Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Portable

1021 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 08 september 2005 - 22:21

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Till er som önskar köpa större minneskort till Sony PSP: Glöm inte att Prisjakt jämför priser på minneskort! Ni hittar till prisjämförelsen genom denna länk: Klick-klick Postad bild

#152

Postad 09 september 2005 - 10:58

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Någon som har handlat från lik-sang och vet hur det funkar med garanti ärenden?? är ruskigt sugen på en vit nu ;)

Och är det någon skillnad på jap/svensk?? tex språken i menyerna, hur det funkar med wifi mm mm någon som har koll.

Edit: Kom på en fråga till, hur mycket får man betala i tull??

MVH / Jimmie

Redigerat av jimel, 09 september 2005 - 11:27.


#153

Postad 09 september 2005 - 11:51

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad på de olika minneskorten, ser att det finn flera olika varianter. Memory stick, Memory stick duo, Memory stick pro och Memory stick pro duo. Skulle ju gissa att Pro varianterna är lite snabbare eller bättre eller nåt och Duo verkar var de större, så vilket ska man ha till sin PSP?? ;)

#154

Postad 09 september 2005 - 13:36

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Ja i Går (Torsdag) Svängde man in på Game i KistaGalleria. Slängde fram ett gäng med Xbox-spel och frågade vad får jag...

Efter lite dealande fram och tillbaka så hamnade vi på 1419:- för PSP Valuepack inte vit som jag velat ha hela tiden men det blev en ändå. Köpte även RidgeRacer för 499 så kalaset hamnade på totti: 1918:- nu skall inhandlas Trådlös Accesspunkt och självklart ett minneskort större än de fjuttiga 32mb man får med. det är klart skall man bara spela lite så räcker det nog långt som backup men för övriga nöjen så är det kört.

OOOtroligt fin skärm by the way. Inget pixelfel på min. Enligt min mening är enheten lite tung och analoga sticken borde ligga där knapparna sitter man får lixom hålla enheten i högerhand och styra med vänstern lite på sniskan.

Ridgeracer är riktigt trevligt (har dock bara spelat typ 20min).

Laddade in 2,0 direkt då jag inte såg någon anledning att ligga med 1,52 som ändå inte klarar homebrew.

Hittade Progammet WinPSPportal (kräver FM 2,0) som innehåller en del program och annat godis som skall laddas in så fort arbetet är över för dagen.

Tänkte ju länge handla Import men det är ganska skönt med de 2års garanti jag fick på Game.

#155

Postad 09 september 2005 - 14:07

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Var glad för att du köpte en svart. Så mycket snyggare än den vita...

Håller med om analogspakens placering.

Har du kikat på SonyStyle? Bättre portal iaf enlig mig... SonyStyle

#156

Postad 09 september 2005 - 14:09

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Vad är det för skillnad på de olika minneskorten, ser att det finn flera olika varianter. Memory stick, Memory stick duo, Memory stick pro och Memory stick pro duo. Skulle ju gissa att Pro varianterna är lite snabbare eller bättre eller nåt och Duo verkar var de större, så vilket ska man ha till sin PSP??  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Överföringshastigheten. Köp ett SanDisk Gaming så kommer du inte bli besviken...

Duo är det mindre...

#157

Postad 09 september 2005 - 16:27

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Jag har nu läst igenom tråden! Eftersom jag är en obotlig prylnörd som skaffar allt som plånboken tillåter fanns suget redan innan. Men jag frågar mig;

Vad skall jag med denna till ?

Spela spel på hemma?
Nej! Inte när man har xbox, pc, nintendo och andra spelmaskiner som presterar bättre.

Spela i bussar, tåg osv..
Ja, det händer ju jävligt ofta... Säg mig egentligen hur många det är som pendlar mil efter mil med buss och sitter och spelar på den lilla svarta skönheten?

Surfa med
Yeah, skitbra att kunna surfa eftersom man inte har någon muspekare eller tangentbord. Inte heller wap eller gprs. Att surfa med den hemma är bara ointelligent, eftersom om man har wlan, då har man säkert en vanlig dator.

