* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34715 svar till detta ämne
Postad 19 maj 2012 - 12:10
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Kan du buggrapportera (igen) att nya mjukvaran i vip-1963 fortfarande inte har löst exempelvis följande buggar:
* paus i mer än 2h (eller hur lång tid man nu ställt in timeshift-buffern) gör att boxen självmant går över till play-läge * inspelningar som överlappar inställda marginaler nekas, istället för att bara trunkera marginaltiden.
Som jag sagt tidigare försöker du rapportera saker som buggar fast de inte är det. Bägge saker är helt enkelt designade så. Timeshift bufferten är 2 timmar och som designen är går den alltid två timmar bakåt i tiden från aktuell tid. Samtliga inspelningar som planeras planeras med inspelningsmarginalen. Eftersom att förbättingsförslagen kommit in via tyck-om-telia finns de med i listan över förbättringar som kunder vill ha, men sen hur de prioriteras har jag ingen aning om. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 19 maj 2012 - 13:23
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Har nu hittat någon lösning ??
Starta om din box så man kan se alla inspelningar den hittar på hårddisken och sen kör du den hårddiskkontroll och efter det startar du om boxen igen så får vi se om den ser något annat då. ha slagit på loggning igen på din box för ytterligare 3 dagar. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 19 maj 2012 - 13:23.
Postad 19 maj 2012 - 15:19
Falukorv
-
Falukorv
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Ingen lösning på Spotifyproblemet ännu ?
Postad 19 maj 2012 - 16:19
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Starta om din box så man kan se alla inspelningar den hittar på hårddisken och sen kör du den hårddiskkontroll och efter det startar du om boxen igen så får vi se om den ser något annat då.
ha slagit på loggning igen på din box för ytterligare 3 dagar.
Markus Johansson. Telia Kundservice
Ingen skillnad tyvärr.  Vad kan du se i loggen för dom tre dagarna som gått?? Har testat varje dag dom senaste dagarna med inspelningar och omstarter. Är det något jag ska felanmäla eller går det här att fixa iaf ?
Redigerat av micke_thorn, 19 maj 2012 - 16:20.
Postad 20 maj 2012 - 00:47
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Som jag sagt tidigare försöker du rapportera saker som buggar fast de inte är det. Bägge saker är helt enkelt designade så.
Timeshift bufferten är 2 timmar och som designen är går den alltid två timmar bakåt i tiden från aktuell tid. Samtliga inspelningar som planeras planeras med inspelningsmarginalen.
Eftersom att förbättingsförslagen kommit in via tyck-om-telia finns de med i listan över förbättringar som kunder vill ha, men sen hur de prioriteras har jag ingen aning om.
Ok ok, olika val av ord. Jag anser att feldesignen i dessa fall är av sådan karaktär och kaliber att de är buggar - jag som användare av en PVR-box förväntar mig att en viss funktion ska fungera på ett visst sätt. När den sen fungerar annorlunda, på ett sätt som stör eller sabbar själva meningen med PVR:en, ja då anser jag att det är en bugg som ska rättas till. Det är en BUGG att boxen börjar spela upp timeshift efter buffern fyllts. Har jag pausat på ett ställe är det såklart det stället jag vill fortsätta att se sen senare när jag kommer tillbaka oavsett om det är 5 minuter senare eller 8 timmar. (Som extra negativ krydda på moset gör det automatiska urhoppet ur pause-läge att man kan råka väcka barnen som man just lyckats få att sova: ...om man t.ex. kollar på nån actionfilm och alltså har lite högre volym än normalt... Kl 21:15 pausar man filmen för att lägga barnen. Man råkar somna efter att ha läst 17 godnatt-sagor. Det är knäpptyst i huset. Totalt 2 timmar går... Plötsligt vaknar både jag och barnen av dunder och brak från vardagsrummet intill - det är boxen som självmant hoppar ut pause-läget och nu spelar upp actionfilm.  Det är en BUGG att marginaler kan förhindra en att lägga till nya schemaläggningar i sin PVR. Även den irriterande egenheten att man alltid hamnar på fel kanal i EPG:n efter att man wrappat runt listan klassar jag som en bugg som måste åtgärdas. Dessa tre fel borde vara väldigt enkla att åtgärda och ta bort mycket av vardagsstrulet för tiotusentals användare. Telia borde var amotiverade att åtgärda fel så att deras PVR faktiskt fungerar. ...men inget händer. Jag förstår verkligen inte hur Telias utvecklingsavdelning eller DigitalTV-ansvarige tänker.
Postad 20 maj 2012 - 09:29
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
Det är en BUGG att boxen börjar spela upp timeshift efter buffern fyllts. Har jag pausat på ett ställe är det såklart det stället jag vill fortsätta att se sen senare när jag kommer tillbaka oavsett om det är 5 minuter senare eller 8 timmar. (Som extra negativ krydda på moset gör det automatiska urhoppet ur pause-läge att man kan råka väcka barnen som man just lyckats få att sova: ...om man t.ex. kollar på nån actionfilm och alltså har lite högre volym än normalt... Kl 21:15 pausar man filmen för att lägga barnen. Man råkar somna efter att ha läst 17 godnatt-sagor. Det är knäpptyst i huset. Totalt 2 timmar går... Plötsligt vaknar både jag och barnen av dunder och brak från vardagsrummet intill - det är boxen som självmant hoppar ut pause-läget och nu spelar upp actionfilm. 
Nu har jag ingen 1963-box, så jag vet inte exakt hur den fungerar. Men vad ska hända efter 2 timmar när bufferten är full, dvs. 23:15 i ditt exempel? Ska den sluta att spara mer i bufferten då och hur ska den veta när den ska börja spara igen? Även den irriterande egenheten att man alltid hamnar på fel kanal i EPG:n efter att man wrappat runt listan klassar jag som en bugg som måste åtgärdas.
