Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 2

410 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,33 (2) Inga priser
Rock Band 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,8 (4) 445:-
Rock Band 2 (inkl. Instrument) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7 (1) Inga priser
Rock Band 2 (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 2 (PS2) (PlayStation 2-spel) 1 (0) 129:-
Rock Band 2 (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 (0) Inga priser
Mad Catz Rock Band 3 Wireless Fender Precision Bass (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 1 (0) Inga priser
Mad Catz Rock Band 3 Wireless Fender Precision Bass (Wii) (Övriga spelkontroller) 1 6 (1) Inga priser
Ion Audio Drum Rocker iED07 (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Wireless Drum Controller (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 5 8 (2) Inga priser

#151

Postad 08 februari 2009 - 00:47

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Var in på EBGames idag och frågade om de hade ett releasedatum för "Rock Band 2"-instrumenten. Fick höra att de inte tänkte sälja några RB2-instrument samt att man slutat tillverka de.

Låter som en felinformerad säljare.... Hoppas jag i alla fall. Annars blir det väl till att köpa GHWT-trummorna och mic istället...

#152

Postad 08 februari 2009 - 01:46

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Var in på EBGames idag och frågade om de hade ett releasedatum för "Rock Band 2"-instrumenten. Fick höra att de inte tänkte sälja några RB2-instrument samt att man slutat tillverka de.

Låter som en felinformerad säljare.... Hoppas jag i alla fall. Annars blir det väl till att köpa GHWT-trummorna och mic istället...



Han blanda inte ihop RB2 med RB då? Det hoppas jag verkligen de gjort.

#153

Postad 08 februari 2009 - 14:44

nickr
  • nickr
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Var in på EBGames idag och frågade om de hade ett releasedatum för "Rock Band 2"-instrumenten. Fick höra att de inte tänkte sälja några RB2-instrument samt att man slutat tillverka de.

Låter som en felinformerad säljare.... Hoppas jag i alla fall. Annars blir det väl till att köpa GHWT-trummorna och mic istället...


Jag frågade på GameStop i Uddevalla för ca 1 vecka sedan om Rock Band 2 instrumeneten. Killen jag pratade med sa att dom eventuellt skulle komma i Maj.

#154

Postad 09 februari 2009 - 17:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Säljaren jag pratade med hade nog noll koll helt enkelt.

Schysst recesion av IONs trum set här.

Intressant jämförelse mellan ljudnivåerna GHWT vs. RB2 här.

#155

Postad 13 februari 2009 - 19:37

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Någon som har förslag på schyssta låtar att ladda ner?

Redigerat av pancreas, 13 februari 2009 - 19:37.


#156

Postad 13 februari 2009 - 20:10

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Någon som har förslag på schyssta låtar att ladda ner?


Finns väldigt mycket att välja på. Eftersom smaken får avgöra är det svårt att ge tips. Still Alive är dock givet (gratis också), speciellt om du spelat och gillar Portal. :)

*edit*
Jag har insett att GHWT-gitarren handikappar en med sin sladdriga strummer. Irriterande. Har pensionerat det till förmån för GH3's Les Paul.

Borde egentligen investera i en Mad Catz bas eller kommande gitarr...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 13 februari 2009 - 20:11.


#157

Postad 13 februari 2009 - 20:14

Kocho
  • Kocho
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
beror även på vad du spelar på för svårighetsgrad och vilket instrument om du kör ensam

Lamb of God - Laid to Rest är skön att spela på trummor iaf

#158

Postad 13 februari 2009 - 20:41

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Jag spelar trummor på första rock band och ghwt, gillar äldre låtar och gärna såna som passar till ett helt band. De ska vara riktigt roliga att spela för alla helt enkelt.

Redigerat av pancreas, 13 februari 2009 - 20:41.


#159

Postad 13 februari 2009 - 20:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Är det bara jag eller finns inte Tokio Hotels låt Monsoon som DLC???
Enligt Rockband.com ska den finnas där. :)
Min sambo tycker den är bra och om jag ska få henne att våga sjunga måste jag ge henne incitament. :)

*edit*
Är det förresten någon som provat Mad Catz guran?