Maila med
Ah, läs dina mail med denna. Verkligen bra.

Se på film och lyssna på musik med
Kul ide, men ärligt - hur ofta tittar du på en hel långfilm på den? Minneskorten är dyra och att formatera om en film tar tid och är omständigt.

Varför inte istället en...

Pocket PC Phone, alltså en mobiltelefon med pocket pc som operativsystem. Själv använder jag en Qtek 2020

Spela med
Det finns en del beroendeframkallande spel, eller varför inte det gamla klassiska Age of empires. Spel som kostar högst $10, men de flesta är gratis.

Surfa med
Hemma är jag ständigt uppkopplad via wlan, på jobbet via bluetooth, och annars är det gprs som gäller. Med pennan och touchsceenen går det snabbt och enkelt att skriva in adresser. Eftersom jag är mailberoende kollas denna 10-20 gånger om dagen, vilket går snabbt och smidigt.

Se på film och lyssna på musik med
3.5" stor skärm, inte så stort, men köp till valuepack och koppla luren till din TV. Eftersom man använder minneskort av formatet Secure Digital är det en rimlig kostnad att köpa minneskort. Format som stöds;
ALLA !

Eftersom också alla musikformat stöds och det finns en uppsjö av mediaspelare är det bra och lätt att lyssna på musik.

Organisera
Mitt jobb består av möten och liknande flera gånger i veckan, men en bra kalenderfunktion påminns jag alltid om det senaste och ingenting glöms bort. Skulle jag vara stressad och inte hinna skriva in det som sägs, då är det bara att trycka på REC och spela in samtalet.

Dokumentera
Med hjälp av Word och excel kan man dokumentera saker och ting, men bra är också den inbyggda kameran som både kan filma och fotografera.

Ringa
Just det, en bonus som vanliga handdatorer, spelmaskiner och fickminnen inte kan. Var man och kvinna har idag en mobiltelefon i sin ägo, men hur många vill egentligen bära omkring på massor av andra spelare. En för musik, en för att ringa med, en för att spela med...


Jag vill inte provocera, men kanske öppnas ögonen för andra mer matnyttiga produkter...?

#158

Postad 09 september 2005 - 16:31

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Damn you Dotte, du trasar ju samman min illusion med dina logiska resonemang. ;) :(

#159

Postad 09 september 2005 - 16:47

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Damn you Dotte, du trasar ju samman min illusion med dina logiska resonemang.  ;)  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Varsågod. Det är ändå lite fjortisvarning på den... :(

#160

Postad 09 september 2005 - 17:35

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Sånt skitsnack biter inte på mig ;)

Ska ha en PSP... men först skulle jag vilja ha svar på frågorna jag ställde högre upp.

MVH / Jimmie

#161

Postad 09 september 2005 - 18:11

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Jag har nu läst igenom tråden! Eftersom jag är en obotlig prylnörd som skaffar allt som plånboken tillåter fanns suget redan innan. Men jag frågar mig;

Vad skall jag med denna till?

Eftersom du ens måste fråga den frågan är du tyvärr inte en ÄKTA prylnördar. Sorry... :D


Spela spel på hemma?
Nej! Inte när man har xbox, pc, nintendo och andra spelmaskiner som presterar bättre.

Om du endå har så många konsoller så varför inte en till? Det kommer ju en det konsollspecifika spel. Ex. vilken av dina konsoller kommer du spela Grand Theft Auto: Liberty City Stories på?


Spela i bussar, tåg osv..
Ja, det händer ju jävligt ofta... Säg mig egentligen hur många det är som pendlar mil efter mil med buss och sitter och spelar på den lilla svarta skönheten?

Varfört inte? Jag brukar låta tjejen köra när vi ska till hennes föräldrar 40 mil bort och då sitter jag hela resan och spelar och kolla på film...


Surfa med
Yeah, skitbra att kunna surfa eftersom man inte har någon muspekare eller tangentbord. Inte heller wap eller gprs. Att surfa med den hemma är bara ointelligent, eftersom om man har wlan, då har man säkert en vanlig dator.

