Dett är ju för på och av med nexa har själv ingen dimmer så kan tyvärr inte svara på hur det funkar där.
Lycka till.
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525
Startad av
Unregistered3bf8f5bc
, dec 12 2006 12:43
168 svar till detta ämne
11 relaterade trådar
Postad 13 december 2009 - 09:25 Dett är ju för på och av med nexa har själv ingen dimmer så kan tyvärr inte svara på hur det funkar där. Lycka till. Postad 19 december 2009 - 15:30 Om jag har fattat rätt för att kunna köra med nexa belysning på min 525 så behöver jag. Rf batteriet från typ kjell & Co då bara. Samt en undran till. Då skall ju princip detta funka till att styra min projektor du med då. med bara rf batteriet. Den duk som jag har är http://www.kjell.com...00000,668000000 Skulle var väldigt tacksam för hjälp med detta. Vill ju att duken skall gå ner ner allt annat startar typ Duk ner Projektorn startar (löst) Förstärkaren startar (löst) Popcornen startar (löst) Belysningen dämpas ner Som sagt det enda jag har för nu är bara Harmony 525. Tack På Förhand Tony Postad 06 januari 2010 - 08:09 Postad 06 januari 2010 - 09:25 Postad 06 januari 2010 - 10:28 Postad 25 april 2010 - 18:07 Jag kan hitta min duk som en apparat i Harmony-programmet. Betyder det att ir-signalerna automagiskt kommer att omvandlas till rätt RF-signal? Eller måste man själva klura ut vilka RF-signaler som skall sändas? Postad 15 februari 2011 - 11:38 Jag vill enkelt och framförallt billigt styra mitt kommande mediacenter hemma. Det klarar väl i dagsläget alla Harmony multifjärrar. Men jag vill även styra belysningen, av allt jag läst känns Harmony 525 med ett RF-batteri som en väldigt enkel lösning. Men Nuförtiden (till skillnad från 2006) finns det ju nästan bara självlärande nexa mottagare. Vad jag kan läsa i gamla trådar har det varit lite strul med dessa. Hur fungerar det egentligen, är det några problem? Och finns det nuförtiden i logitechs programvara redan inlagd mjukvara för nexa? Och uppdateras den fortfarande för nyare apparater, typ tv apparater från 2010? Postad 15 februari 2011 - 11:47
jag fick inte nexa 2000 att fungera .. men det var ett år sedan sist jag försökte Postad 15 februari 2011 - 12:52
Generellt så är det näst intill omöjligt att använda självlärande protokoll (miljonkod) med denna lösning, gamla switchkoder fungerar dock. //Pär Postad 15 februari 2011 - 13:51 ![]() Annars kan man då köra en nyare fjärr med IR Remote-Linken från kjell för ungefär samma lösning? Och då valfri nexa brytare? Om jag har förstått det rätt så placerar man IR Remote-Linken synlig för fjärren och den i sin tur skickar ut signalerna till nexa-brytarna? Postad 23 februari 2011 - 15:10 Jag har försökt med pyramiden och Mediamarkt modellen oxå. Hittade koder för det självlärda men inte lyckats.Försökte med att lägga in Neycr-1000 i harmony 525, via harmony remote software :Belysningspanel-Nexa-nycr1000 som någon skrev men det funkar inte..... Någon ....... Postad 06 april 2011 - 08:13 CFR-2027 kan bara styras med miljonkod, alltså inte den gamla switchkoden som går att använda till övriga mottagare (A -P / 1-16). De IR-RF länkar som nämns nedan klarar helt enkelt inte av att, annat än i undantagsfall, återge koden tillräckligt noggrant pga komplexiteten i miljonkoderna. iTach & TX-433 är en lösning som fungerar och som kan styra samtliga Nexa enheter oavsett protokoll, den är dock inte Harmony kompatibel.... //Pär
