Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z4 *

690 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 24 oktober 2005 - 08:56

Ree
  • Ree
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Får man fråga avrför du valt bort den för tillfället billigare Epson TW600?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vill ha projektorn på en hylla längst bak i rummet, men fortfarande ha en 70-80" duk. Därmed blev jag lite begränsad, och Epson med flera skulle enligt mina beräkningar ge mig en för stor bild.

#152

Postad 25 oktober 2005 - 19:34

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Åkte till cinema concept idag för att köpa en ae900 men kom hem med en z4, knasigt det kan bli... :huh:
Satt där nån timma och pillade och höll på vilket ledde till att jag valde z4:an istället.
Jag gillar skärpa och z4:an erbjuder mer skärpa så enkelt e det. Kom hem o mata den med hd klipp idag och vilken skillnad (hade ae700 innan) sjukt skarpt.

här har ni en 8mpix bild på z4:an in action matad med king kong 720p via dator.
http://www.hlvp.se/z4/z4.jpg

#153

Postad 25 oktober 2005 - 19:56

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
T.Hammar: Grattis! Ser riktigt fint ut. Du kan ju fota också. Inte lust att åka förbi Örebro en sväng? :huh: :)

#154

Postad 27 oktober 2005 - 14:12

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
T Hammar:

Hur har du inställingen för Irisfunktionen?

Redigerat av Palle, 27 oktober 2005 - 14:14.


#155

Postad 27 oktober 2005 - 17:52

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Lämnade tillbaka den idag... gilla den inte satsar på hs60 istället...

#156

Postad 27 oktober 2005 - 18:20

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Får man fråga vad det var som gjorde att du lämnade tillbaka den? Vad var det du inte gillade?

#157

Postad 27 oktober 2005 - 21:43

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Först o främst var det att fläkten hade nåt slags pipljud som lät väldigt irriterande för mig, har aldrig störts av panan ae700. sen tyckte jag screendooren var för påtaglig. Håller tummarna för att hs60 ska vara lite mer wow känsla i.

Kan varit nått fel på just denna fläkten det vet jag inte. men den var jobbigare än min 700:a varje fall.

#158

Postad 27 oktober 2005 - 22:08

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Först o främst var det att fläkten hade nåt slags pipljud som lät väldigt irriterande för mig, har aldrig störts av panan ae700.

<{POST_SNAPBACK}>

Samma sak har jag noterat på min Z4:a, min g:a Z2 är tyst ...
Har inte hunnit kolla med Sanyo om "det skall vara så" ...

-Thomas

#159

Postad 27 oktober 2005 - 22:16

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Först o främst var det att fläkten hade nåt slags pipljud som lät väldigt irriterande för mig, har aldrig störts av panan ae700. sen tyckte jag screendooren var för påtaglig. Håller tummarna för att hs60 ska vara lite mer wow känsla i.

Kan varit nått fel på just denna fläkten det vet jag inte. men den var jobbigare än min 700:a varje fall.

<{POST_SNAPBACK}>


hehe, kommerdu från en 700:a så blir screendoor ganska påtagligt.

men kom ihåg att HS60 har HS50 paneler och har således markant påtagligare screendoorän D5, enligt första recentioner är just screendoor ett "problem" på HS60 vissa säger t.o.m. att det är synligare än på HS50.

men i övrigt lär HS60 vara mumma :rolleyes:

tråkigt att du lämnade tillbax den och lycka till med nästa projj B)

Redigerat av ZoomAir, 27 oktober 2005 - 22:17.


#160

Postad 27 oktober 2005 - 22:58

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
A e lite orolig för screendooren men flyttar om 5 veckor där det e 4,1 m mellan väggarna tycker det borde räcka för att eliminera den , eller?

#161

Postad 28 oktober 2005 - 05:38

Unregisteredba114c1e
  • Unregisteredba114c1e
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Först o främst var det att fläkten hade nåt slags pipljud som lät väldigt irriterande för mig, har aldrig störts av panan ae700.

<{POST_SNAPBACK}>

Samma sak har jag noterat på min Z4:a, min g:a Z2 är tyst ...
Har inte hunnit kolla med Sanyo om "det skall vara så" ...

-Thomas

<{POST_SNAPBACK}>



Lustigt de där med pipljudet, jag var på hifi mässan i malmö o tittade på Z4:an.
Den var hur tyst som helst. kan det bero på variationer i produktionen?

