Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 29 October 2012 - 22:31
Jag fick just en idé till dig... Muahahaha.
Åh vad nyfiken jag blev... Berätta gärna...
Postad 29 October 2012 - 22:35
Postad 29 October 2012 - 22:36
Åh vad nyfiken jag blev... Berätta gärna...
Ska jag såklart göra. Jag vill bara ha den perfekt uttänkt först så att jag kan dunka hål på all kritik du kan komma med
Postad 29 October 2012 - 22:39
Ska jag såklart göra. Jag vill bara ha den perfekt uttänkt först så att jag kan dunka hål på all kritik du kan komma med
.
Dörren är där den är. Tänker inte bygga om rummet. Tänker inte vända på det.
Där har du förutsättningarna...
http://wiktors.intel...creenExcellence Reference Fixed-Frame
Kostar dock runt 20k skulle jag tro, ev mer för en så stor som 120". Har ett dukprov hemma på denna och det är grymt fint! Siktar själv på att kunna köpa en sån i framtiden.
Jag tolkade i & l som tecken vilka startar/stoppar specialtecken såsom @ och punkt. Därav jag satte frågetecknet efter adressen då jag var osäker om min tolkning blev rätt?
Använde i alla fall din adress när jag skickade.
Om det blir fel så skyller jag på dej.
Postad 29 October 2012 - 22:42
Seymor är garanterat bland de billigaste och säkert riktigt bra för pengen, men vill du ha lite (ingen?) dukstruktur så kan du kika på EN4K-duken.
Kostar dock runt 20k skulle jag tro, ev mer för en så stor som 120". Har ett dukprov hemma på denna och det är grymt fint! Siktar själv på att kunna köpa en sån i framtiden.
Bilden är inte lika viktig som ljudet. Är övertygad om att jag får en "tillräckligt" bra bild med Seymores duk, då den jag har nu ger helt okej bild, och det är en superdupermegamongobudgetduk.
Är den genomspelbar?
"ScreenExcellence är den mest avancerade ljudtransparenta duken tillgänglig på marknaden idag."
Postad 29 October 2012 - 22:43
Pratade inte vi om detta ?Hmm.. Jag är kanske trög, men var hittar jag duk på löpmeter som jag kan välja längd gånger bredd själv...?
Går inte det kanske...?
Skulle vilja ha en bit som är typ 180 cm hög och 250 cm bred..
Får man kontakta dom via mail då tro...?
2:35:1 är självskrivet, sen vänder du på ditt rum så behöver du inte tänka på att fälla upp någon duk heller, men är kanske lite jobb med det?
Ops, missade visst lite inlägg...
Postad 29 October 2012 - 22:45
Pratade inte vi om detta ?
2:35:1 är självskrivet, sen vänder du på ditt rum så behöver du inte tänka på att fälla upp någon duk heller, men är kanske lite jobb med det?
Ops, missade visst lite inlägg...
Känns som att det är ganska meningslöst om man inte har en projje som grejar 2:35:1 ?
Postad 29 October 2012 - 22:49
Postad 29 October 2012 - 22:52
Känns inte alls berättigat på något sätt att köpa ny projje..
Då köper jag hellre något annat kul...
Postad 29 October 2012 - 22:54
Såg föresten material till er på blocket häromdagen, fyrkantsprofiler i långa längder.
Postad 29 October 2012 - 23:00
Har du kikat så att den klarar 120" på det avståndet, brukar inte det vara en nackdel på DLP?
Såg föresten material till er på blocket häromdagen, fyrkantsprofiler i långa längder.
Inte en aning.. Men den går ju att backa åtminstone en meter..
Till vad...?
Redigerat av Bakerman, 29 October 2012 - 23:00.
Postad 29 October 2012 - 23:03
Till ramen, du skall väl göra en sådan med antar jag?
Då duken kommer hamna rätt framför din dörr så gissar jag på att du vill kunna fälla upp den i taket eller något liknade.
Bör vara rejält stabil om det skall gå att göra, så då behövs någon sådant?