Jo, men sitter man i Tvsoffan eller ligger i sängen är den perfekt att surfa med. Hade varit bra om den haft BT så man hade kunnat koppla upp sig med mobilen som 3G modem...
Den har visst muspelare! Du styr den med analogspaken. Har du ens läst på om PSP? :D


Maila med
Ah, läs dina mail med denna. Verkligen bra.

Funkar utmärkt! Samma som svaret innan. I soffan, sängen, sitter på toa och skiter m.m...


Se på film och lyssna på musik med
Kul ide, men ärligt - hur ofta tittar du på en hel långfilm på den? Minneskorten är dyra och att formatera om en film tar tid och är omständigt.

Man formaterar inte filmer :D man konverterar och har du en snabb PC tar det inte så lång tid. Visst är minneskort dyrt men det är en engångskostnad. Har det inte varit dyrt att köpa 3-4 konsoller?


Varför inte istället en...

Pocket PC Phone, alltså en mobiltelefon med pocket pc som operativsystem. Själv använder jag en Qtek 2020

Spela med
Det finns en del beroendeframkallande spel, eller varför inte det gamla klassiska Age of empires. Spel som kostar högst $10, men de flesta är gratis.

Först säger du att du eventuellt inte vill ha ett PSP för att du har konsoller som presterar bättre och nu säger du att du endå kan spela på din Qtek som har LÅNGT ifrån samma prestanda som ett PSP... ;)
SKÄRMEN! Din 2020 har 65.000 färger, PSP 16.77 MILJONER! Undrar på vilken enhet spelen ser bäst ut... :(


Surfa med
Hemma är jag ständigt uppkopplad via wlan, på jobbet via bluetooth, och annars är det gprs som gäller. Med pennan och touchsceenen går det snabbt och enkelt att skriva in adresser. Eftersom jag är mailberoende kollas denna 10-20 gånger om dagen, vilket går snabbt och smidigt.

Du kan du använda PSPt när du sitter och käkar, äter lunch på MAX (eller annat ställe som som har hotspot), ligger i badet m.m...


Se på film och lyssna på musik med
3.5" stor skärm, inte så stort, men köp till valuepack och koppla luren till din TV. Eftersom man använder minneskort av formatet Secure Digital är det en rimlig kostnad att köpa minneskort. Format som stöds;
ALLA!

Om du ska lägga ni DivX (eller annat format) dirket lär du behöva en uppsjö minneskort eftersom en standard avi är på ~700MB. En omkonverterad (till AVC som du kan med FW2.0) blir samma film typ 350-400MB. Visst kan du konvertera om till din Qtec men du är ju emot omkonvertering så...
SKÄRMEN! Din 2020 har 65.000 färger, PSP 16.77 MILJONER! Undrar på vilken enhet filmerna ser bäst ut... :blink:


Eftersom också alla musikformat stöds och det finns en uppsjö av mediaspelare är det bra och lätt att lyssna på musik.

Vilka saknar du förutom dom som stöds (Mp3, Wav, Mp4, ATRAC3plus) av PSP? Mp3 är väl endå det man använder till musik till 99,9% av fallen eller?..


Organisera
Mitt jobb består av möten och liknande flera gånger i veckan, men en bra kalenderfunktion påminns jag alltid om det senaste och ingenting glöms bort. Skulle jag vara stressad och inte hinna skriva in det som sägs, då är det bara att trycka på REC och spela in samtalet.

Därför har du din Qtec! Om du skulle lyssna på musik, spela spel & titta på film så skulle du inte ha batteri kvar att ringa eller planera med. En ultimat enhet kommer inte komma förrän batterier blir avsevärt bättre. And thats a fact! Själv kör jag med en SE P900 och där finns MASSOR av program men jag använder den ändå inte som en mediaspelare eller spelkonsoll för jag behöver den till att ringa med, planera, skriva anteckningar på m.m...
Men visst... Där är PSP i underläge. Men det är inte riktigt det playstation eftersträvar...