Redigerat av Unregisterede32cf070, 13 februari 2009 - 21:03.


#160

Postad 13 februari 2009 - 22:00

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Är det bara jag eller finns inte Tokio Hotels låt Monsoon som DLC???
Enligt Rockband.com ska den finnas där. :)
Min sambo tycker den är bra och om jag ska få henne att våga sjunga måste jag ge henne incitament. :)

*edit*
Är det förresten någon som provat Mad Catz guran?


Jo Monsoon finns, den var även med i europalanseringen av rock band etts skiva. Men kom senare som dlc till alla. Om de inte gjorde nån skum grej och bara släppte dom dlc´erna till icke europa eftersom den var med på skivan? Skulle förvåna mig dock.

När det gäller roliga låtar att spela så kan jag tipsa om Boston paketet. Jag kände inte igen alla låtar men det är riktigt roliga charts på dom, i allafall på gitarr. Sen gillar jag afterlife, my sharona, hysteria om du inte redan har den och constant motion för att nämna några.

#161

Postad 14 februari 2009 - 00:48

Kocho
  • Kocho
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Blev riktigt sugen på att sälja av mitt rock band 1 och istället köpa ION drum rocker MEN.. Nu till frågan, Funkar ION trummorna även till GH:WT (alltså "five lanes") utan problem.
Vet sedan tidigare att det inte funkade men detta var någon/några månader sedan och det kanske har kommit någon patch som fixar detta?

#162

Postad 14 februari 2009 - 08:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Blev riktigt sugen på att sälja av mitt rock band 1 och istället köpa ION drum rocker MEN.. Nu till frågan, Funkar ION trummorna även till GH:WT (alltså "five lanes") utan problem.
Vet sedan tidigare att det inte funkade men detta var någon/några månader sedan och det kanske har kommit någon patch som fixar detta?


Det verkar så, enligt tillverkarna: "While Drum Rocker was designed specifically for use with the Rock Band franchise, Activision has included Rock Band peripheral support in Guitar Hero: World Tour. If you plug your Drum Rocker into your console and play GH:WT, the game recognizes the kit and changes the drum part accordingly. Note that Drum Rocker works with GH:WT exactly the same way the Harmonix drum kit works: your Drum Rocker cymbals will duplicate the drum pads of the same color just as they do in Rock Band. "

#163

Postad 14 februari 2009 - 11:37

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Det verkar så, enligt tillverkarna: "While Drum Rocker was designed specifically for use with the Rock Band franchise, Activision has included Rock Band peripheral support in Guitar Hero: World Tour. If you plug your Drum Rocker into your console and play GH:WT, the game recognizes the kit and changes the drum part accordingly. Note that Drum Rocker works with GH:WT exactly the same way the Harmonix drum kit works: your Drum Rocker cymbals will duplicate the drum pads of the same color just as they do in Rock Band. "

Jag tycker det verkar som att det blir som om man pluggar i ett vanligt rock band kit, fyra olika färger.

#164

Postad 14 februari 2009 - 14:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag tycker det verkar som att det blir som om man pluggar i ett vanligt rock band kit, fyra olika färger.

Sant. Läste inte parentesen.

Jo Monsoon finns, den var även med i europalanseringen av rock band etts skiva. Men kom senare som dlc till alla. Om de inte gjorde nån skum grej och bara släppte dom dlc´erna till icke europa eftersom den var med på skivan? Skulle förvåna mig dock.

Jag kan då inte hitta den, tror den blev petad p.g.a. den är exklusiv för GHWT. Den gick då inte att importera från Rock Band 1 (tillsammans med bland annat Enter Sandman).

Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 februari 2009 - 14:10.


#165

Postad 21 februari 2009 - 17:26

nickr
  • nickr
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Frågade om Rock Band 2 instrumenten på GameStop i Nordstan idag. Det som kom lite överraskat var att han sa att dom kanske inte ska släppas här i Europa eftersom World Tour har sålt såpass bra och fortfarande säljer. Men jag vill ha gitarren eftersom jag tycker dom är bättre än dom till Guitar Hero, man kanske kan be mina kusiner att skicka hem en från USA?