Postad 29 October 2012 - 23:03
Använde i alla fall din adress när jag skickade.
Om det blir fel så skyller jag på dej.
Haha, ja jag får bjuda på den i så fall (jag blir dig i så fall skyldig en riktigt äcklig bloody Mary på mitt vis)
Postad 29 October 2012 - 23:11
Haha, ja jag får bjuda på den i så fall (jag blir dig i så fall skyldig en riktigt äcklig bloody Mary på mitt vis)
Är du kvinna så blir den där lätt kräkframkallande.
Postad 29 October 2012 - 23:17
Sökte nu men hittade tyvärr inga profiler.
Till ramen, du skall väl göra en sådan med antar jag?
Då duken kommer hamna rätt framför din dörr så gissar jag på att du vill kunna fälla upp den i taket eller något liknade.
Bör vara rejält stabil om det skall gå att göra, så då behövs någon sådant?
Har faktiskt inte tänkt att den ska bli varken ramspänd eller uppfällningsbar.
Har trummor och skit i vägen, så det går inte.
Den enda varianten skulle vara en motordriven, och det blir svindyrt.
Då Seymore har dukar på max 98" så får det plats mellan mina i56. Då behöver jag inte ha den framför dom.
En tyngd i botten, med duken helt frihängande från taket borde duga.
Så har jag ju det idag, fast med en motordriven.
Det är inte ofta jag kör upp den kan jag lova...
Postad 29 October 2012 - 23:31
Är du kvinna så blir den dÄr lÄtt krÄkframkallande.
Lovar jag att den kan bli även utan kvinnliga mirakel
Har faktiskt inte tänkt att den ska bli varken ramspänd eller uppfällningsbar.
Har trummor och skit i vägen, så det går inte.
Den enda varianten skulle vara en motordriven, och det blir svindyrt.
Då Seymore har dukar på max 98" så får det plats mellan mina i56. Då behöver jag inte ha den framför dom.
En tyngd i botten, med duken helt frihängande från taket borde duga.
Så har jag ju det idag, fast med en motordriven.
Det är inte ofta jag kör upp den kan jag lova...
Vilket avstånd sitter du på bagarn? Sitter du 3m-ish så räcker nog de där 98-tummen till mer än väl.
Redigerat av Unregistered95265801, 29 October 2012 - 23:42.
Postad 29 October 2012 - 23:44
Vilket avstånd sitter du på bagarn? Sitter du 3m-ish så räcker nog de där 98-tummen till mer än väl.
Sitter på ca fyra meter.
Postad 29 October 2012 - 23:51
Sitter på ca fyra meter.
Ja och får du inte in något större mellan högtalarna så är det ju inte så mkt att välja på. På 4m avstånd hade det ju självklart varit nice med några tum större än 98 men det funkar säkert ändå. Jag sitter på ca 3m och kör 104-tum = alldeles utmärkt men större hade jag nog inte velat ha på det avståndet.
Postad 29 October 2012 - 23:52
Ja och får du inte in något större mellan högtalarna så är det ju inte så mkt att välja på. På 4m avstånd hade det ju självklart varit nice med några tum större än 98 men det funkar säkert ändå. Jag sitter på ca 3m och kör 104-tum = alldeles utmärkt men större hade jag nog inte velat ha på det avståndet.
Nä.. Nu missförstår du lite...
Den är 98" bred. Det ger ca 120" på diagonalen...
Postad 29 October 2012 - 23:55
Nä.. Nu missförstår du lite...
Den är 98" bred. Det ger ca 120" på diagonalen...
Ah, ja men då är det en jäkla skillnad - utgick från diagonalmått. 120" kommer bli kanon då!
Postad 29 October 2012 - 23:56
Postad 29 October 2012 - 23:58
Det bästa är väl att köra upp bilden och maska det som behövs ?
Postad 30 October 2012 - 06:17
Bilden är inte lika viktig som ljudet. är övertygad om att jag får en "tillräckligt" bra bild med Seymores duk, då den jag har nu ger helt okej bild, och det är en superdupermegamongobudgetduk.
