Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Kameraexperten - prissÀnkningar men inga leveranser

1053 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 09 December 2008 - 11:36

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

Ingen som kan tipsa kameraexperten om denna trÄd och hoppas pÄ lite feedback?
Kanske inte har vetskap om trÄden, skulle vara extremt intressant att se lite inlÀgg av dem.

Enligt nÄgon högre upp i trÄden har de ju sagt att om de skulle ge sig in i forumdiskussioner skulle det vara som att kasta bensin pÄ en eld. Handlar du av dem bara för att Anneli L, hypotetiskt, skriver

HEJ Vi pÄ KAMERAEXPERTEN Àr 100% seriösa, hihi, bara sÄ ni vet, hejdÄ

i den hÀr trÄden...?

Postad 09 December 2008 - 11:43

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
SlÀngde ihop nÄnting snabbt.

"BĂ€sta Kameraexperten
Det har förekommit spekulationer pÄ nÀtet om era hemsidan som skapar oro för mÄnga. Vilket ni förmodligen ocksÄ redan ha mÀrkt med den mÀngden telefonsamtal och ökande antal email om makuleringar. Det vore bra ifall ni kunde kommentera i trÄden om hur det verkligen ligger till. Om inte annat sÄ kommer det minska era tryck pÄ kungservice. HÀr lÀnken

https://www.minhembi...p;#entry2202867

HĂ€lsningar "

Postad 09 December 2008 - 11:49

B4K4
  • B4K4
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Har följt denna trÄden ett tag.
Gjorde en bestÀllning frÄn kameraexperten 2/12.
Makulerade orden idag via mail, fick svar inom 15min + kollade mitt konto direkt efter och pengarna var redan tillbaka.
Betalade direkt via internetbanken.
SÄ dom Àr iaf snabba med Äterbetalningen.

Postad 09 December 2008 - 13:23

unik
  • unik
  • LĂ€rjunge

• 347 inlĂ€gg
  • 0

Enligt nÄgon högre upp i trÄden har de ju sagt att om de skulle ge sig in i forumdiskussioner skulle det vara som att kasta bensin pÄ en eld. Handlar du av dem bara för att Anneli L, hypotetiskt, skriver

HEJ Vi pÄ KAMERAEXPERTEN Àr 100% seriösa, hihi, bara sÄ ni vet, hejdÄ

i den hÀr trÄden...?

..och du tycker det dÀr var seriöst?

Nej jag menar pÄ att de kanske inte vet situationen och trÄden. Och OM de nu skulle vara seriösa, kanske inte har en aning om vad som pÄgÄr. Folk mejlar och ringer, makulerar ordrar som aldrig förr pga av trÄdar som denna.

De kanske har otroligt mycket att göra pga alla hÀndelser och oroliga köpare, Vet de om trÄden sÄ ser dem hur det ligger till, och kanske kan lugna situationen.

PÄstÄr INTE att man ska lita pÄ företaget... vill bara ha ut information

Edit: Att sen folk fÄr sina pengar tillbaks och postförskott Àr tillagt, lÀggs ju pÄ den seriösa sidan.
Även om ingen fĂ„tt nĂ„got paket hem till sig, vilket Ă€r lite mĂ€rkligt.

Redigerat av unik, 09 December 2008 - 13:25.

Postad 09 December 2008 - 13:27

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlĂ€gg
  • 0

Nej jag menar pÄ att de kanske inte vet situationen och trÄden. Och OM de nu skulle vara seriösa, kanske inte har en aning om vad som pÄgÄr. Folk mejlar och ringer, makulerar ordrar som aldrig förr pga av trÄdar som denna.

De kanske har otroligt mycket att göra pga alla hÀndelser och oroliga köpare, Vet de om trÄden sÄ ser dem hur det ligger till, och kanske kan lugna situationen.

Edit: Att sen folk fÄr sina pengar tillbaks och postförskott Àr tillagt, lÀggs ju pÄ den seriösa sidan.

INSTÄMMER

Postad 09 December 2008 - 13:35

Haddirajan
  • Haddirajan
  • LĂ€rjunge

• 461 inlĂ€gg
  • 0
Lite mÀrkligt ocksÄ att man har minst tre tjejer i en sÄ kallad kundtjÀnst, men ingen som packar varor och ser till att leverera!
Det som gick att bestÀlla pÄ hemsidan fanns ju i lager, inte sant?

