Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Microsoft - Wireless Racing Wheel

173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 25 februari 2008 - 15:30

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Blev en beställning, får hoppas att man får den innan helgen.
Efter att ha läst Trineos senaste inlägg kunde jag inte hålla mig, kanske kan få min bättre hälft till att bli intresserad av bilspel också. :blink:

#152

Postad 25 februari 2008 - 16:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Zizou, kolla i spelet du spelar om du kan ställa in känsligheten någonstans under några settings. Det brukar hjälpa, däremot är det väldigt få spel i dagsläget som är optimerade för ratten.


Årets understatement. Det är bara Forza 2 som funkar bra med ratten.

#153

Postad 26 februari 2008 - 10:42

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
radiozo, mjo, det är min uppfattning också, men jag har inte provat alla (speciellt inte de efter forza2) så jag vågade inte dra alla spel över en kam. Men som sagt, till forza2 funkar den ypperligt.

#154

Postad 26 februari 2008 - 10:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag har provat Dirt, Gotham racing 3, forza 2 och burnout paradise med ratt. Bara Forza 2 av de spelen som jag tycker funkar bra med ratten.

#155

Postad 27 februari 2008 - 00:23

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Ingen som testat Nascar 08 med ratten?

#156

Postad 27 februari 2008 - 20:54

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Idag fick jag äntligen ratten.
Testat den i tre timmar och är överlag nöjd, la en halvtimme på Forza 2 och resten på PGR4. Insåg nästan med en gång att man får öva en del innan ratten slår handkontrollen i Forza2, I PGR4 körde jag bättre med ratten nästan med en gång. En stor förbättring är att det är så mycket lättare att köra med manuellåda när man använder ratten kontra handkontroll. Underlättar en hel del att lägga sig en växelhögre när man har problem att få ner fästet i backen.

Med tanke på att den kostar under tusenlappen så tycker jag kvalitetskänslan är ok. Hade gärna sett att bromspedalen varit trögare, även gasen till viss del. Bra grepp på ratten, hade varit bra om den varit lite större. Kändes lite ranglig med bordsfästet samt att jag tyckte att det var lite mycket spel på axeln till ratten.

Någon som vet hur stödet är för ratten om man använder den till pc:n, är det värt att skaffa Wireless Gaming Receiver?

Redigerat av JMKbiker, 06 mars 2008 - 22:44.


#157

Postad 22 maj 2008 - 15:46

PreacherMan
  • PreacherMan
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad över om någon har provat denna till PC. Jag har en mottagare till mina GH3-gitarrer som är kopplade till HTPC:n, och dom fungerar utmärkt. Fungerar ratten lika bra?

#158

Postad 29 juli 2008 - 15:47

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Köpa eller inte köpa? Skall främst ha den till GRID. Sååå va tror ni?

#159

Postad 29 juli 2008 - 20:46

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Har iofs bara testat Grid demot med ratten och där var stödet för ratt lika bra som i alla Codemasters bilspel till 360...

... dvs jag skulle aldrig köpa en ratt bara för Grid.

#160

Postad 08 augusti 2008 - 09:43

Unregistered1a52be44
  • Unregistered1a52be44
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag köpte ratten i förrgår, Jag är grymt missnöjd! Problemen:
1. Headsetutgånen sprakar nått så förjävligt så de inte går att höra vad andra folk säger, det ekar även för andra som pratar, dvs dom hör sig själva mer än vad dom hör mig.
2. Ratten är inte snabb alls, jag har testat både forza2, pgr4 och grid, i pgr4 är den efter som fan, vrider man fullt så tar de nån halv sekund innan han gör det i spelet, Effekten av det blir att när man kommer driftande ur en kurva och ska räta upp bilen så får man ett geffla släng på bilen, o man kör kors o tvärs över hela banan.
3. Ratten är mycket glapp i lagrena vid själva rattfästet, det känns nästan som om ratten sitter löst.
4. batteripacket fungerar inte alls. Jag kör med elsladden nu, när jag stoppar i nya batterier och drar ut sladden så startar inte ratten ens.
5. Kanske inte ett problem men det skulle varit trevligt att ha en inställning i xboxet där man kunde ställa in känslighet och så vidare.


Slutsats: Inte nöjd alls. Ska lämna tillbax ratten idag.

Redigerat av Unregistered1a52be44, 08 augusti 2008 - 09:44.


#161

Postad 15 augusti 2008 - 17:46

Northdaz
  • Northdaz
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Skulle ni säga att den fortfarande är aktuell?
Den har ju trots allt legat ute i 2 år

#162

Postad 15 augusti 2008 - 20:47

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Har inte hört att någon ny modell är på gång och alternativen är ju sämre. Där har ju PS3 ägarna en fördel med mycket större utbud.