"ScreenExcellence är den mest avancerade ljudtransparenta duken tillgänglig på marknaden idag."
Ok, jag kunde inte öppna länken från min telefon.
För mig är iaf seymour bra nog.
Postad 30 October 2012 - 07:23
Då Seymore har dukar på max 98" så får det plats mellan mina i56.
Du har nog kikat tokigt. Enlightor 4K-duken står som max HÖJD 118", det ger 210" i bredd, dvs 240" diagonalt i 16:9. Motsvarande med 98" för den enklare duken - det gällde höjden.
Postad 30 October 2012 - 10:34
Du har nog kikat tokigt. Enlightor 4K-duken står som max HÖJD 118", det ger 210" i bredd, dvs 240" diagonalt i 16:9. Motsvarande med 98" för den enklare duken - det gällde höjden.
Jag kanske är trött, men jag fattade inte ett skit av det...
Postad 30 October 2012 - 10:46
Idag springer jag upp och ner med en extern hårddisk till min Boxee.
Skulle vara smidigt att slippa det. Billigt var det också tycker jag ?
Redigerat av Bakerman, 30 October 2012 - 10:46.
Postad 30 October 2012 - 12:12
Om du inte får igång serviio trådlöst till din Boxee så tror jag inte du fixar en NAS
Och du kan/vill ju inte lägga en TP-kabel ner till rummet.
Redigerat av Evil Homer, 30 October 2012 - 12:13.
Postad 30 October 2012 - 12:37
Postad 30 October 2012 - 13:26
Seymor är garanterat bland de billigaste och säkert riktigt bra för pengen, men vill du ha lite (ingen?) dukstruktur så kan du kika på EN4K-duken.
Jag kör med EN4K duken, stod i valet mellan den och seymour. Hade nog valt seymour om jag suttit på 4m+ nu sitter jag på 3.30 ungefär vilket ska vara på håret för att kunna skönja struktur på en seymour. EN4K duken var i det dyraste laget men jag blev extremt nöjd med resultatet.
Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 30 October 2012 - 13:28.
Postad 30 October 2012 - 15:52
Kommer bara att spela sönder dom om jag försöker se film på de nivår jag är van vid
Snickaren kom tillbaka från sin resa i söndags och skulle troligen såga ut bitarna igår, förhoppningsvis kan man kanske börja måla & montera allt till nästa helg.
Postad 30 October 2012 - 16:14
Men man är ju otålig.... Ska bli så sjukt spännande att prova de nya subbarna också. Hoppas man inte har för höga förväntingar med tanke på att det är slutna lådor.
Postad 30 October 2012 - 18:00
Hur skall du få datan till NAS då?
Om du inte får igång serviio trådlöst till din Boxee så tror jag inte du fixar en NAS
Och du kan/vill ju inte lägga en TP-kabel ner till rummet.
Trodde att det var plug and play mellan den och Boxeen...?
Postad 30 October 2012 - 18:23
Din dator står väl på 24/7?
Serviio på den som du har nu( om du inte tagit bort det alltså )
Sen Homeplug där uppe ner till Boxeen och tuta och kör, så slipper du flytta diskar osv.
Redigerat av Evil Homer, 30 October 2012 - 18:23.
Postad 30 October 2012 - 18:30
Seymour's största motoriserade duk är 3,8m bred
http://seymourav.com...retractable.asp Kolla längst ned.
Redigerat av spuj, 30 October 2012 - 18:34.
Postad 30 October 2012 - 19:11
Jamen hur skall du få infon TILL nasen då?
Din dator står väl på 24/7?
Serviio på den som du har nu( om du inte tagit bort det alltså )
Sen Homeplug där uppe ner till Boxeen och tuta och kör, så slipper du flytta diskar osv.
Trodde att jag bara kunde koppla in den till den stationära, och sen fylla den disken med info, och sen bara knappa in åtkomstkod nere på Boxeen...?
