Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect

760 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 8,67 (11) 29:-
Mass Effect - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

#151

Postad 11 november 2007 - 18:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Rätt ok betyg och omdömmen...


Fel länk?

#152

Postad 11 november 2007 - 18:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
länk

OXM Mass Effect review: Best game I've ever played - 10/10

The OXM has reviewed Mass Effect and the editor has roared it's the best gamer he has ever played. Consequently, the game is scored at 10/10, being praised for the best ever story told in a game, innovative dialogue and great graphics and gripping action/RPG gameplay.

På Mass Effect forum är det en kille som spelat det 2 timmar..
Läs här

Redigerat av moparman, 11 november 2007 - 20:15.


#153

Postad 12 november 2007 - 01:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0

På Mass Effect forum är det en kille som spelat det 2 timmar..
Läs här


There were only a little over half-a-dozen hair styles for the male Shep


=/

#154

Postad 12 november 2007 - 01:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Spelet är för övrigt regionsfritt för den som tänker på import. MGS är som alltid snälla mot sina konsumenter.

So many good games and so little time.

Årets spel? Den får min röst innan jag äns har börjat.

#155

Postad 12 november 2007 - 08:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Läst på ett forum att det är rena jakten på K-MART affärer..Folk ringer runt som tokar..
är visst flera affärer som sålt exemplar av Mass Effect fast dom inte får..
Sånt vill jag se här också..Varför kan inte Barnens Hus råka börja sälja idag ;)

Edit
a really cool guy at kmart half hour away from me held his last copy for me. on my way there, he turned away 5 customers because i called and also called him on the way there to let him know i was ten minutes away...

that is a half hour timespan guys. they also said that people had been coming from all over illinois yesterday and today to get the game, combing the area

Redigerat av moparman, 12 november 2007 - 09:52.


#156

Postad 12 november 2007 - 16:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0
Yepp. Tror på hyfsade försäljningssiffror för detta ;)

#157

Postad 12 november 2007 - 18:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Här har ni achivmentslistan

Spoiler


#158

Postad 12 november 2007 - 19:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0
Gulp... lär ta ETT TAG att klara alla dem :)

#159

Postad 12 november 2007 - 19:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heh..Jopp..

Zoiler har du lyckats hitta nån som sagt på ett ungefär hur lång tid det tar att klara spelet om man försöker klara det mesta ?

Har läst nått påstående om att spelet kan klaras på
Spoiler
timmar..Gissar att det är om man springer igenom spelet..Huvudstoryn..

Hoppas att man kan få ut minst 70 timmar :)
Åså en till sväng när man spelar med en annan inriktning för att få andra quest osv

#160

Postad 12 november 2007 - 20:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0
Det har jag sagt tidigare i tråden, inte så långt bak. Tror mainstoryn var 20-30 och om man ska göra allt så 60-70.

#161

Postad 12 november 2007 - 22:04

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som verkligen längtar efter detta spelet? Jag hoppas bara min box kommer hem från Tyskland lagom till releasen.

#162

Postad 12 november 2007 - 22:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Smack my head and call me a hippie.

4 brunstiga killar samlades idag för att premiärspela denna högt efterlängtade titel. 360 med HDMI, dyrt surround system och en 720p projje på 90" bara för att garantera en värdig upplevelse som vi förväntade oss detta spel skulle erbjuda.

4 timmar senare och bara efter att ha bara slickat på ytan är man helt utan ord. När Peter Jackson snackade om att göra interaktiva filmer måste han redan ha fått spelat en build av Mass Effect före alla andra för det är sån sjuk filmkänsla över det hela.

Atmosfären håller så sjuk hög klass att det inte finns. Röstsystemet, dialogen, handlingen, djupet, det är sjukt! Detaljerna på hur olika raser uppträder, världen man lever i, historien bakom allt och ens roll i denna värld är imponerande välgjord för att bara sträcka sig så kort in i spelet.

Någon får fan ta och öppna sin plånbok här och se till att göra en film av spelet, skulle lätt bli det bästa sen Star Wars med rätt folk bakom.