Redigerat av nickr, 21 februari 2009 - 17:28.


#166

Postad 21 februari 2009 - 17:37

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Frågade om Rock Band 2 instrumenten på GameStop i Nordstan idag. Det som kom lite överraskat var att han sa att dom kanske inte ska släppas här i Europa eftersom World Tour har sålt såpass bra och fortfarande säljer. Men jag vill ha gitarren eftersom jag tycker dom är bättre än dom till Guitar Hero, man kanske kan be mina kusiner att skicka hem en från USA?

Eller köpa någon av Mad Catz egna. Borde väl kosta lika mycket som det gör med originalet + frakt. Då slipper du problem om du behöver använda dig av garantin.

#167

Postad 21 februari 2009 - 18:06

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Frågade om Rock Band 2 instrumenten på GameStop i Nordstan idag. Det som kom lite överraskat var att han sa att dom kanske inte ska släppas här i Europa eftersom World Tour har sålt såpass bra och fortfarande säljer

Låter konstigt eftersom World Tour säljer ju knappast sämre om det inte finns några andra alternativ

#168

Postad 21 februari 2009 - 19:17

nickr
  • nickr
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Eller köpa någon av Mad Catz egna. Borde väl kosta lika mycket som det gör med originalet + frakt. Då slipper du problem om du behöver använda dig av garantin.


Ja, det går ju också, men är dom lika tysta? Är dom trådlösa?


Pancreas: Jag tror han jämförde med Rock Band 1 när dom kom ut på marknaden.

Redigerat av nickr, 21 februari 2009 - 19:26.


#169

Postad 21 februari 2009 - 23:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ja, det går ju också, men är dom lika tysta? Är dom trådlösa?

Vet inte hur tysta de är, men det ska finnas både med och utan tråd.

#170

Postad 24 februari 2009 - 19:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Rock Band: Country and Jimmy Eat World

Content: Alt Country Pack 01
Price: 680 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track pack: Alt Country Pack 01. This pack includes "Satellite Radio" by Steve Earle, "Can't Let Go" by Lucinda Williams, "3 Dimes Down" by Drive-By Truckers, "Time Bomb (Live)" by Old 97's, and "People Got a Lotta Nerve" by Neko Case. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. This song game track pack includes 5 song game tracks at a discounted rate over individual purchases. Many Rock Band songs are available as both a multipack and as a single game track. These songs are exactly the same. Be aware that it is possible to download the same song twice so please carefully consider your purchases. For song credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "3 Dimes Down"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "3 Dimes Down"--Drive-By Truckers. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Time Bomb (Live)"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Time Bomb (Live)"--Old 97's. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Satellite Radio"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Satellite Radio"--Steve Earle. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "People Got a Lotta Nerve"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "People Got a Lotta Nerve"--Neko Case. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Can't Let Go"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Can't Let Go"--Lucinda Williams. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Lucky Denver Mint"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Lucky Denver Mint"--Jimmy Eat World. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Futures"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Futures"--Jimmy Eat World. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Sweetness"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Sweetness"--Jimmy Eat World. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: Jimmy Eat World Pack 01
Price: 440 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track pack: Jimmy Eat World Pack 01. This pack includes "Sweetness," "Futures," and "Lucky Denver Mint" by Jimmy Eat World. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. This song game track pack includes three song game tracks at a discounted rate over individual purchases. Many Rock Band songs are available as both a multipack and as a single game track. These songs are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song twice so please carefully consider your purchases. For song credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item.

#171

Postad 25 februari 2009 - 22:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag skiter nog i RB2-trummorna. Orkar inte vänta. Mejlade Webhallen idag och frågade om felfrekvensen på GHWT-trummorna och de svarade: Ja det har varit problem med de trummorna i de tidigare leveranserna. Fast de senare leveranserna som vi har fått in nu verkar det inte vara några problem med.