Dokumentera
Med hjälp av Word och excel kan man dokumentera saker och ting, men bra är också den inbyggda kameran som både kan filma och fotografera.

Jättebra kamera eller hur? Verkligen semesterkort och filmer man tar eller? Har du ingen RIKTIG digitalkamera så är det dags att införskaffa en A.S.A.P! Har en Samsung Z500 med megapixelkamera som funkar bra till snabba ha-och-släng-bilder men inte viktigare än så. Då åker digitalkameran fram...
Men visst... Där är PSP i underläge. Men det är inte riktigt det playstation eftersträvar...


Ringa
Just det, en bonus som vanliga handdatorer, spelmaskiner och fickminnen inte kan. Var man och kvinna har idag en mobiltelefon i sin ägo, men hur många vill egentligen bära omkring på massor av andra spelare. En för musik, en för att ringa med, en för att spela med...

BATTERIET!!! Du kan inte göra allt det utan att ladda din 2020. Det är där PSPet kommer in i bilden. Istället för att som du säger, bara runt på en massa apparater, så har du din 2020 till att ringa, planera och sånt medans du låter PSPet ta hand om avkopplingen i form av spel, musik, film och bilder... Bra va? :D


Jag vill inte provocera, men kanske öppnas ögonen för andra mer matnyttiga produkter...?

Som inte är hälften så kul! PSP är inget arbetsredsakap! Kom inte och jämför PDAs med PSP för dom hamnar mil bakom PSP när det gäller spel, film osv. till samma pris.

Jag vill inte heller provocera men jag tycker inte du gjorde en helt rättvis bedömning eftersom PSP är en arbetsenhet lika lite som en PDA/smart phone är en nöjesenhet. Som att jämföra äpplen med päron...

#162

Postad 09 september 2005 - 18:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Du kan du använda PSPt när du sitter och käkar, äter lunch på MAX (eller annat ställe som som har hotspot), ligger i badet m.m...

Jag har ju hört talas om folk som inte kan vara utan internet, men det här är ju löjligt ;).

#163

Postad 09 september 2005 - 18:19

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Sånt skitsnack biter inte på mig  ;)

Ska ha en PSP... men först skulle jag vilja ha svar på frågorna jag ställde högre upp.

MVH / Jimmie

<{POST_SNAPBACK}>

Skitsnack vet jag inte men han vill väl inte ha en OTROLIGT kul spel/nöjesmaskin som det aldig funnits i närheten av liknande förut... :(

Jag beställde en flashbränningsenhet av Lik-Sang för hundra år sen och då åkte jag på tull. Kommer inte ihåg priset men det var inte billigt men inte jätte dyrt...
Köp ett JP från Sverige istället... Dom är likadana. Du kan tom flash en JP med US firmware...

Eller varför inte köpa ett svenskt? 2.0s fördelar övervinner backups & homebrews enligt mig. Spelen kostart ju bara 289:- inkl. frakt från dvdboxoffice och tro mig... det är så få spel du kommer vilja ha så dom har du råd med...
Jag spelar tyop 20%, surfar 30% och kollar på film 50% på PSP. När det kommer bättre spel kommer iof spelprocenten öka...

#164

Postad 09 september 2005 - 18:20

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Du kan du använda PSPt när du sitter och käkar, äter lunch på MAX (eller annat ställe som som har hotspot), ligger i badet m.m...

Jag har ju hört talas om folk som inte kan vara utan internet, men det här är ju löjligt :(.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men så är det... PSP är BEROENDEFRAMKALLANDE!!! ;)

#165

Postad 09 september 2005 - 18:33

old_666_school
  • old_666_school
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag säger bara: BURNOUT LEGENDS!!! Hur kul har min dag varit på jobbet idag..? Vart inte mycket mer gjort än ett stort antal upplåsta banor & bilar!! Fan va kul det är!!! Nä, dags å mangla lite bilar....