Negativa då? Kan bara komma på 3, varav 1 är maskinens fel, saker:

1. Frameraten är inte stabil. Små dips här och var på öppna ytor och då har vi inte äns sett några större strider. Dock inget mega lagg.
2. Läppsynken är inte 100%. Men det är kanske att begära för mycket att ha för gjorda synkningar på alla 1000-tals? dialoger.
3. Eftersom det är mycket snack till låg och fin bakgrundmusik så känns den höga ljudnivån på Xbox 360 extra mycket i detta spel. Svårt att skruva upp för att täck då den nivån sen skulle väcka döda så fort man kör iväg 1 skott.

Gänget ska samlas nu kl 23 igen för att köra hela natten. Ett av de få spel man bara kan sitta vid sidan och njuta av handlingen! Ingen som går till jobb eller föreläsning imorgon inte!

Här med förklarar jag BioWare gudar och om EA förstör för dem så vill jag se nackskott på folk.

Redigerat av PalmiNio, 12 november 2007 - 22:30.


#163

Postad 12 november 2007 - 22:58

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Den som väntar på något gott... vi har ju något fantastisk att se fram emot, den 23/11 blir nog den bästa Xbox 360dagen för min del sedan 17/11-06 :)

#164

Postad 12 november 2007 - 23:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
PalmiNio
Ni råkas inte hålla till i piteå? :D

Skulle utan att tveka en mikrodels sekund stanna hemma från jobbet hela veckan om jag fick så bara va me nån ynka timme å titta :)

#165

Postad 12 november 2007 - 23:28

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

PalmiNio
Ni råkas inte hålla till i piteå? :D

Skulle utan att tveka en mikrodels sekund stanna hemma från jobbet hela veckan om jag fick så bara va me nån ynka timme å titta :)

+1 hehe, eller ja ... ni kan ju komma till mitt jobb och köra på 28" Tjocktvn haha

#166

Postad 13 november 2007 - 17:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Och nu dog vårt intresse för spelet, HELT!

Finns autosave funktion men den suger!

Kommer till en planet, får tag i den ###### bilen vi skulle ha får att komma till en annan plats på planeten. Efter många döda kommer vi till byggnaden, såklart helt död. Springer runt dödar och aktiverar diverse saker för att kunna använda hissen. Efter allt, ca 1 h spelade, kommer vi upp och ska leta efter vårt mål, en person vi ska döda. Råkar hitta henne i första rummet och eftersom vi inte var redo så dog vi efter 10min fightande.

Vad händer? JO vi får starta OM från när vi först fick bilen! Alltså tillbaka 1h och 30min. Argt stänger vi av och tar en paus!

Man kan såklart spara själv men vi trodde autosave gick på efter varje delmål men så var det inte och tyvärr kan man inte spara när man väl kommer i en fight vilket gjorde det omöjligt då vi bara trodde det var ett vanligt rum men det var fight direkt.

skit.

#167

Postad 13 november 2007 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0
Meh. Det är inte spelets fel. Du har spelat för mycket CoD4 :P

Såklart man alltid sparar imellanåt. Jag låter det aldrig gå 1h 30min innan jag sparar iaf. Just pga det scenario som ni råkade ut för.

#168

Postad 13 november 2007 - 19:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm tråkigt..Men så länge man kan spara själv så är det ok..
Dead Rising som jag precis kört ut första varvet höll på att driva mig till vansinnets brant..
Sällan jag varit så arg att jag på allvar funderat på att ta ut spelet och aldrig mer spela det.Och tända eld på det eller liknande.

Håller på att längta ihjäl mig efter Mass Effect nu..

PalmiNio
Hur länga har ni spelat nu ?

Vad tycker du om spelet sä här långt..Om man bortser från save missödet ?

#169

Postad 13 november 2007 - 20:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Meh. Det är inte spelets fel. Du har spelat för mycket CoD4 :D

Såklart man alltid sparar imellanåt. Jag låter det aldrig gå 1h 30min innan jag sparar iaf. Just pga det scenario som ni råkade ut för.


Jo klart man gör, men jag förderar att ta en save precis när jag märker att action ska börja så man kan ladda tillbaka till stridens början och göra om och göra rätt. Men eftersom save funktionen tas bort så fort en fiende är i samma rum så blir det fel.

Springer ju inte runt o sparar när allt är lugnt.

Har spelat kanske 10h och detta var såklart första gången. Men o andra sidan var det första riktigt tuffa striden.