NÀÀ, Sandra fÄr nog dra pÄ sig tygvantarna och knata ut pÄ lagret och tejpa lite paket idag!

Postad 09 December 2008 - 14:14

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0

Lite mÀrkligt ocksÄ att man har minst tre tjejer i en sÄ kallad kundtjÀnst, men ingen som packar varor och ser till att leverera!
Det som gick att bestÀlla pÄ hemsidan fanns ju i lager, inte sant?

NÀÀ, Sandra fÄr nog dra pÄ sig tygvantarna och knata ut pÄ lagret och tejpa lite paket idag!

Hon fÄr nog be Anneli, Mia och Anders om hjÀlp ocksÄ. Men tygvantarna och tejpen Àr kanske slut...och vem vet det kanske varorna Àr ocksÄ...

Postad 09 December 2008 - 15:03

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
SlÀngde ivÀg bestÀllning till warehouseexpress istÀllet som lovade med 2dagars leverans. 400kr frakt dock. :/ Fast 60£ cashback Àr alltid trevlig. Hoppas inte en liknande trÄd dyker upp frÄn de om nÄgra dagar. :)

Postad 09 December 2008 - 15:05

Tomas A
  • Tomas A
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Har följt denna trÄd frÄn början. Och onekligen sÀga att jag Àr orolig.

BestÀllde en asus 1000h den 2/12. Allt gick som det ska, fick en bekrÀftelse bÄde pÄ att varan fanns i lager samt att jag bestÀllt. Betalade direkt med mitt VISA kort.

Jag vÀntade hoppfullt pÄ att fÄ ett kollinummer fram till torsdag. Började bli lite tveksam och bestÀmde mig för att ta kontakt med dem, Testade ringa, "kön Àr för nÀrvarande full" osv. TÀnkte att mailkontakt kanske skulle fungera sÄ slÀngde ivÀg ett mail och frÄgade hur det stod till.

Fick till svar att varan skulle lÀmna deras "lager" innan veckoslut. Kanon tÀnkte jag.

NÀr helgen var över och jag fortfarande inte fÄtt nÄgot kollinummer blev jag less. Försökte ringa, men vad tror ni hÀnde? Jo, samma som tidigare, "kön Àr för nÀrvarande full". Sökte runt lite och hittade detta forum.

Makulerade min order igÄr (mÄndag) Och fick till svar att det gick bra och att pengarna skulle vara tillbaka inom 24 timmar.

Det har nu gÄtt 24 timmar och fortfarande inga pengar. "SUCK".

Blir lite orolig nÀr jag lÀser hÀr att det gÄtt smidigt för er att fÄ tillbaka era pengar, men inte jag.

MÄste sÀga att det kÀnns lite tryggare att de lagt till postförskott, och att de ÀndÄ svarar pÄ måil.

Hoppas verkligen att pengarna kommer tillbaka snart. Återkommer med mer information efter vidare kontakt med support.

Postad 09 December 2008 - 15:39

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlĂ€gg
  • 0

Makulerade min order igÄr (mÄndag) Och fick till svar att det gick bra och att pengarna skulle vara tillbaka inom 24 timmar.

Det har nu gÄtt 24 timmar och fortfarande inga pengar. "SUCK".

Blir lite orolig nÀr jag lÀser hÀr att det gÄtt smidigt för er att fÄ tillbaka era pengar, men inte jag.

Kan det vara sÄ att VISA betalningarna tar lÀngre tid att föra tillbaka? Alla som fÄtt pengarna direkt har vÀl anvÀnt sina banks direktöverföring?!

Postad 09 December 2008 - 15:55

williamw
  • williamw
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Efter att ha fÄtt mailet om att det ska levereras pÄ onsdag bestÀmde jag mig för att makulera min order. Kom fram i telefonen pÄ andra försöket och fick prata med Anders. Allt gick bra och jag skulle fÄ mina pengar inom 2-3 dagar (betalat med MC). Hoppas att allt gÄr som planerat nu...

Postad 09 December 2008 - 16:27

Tomas A
  • Tomas A
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0

Kan det vara sÄ att VISA betalningarna tar lÀngre tid att föra tillbaka? Alla som fÄtt pengarna direkt har vÀl anvÀnt sina banks direktöverföring?!

LÀste tidigare i forumet en som fÄtt tillbaka pengarna som anvÀnt VISA eller MC pÄ bara nÄgra timmar. Eller Àr jag ute och cyklar?

