Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skvaller eller nyheter om Nextgen konsoler

1020 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#151

Postad 20 februari 2005 - 16:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
http://www.gamespy.c....html?fromint=1

G-g-guden har talat, vem ska man lita på?? Jag kan inte trotsa Miayamoto men Anoumas uttalande är senare. På E3 vet jag!

Fan, det är nästan så man längtar lite til E3... :)

#152

Postad 20 februari 2005 - 17:23

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Va!!? Längtar du till E3? :)

#153

Postad 22 februari 2005 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Nyhetsmarknaden är torrare än sahara men här är en liten intervju med Trip Hawkins om nextgen:

http://xbox2news.com/hawkins.php

#154

Postad 22 februari 2005 - 16:52

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Vad f*n är detta för något?

http://216.223.71.42/movie.wmv

Ganska coolt. Nån som kan franska kanske kan förklara lite..

Är detta nästa generations Eyetoy? :)

#155

Postad 22 februari 2005 - 17:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Ser ganska sjukt ut :) . Värst vad försiktiga rörelser de gör... Ge en länk till sidan så kanske man kan luska ut mer.

#156

Postad 22 februari 2005 - 18:44

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Det va ju just det.. har ingen länk som jag vet funkar.

Denna: http://sonix.sdv.fr:...03/immersion.rm

funkar inte för mig men det va den som lades ut i tråden..

Här är en till, har dock inte fördjupat mig i den:

http://www.irisa.fr/...mo-ar3-eng.html

Redigerat av Unregisteredc072be9b, 22 februari 2005 - 18:46.


#157

Postad 22 februari 2005 - 19:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Ja där stod det på engelska...

Verkar vara nån slags VR, vissa snackar om att Revolution kommer ha det. Tror inte jag. Används inom massa kommersiella områden, men man har inte listat ut nått sätt för gaming än.

http://www.gearlive....ality_02040854/

#158

Postad 23 februari 2005 - 11:43

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Lite mer skvaller om nästa Xbox:

http://www.engadget....34000100032808/

Att den kommer i olika versioner med eller utan hårddisk har jag hört tidigare, men att hårddisken ska sitta ovanpå boxen och dessutom kunna monteras i efterhand utan att behöva plocka isär konsolen är nytt för mig.

Mycket bra om man nu skulle få för sig att köpa en XB utan HD från början.

#159

Postad 23 februari 2005 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Lite mer skvaller om nästa Xbox:

http://www.engadget....34000100032808/

Att den kommer i olika versioner med eller utan hårddisk har jag hört tidigare, men att hårddisken ska sitta ovanpå boxen och dessutom kunna monteras i efterhand utan att behöva plocka isär konsolen är nytt för mig.

Mycket bra om man nu skulle få för sig att köpa en XB utan HD från början.

<{POST_SNAPBACK}>

Lösa rykten från kommentarbåset på sidan:

"I remember last year , another rumor said that MS had received a patent (or applied for a patent) for some 'cutting edge' flash memory technology. This was rumored to be for Xbox 2 . If true , the new box could likely have well more than a Gig of flash internally AND an optional hard drive.
We might just get our cake and eat it too."

"I heard there's actually going to be a third version of the xbox 360 that's going to come with the hard drive AND a tuner for media center purposes. I've also heard the prices are going to be $400 for the HD-less, $700 for the HD and $900 for the HD & tuner. Anyone care to confirm?"


Dashboards och faceplates som kan plockas av och på, HD som kan sättas på motorhuven. Detta börjar likna LEGO... ;)
Bara den innehåller nåt som gör att man kan spara utan att behöva köpa nya minneskort hela tiden så är det ok för mig.

Redigerat av Zoiler, 23 februari 2005 - 17:18.


#160

Postad 23 februari 2005 - 17:34

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Plocke pinn är väl skoj.... ;) ..tror inte att de har tabbat designen , de fick mycket kritik sist, de har vart jäkligt duktiga lyssnare..se första bamse kontrollern som kom....jag hoppas bara att den kommer att vara mer kreativ design mässigt en den nuvarande boxen.

Den ska tydligen presenteras för Eu Ns repparna den här veckan!!!..Fett upplaggt för grymt med leaks...kan bli en intressant vecka! ;)

#161

Postad 23 februari 2005 - 18:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Den ska tydligen presenteras för Eu Ns repparna den här veckan!!!..Fett upplaggt för grymt med leaks...kan bli en intressant vecka! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Det vore på tiden, nu får något hända ;)

Vi kan ju alltid diskutera; behövs en HD i nästa xbox?

