Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 eller Xbox 360?

529 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 22 februari 2007 - 14:55

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

EyeToy? finns redan till 360 fast under annat namn, samma teknik som EyeToy fast nyare såklart.

Jag är lite nyfiken på spelen till 360:ns eyetoy, hur mycket bättre de är än PS2:ans osv, har du några länkar?

#152

Postad 22 februari 2007 - 15:36

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
hehe finns väl ett spel till 360 kamera och det är något gratis lir på liven, ska tydligen vara totalt värdelöst.

#153

Postad 22 februari 2007 - 16:54

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
För att återgå till grundfrågan är ju svaret naturligtvis:

Köp dig en 360.

Pga att det är den som är klart enklast att tillgå. Naturligtvis, är du hårdkår supergamer och importerar själv från Tingeling superstore i liten fiskeby i Japan (billigast just nu!) och dessutom smygrunkar till bilder av gamla Sony walkmans så kommer du naturligtvis även bli supernöjd med en PS3. Tänk dock på att du går miste om smågrejor som enkel garantiservice etc.

Du, jag vet, vi snabbspolar 5 år fram i tiden (naturligtvis mha en Betamax videobandspelare) och frågar en 360 ägare och en PS3ägare om de har varit nöjda med sin konsoler:

LK : LillKille
XB : Xbox360 ägare
PS : PS3 ägare

LK: "Hej, jag heter LillKille, kommer från forntiden och har ett par frågor ... Går det bra?"
XB: "Visst seru!"
PS: "Okidoki"
LK: "Det är såhär att vi har ett gäng konsumenter som tvekar inför vilken konsol de skall köpa. Vilken tycker ni?"
XB: "Xbox!!!"
PS: "Playstation!!!!!!!!"
LK: "Men era svar gör det hela inte lättare; är verkligen inte någon av konsolerna bättre än den andre?"
PS: "Nej, PS BÄST !!!!
XB: "Lägg dig ner och dö PS fanboi !!!!"
PS: "VA SA DU !!!???! Skal duu ha smäll eller ?"
XB: "Ähh håll tyst, min snopp har ALLTID varit större än din !!!"
PS: "Hahaha, kom du inte på nåt bättre eller .... tönt!!!"
LK: "Grabbar, grabbar ... sluta upp. Jag får nog tolka era svar som att ni BÅDA varit mycket nöjda med era konsoler?"
XB o PS i kör: "Ja, jo, så är det nog."
PS o XB tittar på varandra med något visst i blicken och kramar plötsligt om varandra, medan LK smyger tisstass bort därifrån och återvänder till sin egen tid, smånöjd över att han har ordnat fred mellan de 2 stora fanboilägren.

Jag kan faktiskt inte se hur man kan bli missnöjd om man nu köper någon av dessa konsoller. Köper du PS kommer du inte ångra dig och kommer lugnt leva vidare i tron att du gjorde det bästa valet. Detsamma gäller Xbox.

Det finns ungefär 753271 olika kvantifierbara begrepp, och ungefär dubbla antalet kvalitativa, som du kan jämföra de 2 olika produkterna på. Oftast är resultaten en bedömningsfråga och kommer färgas hårt av vilken konsoll du tidigare ägt. Konsolägare är väldigt sällan objektiva. PS2 spelare kommer med största sannolikhet vilja ha en PS3 och Xboxägare en 360. Det finns ingen klar vinnare i förra generation och så även kommer det vara nu. Du kan omöjligt säga att den en är bättre än den andra utan att ta en subjektiv ställning åt endera hållet.

Själv tycker jag hemskt mycket om min 360, tror även jag skulle varit väldigt nöjd med en PS3. Men nu var det så att 360 kom först och jag hatar att vänta. Och jag kan ärligt säga att jag har haft j-kligt kul med den. Nästan det roligaste jag haft sen min första; Atari 2600. Därimellan har det nog vart en 10-12 olika konsoller). Roligast var så klart Elitserien på Sega Megadrive. Tror jag och polaren har en trackrecord av 10000 matcher mellan Frölunda och Luleå.

Dessutom kan jag tillägga att min 360 aldrig gått sönder, aldrig känt behov att spotta ut spel i 1080p i 12 fps och/eller minimala grafiklulllull, läött och smidigt kopplat upp sig till Live för att spela online (sällan ett spel kommer utan multiplayerdel nu för tiden) eller för att ladda ner ett demo.