Detta har jag aldrig märkt, kan du beskriva det mer? eller gäller det bara för 1963-boxen?
Postad 20 maj 2012 - 10:12
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1 007 inlägg
är ni nöjda med bildkvalité?
skall gå från parabol å vet inte om jag skall ta telia eller vad, vill minnas att bilden inte var så bra.
Postad 20 maj 2012 - 11:02
Ibymafayhas
-
Ibymafayhas
-
Användare
-
-
141 inlägg
är ni nöjda med bildkvalité? skall gå från parabol å vet inte om jag skall ta telia eller vad, vill minnas att bilden inte var så bra.
Går du från parabol kommer du märka en avsevärd försämring. Föräldrarna har Viasat via parabol och bilden är 100 ggr bättre. Vad jag inte förstår är att vanliga nätstreams har bättre eller likvärdiga kvalite, men gissar det är en kostnadsfråga i slutändan.
Postad 20 maj 2012 - 12:56
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Nu har jag ingen 1963-box, så jag vet inte exakt hur den fungerar. Men vad ska hända efter 2 timmar när bufferten är full, dvs. 23:15 i ditt exempel? Ska den sluta att spara mer i bufferten då och hur ska den veta när den ska börja spara igen?
Detta har jag aldrig märkt, kan du beskriva det mer? eller gäller det bara för 1963-boxen?
a ) När buffern är full så är den full. Nytt material ska kastas. Det är materialet vid pause-tillfället som är det viktiga. Det ska sålunda sparas medan nytt material, i mitt fall 2h senare, är oviktigt. När buffern är full ska timeshift-funktionen temporärt avaktiveras. Buffern ska bli statisk och alltså innehålla 21:15 - 23:15. Först när jag tittat igenom denna statiska buffer till slutet, eller om jag trycker på stopp, eller om jag byter kanal, så ska timeshift aktiveras igen och nytt data fylla på buffern som vanligt. b ) Det får plats 9 kanaler i listan i EPG:n. Säg att det just nu visas: TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 9an TV10 TV11 TV4 Sport Jag navigerar uppåt till TV4 och trycker en gång till på uppåt-knappen. Jag förväntar mig att listan wrappas och att jag hamnar på TV3 men istället hamnar jag på SVT1 SVT1 <--- Här hamnar markören. SVT2 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 9an Detta är en bugg. Värst är att markören inte hamnar på TV3 som förväntat. Näst värst, är att listan vid wrappningen inte tar fram en sida med 9 nya kanaler, utan i exemplet ovan listas sex kanaler man nyss såg igen. Korrekt utseende när jag stegar upp ett steg från TV4: UUU VVV WWW XXX YYY ZZZ SVT1 SVT2 TV3 <--- Här hamnar markören. ...där UUU till ZZZ är de sista kanalerna i listan.
Redigerat av elofu17, 20 maj 2012 - 12:57.
Postad 20 maj 2012 - 13:59
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1 007 inlägg
Går du från parabol kommer du märka en avsevärd försämring. Föräldrarna har Viasat via parabol och bilden är 100 ggr bättre. Vad jag inte förstår är att vanliga nätstreams har bättre eller likvärdiga kvalite, men gissar det är en kostnadsfråga i slutändan.
ok då tar jag nog tv via stadsnätet då. tack för svar
Postad 20 maj 2012 - 16:28
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
ok då tar jag nog tv via stadsnätet då. tack för svar
Har så jag kan jämföra CD, Viasat, Boxer och Telia. CD är den som har bästa bilden övriga är ganska lika Så det har ingen större betydelse vad du väljer, gå på bästa pris när du väljer
Postad 20 maj 2012 - 17:46
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
a ) När buffern är full så är den full. Nytt material ska kastas. Det är materialet vid pause-tillfället som är det viktiga. Det ska sålunda sparas medan nytt material, i mitt fall 2h senare, är oviktigt.
När buffern är full ska timeshift-funktionen temporärt avaktiveras. Buffern ska bli statisk och alltså innehålla 21:15 - 23:15. Först när jag tittat igenom denna statiska buffer till slutet, eller om jag trycker på stopp, eller om jag byter kanal, så ska timeshift aktiveras igen och nytt data fylla på buffern som vanligt.
b ) Det får plats 9 kanaler i listan i EPG:n. Säg att det just nu visas: TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 9an TV10 TV11 TV4 Sport Jag navigerar uppåt till TV4 och trycker en gång till på uppåt-knappen. Jag förväntar mig att listan wrappas och att jag hamnar på TV3 men istället hamnar jag på SVT1 SVT1 <--- Här hamnar markören. SVT2 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 9an
Detta är en bugg. Värst är att markören inte hamnar på TV3 som förväntat. Näst värst, är att listan vid wrappningen inte tar fram en sida med 9 nya kanaler, utan i exemplet ovan listas sex kanaler man nyss såg igen.
Korrekt utseende när jag stegar upp ett steg från TV4: UUU VVV WWW XXX YYY ZZZ SVT1 SVT2 TV3 <--- Här hamnar markören.
...där UUU till ZZZ är de sista kanalerna i listan.
a ) Jag har en DVD/HDD-inspelare med 6 timmars buffert, och så länge 1963 bara har 2 timmar och att man inte kan byta kanal mitt i bufferten, så tänker jag inte köpa nån. Time-shift-funktionen i 1963 är för begränsad, det håller jag med om. b ) Jag använder så sällan EPG, så jag har inte tänkt på det. Använder mest mini-EPG'n så jag trodde det var den som det var fel på. Men den borde fungera som du skriver tycker jag. Om man utgår från kanal 10 och uppåt, så funkar den ju så.
Redigerat av Bopper, 20 maj 2012 - 17:47.