Jag säger som tidigare, det enda lagringsutrymmet som behövs är för att ha sina savegames på. I övrigt vet jag inte vad det ska vara bra för. Kostar mycket och förstör designen om de sätter den inuti? Vilka fördelar kan tänkas finnas med att köpa till extern HD?

#162

Postad 23 februari 2005 - 20:31

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Nja, att se en HDD endast som ett stort minneskort är lite missvisande, faktum är att spel som halo,morrowind etc inte skulle vara möjliga utan HDD...inte med 64meg total minne iaf. Halo mapparna landar mellen 2-300 meg styck...sen ska massa annat skit behnadlas..men du förstår vad jag menar.

Om man nu utgår från samma princip, och om man nu har hela next gen hypet i åtanke, och alla lovord...om 10x så kralliga maskiner, så bör man även påpeka att 256M , som enligt rykten , x2 ska ha, är helt enkelt för lite och om man nu "bara" har 1 gigs flash card i varje box så kan det bli lite kinkigt med att stream grejen löpande....MEN..nya komprimerings metoder dyker upp i princip dagligen.

Kortfattat..med teknologin vi känner till idag tycker jag att det behövs en HDD ...men därmed ´är det inte sagt att vi känner next gen tech... ;)

Redigerat av Dr.Pohl, 23 februari 2005 - 20:32.


#163

Postad 23 februari 2005 - 23:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
När jag läste kommentarerna som stod i länken sa de att i princip bara Fable och Morrowwind var de enda som utnyttjade HD ordentligt. Kan vara fler men inte speciellt många?

Som du säger tror jag de har löst lite mer problem i nästa maskin och då kanske HD inte behövs, annat än till vissa spel?
Kommer säkert stå "HD required" på baksidan av vissa spel eftersom alla inte kommer ha en.

Sen är det ju inte "bara" ett enda stort minneskort jag säger att det är men... det är den viktigaste funktionen JAG tycker HD spelat i Xboxen. Den har säkert processat massa, load osv men det blir väl mindre och mindre sånt i nextgen?

Hur mycket kan en extern HD kosta? Beror kanske på hur stor den är, men antagligen ganska lite?

btw: Sa inte Sony 100x så tralliga maskiner :( ? Kanske de har ändrat på sistone.

#164

Postad 24 februari 2005 - 08:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

Nja, att se en HDD endast som ett stort minneskort är lite missvisande, faktum är att spel som halo,morrowind etc inte skulle vara möjliga utan HDD...inte med 64meg total minne iaf. Halo mapparna landar mellen 2-300 meg styck...sen ska massa annat skit behnadlas..men du förstår vad jag menar.

Om man nu utgår från samma princip, och om man nu har hela next gen hypet i åtanke, och alla lovord...om 10x så kralliga maskiner, så bör man även påpeka att 256M , som enligt rykten , x2 ska ha, är helt enkelt för lite och om man nu "bara" har 1 gigs flash card i varje box så kan det bli lite kinkigt med att stream grejen löpande....MEN..nya komprimerings metoder dyker upp i princip dagligen.

Kortfattat..med teknologin vi känner till idag tycker jag att det behövs en HDD ...men därmed ´är det inte sagt att vi känner next gen tech... :(

<{POST_SNAPBACK}>


Ser inte skillnanden mellan att läsa mappar på 2-300 meg direkt från skivan istället för från en HDD. Lägger man bara inläsningen stratgiskt så ska det inte vara några problem. Exempel på detta är väl GTA till PS2 eller för den delen Nürnbergring i GT4, "streamas" ju från skivan.

Ibland vill dock säkert avlasta internminnet för att lagra undan lite game-info men där ska nog ett flash-minne kunna räcka till gott och väl.

Tycker överlag att det var ett ganska vettigt beslut av MS att skippa HDD:n i X2.

HDD-pris? Tjaa, de kan väl kränga den till självkostnadspris, en tusenlapp för 200 gig vore väl ok (vore fint om man kunde tanka över lite WM9-video på den)

Vad som är lite synd är att internminnet kanske blir så litet som 256 MB. Känns som man har en jätteflaskhals där, vi får hoppas att de satsar på 512 (kanske är ekonomiskt försvarsbart nu när de skippar HDD).

#165

Postad 24 februari 2005 - 13:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Tycker överlag att det var ett ganska vettigt beslut av MS att skippa HDD:n i X2.

Det är ju inte officiellt än :) . Rykten, rykten...

HDD-pris? Tjaa, de kan väl kränga den till självkostnadspris, en tusenlapp för 200 gig vore väl ok (vore fint om man kunde tanka över lite WM9-video på den)

Fast jag hörde rykten om typ... 8-max 20 gig. Men det kanske blir för lite :P ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
News: Battlefield 2 kommer till Xbox2 (och Xbox, räck upp en hand den som köper Xbox versionen).
http://xbox.ign.com/....html?fromint=1

Ett Dirty Harry spel starring Clint Eastwuuud kommer till nextgen.

http://story.news.ya...dia_eastwood_dc

Dessutom har jag hittat en EXCLUSIV bild på hur Revolution kommer funka!