Kan dock tillägga att AIn på vänner o fiender i strid är sjukt dålig :P Men inget jag bryr mig om då striderna känns som en bi-sak i det hela.

#170

Postad 13 november 2007 - 21:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0
Det är bra att det är lite utmaning dock. Sen kan man spela på olika svårighetsgrader också.

När man varvat spelet har jag hört att det ska finnas något som heter "New Game+". Undras vad det är. Spela det igen med samma karaktär?

Edit: EGM gav det 9, 9.5, 9. Vilket är lika mycket totalt som de gav CoD4. Niiice :P

Redigerat av Zoiler, 13 november 2007 - 21:47.


#171

Postad 13 november 2007 - 23:06

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Har spelat de första fyra timmarna nu och vad kan man säga om spelet hitills? WaaaaHHH!! SNUSK-bra! Storyn föll mig direkt i smaken och jag var fast som en gammal hund i en skön soffa. Det är omväxlande strider, trevligt XP-system och grymma dialoger! Det känns som att man är med i en film lite då och då :blink:

Helt enkelt ett snoräckligt bra spel som jag kanske till och med kan säga är det bästa till Xboxen, hitills. Huvva, längesedan jag spelade ett sådant gripande spel :lol:

#172

Postad 14 november 2007 - 08:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Jaha, men, jaha? Ja då har vi klarat spelet!

Tog oss exakt 15h (står i save filerna hur länge man spelat), på normal plus att vi ändå i början körde en del sidouppdrag och var på planeter som vi inte behövde samt läst en hel del av storyn om den värld man lever i. Detta betyder att om man vill kan man köra igenom spelet på strax över 10h, alltså det är inte alls minst 20-25h som folk har sagt.

Oavsett vad, grymt spel!

+ Enormt bra Story, bästa jag varit med om på länge. Sjukt djup!
+ Högsta känslan av personlighet hos NPC, känslor, konflikter, kärlek och hat!
+ Dialoger värda ett pris och hjälper till filmkänslan
+ Kamerasystem som vid dialoger stärker filmkänslan med olika vinklar av close-ups
+ Enormt vackra miljöer som växlar
+ Kornig bild som ger extra åt filmkänslan när man är ute på olika planeter, lite av det där dålig mottagning bilden.
+ Bra fungerade system vid strider med lätta knappar för "magi" (Biotic) m.m

- Mycket laddande, små drops här och var när den ska ladda rum m.m.
- Samma som Gears of War där den ibland inte hinner med att ladda texturer snabbt
- Korkade medspelare och tidvis korkade fiender (en del kan man döda på avstånd innan man "aktiverat dem"

Vad ska de fixa till tvåan enligt mig:
- Lite mer variation hos fienderna och gärna fler "bossar" så man får utnyttja sina kunskaper och vapen
- Gör det värt att köra sidouppdrag. Pengar var aldrig ett problem då man hela tiden hittade nya vapen längs huvudstoryn i kontrast till sin level och därmed blev köp av vapen aldrig nödvändigt och vårt intresse för sidouppdrag kom av oss.
- Bättre AI på medspelare och motspelare

That is it! Årets bästa spel enligt mig och en story så sjukt bra att den saknar motstycke. Detta är ett mästerverk och BioWare är gudar.

#173

Postad 14 november 2007 - 08:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Lite bilder från spelet, inga spoilers av storyn dock:

Spoiler


#174

Postad 14 november 2007 - 08:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Låter ju bra att ni gillade det..Låter lite tråkigt att ni körde klart det så fort bara..
Har du nån uppfattning om hur mycket av spelet ni missat ?

Tycker fortfarande att det låter som ett kanonspel.
Att AI är kass är inget större problem för mig men vad som låter lite värre är att ni inte känner att det är värt att utforska/köra sidouppdrag..

Edit
Någon som läst boken Mass Effect: Revelation ?
Ska tydligen vara mycket bra om man vill veta mer om hur saker hänger ihop
Tydligen är de inga spoiler om spelet i boken..

70 spänn på adlibris

Är lite sugen :blink:

Redigerat av moparman, 14 november 2007 - 21:57.


#175

Postad 14 november 2007 - 22:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Låter ju bra att ni gillade det..Låter lite tråkigt att ni körde klart det så fort bara..
Har du nån uppfattning om hur mycket av spelet ni missat ?