#162

Postad 28 oktober 2005 - 06:55

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

A e lite orolig för screendooren men flyttar om 5 veckor där det e 4,1 m mellan väggarna tycker det borde räcka för att eliminera den , eller?

<{POST_SNAPBACK}>


runt 2x bildbredd är det sagt för HS60 så det beror på vilken bildstorlek du kör.

hur som helst är screendooren på HS50 i mitt tycke mycket påtagligare än en 576p DLP och Z4 du hadde är lite bättre än en 576p DLP gällande screendoor.

och det luriga är att du tidigare haft en 700 och den har i princip 0 screendoor :rolleyes:

Redigerat av ZoomAir, 28 oktober 2005 - 07:06.


#163

Postad 28 oktober 2005 - 07:13

Unregistereddac4e90f
  • Unregistereddac4e90f
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Först o främst var det att fläkten hade nåt slags pipljud som lät väldigt irriterande för mig, har aldrig störts av panan ae700. sen tyckte jag screendooren var för påtaglig. Håller tummarna för att hs60 ska vara lite mer wow känsla i.

Kan varit nått fel på just denna fläkten det vet jag inte. men den var jobbigare än min 700:a varje fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur kan dom säga att Z4 skall gå ändå tystare. Jag hade en Z2 innan som jag sålde, den gick så tyst att jag inte la märke till den, Nu störs jag av att fläkten låter mer än min Z2. Funderar på vad man ska göra, Om man skall sälja av den och köpa HS60

Redigerat av Unregistereddac4e90f, 28 oktober 2005 - 07:16.


#164

Postad 28 oktober 2005 - 08:56

Unregisteredeae16f67
  • Unregisteredeae16f67
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Fläktljudet stör mig också.
Hade en ASK c90 innan som jag satte i rummet bakom med en glasskiva emellan. Efter att ha sett och lyssnat på kompisens z3:a så konstaterade jag att nån inbyggnad elle hushbox inte längre var nödvändig om man bytte till z3 eller z4.

Nu stör jag mig rejält på att min z4 brummar ovanför mitt huvud. Upplever inte det med z3:an hemma hos kompisen...
Har flyttat och har inte längre ett rum "bakom" som jag kan göra till "maskinrum"....

#165

Postad 28 oktober 2005 - 09:26

Unregistereddac4e90f
  • Unregistereddac4e90f
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Fläktljudet stör mig också.
Hade en ASK c90 innan som jag satte i rummet bakom med en glasskiva emellan.  Efter att ha sett och lyssnat på kompisens z3:a så konstaterade jag att nån inbyggnad elle hushbox inte längre var nödvändig om man bytte till z3 eller z4.

Nu stör jag mig rejält på att min z4 brummar ovanför mitt huvud. Upplever inte det med z3:an hemma hos kompisen...
Har flyttat  och har inte längre ett rum "bakom" som jag kan göra till "maskinrum"....

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte ett takstativ när jag köpte min Z4. men det går inte att köra med Ecomode när man har den takmonterad, Sanyo har gjort detta för att dom hade problem med lampor som gick i sönder för tidigt. Så jag har ställt den på en hylla nu, så att jag kan köra den i Ecomode, men ändå så låter den mer än min Z2.Jag testade med en db mätare som jag fick låna på jobbet, när jag mätte så fick jag 29db i Ecomode och 34db på full lampa.

#166

Postad 28 oktober 2005 - 10:24

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag kommer köra 90" och rummet är 4,1 m.

Spelade in fläktljudet på mobilen varsegod o lyssna: http://www.hlvp.se/z4/z4.wma
Jobbigt pipljud asså...

Håller tummarna för hs60, ananrs får det väl bli panna 900.

#167

Postad 28 oktober 2005 - 11:35

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Bläää vilket pip Hammar! då spelar det ju ingen roll om den är specad många dB lägre än flera andra om den låter sådär :rolleyes:

Som sagt, hoppas inte för mycket på screendoor på HS60. DLP inget alternativ?

#168

Postad 28 oktober 2005 - 11:45

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Fläktljudet verkar lite oroväckande. Jag har haft en Z2 och den störde jag min inte alls på när det gäller ljudnivån. Lite tråkigt om Z4 har högre ljud då jag har tänkt att köpa en sådan.

När jag var och tittade på en Z4 förra veckan så hördes den knappt men det är tänkbart att den allmäna ljudnivån var för hög för att jag skulle urskjilja just Z4ans ljud. Det blir med andra ord att lyssna lite noggrannare vid nästa koll.