Postad bild

Tyvärr släppte Miyamoto nyheterna för tidigt och... :(

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 24 februari 2005 - 13:52.


#166

Postad 24 februari 2005 - 14:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Fast jag hörde rykten om typ... 8-max 20 gig. Men det kanske blir för lite  :(  ?


Blir nog nästan svårt för dom att få tag på så små diskar :)
Hoppas på en disklös jag med, sen en Gb-ethernetanslutning och 54/108 Trådlöst.

Redigerat av Martin.M, 24 februari 2005 - 14:18.


#167

Postad 24 februari 2005 - 15:15

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
HD är ett måste, skulle inte klara mig utan större HD i min xbox.
Gå och byta skiva när man byter spel NEJ TACK!

#168

Postad 24 februari 2005 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Bra motion :(

EDIT: Undras om Revo och PS3 ska ha HD.

Redigerat av Zoiler, 24 februari 2005 - 16:54.


#169

Postad 24 februari 2005 - 18:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Tecmo (Ninja Gaiden+DOA) håller på med nextgentitlar (vem gör inte det, men det är officiellt). Jag skulle gissa på Xbox2-titlar.

http://xbox.ign.com/...0/590559p1.html

Mer efter EEEE3...

#170

Postad 25 februari 2005 - 00:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Nu så...börjar det hända grejer.

Före detta Square presidenten Hironobu Sakaguchi håller på med TVÅ EXLUSIVA RPG-spel till Xbox2.

Han direktade FF1-6 och jobbade bla på Crono Trigger!

Detta lär verkligen göra xbox2an starkare i Japan.

http://xbox.ign.com/...0/590650p1.html

Trevligt, trevligt. :rolleyes:

#171

Postad 25 februari 2005 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
....Trevligt tycker iaf jag :rolleyes: B) .

Peter Moore kommenterar ovan nämnda länk

http://xbox.ign.com/...0/590733p1.html

U3-motorn med nya finesser ska visas på GDC i år, dvs Mars 9-11. De ska visa techdemos och nya spel till nextgen, hoppas man får se nåt. <_<

http://news.teamxbox...ed-at-GDC-2005/

#172

Postad 25 februari 2005 - 17:21

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Det låter bra tycker jag!

Inte för att jag gillar RPG, men om krysslådan blir större i Japan så kanske även andra japanska spelföretag får upp ögonen och börjar släppa lite fler titlar till maskinen :rolleyes:

Zoiler, vad är GDC för något?

#173

Postad 26 februari 2005 - 11:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
GDC = Game Developers Conference = En årlig "spelutvecklarträff" med olika seminarium och dyl där stora delar av branchen träffas för utbyte av erfarenheter och gratissprit på kvällarna... :)

Hade gärna varit där. :blink:

edit: Sakaguchi + xbox2 var en riktig fjäder i hatten för MS, som sagt, förhoppningsvis leder detta till fler japanska lir

Redigerat av pacman, 26 februari 2005 - 12:39.


#174

Postad 26 februari 2005 - 13:31

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Ja just det. HAHA, det visste jag ju! Va nog lite trött igår :)

#175

Postad 26 februari 2005 - 16:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Inte för att jag gillar RPG, men om krysslådan blir större i Japan så kanske även andra japanska spelföretag får upp ögonen och börjar släppa lite fler titlar till maskinen :o

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar bli väldigt många RPG i nästa generation :)

News: Halo 3 är i produktion (doh) och ska släppas samtidigt som PS3. Då var de ryktena sanna, undrar bara vilka som förlorar mest på det. PS3 eller Halo3.

http://xbox.ign.com/...1/591818p1.html (längst ner)

Edit: Läste att Utvecklarna av Blinx ska göra nextgen RPG men vem bryr sig :blink: . "Blinx 3: The CATastrophic void".

Redigerat av Zoiler, 26 februari 2005 - 16:28.


#176

Postad 27 februari 2005 - 15:33

Unregistered252eaa05
  • Unregistered252eaa05
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Hoppas det stämmer.
DTS-ljud i PS3 spel, kan det bli bättre?

http://www.ps3land.c...s/article59.php

#177

Postad 27 februari 2005 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Men det finns ju redan i vissa PS2 spel t o m? Vad är egentligen skillnaden mellan DTS och pro logic II?

Hur är det med xboxen, har inte den DTS stöd också? Gamecube?