Tycker fortfarande att det låter som ett kanonspel.
Att AI är kass är inget större problem för mig men vad som låter lite värre är att ni inte känner att det är värt att utforska/köra sidouppdrag..

Edit
Någon som läst boken Mass Effect: Revelation ?
Ska tydligen vara mycket bra om man vill veta mer om hur saker hänger ihop
Tydligen är de inga spoiler om spelet i boken..

70 spänn på adlibris

Är lite sugen :D


Det blir en beställning. Kan tänka mig att det kommer regna in sånt kring Mass Effect. Spelets story är grymt välgjord. Såklart är många saker en direkt rip-off från andra Sci-Fi områden men svårt att vara unik till 100%.

Ser gärna en animerad idependent film om världen.

#176

Postad 14 november 2007 - 22:14

Tinyox76
  • Tinyox76
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Ja, för egen del kan jag bara säga att jag ska *animig utforska allt som utforskas kan :D

Det börjar närma sig nu... bara 8 dagar kvar

#177

Postad 14 november 2007 - 22:17

Tinyox76
  • Tinyox76
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag förväntar mig massor med Merchandise kring detta spelet. Är det så bra som vi hoppas så ska jag köpa allt och åsidosätta en hel hylla bara för det spelet :D

#178

Postad 16 november 2007 - 09:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Guwwic

Vill gärna ha en uppdatering om hur det går :angry:

Edit
Jaha..Nu verkar dom ha släppt det i Australien också

EBGames

Redigerat av moparman, 16 november 2007 - 09:57.


#179

Postad 16 november 2007 - 10:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Spelade detta ett antal timmar igår och i början var jag inte lyrisk men nu tycker jag det är riktigt bra och striderna är grymmt roliga känns minst lika roliga som vilken FPS som helst.

Kort och gott ett grymmt bra spel och jag kommer nog att köra igenom varenda sidequest jag hittar.
9/10 får det av mig.

#180

Postad 16 november 2007 - 10:10

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Spelade detta ett antal timmar igår...

9/10 får det av mig.


Personligen tycker jag inte man kan sätta ett betyg på ett spel man inte har spelat igenom, helheten och speciellt slutet kan påverka mycket för vad spelet förtjänar i slutbetyg.

#181

Postad 16 november 2007 - 10:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Låter riktigt bra att dom lyckats kombinera bra action och rpg :angry:
Vad tycker du om AI ?
Ingenting som förstör för mycket?

Har läst att en del tycker att det är lite långsamt till en början men att det tar fart ordentligt efter ett tag..
Men det är ju inte så ovanligt med rpg.

#182

Postad 16 november 2007 - 10:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Spelade detta ett antal timmar igår...

9/10 får det av mig.


Personligen tycker jag inte man kan sätta ett betyg på ett spel man inte har spelat igenom, helheten och speciellt slutet kan påverka mycket för vad spelet förtjänar i slutbetyg.


Tja slutet har aldrig varit viktigt för mig i ngt spel, ofta klickar jag bara igenom slutsekvenserna i de spel det går att göra det (med ett fåtal undantag).
Men visst efter jag spelat igenom spelet så kan det mycket väl få en 10:a men slutet (hur dåligt eller bra det än nu må vara)kommer definitivt inte vara ngt som påverkar mitt betyg.

Jag tycker inte det är ngt fel på AI´n so far och det är inte bara att springa in i fighterna och tro att man ska kunna döda alla lätt utan man behöver faktiskt ta skydd då man kan dö ganska fort.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 november 2007 - 10:20.


#183

Postad 16 november 2007 - 11:31

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Tja slutet har aldrig varit viktigt för mig i ngt spel, ofta klickar jag bara igenom slutsekvenserna i de spel det går att göra det (med ett fåtal undantag).
Men visst efter jag spelat igenom spelet så kan det mycket väl få en 10:a men slutet (hur dåligt eller bra det än nu må vara)kommer definitivt inte vara ngt som påverkar mitt betyg.


Skippar du själva sexakten när du haft förspel med? :angry: Speciellt i ett så storydrivet spel är det väl inte läge att skippa sådanna grejer. Men vad tusan, klickar ALDRIG igenom slutscenerna, hur pissigt/bra spelet än varit vill man ju "få in" vilken story utvecklarna tänkt sig...

klicka bort.... går inte in i mitt huvud. Som att se på film och spola mellan actionscenerna "Yeah! han dödade honom, varför får jag aldrig veta för jag splade mellansnacket" ;)

Redigerat av Unregistered40880, 16 november 2007 - 11:33.