Hur som, du kommer ALDRIG få ett vettigt svar (för det finns inga) i denna tråd om vilken du skall välja och det behöver du inte heller för du kommer, garanterat, bli nöjd med vilken du än väljer.

-lk

#154

Postad 22 februari 2007 - 17:13

qungen
  • qungen
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
om du har små barn så är ps3 att föredra den har mycket större utbud på barn spel "ps2"
och så får pappa en bra spelmaskin,blålaser spelare

#155

Postad 22 februari 2007 - 17:29

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

EyeToy? finns redan till 360 fast under annat namn, samma teknik som EyeToy fast nyare såklart.

Jag är lite nyfiken på spelen till 360:ns eyetoy, hur mycket bättre de är än PS2:ans osv, har du några länkar?

<{POST_SNAPBACK}>

Rayman är ett spel som kommer använda xbox toyboy.
Sen så kan man även använda den i Rainbow six: las vegas för att lägga in sitt eget ansikte i figurerna (riktigt kul).Självklart så kommer det mer o mer spel som kommer stödja xbox toyboy men vilka det är vet vi inte ännu.

#156

Postad 22 februari 2007 - 17:30

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

om du har små barn så är ps3 att föredra den har mycket större utbud på barn spel "ps2"
och så får pappa en bra spelmaskin,blålaser spelare

<{POST_SNAPBACK}>

om man har små barn så är Wii att föredra.PS3 och xbox 360 är vuxenleksaker xxx-rated.

#157

Postad 22 februari 2007 - 19:19

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Jag kan faktiskt inte se hur man kan bli missnöjd om man nu köper någon av dessa konsoller. Köper du PS kommer du inte ångra dig och kommer lugnt leva vidare i tron att du gjorde det bästa valet. Detsamma gäller Xbox.

Det finns ungefär 753271 olika kvantifierbara begrepp, och ungefär dubbla antalet kvalitativa, som du kan jämföra de 2 olika produkterna på. Oftast är resultaten en bedömningsfråga och kommer färgas hårt av vilken konsoll du tidigare ägt. Konsolägare är väldigt sällan objektiva. PS2 spelare kommer med största sannolikhet vilja ha en PS3 och Xboxägare en 360. Det finns ingen klar vinnare i förra generation och så även kommer det vara nu. Du kan omöjligt säga att den en är bättre än den andra utan att ta en subjektiv ställning åt endera hållet.

Hur som, du kommer ALDRIG få ett vettigt svar (för det finns inga) i denna tråd om vilken du skall välja och det behöver du inte heller för du kommer, garanterat, bli nöjd med vilken du än väljer.

-lk

<{POST_SNAPBACK}>

Väldigt bra svar.

#158

Postad 22 februari 2007 - 19:22

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

om du har små barn så är ps3 att föredra den har mycket större utbud på barn spel "ps2"
och så får pappa en bra spelmaskin,blålaser spelare

<{POST_SNAPBACK}>

om man har små barn så är Wii att föredra.PS3 och xbox 360 är vuxenleksaker xxx-rated.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror han syfta på att man kan lira PS2 lir på PS3.

Men jag säger samma sak. Wii är absolut den maskin som ska satsas på för dom mindre.

#159

Postad 22 februari 2007 - 20:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Lillkille: Det var ett väldigt långt inlägg för att säga att båda konsollerna ger gedigna upplevelser :D

#160

Postad 22 februari 2007 - 21:46

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Sony gjorde en ganska så bra pris-analys om vilken av konsollerna som var billigast respektive dyrast. Men det var ju självklart många Xbox 360 ägare som höjde på rösten och skrev skällsord om bolaget Sony.

Jag skriver en egen lista utifrån vad jag har för mig att Sony skrev sedan tidigare.

Xbox 360 4 000:- + 1 500:- + (så mycket du spelar på nätet) 6 000:-
1) 20GB Hårddisk.
2) Trådlös handkontroll.
3) HD-DVD spelare(extern).
4) Component.
5) Internet(ej trådlöst).
6) Kostar att spela över nätet.