;)

#166

Postad 09 september 2005 - 18:33

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Målet med mitt inlägg var att ge ytterligare ett förslag på "måste ha pryl". Visst, är man inbiten PSP fantast kan inget ändra på det! Men jag tror att folk läser om denna pryl, tänker "oh, med denna kan jag surfa och se på film...och spela!"
- Och visst, det kan man, men det är en spelmaskin med ytterligare finesser.
En pocketpc eller liknande är en kalender/telefon med funktioner som gör att du kan spela.

Och jag lovar, prylnörd är jag. Ge mig ett par månader, sedan är jag säkerligen också en inbiten PSP ägare...


En tanke bara...

Ge mig en PSP med touchscreen, telefon, kalender och gprs funktion. Då skulle jag betala vad som helst för den!

Redigerat av Unregistered35160714, 09 september 2005 - 18:34.


#167

Postad 09 september 2005 - 19:03

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

Sånt skitsnack biter inte på mig  ;)

Ska ha en PSP... men först skulle jag vilja ha svar på frågorna jag ställde högre upp.

MVH / Jimmie

<{POST_SNAPBACK}>

Skitsnack vet jag inte men han vill väl inte ha en OTROLIGT kul spel/nöjesmaskin som det aldig funnits i närheten av liknande förut... :(

Jag beställde en flashbränningsenhet av Lik-Sang för hundra år sen och då åkte jag på tull. Kommer inte ihåg priset men det var inte billigt men inte jätte dyrt...
Köp ett JP från Sverige istället... Dom är likadana. Du kan tom flash en JP med US firmware...

Eller varför inte köpa ett svenskt? 2.0s fördelar övervinner backups & homebrews enligt mig. Spelen kostart ju bara 289:- inkl. frakt från dvdboxoffice och tro mig... det är så få spel du kommer vilja ha så dom har du råd med...
Jag spelar tyop 20%, surfar 30% och kollar på film 50% på PSP. När det kommer bättre spel kommer iof spelprocenten öka...

<{POST_SNAPBACK}>


Menade inget elakt när jag skrev skitsnack...

Anledningen till att jag vill handla från lik-sang är att jag vill ha en vit, ingen annan, hellst skulle jag köpa en vit i sverige men den ska ju inte släppas här.

MVH / Jimmie

#168

Postad 09 september 2005 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Tråden skall handla om PSP och inget annat, raderade därför konversationen ni kan ta i PM.

Förslag på "måste ha pryl" platsar egentligen inte heller här så inget mer snack om den nu Dotte...

#169

Postad 10 september 2005 - 09:09

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
OK för att återgå till topic: vad tror ni om det kommande FPS Ghost In The Shell: Stand Alone Complex till PSP:n, flipp eller flopp?

#170

Postad 10 september 2005 - 09:43

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Ruskigt svårt att få svar på detta forum, gäller hela forumet och inte bara denna tråd.... Trist.

Någon som har handlat från lik-sang och vet hur det funkar med garanti ärenden?? är ruskigt sugen på en vit nu

Och är det någon skillnad på jap/svensk?? tex språken i menyerna, hur det funkar med wifi mm mm någon som har koll.

Edit: Kom på en fråga till, hur mycket får man betala i tull??


MVH / Jimmie

Redigerat av Zoiler, 10 september 2005 - 13:24.


#171

Postad 10 september 2005 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

OK för att återgå till topic: vad tror ni om det kommande FPS Ghost In The Shell: Stand Alone Complex till PSP:n, flipp eller flopp?

<{POST_SNAPBACK}>

Gamespots preview verkade ju positiv, men det var samma sak med FPS:et Coded Arms och det blev skit. PSP har inga bra FPS för tillfället.

#172

Postad 10 september 2005 - 21:16

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ja jag hoppas innerligen att Bandai lyckas att ge oss ett FPS värdigt PSP:n, recensionerna av Coded Arms var ju inga direkta sensationer att läsa.

#173

Postad 11 september 2005 - 06:56

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Har beställt en vit från lik-sang nu ;) återkommer med bilder när jag får den, förhppningsvis nästa måndag, 19/9 :(

#174

Postad 11 september 2005 - 09:17

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Grattis till köpet, skall bli kul att se bilder på den vita versionen. Förresten är det någon som vet om det är möjligt att koppla PSP:n till en TV?