Postad 09 December 2008 - 16:55

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlĂ€gg
  • 0
StÀmmer, fick mina pengar pÄ kontot samma kvÀll som jag makulerade.

Betalade med e-kort-visa. Borde funka pÄ samma sÀtt som ett vanligt visa.

Redigerat av Jonathan H, 09 December 2008 - 16:56.

Postad 09 December 2008 - 18:18

aldrigmera
  • aldrigmera
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

MegaVARNING för Kameraexperten AB.
(har jag fel sÄ kommer jag posta Àven det och be om ursÀkt men jag Àr skeptisk)

Har precis hÀvt köpet jag gjorde för en vecka sedan. Kan bara hoppas att man fÄr igen pengarna. Har inga illusioner överhuvudtaget. Avvaktar samtalet med ARN imorgon angÄende polisanmÀlan för bedrÀgeri om man ska vÀnta eller agera pÄ en gÄng.

Snabba leveranser? Eller hur va...

Man mĂ„ste BE om en orderbekrĂ€ftelse. (som kommer hypersnabbt NÄR man vĂ€l gjort det!?)
Man mÄste BE om ett kollinummer för att kunna följa paketet som aldrig skickas.
Mailen ser faktiskt ut att vara copy pastade och har en "lugnande/fördröjande andemening som det stÄr att lÀsa om. StÀllde en frÄga ang. leveransen men fick svar pÄ nÄgot annat?!
Man blir bortkopplad frÄn telefonkön och jag har aldrig kommit fram, prövat vid olika tidpunkter under dagen.)
Deras telefonabonnemang Àr registrerat i november 2008 hos Telenor. Bolaget har iofs inga anmÀrkningar hos kronofogdemyndigheten/skattemyndigheten.

Postar inom 48hr hur det gÄtt.

/"aldrigmera"/ Sthlm 03:02 9 dec-08

Citerar mig sjÀlv och slutrapporterar denna soppa. HÀvde köpet under natten. Fick tillbaka pengarna, som direktbetalades in för en vecka sedan, under dagen, har kontrollerat Swedbank och t.o.m fÄtt 2 mails frÄn den dÀr Anneli om att det gjorts. Det uppskattas.

= ALL's well!

Men nu kĂ€nner jag mig bara tom, fattar INGENTING??? Fattar det företaget inte att en fungerande telefonvĂ€xel dĂ€r man HÖR en trevlig mĂ€nniska som representerar företaget Ă€r 1000 gg viktigare för trovĂ€rdigheten Ă€n ultra snabba mails. I synnerhet nĂ€r det rör internetföretag som det inte gĂ„r att trĂ€ffa öga mot öga. De tar lĂ€tt över marknaden om de kan leverera vad de hĂ„ller.

Som helhet har de mycket att arbeta med i kommunikationssyfte. SÄ hÀr fÄr det bara inte gÄ till.
Kommer inte att handla dÀrifrÄn, men Àr sÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ j-la lÀttad att det visade sig vara ett legitimt företag som mÄhÀnda fÄtt hybris i sin iver att slÄ sig in pÄ marknaden och har för lite folk för att klara anstormningen av ordrar.
NÄvÀl, not my probs anymore.

/"aldrigmera"/ Sthlm 18:16: 9 dec-08 - signing off.

Redigerat av aldrigmera, 09 December 2008 - 18:20.

Postad 09 December 2008 - 18:35

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

• 84 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr intressant vilken hysteri det blivit kring Kamerahuset i den hÀr och andra trÄdar i olika forum. Det pÄstÄs att företaget Àr pÄ randen till konkurs, att de vill fÄ in massa pengar och sedan slÄ ihop m.m. MEN Àr det verkligen nÄgon som blivit blÄst? eller Àr detta bara nÄgon form att kollektiv masshysteri? NÄgon som bestÀllt nyligen som inte fÄtt sina grejor eller som inte fÄt sina grejor som kan svara? Alla som makulerat sina köp verkar ju fÄtt tillbaka sina pengar..

Postad 09 December 2008 - 19:15

smagdy
  • smagdy
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Makulerad mina 2 orderar igÄr, har inte fÄtt nÄgot!