Playstation 3 6 500:- (ganska säker på den summan)
1) 60GB Hårddisk.
2) Trådlös handkontroll.
3) Blu-Ray spelare.
4) HDMI/Component.
5) Trådlöst internet.
6) Gratis att spela över nätet.


Nintendo Wii 2 500:-
1) Ingen hårddisk.
2) Wii-motes(trådlösa).
3) DVD spelare.
4) Component.
5) Trådlöst internet.
6) Gratis att spela över nätet.

Tror det var nått sånt som Sony skrev. Och så menade de även på att en Blu-Ray läsare som är instoppad i ens PS3 skulle vara värd det dubbla mot en HD-DVD(1 500kr) det vill säga 3 000kr. Så att en PS3 Premium skulle kosta ca 3 500kr utan Blu-Ray läsaren här i Sverige. Vilket då är billigare än en Xbox 360 med mindre hårddisk etc. etc.

Kom ihåg att detta inte är mina åsikter utan något som Sony har sagt. Och kom även ihåg att jag kan ha misstolkat något eller skrivit fel på något som stod i den artikeln. Och nej, jag kommer inte ihåg vart jag läste detta. :\

#161

Postad 22 februari 2007 - 22:15

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
en 360 kan man få för runt 3000 kr idag.Sen så sägs det att XBOX LIVE kommer bli gratis snart och trådlös internet kan man visst köra med på 360n.

#162

Postad 22 februari 2007 - 23:12

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

hehe finns väl ett spel till 360 kamera och det är något gratis lir på liven, ska tydligen vara totalt värdelöst.

<{POST_SNAPBACK}>

Kände inte till det faktiskt, när de släppte kameran i höstas så var det en hel snack om att den passade till "gesture gaming", men det har alltså inte blivit så mycket verkstad än, enligt ray nilsson.

Man kan köpa ett EyeToy Play3 till PS2:an komplett med kamera för 360 spänn på CDON, kan varmt rekommendera det för föräldrar med barn i åldern 5-8 år, otroligt lätt att lära sig eftersom man inte behöver använda någon kontroll eller kunna läsa för att kunna spela, har de bara lärt sig att välja svenska flaggan i början av spelet sköter sig resten själv. :D

Och precis om som i Rainbow Six:Las Vegas, så läggs ansiktena in på volleyboll-spelarna etc. och det ser faktiskt skitkul ut. Vem behöver next-gen konsoller egentligen? :D

Redigerat av Faceplant, 22 februari 2007 - 23:13.


#163

Postad 22 februari 2007 - 23:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
1. 360 kostar INTE 4.000, snarare 3200 eller i den klassen (ska det vara så svårt att använda sökfunktionen?).
2. Det ingår väl bara en Wiimote till Nintendon?
3. Det ingår inte komponentkablar till Nintendon.

Men vad väntar man sig när någon tar fakta från den ena tillverkaren?

#164

Postad 22 februari 2007 - 23:35

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Vad jag fick veta från en kompis på EBgames (efter att ha fått en uppdate från sony) så skulle det bara vara sonys spel som var gratis att spela online och att EA spelen m.m. skulle kosta.

#165

Postad 22 februari 2007 - 23:44

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Vad jag fick veta från en kompis på EBgames (efter att ha fått en uppdate från sony) så skulle det bara vara sonys spel som var gratis att spela online och att EA spelen m.m. skulle kosta.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är faktiskt väldigt sensatonella uppgifter har inte sett de någonstans på nätet, så jag väljer att inte tro på dem för än det finns andra källor.

en 360 kan man få för runt 3000 kr idag.Sen så sägs det att XBOX LIVE kommer bli gratis snart och trådlös internet kan man visst köra med på 360n.

Då kan man lika gärna säga att man kan få en PS3:a för 6200 kr (webhallen) och rykten om gratis Live är ju jättebra, men som sagt de är ju bara rykten.

#166

Postad 23 februari 2007 - 00:44

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
4 000kr för Xbox 360 är ju dock release priset som sattes. Jag kan mycket väl tänka mig att PS3an kommer att tappa runt tusenlappen i pris när den legat på marknaden i ett år.