Blir nog ett par såna. Kanske en mick också såvida mickarna till Lips inte går att använda...
... Sedan hoppas jag på mer aktivitet i den här tråden. "Guitar Hero"-trådarna lever, medan den här är död. ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 februari 2009 - 22:39.


#172

Postad 26 februari 2009 - 10:42

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Jag skiter nog i RB2-trummorna. Orkar inte vänta. Mejlade Webhallen idag och frågade om felfrekvensen på GHWT-trummorna och de svarade: Ja det har varit problem med de trummorna i de tidigare leveranserna. Fast de senare leveranserna som vi har fått in nu verkar det inte vara några problem med.

Blir nog ett par såna. Kanske en mick också såvida mickarna till Lips inte går att använda...
... Sedan hoppas jag på mer aktivitet i den här tråden. "Guitar Hero"-trådarna lever, medan den här är död. ;)

Jag bytte ju ut mitt gamla trumset mot ett av de nya och det fungerar helt perfekt hitills ;). Har nu bytt till mig Rock Band 2 och är gärna med och spelar, GT: diarrehampus

Redigerat av pancreas, 26 februari 2009 - 17:52.


#173

Postad 26 februari 2009 - 17:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag bytte ju ut mitt gamla trumset mot ett av de nya och det fungerar helt perfekt hitills :rolleyes:. Har nu bytt till mig Rock Band 2 och är gärna med och spelar, GT: diarrehampus

Har precis bokat trumsetet och lagt till dig. Min tag:magnus80a
Min nivå på gitarr är Expert där jag klarar mig väldigt bra på de lätta låtarna och ganska dåligt på de svåra :lol:

Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 februari 2009 - 17:59.


#174

Postad 26 februari 2009 - 18:03

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Jag vill ha RB2 så jäkla hårt men nu har det legat på 599kr så länge och nu är det mer en principsak att jag vägrar köpa det för mer än 500kr :lol: Annars kunde man ju lika gärna köpte på releasen menar jag.

#175

Postad 26 februari 2009 - 18:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag vill ha RB2 så jäkla hårt men nu har det legat på 599kr så länge och nu är det mer en principsak att jag vägrar köpa det för mer än 500kr :lol: Annars kunde man ju lika gärna köpte på releasen menar jag.

Håller med om att priset håller i sig. Jag betalade 699 för det. Det sved, men kändes inte lika farligt när jag sålt av mina guitar hero 2, 3 & WT för sammanlagt 800 kr. Det är väldigt skönt att ha alla 150 låtar tillgängligt från RB2-skivan.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 februari 2009 - 18:11.


#176

Postad 26 februari 2009 - 19:09

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Har precis bokat trumsetet och lagt till dig. Min tag:magnus80a
Min nivå på gitarr är Expert där jag klarar mig väldigt bra på de lätta låtarna och ganska dåligt på de svåra :lol:

Som jag på trummor då :rolleyes:

#177

Postad 26 februari 2009 - 19:29

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Jag vill ha RB2 så jäkla hårt men nu har det legat på 599kr så länge och nu är det mer en principsak att jag vägrar köpa det för mer än 500kr :lol: Annars kunde man ju lika gärna köpte på releasen menar jag.


Därför har vi snåla svenskar blocket och tradera :rolleyes: ;)

#178

Postad 26 februari 2009 - 19:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Därför har vi snåla svenskar blocket och tradera :lol: :rolleyes:

Nackdelen med att köpa second hand är att man förmodligen går miste om 20 av de 105 låtarna. Det följer med en kod som gör att man kan ladda ner de låtarna och köper man second hand är den förmodligen förbrukad.

#179

Postad 26 februari 2009 - 21:26

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Nackdelen med att köpa second hand är att man förmodligen går miste om 20 av de 105 låtarna. Det följer med en kod som gör att man kan ladda ner de låtarna och köper man second hand är den förmodligen förbrukad.