#169

Postad 28 oktober 2005 - 12:10

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Bläää vilket pip Hammar! då spelar det ju ingen roll om den är specad många dB lägre än flera andra om den låter sådär :rolleyes:

Som sagt, hoppas inte för mycket på screendoor på HS60. DLP inget alternativ?

<{POST_SNAPBACK}>




Nä asså dlp regnbågar tycker jag går helt bort, kikade på optoma h79 inte stabilt asså.
det blir hs60 eller panna 900 nackdelen med pannan tycker jag är att det inte går att få ut fullt så bra skärpa som de utan smoothscreen tex på hdklipp. Men annars tycker jag smoothscreen e grymt bra, man borde ju kunna ligga nånstans mittemellan. Sen var det ju lite mycket videonoise i d5 panelerna, hs60 lär väl hålla ett stabilt o fint lugn skulle jag gissa.

Hs60 på 4m med 90" är mitt sista hopp B)

Sen tror jag inte att det där pipljudet ska vara som min lät, men ge inte ut den då sånna fall tycker man.

#170

Postad 28 oktober 2005 - 13:55

Unregistered99c85d53
  • Unregistered99c85d53
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Z4 går upp i ljud när den takmonteras för att spara lampan så den inte går sönder i förtid då vissa kan ha väldigt varmt vid taket. Det ska inte pipa eller komma något högfrekvent ljud från Z4an då är det något fel på den. Ta kontakt med din handlare eller ring mig 070-6554701.

MVH
Gustaf
Cavena Multimedia

#171

Postad 28 oktober 2005 - 14:25

Unregisteredeae16f67
  • Unregisteredeae16f67
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Ärligt talat så hade jag den på bordet framför mig första helgen jag hade z4:an.
jag förundrades över hur tyst den var så jag såg fram emot mitt sms aero 80 taksläde.
Väl uppe i taket så blev jag förvånad av hur mycket jag la märke till fläkten.
Fäktljudet ändras inte heller lika mycket när man ändrar lampstyrka som när den stod på bordet..

Jag byter hellre lampa i förtid än att leva med ett ljud jag irriterar mig på hela tiden.
Tro fasen att lampan håller längre i taket isåfall för man kommer ju inte att använda projjen lika mycket.
Om inte annat så får man väl bygga en hylla uppe vid taket och ställa apparaten på. Då låter den mindre???

kan man ändra detta beteende????
Alltså fixa så att eco mode funkar även upp o ner???

Redigerat av Unregisteredeae16f67, 28 oktober 2005 - 14:28.


#172

Postad 28 oktober 2005 - 14:25

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Yes förstår att det var nått fel på den, och jag har kontaktat min säljare o lämnat tillbaka den. Inga problem där. Min var ej takmonterad och lampan var på lägsta möjliga på det inspelade ljudet nåra postar upp.

Satte tillbaka min 700:a nu så länge och intrycks förvirrad som man verkar vara nu så kändes den väldigt annorlunda... men åt det bättre hållet mot z4. Har nog kommit på att smooth screen e grymt. mer som film. samt har den ett så skönt tryck i allmänhet. hmmm det e inte lätt det här...
Kan ju oxå vara nått med att panasonic s97 lirar bättre mot panasonic än mot sanyo...

panna900 eller hs60? :rolleyes:

#173

Postad 28 oktober 2005 - 17:46

Unregistered285d6116
  • Unregistered285d6116
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Har köpt en Z4 nyligen. Jag har min takmonterad o hörs inte alls mycket. Def. inte som ditt ljud, T.Hammar. Den lät väldigt pipig, förstår dig att du lämna tillbaka den.

#174

Postad 28 oktober 2005 - 18:51

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Spelade in fläktljudet på mobilen varsegod o lyssna: http://www.hlvp.se/z4/z4.wma
Jobbigt pipljud asså...


Exakt samma missljud har jag på min Z4, ibland önskar man att man hade sämre hörsel ...
Min fru hör inte ljudet.

-Thomas

#175

Postad 29 oktober 2005 - 00:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0
Hmmm...Blir inte så sugen på att köpa en Z4 på grund av diverse fel så jag tror jag väntar med att uppgradera och behåller min "primitiva" Z1x:a ett tag till :rolleyes:

Alltid är det nån skit som förstör med diverse projjar: Screen Door, VB, fläktljud, lampor som pajjar förtidigt, kass svärta m.m.