Sedan skulle det väl nästan vara mer rättvist att jämföra den snåla versionen av PS3an med den exklusiva versionen av Xbox 360.(vilket inte går här i Sverige, men ändå)

Xbox 360: 4 000kr + 1 500kr = 5 500kr (3 000kr + 1 500kr = 4 500kr med dagens priser)

PS3: 5 500kr (2 500kr utan Blu-Ray?)

Och det där med att Sony alltid räknar in HD-DVD i priset på.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga. Självklart så förstår jag ju Sony i hur dom räknar, och att dom helst räknar in HD-DVD i priset på Xbox 360. Men ändå så kan ju Microsoft hela tiden hävda att dom i sin tur ej lägger in massa extra som gör att det kostar mer.

Knivig situation, och framtiden får utvisa hurvida speltillverkarnas behov av Blu-Ray kommer bli. Blir det riktigt illa(för Xbox 360) så får väl MS göra någon typ av uppdatering, så att folk kan läsa spelen genom HD-DVD läsaren. Det bör väl inte vara någon omöjlighet? Att sitta å växla bland skivor tröttnade jag så sjukt mycket på när jag spelade på PC när man använde sig ut av CD-rom. :D

Redigerat av hobbex, 23 februari 2007 - 01:12.


#167

Postad 23 februari 2007 - 01:07

kellogger
  • kellogger
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

4 000kr för Xbox 360 är ju dock release priset som sattes. Jag kan mycket väl tänka mig att PS3an kommer att tappa runt tusenlappen i pris när den legat på marknaden i ett år.


så listan är baserad på xboxens release-pris (från 2005) och ps3 release-pris (2007)
med tillägget att ps3 kommer tappa tusen spänn i pris om ett år?

det låter väldigt konstigt och jämförelsen tappar ju all mening.


*Edit - - - - - - - - - -

en 360 kan man få för runt 3000 kr idag.Sen så sägs det att XBOX LIVE kommer bli gratis snart och trådlös internet kan man visst köra med på 360n.


Då kan man lika gärna säga att man kan få en PS3:a för 6200 kr (webhallen) och rykten om gratis Live är ju jättebra, men som sagt de är ju bara rykten.


och är inte det då en bättre jämförelse då det är vad konsolerna kostar?

Redigerat av kellogger, 23 februari 2007 - 01:10.


#168

Postad 23 februari 2007 - 01:21

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

så listan är baserad på xboxens release-pris (från 2005) och ps3 release-pris (2007)
med tillägget att ps3 kommer tappa tusen spänn i pris om ett år?

det låter väldigt konstigt och jämförelsen tappar ju all mening.

Sony uttalade sig om detta när Xbox 360 fortfarande hade ett pris på runt fyratusen riksdaler, om jag inte tar helt fel? Absolut ingen annan som läst om detta? :\

Men, varför skulle då jämförelsen vara fel? Jämförelsen från Sony's sida är väl mest ett sätt att hävda att deras konsoll inte alls är så förskräckligt dyr som alla hävdar. Enligt det som "jag" då postade enligt vad "Sony" hade sagt så tyder det ju på en smärre skillnad bland de två konsollerna.

(sorry för den sena uppdatering på min förra post, är hemma hos polaren och vi såg på film)

Och för er som undrar så ser jag fördelar med alla tre konsollerna denna generation, och kommer helt säkert att ha alla tre i min ägo innan året är slut. :D

#169

Postad 23 februari 2007 - 01:41

kellogger
  • kellogger
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Men, varför skulle då jämförelsen vara fel?


till och börja med för att priserna inte är aktuella.

Sony uttalade sig om detta när Xbox 360 fortfarande hade ett pris på runt fyratusen riksdaler, om jag inte tar helt fel? Absolut ingen annan som läst om detta? :\


och det har den ju inte längre vilket gör att jämförelsen haltar.

hur skulle det se ut om man jämförde priset på vad en dator av märke 1 kostade för ett år sedan med vad en liknande dator av märke 2 kostar nu? den enda jämförelsen som är giltig är ju den som tar upp vad båda datorerna kostar under samma tidsperiod? eller är det för logiskt?

#170

Postad 23 februari 2007 - 07:55

Unregisteredfdecda08
  • Unregisteredfdecda08
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

den enda jämförelsen som är giltig är ju den som tar upp vad båda datorerna kostar under samma tidsperiod? eller är det för logiskt?