Det där var ju bra info, tänkte inte jag på. Har koll på både blocket och tradera men priset där ligger på 450 pix ungefär. Och det är bra dyrt för ett begagnat spel också tycker jag. Har lite andra spel jag är inne på för tillfället ändå så jag kan vänta nån månad till ganska lätt, men tycker att priset borde ha sjunket nån hundralapp redan nu. Var väl i december det släpptes eller nåt?

#180

Postad 26 februari 2009 - 21:58

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Hämtar man de 20 låtarna på internet eller på xboxen?

#181

Postad 26 februari 2009 - 22:05

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Hämtar man de 20 låtarna på internet eller på xboxen?

Båda två väl, du skriver in en kod i xboxen och hämtar låtarna som DLC, eller?

#182

Postad 26 februari 2009 - 22:30

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Båda två väl, du skriver in en kod i xboxen och hämtar låtarna som DLC, eller?

Menade på datorn, såg att man gjorde det på xboxen nu

#183

Postad 26 februari 2009 - 23:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det där var ju bra info, tänkte inte jag på. Har koll på både blocket och tradera men priset där ligger på 450 pix ungefär. Och det är bra dyrt för ett begagnat spel också tycker jag. Har lite andra spel jag är inne på för tillfället ändå så jag kan vänta nån månad till ganska lätt, men tycker att priset borde ha sjunket nån hundralapp redan nu. Var väl i december det släpptes eller nåt?

Det borde verkligen ha sjunkigt mer i pris än vad det har. Det är samma visa med Ace Combat 6 som fortfarande kostar skjortan att köpa nytt. Provade precis en karriär som vocalist, men det gick inget vidare. Klarade med nöd och näppe de lättaste låtarna på Medium. Min sambo däremot verkar klara sig enkelt på Medium. Kommer nog att hålla mig till gitarr (och snart trummor)...


Menade på datorn, såg att man gjorde det på xboxen nu

Precis man knappar in det på boxen.

*edit*
Webhallen har satt releasedatum för GHWT-trummorna till 2009-04-24. Länge juh...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 februari 2009 - 17:55.


#184

Postad 27 februari 2009 - 19:08

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Den enda koden jag fick med min Rock Band 2 var så att man kan ladda över låtarna till HDDn för att kunna lira dem via Rock Band 1. Ingen kod om extra låtar alls.
Nämn någon låt som man inte får med så ska jag se om den ligger med ändå.

#185

Postad 27 februari 2009 - 20:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Den enda koden jag fick med min Rock Band 2 var så att man kan ladda över låtarna till HDDn för att kunna lira dem via Rock Band 1. Ingen kod om extra låtar alls.
Nämn någon låt som man inte får med så ska jag se om den ligger med ändå.

Oerhört skumt. Jag knappade bara in koden på manualens baksida och sedan kunde jag ladda ner 20 låtar.
ex.) Kutless - The feeling eller Dealership - Database corrupted.

Jag fick ingen kod för att föra över några låtar från RB1. Där var jag tvungen att från RB1 välja "export songs" och betala en avgift på 400 MSP för att flytta licenserna. Jag hade ca 104 låtar i min lista innan jag exporterade låtar från RB1.

#186

Postad 27 februari 2009 - 20:49

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Koden jag har på baksidan av manualen gör att jag kan lägga låtarna från Rock Band 2 på HDDn för att sedan kunna spela dem via Rock Band 1. Rock Band 1 låtarna har jag redan lagt på HDDn så att de kommer jag åt via Rock Band 2 (de flesta iaf, några saknar man såsom Metallica och någon mer artist).

Men jag ska prova att knappa in koden sen för att se vad som händer, har inte velat prova då jag inte har så mycket utrymme kvar på HDDn (har bara 20 GB varianten och endast typ 4 GB ledigt).

#187

Postad 27 februari 2009 - 22:41

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Varför skulle man vilja föra över RB2 låtarna för att köra i RB1?!? Låter väldigt konstigt.