Om man ändå hade råd med CRT istället B)

Jag tror man ska vänta med att köpa en helt ny model så att alla "barnsjukdomar" som dom första exemplaren har blir fixade.

#176

Postad 29 oktober 2005 - 07:14

Unregistered96bcffe5
  • Unregistered96bcffe5
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Ja just det hur är det om man är missnöjd med sin nya Sanyo har man bytes/ångerrätt ?
Om tex ljudnivån ligger på 29db i eco som någon har mätt upp till är byte befogat då?
Jag har själv en Sanyo Z4 sen 1 vecka och är nöjd med bilden... men ljudnivån ligger på gränsen för vad jag anser acceptabelt när jag tittar på film på kvällen då det är tystare.
Bör tilllägga att detta är min första Projje och har således inte så mkt rutin .
Mvh

#177

Postad 29 oktober 2005 - 08:59

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Hämta min Z4 igår efter många dagars velande fram och tillbaka. har provkört den med dvd film från min denonA11 med komponentanslutning både med prog och interlaced läge, jag upplever att ansikten blir lite "vhs-video" -aktiga alltså att ansiktsfärgerna smetas ut och blir en enda färgton (hoppas ni förstår min flummiga beskrivning:)

När jag kör med min htpc som är kopplad med DVI till HDMI och kör hd-filmer så blir det haksläpp och inte samma problem som med dvd-filmer.

Hoppas att någon kan ge mig ett tips om hur jag får ordning på färgproblemet.

För övrigt så är jag supernöjd med den grymma svärtan som den ger!

#178

Postad 29 oktober 2005 - 09:33

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Prism: Vilket "Image"-läge använder du? Jag upplever det som att en del av de förinställda lägena inte ger en speciellt kul bild att titta på, tänker främst på Living, Dynamic och Powerful. Dock så är väl tanken med dessa att man skall använda dom i ljusa rum.

#179

Postad 29 oktober 2005 - 10:42

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Om man ändå hade råd med CRT istället :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Råd!? Du kan ju lätt få tag på en CRT som är både billigare och bättre än Z4:an...

#180

Postad 29 oktober 2005 - 15:07

Unregisteredba114c1e
  • Unregisteredba114c1e
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Hämta min Z4 igår efter många dagars velande fram och tillbaka. har provkört den med dvd film från min denonA11 med komponentanslutning både med prog och interlaced läge, jag upplever att ansikten blir lite "vhs-video" -aktiga alltså att ansiktsfärgerna smetas ut och blir en enda färgton (hoppas ni förstår min flummiga beskrivning:)

När jag kör med min htpc som är kopplad med DVI till HDMI och kör hd-filmer så blir det haksläpp och inte samma problem som med dvd-filmer.

Hoppas att någon kan ge mig ett tips om hur jag får ordning på färgproblemet.

För övrigt så är jag supernöjd med den grymma svärtan som den ger!

<{POST_SNAPBACK}>


på www.component.se lästa jag att den bästa bilden får man om man kör på "vivid".

Jag har ingen projektor, så jag varken bekräfta eller dementera.
Men prova skadar ju inte.

#181

Postad 29 oktober 2005 - 16:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

Om man ändå hade råd med CRT istället :P

<{POST_SNAPBACK}>


Råd!? Du kan ju lätt få tag på en CRT som är både billigare och bättre än Z4:an...

<{POST_SNAPBACK}>



Nja är inte CRT projjarna bra mycket dyrare än LCD och DLP då?
Jag menar inte CRT TV alltså :D Utan en sån med tre rör :P

Om CRT projjarna vore billigare än en LCD skulle ingen vilja ha en "sunkig" LCD :lol:

#182

Postad 29 oktober 2005 - 16:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0
Hur står det till med VB på Z4 då?
På Z3:an kunde man ställa bort eller iallafall dämpa det i en meny.

#183

Postad 29 oktober 2005 - 17:05

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Rapporterna om VB har sagt att det är vääääldigt lite eller inget alls på de nya D5:orna.