#184

Postad 16 november 2007 - 12:10

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Tja slutet har aldrig varit viktigt för mig i ngt spel, ofta klickar jag bara igenom slutsekvenserna i de spel det går att göra det (med ett fåtal undantag).
Men visst efter jag spelat igenom spelet så kan det mycket väl få en 10:a men slutet (hur dåligt eller bra det än nu må vara)kommer definitivt inte vara ngt som påverkar mitt betyg.


Skippar du själva sexakten när du haft förspel med? :angry: Speciellt i ett så storydrivet spel är det väl inte läge att skippa sådanna grejer. Men vad tusan, klickar ALDRIG igenom slutscenerna, hur pissigt/bra spelet än varit vill man ju "få in" vilken story utvecklarna tänkt sig...

klicka bort.... går inte in i mitt huvud. Som att se på film och spola mellan actionscenerna "Yeah! han dödade honom, varför får jag aldrig veta för jag splade mellansnacket" ;)


haha nej men förspelet kan jag väl tänka mig spola igenom (ibland...)
Finns några undantag som sagt detta kan nog bli ett undantag.
Men enligt mig går det inte att jämföra storyn i en film kontra ett spel, ett spel har du kul med när du SPELAR igenom det inte genom att titta på massa filmsekvenser som för min del gärna kan tas bort ur alla spel.

Ingen kan väl mena att slutet kan påverka betyget pga att spelaren dör eller liknande ÄVEN fast spelet var det roligaste/mest välgjorda/snyggaste man spelat tills man dog i slutet ELLER?

Nej för min del är det spelandet som är det viktiga och visst även storyn men om man har kul med ett spel så bör ju storyn kunna kvitta då man uppenbarligen har kul med det.

Ngn som tycker sluten var viktiga i Super Mario Bros också?

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 november 2007 - 12:14.


#185

Postad 16 november 2007 - 13:03

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Men va fan! Har jag missat nåt eller? Var inte den 20:e officiellt släppdatup i USA ? O sen den 23:e här i europa? Hur fasen kan ni ha spelet redan?

Min polare hämtade upp sin kopia i tisdags. Det var i butiken där han hade förhandsbokat det så det har redan skeppats ut. Så det behöver inte tvungen vara genom piracy.

Han är helt vild med spelet.

#186

Postad 16 november 2007 - 14:48

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

haha nej men förspelet kan jag väl tänka mig spola igenom (ibland...)
Finns några undantag som sagt detta kan nog bli ett undantag.
Men enligt mig går det inte att jämföra storyn i en film kontra ett spel, ett spel har du kul med när du SPELAR igenom det inte genom att titta på massa filmsekvenser som för min del gärna kan tas bort ur alla spel.

Ingen kan väl mena att slutet kan påverka betyget pga att spelaren dör eller liknande ÄVEN fast spelet var det roligaste/mest välgjorda/snyggaste man spelat tills man dog i slutet ELLER?

Nej för min del är det spelandet som är det viktiga och visst även storyn men om man har kul med ett spel så bör ju storyn kunna kvitta då man uppenbarligen har kul med det.

Ngn som tycker sluten var viktiga i Super Mario Bros också?


I'm with you wmadoss, down with the Count! hehe... :angry:

Tycker att filmsekvenser ska hållas till ett absolut minimum, det är spelandet som är viktigt. Jag tycker de lyckades bra i Gears of War och Bioshock, även CoD4 var bra på den punkten, fokus ligger på spelet helt enkelt. Höll på och bli galen när jag spelade MGS2 som ju var mer film än spel...

Obs! Jag känner alltså the Count privat så jag tar mig lite friheter mot honom ;)

#187

Postad 16 november 2007 - 14:55

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Slutet kanske inte är så viktigt men man ska nog ha spelet större delen för att får sig en uppfattning för det finns en del spel som fått dålig kritik för det känns som man gör samma sak hela tiden. Kan vara skoj dom första timmarna men bli tröttsamt till slut. Spel som Heavenly Sword och Assassins Creed är två exempel jag direkt kan minnas fått sådan kritik.