Postad 20 maj 2012 - 20:58
tkarki
-
tkarki
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag håller inte med elofu17 vad det gäller stegningen, det är väldigt praktiskt att man kan gå till nästa "sida", har dock aldrig reflekterat över att det skulle vara ett problem att den hamnar högst upp snarare än på "nästa" steg... (kanske för att jag mycket sällan går till TV3 - mycket oftare på SVT som jag har högst upp...)
Angående inspelningsmarginaler så vore det på tiden att de fixar detta! Funktionen som den är nu har jag ingen nytta av, mao avstängd men skulle den fixas så skulle jag gärna använda den, då program är väldigt dåliga att hålla tiderna!
Jag håller dock inte med dig om att detta är BUGGAR som du vill kalla det utan mera förbättringsförslag, vissa av förslagen kan andra tycka är mindre bra så får de klagomål på dem, det bästa är ju att göra allt som möjliga inställningsval för användaren, men det ger ju merjobb och många inställningar att hålla reda på för användarna...
Postad 20 maj 2012 - 21:53
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Att inte kunna spela in mera än det man tittar på just för tillfället. Det är en BUGG!!
Postad 20 maj 2012 - 22:20
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1 007 inlägg
Har så jag kan jämföra CD, Viasat, Boxer och Telia. CD är den som har bästa bilden övriga är ganska lika Så det har ingen större betydelse vad du väljer, gå på bästa pris när du väljer
ok. menar du parabol eller internet tv som du kan jämföra?? har haft telia innan å jag hade aldrig bekymmer å funkade alltid så man kanske faller tillbaka.
Postad 21 maj 2012 - 06:07
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Det får plats 9 kanaler i listan i EPG:n. Säg att det just nu visas: TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 9an TV10 TV11 TV4 Sport Jag navigerar uppåt till TV4 och trycker en gång till på uppåt-knappen. Jag förväntar mig att listan wrappas och att jag hamnar på TV3 men istället hamnar jag på SVT1 SVT1 <--- Här hamnar markören. SVT2 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 9an
Detta är en bugg. Värst är att markören inte hamnar på TV3 som förväntat. Näst värst, är att listan vid wrappningen inte tar fram en sida med 9 nya kanaler, utan i exemplet ovan listas sex kanaler man nyss såg igen.
Det här håller jag med om. Klart störande, men borde vara enkelt för Telia/Motorola att fixa.
Postad 21 maj 2012 - 16:25
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
ok. menar du parabol eller internet tv som du kan jämföra?? har haft telia innan å jag hade aldrig bekymmer å funkade alltid så man kanske faller tillbaka.
CD och Viasat från parabol
Postad 21 maj 2012 - 17:22
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det får plats 9 kanaler i listan i EPG:n. Säg att det just nu visas: Jag navigerar uppåt till TV4 och trycker en gång till på uppåt-knappen. Jag förväntar mig att listan wrappas och att jag hamnar på TV3 men istället hamnar jag på SVT1
Detta fel i TV-guiden finns redan rapporterat i buglistan, oklart när det kommer fixas. Det är designat så den ska visa kanal 1 lägst upp, och då kan man anta att det som kommer fixas är att rätt kanal blir vald, och inte att man får se kanalerna i slutet lägst upp. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 21 maj 2012 - 17:39
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Än en gång, bara jag som får små "knäpp"/sprak-ljud vid kanalbyten? Sker i princip vid varenda byte....
Hade det aldrig innan uppdateringen utan det kom med den.
Postad 21 maj 2012 - 18:27
Unregisterede757a1a1
-
Unregisterede757a1a1
-
Rookie
-
7 inlägg
Än en gång, bara jag som får små "knäpp"/sprak-ljud vid kanalbyten? Sker i princip vid varenda byte....
Har exakt samma problem sedan uppdateringen. Bor i Lund och har fiber.
Postad 21 maj 2012 - 18:36
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Ringde Telia för en gångs skull istället för att TeliaKundservice Markus ska behöva ta alla problem. Det är redan rapporterat som en bugg enligt Telia och ska tydligen jobbas på. Men jag förstår inte hur sådana här problem kan slinka förbi en buggtestning? Det är ju ett så uppenbart fel och det måste ju vara rätt många som drabbats?
Postad 22 maj 2012 - 15:42
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ringde Telia för en gångs skull istället för att TeliaKundservice Markus ska behöva ta alla problem. Det är redan rapporterat som en bugg enligt Telia och ska tydligen jobbas på.
Tog de uppgifter om din utrustning och felanmälde det? Men jag förstår inte hur sådana här problem kan slinka förbi en buggtestning? Det är ju ett så uppenbart fel och det måste ju vara rätt många som drabbats?
För att över 99% av kunderna inte drabbas av detta problem så har det inte upptäckts i tester som gjorts innan, det är ganska omöjligt att testa med alla TV apparater som finns på marknaden. Man har ändrat saker rörande HDCP för att man måste vara bättre på att följa standarden och då har vissa kunders utrustning fått lite olika problem. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 maj 2012 - 19:24
Unregistered36d520a8
-
Unregistered36d520a8
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har samma problem med knäpp ljudet, värst är det när man pausar ett program.
Postad 22 maj 2012 - 19:56
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Jag håller inte med elofu17 vad det gäller stegningen, det är väldigt praktiskt att man kan gå till nästa "sida", har dock aldrig reflekterat över att det skulle vara ett problem att den hamnar högst upp snarare än på "nästa" steg... (kanske för att jag mycket sällan går till TV3 - mycket oftare på SVT som jag har högst upp...)
Angående inspelningsmarginaler så vore det på tiden att de fixar detta! Funktionen som den är nu har jag ingen nytta av, mao avstängd men skulle den fixas så skulle jag gärna använda den, då program är väldigt dåliga att hålla tiderna!