EDIT: På samma sida:

"Japanese publisher Koei has announced one of the world's first PlayStation 3 titles, revealing that it is working on a game tie-in for forthcoming samurai film Oni, which is scheduled for release in 2006.

The game, described as a "historical action" title - a genre which Koei, creators of the Dynasty Warriors and Samurai Warriors titles is very familiar with - is being created for "the next-generation successor to PlayStation 2," according to the official announcement.

It's intended that it will launch alongside the theatrical release of the movie"


PS3 2006 då alltså (Japan antagligen). :P

Redigerat av Zoiler, 27 februari 2005 - 16:42.


#178

Postad 01 mars 2005 - 16:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
3 news idag:

Några av de kända föreläsarna på GDC som vi pratat om innan:

J Allard, corporate vice president and founding member of the Xbox platform project, is recognized as one of the most promising young leaders of the entertainment industry. In 1993 he was named in Hollywood Reporter's Top 35 Entertainment Execs Under 35. Allard's session is entitled "The Future of Games: Unlocking the Opportunity."

· Satoru Iwata, president of Nintendo, is a unique executive in the games business since his background is not finance, law, or marketing, but rather video game creation. His game credits include the classic character Kirby, as well as the globally popular Earthbound and Super Smash Brothers series. His session entitled "The Heart of a Gamer," will assess where the game business stands today, predicting how it will develop over the next several years.

· Masaya Matsuura, a visionary musician and game developer, blazed ahead of his time by building an online music community in Japan. In 2004 IGDA awarded Matsuura with the First Penguin award for taking risks and breaking new ground in beat-rhythm and music games. He helped bring rhythm to games with titles like Parappa the Rapper and Vib-Ribbon. Matsuura-san will be facilitating a session entitled, "The Near Future of Media Distribution."

· Peter Molyneux, co-founder of Bullfrog Productions and founder of Lionhead Studios, is renowned for creating the new genre "god games" like Populous (1989) and Black and White (2001) -- games that cast the player as a deity whose whims influence the activities of a simulated world. In 2005 the Queen of England recognized Molyneux by giving him an Order of the British Empire (OBE). Sir Peter Molyneux is the first games developer to be granted an OBE. His session is entitled "Gamesplay Moves Forward into the 21st Century."

· Remington Scott, CG special projects supervisor at Sony Imageworks, has supervised/directed/produced computer generated "Performance Animation" for visionary feature film directors including Peter Jackson, Hironobu Sakaguchi, Sam Raimi and the Wachowskis. His work in The Lord of the Rings: The Twin Towers received the Academy Award for Achievement in Visual Effects for using a computer motion capture system to create the split personality character of Gollum and Sméagol. Scott's session is entitled "Feature Film Performance Animation and Digital Human Acquisition for the Next Generation Games."

· Tim Sweeney, programmer and founder of Epic Games, has been developing games and technology from the time of early PC gaming. His 3D genius has developed many games, including Unreal Tournament, Splinter Cell and Harry Potter. His accomplishments don't stop there: He was recently named among GameSpy's 30 Most Influential People in Gaming. Sweeney's session is entitled "Games Technology and Content Creation for the Next Generation."

· Kenzo Tsujimoto, president and CEO of Capcom, will give a talk named, "The Japanese Game Industry: Past, Present and Future," examining the Japanese game industry through the context of Japanese events such as the Tokyo Game Show, the CESA (Computer Entertainment Supplier's Association) Game Awards and CEDEC (CESA Developers Conference) organized by CESA.

· John Underkoffler serves as science and technology advisor to film productions including Minority Report, The Hulk, The Miniseries Taken and the upcoming live-action adaptation Aeon Flux. His technology-based art and design works have been exhibited across several continents and have received various awards. His session is entitled "Fluid Loop: The Splendid Tangle of Science Design in Cinema, Games and Life."

· Will Wright, Maxis' chief designer, co-founded Maxis in 1987. His ground breaking game The Sims 2 became the fastest selling PC game ever, selling more than a million copies in the first ten days worldwide. In 2002 Wright was inducted into the Academy of Interactive Arts and Sciences' Hall of Fame. His session is entitled "The Future of Content." The GDC will feature more than 300 lectures, panels, tutorials and roundtable discussions across seven content tracks

For a complete list of GDC 2005 event information visit www.gdconf.com.

Såg en hel del intressanta teman där, nu måste allt någonting leaka/spillas/höras. :wub:

Får uppdatera mer sedan måste käka :ph34r:

#179

Postad 01 mars 2005 - 16:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Vad är egentligen skillnaden mellan DTS och pro logic II?