Betalt via eKort MC

Postad 09 December 2008 - 19:22

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
Skönt att alla makulerar, dÄ kanske de kan fÄ lite tid över till att packa min kamera och skicka den :-)

Postad 09 December 2008 - 19:39

Unregistereda9d807c5
  • Unregistereda9d807c5
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Fick precis ett svar

DÄ vi har extremt mÄnga bestÀllningar för tillfÀllet sÄ har vi tyvÀrr kommit efter nÄgot med vÄra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

Din order lÀmnar vÄrt lager nu pÄ torsdag.
Kolli ID kommer med automatik nÀr ordern lÀmnar vÄrt lager.

kan vi kompensera dig pÄ nÄgot sÀtt, minneskort, bÀttre lurar el dylikt för den försenade leveransen?

Hoppas pÄ din förstÄelse.

Med vÀnliga hÀlsningar / Anneli L.

SnÀllt med kompensation, men jag valde att makulera ordern ÀndÄ, dÄ jag gjorde min bestÀllning den 2/12.
Hoppas man fÄr sina pengar...

Postad 09 December 2008 - 19:43

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr vÀl bara att ringa o bestÀlla o be dom skicka postförskott o se om dom gör det =)

MÄste vara döden att fÄ en sÄn hÀr trÄd.

Postad 09 December 2008 - 19:46

unik
  • unik
  • LĂ€rjunge

• 347 inlĂ€gg
  • 0
Helt fantastiskt synd om dem om de Àr trogna och Àrliga företagare som rÄkat fÄ hÀcken full pga av "för bra" priser vid juletid och en massa extra arbete pga av oroliga konsumenter.

Postad 09 December 2008 - 20:02

Unregistered1464
  • Unregistered1464
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Fick precis ett svar

DÄ vi har extremt mÄnga bestÀllningar för tillfÀllet sÄ har vi tyvÀrr kommit efter nÄgot med vÄra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

kan vi kompensera dig pÄ nÄgot sÀtt, minneskort, bÀttre lurar el dylikt för den försenade leveransen?

SnÀllt med kompensation, men jag valde att makulera ordern ÀndÄ, dÄ jag gjorde min bestÀllning den 2/12.
Hoppas man fÄr sina pengar...

Jag fick samma svar, fast jag skulle fÄ en vÀska istÀllet (bestÀllde 1/12). Jag ger dem veckan ut, annars hinner jag inte fÄ varan i tid. De verkar vara vÀldigt underbemannade men ÀndÄ schyssta.

Postad 09 December 2008 - 20:20

Mazak
  • Mazak
  • AnvĂ€ndare

• 196 inlĂ€gg
  • 0
Klart dom Àr "schyssta" ..deras konto fylls ju pÄ med en rasande fart sÀkert. Synd bara att ingen kommer att fÄ nÄgra varor. Fick ett kollinummer i fredags men inget finns pÄ posten Àn. Hoppas att jag fÄr tillbaka mina pengar frÄn banken. Betalade med e-kort.

Redigerat av Mazak, 09 December 2008 - 20:21.

Postad 09 December 2008 - 20:40

Unregistered1464
  • Unregistered1464
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Klart dom Àr "schyssta" ..deras konto fylls ju pÄ med en rasande fart sÀkert. Synd bara att ingen kommer att fÄ nÄgra varor. Fick ett kollinummer i fredags men inget finns pÄ posten Àn. Hoppas att jag fÄr tillbaka mina pengar frÄn banken. Betalade med e-kort.

Vad sÀger posten om det kollinumret? De mÄste ju kunna se om nÄgot har postats med det.

Postad 09 December 2008 - 20:52

Mazak
  • Mazak
  • AnvĂ€ndare

• 196 inlĂ€gg
  • 0

Vad sÀger posten om det kollinumret? De mÄste ju kunna se om nÄgot har postats med det.

NÀr jag kollar kollinumret pÄ Postens hemsida, sÄ stÄr det bara. "Elektronisk förhandsinformation mottagen"
Det Àr vÀl bara ett sÀtt för att tjÀna nÄgra dagar för bluff-företaget Kameraexperten.

Redigerat av Mazak, 09 December 2008 - 20:54.