#188

Postad 16 november 2007 - 14:59

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Slutet kanske inte är så viktigt men man ska nog ha spelet större delen för att får sig en uppfattning för det finns en del spel som fått dålig kritik för det känns som man gör samma sak hela tiden. Kan vara skoj dom första timmarna men bli tröttsamt till slut. Spel som Heavenly Sword och Assassins Creed är två exempel jag direkt kan minnas fått sådan kritik.


Absolut kan jag hålla med om.
Inte för att jag tror detta blir sämre efter vad jag läst utan snarare bättre.

Men visst jag kommer absolut revidera mitt betyg om det nu skulle vara så (knappast troligt).

#189

Postad 16 november 2007 - 15:24

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Ingen kan väl mena att slutet kan påverka betyget pga att spelaren dör eller liknande ÄVEN fast spelet var det roligaste/mest välgjorda/snyggaste man spelat tills man dog i slutet ELLER?


En av dom viktigaste sakerna som recensenter tar hänsyn till när dom recenserar spel är storyn, så hur slutet utspelar sig kan säkert ändra betyget en aning om det ligger o tippar mellan t.ex. en 7a och en 8a.

Ngn som tycker sluten var viktiga i Super Mario Bros också?


Spel, precis som allting annat, utvecklas, och story är en viktig del i dom flesta spel för dom flesta spelare.

Slutet kanske inte är så viktigt men man ska nog ha spelet större delen för att får sig en uppfattning för det finns en del spel som fått dålig kritik för det känns som man gör samma sak hela tiden.


Jag menade detta också till viss del när jag sa att man bör ha spelat igenom spelet, spelet kan vara jättebra dom 5 första timmarna sen kanske det dippar rejält, eller tvärtom blir väldigt mycket bättre.

Redigerat av derpious, 16 november 2007 - 15:25.


#190

Postad 16 november 2007 - 15:35

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

och story är en viktig del i dom flesta spel för dom flesta spelare.


Jo jag har förstått det som tur är, är inte jag en av dom spelarna.
Isf skulle jag nog tycka ganska många bra spel suger.
Master Chief visste jag inte ens vem det var förräns några månader sen och då har jag ändå spelat Halo1 och Halo2 några timmar. :-)

Bioshock kommer jag inte ihåg vad slutet handlade om ens mer än att jag har för mig att ngn gubbe stod på en brygga vid vattenytan el liknande.

Så mycke bryr jag mig :-) Shenmue däremot där var det en GRYMMT bra story och i det spelet gjorde det enormt mycke för spelbetyget.

#191

Postad 16 november 2007 - 15:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
I en tråd som handlar om Mass Effect pratas det alltså om att story inte är så viktig i spel? :angry:

#192

Postad 16 november 2007 - 15:48

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

I en tråd som handlar om Mass Effect pratas det alltså om att story inte är så viktig i spel? :angry:


Haha ja det kanske är lite märkligt då storyn i detta spel kan jag hålla med om gör mycket och får en att vilja spela vidare.
Så visst i detta spelet är storyn viktig men jag menade på att om jag tycker spelet är en 9:A fram tills låt säga att man dör i slutet eller ngt annat dåligt slut så skulle det aldrig falla mig in att sänka betyget för en sån skitsak.
Kan väl säga så här.. visst jag tycker storyn är viktig OM det finns ngn.
De få spel som ens fått mig intresserad av storyn kan jag lätt räkna på mina 5 fingrar därför bryr jag mig inte så ofta längre om huruvida storyn är bra eller inte utan spelar spelet för vad det är.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 november 2007 - 15:50.


#193

Postad 16 november 2007 - 16:02

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Slutet kanske inte är så viktigt men man ska nog ha spelet större delen för att får sig en uppfattning för det finns en del spel som fått dålig kritik för det känns som man gör samma sak hela tiden. Kan vara skoj dom första timmarna men bli tröttsamt till slut. Spel som Heavenly Sword och Assassins Creed är två exempel jag direkt kan minnas fått sådan kritik.


Absolut kan jag hålla med om.
Inte för att jag tror detta blir sämre efter vad jag läst utan snarare bättre.

Men visst jag kommer absolut revidera mitt betyg om det nu skulle vara så (knappast troligt).