Redigerat av i-Home, 06 april 2011 - 11:32. Postad 13 augusti 2011 - 17:46 http://www.kjell.com...8230000,8760000 (kjell tipsar själva om denna i deras guide om hur man får logitech harmony att styra belysning) http://www.larsbengt...78?ref=prisjakt (flera personer i detta forum tipsar om denna) som jag kan se det på infon om de produkterna så är det IR-RF-IR. dvs att sändaren tar emot IR från fjärrkontrollen och skickar iväg det med RF till mottagaren som skickar vidare i IR till önskad pryl. och då alla fjärrbrytare är RF så ser jag inte hur dessa skulle vara till någon hjälp alls. eller har jag missförstått något i produktbeskrivningen? skulle gärna vilja ha svar på detta då jag vill styra min proove fjärrbrytare med min harmony 1100 men kan ju inte köpa ett RF-batteri då det inte är AA-batteri i 1100:an. Postad 01 oktober 2011 - 08:33
Är denna som du behöver köpa : 66030 på Kjell.com Man använder sig bara av själva sändarenheten i det paketet som då omvandlar ir signalen till rf som sedan fjärrströmbrytarna kan snappa upp. Mvh. Mathias Redigerat av T-PWR, 01 oktober 2011 - 08:37. Postad 21 januari 2013 - 18:09 Lägger till en beskrivning över hur jag fick det att fungera, var lite osäker innan om det skulle gå och hamnade bland annat i denna tråd som jag tyckte var lite oklar, samt hade lite gammal information. Jag har alltså: - Logitech Harmony 525 - NEXA self learning fjärrstyrda strömbrytare PB-3 - RF-batteri (Det är ett annat märke än det som finns på Kjell & Co, men när jag fick den såg den ut precis som den på Kjelles hemsida) Jag tyckte det var oklart om man kunde ladda batteriet utan att ha en speciell batteriladdare, tex står det på Kjelles hemsida att det inte går. Dock hävdade Digitaltvexperten att det går, och nu har jag själv laddat det med framgång. Jag har alltså ingen rf-extender-enhet, bara batteriet. (kuriosa: Jag har beställt en batteriladdare men inte fått den än, så jag laddade rf-batteriet i min bärbara telefon som har likadana batterier, fast fullstora förstås.) Jag tror man endast ska ladda det lilla batteriet, ej när den sitter i RF-sändardelen, så gjorde jag, har inte vågat prova med hela batteri+sändare. Steg för steg: 1. RF-batteriet i Fjärren (duh...) och gå till Harmony remote programmet, lägg till "light controller"->NEXA->LYCR-300. 2. Uppdatera fjärren, välj devices->Light controller och lär upp NEXA fjärrströmbrytaren att slås på med någon knapp, tex "1On". Nu fungerar det att styra strömbrytaren från fjärren. Men för att det ska funka i en aktivitet behövs: 3. På "Settings" för den nya enheten väljer man "power options", och sedan förklarar man för programmet att det är en enhet som ska slås av och på mha de knappar man tidigare valt. 4. Nu är det bara att lägga till den först i en aktivitet. Jag har använt det i några dagar nu, har hittills fungerat 100 % av gångerna. Jag har dock bara 2-3 meter mellan mig och NEXA-brytaren som styr strömmen till TV/förstärkare etc. Lycka till. /Oskar Postad 02 mars 2013 - 01:39
Bra tips där! Kan möjligtvis denna RF-sändare funka till Harmony 525 tro? Skulle ju bli aningen billigare, 11kr jämfört med 232kr på digitaltvexperten (!) Postad 14 juni 2013 - 19:53
har en RF-batteri i fjärren (harmony 650) och nexas strömbrytare pbr-2300 och den vill inte lära sig koder när jag trycker på nexas fjärr? i harmony software går det bra att hitta nexa och lägga till min enhet och efter att man uppdaterar kontrollen så finns det inga kommando,när jag försöker lära den koder så kan den inte ta emot dem.gör jag nåt för fel eller ??? Mvh Postad 23 mars 2015 - 16:39 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |