om TV4 och Bygglov och den serien finns det inte rättigheter för att visa den via TV4 play tjänsten i digital-tv boxen. I fallet med TV4 laddar de upp materialet och medför att det inte är någon reklam i det. (gäller inte t.ex. nyheterna som spelas in i realtid.)
Hm, det är ju lite märkligt. Tidigare säsonger har ju gått att se den vägen??
Postad 12 april 2012 - 18:47
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag skulle vilja ha några kunder som använder digital-tv tjänsten och har Telia smart för att testa ett par saker. Ni kan skicka ett PM till mig med rubriken SMART så får ni mer information om vad som gäller. Ni behöver inte ha en telefon denna gången. Behöver kundnummer/personnummer samt en e-post och ett mobilnummer där man kan få tag i er.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 12 april 2012 - 18:53
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Tror att detta beror på att admin gränssnittet mot systemet som hanterar detta ligger nere, det är felanmält.
Det kanske har hoppat igång nu?
Spela in-appen verka funka nu , fast den är mycket segare än förut
Redigerat av pebro, 12 april 2012 - 18:54.
Postad 12 april 2012 - 19:11
Unregistered795fe392
-
Unregistered795fe392
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Någon mer här som tycker att informationen på Kanal 5 program har ändrat sig nu när de har lyckats få bort att alla program stod två gånger under några dagar.
Om man väljer tex info på The big bang theory som går för tillfället så står där bara del 12 och allmän information om programet.
Förr stod det vilket år, vilken säsong och vilken del som visades plus vad avsnittet handlande om, vilket jag tyckte var mycket bättre.
Det är samma sak med TV3 och TV6 men där har det alltid bara stått allmän info och aldrig vad avsnittet som visas för tillfället handlar om.
Eftersom jag även har Comhem har jag jämfört vad det står om samma avsnitt när jag trycker på info där.
Men Comhem skriver ut år, säsong och vilken del som sänds plus vad avsnittet handlar om på Kanal 5.
Är det så att Telia har valt att skicka ut fel info från Kanal 5 eller sitter det en stackare på Comhem och skriver in all info manuellt? Mindre troligt eller?.
Postad 12 april 2012 - 20:23
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Herregud vad det håller på och blir ljudspikar hela tiden (TV4 HD) (hockeyfinal). Spillde nästan ut drickan när subwoofern och alla andra högtalare plötsligt smäller till.
Vid 10:30-tiden nån gång i förmiddags meddelade sambon att det även blev en spik på Kanal5 HD.
Redigerat av elofu17, 12 april 2012 - 20:35.
Postad 12 april 2012 - 20:49
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Har nu felanmält tv-tjänsten igen trots att jag aldrig använder den längre (Jo, jag har faktiskt hyrt 3 filmer som har fungerat klanderfritt). Men idag tänkte jag att jag skulle kolla om det rullar på men icke. Bilden stannar upp någon gång per minut och samtidigt försvinner ljudet. Tycker att Telia generellt håller hög klass på sina tjänster men tv-tjänsten kan inte räknas dit. Hade jag ff förlitat mig på denna tjänst hade jag fått gråa hårstrån...
Adsl 1963-boxen
Redigerat av echotuva, 12 april 2012 - 20:50.
Postad 13 april 2012 - 08:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Har nu felanmält tv-tjänsten igen trots att jag aldrig använder den längre (Jo, jag har faktiskt hyrt 3 filmer som har fungerat klanderfritt). Men idag tänkte jag att jag skulle kolla om det rullar på men icke. Bilden stannar upp någon gång per minut och samtidigt försvinner ljudet. Tycker att Telia generellt håller hög klass på sina tjänster men tv-tjänsten kan inte räknas dit. Hade jag ff förlitat mig på denna tjänst hade jag fått gråa hårstrån... Adsl 1963-boxen
Det är antagligen inte som helst fel på digital-tv tjänsten som sådan utan problem med uppkopplingen som tyvärr märks tydligt på Digital-tv tjänsten. Det är ju svårt att säga vad det är såhär på rak arm när du inte säger mer än du gör. Det bästa är helt enkelt att felanmäla detta och se till att det fixar sig. Det är dock viktigt att kontrollera så felet inte är i din bostad för det är det vanligaste orsaken till problem. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 april 2012 - 10:21
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Undersökning Telia Spela In på AndroidHar ett ärende rörande Spela In-appen liggande hos supporten för felsökning. Är det fler än jag därute som har en Androidtelefon med 4.0 (ICS) på och Telenor som inte får appen att ansluta ("Anslutningen misslyckades. Försök senare")? Har ni vänner o bekanta med Telenor och 4.0 som ev kan testa? Vore intressant att se i vilken grad problemet existerar. För min del fungerar det varken med Galaxy SII eller Nexus S (båda Samsung med 4.0)
Redigerat av tomano58, 13 april 2012 - 10:21.
Postad 13 april 2012 - 10:40
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Rörande programbibliotek så är det såhär.
När det saknas ett avsnitt eller det är fel på ett av avsnitten via Telias tjänst så ska man felanmäla detta till Telia via Supporten för digital-tv. Men om det är serier man tycker borde finans med där men det inte får finans där av t.ex. rättighetsskäl så får man skicka in det via tyck om telia.
Fick detta idag och nu ligger Bygglov upplagt. Så nog finns rättigheter eller så har man ändrat sig från TV4's sida  alternativt hade man missat att lägga upp det. Hej! Jag har nu forskat vidare i detta och tagit kontakt med våra TV-ansvariga. Till att börja med så vill jag göra dig uppmärksam på att Bygglov finns med i vårt programbibliotek. Två avsnitt av den senaste säsongen har sänts och dessa finns att ta del av i programbiblioteket. Avsnitt 1 sändes 20120404 och avsnitt 2 20120411. Jag fick den informationen från våra TV-ansvariga och dubbelkontrollerade det genast på vår TV. Om avsnitten tidigare har saknats så kan det ha handlat om ett tillfälligt fel, om så är fallet så beklagar jag det inträffade. Vi lägger självklart upp allting som vi får lägga upp. Om ett program eller en film helt saknas så beror det normalt sett på att vi saknar rättigheterna för just denna film eller serie. Saknas däremot enstaka avsnitt som borde finnas upplagda så kan det handla om att ett fel har inträffat vid uppladdningen. Man kan då ta kontakt med oss för att felanmäla detta. Med förhoppning om att mitt bemötande har varit dig till belåtenhet så önskar jag dig en fortsatt fin dag och välkommen åter! Med vänlig hälsning Telia Kundservice
Postad 13 april 2012 - 10:52
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Fick detta idag och nu ligger Bygglov upplagt. Så nog finns rättigheter eller så har man ändrat sig från TV4's sida alternativt hade man missat att lägga upp det.
Med förhoppning om att mitt bemötande har varit dig till belåtenhet så önskar jag dig en fortsatt fin dag och välkommen åter!
Med vänlig hälsning
Telia Kundservice
Har du plockat bort namnet eller är anonymiteten kännetecken för viss Telia Kundservice? .
Postad 13 april 2012 - 11:28
Unregistered73e5dcda
-
Unregistered73e5dcda
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Undersökning Telia Spela In på Android Har ett ärende rörande Spela In-appen liggande hos supporten för felsökning. Är det fler än jag därute som har en Androidtelefon med 4.0 (ICS) på och Telenor som inte får appen att ansluta ("Anslutningen misslyckades. Försök senare")? Har ni vänner o bekanta med Telenor och 4.0 som ev kan testa? Vore intressant att se i vilken grad problemet existerar. För min del fungerar det varken med Galaxy SII eller Nexus S (båda Samsung med 4.0)
Funkar för mig. Android 4.0 och Galaxy SII. Och Telenor.
Redigerat av Unregistered73e5dcda, 13 april 2012 - 11:36.
Postad 13 april 2012 - 14:12
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Har du plockat bort namnet eller är anonymiteten kännetecken för viss Telia Kundservice? .
Tog bort namnet, finns ingen anledning att skriva ut det. Funkar för mig. Android 4.0 och Galaxy SII. Och Telenor.
Grattis! Jag är antagligen en av inte allt för många som har problemet...
Postad 13 april 2012 - 14:58
Unregistered73e5dcda
-
Unregistered73e5dcda
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tog bort namnet, finns ingen anledning att skriva ut det.