Tror Mass Effect levererar fullt ut.

Redigerat av basselito, 16 november 2007 - 16:03.


#194

Postad 16 november 2007 - 16:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
En annan är nu inne på sin andra runda av spelet. Denna gången ska jag kolla alla planeter och göra alla uppdrag!

#195

Postad 16 november 2007 - 16:17

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

En annan är nu inne på sin andra runda av spelet. Denna gången ska jag kolla alla planeter och göra alla uppdrag!


Såg du den sekvensen som det tex pratas om på IDG och som fick spelet förbjudet i Singapore.
Tänkte om man måste köra som brud för att se det eller inte.

#196

Postad 16 november 2007 - 22:14

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

En annan är nu inne på sin andra runda av spelet. Denna gången ska jag kolla alla planeter och göra alla uppdrag!


Såg du den sekvensen som det tex pratas om på IDG och som fick spelet förbjudet i Singapore.
Tänkte om man måste köra som brud för att se det eller inte.


Jag vet inte exakt vad du menar, men såvitt jag har läst, tidigare i denna tråd, så finns det en sexscen, oberoende vilket kön man spelar, men spelar du som kvinna så blir det en lesbisk sexscen.

#197

Postad 17 november 2007 - 03:32

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Ok det var nog den isf.

det finns inga manliga secscener iaf .

#198

Postad 17 november 2007 - 03:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

En annan är nu inne på sin andra runda av spelet. Denna gången ska jag kolla alla planeter och göra alla uppdrag!


Såg du den sekvensen som det tex pratas om på IDG och som fick spelet förbjudet i Singapore.
Tänkte om man måste köra som brud för att se det eller inte.


Jag vet inte exakt vad du menar, men såvitt jag har läst, tidigare i denna tråd, så finns det en sexscen, oberoende vilket kön man spelar, men spelar du som kvinna så blir det en lesbisk sexscen.


Spoiler

Redigerat av Zoiler, 19 november 2007 - 14:02.


#199

Postad 17 november 2007 - 15:01

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
konstigt nog så blir jag bara mindre o mindre sugen på mass effect.Jag vet att grafiken är hur grym som helst och allt annat kommer bli grymt......hmm konstigt ;).

#200

Postad 19 november 2007 - 09:25

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

haha nej men förspelet kan jag väl tänka mig spola igenom (ibland...)
Finns några undantag som sagt detta kan nog bli ett undantag.
Men enligt mig går det inte att jämföra storyn i en film kontra ett spel, ett spel har du kul med när du SPELAR igenom det inte genom att titta på massa filmsekvenser som för min del gärna kan tas bort ur alla spel.

Ingen kan väl mena att slutet kan påverka betyget pga att spelaren dör eller liknande ÄVEN fast spelet var det roligaste/mest välgjorda/snyggaste man spelat tills man dog i slutet ELLER?

Nej för min del är det spelandet som är det viktiga och visst även storyn men om man har kul med ett spel så bör ju storyn kunna kvitta då man uppenbarligen har kul med det.

Ngn som tycker sluten var viktiga i Super Mario Bros också?


I'm with you wmadoss, down with the Count! hehe... :)

Tycker att filmsekvenser ska hållas till ett absolut minimum, det är spelandet som är viktigt. Jag tycker de lyckades bra i Gears of War och Bioshock, även CoD4 var bra på den punkten, fokus ligger på spelet helt enkelt. Höll på och bli galen när jag spelade MGS2 som ju var mer film än spel...

Obs! Jag känner alltså the Count privat så jag tar mig lite friheter mot honom :rolleyes:


Ett bra spel "förför" ju på flera plan, utsökt gameplay och bra story. Om ni inte gillar storyn kan ni ju spela tetris :)

jag tycker det beror helt på om man ska hålla sekvenser på ett minimum eller inte. MGS2 och 3 hade ju förfärligt massa mellansekvenser. Men jag tog det för vad det var och såg sekvenserna som "belöning" efter varje avsnitt (skön story). I CoD 4 är det väldigt balanserat i mitt tycke, väldigt korta och ofta interaktiva mellansekvenser.

I vilket fall som hellst tycker jag det är konstigt om någon vill prata bort storyn i en tråd om ett storydrivet RPG :P

OBS! Sir Anselm luktar ost :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.