<{POST_SNAPBACK}>


Ungefär som att lyssna på monoljud i en kass radio jämfört med en hyffsad stereo :ph34r:

Natt och dag skillna alltså.

#180

Postad 01 mars 2005 - 17:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Färdigkäkat!

Här står det lite om nästa generations memorychip:

http://news.teamxbox...n-Memory-Chips/

Pacman, du får gärna kommentera det, du pratade väl om DDR ram förut?

GBA 2 kommer i år:

http://ds.ign.com/ar...2/592128p1.html

Knappast...

Osså lite härliga PhanTOm news, ni som trodde den var slut, guess again!! :wub:

"Timothy Roberts remains upbeat about the future of the company's Phantom PC-based 'console', despite continued financial and publicity issues, criticizing what he calls the "yellow journalism" of disgruntled ex-employees or other journalistic parties.
Roberts commented in the interview, regarding pre-release press: "But for every naysayer we have there are 10 positive supporters. The problem is they aren't going to spend their days making positive Internet postings about us all day."

It's now estimated that the Phantom will be released before the end of 2005, but that this is contingent on a hoped for cash infusion. The company apparently needs $6 million to produce the 10,000 units needed for the initial launch, along with another $6 million for marketing. However, only 25 Phantom consoles are currently in existence. "
25 enheter!!!11 H...he...hehe...HA HA HA HA :lol: :blink:

Vilket skämt :ph34r: .

#181

Postad 02 mars 2005 - 10:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

Färdigkäkat!

Här står det lite om nästa generations memorychip:

http://news.teamxbox...n-Memory-Chips/

Pacman, du får gärna kommentera det, du pratade väl om DDR ram förut?

<{POST_SNAPBACK}>


Kan kommentera med att PS3 med dess XDR-minne kommer äga XB2 när det gäller det ack så (för prestanda) viktiga biten minnesbandbredd... :ph34r:

Näevars, vet inte riktigt vad man ska tro om detta. Inte ens säkert att DDR3 kommer hinna komma med i XB2, specen för minnet är precis klar men XB2 bör ju mer eller mindre oxå vara klar idag, hade de räknat med DDR3 tro? Kanske, kanske inte.

edit: pressreleasen säger faktiskt "will be available in early 2006", kanske för sent för XB2 tåget med andra ord.

3:an innebär förstås att det rör sig om 3:e generationen DDR vilket borde tyda på en faktor 4 snabbare speed än vanliga DDR vid samma grund-klockfrekvens. I teorin käkar XDR detta till frukost men i praktiken behöver skillnanden vara fullt så stor, Rambus har en historia att inte riktigt hålla vad de lovar medans DDR mer eller mindre presterar som förväntat. Men är DDR3 = XB2-minne? Återstår då DDR2 som i nästa generation får betraktas som slött eller kanske GDDR3?

Dagens grafikkort använder GDDR3 (Graphics Double Data Rate 3), GDDR4 är på gång iår. Ett högt klockat GDDR3 ska stå sig riktigt bra mot PS3 XDR. "G" innebär en enklare och effektivare design än vanliga DDR-minnen. Fina fisken alltså. Men som alltid finns det ett "men". Vad jag förstått lämpar sig dock "G-minnen" endast till visa typer av applikationer som t.ex. i grafikkort men skulle inte funka som huvudminne i en pc eller för den delen den Unified RAM design (UMA) som XB (1&2) ståtar med. Möjligt att man kan gå runt detta i och med xb2 dock, har dålig koll här.

Det känns dock att DDR3 (med eller utan G) är ett måste för XB2:an, annars kommer den ha en rejäl flaskhals där. Det kan hjälpas upp delvis om nu grafikchippet kommer ha Embedded DRAM (vilket "xb2-specen" säger) men i vilket fall som helst, snabbhet på minnet får man aldrig för mycket av.

Om xb2-specen stämmer kommer föresten CPU:n "endast" ståta med 1 MB cache-minne (supersnabbt minne inbyggt i cpu:n). Detta ska jämföras med CELL-prototypens 2,5 MB. I XB2 ska dessutom GPU:n kunna läsa/skriva av detta "lilla" 1 MB minne, vore alltså bra med lite fet bandbredd på det stora UMA-minnet oxå...hoppas MS kirrar detta. Vi får se.

Phantom = :wub:

Redigerat av pacman, 02 mars 2005 - 11:12.