Man är böjd att hålla med. Tempus är viktigt. Vilket också innebär att jämförelser mellan vad X360 kan idag och vad PS3 kan i morgon också är irrelevanta. Åtminståne så länge frågan inte var ställd som "skall jag köpa en X360 idag eller en Ps3 imorgon". Men även en sådan frågeställning skapar problem då PS3's framtida egenskaper baseras på antaganden och spekulation.

#171

Postad 23 februari 2007 - 07:59

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Är inte poängen att jämföra priserna bara väsentligt om man hade tänkt köpa någon av konsolerna idag?
Att 360:n kostade upp imot 4000:- när det släpptes har väl inget med dags läget att göra?

#172

Postad 23 februari 2007 - 08:04

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
Hetaste prylarna 2007
"Microsoft Xbox 360 HD-DVD

När nu Playstation 3 har en Blu-ray spelare inbyggd så vill inte Microsoft vara sämre. Redan nu kan man köpa en extern HD-DVD spelare till Xbox 360, men under året dyker en Xbox 360 med inbyggd HD-DVD spelare upp i butikerna. Frågan är bara när denna kommer? Vi gissar på efter sommaren, priset lär hamna på cirka 4 500 kronor någonstans."

#173

Postad 23 februari 2007 - 08:21

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Han har ju bara skrivit vad Sony skrev för månader sedan, klaga inte på honom.

Sen ör det ju kul att ni säger näe 360 kostar inte 4000:- så det kan man inte jämföra men ni säger inget om att HD-DVDn är dyrare än vad som stod i den där jämförelsen :D

Det är ju bara att inse att om man vill ha allt som PS3 har i en 360 så blir dom ungefär lika dyra.

Räkna själva:

360: 3200:-
Trådlöst nätverk: 800:-
Play & charge: 200:-
HD-DVD: 1700:-

Summa: 5900:-

PS3: 6200:-

Summa 6200:-

Pris diff på 300:- men då innehåller PS3 lite mer lull lull som större HDD och minneskortläsare, samt en BluRay som går att använda till spel vilket in HD-DVD addonen gör till 360n, har heller inte räknat med eventuell Live avgift.

Sen är det ju bara att tänka efter vilken (båda såklart :D ) man vill ha. Så köper man en Wii till det också B)

#174

Postad 23 februari 2007 - 08:28

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Sen är det ju bara att tänka efter vilken (båda såklart :D ) man vill ha. Så köper man en Wii till det också  B)

<{POST_SNAPBACK}>


Vi kanske skulle ändra tråden till 360 eller PS3 och en Wii? :D

#175

Postad 23 februari 2007 - 08:32

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Det är faktiskt väldigt sensatonella uppgifter har inte sett de någonstans på nätet, så jag väljer att inte tro på dem för än det finns andra källor.


Faceplant: Och jag var den förste som berätta det, glöm inte det! :D

jag ser rubrikerna nu

Sensatonella uppgifter på minhembioforum från Elmaco!

:D

Redigerat av ElMaco, 23 februari 2007 - 08:35.


#176

Postad 23 februari 2007 - 09:10

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
:D :D B)

Redigerat av rayko, 23 februari 2007 - 09:12.


#177

Postad 23 februari 2007 - 10:01

Habs
  • Habs
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
PS3 eller 360?

Själv har jag båda. Jag vet inte om det är nyhetens behag men personligen föredrar jag PS3.

Jag är mer av en Metal Gear och Devil May Cry fan en Halo. Så jag her mer förväntingar på PS3. Sen tycker jag kontrollen är skönare.

Min box har gått sönder som så många andras så att kvaliten på boxen känns sådär. Varje gång maskinen hänger sig idag tappar man andan. Sen ryktas det ju om en ny X-Box till slutet av året med en inbyggd HD DVD spelare som skall hålla betydligt högre kvalitet än den stationära som finns idag. Så om du funderar på en X-cox kanske det är värt att vänta.

När man sitter och kör Formula 1 till PS3 och håller kontrollen som en ratt känns det som att
next gen är verkligen här:)

Men om du är ute efter ett stort urval spel ASAP kanske 360 är att rekommendera. Men den som väntar på nåt gott.......

#178

Postad 23 februari 2007 - 10:36

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Nu e det så att man funderar på att spenderra lite pengar, men den stora frågan är ju skall man köpa en PS3:a eller Xbox 360.