En ny CRT kostar skjortan ja Svante, men en begagnad kan du lätt få för under 20k som är bättre än mycket! Har tex settt en Barco 808 här på prisjakt för 15000. Och ja, jag pratar självklart projektorer och inte TV:)

Anledningen till att folk ändå väljer LCD och DLP är om inte annat så för att en CRT väger 35-100 kg och att de inte direkt är plug and play, utan det behövs en hel del trixande och inställningar för att få till bilden. Men har du möjlighet att instlalera en CRT skulle jag helt klart råda dig att åtminstone spana in en innan du köper något annat. :P

#184

Postad 29 oktober 2005 - 17:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

Rapporterna om VB har sagt att det är vääääldigt lite eller inget alls på de nya D5:orna.

En ny CRT kostar skjortan ja Svante, men en begagnad kan du lätt få för under 20k som är bättre än mycket! Har tex settt en Barco 808 här på prisjakt för 15000. Och ja, jag pratar självklart projektorer och inte TV:)

Anledningen till att folk ändå väljer LCD och DLP är om inte annat så för att en CRT väger 35-100 kg och att de inte direkt är plug and play, utan det behövs en hel del trixande och inställningar för att få till bilden. Men har du möjlighet att instlalera en CRT skulle jag helt klart råda dig att åtminstone spana in en innan du köper något annat. :P

<{POST_SNAPBACK}>



Okej. Har totalt glömt bort beg marknaden :lol:
Funderar starkt på en sån som nästa steg faktiskt.
Visst dom är stora och bökiga men bilden är värt lite krångel :D
Och en vän till mig har komtakt med en duktig inställare av CRT :P
Och eftersom jag slösar starkt på min stackars z1x lampa. Så lär det bli dyrt i längden med LCD ;)
Sätter på den runt 6 tiden på kvällen å sen får den gå till Jay Leno Show ;)
Ser mycket film och en CRT håller lite längre än 3000 timmar ;)

Men iofs så kommer säkert senare ex av Z4:an att bli av med diverse buggar å fläkt krångel så vi får se vad det blir ;)

#185

Postad 30 oktober 2005 - 11:11

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Hej Joakim99,

Jag kör med följande inställningar:

Lampkontroll:halvlampa
Gamma: 0
Iris: -44
lampiris: automatisk
overscan: +10
fine synk: +10
Brightness: 0
Contrast: -3
Color: 0
Tint: 0
Color Temp: Low1
Red: +9
Grön: 0
Blue: -1

Det vore kul och se vilka inställningar ni andra har på era Z4:or.

#186

Postad 30 oktober 2005 - 11:34

Unregistereddab41093
  • Unregistereddab41093
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min första projektor i en vecka nu! En Sanyo PLV-Z4, och jag är helnöjd. Det jag har läst om att en del har problem med ett irriterande fläktljud. Det måste vara ett individproblem från projetor till projektor. Jag har ju inget att jämföra med men fläktljudet från min är på den nivån att jag inte hör den alls från den plats jag sitter på. Jag har bara kört den i eco läge och i de förinställda lägen som finns att tillgå i menyn. Jag har har beställt ett takfäste till den och vad jag har förstått så går det inte att köra den i ett eco läge då? Då kanske det blir ett annan nivå på fläkten. Jag har börjat så smått att sätta mig in i alla de inställningar som man kan göra med den här projektorn, och det kan jag säga det finns en del att försöka lära sig för en gröngöling som mig :P . Så finns det någon som har en del kallibreringstips till mig så är jag intresserad av hjälp!!!! Av det lilla jag har försökt mig på med vägledning av de tester som har kommit för Z4 så går det att få till en bild som är bra mycket bättre en de förinställda från fabrik :P .

#187

Postad 30 oktober 2005 - 11:45

Unregistereddab41093
  • Unregistereddab41093
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Hej Prism!
Du kom visst med ett kalibreings tips medan jag satt å skrev mitt inlägg :P . Skall ta å testa de inställningar du har gjort.

#188

Postad 30 oktober 2005 - 12:28

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Roleb 75 lyckat till, återkommer gärna med vad du tyckte och speciellt om att ha lampirisen på automatiskläge?

#189

Postad 31 oktober 2005 - 07:26

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Jag har bara kört den i eco läge och i de förinställda lägen som finns att tillgå i menyn. Jag har har beställt ett takfäste till den och vad jag har förstått så går det inte att köra den i ett eco läge då?


Varför skulle inte det gå ?

-Thomas

#190

Postad 31 oktober 2005 - 09:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

på www.component.se lästa jag att den bästa bilden får man om man kör på "vivid".