#182

Postad 02 mars 2005 - 11:25

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Phantom kommer aldrig att komma, bara en enda stor bluff pretty much.
Nedan en bra artikel från hardocp ang alltihopa, visserligen från 2003 men tror det stänmmer ganska bra.


http://www.hardocp.c...e.html?art=NTEy

#183

Postad 02 mars 2005 - 14:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
Här är iaf en bild på hur xbox360 INTE kommer se ut. :)
Postad bild

#184

Postad 02 mars 2005 - 14:50

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Näe, det har du rätt i, men jag tycker den är ganska cool :)

#185

Postad 02 mars 2005 - 15:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

Näe, det har du rätt i, men jag tycker den är ganska cool :)

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, tyckte oxå den va fräck. Gillar "dykarhjälm"-stilen.

Det roligaste är att det måste tagit en bra tid att snickra ihop bilden, varför kan man ju undra? ;)

#186

Postad 02 mars 2005 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Xbox360 bilden kanske är en special edition för fotbollsälskarna ;) :lol: .

Ang. DDR... De kanske hinner få med 3an till release, men knappast till E3? Vet inte hur sånt funkar riktigt men med tanke på att allting annat pusslas in kanske man kan uppgradera med 3an later, men det verkar inte vettigt :) .
Verkar enligt dig som att PS3 kommer sweep the floor med X2 tekniskt; kan spelutvecklarna utnyttja detta tro?

Phantom kommer nog inte släppas men den finns ju iaf...25 ex t o m. :lol:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
News:

Hirokazu Hamamura, president of Famitsu publisher Enterbrain har fått se ett videoklipp på Mistwalker spelet på X2 (rörliga xbox 2 bilder m a o). Han säger så här om det:

"It's such a realistic video that with just one look you'll know that you're looking at a next-generation system. It's something that cannot be realized on today's machines.It's possible to show a camera outside the Earth's atmosphere approach a forest on the Earth's surface, then show leaves on a tree one at a time."

Här berättas lite mer om Mistwalker RPG:na:

http://www.computera...p(que)id=115628

Som att gå omkring i en film alltså <_<

MS har fått ännu mer exlusivt stöd från Japan i form utav Yoshiki Okamoto, President & CEO of Game Republic, Inc., and Tetsuya Mizuguchi, Creator and Co-founder, Q Entertainment Inc.

De har tidigare gjort Resident Evil och Streetfighter samt Sega Rally, Rez och Space Channel 5.

Ju mer namn de får, desto lättare att locka till sig ännu fler? MS på väg mot starkt Japanstöd?

Till sist, Lite lite prat om GT5 till PS3. Kazunori säger att PS3 ska vara 100 ggr bättre än PS2 och vi välkomnar dmg moddeling till GT-serien:

http://www.computera...p(que)id=115596

#187

Postad 03 mars 2005 - 08:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

Xbox360 bilden kanske är en special edition för fotbollsälskarna  <_<  B) .

Ang. DDR... De kanske hinner få med 3an till release, men knappast till E3? Vet inte hur sånt funkar riktigt men med tanke på att allting annat pusslas in kanske man kan uppgradera med 3an later, men det verkar inte vettigt  ;) .
Verkar enligt dig som att PS3 kommer sweep the floor med X2 tekniskt; kan spelutvecklarna utnyttja detta tro?

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe, nä första meningen i mitt inlägg ska tas med en rejäl nypa salt. Men visst, av det "vi" tror oss veta idag så tycker jag, med min begränsade kunskap om digitalteknik, PS3 verkar strået vassare på ett antal områden. Men någon jätteskillnad eller floor-sweeping tror jag inte det blir tal om då. Ja förutom att blu-ray totaläger dvd då... :lol: Dessutom vet vi typ nada om GPU:ern men jag tror ATI med ganska stor lätthet kan hålla jämna steg med nvidia trots att de sistnämda har mer tid på sig.

GT5 = :) Kan knappt vänta tills detta lir snurrar i 720P på 81" (eller mer)... :lol:

#188

Postad 03 mars 2005 - 14:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Nu officiellt att MGS4 kommer till PS3 också ;)

http://www.gamesaref...php?newsid=4456

Eller tja, de säger bara nextgen men man kan ju verkligen undra vilken konsol det blir :o :lol: :) ;)

#189

Postad 04 mars 2005 - 08:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
PS3 @ GDC? Hmm, njae, kommer nog max bli allmänt snack om next-gen och lite snack om det CELL-chip som PS3 kommer innehålla.

GamerCentric slog på stora trumman med denna news:

SONY TO DEBUT THE PLAYSTATION 3 AT GDC 2005

Sony Computer Entertainment of America confirmed tonight that they will debut their next PlayStation platform at the upcoming Game Developer's Conference, according to the company. Bracing themselves for the largest showing at the conference in their history, Sony will divulge more information on their new platform (which is currently being called the PlayStation 3) along with the PSP, PS2, and new EyeToy innovations they have planned.