Postad 09 December 2008 - 21:16

Mazak
  • Mazak
  • AnvĂ€ndare

• 196 inlĂ€gg
  • 0
Nu fick jag ett nytt svar frÄn deras schyssta kundtjÀnst, min order ska sickas pÄ torsdag och jag ska fÄ ett nytt kollinummer.
Dom vill Àven kompensera mej för försenad leverans. (Varför tror jag dom inte :( ) Jag svarade att jag vill makulera orden och fÄ pengarna tillbaka.
Återkommer om jag fĂ„r mina pengar

Postad 09 December 2008 - 22:03

Zimma
  • Zimma
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0

Helt fantastiskt synd om dem om de Àr trogna och Àrliga företagare som rÄkat fÄ hÀcken full pga av "för bra" priser vid juletid och en massa extra arbete pga av oroliga konsumenter.

Jag hÄller med...

Om de har rent mjöl i pÄsen sÄ hoppas jag att tvÄ veckors problem och spekulationer inte sÀnker dem helt dÄ deras tidigare recensioner pÄ Prisjakt och Pricerunner generellt har sett bra ut.

Postad 09 December 2008 - 22:04

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlĂ€gg
  • 0

Klart att de Àr medvetna om denna trÄd, eller övriga oroliga pÄ i liknande trÄdar pÄ andra forum, varför tror ni t ex att Postförskott Àr tillagt pÄ senare tid?

DÄ har denna trÄd kanske tjÀnat sitt syfte, om Postförskottet nu fungerar. SjÀlvklart Àr det inte rÀtt att ropa pÄ the devil innan motsatsen Àr bevisad, med det Àr alltid ett risktagande att betala i förskott. Om med tanke pÄ den begynnande lÄgkonjunkturen EXTRA riskfyllt att betala i förskott. DÄliga tider kan tvinga Àven den mest seriösa elektronikhandlare i konken. Och mÄnga kommer att falla inom det nÀmaste Äret, sanna mina ord.

SÄ det Àr allmÀnt vÀrt att utfÀrda en varning för att betala i förskott idagslÀget, och extra viktigt till webbshoppar som BARA erbjuder denna möjlighet, och som plötsligt lÀgger sig billigast pÄ prylar de inte sÄlt tidigare, som ger knepiga leveransbesked, har konkurser nÀra inpÄ, osv osv, som t ex Kameraexperten.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 09 December 2008 - 23:21.

Postad 09 December 2008 - 22:50

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr sagt att min bestÀllning kommer imorn fÄr se om den kommer eller ej.
Äterkommer med svar senare imorn.

Postad 09 December 2008 - 23:02

timeblade
  • timeblade
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
Intressant att se vem som fÄr första verkliga leveransen frÄn kameraexperten.

Jag kastar dock in handduken.

Mailade just hÀvning av en bestÀllning jag la den 1:a december. FÄr se hur snabbt de reagerar.
Lite synd dÄ jag valde kameraexperten just för att de fÄtt bra omdömen. Brorsan rekomenderade dem ocksÄ, handlade senast i november och var klart nöjd. Men vÀrlden Àr en förÀnderlig plats...

Postad 09 December 2008 - 23:22

morningstar
  • morningstar
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Gjorde en bestÀllning 081130. Betalade med MC, dÀr pengarna reserverades. Drog ivÀg ett mail igÄr eftersom jag tyckte det började dra ut lite vÀl pÄ tiden. Fick dÄ "onsdagsmailet" som flera andra hÀr fick. TÀnkte att okej, men om det inte hÀnder nÄt pÄ onsdag sÄ F it.
Noterade dock idag att pengarna varken var dragna eller reserverade lÀngre. ^^
För sÀkerhets skull skickade jag ett mail om annulering, pÄ vilket de svarade att pengarna skulle komma innom 24 timmar. La en bestÀllning pÄ Inet istÀllet, vilket jag borde gjort redan frÄn början.

Kanske Àr det nÄgon pÄ kamreaexperten som blivit lurad av spam och "bestÀllt" massa grejer, men nu börjar inse att skeppslasset kanske inte kommer trots allt;
"För att gratulera framgÄng för olympiska spelen 2008. VÄrt företag har en positiv kampanj i 7days; vi kan sÀlja i lÀgsta pris, men om du kan köpa mer 3items kan vi sjöfart för free.We Àr en elektronisk grossist-företag frÄn Kina. vi frÀmst fokuserar pÄ försÀljning av elektronik, till exempel digitalkameror, mobilkommunikation, LCD-TV, BÀrbara datorer BÀrbara datorer, digital video, mp4, GPS, och sÄ vidare. Detta Àr en gud-ges chans."