<{POST_SNAPBACK}>


Ehh, var läste du det? :D

"Pure cinema" eller möjligen "Creative cinema" är det som gäller i mörka rum. Ingen av dessa lägen är dock optimala från start så man får ratta lite för att riktigt få till det.

#191

Postad 31 oktober 2005 - 09:29

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Han läste det på BigScreen. :huh:

Christer har som vanligt sökt efter den mest ljusstarka och kontrastrika bilden... :D
Pure cinema tycker jag oxå man bör utgå ifrån.

MVH
/Jakob

#192

Postad 31 oktober 2005 - 09:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
Aha. Ja sällan några 12 fL det handlar om där. :D (iofs med den jätteduken går det nog åt att man använder vivid för att få nån form av tryck)

#193

Postad 31 oktober 2005 - 10:34

Unregisteredba114c1e
  • Unregisteredba114c1e
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

på www.component.se lästa jag att den bästa bilden får man om man kör på "vivid".

<{POST_SNAPBACK}>


Ehh, var läste du det? :D

"Pure cinema" eller möjligen "Creative cinema" är det som gäller i mörka rum. Ingen av dessa lägen är dock optimala från start så man får ratta lite för att riktigt få till det.

<{POST_SNAPBACK}>


Sorry, Jakke har rätt det var på BigScreen jag läste det.

#194

Postad 31 oktober 2005 - 10:46

JockeB
  • JockeB
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Är det någon som fått sin Pipro tunade Z4 ?
Jag vill ha en Z4 , men har lite tungt nu när alla rekommederar 90'an & TW200 :D
tycker om lösningen med motorlucka & rengöring av paneler.
Vill gärna veta om Z4 blir bra med filter mm

#195

Postad 31 oktober 2005 - 17:55

MatsB
  • MatsB
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag beställde en Z4 med Pipro-tuning förra veckan. 2 veckors leveranstid dock, så jag återkommer :D

#196

Postad 31 oktober 2005 - 19:57

Unregistereddab41093
  • Unregistereddab41093
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Prism!
Jag har nu kört några filmer med din kalibrering och jag tycker att de funkar bättre än med de förvalda inställningarna. Det har dock varit i någon film lite för mycket åt det röda hållet men överlag så är jag mycket nöjd. Och de som går och funderar på att köpa en Z4 säger jag SLÅ TILL :D . Som jag har sagt tidigare så är detta min första projektor köpt av PIPRO otunad. Så jag är kanske lite färgad av det i mina inlägg. Ang. mitt tidigare inlägg ang. högt fläktljud så vill jag tillägga att jag har min Z4 snett ovanför mitt huvud när jag ser på film, och ca 4m från den platsen har jag min dator. Jag hör inget fläkt ljud från projektorn därimot så susar det en hel del från fläktarna i datorn :huh: .

#197

Postad 01 november 2005 - 18:34

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Roleb75, kul att du tycka att det blev bra och även jag har nu dragit ner på den röda färgen för att den stundtals var för kraftig. Eftersom det har gått så få timmar så kommer det säkert att trimmas lite till innan det är helt klart.

Redigerat av Prism, 01 november 2005 - 18:35.


#198

Postad 01 november 2005 - 20:55

Unregisteredb3489e70
  • Unregisteredb3489e70
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Funderar på att byta ut min Z2:a mot en Z4:a.
Har gjort ett eget takfäste till Z2:an och undrar om någon vet om det kommer att passa
till Z4:an?
/Player

#199

Postad 01 november 2005 - 21:02

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Funderar på att byta ut min Z2:a mot en Z4:a.
Har gjort ett eget takfäste till Z2:an och undrar om någon vet om det kommer att passa
till Z4:an?
/Player

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är 99% säker på att jag inte behövda ändra mitt takfäste (SMS Aero) när jag bytte min Z2 mot min nya favorit leksak (Z4:an).

-Thomas

#200

Postad 01 november 2005 - 21:07

Unregisteredb3489e70
  • Unregisteredb3489e70
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Funderar på att byta ut min Z2:a mot en Z4:a.
Har gjort ett eget takfäste till Z2:an och undrar om någon vet om det kommer att passa
till Z4:an?
/Player

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är 99% säker på att jag inte behövda ändra mitt takfäste (SMS Aero) när jag bytte min Z2 mot min nya favorit leksak (Z4:an).

-Thomas

<{POST_SNAPBACK}>


Tack Thomas,skönt att höra.
/Player



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.