"Developers are an enormous part of our success as they drive content and innovation forward, making PlayStation the best gaming experience for millions of consumers worldwide," said Andrew House, executive vice president, Sony Computer Entertainment America. "The Game Developers Conference enables us to collaborate with developers, share with them our vision for game development for new PlayStation platforms, and demonstrate our commitment to the global development community."

This year's Game Developer's Conference is scheduled to take place from March 7-11.


Men sanningen är den att det inte behöver vara så maffigt som det låter, detta är den ursprungliga press-releasen från sony:

SONY COMPUTER ENTERTAINMENT AMERICA ANNOUNCES WIDESPREAD PRESENCE AT ANNUAL GAME DEVELOPERS CONFERENCE

Experts Discuss PSP Game Development, Tools and Technologies, Driving Game Development Into its Next Phase

FOSTER CITY, Calif., March 3, 2005 Sony Computer Entertainment America Inc. announced today its presence at the 2005 Game Developers Conference, held March 7-11 at the Moscone Convention Center in San Francisco. Sony Computer Entertainment America will host its largest overall show presence in company history, featuring the newest PlayStation platform(menar de PSTwo eller 3:an? pacman anm.), PSP™ (PlayStation® Portable), innovations for the PlayStation ®2 computer entertainment system and EyeToy™, as well as tools and technologies designed to encourage game development on all platforms. Company experts in game development, programming, and technology are set to speak at numerous sessions during the 19 th annual conference.

The Game Developers Conference, the world's largest event exclusively devoted to game creators, hosts more than 10,000 attendees and provides educational, networking, and business opportunities for the professionals driving the $10 billion videogame industry. This year, Sony Computer Entertainment America will support developers and publishers in the creation of PlayStation Ò content by providing the latest development tools and technologies through conference presentations, panels and booth demonstrations. Booth demonstrations will be held at booth number 537, which will be open from 11:30 a.m. to 6:30 p.m. March 9-10, and from 11:30 a.m. to 3:30 p.m. on March 11. "Developers are an enormous part of our success as they drive content and innovation forward, making PlayStation the best gaming experience for millions of consumers worldwide," said Andrew House, executive vice president, Sony Computer Entertainment America. "The Game Developers Conference enables us to collaborate with developers, share with them our vision for game development for new PlayStation platforms, and demonstrate our commitment to the global development community."

...

Programming Track
9 a.m. 10 a.m.: Mark DeLoura, manager of developer relations, Sony Computer Entertainment America, and Dominic Mallinson, director of R&D, Sony Computer Entertainment America, " CELL: A New Platform for Digital Entertainment," Room 2002.


...


http://www.us.playst...ses.aspx?id=259

Jaja, lite smaskiga news lär det bli iaf. Personligen tror jag den "riktiga" premiären blir att de gör en repris av PS2-launchen, dvs en pressinbjudan till japan i samband med bokslutet nångång i slutet av mars.

Redigerat av pacman, 04 mars 2005 - 09:20.


#190

Postad 04 mars 2005 - 12:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Ytterst tveksamt om de visar konsolen, lite mer info ser det dock ut att bli. Tror de menar PS3 med "newest PS platform" med tanke på att de namnger både PS2 och PSP ordentligt. Varför ge lite mer info om PStwo? Nedu.
De skulle kunna visa den bara för att få mer promotion och slippa konkurrensen från MS och Nintendo, men om de å andra sidan är så säkra som vi tror så borde de visa den på E3 just för att ta bort hysterin runt de andra två. Om man bara visste hur de tänker, men vi sa ju innan att de skulle visa i Mars så det är inte omöjligt att de visar på GDC heller :o (har jag täckt alla möjligheter nu? :) ).

Betänker man att Unreal 3 motorn och nya Havoc kommer demonstrera nya spel på GDC så... De kanske behöver en plattform som inte är en PC att visa på :lol:

Aldrig har jag sett fram så emot GDC iaf, det brukar marchera tyst förbi... Inget jmft med E3 men ändå.

Varför skulle de visa i Japan? MS har köpt upp allt stöd där till slutet av Mars ;) ;) .

Vi får hoppas att kranen läcker ordentligt hursomhelst.

#191

Postad 05 mars 2005 - 11:08

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Lite mer news om Nintendos nästa:

http://cube.ign.com/...3/593733p1.html

"If the next generation platforms are going to create even more gorgeous looking games using further enhanced functionality, and if that next-gen market can still expand the games industry, then I'm afraid that third-parties may not support Nintendo" - Nintendo president, Satoru Iwata

Ja, Revolution kommer nog bli något helt annorlunda. Jag vill veta mer!

#192

Postad 05 mars 2005 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Det där låter oroande tycker jag... :) Hoppas han fattar att utan 3rd party support är de körda.