Klart roligare teori iaf Àn alla scam-spekuleringar. :(

Postad 10 December 2008 - 08:46

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0
Fick detta igÄr:

Har det inte lĂ€mnat lagret idag Torsdag sĂ„ blir jag tvungen att makulera min order. Är det nĂ„gra som fĂ„tt leverans de senaste dagarna?

Postad 10 December 2008 - 08:49

RayIV
  • RayIV
  • AnvĂ€ndare

• 155 inlĂ€gg
  • 0

Makulerad mina 2 orderar igÄr, har inte fÄtt nÄgot!

Betalt via eKort MC

Betalade ocksÄ med MC, pengarna drogs.
IgÄr dvs för ett dygn sedan hÀvde jag köpet och fick det bekrÀftat pÄ mail, pengarna skulle nÄ mitt konto igen inom 24 h vilket Ànnu ej skett.

Hoppas dem kommer in under dagen.

JÀkla strul, jag som ville ha igÄng min nya TV och PS3 redan nu...

Postad 10 December 2008 - 08:58

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlĂ€gg
  • 0
Dom verkar ju inte ha levererat ut nĂ„gonting den senaste veckan (baserat pĂ„ informationen i denna trĂ„d) Även om orderingĂ„ngen har varit enormt stor sĂ„ att det resulterat i ett slĂ€pp sĂ„ borde ju mĂ„nga bestĂ€llningar skickats den senaste vecka.
Som det Àr nu har dom vÀldigt mycket att göra, men skickar inget! :( LÄter det rimligt??

Jag tror det Àr sÄ hÀr; dom i kundtjÀnst har ingen aning om att det inte finns nÄgot att leverera utan dom fÄr besked om att lagret inte hinner med. KundtjÀnsten svara bara sÄ gott dom kan baserat pÄ den information dom fÄr. SÄledes betalar dom Àven tillbaka makulerade ordrar i vanlig ordning.

Postad 10 December 2008 - 09:38

Unregistered1464
  • Unregistered1464
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Uppenbart att de inte har nÄgot att leverera. De vÀntar nog sjÀlva pÄ en leverans de aldrig kommer fÄ.

Postad 10 December 2008 - 09:58

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Mycket intressant att nÄgon som hÀvdar sig vara "Anneli L" svarar pÄ sÄ gott som allas mail, lÄter inte trovÀrdigt att hon skulle hinna med alla mail.

Hur som helst Àr jag en i mÀngden som bestÀllt kamera den 2:a december, fick orderbekrÀftelse utan kolliID, mailade dagen efter och fick besked om att varan skulle levereras under veckan. IgÄr började jag ana att allting inte stod rÀtt till och hittade denna trÄd. Fick kontakt via mail dÄ "Anneli L" svarade

"DÄ vi har extremt mÄnga bestÀllningar för tillfÀllet sÄ har vi tyvÀrr kommit efter nÄgot med vÄra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

Med vÀnliga hÀlsningar / Anneli L."

Efter detta fick jag kontakt med kundtjĂ€nsten per telefon efter mĂ„nga försök. HĂ€vde min order och vĂ€ntar nu pĂ„ pengarna som dom sĂ€ger skall synas inom 24 timmar (frĂ„n igĂ„r). Mailade dom ocksĂ„ i och med att jag ville ha det skriftligt och fick TVÅ svar med samma text vid olika tidpunkt av avsĂ€ndare "Anneli L" med texten:

"Hej, din order Àr makulerad, du bör se pengarna inom 24 timmar.

Mycket skum verksamhet.... fÄr se hur det gÄr med pengarna hittills har jag inte sett till dom.

Postad 10 December 2008 - 10:24

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Har nÄgon varit i kontakt med konsumentverket angÄende detta företag? Och har konsumentverkat i sÄ fall gett nÄgra rekommendationer om att fortsÀtta göra affÀrer med företaget i frÄga?

Postad 10 December 2008 - 10:40

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlĂ€gg
  • 0
Folk verkar ha glömt eller missat vissa faktorer i denna diskussion.
Det handlar inte bara om leverans eller icke leverans.

Under en kort period sÄ var Kameraexperten billigast i Sverige pÄ ett antal produkter.
Jag kan inte kommentera om detta Àr produkter som dom normalt sÀljer eller om dom lagts upp specifikt för denna enligt mig mycket sannolika "long con" (alternativt annalkande konkurs).
Exempel:
PS3, Xbox360, Tvix, Popcornhour och mycket mer.