Jag håller dock inte med dig om att detta är BUGGAR som du vill kalla det utan mera förbättringsförslag, vissa av förslagen kan andra tycka är mindre bra så får de klagomål på dem, det bästa är ju att göra allt som möjliga inställningsval för användaren, men det ger ju merjobb och många inställningar att hålla reda på för användarna...
Jag förstår inte riktigt vad du menar angående EPG:n, men det låter som att du inte har förstått det jag skriver. Det är en självklar bugg när man i sin kanallista, oavsett om det är alla kanaler eller en egenskapad favorit-lista, inte hamnar på nästa post i listan när man navigerar framåt (dvs nedåt) eller inte hamnar på föregående post i listan om man navigerar bakåt (dvs uppåt). Att hoppa till nästa eller föregående sida med 9 kanaler är en annan funktion som vi användare kanske skulle efterfråga. Behovet av det har dock minskat sedan vi fick snabb-kanallistan på gröna knappen... Just nu används både Spola- och Hoppa-knapparna i EPG:n till samma sak; att byta dag. Den ena knappuppsättningen, t.ex. Hoppa-knapparna, skulle istället kunna få bläddra sida bland kanalerna istället. Dvs istället för att trycka nio ggr på pil ned skulle det räcka med ett tryck på hoppa-framåt-knappen för att bläddra fram till nästa 9 kanaler i listan. Mmmm. Inspelningsmarginalerna fungerar inte i praktiken. Detta innebär att vi användare istället stänger av funktionen helt. En funktion som inte fungerar som användarna förväntar sig kallar jag fortfarande för en bugg, för funktionen fungerar ju inte. Förbättringsförlag kallar jag sådana saker som redan fungerar men som kan förbättras, t.ex. spolningen vilken är riktigt sopig, då användaren inte får speciellt mycket visuell hjälp om hur mycket man spolat/hoppat, eller får veta hur lång hopplängden blir då den dynamiskt ändras. Nya funktioner eller önskemål kallar jag sånt som saknas i dagsläget, där det fortfarande högst upp på listan står: Möjlighet att spela in två program samtidigt.
Redigerat av elofu17, 22 maj 2012 - 20:04.
Postad 22 maj 2012 - 21:06
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Beklagar att jag inte svarade på det förut, har för mig att jag gjorde det. Det finns ett känt fel på bland annat Philips 32PFL5405H12 och 40PFL5605H12 som löses med att man installerar den nya programvaran i TV apparaten. Uppgraderingen finns på Philips hemsida. Detta problem berör bara HDMI så om man provar SCART istället borde det problemet försvinna. Vi jagar för tillfället efter en kund som kan testa saker med att de saknar ljud helt via SPDIF/TOSSLINK så är ni en sådan kund får ni gärna höra av er till mig. Vi har fått den image från Motorola som antagligen kommer att släppas nästa vecka, det blir den sista planerade versionen innan sommaren i så fall. Så nu testar vi för fullt med den versionen och hoppas att det inte blir några nya buggar. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 maj 2012 - 21:35
hio11
-
hio11
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag tycker att det har blivit mycket mer hackande i bilden efter senaste uppdateringen. Jag hade i princip inga bildhack eller några problem med sprak i ljudet tidigare, men framförallt hackandet har ökat markant. Hackar oavsett HD eller SD kanske nån gång var 5:e minut, ljudsprak mer sällan men det händer nån gång per kväll.
Jag har startat om boxen - ingen skillnad. Är det bara hos mig det har blivit sämre eller är det på bred front?
Postad 23 maj 2012 - 06:17
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Satt och kollade lite morgontv och ca 7:09 frös bilden och strax efter startade boxen om. Fick rött på 5e pricken (vad betyder det?) men uppstarten gick igenom och det verkar fungera som vanligt igen.
Vad är det som får boxen att starta om?
Postad 23 maj 2012 - 07:19
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Tog de uppgifter om din utrustning och felanmälde det?
För att över 99% av kunderna inte drabbas av detta problem så har det inte upptäckts i tester som gjorts innan, det är ganska omöjligt att testa med alla TV apparater som finns på marknaden.
Man har ändrat saker rörande HDCP för att man måste vara bättre på att följa standarden och då har vissa kunders utrustning fått lite olika problem.
Markus Johansson Telia Kundservice
De tog inte mina uppgifter om hårdvara och gjorde ingen ytterligare felanmälan då det redan låg inne som ett fel enligt den jag pratade med på kundtjänst. Jag har i alla fall inspelningsbara boxen som knappast gått dig förbi  och en Pioneer 5080XA med dessa tillhörande högtalare. Ingen förstärkare eller dylikt emellan. Jag tog för givet att fler drabbats än 1%, då det kom med senaste uppdateringen och det är inga konstigheter mellan box & tv. Beklagar att jag inte svarade på det förut, har för mig att jag gjorde det.
Det finns ett känt fel på bland annat Philips 32PFL5405H12 och 40PFL5605H12 som löses med att man installerar den nya programvaran i TV apparaten. Uppgraderingen finns på Philips hemsida. Detta problem berör bara HDMI så om man provar SCART istället borde det problemet försvinna.
Vi jagar för tillfället efter en kund som kan testa saker med att de saknar ljud helt via SPDIF/TOSSLINK så är ni en sådan kund får ni gärna höra av er till mig.
Vi har fått den image från Motorola som antagligen kommer att släppas nästa vecka, det blir den sista planerade versionen innan sommaren i så fall. Så nu testar vi för fullt med den versionen och hoppas att det inte blir några nya buggar.
Markus Johansson Telia Kundservice
Som sagt, det är en äldre TV, Pioneer 5080XA och jag är inte sugen på att backa tillbaka till scart för att kunna få se på TV. Har ni redan fått en nu image så känns det ju inte så troligt att detta är fixat. Man kan ju alltid hoppas, annars sitter vi med en sprakade TV tills i höst/vinter då? Tragiskt att säga, men för mig som Svensson som bara ser på vardaglig TV ibland och inte använder filmbibliotek, spotify m.m. så har tjänsten bara blivit mer instabil och buggigare sedan vi först skaffade den för drygt 4 år sedan. För varje sak man fixat så har man tillfört något nytt problem (i princip, överdriver nog inte här).
Postad 23 maj 2012 - 15:07
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
För varje sak man fixat så har man tillfört något nytt problem (i princip, överdriver nog inte här).
+1 Håller fullständigt med! Varför ska det krånglas till med massa nya uppdateringar? Hade Telia Digital Tv första gången 2008, fungerade klockrent! Var aldrig några bekymmer. Men sen ska det fixas och trixas med massa uppdateringar för att göra en epg röd eller blå (exempel) och man tillför mera problem.
Postad 23 maj 2012 - 16:56
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Ja, man låter ju som en bakåtsträvare. Men tjänsten har aldrig varit lika stabil sedan -08 som den var då. Det är alltid nånting nu mer.
Att man sedan fortfarande envisas med den där förj*vla dumma spolningsfunktionen gör mig vansinnig mer än 1 gång/vecka... Man lyckas alltid spola för långt. Sedan ska man sitta & gissa när man vågar trycka igen så att den inte bara förlänger med 5min helt plötsligt. VEM tänkte fel här???
Postad 23 maj 2012 - 17:05
Micke t
-
Micke t
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Ja, man låter ju som en bakåtsträvare. Men tjänsten har aldrig varit lika stabil sedan -08 som den var då. Det är alltid nånting nu mer.
Att man sedan fortfarande envisas med den där förj*vla dumma spolningsfunktionen gör mig vansinnig mer än 1 gång/vecka... Man lyckas alltid spola för långt. Sedan ska man sitta & gissa när man vågar trycka igen så att den inte bara förlänger med 5min helt plötsligt. VEM tänkte fel här???
Ja, spolningen är verkligen störande. Bör istället fungera som på de flesta andra boxar där hastigheten ökar för varje tryck, 2X, 4X, 16X, 32X och 64 X
Postad 23 maj 2012 - 17:23
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Vore klockrent!
Nästan (man ska aldrig säga för mycket...) vilken annan lösning som helst vore bättre än den befintliga. Gör en enkät & fråga alla ägare med inspelningsfunktionen hur många som lyckas spola för långt. Gissar på extremt hög procentandel
Postad 23 maj 2012 - 19:02
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Markus,
När vi användare författar buggrapporter, förbättringsförslag eller önskeål, ska vi då skriva på svenska eller engelska?
Jag menar, om det är ett gäng indier som ändå i slutändan ska få ärendena är det ju bäst att skriva på engelska redan från början, så att saker inte blir fel vid översättningen.
Postad 23 maj 2012 - 20:11
Unregistered36d520a8
-
Unregistered36d520a8
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Förslaget med att takten på spolningen ökar stegvis är lysande. Precis så är det på ComHems boxar och det fungerar klockrent. Ja, spolningen är verkligen störande. Bör istället fungera som på de flesta andra boxar där hastigheten ökar för varje tryck, 2X, 4X, 16X, 32X och 64 X
Postad 23 maj 2012 - 20:29
hio11
-
hio11
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ja, spolningen är verkligen störande. Bör istället fungera som på de flesta andra boxar där hastigheten ökar för varje tryck, 2X, 4X, 16X, 32X och 64 X
+1 på detta. På min gamla Dreambox fungerade det så plus att om man höll inne spola framåtknappen fick man möjligheten att skriva in hur många minuter man ville hoppa framåt.
Postad 23 maj 2012 - 20:43
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Vad är det för I-landsproblem ni har  Jag har inte ens någon begriplig inspelningsfunktion kvar efter uppdateringen
Postad 23 maj 2012 - 21:10
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Det som irriterar mig, som inte har inspelningsbar box, mest är dessa evinnerliga bildformatfel.
Just nu är det TV4 Hälsingland som sänder i 4:3 i stället för 16:9. Är detta verkligen så svårt
att tekniskt lösa en gång för alla?
Postad 23 maj 2012 - 21:50
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Forumräv
-
-
999 inlägg
Det som irriterar mig, som inte har inspelningsbar box, mest är dessa evinnerliga bildformatfel. Just nu är det TV4 Hälsingland som sänder i 4:3 i stället för 16:9. Är detta verkligen så svårt att tekniskt lösa en gång för alla?
Instämmer! Just nu 22:40 - Fel format på:TV11, Viasat-family, Viasat-drama och +Emotion har inget ljud
Postad 23 maj 2012 - 22:07
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Vad är det för I-landsproblem ni har Jag har inte ens någon begriplig inspelningsfunktion kvar efter uppdateringen 
Huh? Vad menar du egentligen?
Postad 23 maj 2012 - 23:04
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Markus,
Buggrapport:
När man spolar framåt eller bakåt så står det "10x", men det är långt ifrån 10 gångers hastighet, snarare 2x.
Testade just i timeshift, och sekunderna bläddrar absolut inte ner i 10 gångers hastighet.
Jag skulle rekommendera två förändringar:
* ändra den faktiska spolhastigheten till typ 4x. Att bara spola i dubbla hastigheten är för långsamt för normalt bruk
* ange korrekt spolhastighet istf nuvarande "10x"
PS:
Jag vet inte om 4x är optimal hastighet för normal (dvs första hastighetssteget om man kan välja mellan flera) spolning.
2x är i alla fall på tok för långsamt. Visst, vi vill ha så låg hastighet att man grovt hänger med på vad som händer, så man har lite finkänsla på när det är dags att sluta spola, men i 2x hastighet blir det istället så att man sitter och väntar på att spolningen sakta ska bli klar med de där sista 20 sekunderna eller så.