<{POST_SNAPBACK}>


Så har du blivit något klokare än? Med tanke på att du kallar dig lite av en "Sony-bög" känns det som valet är enkelt för dig.

Playstation 3 för din del.

Du kommer vara nöjd med vilket du än köper men i o m du verkar föredra Sony så kör på den.

Redigerat av basselito, 23 februari 2007 - 10:36.


#179

Postad 23 februari 2007 - 10:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Märkligt att din 360 hänger sig. Min har aldrig hängt sig. Det är nog ngt fel på din isf.

#180

Postad 23 februari 2007 - 11:05

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Märkligt att din 360 hänger sig. Min har aldrig hängt sig. Det är nog ngt fel på din isf.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har hänt mig en 2-3 ggr och jag hämta min 360 på launch natten. :D Men det är en hel del vänner som säger att det har hänt dom också. Inte speciellt ofta men att det har hänt.

#181

Postad 23 februari 2007 - 11:35

Habs
  • Habs
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Märkligt att din 360 hänger sig. Min har aldrig hängt sig. Det är nog ngt fel på din isf.

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe säg inte så nu blir jag mer nervös. :D Om den nu skulle gå sönder en gång till vet jag inte om jag skulle orka fortsätta med 360. Men men...

#182

Postad 23 februari 2007 - 11:47

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Min har hängt sig ett par gånger också, känns tråkigt men när konsollerna blir mer PC lika så kanske man får räkna med det, är ju ändå Microsoft så hängningar kanske ingår :D

#183

Postad 23 februari 2007 - 11:53

Habs
  • Habs
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Min har hängt sig ett par gånger också, känns tråkigt men när konsollerna blir mer PC lika så kanske man får räkna med det, är ju ändå Microsoft så hängningar kanske ingår :D

<{POST_SNAPBACK}>


Haha :D Ja det har de nästan som man undrar om de tagit patent på det B)

#184

Postad 23 februari 2007 - 13:02

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

  • 1 503 inlägg
  • 0
Har inte läst några inlägg bara topic.

Ska du köpa en xbox360 och kolla film med den behöver ju den en extern hd-dvd spelare att koppla in så det blir det lika mycket som för en ps3 i runda slängar. Där kan du ju använda den inbyggda blue-ray spelaren till film.
Det är en stor skillnad på spel i 1080p pch 720p om den verkligen är gjort så varje pixel i 1080p har unik information. Alltså äkta 1920*1080p upplösning, Det är ju bara att testa med datorspel, grym skillnad.

#185

Postad 23 februari 2007 - 13:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har inte läst några inlägg bara topic.

Ska du köpa en xbox360 och kolla film med den behöver ju den en extern hd-dvd spelare att koppla in så det blir det lika mycket som för en ps3 i runda slängar. Där kan du ju använda den inbyggda blue-ray spelaren till film.
Det är en stor skillnad på spel i 1080p pch 720p om den verkligen är gjort så varje pixel i 1080p har unik information. Alltså äkta 1920*1080p upplösning, Det är ju bara att testa med datorspel, grym skillnad.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det är stor skillnad under förutsättning att man sitter nära nog så man kan urskilja de extra pixlarna. Du kan inte jämföra med en dator där man sitter max en halv meter från skärmen.

#186

Postad 23 februari 2007 - 13:13

Kakashi
  • Kakashi
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Vad jag fick veta från en kompis på EBgames (efter att ha fått en uppdate från sony) så skulle det bara vara sonys spel som var gratis att spela online och att EA spelen m.m. skulle kosta.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är faktiskt väldigt sensatonella uppgifter har inte sett de någonstans på nätet, så jag väljer att inte tro på dem för än det finns andra källor.

Så här ligger det till: Sony kommer inte att ta betalt för användare att köra live genom deras tjänster. Det som Sony har sagt är att andra tillverkare som EA, Ubisoft osv inte har bestämt sig för hur de skall göra. Vill de ta betalt så blir det så. Detta är uppgifter ifrån Sony och ingen annan. Sen får man välja att tro på det eller inte...

#187

Postad 23 februari 2007 - 14:51

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Ahh, fick hem lite blu-ray filmer idag och lyckan var total.