Dom Àr fortfarande billigast pÄ mÀngder av produkter bland annat Apple:s lap tops m.m.
Se exempel hÀr:
https://www.prisjakt...i...&lista=prod
Det Àr almÀnt kÀnt att det Àr dÄlig marginal pÄ apple datorer och priserna brukar oftast skilja en hundralapp eller 2 mellan jÀttarna.

Detta innebÀr att ett litet relativt okÀnt familje företag helt plötsligt innan jul sÀnker priset pÄ nÀstan alla sina produkter till nivÄer som ligger under jÀttar som Mediamarkt, Elgiganten, Siba, Expert, OnOff, Komplett.se, Dustinhome.se.

Bara hÀr ringer det ju varningsklockor som aldrig förr.

Men vi fortsÀtter:

Vi har tidigare i trÄden kunnat lÀsa att företaget relativt nyligen bytt Àgare.

Jag ser 2 tÀnkbara scenarion:
Detta Àr enbart mina egna spekulationer.

1. En "long con"
Företaget köptes upp för ett Är sedan, varor som fanns i lager fortsatte levereras ut i vÀntan pÄ julhandeln dÀr vinsten skulle göras pÄ produkter som inte finns innan Àgarna försvinner och mÄlvakten stÄr kvar och tar straffet.

2. En "Datorbutiken"
Precis som datorbutiken sÄ har Kameraexperten drabbats av dalande försÀljningssiffror och stÄr nÀra en konkurs.
För att fÄ in sÄ mycket pengar som möjligt innan företaget kursar sÄ sÀnks priserna till orimliga nivÄer för att locka massvis med nya kunder. Makulerade ordrar fÄr pengarna tillbaka för att hÄlla skenet uppe sÄ lÀnge som möjligt medan det trillar in mer och mer pengar.

-------------------------

Fakta:
Orimliga priser.
Kollinummer utan att posten fÄr nÄgra paket.
Produkter lÀggs till och tas bort frÄn hemsidan efterhand som dom diskuteras pÄ olika forum.
Möjlighet till Postförskott togs bort och lades sen till efter att denna trÄden och andra liknande tagit fart.
Inget görs aktivt (meddelande pÄ hemsidan?) för att styra upp dom dÄliga omdömen som nu börjar lÀggas pÄ prisjakt. Ett seriöst företag som har planer pÄ att leva vidare hade varit noga med att försöka lugna oroliga kunder och behÄlla sitt goda rykte.
Samma företag har tidigare varit inne och kommenterat dÄiga omdömen frÄn kunder men senaste tiden har inga kommentarer lagts.

--------------------------

Det enda som skulle kunna övertyga mig om att detta inte Àr en bluff Àr:
PS3, Xbox360, Macbook Air osv faktiskt levereras till dom som bestÀllt för det billiga priset.
Kameror, objektiv osv kÀnns inte lika sensationellt, det kan ha funnits i lager sen tidigare.

Förra julbluffen hade ju ett inhyrt call center som skötte kundsupporten, vet vi att dessa copy paste mail kommer frÄn anstÀllda pÄ Kameraexperten eller Àr det ett Call center som Àven dom blir lurade?

Redigerat av Nahaz, 10 December 2008 - 10:48.

Postad 10 December 2008 - 10:52

smagdy
  • smagdy
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick igÄr kvÀll pengarna till en produkt men inte den andra Àn (som jag bestÀllt nÄgra minuter efter den första)!

Postad 10 December 2008 - 10:54

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0

Jag fick igÄr kvÀll pengarna till en produkt men inte den andra Àn (som jag bestÀllt nÄgra minuter efter den första)!

NÄgon annan som fÄtt pengarna tillbaka eller ska man sakteligen börja vidta andra ÄtgÀrder gemtemot detta företag....?

Postad 10 December 2008 - 11:08

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon annan som fÄtt pengarna tillbaka eller ska man sakteligen börja vidta andra ÄtgÀrder gemtemot detta företag....?

LĂ€s trĂ„den. Börjar bli trött pĂ„ folk som bara hoppar in och stĂ€ller samma frĂ„gor som utretts en miljon gĂ„nger tidigare i samma trĂ„d. LÄS.

Postad 10 December 2008 - 11:13

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0

LĂ€s trĂ„den. Börjar bli trött pĂ„ folk som bara hoppar in och stĂ€ller samma frĂ„gor som utretts en miljon gĂ„nger tidigare i samma trĂ„d. LÄS.