#175

Postad 11 september 2005 - 10:53

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Kolla här http://www.psp-swede...icle&article=73

Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men skulle ju va sjysst å se på filmer på TV´n iaf.

#176

Postad 11 september 2005 - 10:57

Gaara
  • Gaara
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Måste säga att jag blir mer och mer sugen på PSP nu! ;)

#177

Postad 11 september 2005 - 12:11

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

Kolla här http://www.psp-swede...icle&article=73

Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men skulle ju va sjysst å se på filmer på TV´n iaf.

<{POST_SNAPBACK}>


Sablar vad coolt om detta är sant! Det hade varit ultimat att kunna lira spelen på en TV, hoppas på mer info om detta inom en snar framtid.

#178

Postad 11 september 2005 - 12:18

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Tror inte att det kommer att vara coolt alls. Hur pixliga tror ni spelen kommer vara på en Tv? Jag gissar på jättepixliga! Spelen är ju inte gjorda för så pass hög upplösning så det kommer se skräp ut tror jag. Det är som när man kollar på en film som är konverterad till 368x208 (perfect för PSP) på Tv så ser den skit ut...
Den som lever får se...

#179

Postad 11 september 2005 - 13:19

Unregistered96238735
  • Unregistered96238735
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
nä varför titta på film på tv i ett sämre format än dvd?

Det verkar bara... dumt.
Då kan man ju isåfall skaffa en bärbar dvd om man nu vill ha med film till landet eller så.

Det värker i min villhanerv, men det blir inget om de inte lyckas med homebrew till 2.0.

Men jag är ändå avis på er som har en, för det är en riktigt vacker maskin.

#180

Postad 11 september 2005 - 13:30

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Det funkar helt enkelt skitbra att kolla på film i PSP om man är på resande fot. Med PSP istället för en bärbar DVD är ju bra för att du kan spela på det också. Nån har en gång sagt att det är spel PSP först och främst är till för... Men jag tror att han/hon ljög... ;)

#181

Postad 11 september 2005 - 14:40

Oakleaf
  • Oakleaf
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
jimel: Va gick kalaset på?

#182

Postad 11 september 2005 - 14:58

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Någon som har lirat Metal Gear Acid och kan ge ett litet utlåtande huruvida spelet är köpvärt eller ej, har själv spelat samtliga installationer av serien tidigare men är lite skeptisk till upplägget i Acid.

#183

Postad 11 september 2005 - 16:14

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

nä varför titta på film på tv i ett sämre format än dvd?

Det verkar bara... dumt.
Då kan man ju isåfall skaffa en bärbar dvd om man nu vill ha med film till landet eller så.

Det värker i min villhanerv, men det blir inget om de inte lyckas med homebrew till 2.0.

Men jag är ändå avis på er som har en, för det är en riktigt vacker maskin.

<{POST_SNAPBACK}>



För att jag inte behöver en bärbar dvd om jag har PSPn, klarar mig gott att se några filmer hos kompisar i lite sämre kvalité.

MVH / Jimmie

#184

Postad 11 september 2005 - 16:16

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

jimel: Va gick kalaset på?

<{POST_SNAPBACK}>


2787:-

Vit PSP
Hot Shots Golf eller va det heter
Skärm skydd
Och Frakt

Tycker det är ett ganska bra pris.

#185

Postad 11 september 2005 - 18:18

Oakleaf
  • Oakleaf
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Är det möjligt att styra winamp på datorn med hjälp av psp?

#186

Postad 11 september 2005 - 18:35

Unregistered219f5cd1
  • Unregistered219f5cd1
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Fråga: Kan man koppla upp PSP på ex projjen eller tv´n.? finns det någon kabel att köpa för det.?

#187

Postad 12 september 2005 - 10:29

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Finns inga kablar för närvarande för uppkoppling till TV dock ryktas det om en dockningsstation som skall kunna kopplas till TV där man skall kunna använda vanliga PS2-handkontroller. Dock är det bara rykten. Bilderna jag sett är ganska blurriga.