Hoppas inte de delar in spelvärlden i 2 läger nu bara....

#193

Postad 06 mars 2005 - 19:11

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Ja, vad tror ni gott folk, kommer vi få veta något mer på GDC?

Jag hoppas på att vi får veta något i alla fall, men man vet ju aldrig.

Nån som vet hur det varit dom tidigare åren, brukar det släppas ny fakta under GDC?

#194

Postad 07 mars 2005 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
NÅT kommer vi få reda på, men hur mycket? Antagligen en hel del jämfört med vad vi fått reda på innan. Säkert inte så mycket hårdfakta men med alla talen så borde vi få hints eller bli uppeppade iaf. Borde få se nya grafiska presentationer också, kanske några nya spel kommer annonseras osv.

Det brukar vara olika vad jag sett, 2004 annonserades ju XNA tex, 2003 var det ganska dött, 2000 annonserades xbox...

Tror att Unreal 3.0 utannonserades på nån GDC också?

Länk till årets GDC :(

http://www.gdconf.com/

#195

Postad 07 mars 2005 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Så hittade jag lite mer om GDC:

Läs den här länken om Nintendo, Revolution och DS.

http://www.computera...nt_homepage.php

Samt en liten intervju om Oblivion för intresserade.

http://www.experienc...r=1&gameID=5313

#196

Postad 07 mars 2005 - 19:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Spännande nintendo nyheter alltså. Här kommer mer nextgen:

Bungie dubblerar anställda för att få färdigt Halo 3 i tid:

http://www.computera...p(que)id=115727

Square Enix går online nästa gen och säger att online consoleplay kommer explodera kommande generation. De ska också släppa mer titlar i europa:

http://www.computera...p(que)id=115726

Här diskuterar de priset på nextgenspel. Nämner bl a 80 euro :( . De säger också att Sega håller på med ett nextgen spel som beskrivs som "Burnout 3 med vapen". Heh.

http://www.computera...p(que)id=115721

#197

Postad 07 mars 2005 - 21:45

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Härligt!

Äntligen händer det lite på nextgen-fronten :lol:

hmm.. får se om 'Bungie blir klara med Halo 3 lagom till det att PS3an släpps. Lyckas dom så har dom ett vasst vapen i kampen mot Sony. Hoppas bara inte dom stressar fram något halvdant :(

#198

Postad 07 mars 2005 - 22:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
...Och frågan är varför de skyndar sig? Kommer PS3 ut tidigare än vad vi tror?

#199

Postad 08 mars 2005 - 16:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Tja, det här är väl lite intressant:

AEGIA has today announced the PhysX chip, a Physics Processing Unit allowing for complex hardware-based physics calculations and rendering, which is expected to revolutionise gaming as Graphics Processing Units did in the 90's:

By performing advanced physics simulations in real time, the PPU can respond to gamer actions as well as environments contributing to pervasive interactive reality. By introducing dramatic amounts of physics, games can now react uniquely to each input, adding a tremendous variety of game play. Physics will offer a host of advanced features including universal collision detection, rigid-body dynamics, soft-body dynamics, fluid dynamics, smart particle systems, clothing simulation, soft-body deformation with tearing, and brittle fracturing for destruction of objects in gaming environments.
The likes of Epic Games and Ubisoft are already on board with this new technology, and here's a quote from Tim Sweeney:

We've been using the NovodeX Physics SDK with the Unreal Engine 3 for the past year and it has added some awesome effects. It's going to be exciting to see what NovodeX can do once the PhysX chip hits the market.


Och läs den här intervjun om Unreal3-motorn och GDC:

http://www.cgonline....ent/view/429/2/

#200

Postad 08 mars 2005 - 16:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Mer om PhysX-chippet:

The physics chip, dubbed PhysX, will enable things like gelatinous creatures whose bodies shift shape like a liquid, crumpling fenders in car crashes, massive explosions with 10,000 pieces of debris, clothing that hangs or wrinkles realistically and lava or blood that flows like the real thing...

...The PC gaming community is about to be overshadowed by another set of new consoles from Sony, Microsoft and Nintendo. Those machines will have plenty of extra processing power to handle better physics.

The consoles will be able to calculate the interaction of moving objects and determine what the graphics chip needs to display on the screen at any instant. And they may have enough power to imbue the entire game environment with physical attributes, so that the grass sways when the wind blows or hair falls out of place when a character moves


http://www.siliconva...gy/11071204.htm

Verkar vara ett tillägschip till PC dock ;)

Läs även om den här galningen som förutser nextgenmarknaden. :unsure:

http://www.thehollyw...video_games.jsp



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.