#188

Postad 03 mars 2009 - 16:35

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Rock Band: Stevie Ray Vaughan and Double Trouble

Content: "Lenny"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Lenny"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. This is an instrument track only and cannot be played by vocalists. Please make sure you have the latest Rock Band update. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "I'm Cryin'"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "I'm Cryin'"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Dirty Pool"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Dirty Pool"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Mary Had a Little Lamb"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Mary Had a Little Lamb"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Rude Mood"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Rude Mood"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. This is an instrument track only and cannot be played by vocalists. Please make sure you have the latest Rock Band update. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Testify"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Testify"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. This is an instrument track only and cannot be played by vocalists. Please make sure you have the latest Rock Band update. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Tell Me"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Tell Me"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Texas Flood"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Texas Flood"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Pride and Joy"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Pride and Joy"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Love Struck Baby"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Love Struck Baby"--Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "New"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: Not available in Asia or India
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "New"--No Doubt. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

#189

Postad 03 mars 2009 - 17:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Nån som provat Breakneck Speed? Jag tycker att det blev lite roligare då, men en del anser att det är fusk. Noterna kommer snabbare, men i gengäld så sprids de ut lite mer. De mest kluttriga partierna blir helt plötsligt läsbara, men man måste vara snabbare på att reagera.

Är det "fusk" att spela med Breakneck Speed tycker ni?

#190

Postad 03 mars 2009 - 18:27

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Nån som provat Breakneck Speed? Jag tycker att det blev lite roligare då, men en del anser att det är fusk. Noterna kommer snabbare, men i gengäld så sprids de ut lite mer. De mest kluttriga partierna blir helt plötsligt läsbara, men man måste vara snabbare på att reagera.

Är det "fusk" att spela med Breakneck Speed tycker ni?

Hyperspeed räknades ju inte som fusk i GH3. Men det råder lite delade meningar om det där. Vissa låtar tycker jag blir lättare vissa bli svårare. Har lärt mig köra med "tajta" noter och brukar aldrig köra med HP på. Kan du ställa den där "Breakneck speed" eller är det bara av och på i RB2?

#191

Postad 03 mars 2009 - 18:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Hyperspeed räknades ju inte som fusk i GH3. Men det råder lite delade meningar om det där. Vissa låtar tycker jag blir lättare vissa bli svårare. Har lärt mig köra med "tajta" noter och brukar aldrig köra med HP på. Kan du ställa den där "Breakneck speed" eller är det bara av och på i RB2?

Bara av eller på. Alternativet nås i samma meny som "No Fail Mode".

*edit*
Fyra spel och 799 kr fattigare och jag har trummor, mic och en tredje gitarr. Spelet blir det att sälja av så fort som möjligt. Gitarren sparar jag nog. Frakten blir så dyr så jag tror inte jag får så mycket för den ändå. Kan vara bra med en reserv. Har spelat en timme och klarar nu ca 90 % på lätt låt och medium. En bit kvar till expert alltså :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 mars 2009 - 23:14.


#192

Postad 07 mars 2009 - 02:08

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Shit alltså att RB2 är så dyrt med instrument, 2999kr ;) Trodde det låg på samma pris som GHWT

Men hur bra är trummorna till RB2? Jag har de gamla trummorna till RB1 men de är inte jättebra enligt mig.

Hur mycket låter dem, hur mycket studs är det i plattorna osv?

#193

Postad 07 mars 2009 - 09:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Shit alltså att RB2 är så dyrt med instrument, 2999kr :lol: Trodde det låg på samma pris som GHWT

Men hur bra är trummorna till RB2? Jag har de gamla trummorna till RB1 men de är inte jättebra enligt mig.

Hur mycket låter dem, hur mycket studs är det i plattorna osv?


Jo RB2 är svindyrt. Jag använder dock GHWT-trummorna så jag kan inte uttala mig om RB2-trummorna, men de sägs vara betydligt bättre än RB1-trummorna. Här har och här du en jämförelse mellan GHWT och RB2.

*edit*
Annars har du de här. ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 mars 2009 - 09:52.


#194

Postad 07 mars 2009 - 12:39

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Shit alltså att RB2 är så dyrt med instrument, 2999kr ;) Trodde det låg på samma pris som GHWT

Men hur bra är trummorna till RB2? Jag har de gamla trummorna till RB1 men de är inte jättebra enligt mig.