Har "bara" en HD-plasma, men med 1080i var det en ren fröjd för ögat :)

#188

Postad 23 februari 2007 - 14:52

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Läste precis om den "nya" PS3 som kommer till europa.

Verkar som bakåt kompatibiliteten inte kommer vara lika bra:

Källa

#189

Postad 23 februari 2007 - 14:57

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Vilken tur att man har US-modellen då :)

#190

Postad 23 februari 2007 - 15:28

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Läste precis om den "nya" PS3 som kommer till europa.

Verkar som bakåt kompatibiliteten inte kommer vara lika bra:

Källa

<{POST_SNAPBACK}>

Låter sunt, varför lägga energi på något som hämmar utvecklingen av ny teknik mer än nyttan av att kunna spela ett fåtal av sina gamla PS favoriter.

Själv stoppade jag i Halo 1/2 högst 4-5 ggr i min 360 innan jag insåg att, fan, skall man inte vara lite nexgen istället?

Huruvida denna funktionalitet är en dealbreaker eller inte i valet mellan 360/PS3 så är svaret nej. Köper man ny konsol vill man väl spela nya spel också eller? Men om jag skulle välja mellan de 2 olika konsollerna bara pga av dess bakåtkompatibilitet skulle jag nog välja PS3 då PS2:an fortfarande är en levande maskin med regelbundna (och unika) spelsläpp, och det kan tänkas vara nåt spel som man vill ha där till sin PS3:a.

Men som den fanboi jag är måste jag poke:a lite fun på Sony som "tvärvänder" i bakåtkompatibilitetsfrågan. Minns klart hur Sony skrattade åt MS "halvtama" försök till bakåtkompatibilitet (fråga mig inte efter länkar då jag varken orkar leta efter dem eller finner något behov av att kreditera det jag påstår) och att man sen väljer samma väg som MS. mohaha w00f w00f . score M$! eller nåt.

-lk

-lk

#191

Postad 23 februari 2007 - 15:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Spelar ingen som helst roll för mig. Jag spelar mina ps2spel på min ps2 istället.

#192

Postad 23 februari 2007 - 15:36

qungen
  • qungen
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

om du har små barn så är ps3 att föredra den har mycket större utbud på barn spel "ps2"
och så får pappa en bra spelmaskin,blålaser spelare

<{POST_SNAPBACK}>

om man har små barn så är Wii att föredra.PS3 och xbox 360 är vuxenleksaker xxx-rated.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror han syfta på att man kan lira PS2 lir på PS3.

Men jag säger samma sak. Wii är absolut den maskin som ska satsas på för dom mindre.

<{POST_SNAPBACK}>


men sen så vill ju pappa ha en bra maskin :) eller hur

#193

Postad 23 februari 2007 - 15:38

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Xbox Live är ett trevligt ställe att vara på.

#194

Postad 23 februari 2007 - 15:42

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Så har du blivit något klokare än? Med tanke på att du kallar dig lite av en "Sony-bög" känns det som valet är enkelt för dig.

Playstation 3 för din del.

Du kommer vara nöjd med vilket du än köper men i o m du verkar föredra Sony så kör på den.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller fullt med.

Men undrar om någonsin Microsoft kommer få en så trogen fanskara som Sony? Men det dröjer väl ändå ett tag till innan någon vågar erkänna att de faktiskt gillar MS produkter OCH slipper få höra skällsord pga det.

-lk

#195

Postad 23 februari 2007 - 15:54

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Jag gillar M$ :)
Får jag stryk nu?

M$ skall visa upp IPTV i London 5-7 mars

Microsoft announced today it plans to show Xbox 360 IPTV functionality for the first time in Europe. Below is the press release with the announcement:


--------------------------------------------------------------------------------

Microsoft to showcase IPTV on Xbox 360 for the first time in Europe at The Connected Home

Microsoft will showcase IPTV on Xbox 360 for the first time in Europe at The Connected Home show to be held in Olympia, London on 5-7 March, 2007 (www.the-connected-home.co.uk). Ed Graczyk, Worldwide Director of Marketing and Communications for Microsoft TV, will demonstrate IPTV on Xbox 360 during his keynote at the conference, entitled "Future of Connected Entertainment".