Serviio fick jag ju inte att funka...
Bagarn..
Seymour's största motoriserade duk är 3,8m bred
http://seymourav.com...retractable.asp Kolla längst ned.
Det blir så jävla dyrt...
Redigerat av Bakerman, 30 October 2012 - 19:12.
Postad 30 October 2012 - 19:24
Trodde att jag bara kunde koppla in den till den stationära, och sen fylla den disken med info, och sen bara knappa in åtkomstkod nere på Boxeen...?
Serviio fick jag ju inte att funka...
Den är väl inte trådlös?
Därför som du kanske skall testa med ett par såna som jag länkade till i klippet.
Postad 30 October 2012 - 19:24
Sist jag kollade kostade enbart dina basar typ lika eller mer inkl sluttstegen till dom.....Det blir så jävla dyrt...
Postad 30 October 2012 - 19:38
Sist jag kollade kostade enbart dina basar typ lika eller mer inkl sluttstegen till dom.....
Allt handlar ju om vad man prioriterar också. Han kanske inte prioriterar bildkvalitén lika högt som ljudkvalitén, jag förstår att han inte vill lägga hur mycket pengar som helst på en duk.
Postad 30 October 2012 - 20:09
Allt handlar ju om vad man prioriterar också. Han kanske inte prioriterar bildkvalitén lika högt som ljudkvalitén, jag förstår att han inte vill lägga hur mycket pengar som helst på en duk.
En som fattar...
Postad 30 October 2012 - 20:16
Den är väl inte trådlös?
Därför som du kanske skall testa med ett par såna som jag länkade till i klippet.
Så tolkade jag det...?Jag är ju dock inte speciellt haj på datorer...
Min tanke var att kunna koppla in den till datorn via USB eller nåt, och sen kunna streama ner till Boxeen...
Har ju en router också.. Om det måste gå via den eller nåt...?
Någon som har lust att läsa igenom om den funkar till det jag vill ha den till ?
http://www.webhallen...ns-320_inkl_2tb
Postad 30 October 2012 - 20:45
Klart man skulle vilja ha en kanonduk men.....som nämnts det skall passa, funka och prioriteras högt om de pengarna skall ut.
Borde funka fint med en NAS och en trådlös router. Så kör jag (trådlöst både till min mac mini, oppo och Xbox), har nasen och routern i annat rum, för att stärka signalen tattade jag tp ut till vardagsrummet där jag ställde min gamla trådlösa router som repeater (räcker för att streama 1080p mtrl utan lagg).
Behöver du en "repeater router" (trådlös), så har jag en extra liggandes bagarn.
Redigerat av Unregistered95265801, 30 October 2012 - 20:50.
Postad 30 October 2012 - 21:14
Postad 30 October 2012 - 21:25
Själv kompromissade jag min pissduk med en bättre projje och hygglig mörkläggning = duger långt det med.
Klart man skulle vilja ha en kanonduk men.....som nämnts det skall passa, funka och prioriteras högt om de pengarna skall ut.
Borde funka fint med en NAS och en trådlös router. Så kör jag (trådlöst både till min mac mini, oppo och Xbox), har nasen och routern i annat rum, för att stärka signalen tattade jag tp ut till vardagsrummet där jag ställde min gamla trådlösa router som repeater (räcker för att streama 1080p mtrl utan lagg).
Behöver du en "repeater router" (trådlös), så har jag en extra liggandes bagarn.
Jag vill slippa springa upp och ner med en extern disk..
Niklas meckade in Serviio på min stationära, men det funkade inte..
Jag skulle vilja ha en burk som står vid min stationära, eller ännu hellre i ett annat rum, som jag lägger in film och musik på, som jag sen kan komma åt på min Boxee box som jag har där nere i biorummet.
Jag kör 100/10 fiber trådlöst via en Belkin N600.
Har ut dryga 90 Mbit trådlöst.
Redigerat av Bakerman, 30 October 2012 - 21:27.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
99 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?