Dessutom kollar tydligen Logitech på utveckling av ett tangentbord till PSP. Skulle vara mumma för den som surfar mycket.

Är helnöjd med min "lilla" PSP, tyvärr spelar jag så frekvent att jag får stel nacke av allt spännande när man kryssar fram på vägarna i Ridge Racer. Köpte i går en Trådlös bredbandsrouter på Elgiganten men när jag kom hem glad som en lärka så visade det sig att routern var trasig. Inte minsta blink från dioderna J()/=la Elgiganten... förstörde hela kvällen dock blev det lite spelande i stället.

RidgeRacer börjar bli lite svårare nu tyvärr brukar jag ballaur när det blir för jobbigt men peppar peppar, kör fortfarande så fort jag får tid över.

Hoppas nu innerligt på hackningen av FW 2,0 då jag inte vill nedgradera till tidigare FW.

#188

Postad 12 september 2005 - 10:49

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Tror inte att det kommer att vara coolt alls. Hur pixliga tror ni spelen kommer vara på en Tv? Jag gissar på jättepixliga! Spelen är ju inte gjorda för så pass hög upplösning så det kommer se skräp ut tror jag. Det är som när man kollar på en film som är konverterad till 368x208 (perfect för PSP) på Tv så ser den skit ut...
Den som lever får se...

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe nej det är nog inte så coolt, har kört lite gameboy advance mm på vanlig TV och det är inte så vackert.
Det ser fint ut på liten display men som ktd säger så kommer det se ut som skit på en stor display....

#189

Postad 12 september 2005 - 13:27

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Hoppas nu innerligt på hackningen av FW 2,0 då jag inte vill nedgradera till tidigare FW.

<{POST_SNAPBACK}>


Hoppas kan man ju alltid.. för övrigt går det väl inte att nedgradera från 2.0 till ngt annat.

Det ska mycket till innan jag ens överväger att nergradera (det är det i mina ögon) min 1.5 till 2.0

#190

Postad 12 september 2005 - 13:32

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Enligt samma ryktsspridare som skriver om downgradern så kommer antagligen 2.0 också kunna nedgraderas. Men som sagt... skulle inte för några pengar i världen överväga att gå i från 2.0 förutom till nån nyare. 2.0 har FÖR MIG viktigare saker än att kunna köra homebrew & piratspel...

#191

Postad 12 september 2005 - 13:39

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Enligt samma ryktsspridare som skriver om downgradern så kommer antagligen 2.0 också kunna nedgraderas. Men som sagt... skulle inte för några pengar i världen överväga att gå i från 2.0 förutom till nån nyare. 2.0 har FÖR MIG viktigare saker än att kunna köra homebrew & piratspel...

<{POST_SNAPBACK}>


Självklart har vi alla olika krav på våra maskiner, jag får iaf ett brett leende när jag drar igång gamla NES klassiker som punch-out eller baloonfight på min PSP :)

#192

Postad 12 september 2005 - 13:42

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Någon som har lirat Metal Gear Acid och kan ge ett litet utlåtande huruvida spelet är köpvärt eller ej, har själv spelat samtliga installationer av serien tidigare men är lite skeptisk till upplägget i Acid.

<{POST_SNAPBACK}>


http://rr.psp.ign.co...664/664947.html

#193

Postad 13 september 2005 - 17:19

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Hmm spelet har onekligen fått strålande omdömen, kanske skulle man slå till då man älskar Metal Gear-serien trots det något udda upplägget. Såg för övrigt att Metal Gear Acid 2 släpps senare i höst.

#194

Postad 13 september 2005 - 17:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Hmm spelet har onekligen fått strålande omdömen, kanske skulle man slå till då man älskar Metal Gear-serien trots det något udda upplägget. Såg för övrigt att Metal Gear Acid 2 släpps senare i höst.

<{POST_SNAPBACK}>

Nåja, strålande och strålande. Fullt godkända.

http://www.gameranki...0...l gear acid

Det är ju frågan om du gillar kortbaserat.