#163

Postad 17 augusti 2008 - 11:43

c00kiz
  • c00kiz
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
den nya ratten du hört om vart hittade du infon? (är på jobbet o har svårt att kolla gaming saker då typ allt sådant är blockerat) undrar också om det kommer med 3 pedaler så att man får en koppling? har provat att köra med en 2 pedalers till PS3 för inte så länge sen o jag insåg att det va skit svårt utan den 3dje pedalen då jag e för vad vid det från riktig bilkörning :(

#164

Postad 10 september 2008 - 10:21

Northdaz
  • Northdaz
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Kan ju säga redan nu efter att ha haft den i ca 1v
Slår rekord på rekord, kör mcrae dirt, och race drive grid
Något som ännu är svårt i grid är drifting, kommer inte i närheten utav mitt drifting rekord 16 milj i en combo. har kommit som mest upp i 700 tusen.
Ratten käns stabil, dock för lite motstånd i pedalerna, men helt klart värd pengarna !

#165

Postad 10 september 2008 - 14:46

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag läste någonstans om någon som gjorde en skummgummimod till sina pedaler så de gav lite mer motstånd och bättre precision (eftersom att det är mer motstånd). Verkade riktigt bra faktist, tyvär hann jag sälja min ratt innan jag provade men det är ju ett tips.

#166

Postad 10 september 2008 - 19:39

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Ett annat förslag som jag sett på flera forum är att byta ut fjädrarna till pedalerna.
Funderat länge på att själv göra den modden, blir nog vilket år som helst.. :)

edit: flestvavnign

Redigerat av JMKbiker, 10 september 2008 - 19:51.


#167

Postad 10 september 2008 - 19:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag köpte ratten i förrgår, Jag är grymt missnöjd! Problemen:
1. Headsetutgånen sprakar nått så förjävligt så de inte går att höra vad andra folk säger, det ekar även för andra som pratar, dvs dom hör sig själva mer än vad dom hör mig.
2. Ratten är inte snabb alls, jag har testat både forza2, pgr4 och grid, i pgr4 är den efter som fan, vrider man fullt så tar de nån halv sekund innan han gör det i spelet, Effekten av det blir att när man kommer driftande ur en kurva och ska räta upp bilen så får man ett geffla släng på bilen, o man kör kors o tvärs över hela banan.
3. Ratten är mycket glapp i lagrena vid själva rattfästet, det känns nästan som om ratten sitter löst.
4. batteripacket fungerar inte alls. Jag kör med elsladden nu, när jag stoppar i nya batterier och drar ut sladden så startar inte ratten ens.
5. Kanske inte ett problem men det skulle varit trevligt att ha en inställning i xboxet där man kunde ställa in känslighet och så vidare.


Slutsats: Inte nöjd alls. Ska lämna tillbax ratten idag.


Måste vara ngt fel på din. Jag upplever inte alls de problemet du har. Bästa ratt jag ngnsin använt.
Responsen är perfekt. Du måste ha i sladden annars får du ingen feedback.
Känsligheten ställer du in i spelen. De spel som stödjer det dvs.

#168

Postad 25 februari 2009 - 01:24

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
köpt begagnad ratt o den bara blinkar men hittar inte xboxet, är det så den beter sig utan rätt programvara ifrån pgr3 spelet som ska vara med men som jag inte fick?
för i så fall får jag väl köpa ett pgr3 i morgon, dom kostar ju bara en 99:- tror jag.
eller någon i åkersbergatrakten som har ett pgr3 med rattdrivrutiner på som man kan låna lite snabbt?

#169

Postad 25 februari 2009 - 08:00

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Låter som den inte är parad ihop med din Xbox. Ratten är precis som vilken kontroll som helst, dvs. Xbox och ratten måste prata med varann, använd knappen som sitter vid hörlursuttaget på din ratt.

#170

Postad 18 januari 2010 - 12:30

Akangaroo
  • Akangaroo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna ska få en ersättare då den inte finns i lager någonstans och mindre och mindre butiker verka erbjuda den på prisjakt?

#171

Postad 27 november 2011 - 20:25

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Går det på något sätt att göra inställningar på ratten någon annanstans än inne i spelet(forza3). Den behöver en kalibrering av modell större för när jag vrider ratten det minsta åt något håll så svänger bilen fullt åt det hållet vilket gör att ffb går in och jobbar emot åt andra hållet och då svänger bilen fullt åt det andra hållet vilket gör att ffb går in och det hela slutar med att bilen bara svänger gram o tillbaka hela tiden.

Är ratten trasig?

#172

Postad 27 november 2011 - 21:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
På min Fanatec-ratt blir det sådär (din beskrivning låter exakt som det jag varit med om, även om det inte är samma ratt) om den tappar kontakten (händer ibland när jag håller på och pillar med rattens inställningar) och jag måste starta om den inne i spelet. Men då löser det sig med omstart av boxen (så att ratten är med från början).

Startar du din 360 med ratten, eller kopplar du in/sätter på ratten när du redan startat 360:n?

#173

Postad 28 november 2011 - 00:00

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Jag har nog gjort bägge, men ska ta en titt på det imorgon kväll igen o prova lite så skriver jag igen.

#174

Postad 28 november 2011 - 18:54

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Nope, det verkar inte som att det hjälper. Blir inte klok på att inte Microsoft tryckt in bättre möjligheter för att kalibrera kontroller? Det kunde man ju redan i Win95...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.