3x kanske är bättre... Eller 4x är kanske en ännu bättre "normal"-hastighet som passar alla.
5x kanske spolar aningen för snabbt...
Som sagt, jag vet inte då jag inte har någon box av annat märke att labba med, men jag skulle tro att 4x är en bra normalhastighet.
Andra personer kanske har boxar att testa på och kan säga vad som är lämplig hastighet för normalt finlir.
Postad 23 maj 2012 - 23:08
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Angående spolningen...
Här är mina önskemål för hur spolning ska ske och presenteras, för både Inspelning och Timeshift:
För varje nytt tryck på spolknappen (inte hopp-knappen) ska spolhastigheten stegvis öka, typ 4x, 10x, 20x, 50x (och det ska fungera likadant i både Timeshift och i en Inspelning).
Om man trycker på motsatt spolknapp minskas spolhastigheten en nivå.
På skärmen ska naturligtvis aktuell spolhastighet (4x, 10x, 20x, 50x) visas i den rörliga markören.
Markören innehåller i dagsläget spolhastighet, riktning samt aktuell tidpunkt för nuvarande position. Gör markören lite större för att även få plats med en delta-räknare som visar hur många hh:mm:ss man just spolat. Oftast är man betydligt mer intresserad av att se hur mycket man spolat (deltat) än att se den aktuella tiden.
I den blå tids-baren ska den spolade delen samtidigt grafiskt markeras med en annan färg så att man visuellt ser hur mycket man spolat jämfört med spol-sessionens start.
Både delta-tiden och färgmarkeringen ska konstant uppdateras (minst 5 gånger i sekunden) så länge man spolar/hoppar.
Video-bilden i bakgrunden får gärna uppdateras väldigt ofta den med, så att man ser på ett ungefär var man befinner sig.
Under en "spol-session" ska man t.ex. kunna spola fram två minuter och sedan växla håll och spola bakåt tre minuter. Deltat ska hela tiden följa med, kontinuerligt uppdateras och alltså visa på -00:01:00 när man är klar.
Delta-räknaren ska givetvis börja om från noll varje gång en ny "spol-session" startas (dvs så fort man återgått till Play-läge).
OBS: Värdena på skärmen ska uppdateras OFTA, dvs flera gånger i sekunden så att om man vill spola ungefär två minuter i 10x så ska man se hur sekundrarna snabbt tickar förbi.
Själva spol-OSD:n ska inte försvinna omedelbart, utan ligga kvar två sekunder så att man dels hinner se vad man just gjorde, t.ex hoppade bakåt 00:05:00, och dels kan fortsätta på samma spol-session.
Visa gärna spol-OSD:n i olika bakgrundsfärger beroende på om spol-sessionen går framåt eller bakåt för tilfället.
Bakgrundsfärgen (dvs riktningen) kan skifta mitt i en spol-session om man t.ex. tryckt två ggr på >>, vilket tar en till 4x och sen 10x. Om man nu trycker två ggr på << ska hastigheten minska till 4x och sen bli 1x, dvs Play-hastighet. Spol-baren försvinner inte riktigt än och användaren trycker en tredje gång på <<.
I play-hastighet befinner man sig såklart i framåt-riktning, men efter det sista trycket växlar riktningen och man börjar spola bakåt i 4x. Bakgrunden växlar då omedelbart till den andra färgen för att visuellt indikera detta.
Ytterligare önskemål:
Medan man befinner sig i spol-läge eller i pause-läge ska de fyra navigationsknapparna, OK-knappen samt alla sifferknapparna temporärt få nya funktioner:
* Höger och vänster knapp hoppar med 30 sekunder (eller det hopp-intervall man ställt in under användarinställningarna, se nedan)
* Upp och ner-knapparna kan göra samma sak som de vanliga spolknapparna, dvs spola med 4x, 10x, 20x, 50x.
* OK-knappen = Play, dvs sluta spola/pausa och börja spela upp istället.
* Tryck på sifferknapparna ska omedelbart hoppa lika många minuter i den riktning man för närvarande befinner sig i, dvs om man är i "spola framåt-läge" (>>) ska varje tryck på knappen 1 omedelbart hoppa 1 minut framåt. Är man i "spola-bakåt-läge" (<<) ger ett tryck på t.ex. 5 omedelbart ett 5-minutershopp bakåt. Eftersom pause-läge (||) nås från play-läge (|>) anser jag att man befinner sig i framåt-läge, dvs ett tryck på en siffra ska sålunda hoppa framåt lika många minuter, inte bakåt.
Genvägar är alltid välkomna, särskilt vid vardagsrutiner som man ofta utför. Det känns även mer logiskt att navigationsringen på en fjärrkontroll styr spolandet när man är i spol-läge än att knapparna inte har någon funktion alls.
Dynamisk hopplängd är värdelöst, det går aldrig att hamna på rätt ställe! Tag bort den!
Under inställningarna ska man kunna ställa in om jag vill ha denna dynamiska hopplängd eller om jag vill använda en konstant hopplängd (vilket bör vara default-valet).
Jag vill då även kunna ställa in hur lång denna hopplängd ska vara, t.ex. 30 sekunder, 45 sekunder, 90 sekunder eller vad jag nu vill ha.
Det är tusen gånger enklare att veta att t.ex 6 snabba tryck på hoppa-framåt-knappen alltid resulterar i exakt 6x45 sekunder framåt (4.5 minuter) än att hopplängden ska ändras dynamiskt, dessutom baserat på min timing mellan knapp-trycken. Inte användarvänligt alls!
En annan mer avancerad önskan:
Om användaren så vill (dvs aktiverat funktionen under inställningarna), spela upp en mycket kort ljudsignal för varje nytt tryck på spol- eller hoppa-knapparna (jämför med knappljudet på en mobiltelefon). Ju snabbare spolhastigheten är desto ljusare knappljud (högre toner vid högre spolhastigheter).
Om man trycker på motsatt spolknapp minskas spolhastigheten en nivå, vilket också indikeras med en lägre ton i ljudsignalen.
Om man nu hoppar lite grann, framåt eller bakåt, mitt under spolandet så indikeras detta med samma ton som aktuell spolhastighet, dvs ingen höjning eller sänkning vid hoppande, utan mappa aktuell spolhastighet direkt mot vilken tonhöjd som används.
Resultat: användaren får audiovisuell hjälp vid spolandet.
Användare som inte gillar dessa ljud ska naturligtvis kunna stänga av det i inställningarna (avstängt per default kanske?).
Postad 24 maj 2012 - 05:39
tkarki
-
tkarki
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag förstår inte riktigt vad du menar angående EPG:n, men det låter som att du inte har förstått det jag skriver. Det är en självklar bugg när man i sin kanallista, oavsett om det är alla kanaler eller en egenskapad favorit-lista, inte hamnar på nästa post i listan när man navigerar framåt (dvs nedåt) eller inte hamnar på föregående post i listan om man navigerar bakåt (dvs uppåt).
Att hoppa till nästa eller föregående sida med 9 kanaler är en annan funktion som vi användare kanske skulle efterfråga. Behovet av det har dock minskat sedan vi fick snabb-kanallistan på gröna knappen... Just nu används både Spola- och Hoppa-knapparna i EPG:n till samma sak; att byta dag. Den ena knappuppsättningen, t.ex. Hoppa-knapparna, skulle istället kunna få bläddra sida bland kanalerna istället. Dvs istället för att trycka nio ggr på pil ned skulle det räcka med ett tryck på hoppa-framåt-knappen för att bläddra fram till nästa 9 kanaler i listan.
Det jag försökte få fram är att jag tycker kanalbläddringen fungerar bra som det ser ut nu för MITT behov. Tittar jag på TV4 och väljer EPG och vill få en överblick så vill jag oftast ha en överblick från SVT1 --> Kanal 9 (då 9st kanaler ryms) och då behöver jag alltså bara trycka pil upp en gång för att åstakomma detta som det ser ut nu. Jag har 20st kanaler i min favoritlista som jag i princip alltid använder. Personligen så saknar jag i EPG en möjlighet att hoppa längre steg i tidsaxeln, nu kan jag ju bara hoppa i 30 minuter steg/nästa program steg så tittar jag på EPG på morgonen så tar det lång tid att komma fram till kvällsprogrammen som jag oftast är intresserad av, då vore en funktion för att hoppa tre eller sex timmar framåt OTROLIGT användbar. (kanske finns det redan men jag missat den) Jag vill alltså fortfarande ha kvar möjligheten att hoppa 24 timmar framåt. Något som också ibland irriterar mig mycket ibland är att boxen i vissa lägen/tidpunkter är seg, då det kan ta "lång" tid att schemalägga en inspelning eller bara att hoppa i EPG kan vara segt, men framförallt för inspelningar. Igår tittade jag på slutet av Regionala nyheterna och ville spela in rapport för jag skulle gå iväg, jag gick in i EPG, stegade ett steg och tryckte på spela in knappen, det tog nu 20-30sek innan inspelningen startade (som känns som en evighet när man väntar) innan jag kunde stänga av box och TV för att göra mitt ärende... Detta är ju dock inte en bugg men en klar förbättringspotential för att upplevelsen för användaren ska bli så bra som möjligt och upplevelsen av tjänsten inte ska bli sämre... Så egentligen spelar det ingen roll om vi kallar det bugg, förbättringsförslag eller något annat, gör de än ändring på kanalbläddringen som påverkar hur den fungerar nu kan vissa användare tycka att det fungerar sämre än tidigare, så Telia måste försöka ha på alla dessa möjligheter i beaktande. Ett sätt att lösa detta på då är att göra en möjlighet för användaren att göra ett val om hur det ska fungera, ska den alltid hoppa till nästa nio kanaler eller fokusera på första kanalen i listan som nu... Eller något annat! I slutändan måste ju Telia dock prioritera för och nackdelar, tidsåtgång och intresse, möjligheter, framtida utveckling som från användarens sida kan ta sig konstigt... En sådan sak är ju faktumet att vi fiberkunder kan spela in en kanal och titta på en annan samtidigt men inte spela in två kanaler samtidigt, som jag som användare tycker borde vara jättelätt men Telia har någon (bra) orsak till att de inte implementerat....
Postad 24 maj 2012 - 05:58
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Det är utdragen bild på TV 4 här i Örebro. Dvs fel format och har så varit hela dagen igår och fortsätter även idag. Hoppas ni fixar det så snart som möjligt.
Postad 24 maj 2012 - 09:00
Gizz
-
Gizz
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
När vi nu ändå pratar önskemål så snälla Telia, jag vill endast få upp dom programbibliotek i listan som jag har tillgång till att se.
Två andra önskemål som jag inte tror Telia styr över men som också rör programbiblioteken är:
1) Den förklarande text som kommer upp som skall beskriva avsnittsinformation är i en hel del fall väldigt bristfällig. I en del fall står det tex samma standardtext även fast det är 2 stycken helt olika avsnitt med olika innehåll.
2) När det läggs till nya program i biblioteken så skulle jag vilja se endast dom komma upp i en lista. Skulle man tex inte kunna lägga in ett datum när programmet las upp i biblioteket och sortera datumen fallande utifrån det?
Mvh
Gizz
Postad 24 maj 2012 - 10:18
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det är utdragen bild på TV 4 här i Örebro. Dvs fel format och har så varit hela dagen igår och fortsätter även idag. Hoppas ni fixar det så snart som möjligt.