Jag har lÀst hela trÄden, men det var en massa folk som igÄr hade blivit lovade pengar inom 24h (sÄ Àven jag). DÀrför frÄgade jag ifall nÄgon nu fÄtt pengarna.

Postad 10 December 2008 - 11:18

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

Jag har lÀst hela trÄden, men det var en massa folk som igÄr hade blivit lovade pengar inom 24h (sÄ Àven jag). DÀrför frÄgade jag ifall nÄgon nu fÄtt pengarna.

Okej, i sĂ„ fall ber jag om ursĂ€kt för den hĂ„rda tonen. TĂ€nkte att det har avhandlats ganska mĂ„nga gĂ„nger att folk har fĂ„tt pengar tillbaka – alla, sĂ„vitt jag vet Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Ingen verkar ha vĂ€ntat lĂ€ngre Ă€n tre dagar i alla fall.

Postad 10 December 2008 - 11:25

AlmostFrank
  • AlmostFrank
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
HÀr Àr en till som har vÀntat pÄ paket ett tag nu, igÄr eftermiddag tröttnade jag pÄ att vÀnta och försökte makulera ordern per e-post, innan har dom alltid vara snabba pÄ att svara, sÄ verkar inte fallet vara nu. Försökte igen imorse men har fortfarande inte fÄtt nÄgot svar.

Nu börjar Àven jag bli orolig för hela den hÀr affÀren.

Postad 10 December 2008 - 11:28

Unregistered0723c0a1
  • Unregistered0723c0a1
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Även jag har gjort en bestĂ€llning + förskottsbetalning.
Makulerade ordern i mÄndags och har Ànnu inte sett till nÄgra pengar. IgÄr hotade jag med polisanmÀlan och dÄ svarade de att pengarna har lÀmnat deras konto. De anvÀnder sig av Handelsbanken och jag sjÀlv Swedbank sÄ förhoppningsvis Àr det bara en fördröjning mellan bankerna.
Ni som fÄtt era pengar vilken bank har ni?

Postad 10 December 2008 - 11:28

The Moose
  • The Moose
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

HÀr Àr en till som har vÀntat pÄ paket ett tag nu, igÄr eftermiddag tröttnade jag pÄ att vÀnta och försökte makulera ordern per e-post, innan har dom alltid vara snabba pÄ att svara, sÄ verkar inte fallet vara nu. Försökte igen imorse men har fortfarande inte fÄtt nÄgot svar.

Nu börjar Àven jag bli orolig för hela den hÀr affÀren.

Jag Àr i samma sits....

Skickade mail igÄr att jag ville makulera min order, fick inget svar. Skickade ett nytt mail i morse och bad om en bekrÀftelse p Ämakulering men har Ànnu inte fÄtt nÄgot svar.

NÄgon som fÄtt nÄgot som helst meddelande frÄn dem idag???

Postad 10 December 2008 - 11:31

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick tillbaka pengar direkt efter ordern blev makulerad. AnvÀnde direktbetalning och har swedbank. Jag mÀrkte att de verkar inte gilla lÀsa lÄnga mail. SÄ hÄll det kort och skriv vad du vill i header och mailet.

Postad 10 December 2008 - 12:09

Elektabuzz
  • Elektabuzz
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Har inte heller fÄtt varor och har makulerat ordern idag.

Redigerat av Elektabuzz, 10 December 2008 - 13:08.

Postad 10 December 2008 - 12:21

Unregistered16ec8d9c
  • Unregistered16ec8d9c
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Jag avbestÀllde i mÄndags kvÀll efter Äterkommande uppskjutna leveranstider. Betalade med Visa. Nu Àr det inne pÄ andra dagen sedan jag avbestÀllde och jag hoppas pÄ att mina pengar kommer tillbaka snart. SÄ som jag har fattat det sÄ har de uppgett att det kan ta upp till tre dagar för de som har betalat med Visa.

Postad 10 December 2008 - 12:23

Tomas A
  • Tomas A
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Har fortfarande inte fÄtt pengar. 48h sen jag makulerade. AnvÀnder swedbank... suck..

Postad 10 December 2008 - 12:55

smagdy
  • smagdy
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick detta svar idag kl. 13:00

"Hej, din order Àr makulerad, du bör se pengarna inom 24 timmar.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.