Hur mycket låter dem, hur mycket studs är det i plattorna osv?

Det är för att det är importerat, eftersom det inte släppts än.

#195

Postad 07 mars 2009 - 12:39

lamberto
  • lamberto
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att upplägget i Rock Band 2 suger? När man kör tour alltså.
Spela 3 låtar, sen kommer 3 song set, 2 song set osv med samma låtar? Vafan!?
Är det jag som missat nåt eller är det bara såhär man kan spela tour?
Tacka vet jag första RB samt alla GH-spel där man slipper bli förvirrad och slipper spela om samma låtar om och om igen.
Jag hoppas innerligt att jag missat nåt.
Har jag det?

Edit: Kan tillägga att jag har koll på att det är olika städer osv men det är fortfarande riktigt dåligt. 3 låtar på den arenan i den staden osv.

Redigerat av lamberto, 07 mars 2009 - 12:43.


#196

Postad 07 mars 2009 - 13:08

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Nu kommer lilla tomten med små glada nyheter ;)

Rock band 2 släpps mellan 23 och 27 mars i europa.
Priset kommer ligga mellan 1400-2000 kr skulle jag tro här i Sverige.
Ska gälla både för ps3 och xbox 360 ägare. Dem andra vet jag inte.

P.s jag fick reda på detta från ett EA-nyhets brev :lol:

Även här kan ni läsa om det.

http://www.ps3blogge...atum-for-europa

#197

Postad 07 mars 2009 - 13:09

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Jo RB2 är svindyrt. Jag använder dock GHWT-trummorna så jag kan inte uttala mig om RB2-trummorna, men de sägs vara betydligt bättre än RB1-trummorna. Här har och här du en jämförelse mellan GHWT och RB2.

*edit*
Annars har du de här. ;)



Hmm nja jag känner inte för att lägga ut så pass mycket på en kontroll som bara kan användas till så lite.

Men har det inte kommit nåt datum för när RB2 paketen släpps i Sverige?? Jag är trött på GHWT-trummorna som bara går sönder. Men samtidigt tycker jag de är bättre utformade än RB trummorna.

#198

Postad 07 mars 2009 - 13:32

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Nu kommer lilla tomten med små glada nyheter ;)

Rock band 2 släpps mellan 23 och 27 mars i europa.
Priset kommer ligga mellan 1400-2000 kr skulle jag tro här i Sverige.
Ska gälla både för ps3 och xbox 360 ägare. Dem andra vet jag inte.

P.s jag fick reda på detta från ett EA-nyhets brev :lol:

Även här kan ni läsa om det.

http://www.ps3blogge...atum-for-europa

Det är hela kittet som släpps de datumet misstänker jag, för bara spelet har ju funnits ett tag.

#199

Postad 07 mars 2009 - 13:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att upplägget i Rock Band 2 suger? När man kör tour alltså.
Spela 3 låtar, sen kommer 3 song set, 2 song set osv med samma låtar? Vafan!?
Är det jag som missat nåt eller är det bara såhär man kan spela tour?
Tacka vet jag första RB samt alla GH-spel där man slipper bli förvirrad och slipper spela om samma låtar om och om igen.
Jag hoppas innerligt att jag missat nåt.
Har jag det?

Edit: Kan tillägga att jag har koll på att det är olika städer osv men det är fortfarande riktigt dåligt. 3 låtar på den arenan i den staden osv.

Challenge mode är ungefär samma sak som Career i GHWT.
Man kan låsa upp låtar där också.
Tour är mer som en "riktig" tour där publiken vill att man ska spla samma låtar om och om igen.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 mars 2009 - 13:44.


#200

Postad 07 mars 2009 - 15:43

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Det är hela kittet som släpps de datumet misstänker jag, för bara spelet har ju funnits ett tag.


Yes, it is.
Men bara dem inte skjuter upp datumet för alla ps3 ägare igen för det är så tramsigt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.