Det är fel på alla TV4 sen igår vid 10 tiden då de bytte utrustning för utsändningen. Den nya utrustningen säger att alla utsändning är 4:3 helt enkelt. De jobbar på att lösa det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 24 maj 2012 - 11:15
Falukorv
-
Falukorv
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Återigen är Spotifyproblemet löst ännu??
Postad 24 maj 2012 - 13:37
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Jag kunde lyssna i förrgår, så spellistorna laddades. Men efter ett tag blev det en omstart (från 3:e pricken) och uppstart igen.. provade ej mer utan trodde att problemen kanske inte var helt lösta ännu. Så vet ej hur det ser ut "idag".
Postad 24 maj 2012 - 16:12
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Huh? Vad menar du egentligen?
Jo du, mycket konstigt har det blivit. Nu ska jag kanske inte skylla på uppdateringen men felet uppstod när jag bootade om boxen några dagar efter uppdateringen. 1. Alla inspelningar jag gjort efter början av januari månad är borta. Dock utan att mängden utrymme på disken har ändrats. 2. Jag kan inte programmera en inspelning. Den startar inte utan blir kvar i menyn som planerad. Om jag har en planerad inspelning som då inte startar och jag försöker starta inspelningen manuellt när jag tittar på programmet får jag meddelande att den inte går att starta därför att det redan håller på att spelas in. Boxen fattar alltså inte att den inte spelar in det den tror att den spelar in  Jag kan dock byta kanal när den tror att den spelar in utan att klaga. Vilket inte går när det fungerar som det ska. 3. Startar jag en inspelning manuellt, när jag tittar på programmet alltså startar den utan problem men den stoppar aldrig. Måste jag göra manuellt. Stannar alltså inte när programmet är slut. 4. Inspelningar som jag lyckats göra manuellt försvinner från min lista när jag bootar om boxen. Dock ändras inte mängden utrymme. Inspelningarna fungerar perfekt att spela upp men försvinner som sagt vid omstart. Timeshift fungerar åxo utan att jag märkt några problem. Har felanmält det här till Telia och dom ringde idag och ville ha in den här boxen för felsökning och jag skulle då få en ny i utbyte. Det här kommer att bli den fjärde boxen jag får. Alltså har jag fått mina inspelningar förstörda för tredje gången nu. Så, spela ALDRIG in någonting ni vill bevara åt eftervärlden på en 1963 box.
Redigerat av micke_thorn, 24 maj 2012 - 16:14.
Postad 24 maj 2012 - 19:48
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Det jag försökte få fram är att jag tycker kanalbläddringen fungerar bra som det ser ut nu för MITT behov. Tittar jag på TV4 och väljer EPG och vill få en överblick så vill jag oftast ha en överblick från SVT1 --> Kanal 9.
Personligen så saknar jag i EPG en möjlighet att hoppa längre steg i tidsaxeln. Jag vill fortfarande ha kvar möjligheten att hoppa 24 timmar framåt.
Något som också ibland irriterar mig mycket ibland är att boxen i vissa lägen/tidpunkter är seg, då det kan ta "lång" tid att schemalägga en inspelning eller bara att hoppa i EPG kan vara segt, men framförallt för inspelningar.
Medhåll om att det är bra när översikten försöker visa 1-9, eftersom det ofta är just dessa kanaler i listan man vill ha lite koll på. Denna special-rotering av listan får gärna vara kvar, men buggen att markören efter sidbyte hamnar fel måste rättas till. Ah, ja, stort medhåll. Jag önskar mycket hellre ett sätt att hoppa framåt i tiden i EPG:n än att kunna bläddra sida bland kanalerna som jag just skrev om. För min del skulle man kunna göra en kompromiss av båda: * Just nu används både Spola- och Hoppa-knapparna i EPG:n till samma sak; att byta dag. Den ena knappuppsättningen, t.ex. Hoppa-knapparna, skulle istället kunna få bläddra sida bland kanalerna istället. Dvs istället för att trycka nio ggr på pil ned skulle det räcka med ett tryck på hoppa-framåt-knappen för att bläddra fram till nästa 9 kanaler i listan. * Spola-knapparna, som byter dag, skulle kunna ändras till att hoppa iväg 6h istället för 24h. Man vill mycket oftare på eftermiddagen hoppa fram 6h för att nå kvällsprogrammen, för att t.ex. spela in något, än man vill hoppa 24h. Dvs ett tryck på >> räcker för att skutta från t.ex. 14:00 till 20:00. Väl vid 20:00 kan man sen navigera fram- och tillbaka i 30-minuters-chunks som vanligt med höger-/vänster-knapparna. De gånger man vill byta dag får man trycka fyra ggr på >>. ...eller skippa första punkten helt (man behöver inte bläddra bland kanalerna så ofta i EPG:n) och låt hoppa-knapparna hoppa 24h medan spola-knapparna hoppar 6h. Enkelt. Ja, när jag funderar på det vill jag hellre ha två olika hopplängder på knapp-paren. Vill jag lista igenom alla kanalerna lite snabbt använder jag ändå inte EPG:n, utan kanallistan på grön knapp. Ja, boxen är extremt seg av och till, särskilt när man ska spela in något. (Därav att jag för nåt år sedan efterfrågade en funktion som visar en liten busy-ikon uppe i hörnet medan boxen arbetar med något. Ibland tror man ju att IR-signalen inte kom fram, så man trycker på knappen igen, vilket blir tok sen när boxen väl behandlat klart det första knapptrycket, ty detta andra knapptryck köas upp medan boxen tar 20 sekunder på sig att lägga upp den där inspelningen)
Postad 24 maj 2012 - 19:59
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Som jag har fattat det så har spotify ändrat på sin server så det fungerar lika bra om det gjorde innan förra veckan. Markus Johansson Telia Kundservice
9 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 9 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|