#195

Postad 13 september 2005 - 20:34

Unregistered1541b702
  • Unregistered1541b702
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
PSP vs DVD-spelare.

Detta är mitt läge

Jag reser väldigt mycket och har nu sparat ihop lite kosing för att köpa antingen en PSP eller en bärbar DVD.
Vill gärna ha argument både för och emot de båda..

Just nu lutar det väldigt mycket åt en DVD, men känns ändå som att jag kan få ut mer av en PSP då jag kan kolla både film, spela och mer saker (?)


Vad skiljer de olika DVD-spelarna från varandra?
Är det någon speciell egenskap man måste ha med när man köper en DVD-spelare?
Är en 4000:- spelare sååå mycket bättre än en för 1500:- ?

Är det riskfritt att importera en PSP, jag tänker på garanti osv?

Summan av det hela är att jag vill ha något att döda tid med på alla mina resor.
Vad är mest värt att köpa, en PSP eller en bärbar DVD?

#196

Postad 14 september 2005 - 06:20

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Med PSP så måste du ju köpa UMD filmer om du inte skaffar ett störe mineskort och lägger in dina DVD filmer du redan har.

Jag har importerat min PSP från lik-sang.com och där får man garanti.

Du kan ju även lyssna på mp3 i din PSP.

Om jag skulle köpa en bärbar DVD så skulle jag välja en som tar DivX.

Jag ska börja åka buss till jobbet, mest därför jag köpt en PSP och på en buss är det ju mycket smidigare med en PSP, den är ju ganska mycket smidigare än en bärbar dvd.
Så om jag vore du skulle det blivit en PSP.

MVH / Jimmie

#197

Postad 14 september 2005 - 07:27

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Samma här... Ett PSP hade det blivit... Men ska du bara se långfilmer så är en dvd bättre. Sen finns det ju andra alternativ om du inte är intresserad av att spela. Tex. nån av Archos spelare/inspelare http://www.archos.co...400_series.html

#198

Postad 14 september 2005 - 07:49

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Och sover du ofta på hotell (eller reser mest med tåg) där man kan koppla in en bärbar DVD till TV´n så är en bärbar DVD bättre.
Är det DVD och CD skivor du har tänkt titta/lyssna på och ta med på resorna så är en bärbar DVD spelare bättre.

#199

Postad 14 september 2005 - 10:22

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

PSP vs DVD-spelare.

Detta är mitt läge

Jag reser väldigt mycket och har nu sparat ihop lite kosing för att köpa antingen en PSP eller en bärbar DVD.
Vill gärna ha argument både för och emot de båda..

Just nu lutar det väldigt mycket åt en DVD, men känns ändå som att jag kan få ut mer av en PSP då jag kan kolla både film, spela och mer saker (?)


Vad skiljer de olika DVD-spelarna från varandra?
Är det någon speciell egenskap man måste ha med när man köper en DVD-spelare?
Är en 4000:- spelare sååå mycket bättre än en för 1500:- ?

Är det riskfritt att importera en PSP, jag tänker på garanti osv?

Summan av det hela är att jag vill ha något att döda tid med på alla mina resor.
Vad är mest värt att köpa, en PSP eller en bärbar DVD?

<{POST_SNAPBACK}>



Ja du... som helfrälst pspägare så skulle jag rekommendera dvd-spelaren om det är film du primärt kommer att ägna dig åt.

PSP är en ypperlig multimediamaskin för mp3, film och spel men du kommer att behöva minneskort alt UMD-filmer om du ska kolla på film.
Ett 1 Gb kort räcker till 2 filmer beroende på kvalitén.

För mig som även tycker det är kul att spela spel så är psp det självklara valet men hade jag bara varit intresserad av film hade jag kanske valt annourlunda.

#200

Postad 14 september 2005 - 13:57

old_666_school
  • old_666_school
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag skulle aldrig orka släpa omkring en dvd.. I början kanske, men att ha en psp i fickan och kolla på CSI lite då & då är helt kanon!

Spela ska vi inte tala om.... GRYM!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.