Grattis! Jag är antagligen en av inte allt för många som har problemet...
Kom på att jag gick via det trådlösa nätverket. Det fungerar inte när jag kör via 3g!
Postad 13 april 2012 - 15:07
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Kom på att jag gick via det trådlösa nätverket. Det fungerar inte när jag kör via 3g!
Ok, det glömde jag ju att säga. Jag använder i stort sett bara 3G. Ok, tack, då finns det fler än mig!
Postad 13 april 2012 - 16:45
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
Vi vill informera våra digital-tvkunder om kända fel som finns i vår tv-tjänst idag. Ett fel som kan uppkomma för dig med inspelningsbar tv-box, en så kallad PVR, är att det blir fel vid uppspelning av inspelat material. Felet inträffar när du har spelat in ett program eller en film på den inspelningsbara boxen och sedan tittar på inspelningen och väljer att avbryta under programmets gång. Nästa gång du vill titta på inspelningen och trycker ja på frågan om att fortsätta att titta där programmet/filmen stoppades, startar programmet dessvärre från början. Det vill säga det går inte att titta på programmet där man senast stannade uppspelningen. Felet åtgärdas genom att Telia genomför en uppdatering av tjänsten och vi arbetar givetvis för att så snart som möjligt komma till rätta med problemet.
Skall man ringa och be de att uppdatera ?
Postad 13 april 2012 - 17:17
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Ok, det glömde jag ju att säga. Jag använder i stort sett bara 3G. Ok, tack, då finns det fler än mig!
Fungerar för mig via 3G på en SGS2 med 4.0
Postad 13 april 2012 - 19:58
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fungerar för mig via 3G på en SGS2 med 4.0
Och Telenor? Inte sagt att det felar för alla.
Postad 13 april 2012 - 20:14
Ford38
-
Ford38
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Konstigt ljud på Lets dance TV4 HD
Postad 13 april 2012 - 20:41
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Konstigt ljud på Lets dance TV4 HD
Japp, burkigt ljud här med, och helt i osynk. Typ 40 ms efter bilden. :-(
Redigerat av elofu17, 13 april 2012 - 20:42.
Postad 13 april 2012 - 20:48
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Är det fler än jag därute som har en Androidtelefon med 4.0 (ICS) på och Telenor som inte får appen att ansluta ("Anslutningen misslyckades. Försök senare")?
Du kanske ska ange vilken version av appen du har också, så att ni inte jämför äpplen och päron... Ett tips så länge: Kolla under din Telenor-anslutning om det finns några proxy-inställningar. Om så, prova att ta bort dem så att du surfar ut direkt från ditt 3G-IP och inte från Telenors proxy. ...för att se om det är proxyn som är problemet...
Postad 13 april 2012 - 20:52
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Fel format SVT24, Trädgårdsonsdag, 21.30.
Fortsatte att vara fel bildformat även för senare
program.
Redigerat av Krutrök, 13 april 2012 - 21:49.
Postad 13 april 2012 - 21:01
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Och Telenor? Inte sagt att det felar för alla.
Förlåt, glömde skriva det men jag har Telenor
Postad 13 april 2012 - 21:03
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Hmm, upprepade kortvariga frysningar på TV6 ikväll, det fenomenet har jag inte sett på länge. Först under Family Guy sedan under V.
Nägon mer som observerat detta?
Kungsör, VDSL och 1963.
Postad 13 april 2012 - 21:03
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Japp, burkigt ljud här med, och helt i osynk. Typ 40 ms efter bilden. :-(
Upplever samma sak på vanliga 4:an, lite osynk på ljudet.
Postad 14 april 2012 - 01:13
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Appen zappa fungerar inte längre. Fler som har samma problem? Felanmält men har inte fått nåt svar än. Vid felanmälan blev jag kopplad fram och tillbaka och fick dra mitt ärende tre gånger.
Detta händer när jag återställer Zappa.
1. Ansluter till trådlöst nätverk.
2. Digiltalbox, demoläge hittar ingen digitalbox.
Jag har startat om smart, iphone och digitalbox. Boxen är en VIP1910-9.
Och som sagt, det fungerade tidigare (innan senaste uppdateringen/arna)
5 användare läser detta ämne
2 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|