The demonstration will showcase what happens when next-generation television is combined with next-generation gaming in a unique, new service delivered by your broadband provider. Graczyk commented, "Separately the Xbox 360 and Microsoft TV IPTV Edition deliver unique and exciting entertainment experiences, but IPTV on Xbox 360 delivers a real value proposition for consumers, service providers and content and game developers alike. By integrating these industry-leading solutions, we continue to drive innovation and enable new connected entertainment experiences for consumers."

IPTV on Xbox 360 is expected to be available through select service providers as early as the holiday season in 2007. Some of the world's largest telecommunications service providers have chosen Microsoft IPTV Edition as their IPTV software solution, with scaled commercial deployments currently under way with AT&T, BT Group PLC, Deutsche Telekom, T-Online in France and Swisscom.

Ian Johnson, Managing Director of Junction Group Ltd, organiser of the IPTV World Forum (www.iptv-forum.com), commented, "This will be a unique opportunity to witness first hand the possibilities which IPTV offers to service providers and to the online gaming market and we are delighted that Microsoft has chosen the IPTV World Forum event to showcase this demonstration."

The Connected Home Show (www.the-connected-home.co.uk) will be co-hosted at the third annual IPTV World Forum and will be held in Olympia, London on 5-7th March 2007. www.iptv-forum.com

#196

Postad 23 februari 2007 - 15:58

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Jag skiter i Microsoft i dag som så. Så länge dom levererar köper jag deras grejer. Har släppt det där tramset med att inte gilla ett företag och därför inte köpa deras produkter. Dom har lyckats "förnya" 360:n under tiden. Och det har hållt mitt intresse uppe.

#197

Postad 23 februari 2007 - 16:15

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Läste nyss en artikel på Engadget att en person råkat ut för 7 stycken defekta 360. Det kallas helhjärtligt stöd/fanboy. :)

#198

Postad 23 februari 2007 - 16:28

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Läste nyss en artikel på Engadget att en person råkat ut för 7 stycken defekta 360. Det kallas helhjärtligt stöd/fanboy.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ugh, det är snarare strax över gränsen till idioti. 2 defekta 360:or, på raken, med mindre än, säg, 3 månader mellan skulle få mig att välja PS3 tror jag.

Peppar, peppar min (och alla andras, som jag känner) har funkat troget sen dag 1 (051202), Med detta vill jag nog säga att man INTE skall vara rädd för att köpa en 360. Det är osannolikt att du kommer behöva reklamera den.

-lk

#199

Postad 23 februari 2007 - 17:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

4 000kr för Xbox 360 är ju dock release priset som sattes. Jag kan mycket väl tänka mig att PS3an kommer att tappa runt tusenlappen i pris när den legat på marknaden i ett år.

Sedan skulle det väl nästan vara mer rättvist att jämföra den snåla versionen av PS3an med den exklusiva versionen av Xbox 360.(vilket inte går här i Sverige, men ändå)

Xbox 360: 4 000kr + 1 500kr = 5 500kr (3 000kr + 1 500kr = 4 500kr med dagens priser)

PS3: 5 500kr (2 500kr utan Blu-Ray?)

<{POST_SNAPBACK}>


Du måste ändå se det till alla dem som inte vill eller direkt bryr sig om HD filmer, vad är priset för dem? Visst BluRay är jätte bra tillägg och jag förstår varför de lade in det i PS3, men om man köper en maskin för spel då? Kalle och andra bran under 15 tror jag skiter helt i BluRay filmer, fan en måndaspeng räcker knappt till 2 filmer :)

Glöm heller inte att du inte får HDMI kabel med till PS3 ;)

Ne men som sagt, PS3 core är bra till pris om man vill ha en underhållningsmaskin men som spelkonsol är den dyr och den dyrare versionen är bara för mycket. WiFi och kortläsare samt 40gb extra är inget av värde för mig. Kryper core ner till runt 4500 så blir det köp direkt.

#200

Postad 23 februari 2007 - 18:04

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Så länge PS3 inte har något liv i handkontrollerna så blir det inget köp från mig. +att priset måste gå ner ca 4000:- innan jag kommer köpa. Vibration i kontrollen är ju den enda sammhörigheten man har till ett spel. Utan den känns spelen helt döda enligt mig. Det förtydligar hela spelupplevelsen



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.